کاشت مژه دائم، راه حل همیشگی برای زیبایی چشم ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پیوند مژه دائمی روش محبوبی است که ظاهری طبیعی با کمترین عوارض را برای مژه‌ها دارد. افرادی که مژه‌های کم پشت یا پراکنده دارند بهترین کاندیدا برای کاشت دائم هستند. برای جلوگیری از عوارض کاشت مژه دائم حتما این کار را زیر نظر متخصص پوست و مو انجام دهید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
کاشت مژه دائم، راه حل همیشگی برای زیبایی چشم ها

احتمالا در مورد کاشت مژه دائم مطالبی شنیده‌اید. زنان عاشق زیبایی هستند و همیشه در طول تاریخ خواهان داشتن مژه‌های حالت‌دار و بلند بودند، به‌همین دلیل همیشه راه‌های متفاوتی را برای زیبایی چشم‌ها با مژه‌های بلند امتحان کردند. پیوند مژه دائمی عمل جراحی است که در آن فولیکول‌های مو در امتداد پلک فوقانی کاشته می‌شوند تا مژه‌ها پرپشت‌تر دیده شوند. در روش کاشت دایم، متخصص پوست و مو از موی طبیعی فرد برای پیوند استفاده می‌کند. در این مطلب با ما باشید تا بیشتر با این تکنیک آشنا شوید.

اگر قصد انجام کاشت دائمی مژه را دارید، حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. همچنین در صورتی که بعد از کاشت دچار مشکلات چشم شدید، سریعا به چشم پزشک مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی، متنی و آنلاین با پزشک وجود دارد.

کاشت مژه دائم چیست؟

کاشت مژه دائم یکی از انواع کاشت مژه و تکنیکی برای پرپرشت کردن یا بالا بردن تراکم مژه در خانم‌هایی است که به‌خاطر بیماری، سوختگی یا سانحه، تار مژه خود را از دست دادند یا به‌شکل طبیعی تراکم مژه کمی دارند. در این روش پیوند، متخصص پوست و مو از موهای طبیعی سر یا پاهای فرد برای کاشت مژه‌ها روی پلک بالا یا پایین استفاده می‌کند. یادتان بماند که تار موی پیوندی مانند موی ناحیه برداشته شده رشد می‌کند؛ بنابراین باید به صورت منظم کوتاه و پیرایش شود.

شاید اولین سوال شما این باشد که کاشت مژه بهتر است یا اکستنشن؟ در ادامه این روش زیبایی را کامل توضیح داده و تفاوت‌های آن را با روش‌های موقت شرح می‌دهیم.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

آیا کاشت مژه دائم همان کاشت مژه طبیعی است؟

اگر برای شما هم سوال است که آیا کاشت مژه دائم همان کاشت مژه طبیعی است، باید بگوییم که این دو تکنیک تفاوتی با هم ندارند و صرفا اصطلاحی برای پیوند مژه هستند. منظور از کاشت مژه طبیعی همان موهای بدن خود فرد و شبیه مژه‌ها است که برای پیوند استفاده می‌شود. به‌همین دلیل عنوان طبیعی را با خود یدک می‌کشد چرا که تار موها قابلیت رشد دارند.

متن انگلیسی:
Eyelash implants are a permanent solution to sparse eyelashes along the upper lash line
ترجمه فارسی:
کاشت مژه دائم یک راه حل همیشگی برای مژه‌های کم پشت در امتداد خط مژه بالایی است.

به نقل از سایت aedit

فرق کاشت مژه موقت با کاشت مژه دائم چیست؟

در جدول زیر می‌توانید تفاوت پیوند مژه و کاشت مژه موقت را مشاهده کنید.

کاشت مژه دائمکاشت مژه موقت
ماندگاری دائمی دارد.با توجه به نوع چسب از یک روز تا دو هفته دوام دارد.
زمان بیشتری می‌گیرد.در زمان کوتاهی وصل می‌شود.
از موهای طبیعی استفاده می‌شود.از مژه مصنوعی استفاده می‌شود.
هزینه زیادی دارد.هزینه کمتری دارد.
تفاوت کاشت مژه دائم و موقت

انواع کاشت مژه دائم کدامند؟

کاشت مژه دو نوع دائم و موقت دارد که در روش موقت همانطور که از اسمش پیداست به‌خاطر نوع چسب استفاده شده، دوام تارها نهایت یک هفته است. در کاشت موقت از مژه‌های مصنوعی برای بلندتر، زیباتر و خوش‌حالت‌تر کردن چشم‌ها روی مژه‌های طبیعی استفاده می‌شود و هر دو سه هفته یکبار باید ترمیم انجام داد. انواع کاشت مژه دائم عبارتند از:

  • کاشت دائم کلاسیک
  • کاشت دائم طبیعی
  • کاشت دائم والیوم
  • کاشت دائم مگا والیوم
  • کاشت عروسکی
  • کاشت حجیم
  • کاشت مژه گربه ای
  • کاشت مژه روسی
انواع کاشت مژه دائم کدامند؟
کاشت مژه دو نوع دائم و موقت دارد.

