لیفت چشم چیست؟ بهترین روش لیفت چشم کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت چشم و ابرو به روش‌های مختلف مثل لیفت چشم با نخ، بوتاکس، فیلر زیر چشم، لیزر فرکشنال و جراحی پلک (بلفاروپلاستی) امکان پذیر است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت چشم چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

یکی از روش‌های زیبایی که در بین خانم‌ها و حتی آقایان طرفداران زیادی پیدا کرده است، لیفت چشم می‌باشد. افراد زیادی به دلیل افتادگی پلک، حلقه تیره دور چشم و چین و چروک این ناحیه به دنبال روش‌های درمانی هستند. به خصوص با افزایش سن این مشکلات بیشتر شده و پزشکان متخصص زیبایی روش‌های مختلف لیفت چشم و ابرو را به افراد پیشنهاد می‌کنند. البته بهتر است، قبل از هرگونه اقدام برای لیفتینگ چشم به دنبال دلایل تیرگی و سیاهی دور چشم و یا پف چشم باشید. در برخی موارد با درمان این ناراحتی‌ها، می‌توان تاثیر لیفت را افزایش داد. پس اگر شکایتی دارید و برای رفع آن به دنبال لیفت چشم هستید، بهتر است که ابتدا با جراح پلاستیک و چشم پزشک مشورت کنید.

لیفت چشم چیست؟

لیفت چشم یک متد زیبایی است، که متخصصان زیبایی برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین و چروک‌هایی مثل خطوط پنجه کلاغی از آن استفاده می‌کنند. روش‌های مختلف لیفتینگ چشم باعث بالا رفتن پلک‌ها و باز شدن چشم می‌شود. این روند از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست انجام می‌گیرد. کلاژن و الاستین در جوانسازی و سفت شدن پوست بسیار تاثیرگذارند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع روش لیفت چشم

در گذشته لیفت چشم با جراحی متداول بوده و روش‌های غیرجراحی استفاده نمی‌شد. به همین دلیل افراد زیادی به دلیل مشکلات جراحی مثل بستری شدن در بیمارستان و طولانی بودن دوره نقاهت از انجام لیفت منصرف می‌شدند. اما در حال حاضر لیفت چشم از طریق روش‌های مختلف تزریقی یا لیزردرمانی امکان‌پذیر است. پزشک متخصص زیبایی با توجه به نوع چشم و شرایط بیمار بهترین روش لیفتینگ چشم را پیشنهاد می‌دهد.

اینفوگرافی روش های لیفت چشم
اینفوگرافی روش های لیفت چشم

۱: لیفت چشم با تزریق ژل (فیلر زیرچشم)

گودی زیر چشم و تیرگی و سیاهی اطراف آن باعث ایجاد ظاهری خسته در چشم‌ها می‌شود. ایجاد گودی زیر چشم با افزایش سن بسیار شایع است. لیفت چشم با تزریق ژل باعث پر شدن این ناحیه می‌شود. برای این منظور از ژل حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌شود. برندهایی مثل Juvederm و Restylane برندهای معتبر و حاوی اسید هیالورونیک هستند. این نوع ژل باعث پر شدن ناحیه زیر چشم، کاهش خطوط ریز و لیفتینگ پوست در ناحیه چشم و ابرو می‌شود.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این ماده طبیعی باعث تولید کلاژن در محل تزریق و اطراف آن می‌شود. در این نوع درمان پوست حالت هیدراته و شفاف پیدا می‌کند. برخی پزشکان متخصص پوست و زیبایی از ژل در کنار تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند، تا روند جوانسازی بهتر نتیجه دهد.

لیفت چشم با تزریق ژل (فیلر زیر چشم)
ایجاد گودی زیر چشم با افزایش سن بسیار شایع است. لیفت چشم با تزریق ژل باعث پر شدن این ناحیه می‌شود.

۲: لیفت چشم با تزریق چربی

اگر در ناحیه اطراف چشم گودی احساس می‌کنید، می توانید با نظر پزشک از روش لیفتینگ چشم با تزریق چربی استفاده کنید. در این روش از ذخایر چربی بدن شخص استفاده می‌شود. عموما چربی از باسن، ران یا پشت پا برداشته می‌شود. برش کوچکی در آن ناحیه ایجاد شده و یک لوله کوچک به نام کانولا وارد برش می‌شود. کانولا از طریق فشار معکوس چربی اضافی را بیرون می‌کشد. چربی پس از لیپوساکشن در امتداد ابرو و زیرچشم تزریق می‌شود.


۳: لیفت چشم با تزریق بوتاکس

لیفت چشم با تزریق بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است. بوتاکس خطوط ریز دور چشم مثل خطوط پنجه کلاغی را از بین می‌برد. در بوتاکس از سم بوتلونیوم نوع A استفاده می‌شود. این سم سیگنال‌های عصبی ماهیچه‌های اطراف چشم را قطع می‌کند. از بوتاکس در نواحی دیگر صورت نیز برای کاهش حرکت عضلات استفاده می‌شود. برای جلوگیری از افزایش خطوط دور چشم باید بوتاکس به طور مداوم تکرار شود.

هشدار:

برای تزریق ژل و یا بوتاکس و هر گونه روش دیگر زیبایی چشم، لطفا با پزشک متخصص زیبایی با تجربه مشورت کنید.

لیفت چشم با تزریق بوتاکس
لیفت چشم با تزریق بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است.

۴: لیفت چشم و ابرو با نخ

روش لیفت چشم و ابرو با نخ یکی از روش‌های نسبتا جدید لیفتینگ است. در این روش با استفاده از نخ‌های مخصوص، چشم و ابرو به سمت بالا کشیده می‌شود. پزشک از یک سوزن برای قرار دادن نخ‌ها زیر پوست استفاده می‌کند. عموما برای لیفت چشم و ابرو از نخ‌های خاردار استفاده می‌شود. نخ‌‌های خاردار بهتر در جای خود قرار گرفته و احتمال حرکت آن‌ها کم است. قرار دادن نخ‌ها حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

در این روش علاوه بر ایجاد کشش با نخ، کلاژن سازی در ناحیه ایجاد زخم بیشتر شده و باعث پر شدن شکاف‌های پوست می‌شود. پس از یک سال با جذب نخ‌ها اثر لیفتینگ از بین رفته و نیاز به تمدید آن است. اما اثر کلی جوانسازی تا حدود ۳ سال باقی می‌ماند و می‌توان نتایج آن را مشاهده کرد.

برای لیفت چشم با نخ به دکتر نیاز داری؟

همین الان مشاوره بگیر

۵: لیفت چشم با میکرونیدلینگ

زمانی که هدف از لیفت چشم کاهش خطوط و چین و چروک‌های اطراف چشم باشد، میکرونیدلینگ در میان روش‌های زیبایی پیشرو است. این روش باعث تولید کلاژن و الاستین پوست می‌شود. میکرونیدلینگ علاوه بر کاهش چین و چروک در از بین بردن لک‌های پوستی، اسکار و جای زخم نیز موثر است.

در میکرونیدلینگ از چند سوزن کوچک استفاده می‌شود. این سوزن‌ها لایه بالایی پوست را تحریک کرده و از این طریق باعث جوانسازی پوست می‌شود. این روش بدون درد است و پوست به سرعت التیام پیدا می‌کند. میکرونیدلینگ را می‌توان با سرم‌های جوان‌کننده ترکیب کرد. به عنوان مثال سرم پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) تاثیر این درمان را افزایش می‌دهند.

برای کاهش چین و چروک اطراف چشم، میکرونیدلینگ بهترین روش لیفت چشم است.

۶: لیفت چشم با لیزر فرکشنال CO2

یکی دیگر از روش‌های لیفت چشم و درمان این ناحیه استفاده از لیزر فرکشنال CO2 است. این نوع لیزر جای زخم و چین و چروک در انواع پوست را از بین می‌برد. نور لیزر باعث تحریک پوست شده و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. لیزر فرکشنال قابلیت ارتجاعی پوست را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. یکی از دستگاه‌های مورد استفاده برای این درمان لیزر Fraxel است. این دستگاه یک گزینه عالی برای بهبود پوست و کاهش خطوط اطراف چشم است.

هشدار:

برای لیفت چشم با لیزر، لطفا با پزشک متخصص زیبایی با تجربه مشورت کنید و از مراجعه به کلینیک های بدون مجوز یا آرایشگاه ها خودداری کنید.


۷: لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی روی پوست پلک بسیار تاثیرگذار است. این روش سیاهی دور چشم و خطوط اطراف را هدف قرار می‌دهد. در لایه برداری شیمیایی از اسید آزلائیک و رزورسینول برای کاهش تیرگی و تغییر رنگ ناحیه اطراف چشم استفاده می‌شود. همچنین برای تولید کلاژن و الاستین در پوست از اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک، اسید سیتریک و اسید فیتیک استفاده می‌شود. این درمان به تغذیه پوست، جوانسازی و شادابی پوست کمک می‌کند.

برای ایجاد تاثیر در این روش و رفع تیرگی پلک بالا و پایین باید ۳ تا ۵ لایه برداری انجام شود. تکمیل این فرآیند برای روشن شدن پوست اطراف چشم و رفع خطوطی مثل خطوط پنجه کلاغی لازم است.


۸: روش بلفاروپلاستی (جراحی پلک)

بلفاروپلاستی رایج‌ترین روش لیفت چشم با جراحی است. در این روش بیمار بیهوش می‌شود و جراح در امتداد پلک بالایی برشی ایجاد می‌کند. پس از برش چربی، عضله و پوست اضافی برداشته شده و بخیه زده می‌شود. جراح در پلک پایین نیز همین روند را تکرار می‌کند. پس از جراحی بیمار باید چندین روز استراحت کند. در این مدت باید از مالش چشم، لنز و قرارگیری در معرض نور خورشید خودداری کند. از آن‌جایی که روش لیفت با جراحی عوارض جانبی و هزینه زیادی دارد، بسیاری از افراد روش‌های غیرجراحی را ترجیح می‌دهند.

در صورتی که جراحی هر دو پلک انجام شود، عمل حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. بخیه‌های پلک بالا ۳ تا ۶ روز بعد عمل کشیده می‌شوند. پلک پایین با توجه به تکنیک جراح ممکن است، به بخیه نیاز نداشته باشد. پس از چند سال پلک‌ها دوباره کمی افتادگی پیدا می‌کنند. در این حالت ممکن است، پزشک پوست، مو و زیبایی لیفت پیشانی را پیشنهاد دهد.

جراحی پلک بالا:

این روش بلفاروپلاستی عموما برای بهبود دید و ایجاد ظاهری مناسب در پلک‌ها انجام می‌شود. افتادگی پلک بالا می‌تواند به دلیل افزایش سن یا به دلایل ژنتیکی اتفاق بیافتد. همانطور که از نام این جراحی مشخص است، فقط بر روی پلک بالا تمرکز دارد. جراحی پلک بالا باعث بهبود عملکرد چشم می‌شود و به چشم ظاهر گردتر و بازتر می‌دهد.

جراحی پلک پایین:

این جراحی اطراف پلک پایین و چشم‌ها انجام می‌شود. برای رفع چین و چروک پوست و پف زیرچشم کاربرد دارد.

 روش بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
لیفتینگ چشم با جراحی (بلفاروپلاستی) و رفع افتادگی پلک

بهترین روش لیفت چشم کدام است؟

بهترین روش لیفت روشی است، که از ترکیب چند روش استفاده شود. در این حالت تاثیر لیفتینگ چشم افزایش پیدا می‌کند. البته به طور کلی بهترین روش لیفت چشم با توجه به نیاز بیمار و اهداف زیبایی توسط پزشک تعیین می‌شود. در مشاوره اولیه با پزشک خود در مورد وضعیت پوست، سوابق پزشکی و مدل لیفت مورد انتظار خود صحبت کنید. متخصص زیبایی با توجه به تمام این شرایط بهترین روش لیفتنیگ را به شما پیشنهاد می‌دهد.

اگر به دنبال روشی دائمی هستید و چین و چروک اطراف چشم شما زیاد است، روش‌ جراحی پلک مناسب خواهد بود. اما اگر هنوز خطوط اطراف چشم شما کم است، بهترین روش لیفت روش‌های غیرجراحی است. این روش‌ها مزایای زیر را دارد.

  • مدت زمان عمل زیبایی در روش‌های تزریق ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است.
  • هزینه روش‌های غیرجراحی پایین است.
  • بلافاصله پس از لیفت چشم می‌توان فعالیت‌های روزمره را انجام داد.

همین حالا برای لیفت شقیقه و ابرو اقدام کن!

انواع مدل لیفت چشم

لیفت چشم و ابرو مدل‌های زیادی دارد. بسیاری از افراد به دنبال مدل طبیعی لیفت چشم هستند. اما برخی افراد به خصوص جوانان تمایل دارند، مدل چشم گربه ای را با لیفت ایجاد کنند. برخی چشم‌ها حالت افتاده دارند و از گوشه‌ها به سمت پایین هستند. پزشک متخصص زیبایی با استفاده از لیفتینگ چشم و ابرو مشکل را رفع می‌کند. لیفت گوشه چشم از شقیقه با استفاده از نخ امکان‌پذیر است.


ماندگاری لیفت چشم چقدر است؟

لیفت چشم غیرجراحی بسته به روش مورد استفاده بین چند ماه تا یک سال ماندگاری دارد. افرادی از لیزر یا بوتاکس برای لیفتینگ چشم استفاده می‌کنند، باید به طور مداوم برای تمدید آن نزد متخصص زیبایی بروند. بوتاکس معمولا بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد. لیفت چشم با تزریق ژل با توجه به نوع برند استفاده شده و شرایط بیمار حدود ۹ ماه تا یک سال دوام دارد.

کلیه روش‌های لیفت چشم بدون جراحی موقت بوده و پس از مدتی نیاز به تمدید آن است. اما نتایج حاصل از آن‌ها بلافاصله قابل مشاهده است. در روش لیفت با جراحی نتایج تقریبا دائمی بوده و حالت آن برای همیشه حفظ می‌شود. در هیچ یک از روش‌های لیفت نمی‌توان جلوی روند پیری را گرفت. عموما جراحی پلک بالایی برای ۵ تا ۷ سال ماندگار است و پس از آن دوباره شروع به افتادگی می‌کند. این روند در مورد پلک پایین به ندرت اتفاق می‌افتد و ظاهر آن برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌شود.

لیفت چشم بدون جراحی موقت بوده و بسته به روش مورد استفاده بین چند ماه تا نهایتا یک سال ماندگاری دارد.

نکات مهم قبل از لیفت چشم

قبل از لیفتینگ چشم و ابرو باید با پزشک متخصص زیبایی خود مشاوره داشته و سوابق پزشکی خود را شرح دهید. برخی بیماری‌ها مثل دیابت یا فشار خون بالا در بهبودی زخم و عوارض لیفت تاثیر می‌گذارند. ممکن است، پزشک متخصص از انجام لیفت چشم و ابرو برای این افراد خودداری کند. همچنین استفاده از برخی داروهای ضدالتهاب و مکمل‌ها پیش از انجام لیفت منع می‌شود. بنابراین ارائه اطلاعات کامل به دکتر زیبایی می‌تواند عوارض و خطرات لیفت چشم را به حداقل برساند.

روند بهبودی بعد از لیفت چشم چگونه است؟

در روش‌های غیرجراحی لیفت نیازی به مراقبت‌های بعد عمل نیست و می‌توان پس از لیفتینگ چشم به فعالیت‌های روزمره پرداخت. تنها باید از مالش محل تزریق خودداری کنید و در روش تزریق ژل مقدار نوشیدن آب را افزایش دهید. افزایش میزان آب بدن به حفظ و ماندگاری فیلر زیر چشم کمک می‌کند. در صورتی که از بوتاکس برای لیفتینگ چشم استفاده کرده‌اید، در روز اول نباید سر خود را پایین بگیرید. پایین گرفتن سر باعث تشدید سردرد می‌شود. با رعایت این نکات انجام سایر فعالیت‌های روزمره مشکلی ندارد.

در روش لیفتینگ چشم با جراحی نیاز به مراقبت‌های بیشتری است. برخی افراد دچار خشکی چشم می‌شوند. پزشک در این حالت قطره چشم یا اشک مصنوعی تجویز می‌کند. این عارضه به ندرت بیش از ۲ هفته طول می‌کشد. اگر خشکی چشم بیش از دو هفته طول کشید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک برای کاهش تورم کمپرس یخ را توصیه می‌کند. در این مدت به دلیل خطر افزایش خونریزی نباید از داروی آسپرین استفاده کرد.

نقاهت لیفت چشم بدون جراحی
در روش‌های غیرجراحی لیفت نیازی به مراقبت‌های بعد عمل نیست و می‌توان پس از لیفتینگ چشم به فعالیت‌های روزمره پرداخت.

خطرات و عوارض جانبی لیفت چشم غیرجراحی

در روش‌های تزریقی لیفت مثل فیلر زیر چشم عموما عوارضی مثل قرمزی چشم مشاهده می‌شود. تزریق بوتاکس می‌تواند عوارضی مانند سردرد، بی‌حسی یا در مواقعی مشکل در بلع را همراه داشته باشد.

در روش لیفت با نخ، عوارضی مانند قرمزی، تورم و سوزش در ناحیه بخیه طبیعی است. در صورتی که علائمی مثل خونریزی و عفونت مشاهده کردید، باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

معایب لیفت چشم با جراحی (بلفاروپلاستی)مزایای لیفت چشم با جراحی (بلفاروپلاستی)
خونریزیروشی دائمی
کشیدگی در خط مژه پلک پاییننیاز به تمدید ندارد
عفونتهزینه‌ی کمتری در طول زمان نیاز است.
تغییر رنگ غیر طبیعی پلک‌ها——
جمع شدن غیرطبیعی پوست پلک——
مزایا و معایب لیفت چشم با جراحی (بلفاروپلاستی)

معایب لیفت چشم با جراحی (بلفاروپلاستی)

لیفتینگ چشم با جراحی مانند هر عمل جراحی عوارضی در پی دارد. پس از عمل ممکن است، خشکی چشم را تجربه کنید. تا چند ساعت بعد عمل کمی در دید مشکل خواهید داشت. عوارضی مثل کبودی، زخم و تورم پس از لیفت کاملا طبیعی است. اما ضرر لیفت چشم به ندرت می‌تواند بیشتر شود. در صورت بروز عوارض زیر حتما باید با جراح زیبایی تماس گرفت.

  • خونریزی
  • عفونت
  • تغییر رنگ غیر طبیعی پلک‌ها
  • جمع شدن غیرطبیعی پوست پلک
  • ناتوانی در بستن کامل چشم‌ها
  • کشیدگی در خط مژه پلک پایین
  • از دست دادن بینایی.

اگر بعد از عمل لیفت چشم دچار خشکی یا قرمزی چشم زیاد شدید یا هر گونه مشکی در بینایی داشتید، سریعا به چشم پزشک مراجعه کنید.

هزینه لیفت چشم چقدر است؟

قیمت لیفت چشم با توجه به نوع روش لیفتینگ، میزان تجربه پزشک و نیاز بیمار متفاوت است. به عنوان مثال در روش لیفت با تزریق ژل، برند ژل در قیمت گذاری تاثیر بسزایی دارد. در لیفت با تزریق بوتاکس، قیمت با توجه به حجم مورد استفاده تعیین می‌شود. بنابراین باید در جلسه مشاوره با دکتر زیبایی، پس از تعیین روش لیفت و نوع مواد یا دستگاه‌ استفاده شده از هزینه لیفتینگ چشم مطلع شوید.

هزینه لیفت چشم در سال ۱۴۰۲ بین ۳ میلیون تومان (با بوتاکس) تا ۳۰ میلیون تومان (جراحی) متفاوت است.

از آن‌جایی که لیفت یک روش زیبایی بوده و برای درمان از آن استفاده نمی‌شود، بیمه هزینه لیفتینگ را پوشش نمی‌دهد. عموما هزینه روش‌های درمانی که پزشک آن را توصیه می‌کند، توسط بیمه پرداخت می‌شود. در رابطه با جراحی لیفت چشم باید علاوه بر هزینه اصلی هزینه بیمارستان، آزمایش و نسخه داروها را در نظر گرفت.


لیفت چشم در خانه چگونه است؟

برای سفت شدن و جوانسازی پوست ناحیه اطراف چشم می‌توانید لیفت چشم در خانه را امتحان کنید. ماساژ یک دقیقه‌ای در هر روز باعث سفت شدن پوست اطراف چشم می‌شود. حرکات مختلفی برای لیفتینگ چشم و ابرو وجود دارد. این حرکات را عموما سه بار باید تکرار کرد. برخی ماسک‌های خانگی مثل ماسک سفیده تخم مرغ یا چای بابونه به ایجاد پوستی شاداب‌تر و روشن‌‌تر در اطراف چشم کمک می‌کند.

البته این اقدامات در صورت تکرار و روند مداوم تاثیرگذار است و پس از چندین سال نتایج آن مشخص می‌شود. اگر به دنبال نتایج سریع لیفتینگ چشم و ابرو هستید، باید لیفت چشم غیرجراحی یا جراحی پلک را امتحان کنید.

مدل لیفت چشم و ابرو در خانه
ماساژ یک دقیقه‌ای در هر روز باعث سفت شدن پوست اطراف چشم می‌شود.

چگونه برای لیفت چشم بهترین پزشک متخصص زیبایی را پیدا کنیم؟

برای انجام لیفتینگ چشم غیر جراحی باید بهترین پزشک متخصص زیبایی را پیدا کنید. حتما در جلسه مشاوره نمونه‌های قبل و بعد لیفت را مشاهده کرده و نظر مراجعه‌کنندگان دیگر را بپرسید. همچنین لازم است، نوع برند مواد و دستگاه مورد استفاده را از پزشک خود بپرسید و در مورد آن تحقیق کنید. تجربه پزشک متخصص در نتیجه حاصل از لیفت چشم و ابرو و کاهش عوارض احتمالی آن بسیار تاثیرگذار است.

اگر قصد جراحی لیفت چشم را دارید، باید به دنبال بهترین جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی باشید. در صورتی که جراح زیبایی تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است دچار عوارض شدید لیفت چشم شوید. برخی جراحان در میزان ایجاد برش مهارت کافی نداشته و پلک بیمار پس از جراحی به طور کامل بسته نمی‌شود. به همین دلیل باید پیش از جراحی از تجربه جراح و امکانات بیمارستان مطلع شوید.

شما می‌توانید برای انتخاب بهترین پزشک متخصص زیبایی یا جراح زیبایی به لیست پزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنید و از طریق مشاوره تلفنی برای انجام لیفت چشم اقدام کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بهترین کاندیدها برای لیفت چشم غیرجراحی افراد با سن پایین و علائم اولیه پیری هستند. این افراد عموما می‌خواهند، لیفت چشم با جراحی را برای چند سال به تعویق بیاندازند. روش‌های لیفت چشم بدون جراحی عموما برای افراد مسن با چین و چروک زیاد کاربرد ندارد. پزشک متخصص به این افراد جراحی پلک را پیشنهاد می‌کند. افراد با مشکلات زیر می‌توانند از روش‌های غیر جراحی استفاده کنند.

  • افتادگی پلک‌ها
  • خطوط اطراف چشم
  • تیرگی اطراف چشم
  • پف زیر چشم.

در افرادی که افتادگی پلک آن‌ها شدید است، جراحی پلک پیشنهاد می‌شود. این افراد عموما از طریق روش‌های غیرجراحی به نتیجه مورد انتظار خود نمی‌رسند. عموما افراد بالای ۳۵ سال کاندید مناسبی برای عمل جراحی پلک هستند. برخی افراد به صورت ارثی پلک افتاده دارند. این افراد می‌توانند با توصیه پزشک قبل از ۳۵ سالگی برای جراحی پلک اقدام کنند.

 

از آن‌جایی که روش‌های غیرجراحی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شوند و دوره نقاهت ندارند، پزشکان متخصص زیبایی برای بسیاری از افراد این روش‌ها را پیشنهاد می‌دهند. البته برای افراد مسن با چین و چروک زیاد روش‌های غیرجراحی لیفت چشم جایگزین خوبی برای بلفاروپلاستی نیست.

عوامل مختلفی باعث تیرگی زیر چشم می‌شود. به همین دلیل استفاده از کرم‌های رفع تیرگی و روش‌های مختلف لیفتینگ چشم بدون توجه به عوامل ایجاد آن تاثیری ندارند. تیره شدن رنگ پوست در ناحیه اطراف چشم به عوامل محیطی یا وراثتی بستگی دارد. در این حالت رنگدانه ‌های زیر پوست زیاد شده و با روش‌هایی مثل لایه برداری شیمیایی یا لیزردرمانی می‌توان آن را برطرف کرد.

برخی افراد ممکن است، به دلیل وجود آلرژِی دچار تیرگی اطراف چشم شده باشند. در این حالت پزشک باید مشکلات مربوط به حساسیت را برطرف کرده و سپس برای تکمیل فرآیند از روش‌های مختلف لیفت استفاده کند.

لیفت چشم یک روش زیبایی برای رفع چین و چروک، افتادگی و رفع پف و تیرگی استفاده میشود و روش های مختلفی دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن