دکتر امیر خوش وقت (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص پوست، مو و زیبایی

کد نظام پزشکی: ۲۶۴۰۶
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر امیر خوش وقت

ایشان تاکنون 48 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

جراحی سالک چگونه انجام میشود و چه زمانی ضرورت دارد؟

جراحی سالک در برخی موارد که بیماری شدت یافته یا سایر روش‌های درمانی جوابگو و موثر نیستند اهمیت می‌یابد. پزشکان تا حد امکان از انتخاب این روش دوری می‌کنند اما گاهی اوقات دیگر چاره‌ای جز عمل جراحی وجود ندارد.

1 هفته پیش

آمپول سالک چیست و چه کاربردی دارد؟

آمپول سالک یکی از روش‌های درمانی بیماری سالک است که معمولاً شامل تزریق داروهای خاص به بیمار می‌شود. این داروها می‌توانند شامل آنتی‌بیوتیک‌ها یا داروهای ضدانگل باشند که به منظور کنترل و درمان عفونت‌های ایجاد شده توسط انگل‌های لیشمانیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. آمپول سالک به عنوان یک روش مؤثر و معمولی برای درمان بیماری سالک استفاده می‌شود و توسط پزشکان متخصص تجویز می‌شود.

2 هفته پیش

سالک خشک نوع متفاوتی از بیماری سالک که باید آن را بشناسید.

سالک خشک نوع دیگری از بیماری سالک و معروف به سالک شهری است. بیماری که شکل پوست را تغییر داده و می‌تواند در دراز مدت روی اعتماد به نفس فرد مبتلا هم اثر بگذارد. به همین دلیل آگاهی از روش‌های پیشگیری و درمان آن ضروری است.

2 هفته پیش

جای سالک را چگونه از بین ببریم؟

جای نیش پشه سالک به‌صورت زخم‌هایی است که می‌توانند در طول زمان از نظر اندازه و ظاهر تغییر کنند. این اسکارها معمولاً به صورت نقاط تیره‌رنگ یا مناطق صاف بافت شروع به شکل‌گیری می‌کنند. روش‌های مختلفی برای درمان جای سالک وجود دارد، از جمله استفاده از لیزر که به عنوان یکی از روش‌های مؤثر برای اصلاح ظاهر این اسکارها شناخته می‌شود.

2 هفته پیش

درمان خانگی سالک روشی کاربردی و موثر

شناخت روش‌های درمان خانگی سالک به شما در سرعت بخشیدن به بهبود بیماری کمک می‌کند. گاهی اوقات کمک گرفتن از روش‌های خانگی باعث می‌شود تا چندین روش درمانی در کنار هم بهبودی را سرعت ببخشند و زخم به شکل بهتری از بین برود.

2 هفته پیش

راه درمان سالک چیست؟ از درمان دارویی تا راه های خانگی

درمان سالک غیر ممکن نیست؛ پس لطفا این باور غلط را کنار بگذارید. در ابتدا باید سرعت عمل داشته باشید و خیلی زود به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک از بین راه‌های درمانی زیادی که وجود دارد بهترین مورد را برایتان شروع خواهد کرد.

2 هفته پیش

بیماری سالک یا لیشمانیوز چیست؟ این بیماری درمان پذیر است؟

بیماری سالک از آن دسته بیماری‌های پوستی است که اگر درمان نشود در اعتماد بنفس فرد مبتلا تاثیر زیادی خواهد داشت. این بیماری می‌تواند به مرور زمان تشدید پیدا کند و فرم پوست را تغییر دهد.

2 هفته پیش

سانترال لب چیست و چه کاربردی دارد؟

عمل سانترال لیفت لب یک روش جراحی زیبایی برای بهبود شکل و جوانسازی لب‌ها است. در این روش، جراح با ایجاد برش‌های کوچک زیر بینی، فاصله بین بینی و لب بالا را کم کرده و ظاهر جوان‌تر و پرتراکم‌تری به لب‌ها می‌بخشد و علائم پیری و ریلکساسیون لب‌ها را کاهش می‌دهد.

3 هفته پیش

درماتیت نومولار چیست؟ علائم و راه درمان آن

درماتیت نومولار با نام‌های دیگری از جمله اگزمای نومولار، اگزمای دیسکوئید و اگزمای میکروبی نیز شناخته می‌شود. این بیماری نوعی از اگزما با علائمی چون خارش، قرمزی و حتی در موارد شدیدتر عفونت است. تشخیص به موقع آن به جلوگیری از عوارض احتمالی کمک زیادی می‌کند.

2 ماه پیش

درماتیت پلک‌‌ و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

درماتیت پلک عارضه التهاب پوست پلک و دور چشم است که باعث خارش، ورم، التهاب یا اذیت چشم‌ها می‌شود. معمولا آلرژی یا حساسیت، بوی عطر، لوازم آرایشی، مواد نگهدارنده یا سایر مواد شیمیایی از عوامل و ریسک فاکتورهای بروز این بیماری پوستی به شمار می‌آیند.

2 ماه پیش

درماتیت رکودی چیست و چه راه درمانی دارد؟

درماتیت رکودی وریدی نوعی بیماری پوستی است که به خاطر تجمع خون در پاها و قسمت تحتانی بدن به وجود می‌آید به این دلیل که وریدها درست کارشان را انجام نمی‌دهند. اگزما وریدی در اثر فشار به پوست بروز می‌کند و باعث تغییر رنگ، بروز لکه‌های رنگی، درد، خارش و زخم می‌شود. با اتخاذ روش‌هایی که جریان خون در پاها را بهبود بخشیده می‌توانید این بیماری مزمن را مدیریت کنید.

2 ماه پیش

درماتیت عصبی چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت عصبی، یک واکنش پوستی به تحریک عصبی است که مستقیم روی پوست ایجاد می‌شود. این تحریک می‌تواند ناشی از عواملی مانند استرس، اضطراب، تماس فیزیکی، گرما یا سرما باشد. خارش، سوزش، درد، تحریک و قرمزی پوست در منطقه تحریک شده از علائم اولیه درماتیت عصبی هستند که با استراحت روانی، کاهش تحریک‌های عصبی، استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های ضد قارچ یا ضد التهاب، مصرف داروهای ضدآلرژیک و در موارد شدید‌تر، مشاوره روانشناسی قابل درمان خواهد بود.

2 ماه پیش