۱. کاشت مژه دائم کلاسیک

اولین تکنیک، کاشت مژه کلاسیک محسوب می‌شود که بیشتر برای خانم‌هایی با حجم مژه متوسط توصیه می‌شود. یک یا دو تار مژه به هر تار مژه اصلی وصل می‌شود. اما برای خانم‌هایی با مژه کم پشت یا تار ضخیم تکنیک مناسبی نیست.

۲. کاشت مژه دائم طبیعی

در این مدل چشم‌ها حالت طبیعی خود را دارند و بیشتر مناسب خانم‌های شاغل است که ظاهر طبیعی با جلوه کم می‌خواهند. در این روش متخصص یک تار مژه به هر مژه می‌چسباند تا حالت طبیعی چشم‌ها حفظ شود.

۳. کاشت مژه دائم والیوم

افرادی که دوست دارند چشم‌ها تغییر حالت محسوس‌تری پیدا کنند بهترین کاندیدا برای پیوند مژه دائم والیوم هستند. تار مژه‌ها نازک‌تر است اما برای هر مژه، ۲ تا ۵ تار اضافه می‌کنند. درست است در کاشت مژه والیوم تارهای بیشتری به کار می‌رود اما به‌خاطر ظرافت تارها، حالت چشم‌ها در مقایسه با مدل کاشت کلاسیک سبک‌تر دیده شده و ماندگارتر هم خواهد بود.

۴. کاشت مژه دائم با جراحی

کاشت مژه دائم با جراحی یعنی تار موها از قسمتی از بدن مثلا پشت سر برداشته شده و به ناحیه مژه‌ها یعنی پلک پایین و بالا پیوند زده می‌شود. پیوند مژه با جراحی سرپایی و بی حسی موضعی انجام می‌گیرد و نهایت ۳ ساعت طول می‌کشد. نتیجه کاشت دائم با جراحی، ظاهر کامل‌تر با ماندگاری طولانی‌تر خواهد بود. برای اطلاع از هزینه کاشت مژه دائمی با جراحی با بهترین متخصصان پوست در سایت دکترِتو مشورت کنید.

کاربرد کاشت مژه دائمی چیست؟
افرادی که مژه‌های کم پشت یا پراکنده دارند بهترین داوطلب برای کاشت دائم هستند.

۵. کاشت مژه دائم توسط پزشک

شاید کاشت مژه دائم به ظاهر ساده بیاید اما برای رسیدن به نتیجه نهایی مطلوب توصیه می‌شود حتما این کار را نزد پزشک متخصص پوست یا فرد مجربی انجام دهید. چشم‌ها عضو حساس و مهمی هستند، به همین دلیل پیوند مژه دقت، مهارت و تخصص ویژه‌ای می‌طلبد. قیمت و هزینه کاشت مژه دائم توسط پزشک می‌توانید از مشاوره آنلاین و غیرحضوری استفاده کنید.

کاربرد کاشت مژه دائمی چیست؟

مهمترین کاربرد روش کاشت مژه دائم یا عمل کاشت مژه دائم، افزایش تراکم یا پرپشت کردن مژه‌ها در افرادی است که به هر دلیلی ازجمله بیماری، شیمی درمانی، سوختگی یا غیره مژه‌های اصلی خود را از دست داده یا تراکم مژه‌ای کمی دارند. با مشورت متخصص پوست می‌توانید اقدام به کاشت دائم در ناحیه پلک بالا و پایین کنید که از موهای طبیعی خودتان برداشته می‌شود.

چه کسانی می توانند کاشت مژه دائم داشته باشند؟

افرادی که مژه‌های کم پشت یا پراکنده دارند بهترین داوطلب برای کاشت دائم هستند که تراکم، تعداد و حجم تارها را بیشتر می‌کند. افرادی که به‌خاطر بیماری، سانحه و حادثه مژه‌های خود را از دست دادند هم می‌توانند از پیوند مژه دائمی استفاده کنند.

