زاویه سازی فک با جراحی، روش دائمی مادلینگ چهره

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زاویه سازی فک با جراحی روشی دائمی است. جراحی حدود ۲ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. با این روش می‌توان صورت را کشیده‌تر کرد و خط فک نمایان می‌شود. برای افرادی با چانه کوچک، فک بزرگ یا افرادی که افتادگی پوست دارند، گزینه خوبی است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
زاویه سازی فک با جراحی

زاویه سازی فک با جراحی یکی از روش‌های بسیار موثر در زیبایی صورت است. زاویه دار شدن فک تاثیر زیادی روی چهره دارد و هم خانم‌ها و هم آقایان از این روش زیبایی استفاده می‌کنند. زمانی که صورت زاویه دار شده و چانه کشیده می‌شود، چهره جوان‌تر دیده شده و بینی باریک‌تر به نظر می‌رسد. اگر شما هم قصد انجام عمل زاویه سازی فک را دارید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که نحوه عمل جراحی زاویه سازی صورت چگونه است؟ این عمل برای چه افرادی مناسب بوده و چه افرادی نباید از این روش استفاده کنند؟ مزایا و معایب آن چیست و ممکن است چه عوارضی ایجاد کند؟ چه نکاتی را باید قبل و بعد از جراحی رعایت کرد تا عوارض عمل به حداقل برسد؟

در صورتی که قصد انجام جراحی زاویه سازی فک و صورت را دارید، حتما با چند جراح پلاستیک ماهر و متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با بهترین پزشکان وجود دارد.

زاویه سازی فک با جراحی چیست؟

اگر می‌خواهید زیبایی چهره شما بیشتر شود، عمل جراحی زاویه سازی فک یکی از بهترین گزینه‌ها است. از کجا بفهمیم زاویه فک داریم؟ قبل از هر تصمیمی با پزشک مشورت کنید تا زاویه فک شما را مشخص کند. برای زاویه سازی فک گزینه‌های مختلف جراحی و غیرجراحی وجود دارد که هر کدام می‌توانند تاثیر خوبی روی صورت داشته باشند. برای تغییر شکل فک و چانه می‌توان این جراحی را انجام داد.

از این طریق زاویه سازی فک دائمی بوده و نیازی به تمدید ندارد. بسیاری از زیبا جویان از این روش زیبایی رضایت داشته‌اند. معمولا این جراحی طی ۲ تا ۵ ساعت انجام می‌شود و بعد از چند هفته می‌توانید نتایج را به راحتی مشاهده کنید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Jawline contouring surgery is a long-lasting and often permanent solution to improve the shape of the jawline. However, it’s important to note that our facial structure may change as we age, and some patients may require touch-up surgeries or treatments in the future
ترجمه متن:
جراحی کانتورینگ خط فک یک راه حل طولانی مدت و اغلب دائمی برای بهبود شکل خط فک است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ساختار صورت ما ممکن است با افزایش سن تغییر کند و برخی از بیماران ممکن است در آینده نیاز به جراحی یا درمان‌های دیگر داشته باشند.

dallasplasticsurgeon
در این روش زیبایی خط فک مشخص شده و صورت کشیده می‌شود.
در این روش زیبایی خط فک مشخص شده و صورت کشیده می‌شود.

کاربرد زاویه سازی فک با جراحی

عمل زاویه سازی فک برای مشخص کردن فک و کشیده شدن چانه انجام می‌شود. برای تغییر شکل فک ممکن است جراح مقداری از استخوان را بتراشد. این جراحی دو کاربرد اصلی دارد. گاهی جراح اندازه فک را کاهش داده تا خط فک صاف‌تر شود و صورت باریک‌تر به نظر بیاید. در برخی مواقع هم استخوان فک خیلی کوچک بوده و جراح باید از پروتز برای افزایش حجم در امتداد فک استفاده کند. اگر چانه زیادی عقب باشد یا خط فک ضعیف باشد، پزشک از پروتز برای زاویه سازی استفاده می‌کند.

گاهی جراح لازم می‌داند که در این جراحی دندان‌ها و فک را تراز کند. در این شرایط جراح زیبایی با متخصص ارتودنسی مشورت کرده تا مشکلاتی مانند اوربایت، آندربایت، کراس بایت یا اپن بایت برطرف شود.

عمل زاویه فک مردان

امروزه بسیاری از مردان سراغ عمل جراحی زاویه سازی فک می‌روند. زاویه سازی فک در آقایان باعث افزایش جذابیت چهره شده و خط فک و چانه آنها را بهتر نشان می‌دهد. معمولا فک زاویه دار ظاهر مردانه‌تری داشته و به همین دلیل آقایان به انجام این جراحی تمایل دارند.

زاویه سازی فک با جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

زاویه سازی فک با جراحی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ظاهر فک بهتری داشته باشند و خط فک آنها دیده شود. این روش به خوش‌فرم شدن صورت کمک می‌کند. اگر چانه خیلی کوچکی دارید و چانه شما عقب است، می‌توانید این جراحی را انجام دهید. همچنین برای افرادی که دچار افتادگی پوست در قسمت پایین صورت هستند و غبغب دارند، این روش مناسب بوده و با برداشتن چربی و پوست اضافی خط فک مشخص می‌شود.

نمی‌دونی این روش برای تو مناسبه یا نه؟

هر سوالی داری از متخصص بپرس.

زاویه سازی فک با جراحی برای چه کسانی مناسب نیست؟

برای انجام این جراحی باید از سلامت کامل برخوردار باشید. از آنجایی که عمل زاویه سازی فک روش درمانی نبوده و فقط جنبه زیبایی دارد، اگر دچار مشکلاتی مانند بیماری قلبی باشید، نمی‌توانید این جراحی را انجام دهید اما روش‌های دیگری مانند زاویه سازی صورت با نخ نیز وجود دارد.

همچنین این روش برای افراد چاق مناسب نیست. زیرا چاقی باعث از بین رفتن خط فک و افتادگی پوست و چربی می‌شود. ابتدا باید شخص وزن خود را پایین بیاورد و سپس برای زاویه سازی فک اقدام کند.

مزایای زاویه سازی فک با جراحی

از مزایای این روش زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زاویه سازی فک دائمی است و نیازی به تمدید ندارد.
  • با این روش می‌توان چانه کوچک را بزرگ و کشیده کرد.
  • با این جراحی می‌توان فک بزرگ را کوچک کرد.
  • می‌توان هم‌زمان با این جراحی، فک و دندان‌ها را تراز کرد.
  • افتادگی پوست در ناحیه چانه و فک برطرف می‌شود و به لیفت گردن و غبغب کمک می‌کند.
  • نتایج آن سریعا قابل مشاهده است.
جراحی زاویه سازی فک دائمی است و نیازی به ترمیم ندارد.
جراحی زاویه سازی فک دائمی است و نیازی به ترمیم ندارد.

نحوه انجام زاویه سازی فک با جراحی

زاویه سازی صورت چگونه است؟ زاویه سازی فک با جراحی تکنیک‌های مختلفی دارد. پزشک با توجه به نوع مشکل و سن بیمار ممکن است از هر یک از این تکنیک‌ها یا ترکیب آنها استفاده کند. این تکنیک‌ها به شرح زیر هستند.

  • لیفت صورت و گردن: لیفت صورت چیست و چگونه انجام میشود؟ اگر پوست قسمت پایین صورت و گردن دچار افتادگی شده باشد، با این روش جراحی می‌توان خط فک را مشخص کرد. در بیماران با سن بالا معمولا این تکنیک انجام می‌شود. در جراحی لیفت صورت جراح پوست، عضلات شل و چربی اضافی را از این ناحیه برمی‌دارد. نتایج این جراحی تا سال‌ها باقی می‌ماند.
  • بزرگ کردن چانه: اگر مشکل اصلی کوچک و عقب بودن چانه باشد، جراح باید این جراحی را انجام دهد. برش کوچکی داخل دهان ایجاد شده و پروتز سیلیکونی در جای مناسب قرار می‌گیرد. این پروتز شبیه به استخوان واقعی به نظر می‌رسد. پروتز باید روی استخوان فک بیمار قالب‌گیری شود.
  • لیپوساکشن گردن: اگر چربی زیر چانه و فک زیاد باشد، برای زاویه سازی باید لیپوساکشن انجام شود. با برداشتن چربی گردن خطوط پنهان فک که از قبل داشتید، دوباره ظاهر می‌شود. برای انجام این جراحی باید ابتدا به وزن ایده‌آل برسید و پوست سفت و کشسان باشد. این روش به تنهایی زاویه سازی فک انجام نمی‌دهد. به همین دلیل معمولا جراح آن را با روش‌های دیگر ترکیب می‌کند.

متن انگلیسی:
Chin surgery (also called mentoplasty) reshapes your chin by reducing the size or inserting implants to improve the definition. Chin implant surgery is ideal for people who have retrogenia; a condition where your chin slants backwards toward your neck. A chin implant can improve the shape or your chin and create a stronger looking jawline
ترجمه متن:
جراحی چانه (که به آن منتوپلاستی نیز گفته می‌شود) با کاهش اندازه یا قرار دادن پروتز برای بهبود خط فک، شکل چانه شما را تغییر می‌دهد. جراحی کاشت چانه برای افرادی که رتروژنیا دارند ایده‌آل است. وضعیتی که در آن چانه به سمت عقب و گردن متمایل می‌شود. پروتز چانه می‌تواند شکل چانه شما را بهبود بخشد و خط فک قوی‌تری ایجاد کند.

cosmosclinic

آمادگی های قبل از زاویه سازی فک با جراحی

قبل از جراحی زاویه سازی فک باید با متخصص مشورت کنید. شما باید تمامی داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع داده و سوابق پزشکی خود را در اختیار جراح قرار دهید. لازم است حداقل دو هفته قبل از عمل مصرف سیگار و الکل را قطع کنید. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن قبل از جراحی منع شده است. حداقل دو هفته قبل عمل مصرف آنها را قطع کنید.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک با جراحی

بعد از جراحی زاویه سازی فک باید به نکاتی توجه داشته باشید تا احتمال بروز عوارض کمتر شود.

  • حداقل تا دو هفته بعد از جراحی از سیگار و الکل دوری کنید.
  • نباید از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده کنید. زیرا خونریزی شما بیشتر می‌شود.
  • داروهای تجویزی پزشک را منظم مصرف کنید تا احتمال عفونت کمتر شود و تورم زودتر از بین برود.
  • چند روز اول باید غذاهای نرم و آبکی مصرف کنید.
  • از فعالیت شدید دوری کنید. تا چند هفته نباید فعالیت سنگین داشته باشید.
  • اگر درد زیادی دارید، از داروهای مسکن تحت نظر پزشک استفاده کنید.

در مورد مراقبت‌های بعد از عمل زاویه سازی فک سوال داری؟ از متخصص بپرس.

عوارض و خطرات زاویه سازی فک با جراحی

اگر زاویه سازی فک با جراحی توسط جراح حرفه‌ای و مجرب انجام شود، احتمال بروز عوارض بسیار پایین است. از عوارض این جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خونریزی
  • درد و تورم
  • کبودی
  • قرمزی
  • جای بخیه
  • مشکلات مربوط به غذا خوردن (در عرض چند روز برطرف می‌شود.)

از عوارض و خطرات نادر جراحی زاویه سازی فک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خونریزی شدید
  • عفونت
  • آسیب عصبی

هزینه زاویه سازی فک با جراحی

هزینه جراحی زاویه سازی فک به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چه میزان تجربه و مهارت جراح بیشتر باشد، دستمزد او هم بالاتر است. محل کلینیک یا بیمارستان، نوع جراحی و تکنیک مورد استفاده نیز در قیمت تاثیر زیادی دارند. این جراحی تنها جنبه زیبایی داشته و به همین دلیل بیمه هزینه آن را پرداخت نمی‌کند.

هزینه عمل زاویه سازی فک به تکنیک مورد نظر بستگی دارد.
هزینه عمل زاویه سازی فک به تکنیک مورد نظر بستگی دارد.

مقایسه زاویه سازی فک با جراحی و با تزریق ژل

در جدول زیر می‌توانید تفاوت این دو روش جراحی و تزریق ژل را برای زاویه سازی فک مشاهده کنید.

زاویه سازی فک با جراحیزاویه سازی فک با تزریق ژل
روش دائمی است و نیازی به تمدید ندارد.روش موقتی است و باید هر ۱ یا ۲ سال یک بار تمدید شود.
هم برای بزرگ کردن فک و هم کوچک کردن آن گزینه خوبی است.ظاهر فک و چانه را بلندتر می‌کند و در کوچک کردن فک تاثیری ندارد.
برای افرادی که دچار افتادگی پوست هستند، مناسب است.برای افرادی با افتادگی پوست مناسب نیست.
هزینه بالاتری دارد.هزینه کمتری دارد.
تفاوت زاویه سازی فک با جراحی و با تزریق ژل

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

زاویه سازی فک با جراحی یکی از روش‌های پرطرفدار در میان خانم‌ها و آقایان است. در این عمل جراحی خط فک نمایان شده و صورت حالت کشیده پیدا می‌کند. تکنیک‌های مختلفی برای عمل زاویه سازی فک وجود دارد. گاهی ممکن است پزشک برای بزرگ کردن چانه از پروتز استفاده کند. گاهی نیاز است استخوان فک تراش بخورد و کوچک شود. در شرایطی پوست پایین صورت دچار افتادگی باشد، برای زاویه سازی فک باید لیفت صورت و گردن انجام شود. اگر چربی زیادی در این ناحیه وجود داشته باشد، جراح لیپوساکشن گردن را هم توصیه می‌کند.

معمولا این جراحی حدود ۲ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. نتایج آن دائمی است. ممکن است چند روز اول درد، تورم، خونریزی و کبودی داشته باشید. پزشک برای کاهش درد و احتمال عفونت داروهایی تجویز می‌کند.

قبل از انجام عمل جراحی زاویه سازی فک با متخصص پوست و مو مشورت کنید. گاهی روش‌های غیر جراحی مناسب‌تر است. اگر برای شما جراحی مناسب باشد، باید به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو و همچنین مشاوره آنلاین دکتر جراحی پلاستیک وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر خط فک به خوبی قابل مشاهده است و از روبرو خطی صاف از نوک چانه تا انتهای فک دیده می‌شود، شما زاویه فک دارید. در عکس‌های نیم رخ باید خطوط چانه و گردن به خوبی دیده شوند.

جراحی زاویه سازی فک تاثیر زیادی روی مادلینگ چهره دارد. این جراحی به کشیده و باریک دیده شدن صورت کمک می‌کند.

هر دو روش‌ها جزء روش‌های پرطرفدار هستند و نمی‌توان گفت کدام بهتر است. با توجه به سن شما، مشکلات فک و چانه و نتیجه مورد انتظار ممکن است پزشک هر یک از این روش‌ها را پیشنهاد دهد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره زاویه سازی فک با جراحی

  1. ناشناس گفت:

    هزینه جراحی فک چقدر است

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      هزینه جراحی دو فک در سال ۱۴۰۳ از حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان جدا از هزینه‌های جانبی شروع می‌شود.

  2. Arman گفت:

    سلام هزینه عمل جراحی فک چقدر است؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      هزینه جراحی دو فک در سال ۱۴۰۲ از حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان جدا از هزینه‌های جانبی شروع می‌شود.

  3. محمدطاها گفت:

    سلام هزینه تقریبی جراحی فک برای زاویه سازی صورت ازچقد شروع میشه وچقد تموم میشه

  4. افض" گفت:

    سلام من فکم یه طرفش صاف و یه طرفش نسبتا چاق هست واسه عمل کردن آن چقدر هزینه لازم است؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      هزینه ها بر اساس اناتومی و پس از opg مشخص می گردد