لیفت مژه چیست؟ همه چیز در مورد ماندگاری و عوارض لیفت مژه

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت مژه از روش‌های زیبایی مژه‌ها است که با استفاده از آن می‌توانید چشم‌های خود را زیباتر و درشت‌تر نشان‌دهید. برای انجام لیفت مژه می‌توانید به آرایشگاه هم مراجعه کنید و یا در خانه مژه‌ها را لیفت کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت مژه چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

بسیاری از خانم‌ها به دنبال روش‌هایی برای پرپشت و بلند دیده شدن مژه‌های خود، مانند لیفت مژه هستند. برخی از این روش‌ها مثل استفاده از ریمل تنها جنبه آرایشی داشته و موقت است؛ برخی دیگر نیز همانند کاشت مژه و اکستنشن مژه عوارضی را به همراه دارد. امروزه روشی به نام لیفت مژه توسط متخصصان زیبایی معرفی می‌شود. لیفت در بیشتر مواقع هیچ عوارضی نداشته و باعث تقویت ریشه مژه‌ها نیز می‌شود.

محصولات داروخانه‌ای زیادی برای حالت‌دهی به مژه‌ها وجود دارد. اما بیشتر خانم‌ها به دنبال روش‌هایی با ماندگاری طولانی‌تر هستند. لیفت مژه یک روش نیمه دائمی و بدون آسیب است. با حالت‌دهی به مژه‌ها باعث می‌شود فرم چشم‌ها بهتر دیده شود. به همین دلیل نیازی به استفاده از ریمل نیست. استفاده از ریمل در طولانی مدت، باعث آسیب به مژه‌ها می‌شود و لیفتینگ جایگزین خوبی برای آن است. هر ساله تقاضا برای لیفت و لمینت در کلینیک‌های زیبایی بیشتر می‌شود.

برخی افراد تصور می‌کنند، لیفت مژه روش ساده‌ای بوده و می‌توان برای انجام آن به هر پزشک متخصص زیبایی اعتماد کرد. اما لیفت همانند دیگر روش‌های زیبایی نیاز به تجربه و مهارت دارد. در صورتی که لیفت اصولی و درست انجام شود، نسبتا بی‌خطر است. اما اگر مواد شیمیایی لیفت بیش از حد روی مژه‌ها قرار بگیرد، باعث ایجاد شکستگی و آسیب به مژه‌ها می‌شود. همچنین ممکن است، رنگ مورد استفاده برای مژه‌ها در صورت تماس با پوست منجر به آلرژی یا تحریک پوست اطراف چشم شود.

بنابراین برای انتخاب بهترین پزشک متخصص زیبایی توصیه می‌شود یک جلسه مشاوره با متخصص زیبایی داشته باشید و در مورد روند کار و اقدامات پیش از لیفتینگ در کلینیک توضیحاتی بخواهید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه تکنیکی جدید است که باعث می‌شود مژه‌ها به شکل کاملا طبیعی حجم پیدا کرده و حالت بگیرند. پزشک متخصص زیبایی از یک لایه سیلیکونی اطراف چشم استفاده می‌کند. این محافظ از تماس مواد لیفت با سطح پوست جلوگیری می‌کند. شاید با دیدن تصاویر این فرآیند تصور کنید لیفت دردناک است. اما از این بابت نگران نباشید؛ زیرا هیچ‌گونه آسیبی به شما نمی‌رسد. تنها کاری که در زمان لیفتینگ باید انجام دهید، این است که چشمان خود را بسته نگه دارید. انجام لیفت مژه بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

بسیاری از خانم‌ها پس از لیفت از نتیجه کار راضی بوده و تا پایان ماندگاری لیفت از ریمل استفاده نمی‌کنند. اما برخی افراد تمایل دارند، مژه‌های بلندتری داشته باشند. در این صورت مانعی برای استفاده از ریمل وجود ندارد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

لیفت مژه دردناک نیست و هیچ گونه آسیبی به شما نمی‌زند و انجام آن بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

مراحل لیفت و لمینت مژه

قبل از انجام لیفت مژه متخصص زیبایی مشاوره‌ای با شما خواهد داشت، تا مدل مژه مورد نظرتان را پیدا کند. سپس با توجه به پاسخ‌های شما اندازه لایه سیلیکونی و میزان حالت‌دهی به مژه‌ها مشخص می‌شود. همچنین متخصص می‌تواند رنگی ایجاد کند، که مژه‌ها تیره‌تر و ضخیم‌تر دیده شوند. این موضوع به نظر شما بستگی دارد، که تمایل داشته باشید مژه‌ها کاملا طبیعی باشند یا ظاهر چشمگیرتری ایجاد شود.

مراحل انجام لیفت مژه را به صورت ویدیویی تماشا کنید.

برای انجام لیفت و لمینت مژه پزشک متخصص ابتدا از شما می‌خواهد روی تخت دراز بکشید. در طول مدت انجام لیفت، چشم شما باید بسته باشد. به جز بسته بودن چشم‌ها، هیچ مورد ناخوشایند دیگری حس نمی‌کنید. برای شروع لیفت، ناحیه اطراف چشم تمیز می‌شود و یک لایه سیلیکونی با استفاده از چسب روی پلک‌ها قرار می‌گیرد. سپس مژه‌ها با براش مخصوص از هم تفکیک شده و لوسیون لیفتینگ روی آن‌ها زده می‌شود. این لوسیون ۶ تا ۱۲ دقیقه روی مژه‌ها باقی می‌ماند. مژه‌ها روی محافظ سیلیکونی چسبیده و با انجام مراحل بعدی حالت می‌گیرد.

در مرحله بعد، از یک محلول تثبیت کننده و کراتین استفاده می‌شود. این محلول تثبیت کننده باعث ماندگاری حالت مژه‌ها را بالا می‌برد. متخصص زیبایی می‌تواند، برای بهتر دیده شدن مژه‌ها از رنگ نیز استفاده کند، تا مژه‌ها مشکی شود. در مرحله آخر یک لایه کراتینه خالص به مژه‌ها زده می‌شود، که وظیفه آبرسانی به مژه‌ها را دارد.

مراحل لیفت و لمینت مژه
برای زیباتر کردن مژه‌ها می‌توان از روش‌های مختلف زیبایی مژه استفاده کرد.

لیفت مژه چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری لیفت مژه به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور معمول حدود ۶ تا ۸ هفته دوام دارد. در این روش همانند دیگر روش‌های زیبایی نتایج ممکن است، از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی فعالیت‌های بدنی مثل شنا ماندگاری لیفت را کم‌تر می‌کند. همچنین استفاده از ریمل‌های ضدآب در این مدت توصیه نمی‌شود. در صورتی که دوام لیفت کم‌تر از ۸ هفته باشد، برای ترمیم آن محدودیت دارید. ترمیم لیفت باید حداقل ۶ هفته بعد از لیفت اول انجام شود.

ماندگاری لیفت مژه به طور معمول حدود ۶ تا ۸ هفته دوام دارد و ترمیم لیفت باید حداقل ۶ هفته بعد از لیفت اول انجام شود.

نکات مهم قبل از لیفت و لمینت مژه چیست؟

  • پیش از مراجعه به کلینیک زیبایی و انجام لیفت باید آرایش خود را به طور کامل پاک کنید.
  • در صورتی که از لنز استفاده می‌کنید، پیش از انجام لیفت، لنز را از چشم خود خارج کنید.
  • توصیه می‌شود حداقل ۳ روز قبل از انجام لیفت از ریمل به خصوص ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید. زیرا احتمال باقی ماندن ریمل روی مژه زیاد است و همین مورد باعث می‌شود، مژه‌ها به خوبی روی لایه سیلیکونی نچسبد.

مراقبت های بعد از لیفت مژه چیست؟

مهم‌ترین مسئله بعد از انجام لیفت مژه این است که تا ۲۴ ساعت به هیچ وجه مژه‌ها خیس نشود. مراقبت‌های ۲۴ ساعت اول در اثربخشی لیفت بسیار اهمیت دارد. در این مدت زمان باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • مژه‌ها باید کاملا خشک و بدون آرایش باشند.
  • از مصرف هرگونه لوسیون یا کرم که دارای روغن است، خودداری کنید.
  • از ورزش‌ سنگین یا هر فعالیتی که باعث تعریق شود، خودداری کنید.
  • از سونا استفاده نکنید.

پس از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید حمام کرده و از هرگونه لوازم آرایشی استفاده کنید. برخی متخصصان زیبایی برای ماندگاری بهتر لیفت توصیه می‌کنند، بعد از ۴۸ ساعت هر روز صبح و عصر از سرم تقویت کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید.

به طور کلی موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • از ریمل ضدآب استفاده نکنید.
  • از فرمژه استفاده نکنید.
  • چشم خود را با مالش تحریک نکنید.
اینفوگرافی مراقبت های بعد از لیفت مژه
اینفوگرافی مراقبت های بعد از لیفت مژه

مهم‌ترین مسئله بعد از انجام لیفت مژه این است که تا ۲۴ ساعت به هیچ وجه مژه‌ها خیس نشود.

مزایای لیفت مژه نسبت به کاشت و اکستنشن مژه چیست؟

لیفت و لمینت مژه در برابر کاشت و اکستنشن مژه تقریبا هیچ آسیبی به مژه‌ها نمی‌رساند. به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است. تاثیر و دوام لیفت مژه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما مزایای آن برای بسیاری از خانم‌ها خوشایند است. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • در حین انجام لیفت هیچ دردی حس نمی‌کنید.
  • تقریبا خطرات و عوارضی در پی ندارد.
  • می‌توان استفاده از ریمل را کنار گذاشت.
  • روشی مقرون بصرفه است.
  • بین ۶ تا ۸ هفته ماندگاری دارد.
  • می‌توان هر ۶ هفته بدون هیچ مشکلی لیفت را تمدید کرد.

دنبال متخصص برای لیفت مژه و ابرو می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

خطرات و عوارض لیفت مژه چیست؟

لیفت و لمینت مژه کم‌خطرترین روش زیبایی است و در بسیاری از افراد عوارضی در پی ندارد. در لیفت و لمینت از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. این مواد شیمیایی به طور دقیق آزمایش شده و هر ساله هزاران خانم در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. اما برای جلوگیری از عوارض نادر آن پزشک متخصص زیبایی می‌تواند قبل از انجام لیفت تست پوستی پچ را انجام دهد.

تست پچ بسیار ساده است. تنها ۲ قطره لوسیون پشت گوش ریخته می‌شود و بعد از ۱۵ دقیقه پاک می‌شود. این ناحیه توسط پزشک از نظر هرگونه تحریک، قرمزی و التهاب بررسی می‌شود. اگر به محلول‌های لیفت حساسیت داشته باشید، احتمال قرمزی، تورم و تحریک پوست اطراف چشم وجود دارد.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

لیفت مژه عوارض هم دارد
گاهی ممکن است که در هنگام لیفت مژه با عوارضی مواجه شوید.

مواد لیفت مژه چیست؟

در لیفت از محلول‌ها و لوسیون‌های مختلف برای حالت‌دهی به مژه‌ها استفاده می‌شود.۳ ماده شیمیایی اصلی در لیفت مژه عبارتند از:

۱. لوسیون پرم (Perm lotion)

این لوسیون مژه‌ها را نرم کرده و به حالت‌دهی آن کمک می‌کند. معمولا حاوی پلی آکریل آمید، تیوگلیکولیک اسید، پروپیلن گلیگول، متیل پارابن، آب تصفیه شده و مونو اتانول آمین است.

۲. محلول تثبیت کننده

باعث تثبیت حالت فر مژه‌ها برای مدت طولانی ‌می‌شود. حاوی برومات سدیم، پلی آکریل آمید، پلی سوربات، آب تصفیه شده، پروپیلن گلیکول و متیل پارابن است.

۳. رنگ

از رنگ برای تیره دیده شدن مژه‌ها استفاده می‌شود. این ماده باید ضد حساسیت باشد. رنگ‌های مورد تایید فرمالدئید و پارابن ندارند.

ایا مواد لیفت مژه و ابرو یکی است؟

موادی که برای لمینت و لیفت مژه و ابرو به کار می‌روند، هر دو برای پررنگ‌تر کردن، ضخیم‌تر نشان‌دادن و بلندتر نشان دادن و حتی گاهی فرتر کردن موها به کار می‌روند. در واقع بهتر است که این چنین بگوییم که موادی که برای لیفت مژه و لمینت ابرو به کار می‌روند هر دو این اثرات را به جای می‌گذارند. بنابراین می‌توان گفت که این دو ماده مشابه هستند. البته که برای لیفت ابرو می‌توان از مواد دیگری مانند صابون لیفت و مواد آرایشی که در زمان کمتری بر روی موهای ابرو باقی می‌مانند نیز استفاده کرد که این مواد برای مژه‌ها غیرمجاز هستند. زیرا این مواد می‌توانند به چشم‌ها که از اعضای بسیار مهم بدن ما هستند آسیب برسانند و باعث ایجاد حساسیت در آنها شوند. به ین سوالات در gameelaskin، پاسخ داده‌شده‌است.

مقایسه قبل و بعد لیفت مژه را مشاهده می کنید.
موادی که برای لمینت و لیفت مژه و ابرو به کار می‌روند، هر دو برای پررنگ‌تر کردن، ضخیم‌تر نشان‌دادن و بلندتر نشان دادن و حتی گاهی فرتر کردن موها به کار می‌روند.

آموزش لیفت و لمینت مژه

ازآن‌جایی که لیفت مژه در میان خانم‌ها بسیار محبوب شده است، آموزش لیفت مژه می‌تواند باعث درآمدزایی برای افراد شود. تنها باید مراحل لیفت را به ترتیب انجام داده و مدت زمان قرارگیری هر محلول بر روی مژه‌ها را بدانید. فیلم آموزش لیفت مژه در بسیاری از سایت‌ها و صفحات مجازی موجود است. همچنین می‌توان از آموزش‌های حضوری استفاده کرد. برای آموزش لیفت نیاز است وسایل لیفت مژه را خریداری کنید؛ که شامل موارد زیر است:

  • لایه سیلیکونی
  • براش مخصوص
  • لوسیون لیفتینگ
  • سرم شستشو برای تمیزکردن اطراف چشم
  • محلول تثبیت کننده
  • کراتین
  • رنگ.

لیفت مژه در خانه چگونه انجام می شود؟

با خرید کیت لیفت و لمینت مژه می‌توان لیفت مژه را در خانه انجام داد. برای انجام لیفت مژه در خانه باید همانند روش لیفتینگ در کلینیک‌ها ابتدا ناحیه اطراف چشم را به خوبی تمیز کنید و لایه سیلیکونی را روی پلک خود بچسبانید. بهتر است ۲۴ ساعت قبل از انجام لیفت تست پچ انجام دهید. برای انجام تست باید از تمامی محلول‌های داخل کیت یک قطره در ناحیه‌ای نزدیک به صورت (به عنوان مثال پشت گوش) قرار دهید.

اگر می‌خواهید خودتان به تنهایی لیفت مژه را انجام دهید، توصیه می‌شود همزمان روی هر دو چشم کار نکنید. پس از قرار دادن لایه سیلیکونی باید با براش مژه‌ها را به این لایه بچسبانید. محلول‌های موجود در کیت را باید به ترتیب روی مژه‌ها قرار داده و بعد از چند دقیقه پاک کنید. در انتها پس از برداشتن لایه سیلیکونی از محلول تقویت کننده استفاده کنید.

توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ی افزایش آگاهی دارد و به هیچ وجه جایگزین توصیه‌های پزشک نیست.

لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی

یکی از زیباترین روش‌ها برای بزرگ‌تر نشان‌دادن مژه‌ها و افزایش زیبایی و گیرایی چهره‌ی شما استفاده از لیفت مژه است. امروزه، برخلاف آنچه که در سال‌های گذشته برای افراد اهمیت داشت‌، همراه با زیبایی سلامت و طبیعی بودن روش زیبایی نیز مد نظر قرار می‌گیرد. افراد تمایل دارند که روش‌هایی را به کار بگیرند تا آسیب کمتری به بدن آنها وارد کند و بیشتر به زیبایی همراه با سالم بودن روش توجه می‌کنند.

یکی از مسائلی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که مواد طبیعی برای لیفت مژه وجود دارد؟ بله. پاسخ این سوال این است که می‌توانید مژه‌های خود را با مواد طبیعی نیز لیفت کنید و زیبا گردانید. اما اینکه این مواد چه هستند؟ چگونه می‌توان این کار را در خانه انجام داد؟ برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

ابتدا باید به خاطر داشته‌باشید که مهم‌ترین کار این است که چشم‌های خود را به خوبی بشویید زیرا ممکن است که چشم‌ها آلودگی داشته‌باشند و باعث انتقال این آلودگی به داخل چشم و ایجاد عفونت و بیماری شوید. پس دست‌ها و چشم‌های خود را به خوبی بشویید. همچنین باید چشم‌ها را از چربی‌ها پاک کنید تا این مشکل برای شما ایجاد نشود و مراحل لیفت مژه بدون اشکال انجام شود.

یکی دیگر از نکات مهم در لیفت مژه با مواد طبیعی آن هم در خانه، این است که مطمئن باشید که پوست حساسی ندارید. زیرا حساسیت پوست می‌تواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند. در صورتیکه پوست حساسی نداشته‌باشید می‌توانید از لیفت مژه‌های خود با استفاده از مواد مختلف زیر کمک بگیرید.

لیفت مژه چشمها را زیبا میکند.
یکی از زیباترین روش‌ها برای مژه‌ها، استفاده از لیفت و لمینت مژه است.

۱. لیفت مژه با ژلاتین

کمی ژلاتین در آب بریزید و آن را حرارت بدهید تا ماده‌ی لیفت مژه‌ی شما آماده شود. سپس اطراف چشم را مرطوب کنید و یک پد سیلیکونی را برای انجام کار خود بردارید. ماده‌ی ژلاتین را بر روی مژه‌های خود قرار دهید و آن را به حالت مناسب برس بزنید. بعد از ۳۰ دقیقه می‌توانید مژه‌های خود را بشویید. این کار را با آب گرم انجام دهید.

۲. لیفت مژه با کراتین

می‌توانید برای لیفت مژه‌های خود از سرم کراتین استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مژه‌های زیباتری داشته‌باشید.

۳. لیفت مژه با کراتین

مراحل انجام لیفت مژه با وازلین نیز مانند لیفت مژه با کراتین و ژلاتین انجام می‌شود. این ماده نیز از مواد نسبتا سالم و طبیعی برای لیفت مژه است.

به یاد ‌داشته‌باشید که نباید در استفاده از این مواد زیاده‌روی کنید زیرا می‌توانند باعث ریزش موهای شما شوند. از طرفی می‌تواند حساسیت پوستی در پوست شما ایجاد شود و در فعالیت چشم شما اختلال ایجاد گردد.

قیمت لیفت مژه چقدر است؟

قیمت لیفت مژه به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به طور دقیق هزینه آن را تعیین کرد. با توجه به محل کلینیک زیبایی، میزان تجربه پزشک و نوع لیفت و لمینت قیمت‌ها متغیر است. به عنوان مثال در صورتی‌که بخواهید زمان انجام لیفت از رنگ مخصوص نیز استفاده کنید، هزینه لیفتینگ بیشتر می‌شود.

هزینه‌ی لیفت مژه بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان متغیر است.

درصورتی‌که مژه‌های کوتاهی دارید یا اینکه مژه هایی صاف دارید؛ لیفت مژه گزینه‌ مناسبی برای شما است.

لیفت مژه برای چه افرادی مناسب است؟

در صورتی که مژه‌های کوتاهی دارید، لیفت مژه گزینه‌ مناسبی برای شما است. زیرا لیفت به بلند دیده شدن مژه‌ها کمک می‌کند. همچنین اگر مژه‌های طبیعی خود را دوست دارید و فقط می‌خواهید، حالت چشم‌هایتان بهتر دیده شود، می‌توانید لیفت و لمینت را امتحان کنید.

بسیاری از خانم‌ها تمایل ندارند، هر روز از ریمل استفاده کنند. اما می‌خواهند مژه‌ها در حالت طبیعی ظاهر خوبی داشته باشند. به این افراد توصیه می‌کنیم برای انجام لیفت با پزشک متخصص زیبایی مشاوره‌ای داشته باشند. برخی افراد مژه‌های صاف دارند یا مژه‌ها به سمت پایین رشد کرده است. با انجام لیفت تفاوت زیادی در مژه‌ها ایجاد شده و به بازتر و جوان‌تر دیده شدن چشم‌ها کمک می‌کند.

می‌دونستی کل اجزای صورت رو میشه لیفت کرد؟

چه افرادی نباید لیفت مژه انجام دهند؟

خطرات و عوارض لیفت مژه بسیار کم است. اما برای اطمینان باید با پزشک متخصص زیبایی خود مشاوره داشته باشید و در مورد حساسیت‌ها و داروهایی که استفاده می‌کنید، با او صحبت کنید. در صورتی که هر یک از گزینه‌های لیست زیر شامل حال شما می‌شود، حتما پیش از لیفت این مورد را با پزشک خود در میان بگذارید.

  • عفونت چشم
  • اختلالات چشمی
  • جراحی چشم مربوط به ماه‌های اخیر
  • آلرژی به محصولی خاص
  • حساسیت بالای چشم
  • التهاب اطراف چشم
  • سندرم خشکی چشم
  • استفاده از قطره دارویی چشم
  • بارداری (بسیاری از پزشکان انجام لیفت را برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌کنند).
  • استفاده از داروهای مربوط به تیروکسین (در برخی موارد می‌تواند مانع رویش مژه شود).

لیفت مژه برای چه کسانی مناسب است؟لیفت مژه برای چه کسانی مناسب نیست؟
کسانی که عفونت چشم دارنددر صورتی که مژه‌های کوتاهی دارید، لیفت مژه گزینه‌ مناسبی برای شما است.
کسانی که اختلالات چشمی دارندبسیاری از خانم‌ها تمایل ندارند، هر روز از ریمل استفاده کنند.
کسانی که جراحی چشم مربوط به ماه‌های اخیر دارندبرخی افراد مژه‌های صاف دارند یا مژه‌ها به سمت پایین رشد کرده است.
کسانی که آلرژی به محصولی خاص دارندکسانی که می‌خواهند مژه‌ها در حالت طبیعی ظاهر خوبی داشته باشند.
لیفت مژه برای چه کسانی مناسب استو برای چه کسانی مناسب نیست؟

لیفت مژه با لمینت مژه چه فرقی دارد؟

لیفت مژه و لمینت مژه روش‌های تقریبا مشابهی هستند. تنها تفاوت این دو روش در استفاده از رنگ است. در مراحل لیفت از لوسیون لیفتینگ و محلول تثبیت کننده استفاده می‌شود. اما در صورتی که در انتهای کار برای مشکی و ضخیم دیده شدن مژه‌ها رنگ مخصوص به کار رود، به آن لمینت مژه می‌گویند. در واقع لمینت یک روش تکمیل کننده در لیفت محسوب می‌شود.

لیفت و لمینت مژه با هم فرق دارند
لیفت و لمینت مژه هر دو از روش‌ها زیبایی مژه‌ها هستند اما با هم تفاوت‌هایی هم دارند.

ایا لیفت مژه حرام است؟

در رابطه با نظر علما و مراجع تقلید درباره لیفت مژه و لمینت، باید به طور جداگانه به نظر مرجع تقلید خود دقت کنید. در ادامه به نقل از بیتوته، نظر برخی از ایشان را آورده‌ایم؛

۱. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای:
درصورتی که درآوردنش موقع وضو و غسل برای او ممکن بوده و حرج و سختی نداشته باشد، وضو و غسل با وجود چنین مانعى باطل است و درصورتی که درآوردنش ممکن نباشد و یا همراه با سختی باشد، ایجاد چنین مانعى که موجب تبدّل وظیفه وضو و غسل به وضو و غسل جبیره اى مى شود، اگر در غیر وقت نماز باشد، مانع ندارد ولى در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد بعد اقدام به ایجاد مانع نماید، و اگر نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند و یا بر طرف کردن مانع مشقت داشته باشد، باید به وظیفه غسل و وضوى جبیره اى عمل کند؛ یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید.

۲. نظر آیت‌الله جوادی آملی:
اگر این مواد طوری با پوست درگیر شود که سبب ایجاد یک لایه روی پوست شود یا این که این مواد چرب باشد، برای وضو و غسل اشکال دارد، ولی زمانیکه با موادی مانند مواد کراتینه یا رنگ این عمل صورت گیرد اشکالی ندارد، برای این که که این مواد صد در صد حالت روغنی ندارند.

۳. حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:
درصورتی که در اکستنشن موادی استفاده شود که در مجموع به میزان یک عدس باشد جایز است و مانع رسیدن آب به اعضای غسل و وضو نمی شود اگر بیش تر از اندازه یک عدس باشد و مانع رسیدن آب به بدن شود، اشکال دارد و جایز نیست.

۴. نظر آیت‌الله وحید خراسانی:
درصورتی که چیزی روی خود مژه نباشد و این تغییر حالات و تغییر رنگ مژه به وسیلۀ موادی باشد که این مواد مانع رسیدن آب بخود مژه میشود برای وضو و غسل اشکال دارد.

۵. حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی:
درصورتی که مانع رسیدن آب به مژه ها هر چند به نحو جزیی شود مجاز نیست.

۶. حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی:
اگر مانع وصول آب به پوست و مواضع غسل یا وضو باشد اشکال دارد و برای غسل یا وضو باید پاکسازی شود.

چگونه بهترین پزشک متخصص زیبایی را برای لیفت مژه پیدا کنیم؟

در حال حاضر لیفت مژه روشی بسیار محبوب برای تقویت مژه‌ها و حالت‌دهی به آن است. لیفتینگ بسیار آسان و مقرون بصرفه است و نیاز به مراقبت‌های پیچیده ندارد. اما در انتخاب متخصص زیبایی تنها قیمت را مدنظر قرار ندهید. مهارت و تجربه پزشک متخصص را بررسی کرده و با آگاهی کامل به کلینیک مراجعه کنید. پیش از انجام لیفت مژه حتما از پزشک متخصص خود بخواهید نمونه کارهای قبلی خود را نشان دهد. همچنین می توانید در صفحات مجازی یا سایت‌های مربوطه نظر مراجعه‌کنندگان قبلی را ببینید.

برای مشاوره و انجام لیفت مژه می‌توانید از لیست دکتر پوست، مو و زیبایی در سایت دکترتو استفاده کنید.

راهنمای دکترتو برای کسانی که لیفت مژه را انتخاب می کنند

کارایی لیفت مژه برای شما در فر کردن، ضخیم کردن و پر رنگ کردن مژه است و یک فرایند بسیار آسان است که در آرایشگاه‌ها و همچنین در خانه می‌توانید استفاده کنید.
و در این صورت موادی را روی مژه‌های شما می‌زنند که باعث زیبایی در مژه‌های شما می‌شود و همچنین لیفت مژه با لمنیت و کاشت و اکستنشن مژه متفاوت است و در این مقاله سعی شد تا به صورت کلی در مورد تمام موضوعات با محوریت لیفت مژه صحبت شود.

اگر به دنبال روش‌های ماندگارتر با دخالت بیشتر هستید، بهتر است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. همچنین کاشت مژه به روش جراحی باید توسط متخصص زیبایی انجام شود.

پرسش‌های متداول

برای انجام لیفت مژه از مواد شیمیایی استفاده می‌شود، به همین دلیل خطر واکنش آلرژیک وجود دارد. در صورتی که به برخی مواد آرایشی یا محصولات دیگر حساسیت دارید، حتما با پزشک متخصص زیبایی مطرح کنید. اگر پزشک شما متخصص مجربی باشد، تست پوستی پچ را انجام می دهد. تست پچ نوعی آزمایش برای تشخیص حساسیت و جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک است.

خیر، مواد شیمیایی استفاده شده در لیفت ملایم بوده و هیچ‌گونه آسیبی به مژه‌ها نمی‌زند. ممکن است، بلافاصله بعد از انجام لیفت اطراف چشم کمی قرمزی مشاهده کنید. این قرمزی کاملا طبیعی بوده، به دلیل فشار لایه سیلیکونی ایجاد می‌شود و پس از چند دقیقه از بین می‌رود.

بله، بعد از انجام لیفت می‌توان به راحتی آرایش کرد. تنها باید تا ۲۴ ساعت بعد از انجام لیفت صبر کنید و بعد از آن چشم‌ها را آرایش کنید. البته بهتر است، از ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید.

برای استفاده از انواع پاک کننده آرایش اطراف چشم همانند مواد آرایشی باید ۲۴ ساعت صبر کنید. پس از آن می‌توانید از پاک کننده‌های بدون روغن استفاده کنید.

لیفت و لمینت مژه از تکنیک هایی است که در آن مژه ها فر، بلند و ضخیم به نظر میرسند و تنها تفاوت آن در موادی است که برای لیفت مژه و لمینت مژه استفاده میشود برای اطلاعات بیشتر در مورد لیفت مژه به این مقاله مراجعه کنید.

لیفت مژه روشی نیمه موقتی است که طول عمر کمتری دارد ولی کاشت و اکستنشن روشی ماندگار است و در این لینک ( کاشت و اکستنشن مژه ) در مورد این موضوع صحبت شده است.

بله، در این مقاله به طور کلی در مورد لیفت مژه در خانه صحبت شده و همچنین روند آن را توضیح داده ایم.

قیمت لیفت مژه به عوامل مختلفی بستگی دارد که به صورت کامل این عوامل در مقاله توضیح داده شده است با مراجعه به این مقاله جواب خود را دریافت کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره لیفت مژه

  1. نگار گفت:

    با تشکر از اطلاعات خوب و پاسخگویی شما

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

  2. شایسته گفت:

    سلام، ممنون از توضیحات خوب و کاملتون 🙏🏻

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما.

  3. سما گفت:

    سلام من قراره تا سه هفته آینده عمل چشم انجام بدم رفع عیوب انکساری اشکالی نداره الان لیفت مژه انجام بدم یا مواد رو مژه میمونه؟احتما عفونت داره؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بهتره لیفت مژه انجام ندید زیرا مواد برای چشم شما مضر خواهد بود بهتره این کار را به یک الی دو ماه بعد از عمل موکول کنید.

    2. نیلوفر گفت:

      سلام من وقتی لیفت مژه برای مشتری انجام میدم بعد اتمام مژه اصلا حالت فر بخودش نمیگیره ایراد از چی میتونه باشه؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        مواد مصرفی شما و یا مشکلات هورمونی میتونه عامل این موضوع در فرد باشد.

  4. گلی گفت:

    سلام دوست عزیز
    من مژهام لیفت کردم الان بعداز یگ ماه مژهام یجوری شده عین اینکه سوخته باشه 😓

    1. همیار دکترِتو گفت:

      عوارض ایجاد شده در خصوص مواد نامرغوب می باشد.

  5. T گفت:

    آیا در لیفت و لمینت مژه ها از مواد ژلاتینی استفاده میشود؟ ایا میتوان بعدش وضو گرفت و غسل کرد؟

  6. ناشناس گفت:

    سلام
    مواد لیفت روی مژه میمونن یا پاک میشن در نهایت؟ میشه وضو و غسل گرفت باهاش؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مواد لیفت پاک میشه و می توان وضو گرفت.

  7. سمیه گفت:

    سلام. دلیل خم شدن مژه ها به سمت پایین چیه
    کسی که قبلا مژه های روبه بالا داشته اما حالا به سمت پایین شیب پیدا کردن

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممکنه افتادگی پلک شما موجب تصور افتادگی مژه های شما شده باشد. بهرحال نیازه متخصص چشم پزشکی شما را از نظر افتادگی پلک بررسی کند. از این لینک می تونید نوبت بگیرید.
      متخصص چشم پزشکی

  8. محدثه گفت:

    سلام من بعضی موقه ها چشم درد دارم میتونم لیفت مژه انجام بدم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممکنه درد چشم شما به علت خشکی چشم و یا دیگر مشکلات چشم باشد بهتره این درد بررسی شود سپس لیفت را انجام دهید. از این لینک نوبت متخصص چشم پزشکی گرفته و مراجعه کنید.
      متخصص چشم پزشکی

      1. H.m گفت:

        ممکن مژه ها ریزش پدا کنه بعد یه مدت که کلا نخواهیم لیفت انجام بدیم .
        یا مژه ها حالت پژمرده پیدا کند .
        آیا همه اینها بستگی به موادشیمایی زده شده به مژه داره ؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          قطعا مواد بکار رفته در این کار در ریزش مژه ها موثر است.

  9. الی گفت:

    سلام من خشکی چشم دارم و از قطره اشک مصنوعی استفاده میکنم ایا ممکنه من لیفت مژه انجام بدم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بنظر نمی رسد مشکلی در انجام این کار داشته باشید ولی حساسیت به مواد بکار رفته در لیفت مژه در برخی افراد وجود دارد و باید مراقب این اتفاق باشید.

      1. ناشناس گفت:

        سلام علت لیفت نشدن مژه چیه
        اینکه بعد از بیست چهار ساعت مژه ها رو میشوریم اما به حالت قبل برمیگردن

    2. Me گفت:

      سلام انجام لیفت و لمینت مژه از چه سنی هستش؟

  10. مینا گفت:

    سلام آیدا جون دستت درد نکنه خیلی اطلاعات خوبی دادی ممنون