چه کسانی نمی توانند از کاشت مژه طبیعی دائم استفاده کنند؟

افرادی که نواحی اهداکننده تار موی ضعیفی دارند یا افرادی که به‌خاطر مصرف دارو، درمان پزشکی ناشی از بیماری یا استرس دچار ریزش هستند نمی‌توانند از پیوند مژه دائم استفاده کنند.

آیا اکستنشن مژه دائمی قابلیت رشد دارد؟

با بهترین پزشکان مشورت کن!

مزایای کاشت مژه دائم یا کاشت مژه واقعی چیست؟

مهم‌ترین مزیت پیوند مژه دائمی سریع و ارزان بودن آن است که چشم‌ها را زیباتر می‌کند. از مزایای این عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریزش نداشتن مژه‌های کاشته شده
  • ظاهر طبیعی و زیبایی چشم‌ها
  • ضخامت مناسب برای مژه‌های کم پشت
  • ماندگاری دائمی
  • رشد طبیعی بعد کاشت مژه‌ها
  • بدون درد و حساسیت پوستی
  • طول بلند و زیبا
  • عدم نیاز به ریمل و لوازم آرایشی
  • بدون دوره نقاهت
  • سنگینی و وزنی ندارد.
  • عدم نیاز به ترمیم سریع برخلاف مژه‌های مصنوعی

روش انجام کاشت مژه دائم (کاشت طبیعی مژه چگونه است؟)

پیوند مژه نوعی جراحی زیبایی است که تار موی فرد از سایر نواحی بدن به عنوان بانک مو برداشته می‌شوند، مثل پشت سر. سپس آن‌ها را روی پلک فرد می‌کارند. معمولا کاشت روی پلک‌های بالا است و نیازی به بیهوشی عمومی نیست و صرفا بی‌حسی موضعی لازم دارد. کل فرایند عمل یک تا نهایت ۳ ساعت طول می‌کشد و خطر داروهای بیهوشی را ندارد.

درد بسیار خفیفی در طول عمل احساس می‌شود که احتمالا ۷ تا ۱۰ روز باقی بماند که با مصرف مسکن برطرف می‌شود. بعد از پیوند باید تمام دستورات متخصص پوست و مو را رعایت کنید و ترمیم هم به‌صورت ماهانه خواهد بود.

کاشت مژه دائم‌ چقدر ماندگاری دارد؟ (ماندگاری کاشت مژه دائم)

متخصص پوست و مو در پیوند مژه دائمی تار موهایی که بیشترین شباهت با مژه‌ها را دارند برای پیوند انتخاب می‌کند. ماندگاری کاشت مژه دایم همیشگی و طولانی است و مثل موهای سایر قسمت‌های بدن رشد دارد و باید ماهی یکبار کوتاه شود.

کاشت طبیعی مژه چگونه است؟
برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می‌شود حتما این کار را نزد پزشک متخصص پوست یا فرد مجربی انجام دهید.

کاشت مژه دائم در خانه ممکن است؟

اگرچه امکان آموزش کاشت مژه دائم برای شما وجود دارد، اما بهتر است توسط متخصص انجام شود تا عوارض جانبی احتمالی ایجاد نشود.

آمادگی برای کاشت مژه دائم

برای انجام پیوند مژه فرد باید آمادگی و شرایط لازم را داشته باشد که عبارتند از:

  • عدم ابتلا به دیابت
  • داشتن بانک موی مناسب

متخصص پوست و مو با معاینه کامل فرد و انجام آزمایش‌های لازم در صورتی که فرد شرایط را داشته باشد و به بیماری زمینه‌ای، ریزش مو یا حساسیت پوستی خاصی مبتلا نباشد، اجازه انجام پیوند مژه را می‌دهد.

مراقبت های کاشت مژه دائم

مراقبت بعد پیوند دائمی مژه‌ها اهمیت زیادی در ماندگاری آن‌ها دارد. حتما با متخصص پوست و مو درباره مراقبت های بعد اکستنشن مژه مشورت کنید:

  • صورت‌تان را به‌صورت مرتب شستشو دهید و مژه‌هایتان را تمیز کنید. تمیز کردن کاشت مژه اهمیت زیادی دارد.
  • بهتر است لوازم آرایشی مناسب و با کیفیت انتخاب کنید.
  • از مالیدن چشم‌ها، کشیدن پلک‌ها یا خوابیدن روی صورت خودداری کنید.

نمی‌دونی بعد از کاشت مژه و ابرو چه نکاتی رو رعایت کنی؟ هر سوالی داری از متخصص بپرس.

عوارض کاشت مژه دائم چیست؟

برای جلوگیری از معایب کاشت مژه و مشکلات احتمالی پیوند مژه دائمی حتما این کار را زیر نظر متخصص پوست و مو و در کلینیک معتبری انجام دهید.

عوارض کاشت مژه عبارتند از:

  • خونریزی
  • عفونت
  • خارش
  • زخم
  • ورم
  • تلوژن افلوویوم (ریزش یا نازک شدن مو)
  • چشم درد: علت چشم درد می‌تواند عفونت باشد.

انجام کاشت مژه دائم در آرایشگاه ضرر دارد؟

مانند هر جراحی زیبایی دیگری، ممکن است عوارضی مانند عفونت، خونریزی، درد و تحریک قرنیه بعد از کاشت مژه دایم در آرایشگاه اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از عوارض جدی باید متخصص پوست و مو عمل کاشت مژه را انجام دهد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

پیوند مژه نوعی روش درمانی برای افرادی است که به‌خاطر بیماری یا حادثه مژه ندارند یا تارها کم پشت هستند و از موی طبیعی خود فرد یا مژه مصنوعی مثل موی سمور و ابریشم استفاده می‌شود. اکستنشن‌های مژه نیمه دائمی هستند که برای بلندتر و پرپشت‌تر نشان دادن مژه‌های طبیعی به‌کار می‌روند اما در روش پیوند مژه دائم، متخصص برش‌های ریزی روی پلک می‌زند و فولیکول مو را داخل پلک انتقال می‌دهد.

در این روش بخیه ظریف جذبی زده می‌شود که بعد از یک هفته جذب خواهند شد. کاشت مژه دائم باید توسط متخصص پوست و مو انجام شود که نباید تخصص و مهارت، سابقه و خوشنامی پزشک را فراموش کرد. اما کاشت مژه مصنوعی یا اکستنشن مژه نیازی به پزشک ندارد و متخصص آرایش می‌تواند آن را انجام دهد بدون نیاز به برش پلک، بخیه و فقط با چسب مژه انجام می‌شود.

اگر تصمیم به کاشت مژه دائمی توسط متخصص پوست و مو در کلینیک کاشت مژه دائم در تهران و سایر شهرها را دارید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر پوست آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

پیوند مژه عوارض جدی و خطرناکی ندارد و در موارد نادر باعث خونریزی، سوزش چشم، تورم یا کبودی می‌شود.

خیر کاشت مژه باعث ریزش مژه‌های اصلی نمی‌شود.

برای جدا کردن اکستنشن مژه، گوش پاک‌کن تمیزی را با روغن زیتون یا نارگیل آغشته کرده و روی مژه‌ها بکشید تا تار مژه‌ها جدا شوند. از آب پاک‌کننده آرایش ملایم برای پاک کردن روغن‌های اضافی از روی چشم استفاده کنید.

در مواردی ممکن است چسب کاشت باعث ایجاد حساسیت، تحریک، قرمزی، تورم و التهاب چشم‌ها و آسیب دائمی به مژه‌ها شود. به‌علاوه اینکه ریزش، شکستگی یا نازکی مژه‌ها را هم به‌دنبال دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره کاشت مژه دائم

  1. زیبا شیرازی گفت:

    من جراحی کاشت مژه انجام دادم در عرض ۲۹ روز همش ریخته الان ی ماهه مژه هام در نیومدن یعنی پولمو ریختم تو جوب جوابمم نمیدن اونجایی ک کاشت انجام دادم ایا در میلد پس کی یا برای همیشه ریخته

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      متاسفانه چنین مراکز غیر استاندرادی کم نیستند
      حتمن به متخصص پوست و مو مراجعه کنید

  2. hoseyni گفت:

    ایا دکتری که بشه کاشت مژه دائمی انجام داد در ارومیه وجود دارد؟؟ واینکه هزینش چقد میشه!؟

  3. مریم گفت:

    من هرجا پرسیدم گفتن کاشت مژه برا افراد که مژه دارند و حادثه ای رخ نداده براشون وجود نداره،مرکزی هست که بشه کاشت مژه طبیعی برای پرپشت شدن مژه ها انجام داد؟

  4. پریوش گفت:

    هزینه کاشت دائمی مژه چقدره

  5. مهناز مالمیر گفت:

    من واسه مژه دائم سوال داشتم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام مهناز عزیز
      در خدمتیم

  6. سمیه اسدلاهی گفت:

    چه دکتر خوبی برای کاشت مژه دائمی هست در یزد