زاویه سازی فک با پروتز چانه برای چه افرادی مناسب است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پروتز چانه معمولا بیشتر در افرادی استفاده می‌شود که چانه‌های تورفته یا خیلی تیزی دارند. اما با کمک این روش می‌توان زاویه سازی فک زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید. البته این روش در همه افراد قابل انجام نیست.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
عوارض زاویه سازی فک با پروتز چانه

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

در سال‌های اخیر یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌، کانتورینگ یا زاویه‌سازی فک با پروتز چانه است. عمل زاویه سازی فک از طرق مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها، زاویه سازی فک با پروتز چانه است. این عمل یک روش جراحی است که می‌تواند برای همیشه ویژگی‌های صورت فرد را تغییر دهد. این روش هم برای مردان و هم برای زنان یک روش ارج برای رفع افتادگی پوست، از بین بردن‌ چین و چروک‌های صورت و زاویه دهی به فک و تعیین خط فک است.

قبل از اقدام به زاویه سازی فک با پروتز چانه سوالات خود را از یک متخصص پوست و موی باتجربه بپرسید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو بهترین متخصص نزدیک خود را پیدا کنید. در سایت دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با بهترین پزشکان وجود دارد.

زاویه سازی فک با پروتز چانه چیست؟

چانه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان با جراحی آن از طریق جای‌گذاری پروتز، صورت را کاملاً متناسب و زاویه‌دار کرد. برجستگی بیش از حد چانه با کوچک بودن چانه، یا حتی عدم تقارن آن می‌تواند بر تقارن کلی صورت تاثیر بگذارد و خط و زاویه فک را از بین ببرد. زاویه فک چیست؟ با کاشت پروتز چانه می‌توان تعادل، تقارن و خط فک را مشخص کرد و به این طریق زاویه سازی فک را انجام داد.

در نتیجه زاویه سازی فک با پروتز چانه یک جراحی است که در آن با کاشت پروتز در چانه، فرم و تقارن موردنظر به فک و صورت داده می‌شود تا اصطلاحاً کانتورینگ صورت انجام شود. در این روش یک پروتز در اطراف استخوان‌های فک و گونه قرار داده‌خواهد شد تا به‌این‌ترتیب مشکلات فک برطرف شود و تعادل بهتری در صورت ایجاد شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
A well-defined jawline structure is the cornerstone of a balanced attractive face, male or female. By placing a custom-fit chin implant, a skilled cosmetic surgeon can add strength to a weak or recessed chin, improving facial harmony
ترجمه متن:
یک ساختار خط فک کاملاً مشخص، سنگ بنای چهره جذاب متعادل زن یا مرد است. جراح زیبایی ماهر با قرار دادن پروتز چانه مناسب می‌تواند به چانه ضعیف یا فرورفته قدرت و برجستگی اضافه کند و هارمونی صورت را بهبود بخشد.

americanboardcosmeticsurgery

کاربرد پروتز چانه در زاویه سازی فک

جراحی بزرگ کردن چانه که به آن ژنیوپلاستی نیز گفته می‌شود، خطوط چانه، گردن و خط فک را بهبود می‌بخشد. به طور معمول، جراحی شامل قرار دادن یک پروتز در اطراف استخوان چانه بیمار برای افزایش اندازه و شکل چانه و دستیابی به تعادل طبیعی جذاب‌تر بین ویژگی‌های صورت است. هنگامی که توسط یک جراح زیبایی ماهر و باتجربه انجام می‌شود، برجسته‌کردن چانه می‌تواند راه‌حلی دائمی برای بهبود چانه ضعیف یا فرورفته باشد.

در نتیجه اصلی‌ترین کاربردهای زاویه سازی فک با پروتز چانه برجسته‌تر کردن فک و گونه‌ها و بهبود زاویه‌های آن است. می‌توان از این طریق هماهنگی بخش‌های مختلف صورت را بهبود بخشید و با اصلاح فرورفتگی چانه، آن را برجسته‌تر کرد. این برجسته‌تر کردن و بهبود چانه فرورفته، ظاهر گردن، چانه و گونه‌ها را اصلاح کرده و خط فک را مشخص‌تر می‌کند. از طرفی یکی دیگر از کاربردهای زاویه دار کردن صورت این است که می‌توان از طریق آن برجستگی و اندازه چانه را با میزان برجستگی پیشانی و گونه‌ها همسان‌سازی کرد.

زاویه سازی فک با پروتز چانه برای چه کسانی مناسب است؟

زاویه سازی فک با پروتز چانه برای کسانی که چانه و فک آنها فرورفته است و برجستگی آن بسیار کم است گزینه مناسبی است. از طرفی اگر آثار پیری در صورتتان دیده می‌شود و به دلیل لاغری بیش از حد صورت، گونه‌ها و فک فرورفته و افتاده‌ای داشته باشید، احتمالا جراحی پروتز فک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها که تعیین می‌کند آیا زاویه سازی فک با پروتز چانه برای افراد مناسب است یا خیر، فرم چهره این افراد است. بهترین کاندیدها برای این روش کسانی هستند که صورت آنها لاغر و کشیده‌است و در نتیجه می‌توان با پروتز چانه، خط فک و صورت آنها را مشخص‌تر کرد.

علاوه بر این افرادی که دچار اختلالات فک هستند یا شکل استخوان فک آنها تغییرشکل یافته و ارتفاع چانه خیلی کوتاهی دارند، می‌توانند کاندید مناسبی برای انجام پروتز چانه باشند. افرادی که می‌خواهند پروتز چانه را برای زاویه سازی فک انجام دهند باید حتما دوران بلوغ را پشت سر گذاشته باشند تا رشد استخوان‌های آنها کامل شده باشد.

زاویه سازی فک با پروتز چانه برای چه کسانی مناسب نیست؟

به‌صورت کلی این روش برای کسانی که با روش‌های جراحی مشکل دارند و نمی‌توانند ریسک بیهوشی یا ماده بی‌حسی را بپذیرند گزینه مناسبی نیست. اما از نظر فرم چهره می‌توان گفت که روش زاویه سازی فک با پروتز چانه برای کسانی که صورت بسیار پهن و گردی دارند نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. صورت‌های پر و چاق را نمی‌توان از طریق پروتز چانه فرم داد و زاویه سازی کرد.

زاویه سازی فک با پروتز چانه برای تو مناسبه؟

همین الان از متخصص پوست نوبت بگیر.

مزایای زاویه سازی فک با پروتز چانه

زاویه سازی فک با پروتز چانه مزیت‌های زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این روش این است که می‌توان گفت تقریباً پروتزهای چانه نتایجی دائمی ایجاد می‌کنند. با کمک پروتزهای کاشته شده در چانه می‌توان کانتور بسیار واضح‌تری را در چهره ایجاد کرد، چرا که تعیین خط فک و چانه از این طریق بسیار دقیق‌تر و برجسته‌تر است. این روش نتایجی طبیعی‌تری ایجاد می‌کند و خصوصا چون می‌توان کاشت پروتز چانه را با سایر روش‌های جراحی زیبایی مانند رینوپلاستی ترکیب کرد، گزینه‌های بسیار بیشتری برای تغییر و بهبود فرم چهره وجود خواهد داشت.

عمل جراحی زاویه سازی فک با پروتز چانه یک عمل کوتاه و سرپایی است و عوارض بسیار محدودی دارد. درمان بدون اسکار با بهبودی سریع و بدون درد، ایمن و موثر بودن و رضایت بالاتر بعد از عمل از دیگر مزیت‌های مهمی است که می‌توان برای این روش زیبایی صورت در نظر گرفت.

نحوه انجام زاویه سازی فک با پروتز چانه

جراحی کاشت چانه یکی از تکنیک‌های زاویه سازی فک با جراحی است و معمولا یک عمل سرپایی است که با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخش انجام می‌شود. در این عمل، جراح زیبایی یک برش کوچک در زیر چانه یا در داخل دهان ایجاد می‌کند. سپس جراح از طریق همین برش کوچک فضایی را برای کاشت ایمپلنت در چانه ایجاد کرده و آن را در اطراف استخوان چانه قرار می‌دهد. این ایمپلنت‌ها در واقع پروتزهای کوچک و جامدی هستند که از یک ماده زیست‌سازگار، معمولا سیلیکونی ساخته‌شده‌اند.

این پروتزها متناسب با ساختار صورت بیمار و به‌اندازه موردنیاز چانه آنها قالب‌گیری می‌شوند. جراح بسته به‌اندازه صورت بیمار و کانتور متفاوتی که نیاز است از بهترین پروتز استفاده می‌کند تا به بالاترین درجه بهبودی برسد و طبیعی‌ترین نتایج را ارائه‌دهد. معمولا این عمل به‌تنهایی کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. پس از جراحی برش با بخیه بسته شده و احتمالا چانه ممکن است بانداژ شود.

آیا برای زاویه سازی فک با پروتز چانه نیاز به بیهوشی است؟

بسته‌ به شرایط ممکن است زاویه سازی فک با پروتز چانه به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشد یا این که در برخی مواقع نیز تنها با تجویز یک آرام‌بخش، عمل به‌وسیله بی‌حسی موضعی انجام شود.

زاویه سازی فک با پروتز چانه چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج زاویه سازی فک با پروتز چانه معمولا به‌تدریج بعد از گذشت یک ماه از جراحی قابل‌مشاهده است و پس از حدود سه ماه زمانی که تورم کاملاً فروکش کرد، می‌توان نتایج را به‌صورت کامل دید. این ایمپلنت‌ها دستگاه‌های پزشکی بسیار قوی و بادوامی هستند که می‌توان گفت که نتایج زاویه سازی فک با آنها تقریباً دائمی است. درحالی‌که روند پیری از طرق دیگر بر ظاهر صورت شما تاثیر می‌گذارد، بااین‌حال کانتور چانه شما تغییری نخواهد کرد و پروتزهای چانه ماندگارند.

مراقبت‌های پس از زاویه سازی فک با پروتز چانه
پس از پروتز چانه لازم است فرد در هفته اول سر خود را بالا نگه دارد و حتی طاق باز بخوابد.

آمادگی قبل از پروتز چانه برای زاویه سازی فک

معمولا جراح به بیماران توصیه می‌کند که تا دو هفته قبل از انجام پروتز چانه مصرف برخی از داروها را متوقف کنند. بیماران باید حتما پزشک را در مورد داروهایی که مصرف می‌کنند از جمله آسپرین، داروهای ضدالتهابی یا مکمل‌های گیاهی مطلع سازند. همچنین ممکن است پزشک از بیماران بخواهد تا قبل از جراحی مصرف آنتی‌بیوتیک را آغاز کنند تا خطر عفونت را کاهش دهند. اگر کاندید انجام پروتز چانه سیگار می‌کشد، باید دو هفته قبل از عمل سیگارکشیدن را ترک کند.

آقایان لازم است روز قبل از انجام جراحی صورت خود را اصلاح کنند. به دلیل این که این روش یک روش جراحی است و به بیهوشی یا بی‌حسی نیاز دارد معمولا بیماران باید قبل از رفتن‌ به اتاق عمل یک سری آزمایشات را انجام‌داده و همچنین ناشتایی را رعایت کنند. عکس‌هایی که پزشک قبل از جراحی از زوایای مختلف چهره بیمار می‌گیرد به او کمک می‌کند تا برای نحوه انجام کار برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

مراقبت های پس از زاویه سازی فک با پروتز چانه

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک در کاهش عوارض و افزایش ماندگاری تاثیر زیادی دارد. اکثر بیمارانی که زاویه سازی فک با پروتز چانه را انجام می‌دهد می‌توانند در عرض ۷ روز پس از جراحی به فعالیت‌های روزانه خود بازگردند. ناراحتی بعد از این عمل معمولا حداقل است و به‌راحتی با داروهای مسکن یا کمپرس سرد کنترل می‌شود. برای کمک به کنترل تورم پس از عمل و محافظت از برش‌های ایجادشده برای کاشت ایمپلنت، باید حداقل ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی، رو به بالا، یا سربالا بخوابید.

جراح زیبایی شما همچنین ممکن است از شما بخواهد که یک یا دو روز پس از جراحی در رژیم غذایی‌تان فقط مایعات مصرف کنید. معمولاً می‌توان فعالیت‌های شدید را در عرض ۳ تا ۴ هفته پس از پروتز چانه از سر گرفت. پیروی از دستورالعمل‌های خاص جراح زیبایی در طول دوره بهبودی برای اطمینان از روند هر چه سریع‌تر بهبودی و دستیابی به نتایج بهتر و مطلوب‌تر بسیار مهم است.

نمی‌دونی بعد از پروتز چانه چه مراقبت‌هایی نیاز داری؟ از متخصص سوال کن.

متن انگلیسی:
Since most of the procedure is performed trans oral, liquid diet is advised for 24 hours post op
ترجمه متن:
از آن جایی که بیشتر روش جراحی پروتز چانه از طریق دهان انجام می‌شود، رعایت رژیم غذایی مایع به مدت ۲۴ ساعت پس از عمل مهم است.

therightnose

عوارض زاویه سازی فک با پروتز چانه

به‌صورت کلی کاشت پروتز در چانه زمانی که توسط یک جراح زیبایی مجرب و باتجربه انجام شود، با عوارض بسیار کمی همراه است. خطرات احتمالی عبارت‌اند از عفونت، هماتوم یا خونریزی داخلی، جای زخم، ضعف و عوارض جانبی ناشی از بیهوشی.

یکی از خطرات مهمی که می‌توان برای انجام پروتز چانه در نظر گرفت این است که اگر ضربه شدیدی به چانه این افراد وارد شود ممکن است ایمپلنت‌ها دچار آسیب شده و جابه‌جا شوند و در نتیجه به یک جراحی مجدد نیاز باشد. یکی دیگر از احتمالاتی که می‌تواند منجر به تکرار عمل کاشت پروتز شود، تقارن نداشتن فک و چانه بیمار است.

ریسک‌های نادر و خطرناک‌تر انجام این عمل شامل واکنش‌های شدید به ماده بیهوشی، آسیب‌های حاد به عروق و وریدها، بروز مشکلات شدید گوش، بروز مشکل در مفاصل یا اعصاب فک و خونریزی شدید می‌شود. اگر تیم جراحی به‌دقت کار خود را انجام ندهد، این مشکلات ریسک بیشتری خواهند داشت. اگر می‌خواهید بدانید چه کسانی نباید بیهوش شوند، با متخصص مشورت کنید.

هزینه پروتز چانه برای زاویه سازی فک

هزینه پروتز فک تحت تاثیر فاکتورهای بسیار مختلفی است. در درجه اول باید دید که از چه جراحی برای انجام این عمل زیبایی درخواست می‌کنید. دستمزدی که جراح برای انجام این عمل می‌گیرد متفاوت است و قطعاً با انتخاب بهترین جراح زیبایی، باید هزینه بیشتری نیز پرداخت.

بخش بعدی هزینه‌ها مربوط به تیم بیهوشی و هزینه‌های مربوط به آن است. نوع بیمارستان یا کلینیکی که در آن جراحی پروتز چانه را انجام می‌دهید، شهر و منطقه سکونت شما، هزینه داروها و خدماتی که بعد از عمل به آن نیاز است، جنس و نوع پروتزی که برای شما استفاده می‌شود، میزان پیچیدگی عمل و از همه مهم‌تر ترکیب آن با سایر روش‌های جراحی زیبایی همگی از جمله فاکتورهایی است که روی هزینه پروتز چانه برای زاویه سازی فک اثر دارد.

قیمت پرداختی برای پروتز چانه به عواملی مثل جنس پروتز بستگی دارد.
قیمت پرداختی برای پروتز چانه به عواملی مثل جنس پروتز، موقعیت جغرافیایی و تجربه و مهارت پزشک انتخابی بستگی دارد.

برای زاویه سازی فک پروتز چانه بهتر است تا تزریق ژل به چانه؟

در مقابل روش‌های جراحی، روش دیگری که برای رفع فرورفتگی چانه و اصلاح چانه‌های فرورفته وجود دارد، تزریق ژل یا فیلر به چانه است. برای کسانی که نمی‌خواهند تحت عمل جراحی قرار بگیرند، زاویه سازی فک با تزریق ژل گزینه خوبی است. درحالی‌که نتایج با ژل‌ها یا فیلرهای تزریقی به چانه در مقایسه با زاویه سازی فک با پروتز چانه چندان چشمگیر نیست، اما به‌هرحال روشی کمتر تهاجمی و راحت‌تری است. این روش می‌تواند برای ایجاد تغییرات جزئی در چهره و بهبودهای جزئی مناسب باشد. نکته دیگر این که تزریق ژل یک روش دائمی نیست و باید آن را بعد از ۱۸ ماه تمدید کرد؛ بنابراین اگر کسی بخواهد کانتور صورت دقیق‌تری داشته باشد و با روشی مشخص‌تر و دائمی‌تر زاویه فک خود را بهبود ببخشد، باید گزینه کاشت ایمپلنت چانه را انتخاب کند.

زاویه سازی فک با پروتز چانهزاویه سازی فک با تزریق ژل
دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.دوره نقاهت ندارد.
روش تهاجمی است.روش کم تهاجمی است.
تغییرات چشمگیر است.نتیجه به اندازه جراحی چشمگیر نیست.
روش دائمی است.هر سال باید تمدید شود.
هزینه بالاتری دارد.هزینه کمتری دارد.
مقایسه زاویه سازی فک با پروتز چانه و تزریق ژل

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

کاشت پروتز چانه می‌تواند به تقویت چانه کوچک یا فرورفته کمک کند و به قسمت پایین صورت، نیمرخ و خط فک شما وضوح و کانتور اضافه کند. این عملی است که می‌توان از آن برای زاویه سازی فک با پروتز چانه استفاده کرد. اکثر افراد به دلایل زیبایی از کاشت ایمپلنت چانه استفاده می‌کنند، اما گاهی اوقات، جراحی می‌تواند به بازسازی صورت شما نیز کمک کند.

یک جراح پلاستیک برشی را در پوست شما ایجاد می‌کند، ایمپلنت را وارد کرده و آن را به استخوان چانه شما قالب می‌زند تا ظاهری طبیعی و متعادل داشته باشد. ایمپلنت‌های چانه معمولاً از سیلیکون که یک ماده مصنوعی انعطاف‌پذیر است در شکل‌ها، اندازه‌ها و سبک‌های مختلف ساخته می‌شود. جراح آنها را باتوجه‌به نیازها و اهداف زیبایی‌شناختی بیمار انتخاب می‌کند. نتایج معمولا دائمی است و رضایت‌بخشی بالایی دارد. اما اگر توسط یک جراح مجرب انجام نشود، ممکن است نتایج زاویه سازی فک با پروتز چانه بسیار ناامیدکننده باشد.

اگر قصد انجام پروتز چانه برای زاویه سازی فک را دارید، باید با دکتر جراح پلاستیک یا متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر جراح پلاستیک و همچنین مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله می‌توان با بهبود زاویه فک و صورت و تعیین خطوط فک، غبغب را نیز از بین برد و درمان کرد.

کمی درد و تورم بعد از عمل پروتز چانه وجود دارد که می‌توان با مصرف مسکن آنها را کنترل کرد و کاهش داد.

پروتزهایی که برای زاویه سازی فک استفاده می‌شوند یک قطعه سفت و منعطف پذیر زیست‌سازگار است که معمولا از سیلیکون ساخته می‌شود. نوع دیگر پروتزهایی که برای چانه استفاده می‌شوند از جنس پلی‌اتیلن هستند.

معمولا جراح توصیه می‌کند که سه تا چهار هفته بعد از انجام پروتز چانه می‌توان فعالیت‌های شدیدتر و ورزش را از سر گرفت.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن