مزایا و معایب زاویه سازی فک با نخ

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زاویه سازی فک با نخ روشی موقتی و کم تهاجمی است. در این روش، متخصص با استفاده از نخ، پوست افتاده و شل را لیفت کرده و خط فک را مشخص می‌کند. بعد از انجام زاویه دار کردن صورت با نخ، چند روزی ممکن است کبودی و تورم داشته باشید و بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
مزایا و معایب زاویه سازی فک با نخ

زاویه سازی فک با نخ یکی از روش‌های جدید زیبایی است که در کوتاه‌ترین زمان طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. این روش کم تهاجمی بوده و می‌تواند تا حدودی نتایج شبیه به جراحی داشته باشد. پزشک با این روش پوست اضافه اطراف گونه، چانه و گردن را می‌کشد تا زاویه سازی انجام شود. اگر شما هم دوست دارید از این روش زیبایی استفاده کنید، در این مطلب همراه ما باشید.

در صورتی که قصد دارید زاویه سازی با استفاده از نخ را امتحان کنید، حتما با یک متخصص پوست و مو حرفه‌ای یا جراح پلاستیک باتجربه مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی، متنی و آنلاین با بهترین پزشکان وجود دارد.

زاویه سازی فک با نخ چیست؟

لیفت با نخ یکی از روش‌های پرطرف‌دار و کم تهاجمی است که در قسمت‌های مختلف صورت و بدن می‌توان از آن استفاده کرد. در این روش علاوه بر اینکه با استفاده از نخ پوست کشیده شده و افتادگی آن برطرف می‌شود، تولید کلاژن هم در پوست تحریک می‌شود. پزشک نخ‌های مخصوص را زیر پوست قرار می‌دهد و آن را به سمت مناسب می‌کشد تا پوست لیفت شود.

زاویه سازی فک یکی از قسمت‌هایی است که در زیبایی توجه زیادی به آن می‌شود. روش‌های مختلفی از جراحی و لیپوساکشن تا تزریق ژل و بوتاکس برای روش زاویه سازی صورت وجود دارد. زاویه سازی صورت با نخ جزء روش‌های محبوب بوده که در کمترین زمان و با کمترین عوارض بهترین نتیجه را می‌دهد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد نخ در زاویه سازی فک چیست؟

برای زاویه سازی فک می‌توان از نخ استفاده کرد. این نخ‌ها مخصوص جراحی بوده و انواع مختلفی دارند. معمولا برای لیفت صورت از نخ PDO (پلی دی اکسان)، نخ بخیه، نخ خاردار، نخ مونوفیلامنت و نخ‌های تخصصی استفاده می‌شود. زمانی که این نخ‌های جراحی زیر پوست قرار بگیرند، پوست را بالا کشیده و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند.

برخی از این نخ‌ها در مدت ۳ ماه جذب شده و با رشته‌های کلاژن و الاستین جایگزین می‌شوند. اما برخی دیگر خاردار هستند و این خارها به لیفت پوست آویزان کمک کرده و تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند.

متن انگلیسی:
Angularization of the jaw is done with thread using absorbable polydioxanone. These synthetic threads are also used in open heart surgeries for babies and adults and are compatible with the human body.
ترجمه فارسی:
زاویه سازی فک با نخ با استفاده از از پلی دیوکسانون جذبی انجام می‌شود. از این نخ‌های مصنوعی در جراحی‌های قلب باز نوزادان و بزرگسالان نیز استفاده می‌شود و با بدن انسان سازگار هستند.

به نقل از سایت clinicexpert

زاویه سازی صورت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

برای هر فردی که دوست دارد زاویه سازی صورت انجام دهد، این روش گزینه خوبی است. اما ممکن است برخی افراد نتیجه دلخواه را از آن دریافت نکنند. بهترین کاندید برای زاویه سازی صورت با نخ افراد زیر هستند:

  • علائم اولیه پیری روی صورت ظاهر شده و پوست گردن شل شده است.
  • افرادی که در اواخر دهه ۳۰ زندگی تا اوایل دهه ۵۰ هستند.
  • افرادی که انتظار نتایج چشمگیر و تغییرات خیلی زیاد ندارند.
  • افرادی که از جراحی زاویه سازی فک می‌ترسند یا نمی‌خواهند جراحی انجام دهند.
  • افرادی که به دلیل بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا یا هر مشکل دیگری نباید از روش‌های تهاجمی استفاده کنند.
  • کسانی که به دنبال روش زیبایی فوری و ایمن هستند.
  • افرادی که قبلا جراحی یا روش‌های مختلفی مانند زاویه سازی فک با لیپوساکشن گردن انجام داده و برای زاویه سازی بهتر فک نمی‌خواهند دوباره آن را تکرار کنند.
زاویه سازی صورت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟
برای هر فردی که دوست دارد زاویه سازی صورت انجام دهد، این روش گزینه خوبی است.

زاویه سازی صورت با نخ برای چه کسانی مناسب نیست؟

زاویه سازی فک با نخ برای برخی افراد مناسب نبوده و ممکن است نتیجه مورد نظر را دریافت نکنند. اگر افتادگی و شلی پوست در ناحیه گردن و زیر گونه زیاد است، حتما باید جراحی انجام شود و لیفت با نخ در زاویه سازی صورت تاثیری ندارد. بنابراین اگر سن شما بالا است، برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید جراحی انجام دهید.

همچنین گاهی ممکن است زاویه سازی فک ارتباطی به افتادگی پوست نداشته باشد. در برخی افراد چانه کوچک بوده و باید چانه با روشی مانند تزریق ژل یا پروتز بزرگ شود. گاهی استخوان فک نیاز به تراشیدن دارد و در برخی افراد هم باید چربی اضافی با لیپوساکشن خارج شود یا از روش زاویه سازی فک با لیفت گردن استفاده گردد. به همین دلیل باید قبل از هر اقدامی با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است.

مزایای زاویه سازی فک با نخ چیست؟

از مزایای زاویه سازی فک با نخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی کم خطر و ایمن است.
  • بدون درد است و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  • اثر فوری دارد.
  • نتایج کاملا طبیعی ایجاد می‌کند.
  • تولید کلاژن در پوست تحریک می‌شود و از این طریق به خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.
  • دوره نقاهت ندارد و می‌توانید سریعا فعالیت‌های خود را از سر بگیرید.
  • اگر از نتایج راضی نبودید، می‌توانید به متخصص بگویید که نخ‌ها را خارج کند.

لیفت صورت و فک با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

همین حالا با متخصص مشورت کن.

هایفو بهتره یا  زاویه سازی فک با نخ؟

روش هایفو مزایایی مانند غیرتهاجمی بودن، کمترین زمان از کار افتادگی، سفت شدن پوست و جوانسازی صورت را ارائه می‌دهد. با این حال، ممکن است برای کانتورینگ خط فک اثر کمتری از زاویه سازی فک با نخ داشته‌باشد. زاویه‌دهی فک با نخ با اصلاح مستقیم خط فک، بهبود خطوط صورت و نتایج طولانی‌تری همراه است.

برای زاویه سازی فک نخ بهتره یا تزریق ژل؟

نمی‌توان گفت کدام روش زیبایی برای زاویه سازی فک بهتر است. هر کدام مزایا و معایبی داشته و برای برخی افراد مناسب هستند. در جدول زیر می‌توانید تفاوت زاویه سازی با تزریق ژل و نخ را مشاهده کنید.

زاویه سازی فک با نخزاویه سازی فک با تزریق ژل
میزان درد کمی بیشتر است.درد کمتری دارد.
ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
۱ تا ۳ سال ماندگاری دارند.۹ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند.
عوارض بیشتری دارد.عوارض آن کمتر است.
دوره بهبودی طولانی‌تر است.دوره بهبودی کوتاه‌تر است.
برای افتادگی پوست گزینه خوبی است.برای چانه کوچک و عقب رفته گزینه خوبی است.
مقایسه زاویه سازی فک با نخ و با تزریق ژل

نحوه انجام زاویه سازی فک با نخ چگونه است؟

زاویه سازی فک چگونه انجام میشود؟ برای زاویه سازی فک با نخ نیازی به بیهوشی نیست. متخصص ناحیه مورد نظر را با بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌کند. نخ‌ها با استفاده از سوزن کوچکی به نام کانولا وارد پوست می‌شوند. برای زاویه سازی صورت باید نخ‌ها در امتداد خط فک و پایین گونه قرار بگیرند. معمولا نخ‌ها تا زیر گوش کشیده می‌شوند. نخ‌های خاردار در زیر پوست قفل شده و لیفتینگ صورت را بهتر انجام می‌دهند.

بسته به تعداد نخ‌های مورد نیاز و میزان افتادگی پوست صورت و گردن این روش حدود یک ساعت طول می‌کشد. متخصص بعد از قرار دادن نخ‌ها در محل مناسب و کشیدن پوست انتهای نخ را بخیه می‌زند. از این طریق لیفت گردن و غبغب انجام می‌شود. جای ورود نخ‌ها به هیچ وجه قابل مشاهده نیست.

نحوه انجام زاویه سازی فک با نخ چگونه است؟
بسته به تعداد نخ‌های مورد نیاز و میزان افتادگی پوست صورت و گردن این روش حدود یک ساعت طول می‌کشد.

ماندگاری زاویه سازی صورت با نخ چقدر است؟

زاویه سازی فک با نخ روشی موقتی است و باید هر چند وقت یک بار آن را تمدید کنید. همانطور که گفتیم نخ‌های مختلفی برای لیفتینگ صورت وجود دارد. با توجه به نوع نخ و شرایط پوست شما ممکن است این روش از ۱ تا ۳ سال دوام داشته باشد.

نخ‌ها به مرور جذب بدن شده و باید دوباره زیر پوست قرار بگیرند. البته از آنجایی که لیفت با نخ روی کلاژن‌سازی تاثیر دارد، تا حد کمی به بهبودی روند پیری پوست کمک می‌کند.

آمادگی برای زاویه سازی صورت با نخ

زاویه سازی صورت با نخ روشی کم تهاجمی نیست و نیاز به آمادگی خاصی ندارد. حتما پیش از انجام این روش زیبایی با متخصص پوست صحبت کنید و از روند انجام کار مطلع شوید. اگر بیماری خاصی دارید یا دارو مصرف می‌کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

عکس های زاویه سازی یا لیفت صورت با نخ

در تصویر زیر می‌توانید زاویه سازی فک با نخ را مشاهده کنید. با استفاده از نخ افتادگی پوست برطرف شده و ناحیه گردن و فک کشیده شده است. مشاهده فیلم زاویه سازی فک با نخ نیز اطلاعات خوبی منتقل می‌کند.

عکس های زاویه سازی یا لیفت صورت با نخ چگونه است؟
در این تصویر می‌توانید تاثیر لیفت با نخ را روی زاویه سازی فک مشاهده کنید.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک با نخ

زاویه سازی فک با نخ نیاز به بیهوشی ندارد؛ به همین دلیل می‌توانید پس از انجام کار سریعا به خانه بازگردید. کمی کبودی و تورم در ناحیه ورود سوزن طبیعی است. برای کاهش عوارض به مراقبت های بعد از زاویه سازی صورت توجه داشته باشید:

  • از کمپرس یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت نباید صورت را بشویید.
  • چند روز نباید آرایش کنید.
  • از مرطوب‌کننده تا چند هفته استفاده نکنید.
  • هنگام خواب به پشت دراز بکشید. بهتر است سر خود را کمی بالاتر قرار دهید.
  • برای جلوگیری از عفونت داروهای آنتی‌بیوتیک تجویزی را منظم مصرف کنید.
  • از رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید.
  • از جویدن آدامس خودداری کنید.
  • زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • از الکل و سیگار دوری کنید.
  • تا حد ممکن از لمس کردن ناحیه گردن و فک خودداری کنید.

عوارض و خطرات زاویه سازی فک با نخ چیست؟

زاویه سازی فک با نخ روشی کم تهاجمی است و خطرات کمی دارد. از عوارض شایع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبودی
  • تورم
  • قرمزی

این علائم موقتی بوده و حداکثر تا یک هفته به طور کامل برطرف می‌شوند. اما در مواقع نادر ممکن است به دلیل تجربه کم پزشک یا موارد دیگر، عوارض زیر مشاهده شود:

  • واکنش آلرژیک
  • باقی ماندن جای زخم
  • بخیه‌های قابل مشاهده
  • خونریزی
  • عفونت
  • کشیدگی زیاد یا برآمدگی در انتهای نخ
  • پارگی نخ‌ها

علت فرو رفتگی صورت بعد از زاویه سازی فک با نخ چیست؟

فرورفتگی پس از زاویه دار کردن صورت ممکن است ناشی از عواملی مانند کشش نامناسب نخ، مراقبت نادرست و عوارض زودگذر بعد از عمل باشد.

نگران عوارض زاویه سازی فک با نخ هستی؟ هر سوالی داری از پزشک بپرس.

هزینه لیفت با نخ در دکترِتو کلینیک

هزینه زاویه سازی صورت با نخ به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه پزشک، محل کلینیک زیبایی و میزان افتادگی پوست در قیمت نهایی موثر هستند. همچنین نوع نخ نیز در هزینه تاثیر زیادی دارد و ممکن است پزشک برای زاویه سازی فک شما از دو نخ، چهار نخ یا حتی بیشتر استفاده کند. جهت اطلاع از هزینه لیفت با نخ برای زاویه‌سازی فک، به دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

زاویه سازی فک با نخ از روش‌های محبوب و ایمن است که نتیجه فوری ایجاد می‌کند. پزشک برای زاویه سازی از نخ‌های مخصوص استفاده کرده و آنها را با استفاده از سوزن کانولا وارد پوست می‌کند. نخ لیفت علاوه بر لیفتینگ صورت به کلاژن‌سازی کمک کرده و باعث جوانسازی پوست می‌شود.

معمولا این روش زیبایی حدود یک سال دوام داشته و باید بعد از یک سال دوباره آن را تکرار کنید. هزینه آن با توجه به تعداد نخ مورد نیاز و تجربه پزشک محاسبه می‌شود. بعد از انجام زاویه سازی صورت با نخ ممکن است کمی تورم و کبودی داشته باشید. از کمپرس یخ استفاده کنید. سیگار و الکل مصرف نکنید و داروها را منظم استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید برای زاویه سازی فک از نخ استفاده کنید، حتما با متخصص پوست و مو باتجربه مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر پوست آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

افرادی که دچار افتادگی پوست در ناحیه گردن و زیر گونه هستند، از این روش استفاده می‌کنند. البته لیفت با نخ برای افراد با سن بالا که چربی زیادی در این ناحیه دارند، مناسب نیست. بهتر است حتما نظر کاربران در مورد لیفت با نخ را مطالعه کنید.

انواع مختلف نخ برای این کار وجود دارد. معمولا متخصصان از نخ PDO یا نخ خاردار استفاده می‌کنند.

در طول زاویه سازی فک با نخ از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. به همین دلیل درد زیادی احساس نمی‌کنید. ممکن است بعد از انجام زاویه سازی کمی درد و ناراحتی داشته باشید که با داروهای مسکن برطرف می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن