راهنمایی کامل کاشت مژه و اکستنشن مژه

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کاشت مژه و یا اکستنشن مژه از روش‌های جدید در زیبایی هستند و در انواع مختلف کاشت رنگی، اسپایکی، گربه‌ای، نچرال و حتی موقت انجام می‌شوند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

کاشت مژه یا اکستنشن مژه؟ کدام روش بهتر است؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب درباره کاشت مژه و اکستنشن مژه را در این پادکست گوش دهید

لب

امروزه کاشت مژه و اکستنشن مژه به یکی از ترندهای روز دنیا تبدیل شده است. مژه‌های بلند و پرپشت یکی از معیارهای زیبایی همیشگی بوده است و این روزها هم افراد زیادی به دنبال پرپشت کردن مژه‌های خود و لیفت مژه هستند و اولین چیزی که به فکرشان می‌رسد انجام کاشت مژه و یا اکستنشن مژه است.

اگر می‌خواهد با انواع روش‌های کاشت و اکستنشن مژه آشنا شوید، توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و بهترین روش را برای مژه‌های خود انتخاب کنید. در این مطلب از مجله سلامت دکترتو به بررسی فواید و کاربرد کاشت و اکستنشن مژه می‌پردازیم.

فرق اکستنشن و کاشت مژه چیست؟

برای اینکه متوجه تفاوت این دو روش زیبایی چشم شوید، لازم است بدانید هرکدام دقیقا چه هستند. کاشت مژه و اکستنشن مژه هر دو طرفداران خود را دارند و روز به روز بر طرفداران آنها افزوده می‌شود. اگر می‌خواهید که روش مناسب خود را پیدا کنید، لازم است که در ابتدا با هر دو این روش‌ها به اندازه‌ی کافی آشنا باشید و مزایای کاشت مژه، معایب آن و مزایای اکستنشن مژه و معایب آن را بدانید و سپس با چشمان باز برای انتخاب روش مناسب خود تصمیم بگیرید. در ادامه هر یک از این روش‌های زیبایی را با هم بررسی می‌کنیم.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاشت مژه چیست؟

در کاشت مژه (به انگلیسی eyelash transplant)، موها از یک قسمت بدن (معمولا از پشت سر) به پلک بالا یا پایین منتقل می‌شوند. این کار این اطمینان را ایجاد می‌کند که مژه‌ها از نظر ضخامت و طول بلندتر هستند. پس از عمل، باید طبق یک برنامه‌ی منظم از مژه‌ها مراقبت شود.

اگرچه بسیاری از افراد کاشت مژه را به دلایل زیبایی انجام می‌دهند، اما افرادی که دچار آسیب‌دیدگی در ناحیه‌ چشم هستند (همچون بریدگی و سوختگی غیرعمد یا مشکلات ناشی از بیماری‌های مرتبط با خال‌کوبی) هم ممکن است خواهان انجام این عمل باشند. افرادی که از نظر بیولوژیکی مژه‌های کوچک یا کم‌تراکم دارند هم ممکن است واجد شرایط انجام این عمل زیبایی باشند.

ازآنجایی‌که کاشت طبیعی مژه در اصل نوعی پیوند مو محسوب می‌شود، نتایج ماندگارتری نسبت به اکستنشن ارائه می‌دهد. افرادی که از نظر سلامتی در وضعیت خوبی هستند و هیچ گونه عارضه‌ جدی پزشکی ندارند، عموما برای کاشت مژه مناسب هستند.

انواع مدل کاشت مژه کدامند؟

کاشت مژه انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • تار به تار
  • کاشت نامرئی یا هیدن
  • کلاسیک
  • کاشت نچرال
  • گلامور و اسپایکی
  • کاشت مژه عروسکی
  • چندبعدی، والیوم یا مگاوالیوم
  • سه‌بعدی
  • هیبرید یا ترکیبی
  • ابریشمی
  • کاشت مژه دائم
  • مدل روسی
  • کاشت مژه موقت
  • کاشت گربه‌ای
  • کاشت مژه مدل سنجابی

در ادامه به معرفی برخی از انواع کاشت مژه‌ای که در بالا به آنها اشاره کردیم، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

۱. کاشت مژه تار به تار

تکنیک کاشت تار به تار یا Strand-by-Strand به جراحان زیبایی این امکان را می‌دهد که بر روند کاشت تسلط پیدا کنند و جایگزینی کاملاً طبیعی برای مژه ایجاد کنند. کاشت مژه تار به تار به مژه‌های فرد جهت‌گیری صحیح و طبیعی می‌دهد و تشخیص آن از مژه طبیعی فرد غیرممکن است.

۲. کاشت مژه نامرئی یا کاشت مژه هیدن

احتمالا از خود بپرسید که مژه نامرئی یا هیدن دیگر چیست؟ اگر می‌خواستیم مژه‌های نامرئی داشته‌باشیم که دیگر هزینه‌ کاشت مژه را پرداخت نمی‌کردیم! جالب است بدانید که کاشت مژه هیدن به معنی داشتن مژه‌هایی که دیده نمی‌شوند و نامرئی هستند، نیست. بلکه روش به کارگیری مژه‌ها و قرار دادن آنها است که نام روش را تعیین می‌کند.

در واقع کاشت مژه هیدن نوعی روش موقت است که در آن تارهای مژه با چسب مخصوصی بر روی مژه‌های شما قرار می‌گیرند و می‌توانند تا مدت کوتاهی (حدود ۱ تا ۲ هفته) برای شما کارکرد داشته‌باشند. فرق این کاشت مژه هیدن با اکستنشن مژه در چسبی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای همین نام این دو روش با یکدیگر فرق دارند.

۳. کاشت مژه کلاسیک

کاشت کلاسیک مژه روش دیگری است که برای بهبود ظاهر مژه‌های کم‌پشت استفاده می‌شود. برخلاف لیفت و اکستنشن، این روش در صورت انجام صحیح توسط جراح، نتایج طولانی‌تری خواهد داشت. مهم‌ترین نکته این است که زمان انجام آن از لوازم کاشت مژه مرغوبی استفاده شود و در مراقبت‌های بعد آن دقت زیادی داشته باشید تا پیوند مژه نشکند.

۴. کاشت مژه نچرال یا طبیعی

امروزه بیشتر افرادی که می‌خواهند از روش‌های زیبایی برای زیباتر کردن چهره و یا اندام خود استفاده کنند، معمولا به سراغ روش‌هایی می‌روند که طبیعی‌تر جلوه کنند. کم‌تر کسی دوست دارد که دیگران متوجه جراحی‌ها و فرایند‌های زیبایی که انجام داده‌اند بشود. برای همین سعی می‌کنند روش‌هایی را مورد استفاده قرار دهند که کمتر مصنوعی به نظر بیایند. برای کاشت مژه هم همین مسئله مطرح می‌شود. معمولا خانم‌ها تمایل دارند از کاشت مژه‌ای استفاده کنند که طبیعی باشد. کاشت مژه طبیعی معمولا از انواع مژه کلاسیک است که مژه‌ها نازک‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، با فوق تخصص پوست و مو مشورت کنید.

عکس کاشت مژه طبیعی

در تصویر زیر، نمونه‌ای از کاشت مژه نچرال را مشاهده می‌کنید.

کاشت مژه طبیعی معمولا از انواع مژه کلاسیک است که مژه‌ ها نازک‌ تر و طبیعی‌ تر به نظر می‌ رسند.
کاشت مژه طبیعی معمولا از انواع مژه کلاسیک است که مژه‌هایی نازک‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

۵. کاست مژه اسپایکی و گلامور

کاشت مژه اسپایکی و گلامور که طرفداران زیادی هم دارد، یک روش مناسب و به نسبت کم هزینه‌تری در مقایسه با سایر کاشت‌ها است. اسپایک‌ها دسته مژه‌های بلند و حجم‌دهنده‌ای هستند که در فواصل مساوی در سراسر خط مژه قرار می‌گیرند.

۶. کاشت مژه عروسکی

کاشت مژه عروسکی با الگو گرفتن از مژه‌های عروسک‌ها ایجاد شده. این مدل شامل مژه‌های کوتاه در گوشه‌های داخلی و خارجی چشم و مژه‌های بلندتر در امتداد وسط چشم می‌شود. مژه عروسکی برای چشم‌های ریز و بادامی مناسب‌تر است، زیرا ظاهری بازتری ایجاد کرده و چهره را شاداب می‌کند.

آیا کاشت ابرو دوام زیادی داره و دائمیه؟

همین حالا مشاوره بگیر!

۷. کاشت مژه والیوم، چندبعدی یا مگاوالیوم

آیا می‌دانید کاشت مژه والیوم چیست؟ والیوم به معنای حجم است و احتمالا می‌توانید حدس بزنید که در این روش چه کاری بر روی مژه‌ها انجام می‌شود. بله! در روش کاشت مژه والیوم، تعداد زیادی تار مژه به یک مژه‌ی طبیعی شما متصل می‌شود تا مژه‌ها پرحجم و پر به نظر برسند. در این روش به یک تار مژه بین ۲ تا ۱۰ تار مژه‌ی مصنوعی متصل می‌شود که مژه‌ها را پررنگ‌تر و پرتر نشان می‌دهد.

۸. کاشت هیبرید یا ترکیبی

کاشت مژه هیبریدی با استفاده از روش درمانی، حجم و طول بیشتری به مژه‌های شما می‌بخشد. در این روش مژه ظاهری نرم و بافت‌دار می‌گیرد و تا ۸ هفته دوام دارد.

۹. کاشت مژه ابریشمی

یکی از پرحجم‌ترین مدل کاشت مژه، کاشت مژه ابریشمی است. باتوجه به اینکه تمرکز کاشت تارهای مژه در سرتاسر خط چشم است، افرادی که چشمان گرد و بازتری دارند بهتر است از این مدل کاشت استفاده کنند.

۱۰. کاشت مژه دائم

تنها روشی که در آن بیشترین بازه‌ زمانی کاشت مژه می‌تواند بر مژه‌های شما باقی بماند، کاشت دائمی مژه با روش جراحی است. در این روش جراح و متخصص مژه‌ها را در خط آن‌ها می‌کارد و این مژه‌ها اگر به خوبی کاشته‌شوند و نگهداری از آنها به خوبی انجام شود، می‌توانند برای شما سال‌ها کاربرد داشته‌باشند.

توجه کنید که کاشت مژه به روش جراحی تنها باید توسط متخصص انجام گیرد و برای انجام آن به هیچ عنوان نباید به آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی مراجعه کنید. چشم‌ها اعضای حساسی هستند و به سادگی می‌توانند آسیب ببینند. پس در نگهداری از این اندام‌های حسی به خوبی تلاش کنید.

۱۱. مدل کاشت مژه روسی

کاشت مژه روسی نوعی کاشت مژه والیوم است. در روش کاشت مژه روسی، از تارهای بسیار نازک مژه استفاده می‌شود که قطر آن‌ها بسیار کم و در حد ۰.۰۷ میلی‌متر است. به قدری این رشته‌ها نازک هستند که می‌توان چندتا از آنها را به یک تار مژه وصل کرد و با اینکار مژه‌های شما پرپشت‌تر به نظر می‌رسند. در عین حال به پلک شما فشاری وارد نمی‌شود و آزاری نخواهید دید. مژه‌های روسی بسیار زیبا و ظریف هستند و چشم‌های شما را زیباتر نشان می‌دهند. از طرفی، فن‌سازی این مژه‌ها در محل و با دست انجام می‌شود و از پیش آماده‌شده نیستند.

۱۲. کاشت مژه موقت

کاشت موقت مژه همان روش معمول همیشگی و قدیمی است و در آن مژه‌ها با چسب به پلک شما چسبانیده می‌شوند و در مواقع لزوم هم می‌توان آنها را از مژه‌های طبیعی خود جداکنید. تنها کافی است که چسب آنها از بین برده‌شود تا بتوانید مژه‌ها را بیرون بکشید. قیمت کاشت مژه موقت نیز از حدود ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

۱۳. کاشت مژه کلاسیک گربه ای

در مدل مژه گربه ای کاشت مژه‌ها به گونه‌ای صورت می‌گیرد که چشم‌ها گربه‌ای به نظر می‌رسند. چشم‌های گربه‌ای بسیار زیبا هستند و مخاطبان و طرفداران خاص خود را دارند.

۱۴. کاشت مژه مدل سنجابی

کاشت مژه سنجابی یا Squirrel یک مدل ظاهری بسیار طبیعی است که در آن بلندترین مژه‌ها زیر قوس ابرو زده می‌شوند و با پیدا کردن وسط چشم، مانند کاشت عروسکی شروع می‌شود.

متن انگلیسی: «Eyelash transplantation as a cosmetic procedure is gaining acceptance, as patients want fuller eyelashes. The procedure involves harvesting hair from the scalp and individual implantation of the hair follicles into the eyelid margin.»
ترجمه فارسی: «کاشت مژه به عنوان یک عمل زیبایی، به طور گسترده در حال افزایش است، زیرا همه خواهان مژه‌های حجیم‌تر هستند. این روش شامل برداشت مو از پوست سر و کاشت انفرادی فولیکول‌های مو در لبه پلک است.»

به نقل از سایت eyeworld

۱۵. کاشت مژه رنگی

کاشت مژه رنگی که در میان نوجوانان رایج‌تر است، در افرادی که موهای تیره دارند از طیف رنگی تیره و در افراد با موهای روشن، از طیف رنگی روشن‌تری استفاده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر، جالب است بدانید که در بیماری‌های زالی و پولیوز (به انگلیسی: Poliosis) قسمت‌هایی از مژه و تارمو بدون رنگ باقی می‌ماند که به کاشت مژه رنگی سفید شباهت زیادی پیدا می‌کند. این اختلالات ژنتیکی، بیش از هرچیزی به دلیل تفاوت خاصی که ایجاد می‌کنند، باعث زیبایی بدن و زیبایی ظاهر افراد می‌شوند.

در افرادی که موهای تیره دارند از طیف رنگی تیره و در افراد با موهای روشن، از طیف رنگی روشن‌ تری استفاده می‌ شود.
در افرادی که موهای تیره دارند از طیف رنگی تیره و در افراد با موهای روشن، از طیف رنگی روشن‌تری استفاده می‌شود.

۱۶. کاشت مژه تک لاین چیست؟

در این روش کاشت، یک خط از مژه (از جنس موی خود فرد یا موی مصنوعی) بین مژه‌های طبیعی فرد قرار می‌گیرند.

جدیدترین مدل کاشت مژه کدام است؟

کاشت مژه گربه‌ای کلاسیک، رنگی و نچرال از جدیدترین و پرطرفدارترین مدل کاشت مژه میان خانم‌ها محسوب می‌شوند.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه (به انگلیسی eyelash extension) الیاف نرمی از مینک مصنوعی است که به بالای مژه‌های طبیعی متصل می‌شوند تا حالت فر و پرپشت بودن مژه‌ها را افزایش دهند. روش اکستنشن یک روش زیبایی نیمه‌دائمی است که توسط متخصص زیبایی که دارای مدرک اکستنشن مژه است، در محیطی تمیز، ایمن و بهداشتی انجام می‌شود.

تکنیک، شکل و ظاهر انتخابی اکستنشن مژه به نحوی طراحی می‌شود که با مژه طبیعی هماهنگ باشد. اکستنشن برای افرادی که از استفاده‌ روزانه از ریمل خسته شده‌اند، انتخابی عالی است. اکستنشن مژه حدود ۲ تا ۳ هفته دوام دارد که به شما کمک می‌کند روزانه زمان کمتری را صرف آرایش کنید. با این کار، هیچ نگرانی در مورداستفاده‌ روزانه از ریمل نخواهید داشت و می‌توانید مژه‌های زیبایی داشته باشید.

انواع اکستنشن مژه کدام است؟

اکستنشن مزه انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • مژه‌های سه بعدی (والیوم)
  • اکستنشن مژه کلاسیک (هیبریدی)
  • اکستنشن مژه روباهی
  • اکستنشن مژه سنجابی
  • اکستنشن مژه کلاسیک گربه ای
  • مدل رنگی
  • اکستنشن مژه مدل اسپایکی

۱. مژه های سه بعدی (والیوم)

اکستنشن والیوم ظاهری زیبا و شیک به مژه‌هایتان می‌بخشد. اکستنشن والیوم با ایجاد مژه‌های ضخیم و فوق‌العاده پر، ظاهری زیبا و چشمگیر ایجاد می‌کند.

۲. اکستنشن مژه کلاسیک (هیبریدی)

مژه‌های هیبریدی، ظاهر کلاسیک‌تر و ظریف‌تری دارند. اکستنشن مژه هیبریدی در واقع ترکیبی از اکستنشن تکی و اکستنشن والیوم است. ظاهر اکستنشن هیبریدی بین این دو نوع اکستنشن خواهد بود. اکستنشن مژه اسپایکی تقریبا در این دسته جای می‌گیرد، زیرا در اکستنشن مژه اسپایکی، از تارهای تک‌تک برای حجیم سازی مژه استفاده می‌شود.

۳. اکستنشن مژه روباهی

اکستنشن مژه روباهی در گوشه داخلی مژه کوتاه‌تر و در گوشه بیرونی بلندتر هستند. فرق آن با کاشت مژه عروسکی این است که در این روش مژه‌های کوتاه‌تر فقط در قسمت داخلی چشم قرار می‌گیرند اما در روش عروسکی، در دوطرف چشم قرار دارند.

در اکستنشن مژه سنجابی و اکستنشن مژه کلاسیک گربه‌ای نیز تمرکز برشکل‌گیری مژه‌ها به حالت کشیده‌تر است و حجم مژه را در قسمت انتهایی چشم بیشتر می‌کنند.

۵. اکستنشن مژه کلاسیک

برای کاشت مژه کلاسیک یک آرایشگر بین ۶۰ تا ۱۲۰ اکستنشن روی هر چشم و مژه‌های طبیعی شما اعمال می‌کند. یک مجموعه کامل از اکستنشن مژه معمولاً حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد تا اعمال شود. بعضی افراد برای حالت‌دهی بهتر، از روش لمینت مژه استفاده می‌کنند که حالت فر مانندی به مژه می‌دهد و دوام زیادی دارد.

۶. اکستنشن مژه رنگی

اکستنشن مژه رنگی که همراه با نگین یا اکسسوری‌هایی مانند \رهای کوچک تزپین می‌شوند، ظاهری جدید و متفاوت به فرد می‌دهند. این مدل توسط بسیاری از طراحان گریم، برای ظاهری برجسته همراه با آرایش لباس متفاوت استفاده می‌شود.

۷. اکستنشن مژه مدل اسپایکی

در این مدل از نوارهای دو تا شش‌تایی مژه استفاده می‌شود و حالت دسته‌های جدا جدا از تارهای مژه را ایجاد می‌کنند.

همین الان بهترین دکتر برای لیفت ابرو رو پیدا کن

نحوه کاشت مژه و اکستنشن مژه چیست و چه کسانی این روش را انجام دهند؟

فولیکول‌های مو در تمام نقاط بدن، می‌توانند برای کاشت مژه استفاده شوند. کاشت مژه با نتایج ماندگارش برخی از مشکلاتی که ممکن است با مژه‌هایتان داشته باشید را حل می‌کند. ناحیه‌ای که ریشه از آن گرفته می‌شود، به نوع کاشت مژه بستگی دارد. اگر کاشت مژه موفقیت‌آمیز باشد، مژه‌ها تا سال‌ها دوام خواهند داشت.

در اولین مرحله برای کاشت، جراح پلاستیک ناحیه‌ی اهداکننده را انتخاب می‌کند. جراح مژه‌هایتان را بررسی می‌کند و تعداد ریشه‌های موردنیاز برای کاشت را تعیین می‌کند. سپس پزشک موهای ناحیه‌ی اهداکننده را می‌تراشد. برخی از جراحان ۱ تا ۲ سانتی‌متر را برش می‌دهند درحالی‌که بقیه‌ی جراحان کل ناحیه را می‌تراشند. این بستگی به روش جراح دارد. در طول عمل بیمار بی‌هوش خواهد بود. بیمار به‌هیچ‌عنوان نباید حین عمل پلک بزند؛ بنابراین ممکن است حین جراحی کاشت مژه، بیمار بیهوش و در خواب باشد.

در اکستنشن مژه، تارهای مژه به ساقه‌ مژه‌های فرد چسبانده می‌شوند. تارهای مژه در این روش هم به‌صورت تکی و هم به‌صورت دسته‌ای یا چندتایی چسبانده می‌شوند.

در اکستنشن مژه، تارهای مژه به ساقه‌ مژه‌ های فرد چسبانده می‌ شوند.
در اکستنشن مژه، تارهای مژه به ساقه‌ی مژه‌های فرد چسبانده می‌شوند. تارهای مژه در این روش هم به‌صورت تکی و هم به‌صورت دسته‌ای یا چندتایی چسبانده می‌شوند.

چگونه مناسب ترین اکستنشن مژه را انتخاب کنید؟

اکستنشن‌های مژه در جنس، طول، حجم و فرهای مختلف موجود هستند. همان‌طور که در قسمت بالا هم ذکر شد، باید به همه‌ی این فاکتورها توجه کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

نوع موادی که برای ساخت اکستنشن مژه استفاده می‌شوند شامل ابریشم، مواد ساختگی و مینک مصنوعی هستند. آرایشگرتان در خصوص هر یک از این جنس‌ها با شما صحبت می‌کند و مژه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که مناسب شما هستند و بیشتری هماهنگی را با مژه‌های طبیعیتان داشته باشد. سایر مواردی که قبل از استفاده از اکستنشن باید با آرایشگرتان در خصوص آن‌ها صحبت کنید عبارت‌اند از:

۱. طول اکستنشن مژه

انتخاب طول اشتباه اکستنشن مژه می‌تواند به مژه‌های طبیعی‌تان آسیب برساند. علاوه بر این، باعث می‌شود احساس راحتی با آن‌ها نداشته باشید و حتی ممکن است چهره‌ی شما را غیرطبیعی یا ترسناک جلوه دهند.

این مژه‌ها همچنین می‌توانند خیلی سنگین باشند؛ بنابراین ممکن است مانع از رشد مژه‌های سالم می‌شوند. قانون کلی هنگام انتخاب اکستنشن مژه این است که طول اکستنشن باید ۳ تا ۵ میلی‌متر بلندتر از مژه‌های طبیعی‌تان باشد‌.

علاوه‌بر‌این ضخامت اکستنشن‌ها باید تا حد ممکن به ضخامت مژه‌های طبیعی شما نزدیک باشد. هر چه ضخامت اکستنشن بیشتر از مژه‌های طبیعی‌تان باشد، تغییر چشمگیرتری را ایجاد می‌کند که ممکن است ظاهر مژه را غیرطبیعی کند. اگر می‌خواهید با اکستنشن بلند مژه به ظاهری چشمگیر دست پیدا کنید، اکستنشنی با ضخامت باریک‌تر را انتخاب کنید. به این روش می‌توانید وزن اکستنشن را کاهش دهید و به تعادل برسید.

۲. حجم اکستنشن مژه

اکستنشن والیوم در سال ۲۰۱۰ به محبوبیت رسید. در آن زمان افراد از اکستنشن مژه انتظاری بیشتر از افزایش طول و حالت فر مژه داشتند. این حجم زیاد مژه با استفاده از چندین اکستنشن روی یک مژه به دست می‌آید. بااین‌حال هر اکستنشن به‌نحوی ساخته می‌شود که از اکستنشن‌های دیگر سبک‌تر و نازک‌تر باشد. مژه‌های استفاده شده در این نوع اکستنشن بسیار سبک هستند؛ بنابراین بدون آسیب رساندن به مژه‌های طبیعی، ظاهر تیره‌تر و ساده‌تری را ارائه می‌دهند.

مژه‌های والیوم با تعداد اکستنشن‌های تکی که با همدیگر در یک “فن” جمع شده‌اند، تعریف می‌شوند. اکثر آرایشگرها از یک عدد به علاوه‌ی حرف D برای نشان‌دادن تعداد مژه‌های موجود در فن استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ۳D شامل سه مژه تکی است که در کنار هم جمع شده اند تا یک فن را ایجاد کنند. مژه‌های ۲D و ۴D جلوه ای ساده‌تر و طبیعی‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

از مژه‌های ۴D تا ۸D زمانی استفاده می‌شود که بخواهید مژه‌هایی حجیم‌تر و چشمگیرتری داشته باشید. اگر مژه‌های طبیعی محکمی دارید، مژه‌های والیوم با حجم بالاتر انتخاب ایده‌آلی هستند.

معمولا فن‌های مژه‌های هیبریدی و والیوم ۳D تا ۸D هستند. مژه‌های مگا والیوم ۱۰D تا ۲۰D هستند. به طور طبیعی تعداد مژه‌هایی که برای شما استفاده می‌شوند به‌سلامت و طول مژه‌های طبیعی‌تان و شکل چشم‌هایتان بستگی دارد. آرایشگرتان بهترین گزینه را به شما توصیه می‌کند.

۳. نوع فر اکستنشن مژه

چندین نوع اکستنشن مژه با شکل و درجه فر مختلف وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • نوع B-curl طبیعی‌ترین حالت فر است. اگر مژه‌های صافی دارید که نیاز به کمی لیفت مژه دارند، نوع B-curl برای شما انتخاب مناسبی است.
  • نوع C-curl تقریبا برای تمام انواع چشم مناسب است؛ بنابراین محبوب‌ترین نوع فر است. اگر مژه‌های طبیعی نازک دارید اما دوست دارید که مژه‌هایتان بازتر و پرتر به نظر برسند، C-curl را انتخاب کنید.
  • نوع D-curl زمانی مناسب است که می‌خواهید به ظاهری چشمگیری دست پیدا کنید. علاوه‌براین، اگر مژه‌های طبیعی فری دارید بهترین انتخاب برای شماست زیرا شبیه یک نیم‌دایره به نظر می‌رسد.
  • در نهایت نوع L و L+ Curl دارای یک پایه صاف هستند و سپس به سمت بالا لیفت می‌شوند. اگر چشم‌های تک پلکی یا پلک‌های افتاده دارید و مژه‌هایی صاف و به سمت پایین دارید، این نوع فر را انتخاب کنید.

معمولا افراد نوع فر B، C و D را انتخاب می‌کنند. فرهای CC برای بیشتر فرم چشم‌ها مناسب نیستند و تقاضای بسیار کمی برای مژه‌های L وجود دارد.

فرهای CC برای بیشتر فرم چشم‌ ها مناسب نیستند و تقاضای بسیار کمی برای مژه‌ های L وجود دارد.
فرهای CC برای بیشتر فرم چشم‌ها مناسب نیستند و تقاضای بسیار کمی برای مژه‌های L وجود دارد.

کاشت و اکستنشن مژه برای چه کسانی مناسب است؟

این افراد کاندید مناسبی برای کاشت و اکستنشن مژه هستند:

  • افرادی که مژه‌های کوتاه، ضعیف و کم‌تراکم دارند.
  • کسانی که به‌صورت ژنتیکی مژه‌های شکننده‌ای دارند.
  • افرادی که از ریزش مژه ناشی از تصادف، سوختگی یا حوادث شیمیایی رنج می‌برند.
  • بیمارانی که بعد از پرتودرمانی و شیمی‌درمانی مژه‌های خود را از دست داده‌اند.
  • افرادی که به علت آرایش زیاد، آسیب جبران‌ناپذیری به مژه‌هایشان وارد کرده‌اند.
  • افرادی که به دلیل استفاده‌ زیاد از مژه مصنوعی دچار ریزش مژه می‌شوند.
  • بیمارانی که از بیماری تراخم (Trachoma) رنج می‌برند.

متن انگلیسی: «Individuals with known skin hypersensitivity reactions, including contact dermatitis and allergic blepharitis, as well as patients with known eyelid, meibomian gland, dry eye, tear film, or other anterior segment disease, should avoid eyelash extensions.»
ترجمه فارسی: «افراد مبتلا به واکنش‌های حساسیت بیش از حد پوستی، از جمله درماتیت تماسی و بلفاریت آلرژیک، و همچنین بیماران مبتلا به پلک، غده میبومین، خشکی چشم، لایه اشکی یا سایر بیماری‌های بخش قدامی، باید از اکستنشن مژه خودداری کنند.»

به نقل از سایت blogs.bcm.edu

اکستنشن مژه و کاشت آن برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگر قصد دارید یک عمل پزشکی را انجام دهید که ممکن است روی چشم تأثیر بگذارد (همچون لیزیک، شیمی‌درمانی یا اشعه‌درمانی)، قبل از انجام کاشت و اکستنشن مژه باید با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این، افرادی که دچار اختلالات زیر هستند، قبل از انجام کاشت و اکستنشن مژه باید با پزشک خود مشورت کنند:

  • تریکوتیلومانیا: تریکوتیلومانیا یک استرس یا تمایل ناشی از اضطراب برای کندن موها (از جمله مژه‌ها) است.
  • درماتیت پلک: درماتیت پلک یک بیماری پوستی است که باعث سوختگی، قرمز شدن و خارش پوست پلک می‌شود.
  • بلفاریت: بلفاریت شامل التهاب پلک‌هاست که باعث قرمز شدن و ورم پلک‌ها و پوسته‌پوسته شدن مژه‌ها می‌شود.
  • آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه‌ای): طاسی منطقه‌ای اختلالی است که باعث ریزش کامل یا جزئی موی سر می‌شود و ممکن است ابروها و مژه‌ها را هم تحت تأثیر قرار دهد.
  • افرادی که به اختلالات مزمنی مبتلا هستند که عمل را دشوار می‌کنند (همچون لخته شدن یا مشکل در بهبود عادی)، کاندید مناسبی برای کاشت مژه نیستند.

مزایای کاشت و اکستنشن مژه چیست؟

کاشت یا اکستنشن برای کسانی که مژه‌های ضعیفی دارند و به دلایل مختلف مژه‌های خود را از دست داده‌اند یا به هر دلیلی می‌خواهند مژه‌های بلندترو زیباتری داشته باشند، گزینه‌ی مناسبی است. مزایای کاشت یا اکستنشن مژه عبارت‌اند از:

  • عملکرد تاثیرگذاری دارد: با استفاده از کاشت و اکستنشن مژه، هر روز با مژه‌های بلند، فر و زیبا از خواب بیدار می‌شوید. این عمل زیبایی در بهبود ظاهر چشم بسیار مؤثر است. تغییر ظاهر شما بعد از این عمل زیبایی برای بسیاری از افراد غیرقابل‌باور به نظر می‌رسد.
  • کاملا قابل تنظیم: ظاهرتان می‌تواند به همان اندازه که خودتان می‌خواهید طبیعی یا چشمگیر باشد. در این مورد با آرایشگر یا جراح خود صحبت کنید و در مورد طول و میزان فر ایده‌آل مژه‌هایتان تصمیم‌گیری کنید.
  • تا حدودی ضد آب: هرچند نمی‌توانید آن‌ها را در ۴۸ ساعت اول خیس کنید، اما بعد از این مدت می‌توانید شنا کنید، دوش بگیرید (البته هر چه آن‌ها را خشک‌تر نگه دارید، بیشتر دوام می‌آورند).
  • بدون درد: کل این فرایندها از ابتدا تا انتها، تقریبا برای تمام افراد بدون درد است.
  • معمولا ایمن است: متخصصان پوست، جراحان پلاستیک و متخصصان زیبایی موافق‌اند که در بیشتر موارد، کاشت و اکستنشن مژه ایمن است (اگرچه خطر سوزش چشم و عفونت وجود دارد).

مراقبت های قبل و بعد از کاشت و اکستنشن مژه چگونه صورت می گیرد؟

هر یک از این عمل‌های زیبایی نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. قبل و بعد از کاشت یا اکستنشن مژه باید مراقبت‌های خاصی انجام دهید که در ادامه مطلب با آن‌ها اشاره می‌کنیم:

نکات مهم قبل از کاشت و اکستنشن مژه

  • قبل از رفتن به کلینیک یا آرایشگاه، دوش بگیرید.
  • ۲۴ ساعت قبل از انجام کاشت و اکستنشن مژه از ریمل ضدآب استفاده نکنید.
  • قبل از انجام کاشت و اکستنشن مژه از قطره استریل چشم استفاده کنید. البته قطره استریل چشمی خود را زیر نظر متخصص چشم بخرید. در این‌باره، مشورت با دکتر چشم پزشک می‌تواند برای شما مفیدتر باشد.

مراقبت پس از کاشت مژه (بعد از کاشت مژه چه باید کرد؟)

  • در ۳ روز اول پس از عمل، باید از مژه‌های خود در برابر آب محافظت کنید. آب می‌تواند باعث شل شدن ریشه شود. اگر آب به مژه‌ها برخورد کند ریشه‌ها نمی‌توانند در جای خود باقی بمانند. همچنین بعد از کاشت مژه، تا ۲ هفته آرایش کنید. پزشکتان در پایان روز سوم، اولین شستشو را انجام می‌دهد.
  • از تماس مواد خارجی با ناحیه‌ی اطراف چشم خودداری کنید. هنگام خواب (خصوصا در هفته‌ی اول) خیلی مراقب باشید. مژه‌ها هرگز نباید با بالش تماس داشته باشند. مژه‌ها نباید با عینک تماس داشته باشند.
  • در هفته‌ی اول، از قرارگرفتن در معرض دود سیگار و گرد و خاک بپرهیزید.
  • به مدت یک روز پس از کاشت، محل اهداکننده را تمیز و خشک نگه دارید.
  • ۳ تا ۵ روز پس از جراحی، می‌توانید دوباره تمرینات و فعالیت‌های روزانه‌تان را شروع کنید.
  • موهای کاشته شده (خصوصا در برابر اشعه‌های خورشید) بسیار حساس هستند. در طول کاشت، فولیکول‌های مو اغلب می‌میرند یا منفعل می‌شوند، اما در مرحله‌ بهبودی دوباره فعال می‌شوند. در این شرایط، پیوندهای جدید هنوز به طور کامل شکل نگرفته‌اند، بنابراین نمی‌توانند از خود در برابر نور خورشید دفاع کنند.
  • پس از عمل مژه، باید مدت‌زمانی که در وان آب گرم می‌گذرانید را محدود کنید.
  • به مدت یک ماه از شنا (خصوصا در استخر) اجتناب کنید، زیرا کلر و سایر آلاینده‌ها می‌توانند برای ناحیه‌ کاشت خیلی مضر باشند.

بعد از حدود ۲ هفته، بیشتر مژه‌هایی که کاشته‌اید به علت «شوک ریزش» می‌ریزند. با این ریزش موقت، ریشه‌ها قوی‌تر می‌شوند. مژه‌هایی که در مرحله‌ اول ظاهر می‌شوند ممکن است خیلی نازک و بدشکل باشند اما باگذشت زمان قوی‌تر می‌شوند.

در ۳ روز اول پس از عمل، باید از مژه‌ های خود در برابر آب محافظت کنید.
در ۳ روز اول پس از عمل، باید از مژه‌های خود در برابر آب محافظت کنید.

بهترین چسب برای کاشت مژه کدام است و چسب کاشت مژه چقدر دوام دارد؟

چسب مژه Emeda یک چسب ضد آب با چسبندگی قوی است که می‌تواند تا چند هفته دوام بیاورد. همچنین فاقد لاتکس و فرمالدئید است که در صورت داشتن آلرژی یا حساسیت، آن را به انتخابی عالی تبدیل می کند.

مناسب ترین قطره برای قرمزی چشم بعد از کاشت مژه چیست؟

قطره چشم بتامتازون، قطره چشمی کلرامفنیکل و قطره استریل چشمی سیپلکس از انواع قطره‌های تسکین‌دهنده درد و قرمزی هستند. قبل از مصرف آن‌ها بهتر است با متخصص چشم پزشکی برای اطمینان از نداشتن عوارض جانبی حاد، مشورت کنید.

علاوه بر آن، روش‌های زیر نیز به کاهش التهاب چشم کمک می‌کنند:

  • کمپرس سرد: کمپرس سرد یک راه عالی برای کاهش تورم و قرمزی چشم است.
  • آنتی هیستامین: یک آنتی هیستامین خوراکی می‌تواند به تسکین قرمزی چشم‌های ناشی از آلرژی کمک کند.

مراقبت بعد از اکستنشن مژه (چگونه باید از اکستنشن مژه مراقبت کنیم؟)

باتوجه‌به این که اکستنشن مژه شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد، برای ماندگاری بیشتر و هدرنرفتن پولتان باید به‌درستی از آن مراقبت کنید. مراقبت‌های لازم در اولین ۴۸ ساعت پس از اکستنشن را حتماً جدی بگیرید تا به چسب این فرصت را بدهید که به‌خوبی اثر کند. تا ۲۴ ساعت اول مراقب هرگونه حساسیت و خارشی باشید. راه‌های مراقبت از اکستنشن مژه عبارت‌اند از:

۱. در ۴۸ ساعت اول حمام نکنید

بهتر است در ۴۸ ساعت اول اکستنشن در معرض آب، عرق و دوش آب گرم قرار نگیرد تا چسب به‌خوبی بچسبد. این کار باعث می‌شود مژه‌ها مدت بیشتری دوام بیاورند. می‌توانید بقیه‌ی صورت خود را بشویید اما از تماس آب با ناحیه‌ اطراف چشم خودداری کنید. علاوه بر این، در این مدت از بخاردادن صورت، شستن موها و یوگا خودداری کنید.

۲. از مالیدن چشم ها خودداری کنید

بعد از ۴۸ ساعت می‌توانید بدون هیچ مشکلی چشم‌هایتان را لمس کنید یا بمالید. به‌طور کلی در مدتی که اکستنشن مژه دارید باید تاحدامکان از مالیدن چشم‌هایتان خودداری کنید، اما در ۴۸ ساعت اول اصلا به مالیدن چشم‌هایتان فکر نکنید. مالیدن چشم‌ها همچنین می‌تواند میکروب‌ها را به مژه‌ها منتقل کند و منجر به درد چشم شود.

۳. از آرایش چشم خودداری کنید

استفاده از آرایش چشم در ۴۸ ساعت اول پس از انجام اکستنشن توصیه نمی‌شود. بعد از انجام اکستنشن احتمالا نیازی به آرایش چشم نخواهید داشت. اما اگر می‌خواهید از محصولات چشم استفاده کنید، از محصولات آرایشی بدون چربی استفاده کنید و برای جلوگیری از افتادن مژه‌ها، به‌آرامی آرایش چشم را انجام دهید.

بعد از اکستنشن می‌توانید از ریمل استفاده کنید، اما ریمل ضد آب را کنار بگذارید. پاک‌کردن ریمل سخت است و تلاش برای پاک‌کردن آن ممکن است مژه‌ها را ضعیف کند. علاوه بر این، توصیه می‌شود از خط چشم مدادی استفاده نکنید. اکثر مدادها حاوی چربی هستند و کشیدن مداد در امتداد خط مژه ممکن است کششی ایجاد کند که به‌احتمال زیاد چسب اکستنشن را تضعیف می‌کند. در خصوص استفاده از ریمل‌ها و خط چشم‌های فاقد چربی از آرایشگرتان سوال بپرسید.

۴. از براش اسپولی استفاده کنید

برس مژه یا اسپولی یک شانه‌ی کوچک است که از آن برای برس زدن مژه‌ها استفاده می‌شود. باید صبح‌ها از این برس استفاده کنید زیرا معمولا صبح‌ها مژه‌ها درهم‌پیچیده می‌شوند. همیشه توصیه می‌شود که برای حفظ شکل و ظاهر اکستنشن خود، از براش اسپولی به‌جای انگشتانتان استفاده کنید.

چگونه اکستنشن مژه را تمیز کنیم؟

همان‌طور که در قسمت بالا گفته شد، در ۴۸ ساعت اول باید از تمیزکردن ناحیه‌ی اطراف مژه‌ها خودداری کنید. تمیزکردن صحیح اکستنشن باعث افزایش طول عمر آن و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی چشم می‌شود.

  • اول این که هرگز با آرایش نخوابید. خوابیدن با آرایش ممکن است شما را در معرض خطر بلفاریت قرار دهد. بلفاریت اختلالی است که به دلیل تجمع باکتری‌ها روی پوست ایجاد می‌شود.
  • ازآنجایی‌که هدف این است که اکستنشن را از چربی دور نگه دارید، باید برای پاک‌کردن آرایش چشم از پاک کننده‌های بدون چربی استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید برای تمیزکردن مژه‌ها از شامپوهایی استفاده کنید که بر پایه‌ی ژل هستند. این کار را بدون کشیدن یا مالیدن مژه‌ها انجام دهید. متخصصان مژه همچنین این محصول را برای پاک‌کردن هرگونه آرایش باقیمانده‌ی چشم پیشنهاد می‌دهند. بهتر است حتما درباره روش شستن صورت بعد از کاشت مژه سوال بپرسید.

برای درمان ورم پلک بعد از اکستنشن مژه چه کنیم؟

توصیه می‌شود که از پنبه، دستمال آرایشی یا پد پنبه‌ای برای تمیزکردن پلک استفاده نکنید، زیرا می‌توانند به آن آسیب برسانند. در عوض، از پاک‌کننده‌هایی که به طور اختصاصی برای اکستنشن مژه طراحی شده‌اند استفاده کنید، زیرا دارای خاصیت ضدمیکروبی هستند و می‌توانند باکتری‌های اطراف چشم را از بین ببرند.

متن انگلیسی: «An allergic reaction to eyelash extensions can occur in one or both of the eyes.»
ترجمه فارسی: «واکنش آلرژیک به اکستنشن مژه ممکن است در یک یا هر دو چشم ایجاد شود.»

از سایت medicalnewstoday
از پاک‌کننده‌ هایی که به طور اختصاصی برای اکستنشن مژه طراحی شده‌ اند استفاده کنید.
از پاک‌کننده‌هایی که به طور اختصاصی برای اکستنشن مژه طراحی شده‌اند استفاده کنید.

بازه زمانی ریکاوری بعد از کاشت مژه چقدر است؟

کاشت مژه یک درمان سرپایی و غیرتهاجمی است که در آن موها یکی‌یکی از محل اهداکننده (معمولا پشت سر) برداشته می‌شوند و به پلک منتقل می‌شوند تا مژه‌های زیبایی را به افرادی ببخشند که مژه‌های کم‌تراکمی دارند و یا اصلاً مژه ندارند.

این عمل بدون درد است و ممکن است در یک روز به پایان برسد. پس از تکمیل، کاشت مژه هیچ جای زخمی را در محل اهداکننده باقی نمی‌ماند و نتایج طبیعی و ماندگاری را فراهم خواهد کرد. اگر این عمل به‌درستی توسط جراح مجرب انجام شود، اثرات ماندگارتری نسبت به لیفت و اکستنشن دارد.

بازه زمانی ریکاوری بعد از عمل

  • ممکن است ۱ تا ۱۰ روز پس از درمان، پوسته‌پوسته شدن، صورتی شدن و پف شدن ظاهر شود.
  • معمولا ۵ تا ۸ روز پس از عمل، پوسته‌ها به همراه موهای کاشته شده می‌ریزند.
  • طی دو هفته‌ بعد، اکثر موهای کاشته شده به طور کامل می‌ریزند.
  • موهای کاشته شده‌ای که ریختند، پس از سه ماه دوباره ظاهر می‌شوند و به رشد خود را ادامه می‌دهند.
  • نتایج طولانی‌مدت پس از ۵ تا ۱۲ ماه قابل‌مشاهده هستند.
  • نتیجه نهایی تقریبا ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از عمل قابل‌مشاهده است.

قیمت کاشت و اکستنشن مژه چقدر است؟

هزینه کاشت مژه دائمی چقدر است؟ قیمت کاشت مژه بسته به میزان تارهای مژه، کلینیکی که کاشت در آنجا انجام می‌شود و میزان تخصص جراح متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از متخصصان پوست و موی دکترتو به‌صورت آنلاین مشاوره بگیرید.
قیمت اکستنشن مژه هم به مدلی که انتخاب می‌کنید و تعداد تارهایی که چسبانده می‌شود بستگی دارد. در سال ۱۴۰۲ هزینه‌ی کاشت مژه از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان متفاوت است.

معایب و عوارض کاشت مژه و اکستنشن مژه چیست؟

کاشت و اکستنشن مژه مانند هر عمل زیبایی دیگری دارای معایب یا کاستی‌هایی هستد. با هم نگاهی به این معایب می‌اندازیم:

کاشت و اکستنشن مژه برای چه کسانی مناسب است؟انواع کاشت مژه
افرادی که مژه‌های کوتاه، ضعیف و کم‌تراکم دارند.کاشت نامرئی یا هیدن
کسانی که به‌صورت ژنتیکی مژه‌های شکننده‌ای دارند.کاشت نچرال
افرادی که از ریزش مژه ناشی از تصادف، سوختگی یا حوادث شیمیایی رنج می‌برند.گلامور و اسپایکی
افرادی که به علت آرایش زیاد، آسیب جبران‌ناپذیری به مژه‌هایشان وارد کرده‌اند.کاشت مژه عروسکی
بیمارانی که بعد از پرتودرمانی و شیمی‌درمانی مژه‌های خود را از دست داده‌اند.چندبعدی، والیوم یا مگاوالیوم
انواع کاربرد کاشت و اکستنشن مژه

عوارض و معایب کاشت مژه

ازآنجایی‌که این مژه‌ها بسیار بلند هستند، باید به طور منظم از آن‌ها مراقبت کنید. اگر نتوانید به آن‌ها عادت کنید، ممکن است شما را خسته کنند. این مژه‌ها همچنین ممکن است خیلی صاف باشند، بنابراین باید آن‌ها را فر کنید.

هنگامی که کاشت مژه به‌درستی توسط یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست و مو و زیبایی انجام شود، روشی مطمئن برای بهبود ظاهر مژه‌های طبیعی است. اگر جراح مژه‌ها را به‌اشتباه قرار دهد یا از چسب نامناسب استفاده کند، ممکن است باعث سوزش، عفونت و ازدست‌دادن دائمی مژه‌ها شود. اگر علائمی از درد و سوزش شدید را احساس کردید، می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر پوست و مو در سایت دکترتو استفاده کنید.

بنابراین این به کلینیکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد، اما این جراحی به‌خودی‌خود بدون خطر تلقی می‌شود. اگر کاشت به‌صورت نادرست و بی‌دقت انجام شود، می‌تواند باعث ایجاد درد، واکنش آلرژیک، ریزش غیرقابل‌برگشت مژه و سایر موارد زیر شود:

  • بروز آسیب و سوختن سطحی در کره چشم و پلک‌ها
  • ورم‌های زیاد
  • قرمز یا خونی شدن چشم‌ها
  • احساس خارش
  • اذیت شدن در ناحیه‌ی قرنیه
  • ریزش مژه‌ها (چه موقت چه دائمی)
  • ظاهر ناخوشایند مژه‌ها
  • درد و عفونت
  • راش یا بثورات پوستی.
اگر جراح مژه‌ ها را به‌اشتباه قرار دهد یا از چسب نامناسب استفاده کند، ممکن است باعث سوزش، عفونت و از دست‌دادن دائمی مژه‌ ها شود.
اگر جراح مژه‌ها را به‌اشتباه قرار دهد یا از چسب نامناسب استفاده کند، ممکن است باعث سوزش، عفونت و ازدست‌دادن دائمی مژه‌ها شود.

عوارض و معایب اکستنشن مژه

اگرچه مزایای اکستنشن مژه بسیار زیاد هستند (از جمله قابلیت تکمیل یا بهبود ظاهر شما) اما معایبی هم دارد. به گفته‌ آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا، برخی از خطرات استفاده از اکستنشن مژه شامل عفونت یا تورم پلک، عفونت قرنیه و ریزش موقت مژه هستند. سایر عوارض اکستنشن مژه عبارت‌اند از:

  • خطر قرمزی و عفونت چشم بعد از اکستنشن مژه: اگر اصول بهداشتی و اقدامات موردنیاز برای اکستنشن به‌درستی رعایت نشود، احتمال بروز سوزش یا عفونت وجود دارد. اکثر تکنسین‌های مژه باید قبل از استفاده از اکستنشن، یک «تست پچ» با چسب انجام دهند. تست پچ به آن‌ها نشان می‌دهد که آیا به چسبی که قصد استفاده از آن را دارند، حساسیت دارید یا نه.
  • بروز نشانه‌های آلرژیک: گاهی اوقات، حتی اگر حساسیت وجود نداشته باشد، مواد شیمیایی موجود در چسب می‌توانند باعث سوزش پلک چشم شوند. ناحیه‌ اطراف چشم و پلک چشم بسیار حساس است، به این معنا که وزن چسب می‌تواند به تارهای مژه فشار وارد کند و منجر به سوزش شود. قرمزی چشم بعد از اکستنشن مژه بیشتر به‌خاطر حساسیت و آلرژی یا بی‌کیفیتی مواد بروز می‌کند.
  • حفظ و نگهداری: ازآنجایی‌که قیمت اکستنشن خیلی بالاست، نگهداری از آن‌ها بین دوره‌های ترمیم خیلی مهم است. بااین‌حال، نگهداری از اکستنشن مژه می‌تواند سخت و اذیت‌کننده باشد. خوابیدن، دوش گرفتن، شستن صورت و سایر کارهای ساده باید بادقت انجام شوند تا اکستنشن مژه آسیبی نبیند و این مراقبت پس از مدتی می‌تواند به یک کار سخت و طاقت‌فرسا تبدیل شود.

سایر معایب اکستنشن مژه (به خصوص زمانی که کیفیت خوبی نداشته باشند) شامل موارد زیر است.

۱. خطرات سوزش چشم و عفونت

اصلی‌ترین خطر اکستنشن مژه، سوزش چشم است. اکستنشن‌های مژه معمولا به یک چسب برای اتصال اکستنشن به فولیکول طبیعی مژه نیاز دارند و چشم‌ها نسبت به این مواد شیمیایی فوق‌العاده حساس هستند. حتی استفاده از بسیاری از ترکیبات هایپوآلرژنیک همچنان می‌توانند با سنگین کردن یا کشیدن تارهای مژه باعث التهاب یا تحریک بافت شوند.

استعمال هر ماده‌ای در اطراف چشم‌ها می‌تواند باعث علت سوزش چشم شود. این سوزش می‌تواند به دلیل وجود مواد شیمیایی باشد یا ناشی از اصطکاک و احساس فشار و کشش در اطراف مژه‌ها باشد. برای جلوگیری از سوزش و واکنش آلرژیک، بهتر است ابتدا با استفاده از چسب مژه، یک تست پچ روی دستتان انجام دهید. از متخصص زیبایی‌تان بخواهید تا از چسب بدون لاتکس و فرمالدهید استفاده کند، زیرا این دو ماده از رایج‌ترین محرک‌ها هستند.

۲. صرف زمان و هزینه

علاوه بر جلسه‌ی اولیه‌ی اکستنشن مژه، باید هر ۲ تا ۴ هفته یک‌بار هم ترمیم اکستنشن مژه انجام دهید. تکرار این فرایند می‌تواند هزینه‌بر باشد. همچنین جلسه اول ممکن است بین ۲ ساعت زمان ببرد و جلسات ترمیمی می‌توانند یک ساعت طول بکشند. در واقع اکستنشن مژه دائمی امکان‌پذیر نیست و نیاز است چند هفته یک بار برای ترمیم مژه‌ها اقدام کنید.

۳. آسیب احتمالی به مژه های طبیعی

حتی اگر نزد بهترین آرایشگر اکستنشن را انجام دهید و به‌طور کامل مراقبت‌های بعد از اکستنشن را رعایت کنید، باز هم این احتمال وجود دارد که مژه‌های طبیعی‌تان آسیب ببینند. با رشد مژه‌های طبیعی، اکستنشن‌ها از ریشه‌ی مژه دورتر می‌شوند.

این باعث می‌شود مژه‌های طبیعی نتوانند وزن اکستنشن را تحمل کنند و در معرض شکنندگی قرار گیرند. مالیدن یا خاراندن مژه‌ها در خواب (با دست یا روی بالش) هم می‌تواند به مژه‌های طبیعی آسیب برساند.

۴. افتادن مژه‌ ها به صورت نامتقارن

 در هر بازه‌ زمانی، مژه‌ها در مراحل مختلفی از رشد قرار دارند. به این معنا که برخی از مژه‌ها در دوره‌ی رشد هستند، درحالی‌که برخی دیگر در حال آماده‌شدن برای ریزش هستند. این بدان معناست که چند هفته پس از اکستنشن، با ریزش مژه‌ها برخی از اکستنشن‌ها می‌افتند و مژه‌های جدید و بدون اکستنشن جایگزین آن‌ها می‌شوند، درحالی‌که برخی دیگر بدون تغییر باقی می‌مانند. اگر اکستنشن‌هایتان را هر ۲ تا ۴ هفته یک‌بار ترمیم نکنید، ممکن است ظاهر نامتقارن و غیر یکنواختی ایجاد شود.

۵. سختی در شستشوی صورت

 به‌خاطر داشته باشید که وقتی اکستنشن مژه دارید نمی‌توانید چشم‌های خود را بمالید. این بدان معناست که هنگام شستن صورت خود، باید بااحتیاط اطراف چشم‌ها را تمیز کنید و زمان استحمام هم بیشتر مراقب چشم‌ و مژه‌های خود باشید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مژه‌ بلند و پر یکی از استانداردهای زیبایی این روزها هستند. برای رسیدن به این استاندارد راه‌های مختلفی وجود دارد، از لوازم و متدهای آرایشی گرفته تا روش‌های جدیدتری مثل کاشت مژه، لیفت مژه و اکستنشن مژه. لیفت مژه نمی‌تواند حجم مژه‌های شما را زیادتر یا آن‌ها را بلندتر کند، بلکه فقط مژه‌ها را به سمت بالا لیفت می‌کند. اگر می‌خواهید مژه‌های شما حجیم‌تر و بلندتر شود باید به سراغ یکی از روش‌های کاشت یا اکستنشن مژه بروید.

در کاشت مژه تعدادی تار مو از قسمتی از بدنتان گرفته می‌شود و در خط رویش مژه کاشته می‌شوند، فرایندی که شباهت زیادی به کاشت مو دارد. اما در اکستنشن مو تعدادی تار مژه‌ی مصنوعی روی مژه‌های اصلی چسبانده می‌شود. بدیهی است که این مژه‌های اکستنشن‌شده بعد از مدتی با رشد مژه‌ها می‌افتند و نیاز به ترمیم دارند.

برای انجام اکستنشن می‌توانید به کلینیک‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها مراجعه کنید. اما برای انجام کاشت مژه باید به سراغ پزشک متخصص بروید. متخصص چشم، متخصص پوست و جراح پلاستیک گزینه‌های شما برای انجام کاشت مژه هستند. برای رسیدن به بهترین نتیجه برای کاشت مژه باید بهترین جراح را با بیشترین مهارت انتخاب کنید. برای پیدا کردن بهترین جراح پلاستیک و زیبایی به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر گرفتن وقت ویزیت حضوری، می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر چشم پزشک استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

به‌طورکلی، تعداد فولیکول‌های موردنیاز در کاشت مژه بین ۲۰ تا ۷۰ عدد است. علاوه بر این، تعداد مژه‌های فرد باتوجه‌به نژاد، عوامل ژنتیکی و جنسیت متفاوت هستند.

متخصصان همیشه در کاشت مژه به‌جای بی‌هوشی عمومی، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. به دلیل انجام بی‌هوشی با بی‌حسی بیماران هیچ دردی را احساس نمی‌کنند. اگر تمام مراحل کاشت و مراقبت به درستی انجام شود، امکان ریزش مژه را بسیار کم می‌کند.

فولیکول‌های مو که در ناحیه‌ی مژه‌ها کاشته شده اند به رشد خود ادامه می‌دهند و همچنان خواص قدیمی خود را حفظ می‌کنند. زمان رشد و اندازه‌ی مژه‌ها باتوجه‌به ناحیه‌ای که موها از آن گرفته شده اند، متفاوت است. اگر موها از گردن گرفته شوند، هر چه موهای ناحیه اهداکننده بلندتر باشند، مژه‌ها هم بلندتر خواهند بود. در این شرایط باید مژه‌هایتان را در دوره‌های خاصی کوتاه کنید زیرا وقتی خیلی بلند می‌شود ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. بااین‌حال، ۲ تا ۴ ماه پس از کاشت مژه، نیازی نیست که مژه‌ها را کوتاه کنید.

به طور متوسط مژه‌های کاشته شده ​​هر ۵ تا ۶ سال یکبار می‌ریزند و سپس دوباره به روش عادی ظاهر می‌شوند.

به طور متوسط این عمل ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. بسته به بیمار، این عمل گاهی می‌تواند تا ۴ هم ساعت طول بکشد. کاشت مژه تا ۸ هفته معمولا ماندگاری دارد.

اگر درمان توسط یک جراح ماهر انجام شود، حتی اگر اثرات کاشت مژه دائمی نباشند اما برای مدت طولانی باقی می‌مانند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلینیک ایده‌آل را برای خود انتخاب کنید. علاوه بر این، درحالی‌که کاشت مژه می‌تواند درمان ارزشمندی باشد، اما برای همه مناسب نیست. همه چیز به بودجه، مهارت پزشک و پیروی از دستورالعمل‌ها بر می‌گردد که رعایت آن‌ها ساده نیست.
بنابراین کاشت مژه دائمی با جراحی امکان‌پذیر است و باید توسط متخصص ماهری انجام گیرد.

ازآنجایی‌که ناحیه‌ی عمل نزدیک چشم است، این یک عمل حساس است که حتی اگر توسط مجرب‌ترین جراحان انجام شود و میزان موفقیت متوسطی دارد​. اگر می‌خواهید نتایج خوبی را به دست بیاورید، باید به چشم‌پزشک، متخصص پوست یا جراح زیبایی‌ مراجعه کنید که قبلاً کاشت مژه را با موفقیت انجام داده است.

بهتر است این کار را به بعد از زایمان محول کنید، زیرا ممکن است به مواد آلرژی داشته باشید و مشکلاتی برایتان ایجاد گردد.

اکثر جراحان مجرب می‌توانند با حداقل زخم، از قسمت سر مو بردارند و آن‌ها را در امتداد خط مژه قرار دهند. بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که بیش از حدی که انتظار داشتید زخم داشته باشید. گاهش ممکن است این زخم‌ها دیر خوب شوند، اما دائمی نیستند.

اگر به‌خوبی از اکستنشن مژه مراقبت کنید، می‌تواند ۶ تا ۸ هفته دوام بیاورد. بعد از این مدت و با بلند شدن مژه به‌طور طبیعی مانند مژه‌های طبیعی می‌افتند. به‌محض این که مژه‌ها شروع به افتادن کردند، می‌توانید از آرایشگرتان بخواهید که قسمت‌های ازدست‌رفته را پر کند. با ترمیم اکستنشن می‌توانید به افزایش دوام اکستنشن کمک کنید.

ماندگاری اکستنشن مژه کم است و به طور طبیعی همراه با رشد مژه‌ها می‌افتد. اما اگر به اکستنشن عادت ندارید، سعی نکنید خودتان آن را جدا کنید زیرا این کار ممکن است به مژه‌های طبیعی آسیب بزند. در عوض، به سالنی که اکستنشن مژه را انجام داده‌اید بروید تا با استفاده از ریمور اکستنشن مژه آن را برای شما بردارد. تا زمانی‌که به‌درستی از اکستنشن نگهداری کنید و با کمک متخصص آن‌ها را بردارید، به مژه‌های طبیعی شما آسیبی نمی‌رسد.

خیلی از افراد اکستنشن مژه را با لیفت مژه (که شامل استفاده از سرم شیمیایی برای حالت دادن مژه‌ها به سمت بالا است) مقایسه می‌کنند. اکستنشن مژه تنها راهی است که مژه‌های شما را بلندتر و پرتر می‌کند و از طریق هیچ روش دیگری نمی‌توانید به چنین نتیجه‌ای برسید. اکستنشن‌ها همچنین برای تقویت و افزایش حالت فر مژه‌ها طراحی شده اند و ظاهری پرتر از لیفت مژه را برای شما به ارمغان می‌آورند.

به دلیل اینکه تارهای موی مصنوعی، به ساقه‌ مو چسبانده می‌شوند، آب وضو و غسل به پوست می‌رسد و مشکلی برای غسل و وضویتان پیش نمی‌آید. بهتر است برای اطمینان بیشتر از اینکه کاشت مژه نمازی است یا خیر به فتوای مرجع تقلیدتان مراجعه کنید. به‌طور کلی کاشت مژه و اکستنشن مژه اشکال شرعی ندارد.

بله. برای یادگیری کاشت و اکستنشن مژه می‌توانید به مراکز معتبر مراجعه کنید و برای یادگیری آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

برخی از افراد تمایل دارند که بدون مراجعه به آرایشگاه و در خانه مژه‌های خود را ریموو کنند یا بردارند. توجه داشته‌باشید که بهترین راه برداشتن یا ریموو اکستنشن مژه و کاشت مژه توسط یک متخصص حرفه‌ای است تا به مژه‌ها و چشم شما آسیبی وارد نشود. اما در مواردی می‌توان با استفاده از وازلین این کار را انجام داد (مراقب باشید تا به چشمانتان آسیبی وارد نشود). برای برداشتن اکستنشن و کاشت مژه‌های خود با وازلین، ابتدا مژه‌های خود را بشویید و چشمان خود را از آرایش پاک کنید. سپس به مژه‌های خود با گوش پاک کن وازلین بکشید تا تار به تار مژه‌های شما از هم جدا شوند. سپس چشم‌های خود را با پاک کننده تمیز کنید.

برای اطمینان، بهتر است از اکستنشن مژه پس از عمل لازک به مدت حداقل دو ماه خودداری کنید.

اکستنشن‌ها با چرخه رشد طبیعی موهای شما که معمولاً هر شش تا هشت هفته اتفاق می‌افتد، از بین می‌روند. کاشت مجدد یک راه عالی برای افزایش طول عمر مژه‌ها است.

بر خلاف اکستنشن مژه که هر ۶ تا ۸ هفته یکبار نیاز به ترمیم دارد، کاشت مژه نتایج دائمی‌تری دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره کاشت مژه

  1. میو گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای اکستنشن مژه دکترا هم اینکارو انجام میدن ؟ چون به ارایشگاه ها اعتمادی ندارم و میخوام صد در صد ایمن باشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله

  2. مائده گفت:

    بسیار عالی و کاربدی بود ممنونم اساتید دکتر تو

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز.