پلکسر یا پلاسما جت، راهی بدون درد برای زیبایی چهره

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پلکسر یا پلاسما جت (Plexr) روشی نوین و بدون نیاز به جراحی برای زیبایی چهره و رفع افتادگی و چین‌ و چروک پوست استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

عمل زیبایی پلکسر
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

آیا شما هم از چین و چروک صورت و اطراف پلک، بینی گوشتی یا پلک افتاده خود خسته شده‌اید؟ روش پلکسر یا پلاسما جت بهترین پیشنهاد برای درمان این مشکلات بدون نیاز به تیغ جراحی هستند.

زیبایی چهره، قطعا یکی از مواردی است که در اعتماد به‌نفس افراد تاثیر دارد. روش پلکسر یا پلاسما جت (Plexr) روشی نوین در زمینه رفع افتادگی و چین و چروک پوست است. در این روش بدون درد و جراحی، در کمتر از ۱ ساعت می‌توانید به چهره دلخواه‌تان برسید. پلکسر، با کم‌‌ترین تهاجم و آسیب به پوست یا ایجاد زخم و عارضه‌های جانبی، انقلابی در این زمینه محسوب می‌شود.

برای انجام پلسکر حتما به دنبال بهترین پزشک متخصص زیبایی یا جراح زیبایی با تجربه‌ای باشید. پیش از هر اقدامی با چند پزشک مجرب مشاوره داشته و در مورد این  روش، مزایا و عوارض این روش از پزشک راهنمایی بخواهید.

در این مطلب با ما همراه باشید تا گام به گام با این روش جراحی زیبایی بدون درد و کم هزینه و هر آنچه درباره «پلکسر» یا «پلاسما جت» و کاربردهای آن نیاز دارید، آشنا شوید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

پلکسر یا پلاسما جت چیست؟

«پلکسر» یا «پلاسما جت» با نام علمی “Plexr”/”Plasma Jet” یک روش درمانی زیبایی بدون نیاز به جراحی بوده که به‌خصوص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی چشم استفاده شده و جایگزین مناسبی برای عمل «بلفاروپلاستی» است. در این روش درمانی می‌توان برای رفع خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی، از بین بردن تتو و غیره استفاده کرد. در ادامه به کاربردهای بیشتر این روش درمانی خواهیم پرداخت.

نتایج پلکسر، طی ۲ الی ۶ هفته پس از انجام عمل مشخص می‌شوند. به‌دلیل تاثیر سریع پلاسماجت بر سفت شدن پوست و رفع چین و چروک، «پلکسر بینی»،«پلکسر پلک» و «پلکسر صورت» از جمله محبوب‌ترین روش‌های اصلاح زیبایی پلکسر هستند. اما این روش دقیقا چه تاثیری بر زیبایی دارد؟

پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا «پلاسما تراپی» بوده که با دو دستگاه متفاوت و روش مختلف و حرارت‌دهی باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند.

از آنجایی که در این روش نه از لیزر استفاده می‌شود و نه از تیغ جراحی، بنابراین بیمار نیازی به بی‌هوشی ندارد و پزشک پس از مشورت‌های لازم با بی‌حسی موضعی کار خود را آغاز خواهد کرد.

دستگاه‌های مربوط به این دو روش درمانی که اغلب با یکدیگر یکسان به‌غلط، یکسان شمرده می‌‌شوند، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق پوست ارسال کرده که تولید کلاژن را به صورت طبیعی فعال می‌کند.

برای رفع چین و چروک به چه دکتری مراجعه کنیم؟

همین حالا از دکترتو کمک بگیر!

پلکسر پلاس و مالتی پلکسر چیست؟

پلکسر پلاس و مالتی پلکسر، نیز دو نوع دیگر از روش‌های درمانی پلکسر بوده که جدیدترین نسخه این روش محسوب می‌شوند. پلکسرپلاس آخرین تکنولوژی زیبایی در زمینه درمان‌های غیر تهاجمی بر پایه «پلاسما» است و مالتی پلکسر به مجموعه‌ای از روش‌های ترکیبی از این عمل و سایر روش‌های زیبایی گفته می‌شود.


پلکسر، پلاسما جت یا پلاسما تراپی؟

همانطور که اشاره شده، اغلب روش پلکسر و پلاسما جت به دلیل شباهت‌ها و نتایج یکسانی که دارند با یکدیگر یکسان محسوب می‌شوند که درست نیست.

این دو روش از تکنولوژی‌های متفاوتی برای درمان مشکلات زیبایی استفاده می‌کنند ولی هر دو زیرمجموعه روش‌های پلاسما تراپی هستند، به این معنا که با استفاده از پلاسمای پوست و بدون کمترین آسیب و عارضه یا جای زخم و سوختگی مشکلات زیبایی فرد را درمان می‌کنند.

در روش پلاسما جت، از تکنولوژی تولید امواج «آر اف» (RF) برای تولید پلاسما در پوست استفاده می‌شود که گاهی ممکن است به دلیل عمق نفوذ بالای آن از این روش نتوان برای درمان خطوط ریز اطراف چشم استفاده کرد. از سویی دیگر روش پلاسما جت کمی با درد همراه بوده و ممکن است برای افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند مشکل‌ساز باشد.

در مواردی ممکن است عدم تبحر پزشک یا استفاده از دستگاه‌های نامعتبر فرد پس از پلاسما جت منجر به مشکلاتی مانند ضعف بینایی، آب مروارید و غیره شود، بنابراین مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی مراجعه به پزشک و متخصص زیبایی متبحر و انجام این عمل در کلینیک‌های تخصصی دارای مجوز و دستگاه‌های حرفه‌ای است.


پلاسما جت با پلکسر، چه تفاوتی دارند؟

در واقع می‌توان گفت تکنولوژی پلکسر نسبت به پلاسما جت، غیرتهاجمی‌تر بوده و روشی مناسب برای رفع خطوط و چین و چروک‌های ظریف به خصوص در اطراف چشم و رفع افتادگی پلک است.

پلاسما-جت
پلاسما جت خطوط پیشانی و صورت را از بین می برد.

مزایای انجام عمل پلکسر یا پلاسما جت

این روش زیبایی بدون درد، طی چند جلسه (۶ تا ۸ ماه پس از اولین مرحله) شما را به چهره دلخواه‌تان می‌رساند. این روش مزایای بسیار زیادی دارد که باعث شده به یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در جهان تبدیل شود:

  • تاثیر بسیار سریع
  • سرعت بالای انجام عمل
  • عدم نیاز به بی‌هوشی
  • عدم احساس درد در حین عمل
  • هزینه مناسب
  • عدم محدودیت سنی برای انجام عمل
  • عدم ایجاد برش و خونریزی بر روی پوست
  • نتایج بسیار سریع و طبیعی
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • سرعت بهبودی نسبت به سایر روش ها درمانی
  • اثر بخشی سریع و نازک نکردن پوست
  • امکان اصلاح مشکلات پلک بدون جراحی
  • عدم به جا گذاشتن جای زخم، سوختگی یا اسکار
  • درمان مشکلاتی مانند آکنه، کیست‌های پوستی، خطوط پنجه کلاغی، از بین بردن تتو، جای سوختگی، زگیل، لکه‌های ناشی از افزایش پوست، شل شدگی و افتادگی غبغب و چهره و غیره
  • درمان استرچ مارک‌های بارداری و ناشی از کاهش و افزایش وزن
  • ماندگاری بالای تاثیرات آن (بین ۵ تا ۱۰ سال)
  • دوران نقاهت کوتاه مدت
  • درمان مشکل بینی گوشتی بدون نیاز به جراحی.
اینفوگرافی مزایای انجام پلکسر یا پلاسما جت
اینفوگرافی مزایای انجام پلکسر یا پلاسما جت

اگر شما هم می‌خواهید از مزایای بی‌شمار پلکسر استفاده کنید با مراجعه به متخصص پوست و مو و زیبایی می‌توانید برای انجام آن اقدام کنید. دقت داشته باشید که پلکسر را فقط تحت نظر پزشک و در مراکز معتبر انجام دهید.

پلکسر، چگونه مشکلات پوستی را رفع می‌کند؟

اگر شما هم از مشکلاتی مشابه مواردی که به آن‌ها اشاره شد رنج می‌برید، در قدم اول باید به مشاور و متخصص زیبایی مراجعه کرده و پس از بررسی وضعیت فیزیکی بیمار و نتیجه‌ای که می‌خواهید، پزشک تشخیص می‌دهد به چه نوع روشی نیاز دارید  و زمان مشخص و تعداد جلسات را تعیین می‌کند.

در هنگام عمل نیز پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده کرده و سپس در کمتر از ۱ ساعت و به کمک دستگاه‌های مخصوص هندپیس پلکسر، بدون آسیب زدن به سایر نقاط مجاور منافذ ریزی روی پوست ایجاد می‌کند که باعث انقباض فوری فیبرهای پوستی می‌شوند. پس از آن از با تولید پلاسما پوست را با حرارت‌دهی به ساخت کلاژن بیشتر و طبیعی تشویق کرده که باعث جوانسازی پوست می‌شود.

در موارد دیگر نیز دستگاه پلکسر، پس از ایجاد این منافذ و استفاده از پلاسما، در عملی به نام «یونیزاسیون» شرایط لازم برای تبدیل گاز موجود در هوا برای ایجاد قوس‌های الکتریکی پر کننده ایجاد می‌کند. این ذرات از طریق پلکسر وارد پوست شده و سریع به جامد تبدیل شده و بدون ایجاد هر نوع برشی پوست را سفت و چین‌ و چروک آن را از بین می‌برند.

پس از اولین مراجعه فرد طی یک ماه باید مراقبت‌های لازم را انجام داده و سپس در دوره‌های زمانی ۶ تا ۸ هفته‌ای روند درمان خود را برای دیدن بهترین نتیجه کامل کند. ممکن است در مواردی بسته به ناحیه مورد نظر بیمار، در هر جلسه ۱ یا ۳ روش درمان همزمان استفاده شود.

پلکسر
با پلکسر صورتی صاف و پوستی زیبا داشته باشید.

محبوب‌ترین کاربردهای پلکسر

همانطور که اشاره شد، افراد به دلایل بسیار زیادی مانند عدم رضایت از فرم بینی، آکنه و جای جوش‌های پوستی، چین‌ و چروک اطراف چشم و غیره و تاثیر سریع روش پلکسر، علاقه بسیار زیادی به انجام آن دارند، از جمله محبوب‌ترین کاربردهای پلکسر یا پلاسما جت برای درمان زیبایی می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱: رفع مشکلات پوستی

درمان جای بخیه، استرچ مارک‌های بارداری، جای زخم و موارد این چنینی گاهی تاثیر بسیار زیادی در اعتماد به نفس افراد دارد، از آنجایی که پلاسما جت و پلکسر بدون نیاز به جراحی یا لیزر می‌توانند پوست را به تولید کلاژن بیشتر تشویق کرده و با تولید پلاسما جاهای خالی را پر کنند، روشی محبوب برای رفع مشکلات مشابه و حتی برداشتن خال، زگیل و حتی سوزاندن زگیل تناسلی هستند.

توجه: لازم به ذکر است با توجه به موارد گفته شده بر اساس نظر پزشک از پلکسر، می‌توان برای درمان مشکلات پوستی سایر نقاط بدن مانند شکم و باسن نیز استفاده کرد.

پلکسر و زیبایی صورت
پلکسر و زیبایی صورت

۲: زیبایی صورت

پلکسر و پلاسما جت پیشرفته‌ترین تکنولوژی در زمینه جوانسازی پوست بوده که با کمترین آثار جانبی و عوارض دیگر می‌توانند لک‌های پوستی، چین و چروک دور شقیقه و خطوط اخم و پنجه کلاغی را از بین ببرند و در کمتر از ۱ ماه صورتی جوان‌تر و زیبا به شما هدیه دهند.


۳: لیفت پلک

پیش از این نیز اشاره شده، اساسا محبوبیت این روش درمانی به دلیل غیر تهاجمی بودن آن برای بلفاروپلاستی پلک و رفع افتادگی پلک فوقانی است. در این روش بدون نیاز به جراحی و تنها با حرارت‌دهی پوست اضافی اطراف چشم برداشته شده و پلک لیفت می‌شود.

توجه: ممکن است در طول انجام عمل، پزشک از شما بخواهد چشمان خود را باز و بسته کنید، با این کار پزشک بهتر می‌تواند نواحی مورد نظر را تشخیص داده و بیمار نیز نتیجه بهتری می‌گیرد.

۴: درمان بینی گوشتی بدون نیاز به جراحی

از روش پلکسر، می‌توان برای درمان مشکلات بینی به خصوص بینی‌های گوشتی و افتاده استفاده کرد. اما چطور؟

اگر قصد انجام جراحی بینی را دارید و از تیغ آن می‌ترسید، در قدم اول باید به پزشک متخصص زیبایی مراجعه کرده تا بهترین روش برای رسیدن به فرم دلخواه‌تان مشخص‌ شود.

پس از آن اگر پزشک تشخیص دهد که شما کاندید مناسبی برای انجام پلکسی بینی یا جراحی بینی بدون برش و بخیه هستید، طی چند جلسه و با استفاده از دستگاه مخصوص، پوست بینی جمع شده و تا حدی چربی‌های زیر آن نیز از بین می‌روند. پلکسر با ایجاد نقاط ریز در کنار هم و سوزاندن چربی‌ها این عمل را انجام می‌دهد.

افراد دارای بینی‌های افتاده و گوشتی بهترین کاندید انجام پلکسر بینی هستند، پس از مدتی نیز پوست ترمیم شده و بینی نیز کوچک می‌شود. از پلکسر بینی می‌توان برای فرم‌دهی و کوچک‌ کردن آن نیز استفاده کرد.


۵: رفع افتادگی پوست

پلاسما جت و پلکسر، برای رفع افتادگی پوست به‌ خصوص در نواحی گردن و رفع غبغب نیز بسیار مناسب هستند. با استفاده از این روش‌ها، در نقاط عمیق پوست حرارت‌دهی انجام می‌شود که باعث لیفت و از بین رفتن چربی‌ها یا پر شدن منافذ پوست می‌شود. جای زخم‌ها در پلاسما جت معمولا چند هفته پس از درمان از بین می‌رود.

‌پلکسر بینی
پلکسر بینی

عوارض، دوران نقاهت، بهبودی و توصیه‌های لازم پیش از عمل

هر عمل زیبایی عوارض و دوران نقاهت و بهبودی خاص خودش را دارد که باید از آن مطلع شوید؛ از سویی دیگر آگاهی از مراقبت‌های قبل و بعد از انجام آن می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در نتایج بهتر عمل دارد. هرچند که پزشک شما را در جریان تمام این موارد قرار می‌دهد اما بهتر است خودتان نیز در مورد کاری که قصد انجام آن را دارید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

عوارض پلکسر

این روش درمانی تقریبا هیچ عوارضی ندارد اما در برخی موارد مانند پلکسر بینی و پلک ممکن است، بیمار تا چند روز اول دچار مشکلات زیر باشد:

  • سوزش در محل انجام عمل
  • قرمزی و تورم و گاهی کبودی
  • خارش
  • نقاط سیاه یا قهوه‌ای ناشی از سوزن‌ها
  • امکان ایجاد التهاب و قرمزی در حین پلاسما جت
  • ایجاد زخم‌های کوچک در روش‌های سنگین (به ندرت)
  • احساس درد در موضع تحت درمان

اغلب این عوارض در دوران نقاهت و بهبودی از بین می‌روند اما در صورتی که پس از انجام عمل دچار آکنه، تب یا نشانه‌های غیر عادی شدید، حتما پزشک را در جریان بگذارید. به همین علت بسیار اهمیت دارد که تا پایان مراحل درمان، توصیه‌های پزشک متخصص خود را گوش کرده و روند درمان را کامل کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

می‌دونستی ماساژ درمانی برای شادابی صورتت موثره؟


دوران نقاهت و بهبودی

ممکن است بلافاصله پس از عمل، موضع مورد نظر دچار تورم و قرمزی شود. این مشکل چند ساعت بعد از بین می‌رود، نگران نباشید. در مواردی گاهی این تورم ۲ تا ۳ روز نیز به طول می‌انجامد که ممکن است پزشک دارو یا استفاده از کمپرس‌های تسکین دهنده‌ را برای شما تجویز کند.

معمولا دوران نقاهت زخم‌ها و دیدن نتایج اولیه کمتر از ۱ هفته (در همان روزهای اولیه) است. ولی نتیجه بهبودی کامل، پس از هر جلسه بین ۲ تا ۴ هفته به طول می‌انجامد. بسته به شرایط بیمار و تعداد جلسات می‌توان نتایج کامل را طی ۶ تا ۸ جلسه مشاهده کرد. قطعا دیدن این نتایج بدون نیاز به پرداخت هزینه سنگین یا عمل جراحی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.


توصیه‌های قبل از عمل

پس از بررسی فیزیکی و چک کردن وضعیت عمومی سلامت، در صورتی که پزشک تشخیص دهد روش پلکسر، برای رسیدن شما به هدف و منظورتان مناسب است، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • ۳۰ دقیقه پیش از شروع درمان در محل حاضر باشید.
  • از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • به توصیه‌هایی که به شما می‌شود گوش کنید، ممکن است لازم باشد پیش از درمان چند کرم مختلف استفاده کنید.
  • اگر پس از استفاده از کرم‌ها دچار احساس گرما و سوزش روی پوست شدید از پزشک خنک کننده بخواهید.
  • در صورتی که دچار مشکلی هستید حتما شرایط را به پزشک اطلاع دهید.
عمل زیبایی پلکسر
عمل زیبایی پلکسر

توصیه‌های بعد از انجام عمل

مراقبت‌های هفته اولیه، مهم‌ترین تاثیر را در گرفتن بهترین نتیجه از انجام پلکسر دارد. بسته به نوع عملی که انجام داده‌اید توصیه می‌کنیم روش‌های زیر را برای بهبودی هرچه سریع‌تر انجام دهید:

  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • در ۴۸ ساعت اولیه پس از عمل، حمام نروید و موضع را خیس نکنید.
  • از دستکاری جای عمل خودداری کرده و تا حد ممکن از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • از عینک آفتابی و ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  • به جوش‌ها و آکنه‌ها دست نزنید. در صورتی که درد دارید از کمپرس‌های تسکین دهنده یا ایبوپروفن با تجویز پزشک استفاده کنید.
  • نگران زخم‌های دور چشم نباشید، در هفته اول از بین می‌روند، می‌توانید از کرم‌های درمانی تجویزه شده استفاده کنید.
  • اگر پزشک دارویی برای درمان ورم یا جلوگیری از عفونت  تجویز کرده حتما آن را مصرف کنید.
  • شستشوی چشم ها با آب ولرم و صابون در صورت نیاز
  • استفاده نکردن از کرم های لایه بردار تا بهبودی کامل
  • اگر پلکسی پلک انجام داده‌اید از محلول‌های تجویز شده توسط پزشک برای شستشوی چشم استفاده کنید.
  • در دوران بهبودی به هیچ وجه از کرم‌های لایه بردار و اسکراب‌های بدن و صورت استفاده نکنید. تنها داروها و کرم‌های تجویز شده توسط پزشک مجاز است.
  •  از میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود استفاده کنید. حتما هنگام بیرون رفتن مراقب پوست خود باشید.
  • بلافاصله پس از عمل رانندگی نکنید و تا جای ممکن در معرض نور آفتاب نباشید.

بعد از انجام پلکسر، تا دو روز حمام نکنید و تا بهبودی کامل از وسایل آرایشی و لایه بردار استفاده نکنید.

نتیجه گیری

اگر شرایط لازم را داشتید این روش را برای درمان مشکلات زیبایی خود انتخاب می‌کردید؟ حال که با عمل پلکسر، آشنا شدید نظر شما چیست؟

قطعا زیبایی صورت در اعتمادبه‌نفس بیشتر تاثیر دارد، بنابراین اگر از لحاظ روحی و فکری از چهره خود راضی نیستید یا به دلایل دیگر می‌خواهید عمل زیبایی انجام دهید، پیش از هر چیز می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت «دکترتو» با بهترین متخصص پوست و زیبایی آشنا شده و جهت گرفتن نوبت و انتخاب بهترین روش برای رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان اقدام کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

این عمل بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد.

 

این مورد بستگی به موارد بسیار زیادی دارد. تبحر پزشک، دستگاه مورد نظر، هدف بیمار، تعداد جلسات، سختی انجام عمل و غیره بر هزینه عمل موثر هستند. بهتر است برای اطلاع از این مورد به متخصص زیبایی متبحر مراجعه کنید. هرگز هزینه پایین را فدای عوارض جبران ناپذیر پس از آن نکنید. به انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید.

 

تقریبا تمامی افراد دچار مشکلات گفته شده می‌توانند برای این عمل اقدام کنند. اما برخی به دلایلی از جمله موارد زیر نمی‌توانند پلکسر، را انجام دهند:

  • خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی
  • افرادی که به داروهای بی‌هوشی و بی‌حسی حساسیت دارند.
  • افراد دارای حساسیت به داروهای عفونی
  • افراد دچار بیماری‌های ویروسی مانند «هرپس»
  • افراد مبتلا به دیابت، سرطان و بیماری‌های خود ایمنی
  • افرادی که دارای پلاتین در اندام‌های داخلی هستند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های غددی مانند «تیروئید»
  • افراد دارای التهاب عفونی در موضع مورد نظر
  • افراد دارای دستگاه‌های کنترل کننده ضربان قلب و غیره

این پاسخی است که باید پزشک و متخصص زیبایی به شما بدهد. بسته به شرایط و نتیجه‌‌ای که می‌خواهید پزشک متبحر بهترین روش را برای شما انتخاب خواهد کرد. در تمام طول درمان با پزشک خود همراه بوده و اگر بیماری یا آلرژی خاصی دارید به پزشک اطلاع دهید. از گفتن حرف‌های خود یا دلایلتان و نتیجه‌ای که می‌خواهید به پزشک، نترسید.

 

روش پلکسر، را می‌توان یکی از ماندگارترین روش‌های درمانی زیبایی بدون جراحی دانست. در صورت مراقبت‌های صحیح و تکمیل روند درمان نتایج این عمل بین ۵ تا ۱۰ سال ماندگار خواهد بود.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره پلکسر

  1. سحر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من برای دور چشمم استفاده کردم عالی بود
    پیشنهاد میکنم انجام بدین

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از شما

  2. saara گفت:

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید
    https://youmovise.com/