زاویه سازی صورت چیست؟ بهترین روش زاویه سازی صورت کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زاویه سازی صورت و مادلینگ چهره روشی برای رفع افتادگی ناحیه فک و چانه است. این عمل با پروتز، جراحی فک، تزریق ژل، بوتاکس و نخ امکان‌پذیر است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
زاویه سازی صورت چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

احتمالا عبارت زاویه سازی صورت را در صفحات مجازی بسیاری از کلینیک‌های زیبایی شنیده باشید. افراد زیادی برای ایجاد چهره‌ای بهتر و استخوانی‌تر از تکنیک‌های زاویه سازی استفاده می‌کنند. این تکنیک‌های زیبایی به ویژه در میان جوانان بسیار محبوب شده و و برای مادلینگ چهره از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

اگر قصد زاویه سازی صورت دارید، حتما با چند پزشک متخصص زیبایی و جراح زیبایی مشورت داشته باشید. انتخاب پزشکی با تجربه و حرفه‌ای برای انجام زاویه سازی صورت احتمال عوارض جانبی را بسیار پایین آورده و نتیجه مطلوبی به دست می‌آید.

زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی صورت روشی برای ایجاد خط فک و زاویه‌دار کردن چانه است. افرادی که چانه‌های کوچک دارند، می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف زاویه سازی این مشکل را برطرف کنند. همچنین افرادی که به دلیل افزایش سن یا چاقی در ناحیه پایین صورت و گردن چربی زیادی داشته و خط فک آن‌ها از بین رفته است، با این روش به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع روش زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. پزشک با توجه به نوع استخوان‌بندی و میزان چربی در ناحیه فک و چانه بهترین روش زاویه سازی را پیشنهاد می‌دهد. زاویه سازی هم از طریق روش‌های جراحی و هم از طریق روش‌های بدون جراحی امکان‌پذیر است. یکی از روش‌های زاویه سازی صورت، زاویه سازی فک است که به انواع مختلفی انجام می‌شود.

روش‌های بدون جراحی غیر تهاجمی بوده و دوره نقاهتی ندارند. اما این روش‌ها برای همه افراد مناسب نیستند. افراد با چربی زیاد در ناحیه فک یا استخوان‌بندی بزرگ نیاز به روش‌های جراحی دارند.

اینفوگرافی انواع روش‌های زاویه‌سازی صورت
اینفوگرافی انواع روش‌های زاویه‌سازی صورت

۱: زاویه سازی صورت با تزریق ژل

افرادی که چانه کوچکی دارند، روش تزریق ژل گزینه مناسبی برای آن‌ها است. فیلرهای پوستی به نواحی مختلف صورت حجم داده و به ایجاد تقارن کمک می‌کنند. این ژل‌ها حاوی اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود داشته و هیچ گونه عوارضی ندارد.

با تزریق ژل در محل مناسب زاویه فک و چانه اصلاح می‌شود. با تزریق فیلر چانه کوتاه بلندتر شده و خط فک واضح و مشخص می‌شود. بلند شدن چند میلی‌متری چانه در چهره تاثیر بسیار مثبتی دارد. برای این درمان حتما به دنبال متخصص زیبایی مجرب و ماهر باشید. زیرا در صورت نداشتن تجربه کافی تقارن بین دو طرف صورت از بین رفته و زاویه سازی شکل غیر طبیعی به خود می‌گیرد.

برخی متخصصان زیبایی ترجیح می‌دهند، برای تزریق ژل از کانولا (لوله‌ای تو خالی برای تزریق که بیشتر در بی‌حسی نخاعی کاربرد دارد.) به جای سوزن استفاده کنند. کانولا نسبت به سوزن ایمن‌تر بوده و می‌توان با آن به راحتی به انحنای صورت دسترسی پیدا کرد. با این روش خطر تورم و کبودی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

۲: زاویه سازی صورت با تزریق چربی

این روش زاویه سازی همانند روش تزریق فیلر است. با این تفاوت که از چربی خود شخص برای حجم‌دهی استفاده می‌شود. معمولا در این روش چربی را از ناحیه شکم شخص خارج می‌کنند. ماندگاری چربی به نسبت فیلر بیشتر است و تا چند سال زیر پوست حفظ می‌شود.


۳: زاویه سازی صورت با نخ

برای افرادی که در ناحیه پایین صورت و فک دچار افتادگی پوست هستند، روش غیرتهاجمی زاویه سازی صورت با نخ گزینه مناسبی است. در این روش نخ با استفاده از سوزن وارد پوست شده و در عضلات صورت قفل می‌شود. این نخ‌ها معمولا خاردار هستند. خارهای موجود روی نخ از حرکت نخ زیر پوست جلوگیری می‌کند.

پزشک متخصص با کشیدن نخ‌ها به سمت بالا افتادگی پوست را از بین برده و خط فک نمایان می‌شود. نخ‌ها پس از مدتی زیر پوست جذب شده و نیاز به تمدید دارد. البته این نخ‌ها به کلاژن‌سازی در لایه‌های پوست کمک کرده و پس از جذب نیز پوست تا حدودی سفت باقی می‌ماند.

نتیجه زاویه سازی صورت با جراحی
زاویه سازی با جراحی فک و ایجاد ظاهری شبیه V

۴: زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس

در برخی افراد امکان زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس وجود دارد. این افراد دارای هیپرتروفی (افزایش اندازه سلول) در عضله نزدیک فک هستند. زمانی که دندان‌های خود را روی هم فشار می‌دهید، در قسمت نزدیک گوش انقباض عضله‌ای را حس می‌کنید. به این قسمت عضله توده‌ای گفته می‌شود.

تزریق بوتاکس در افرادی با بیرون‌زدگی فک گزینه مناسبی است. دکتر پوست بیمار را معاینه کرده تا دلیل برجستگی در ناحیه فک را پیدا کند. این بیرون‌زگی یا به دلیل هیپرتروفی عضله توده‌ای بوده و یا به دلیل ایجاد چربی در این ناحیه است. در صورتی که دلیل آن هیپرتروفی باشد، با تزریق بوتاکس به راحتی این مسئله برطرف می‌شود.

بوتاکس یک روش غیر تهاجمی بوده که تزریق آن کمتر از چند دقیقه طول می‌کشد. بوتاکس سم بوتولونیوم نوع A است و با تزریق آن ماهیچه‌ها از کار می‌افتند. پس از ۱ تا ۲ هفته می‌توان تاثیر بوتاکس را در صورت احساس کرد.

۵: زاویه سازی صورت با هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی از انرژی به نام انرژی اولتراسوند برای زاویه سازی و بهبود پوست استفاده می‌کنند. دستگاه روی صورت قرار گرفته و اشعه به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. این فرکانس باعث تحریک لایه‌های پوست شده و به افزایش کلاژن‌ و الاستین کمک می‌کند. با افزایش کلاژن‌سازی پوست سفت شده و افتادگی در ناحیه فک و چانه از بین می‌رود. هایفوتراپی در یک جلسه نتیجه بخش نبوده و با توجه به نظر پزشک ممکن است، تا ۴ جلسه از آن استفاده شود.


۶: زاویه سازی صورت با پلاسما جت

این روش یک فناوری پیشرفته برای سفت شدن پوست محسوب می‌شود. پوست گردن، اطراف دهان و فک را می‌توان با این روش بهبود بخشیده و باعث رفع افتادگی آن شد. در پلاسما جت از گاز یونیزه استفاده می‌شود. این گاز لایه‌های پوست را تحریک می‌کند. بافت اضافی و سطحی حذف شده و گرمای تولید شده به سفت شدن پوست و تولید کلاژن بیشتر کمک می‌کند.

افرادی که به دلیل افتادگی پوست در ناحیه فک و چانه، خط فک مشخصی نداشته و دارای غبغب هستند، می‌توانند از این روش غیرتهاجمی استفاده کنند. برای این درمان معمولا از کرم بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. این روش زیبایی در کمتر از یک ساعت انجام شده و نتایج آن تا ۵ سال ماندگاری دارد.

زاویه سازی صورت با روش پلاسماجت تا ۵ سال ماندگاری دارد.

۷: زاویه سازی صورت با پروتز فک

پروتز فک یک عمل جراحی سرپایی محسوب می‌شود و حدود یک ساعت طول می‌کشد. برای انجام این عمل پروتزهای مناسب را در ناحیه زیر گوش و داخل چانه قرار می‌دهند. پروتز صورت باید توسط جراح پلاستیک با تجربه و دارای مجوز انجام شود. قرارگیری درست پروتزها در نتیجه کار بسیار مهم است. این روش زیبایی به طور کلی بی‌خطر است. اما ممکن است، شخص به پروتزها واکنش آلرژیک داشته باشد. حدودا پس از ۷ روز می‌توان فعالیت‌های روزمره را به راحتی انجام داد.

این روش برای افرادی که چانه خیلی کوچکی دارند و فک پایین آن‌ها عقب است، گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. این پروتزها معمولا از سیلیکون یا پلی اتیلن ساخته می‌شوند. بسته به استخوان فک مدل‌های مختلفی از پروتز وجود دارد.

  • مراحل زاویه سازی صورت با پروتز

این جراحی یک عمل سرپایی بوده و حدود یک ساعت طول می‌کشد. ابتدا متخصص بیهوشی بیمار را بیهوش می‌کند. جراح داخل دهان برش‌هایی ایجاد می‌کند. با ایجاد برش از داخل، جای زخم دیده نخواهد شد. از طریق برش ایجاد شده پروتزها در جای مناسب قرار می‌گیرند. سپس برش بخیه زده شده و فک و صورت بانداژ می‌شود.

۸: زاویه سازی صورت با جراحی فک

در روش جراحی زاویه سازی صورت از طریق تراشیدن استخوان فک و چانه ظاهر صورت شکل V پیدا می‌کند. برای انجام چنین جراحی باید به دنبال جراح فک و صورت باتجربه باشید، تا نتیجه نهایی کاملا طبیعی باشد. اگر صورت بیمار مربعی بوده و قسمت پایین صورت پهن باشد، جراح این نوع جراحی زیبایی را پیشنهاد می‌کند. با این روش صورت کاملا باریک شده ونتیجه آن دائمی است.

با استفاده از جراحی فک استخوان فک زاویه‌دار می‌شود. عضلات فک در دو طرف صورت اصلاح شده و حالت صورت تخم مرغی می‌شود. جراح باید در ایجاد تقارن در دو طرف صورت دقت و مهارت لازم را داشته باشد.

دنبال متخصص برای جراحی ترمیم فک و زاویه صورت می‌گردی؟

همین حالا از دکترتو کمک بگیر!

  • مراحل زاویه‌سازی صورت با جراحی فک

ابتدا برای بررسی دقیق‌تر سی‌تی‌ اسکن از صورت بیمار گرفته می‌شود. برای جراحی فک بیمار کاملا بیهوش شده و جراحی ۳ ساعت طول می‌کشد. اگر جراح بخواهد، جراحی فک را با سایر روش‌ها ترکیب کند، مدت زمان عمل طولانی‌تر خواهد شد. اگر زاویه فک خیلی زیاد باشد، جراح این قسمت استخوان را می‌تراشد. البته باید تراشیدگی در حدی باشد، که زاویه فک به طور کامل از بین نرود.

برش‌ها معمولا در داخل دهان ایجاد می‌شود، تا جای زخم پنهان شود. پس از ایجاد برش دسترسی به فک پایین وجود خواهد داشت. در ادامه با استفاده از چندین تکنیک، تغییرات لازم اعمال می‌شود.

چه افرادی برای زاویه سازی صورت مناسب هستند؟

افرادی که فک یا چانه کوچک دارند، می‌توانند از طریق روش‌های مختلف زاویه سازی این ناحیه را بزرگ کرده و با ایجاد زاویه باعث مادلینگ چهره شوند. در افراد مسن خط فک و چانه به دلیل زیاد شدن چربی، از بین می‌رود. بسیاری از این افراد دنبال راهی برای رفع غبغب هستند. زاویه سازی به جوانسازی در صورت این افراد کمک می‌کند. علاوه بر افراد مسن، بسیاری از جوانان نیز برای ایجاد ظاهری بهتر از زاویه سازی صورت استفاده می‌کنند.

  • زاویه سازی صورت کشیده:

صورت‌های کشیده دارای چانه‌ بلندی هستند. به همین دلیل نیازی به افزایش حجم در ناحیه چانه نیست. اما با ایجاد خط فک و زاویه‌دار کردن صورت در ناحیه نزدیک گوش می‌توان به صورت حالت بهتری داد.

  • زاویه سازی صورت گرد:

در صورت‌های گرد معمولا چانه بسیار کوچک است. در این گونه صورت‌ها هیچ‌گونه زاویه‌ای وجود ندارد. نبود زاویه در خط فک و چانه باعث می‌شود، صورت شبیه به صورت یک کودک باشد. در این افراد با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان، چانه را بزرگ و تیز کرد. در این حالت صورت زاویه‌دار شده و به شکل مطلوبی تغییر می‌کند.

  • زاویه سازی صورت پهن:

در این افراد گونه‌ها به سمت پایین آمده و تقریبا خط فکی وجود ندارد. متخصص زیبایی برای این گونه صورت‌ها فیلر یا پروتز را در ناحیه چانه قرار می‌دهد و به کشیدگی صورت کمک می‌کند.

زاویه سازی صورت پهن
زاویه سازی در صورت گرد و بدون زاویه

نکات مهم قبل از زاویه سازی صورت

قبل از هر اقدامی با چند پزشک متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک مشاوره داشته باشید. پزشک صورت شما را معاینه کرده و نوع استخوان‌بندی و چربی‌های صورت را بررسی می‌کند. پس از بررسی سابقه پزشکی و داروهای مصرفی بهترین روش زاویه سازی صورت را معرفی می‌کند.

حتما تمامی داروهای مصرفی را به پزشک اطلاع دهید. برخی داروها مثل آسپرین یا داروهای ضدالتهاب باعث رقیق شدن خون و افزایش خونریزی می‌شوند. به ویژه در روش‌های جراحی این مورد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر به دارویی حساسیت دارید، به پزشک بگویید. ممکن است، به داروهای بیهوشی یا بی‌حسی حساسیت داشته باشید. باید پزشک قبل از شروع درمان از این موارد اطلاع داشته باشد.

اگر سیگار می‌کشید، یک یا دو هفته قبل از جراحی زاویه سازی آن را ترک کنید. سیگار در خون‌رسانی به پوست تاثیر گذاشته و روند بهبود زخم‌ها را طولانی می‌کند.

همین حالا برای درمان شکستگی فک و صورت اقدام کن!

مراقبت های بعد از زاویه سازی صورت

در روش زاویه سازی با پروتز پس از ۱ یا ۲ روز درد از بین می‌رود. تورم صورت تا چند روز یا چند هفته ادامه خواهد داشت. استفاده مداوم از کمپرس یخ، اجتناب از مصرف الکل می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش تورم داشته باشد. بیشتر بیماران پس از ۷ تا ۱۰ روز می‌توانند به محل کار بروند.

در جراحی فک نیز صورت پانسمان شده و تا چند روز نباید به پانسمان‌ها دست زد. در هفته اول تورم و کبودی قابل مشاهده است. پزشک برای کاهش درد داروهای مسکن تجویز می‌کند. این داروها باید در ساعت دقیق مصرف شوند. ایجاد بی‌حسی در فک پایین و لب‌ها طبیعی بوده و با گذشت زمان از بین می‌رود. یک روز پس از جراحی پزشک توصیه می‌کند، بیمار کمی راه برود، تا تورم کاهش پیدا کند. برای ۲ هفته باید رژِیم غذایی نرم و بدون نیاز به جویدن داشت. اکثرا بیماران ۱ تا ۲ هفته بعد از عمل می‌توانند به محل کار بروند.

روش‌های بدون جراحی کاملا غیرتهاجمی بوده و نیازی به مراقبت‌های خاصی ندارند. تنها باید از اعمال فشار در این ناحیه جلوگیری کرد و تا چند روز فعالیت‌های شدیدی مثل ورزش نداشت.

بعد از زاویه سازی صورت، بی حسی در فک پایین و لب ها طبیعی بوده و با گذشت زمان از بین می‌رود.

مزایای زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت به بهبود حالت چهره و جوانسازی آن کمک می‌کند. برخی از مزایای زاویه سازی عبارتند از:

  • بلند شدن چانه کوچک
  • تعادل در فاصله بین بینی تا چانه
  • ایجاد حالت V در صورت
  • از بین بردن چین و چروک در ناحیه فک
  • ایجاد زاویه در قسمت چانه و فک
  • رفع افتادگی در پوست قسمت پایین صورت.

معایب و عوارض احتمالی زاویه سازی صورت

روش‌های جراحی زیبایی زاویه سازی صورت همانند تمامی جراحی‌ها ریسک‌هایی به همراه دارند. عوارض ناشی از بیهوشی و خونریزی شدید در مواقع نادری ممکن است، اتفاق بیافتد. در روش پروتز فک امکان عفونت یا حساسیت آلرژیک وجود دارد. در این حالت باید پروتز خارج شود.

در جراحی زاویه سازی صورت امکان آسیب عصبی نیز وجود دارد. آسیب عصبی شامل بی‌حسی لب پایین و ایجاد آسیب به عصب ماهیچه‌های اطراف دهان است. این موضوع باعث لبخند نامتقارن یا آبریزش از دهان شود. در اکثر افراد این عارضه موقتی بوده و پس از چند هفته یا چند ماه بهبود پیدا می‌کند.

در روش‌های بدون جراحی کمی قرمزی و تورم طبیعی است. در روشی مانند تزریق ژل یا بوتاکس ممکن است، در ناحیه تزریق کمی کبودی و درد احساس شود. اما به طور کلی این روش‌ها عوارض و ضرر بسیار کمی دارند. در روش پلاسما جت مقداری التهاب در ناحیه درمان طبیعی بوده و ممکن است، این ناحیه کمی پوست پوست شود. ۲ تا ۳ روز بعد از انجام پلاسما جت این عوارض از بین می‌روند.

عوارض ناشی از بیهوشیمزایای زاویه سازی صورت
کمی قرمزی و تورمرفع افتادگی در پوست قسمت پایین صورت.
حساسیتتعادل در فاصله بین بینی تا چانه
آسیب عصبیایجاد حالت V در صورت
عفونتاز بین بردن چین و چروک در ناحیه فک
خونریزیایجاد زاویه در قسمت چانه و فک
عوارض ناشی از بیهوشیبلند شدن چانه کوچک
عوارض و مزایای زاویه‌سازی صورت
ایجاد خط فک و تیز کردن چانه
ایجاد خط فک و تیز کردن چانه با استفاده از روش‌های زاویه سازی ممکن است.

زاویه سازی صورت آقایان

آقایان برای زاویه سازی صورت حتما باید از متخصص زیبایی یا جراح پلاستیکی مشاوره دریافت کنند، که سابقه زاویه سازی صورت آقایان را داشته باشد. مادلینگ چهره آقایان تکنیک‌های متفاوتی داشته و باید پزشک تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. در غیر این صورت چهره حالتی زنانه پیدا کرده و نتیجه آن مطلوب نمی‌شود.


زاویه سازی صورت در خانه

علاوه بر ورزش روش‌های دیگری برای زاویه سازی صورت در منزل وجود دارد. رعایت رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب باعث جوانسازی و بهبود وضعیت پوست می‌شود. همچنین می‌توان از ماساژهای مخصوص صورت استفاده کرد. ماساژ صورت خون‌رسانی به نواحی مختلف را افزایش داده و از چین و چروک جلوگیری می‌کند.


زاویه سازی صورت با ورزش

یکی از روش‌های موثر برای زاویه سازی و مادلینگ ورزش‌های مخصوص این ناحیه است. ورزش در درازمدت می‌تواند تاثیرات مثبتی در عضلات و ماهیچه‌های ناحیه فک و صورت ایجاد کند. البته افرادی که دچار افتادگی شدید پوست هستند و یا به دلیل افزایش سن چین و چروک زیادی در این ناحیه دارند، با انجام ورزش به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند. این افراد باید با روش‌های جراحی یا غیرجراحی فرم صورت خود را اصلاح کنند.

یکی از ورزش‌های ساده و موثر لبخند است. لبخند باعث کشیدگی در ماهیچه‌های اطراف دهان می‌شود.

بالا و پایین بردن سر نیز در ناحیه فک و چانه کشش ایجاد می‌کند. این گونه حرکات کششی به بهبود وضعیت پوست کمک خواهند کرد.

چگونه بهترین پزشک متخصص زیبایی را برای زاویه سازی صورت پیدا کنیم؟

انتخاب بهترین پزشک پوست، مو و زیبایی برای انجام زاویه سازی صورت بدون جراحی بسیار مهم است. هرچه تجربه پزشک در این کار بیشتر باشد، عوارض احتمالی عمل زیبایی کمتر می‌شود. برای انتخاب بهترین متخصص زیبایی حتما با چند پزشک مشاوره داشته و نمونه کارهای آن‌ها را مشاهده کنید. از پزشک در مورد بهترین روش زاویه سازی و عوارض احتمالی آن سوال بپرسید.

اگر می‌خواهید، جراحی فک یا پروتز برای زاویه سازی صورت انجام دهید، باید به دنبال بهترین جراح فک و صورت یا بهترین جراح پلاستیک باشید. حتما عکس قبل و بعد بیماران را مشاهده کنید، تا از نتیجه جراحی مطمئن شوید. مجوزهای جراح در انتخاب جراح مناسب بسیار مهم است. داشتن مجوز به معنای آموزش کامل در رابطه با جراحی زاویه سازی صورت است. جراحان با تجربه و حرفه‌ای شما را با عوارض و خطرات جراحی نیز آشنا می‌کنند. حتما در جلسه مشاوره در مورد این خطرات از پزشک سوال کنید.

اگر قصد زاویه سازی صورت و مادلینگ چهره را دارید، برای انتخاب بهترین پزشکان و مشاوره با آن‌ها می‌توانید از لیست پزشکان در سایت دکترتو استفاده کنید. دکترتو امکان مشاوره تلفنی با پزشکان را برای شما ایجاد کرده است، تا به راحتی با بهترین پزشکان هر حوزه مشاوره داشته و سوالات و نگرانی‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

زاویه سازی صورت در روش‌های جراحی دائمی است. در روش جراحی فک استخوان‌ها تراشیده می‌شود و امکان از بین رفتن نتیجه وجود ندارد. در رابطه با پروتز نیز تا زمانی که شخص پروتزها را خارج نکند، هیچ مشکلی در ماندگاری آن‌ها وجود نخواهد داشت.

اما روش‌های بدون جراحی ماندگاری کمی دارند و باید هر چند وقت یک بار تمدید شوند. در روش تزریق فیلر با توجه به برند ژل استفاده شده و شرایط بیمار نتایج ۶ ماه تا یک سال ماندگاری خواهند داشت. روش تزریق بوتاکس ماندگاری بسیار کمی دارد و برای حفظ نتایج باید هر ۳ یا ۴ ماه آن را تمدید کرد. زاویه سازی با پلاسما جت باعث تولید کلاژن شده و به همین دلیل حدود ۵ سال نتایج آن حفظ می‌شود.

انجام هر نوع عمل زیبایی باید در سنین بالای ۱۸ سال انجام شود. در زاویه سازی صورت گرد یا مربعی می‌توان با نظر پزشک در سنین جوانی اقدام کرده و فرم صورت را اصلاح کرد. اما اگر هدف از زاویه سازی حذف چربی‌ها و پوست اضافه باشد، سنین ۴۰ تا ۶۰ سال مناسب بوده و می‌توان با حذف چربی و کشیدن پوست تغییرات مناسب را ایجاد کرد.

 

پروتز فک یک روش دائمی بوده و می‌توان در مدت زمان طولانی آن را حفظ کرد. اما در صورتی که از نتیجه عمل راضی نباشید، جراح پلاستیک دوباره عمل زیبایی انجام داده و پروتز را تعویض می‌کند. تعویض پروتز نیاز به گذراندن دوباره دوره نقاهت دارد. برای جلوگیری از جراحی دوباره حتما در انتخاب جراح زیبایی دقت لازم را داشته باشید و با چند جراح با تجربه جلسه مشاوره هماهنگ کنید.

 

برای زاویه سازی صورت با روش جراحی فک باید علاوه بر هزینه جراحی هزینه‌های جانبی مانند بیمارستان، داروها، سی‌تی اسکن و دستیاران جراح را در نظر داشت. تجربه جراح فک و صورت و موقعیت مرکز جراحی در قیمت‌گذاری موثر هستند. در روش‌های غیر جراحی علاوه بر تجربه متخصص زیبایی مواد استفاده شده هزینه زاویه سازی صورت را مشخص می‌کنند. به عنوان مثال در روش تزریق فیلر برند ژل و میزان استفاده از آن بسیار مهم است. در روش زاویه سازی با نخ تعداد نخ‌های استفاده شده و میزان افتادگی پوست هزینه را تعیین می‌کند.

زاویه سازی یک روش زیبایی بوده و هیچ متخصص یا جراحی برای درمان این روش‌ها را پیشنهاد نمی‌کند. به همین دلیل هزینه‌های زاویه سازی را بیمه پرداخت نکرده و تمامی هزینه‌ها باید شخصا پرداخت شود.

هزینه‌ی زاویه سازی صورت در سال ۱۴۰۲ بین ۳ میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان متغیر است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن