زاویه سازی فک با لیفت گردن، کاندید مناسب و مزایای این روش

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زاویه سازی فک با لیفت گردن بیشتر در افرادی انجام می‌شود که پوست گردنشان بسیار شل شده و حالت آویزان به خود گرفته است. این روش تاثیر بسزایی در زاویه سازی فک و رفع غبغب دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
زاویه سازی فک با لیفت گردن

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا تصمیم دارید زاویه سازی فک با لیفت گردن را انجام دهید؟ با افزایش سن پوست اطراف گردن شل می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. درعین‌حال توده‌های چربی صورت می‌توانند حالتی شل و افتاده‌ به خود بگیرند که همین امر موجب افتادگی‌ هر چه بیشتر پوست ناحیه چانه، فک و گردن خواهد شد. یکی از روش‌های زیبایی و جوان‌سازی صورت، زاویه سازی صورت با لیفت گردن است. این کار می‌تواند با ازبین‌بردن پوست و چربی‌های اضافه، خط فک و گردن را سفت و صاف‌تر کند و نتیجه آن باعث می‌شود که لاغرتر و جوان‌تر به نظر برسید. در ادامه بیشتر با این پروسه زیبایی صورت آشنا می‌شویم.

قبل از اقدام به زاویه سازی فک با لیفت گردن سوالات خود را از یک متخصص پوست و موی باتجربه بپرسید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو بهترین متخصص نزدیک خود را پیدا کنید. در سایت دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با بهترین پزشکان وجود دارد.

زاویه سازی فک با لیفت گردن چیست؟

زاویه سازی فک چگونه انجام میشود؟ هنگامی که پوست زیر چانه و خط فک خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، افتادگی آن باعث می‌شود احساس پیری کنید. پزشک یا جراح می‌تواند با روشی به نام لیفت گردن، زاویه سازی فک را انجام دهد تا به‌این‌ترتیب ظاهری جوان‌تر و طبیعی‌تر داشته باشید. در این روش می‌توان هم از طریق جراحی با برش‌های بسیار ظریف و کوچک و هم از طریق لیفت صورت با نخ، لیفت گردن را انجام داد.

در هر صورت با ازبین‌بردن پوست شل این نواحی و چربی اطراف گردن، چانه‌ها و فک، زاویه سازی فک با لیفت گردن انجام خواهد شد. علاوه بر این پوست و ماهیچه‌های زیرین در این روش بلند و سفت می‌شوند تا خطوط صورت را جوان‌تر و شاداب‌تر کنند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Neck lift surgery can help in many areas, including improving the appearance of the area under the chin
ترجمه متن:
جراحی لیفت گردن می‌تواند در بسیاری از بخش‌های صورت از جمله برای بهبود ظاهر افتاده ناحیه زیر چانه شود.

drkeithladner

کاربرد لیفت گردن در زاویه سازی فک

لیفت گردن با هدف بهبود ناحیه پوست اطراف گردن و چانه و زاویه دار کردن صورت انجام می‌شود. با بالارفتن سن پوست می‌تواند افتادگی داشته باشد و در نتیجه آن قسمت‌های چانه و فک نیز حالتی افتاده‌ به خود بگیرند. لیفت گردن می‌تواند برای بهتر جلوه دادن این نواحی و ایجاد خطوط صاف‌تر در امتداد فک کاربرد داشته باشد تا به‌این‌ترتیب ظاهری جوان‌تر به شما ببخشد. گاهی اوقات لیفت گردن به‌تنهایی برای زاویه سازی فک کاربرد دارد و گاهی نیز در کنار سایر روش‌های جراحی پلاستیک صورت مانند لیفت صورت یا رینوپلاستی برای زیبایی و جوان‌سازی استفاده می‌شود.

لیفت گردن یک روش جراحی است که با هدف ازبین‌بردن پوست و چربی اضافه و رفع افتادگی ناحیه گردن انجام می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان زوایای گردن و خطوط فک را تعیین کرد و با صاف کردن خط و خطوط این ناحیه، چهره را بازآفرینی کرد. لیفت گردن در صورت لزوم می‌تواند با زاویه سازی فک با لیپوساکشن گردن هم ترکیب شود.

زاویه سازی فک با لیفت گردن برای چه کسانی مناسب است؟

کاندیدهای خوب برای لیفت گردن، پوست شل و چربی اطراف گردن زیادی دارند و می‌خواهند آن را از بین ببرند. لیفت گردن یک گزینه عالی برای کسانی است که خاصیت ارتجاعی ناحیه گردن خود را ازدست‌داده‌اند و تنها با حذف چربی نتایج خوبی نخواهند دید.

اگر روش لیفت گردن با نخ یا سایر روش‌های غیرجراحی مدنظر است می‌توان گفت که این روش‌ها نیز برای کسانی مناسب است که چربی زیادی دور گردنشان نیست و میزان افتادگی پوست ناحیه فک و گردن زیاد نیست. در این شرایط گزینه‌های غیرجراحی مانند لیفت گردن با نخ می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

زاویه سازی فک با لیفت گردن برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش ممکن است برای کسانی که به بیهوشی حساسیت دارند یا ریسک بالایی برای انجام جراحی‌های زیبایی دارند مناسب نباشد. روش جراحی برای افرادی که زخم‌های فعال دارند یا افراد مبتلا به دیابت و کم‌خونی نیز روش ایده‌آلی نیست و باید حتما با جراح قبل از عمل مشورت کرد.

روش لیفت گردن با نخ هم برای کسانی که دارای پوستی حساس و پر از آکنه هستند گزینه مناسبی نیست. علاوه بر این کسانی که پوست گردن آنها بیش از حد شل و افتاده است و میزان چین‌وچروک زیادی دارند، لیفت گردن با روش غیرجراحی (لیفت با نخ) برای آنها مناسب نیست.

زاویه سازی فک با لیفت گردن برای تو مناسبه؟

از متخصص پوست نوبت بگیر.

مزایای زاویه سازی فک با لیفت گردن

زاویه سازی فک با لیفت گردن یک روش قابل‌اطمینان برای جوان‌سازی و رفع آثار ناشی از افزایش سن است. با استفاده از این روش می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر داشت و به نتایج قابل‌توجهی دست‌یافت. تعیین خط فک و چانه، ظاهری جوان‌تر، نیمرخ صورت لاغرتر و نتایج طولانی‌مدت‌تر از جمله مزیت‌هایی است که می‌توان برای زاویه سازی فک با لیفت گردن به آن اشاره کرد.

با انجام عمل لیفت گردن به‌خوبی می‌توان آثار پیری را از بین برد و خط فک را اصلاح کرد. به‌این‌ترتیب ناحیه فک باریک‌تر می‌شود و زاویه سازی صورت انجام می‌شود. در کل می‌توان با انجام این عمل به یک نتیجه دائمی‌تر دست یافت و چهره‌ای شاداب‌تر و جوان‌تر داشت. خصوصا که دقت عمل در روش زاویه سازی فک با لیفت گردن بیشتر است.

نحوه انجام زاویه سازی فک با لیفت گردن

برای زاویه سازی فک با لیفت گردن می‌توان از دو روش جراحی و غیرجراحی استفاده کرد. در روش زاویه سازی فک با عمل جراحی پزشک با برش‌های حداقلی که معمولا در پشت گوش و گاهی نیز زیر چانه ایجاد می‌شود، لیفت گردن را انجام می‌دهد. این برش‌ها تقریباً نامرئی هستند و زیاد دیده نمی‌شوند. با انجام برش‌ها چربی‌های اضافه و پوست شل ناحیه گردن و چانه‌ها برداشته شده و با تعیین خط فک و چانه، زاویه سازی صورت انجام می‌شود.

در واقع ازآنجایی‌که لیفت گردن باعث سفت شدن پوست و بافت‌های نرم در امتداد خط فک و گردن می‌شود، برش‌های افقی کوچکی در زیر چانه به روش طبیعی ایجاد خواهد شد تا دیده نشوند. سپس پوست از بافت‌های نرم زیرین بلند می‌شود. در بیشتر موارد، بافت هم‌بند زیرین نیز برای بهبود نتایج بالا می‌رود. سپس بافت‌ها دوباره پوشیده شده و بافت اضافی برداشته می‌شود. علاوه بر این روش در برخی موارد هم لیفت گردن از طریق لیپوساکشن گردن انجام می‌شود که در آن چربی‌های اضافه از بین می‌رود. در مواردی ممکن است چین‌وچروک و خطوط اضافه این ناحیه نیز بازسازی شوند.

روش دوم نیز روش غیرجراحی است که در آن از لیفت صورت و گردن با نخ برای زاویه سازی فک استفاده می‌شود. این روشی کمتر تهاجمی است که به بیهوشی نیاز ندارد. در این روش لیفت گردن با نخ PDO انجام می‌شود که می‌تواند خطوط فک و گردن را احیا کند. در زاویه سازی فک با نخ با استفاده از یک نخ نازک، پوست و بافت‌های افتاده کشیده شده و سفت می‌شود.

متن انگلیسی:
Your cosmetic surgeon will make a small incision behind each ear, and depending on your needs may also make a third small incision underneath the chin. Through these incisions, he or she will tighten the neck muscles and/or underlying tissues and remove excess, sagging skin to restore a smoother, firmer, and more youthful appearance to the neck
ترجمه متن:
جراح زیبایی یک برش کوچک در پشت هر گوش ایجاد می‌کند و بسته به نیاز شما ممکن است سومین برش کوچک را نیز زیر چانه ایجاد کند. از طریق این برش‌ها، او عضلات گردن و بافت‌های زیرین را سفت می‌کند و پوست اضافی و افتاده را از بین می‌برد تا ظاهری صاف‌تر، محکم‌تر و جوان‌تر را به گردن بازگرداند.

americanboardcosmeticsurgery
برش برای لیفت گردن یا در زیر چانه انجام می‌شود یا در کناره‌های گوش.
برش برای لیفت گردن یا در زیر چانه انجام می‌شود یا در کناره‌های گوش.

آیا زاویه سازی فک با لیفت گردن نیاز به بخیه دارد؟

بسته به این که کدام روش برای زاویه سازی فک با لیفت گردن انتخاب می‌شود ممکن است به بخیه نیاز باشد. در روش جراحی زمانی که جراح زیبایی برش‌های کوچکی را در نواحی زیر گوش و چانه ایجاد می‌کند به بخیه‌های بسیار ریزی نیاز است. معمولا جای این برش‌ها قابل رویت نیست.

آمادگی قبل از زاویه سازی فک با لیفت گردن

آمادگی‌های قبل از زاویه سازی فک با لیفت گردن بسته به روش انتخابی متفاوت است. در روش غیرجراحی یا لیفت گردن با نخ به هیچ آمادگی خاصی نیاز نیست و کار در زمان کوتاهی انجام می‌شود. در خصوص عمل جراحی باید تمام نکات و آمادگی‌های لازم قبل از انجام عمل جراحی و بیهوشی را در نظر داشت.

بررسی سوابق پزشکی بیمار، حساسیت داشتن یا نداشتن به ماده بیهوشی، داروهایی که بیمار مصرف می‌کند، عدم وجود هر گونه بیماری زمینه‌ای و مشکل پزشکی که در روند جراحی اختلال ایجاد کند و مواردی ازاین‌دست مهم‌ترین چیزهایی است که در مراقبت‌های قبل از زاویه سازی فک با لیفت گردن باید به آنها توجه داشت.

معمولا به بیماران توصیه می‌شود قبل از جراحی لیفت گردن مصرف الکل و کشیدن سیگار را کنار گذاشته و حتی در برخی مواقع با نظر پزشک باید مصرف برخی از داروها را نیز قطع کرد.

مراقبت های پس از زاویه سازی فک با لیفت گردن

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک با لیفت گردن در دو روش جراحی و غیرجراحی متفاوت است. در روش غیرجراحی تنها به بیماران توصیه می‌شود که تا یک هفته پس از درمان در هنگام تمیز کردن صورت یا استفاده از محصولات مراقبت پوستی بسیار ملایم باشند.

برای کم شدن ورم توصیه می‌شود حتما بعد از جراحی لیفت گردن از کشیدن سیگار و مصرف الکل خودداری شود. ممکن است برای کاهش درد و خونریزی برخی از داروهای مسکن تجویز شود. از طرفی نیز معمولا آنتی‌بیوتیک‌ها برای جلوگیری از بروز عفونت تجویز می‌شوند. خودداری از ورزش‌کردن یکی از موارد مهمی است که معمولا بعد از عمل لیفت گردن باید آن را رعایت کرد. شروع ورزش باید با نظر پزشک جراح باشد.

دوره نقاهت بعد از لیفت گردن چند روز است؟

دوره نقاهت بعد از زاویه سازی فک با لیفت گردن بستگی به روش انجام آن دارد. در روش لیفت گردن با جراحی معمولا حدود یک هفته ناحیه لیفت شده بانداژ است. اکثر افراد می‌توانند پس از یک هفته به سرکار خود بازگردند. همچنین معمولا بعد از چهار تا شش هفته افراد می‌توانند ورزش سبک را شروع کنند و فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

معمولا پس از لیفت گردن کمی تورم و کبودی عادی است.
معمولا پس از لیفت گردن کمی تورم و کبودی عادی است.

عوارض زاویه سازی فک با لیفت گردن

عوارض زاویه سازی فک با لیفت گردن بسته به فرد و شرایط عمل متفاوت است. در برخی از افراد ممکن است بعد از جراحی، گردن کمی سفت شود و کمی تورم و کبودی وجود داشته باشد که این طبیعی است و معمولا به تدریج فروکش می‌کند. البته احساس سفتی در گردن احتمالا تا چند ماه باقی می‌ماند.

سایر عوارض می‌تواند شامل خونریزی، جای زخم، عفونت و درد باشد. در برخی مواقع این احتمال وجود دارد که در صورت مهارت نداشتن جراح، آسیب‌های عصبی نیز ایجاد شود. به همین دلیل حتما باید برای کاهش ریسک و عوارض در انتخاب جراح دقیق بود.

هزینه زاویه سازی فک با لیفت گردن

هزینه زاویه سازی فک با لیفت گردن بر اساس موقعیت، مهارت و تجربه جراح و هزینه‌های کلینیک یا بیمارستانی که در آن لیفت گردن را انجام می‌دهید متفاوت است. نکته مهم دیگر نوع روشی است که برای لیفت گردن انتخاب می‌شود. روش جراحی نسبت به روش غیرجراحی (لیفت گردن با نخ) هزینه بیشتری دارد، چرا که هزینه‌های اتاق عمل، بیهوشی، داروهای موردنیاز و غیره را شامل می‌شود.

از طرفی در روش لیفت با نخ بسته به این که شرایط بیمار به چه صورت است و به چه میزان درمانی نیاز دارد، ممکن است هزینه‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

می‌خوای بدونی هزینه زاویه سازی فک با لیفت گردن چقدره؟ از متخصص سوال کن.

زاویه سازی فک با لیفت گردن بهتر است یا تزریق ژل؟

زاویه سازی فک با لیفت گردن اگر از طریق جراحی انجام شود مزیت‌ها و معایب خود را دارد. این روش دائمی‌تر است و نتایج برای مدت طولانی‌تری می‌ماند. از طرفی نیز این روش برای کسانی که مشکلات بیشتری در ظاهر صورتشان دیده می‌شود مناسب‌تر است و می‌توان از این طریق ایرادات بیشتری را برطرف کرد. افرادی که افتادگی پوست شدیدی دارند یا چربی ناحیه گردن آنها بیشتر است می‌توانند از روش لیفت گردن برای زاویه سازی فک استفاده کنند.

در این روش ریسک و مشکلات جراحی نیز وجود دارد و هزینه درمان لیفت گردن نیز بیشتر است. در مقابل اما زاویه سازی فک با تزریق ژل راحت‌تر، کم‌هزینه‌تر و کم‌ریسک‌تر است. اما نتایج آن موقتی است و تنها برای کسانی مناسب است که مشکلاتی جزئی دارند. این روش برای کسانی که افتادگی پوست گردن آنها زیاد است و میزان چین‌وچروک زیادی در ناحیه فک و گردنشان است و همچنین برای افرادی که خط فک آنها به دنبال پیری کاملاً از بین رفته گزینه مناسبی نیست؛ بنابراین برای انتخاب بین این روش‌ها باید جوانب مختلف را در نظر گرفت.

زاویه سازی فک با لیفت گردنزاویه سازی فک با تزریق ژل
دائمی است.موقتی است.
نتایج چشمگیرتر است.نتایج کمتر به چشم می‌آید.
برای افرادی افتادگی پوست در ناحیه گردن دارند، مناسب است.برای افراد که افتادگی پوست شدید دارند، مناسب نیست.
هزینه آن بیشتر است.هزینه آن کمتر است.
احتمال بروز عوارض بیشتر است.احتمال بروز عوارض کمتر است.
مقایسه زاویه سازی فک با لیفت و تزریق ژل

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

با افزایش سن، حفظ ظاهری باریک و جوان اولویت اصلی بسیاری از افراد است. حفظ چهره ایده‌آل با انجام عمل‌های زیبایی از جمله لیفت گردن امکان‌پذیر است. زاویه سازی فک با لیفت گردن یکی از روش‌های رایجی است که افراد برای رسیدن به صورتی جوان‌تر و باریک‌تر انجام می‌دهند. این روش را هم می‌توان از طریق جراحی و هم با روش‌های غیرجراحی مانند لیفت با نخ نیز انجام داد. لیفت گردن با هر روشی که انجام شود، می‌تواند به شما کمک کند ظاهری باریک‌تر و جوان‌تر داشته باشید. برای انتخاب بین روش لیفت گردن با جراحی یا روش غیرجراحی باید سن، میزان افتادگی پوست و شرایط بیمار را در نظر گرفت.

اگر می‌خواهید برای زاویه سازی صورت از روش لیفت گردن استفاده کنید، حتما با دکتر پوست و مو یا دکتر جراح پلاستیک مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو و همچنین مشاوره آنلاین دکتر جراحی پلاستیک وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

غبغب که ناشی از چربی‌های جمع شده در زیر گردن است و باعث ازبین‌رفتن خط فک می‌شود می‌توان با لیفت گردن از بین برد.

اگر از روش لیفت گردن با جراحی استفاده شود، ممکن است به بیهوشی نیاز باشد. گاهی نیز تنها با آرام‌بخش و بی‌حسی موضعی عمل انجام می‌شود.

این کار معمولا در روش جراحی در یک جلسه انجام می‌شود؛ اما در روش غیرجراحی ممکن است به تمدید آن نیاز باشد.

بسته به این که لیفت گردن از طریق جراحی یا با روش‌های غیرجراحی انجام می‌شود، ممکن است بیماران شدت‌های مختلفی از درد و ناراحتی را تجربه کنند. معمولا درد زاویه سازی فک با لیفت گردن از طریق جراحی کمی بیشتر است.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن