کاشت مژه گربه ای، راهی برای کشیده تر کردن چشم ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کاشت مژه گربه ای یا کت آیز، کلاسیک‌ترین مدل اکستنشن مژه به‌شمار می‌آید که بیشتر برای چشم‌های گرد مناسب است. با ۳ تکنیک اصلی کلاسیک، والیوم و هیبریدی اجرا می‌شود که تفاوت اصلی‌شان در تعداد تارهای مصنوعی به ازای هر تار مژه اصلی و طبیعی است. ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از اکستنشن گربه‌ای، از تماس با آب خودداری کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
کاشت مژه گربه ای، راهی برای کشیده تر کردن چشم ها

کاشت مژه گربه‌ ای یکی از مدل‌های محبوب اکستنشن مژه است که حالت کشیده شبیه چشم‌های گربه به چشم‌های شما می‌دهد. در این تکنیک، از تار مژه‌های مصنوعی کوتاه استفاده شده و هرچقدر به گوشه چشم‌ها نزدیک می‌شوید، طول تارها بلندتر می‌شود. در ادامه با ما باشید تا با انواع کاشت مژه گربه‌ای، مزایا، ماندگاری و قیمت اکستنشن مژه گربه‌ای آشنا شوید.

اگر در مورد نکات مراقبتی یا عوارض این نوع کاشت سوالی دارید، حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. در صورت بروز مشکلات چشمی پزشک شما را به متخصص چشم پزشک ارجاع می‌دهد. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره غیرحضوری با بهترین پزشکان وجود دارد.

کاشت مژه گربه ای چیست؟

در انواع مدل کاشت مژه تعداد و طول مژه‌های مصنوعی متفاوت است. کاشت مژه گربه ای یا کت آیز، کلاسیک‌ترین مدل اکستنشن مژه به‌شمار می‌آید که بیشتر برای چشم‌های گرد مناسب است؛ چرا که باعث ایجاد ظاهر کشیده می‌شود. در این مدل اکستنشن‌ها در قسمت بیرونی گوشه چشم بلندتر هستند و تارهای گوشه داخلی چشم هم کوتاه‌تر انتخاب می‌شوند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع کاشت مژه گربه ای کدامند؟

اکستنشن مژه گربه ای با ۳ تکنیک اصلی کلاسیک، والیوم و هیبریدی اجرا می‌شود که تفاوت اصلی‌شان در تعداد تارهای مصنوعی به ازای هر تار مژه اصلی و طبیعی است. تکنیک هیبریدی مدل کاشت مژه موقت گربه ای تک لاین ترکیبی از مدل کلاسیک و نوع والیوم به نسبت ۳:۷ است و بیشتر باب میل آن‌هایی است که حد وسط می‌خواهند یعنی نه خیلی نچرال مثل مدل کلاسیک و نه خیلی پر و حجیم مثل والیوم، مدل مژه اسپایکی گربه ای، کاشت مژه روباهی و انواع کاشت مژه گربه ای و عروسکی.

متن انگلیسی:
there are three main cat-eye lash techniques that you can choose from to match your eye shape andlash needs: the classic cat eye, hybrid cat eye, and volume cat eye
ترجمه فارسی:
۳ تکنیک اصلی مژه چشم گربه ای وجود دارد که می‌توانید برای مطابقت با شکل چشم و نیاز مژه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. چشم گربه ای کلاسیک، چشم گربه ای ترکیبی و چشم گربه ای حجم دهنده.

به نقل از سایت weheartthis

۱. کاشت مژه گربه ای نچرال (کاشت مژه گربه ای کلاسیک)

کاشت مژه گربه ای نچرال همان مدل اکستنشن مژه کلاسیک گربه ای است که از نسبت ۱:۱ استفاده می‌کند یعنی برای هر مژه طبیعی یک مژه مصنوعی نصب می‌شود تا ظاهر نچرال به چشم بدهد. مژه کلاسیک طبیعی بیشتر برای دختر خانم‌ها یا محیط‌های نسبتا رسمی کاربرد دارد.

اکستنشن مژه گربه ای کلاسیک، طبیعی‌ترین و ساده‌ترین نوع از این تکنیک است که به ازای هر ۱ مژه طبیعی، ۱ مژه مصنوعی نصب می‌شود.

کاشت مژه گربه ای کلاسیک چیست؟
کاشت مژه گربه ای یا کت آیز، کلاسیک‌ترین مدل اکستنشن مژه به‌شمار می‌آید. عکس کاشت مژه گربه ای را مشاهده می‌کنید.

۲. مدل کاشت مژه گربه ای طبیعی

در ٰکاشت مژه طبیعی دائم، تراکم تارهای مصنوعی اضافه شده زیاد نیست و صرفا حالت کشیدگی چشم‌ها مدنظر است تا بازتر و شاداب‌تر دیده شوند اما ظاهر طبیعی چشم‌ها قرار است حفظ شود.

۳. مدل کاشت مژه والیوم گربه ای

اکستنشن مژه والیوم گربه ای پرترین و پرحجم‌ترین مژه کت آیز را دارد و می‌توانید آن را در مدل ۶ بعدی تا ۱۵ بعدی بزنید. البته اکستنشن مژه گربه ای مگا والیوم ۱۵ بعدی مدل مناسبی برای استفاده روزمره نیست و صرفا در مهمانی‌ یا ایونت‌های خاص به‌کار می‌آید. کاشت مژه گربه‌ای والیوم، ظاهر چشمگیری به چشم‌ها می‌دهد و روی هر یک مژه طبیعی، ۲ تا ۵ تار مصنوعی اضافه می‌شود.

۴. کاشت مژه هیدن گربه ای

اکستنشن مژه گربه ای هیدن نوعی تکنیک اکستنشن است که ظاهر کشیده برای چشم‌ها ایجاد کرده و از آنجایی که مژه‌های قسمت بیرونی چشم دیده می‌شوند چشم‌ها برجسته‌تر به‌نظر می‌رسند. به‌همین دلیل اکستنشن مژه گربه ای نامرئی برای افرادی که چشم‌های نزدیک به هم دارند یا مژه‌های ضخیم دارند گزینه مناسبی است. مدل های کاشت مژه هیدن باعث پرتر و ضخیم‌تر نشان دادن مژه‌های طبیعی می‌شود.

۵. کاشت مژه گربه ای رنگی

مانند سایر تکنیک‌های کاشت، این مدل گربه‌ای هم در نوع تک رنگ، ۲ رنگ و ۳ رنگ وجود دارد که مشتری بسته به سلیقه و موقعیت از رنگ دلخواهش استفاده می‌کند. معمولا در مهمانی‌های مد و فشن از کاشت گربه ای رنگی برای ست کردن با استایل استفاده می‌کنند.

کاربرد کاشت مژه گربه ای چیست؟

مهمترین کاربرد این تکنیک برای چشم‌های به‌شدت گود افتاده و فرورفته است که چشم‌ها را بازتر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. این اکستنشن حالت خستگی چشم‌ها را هم برطرف می‌کند. دیگر کاربرد آن برای پرحجم‌تر نشان دادن چشم‌هایی است که مژه‌های کوتاه و کم حجم دارند.

مدل کاشت مژه گربه‌ای برای شما مناسب است؟

همین حالا سوالاتت رو از متخصص بپرس!

ماندگاری کاشت مژه گربه ای چقدر است؟

درست مثل سایر مدل‌های اکستنشن، کاشت مژه گربه ای به مژه‌های طبیعی می‌چسبند؛ بنابراین در این تکنیک هم با فرایند رشد ۸ هفته‌ای مژه‌های طبیعی روبه‌رو هستیم. معمولا بیشترین زمان ماندگاری این مدل اکستنشن‌ها ۲ هفته تا ۲۰ روز است و از هفته سوم تا چهارم باید ترمیم شود. البته ماندگاری این اکستنشن‌ها تا حد زیادی به نحوه مراقبت شما بستگی دارد.

کاشت مژه گربه ای برای چه افرادی مناسب است؟

این مدل تقریبا برای همه مناسب است اگر با سلیقه‌شان جور باشد. با این حال، خانم‌هایی که از گودی چشم رنج می‌برند و مژه‌های کم حجم و کوتاه دارند، یا چشم‌های گرد و نزدیک به‌هم دارند بهترین کاندید برای اکستنشن مژه گربه ای هستند.

اکستنشن یا کاشت مژه گربه ای برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که چشم‌های برجسته دارند یا فاصله بین دو چشم‌شان زیاد است گزینه مناسبی برای این تکنیک نیستند چرا که نتیجه نهایی دلپذیر نخواهد بود.

اکستنشن یا کاشت مژه گربه ای برای چه افرادی مناسب نیست؟
افرادی که چشم‌های برجسته دارند یا فاصله بین دو چشم‌شان زیاد است گزینه مناسبی برای این تکنیک نیستند.

مزایای کاشت مژه گربه ای چیست؟

عدم نیاز به صرف زمان زیاد برای آرایش چشم‌ها در طول روز مهمترین فایده اکستنشن مژه گربه ای محسوب می‌شود. ظاهر کشیده و شاداب‌تر و بازتر نشان دادن چشم‌ها از دیگر مزایای این نوع تکنیک کاشت هستند. کت آیز اکستنشن نتیجه زیبا، سبک با وزن کم و ضخامت بسیار کم را برایتان به ارمغان می‌آورد. چه مزایای دیگری باید داشته باشد تا راضی شوید؟

مزایای کاشت گربه ایمعایب کاشت گربه ای
برای آرایش چشم‌ها زمان کمتری صرف می‌کنید.هر چند هفته یک بار نیاز به تمدید دارد.
سبک با وزن کم است. باید به نکات مراقبتی توجه داشته باشید.
مدل چشم‌ها را کشیده می‌کند.ممکن است باعث ریزش مژه‌های طبیعی شود.
مزایا و معایب کاشت مژه گربه ای

روش انجام کاشت مژه گربه ای چگونه است؟

روش انجام این تکنیک به شرح زیر است:

  • در مرحله اول باید پوست پلک و اطراف چشم با محلول پاک کننده سبک و بدون روغن پاک شود تا هیچ آرایش، چربی، و گرد و خاک و آلودگی نباشد. سپس روی مژه‌ها پرایمر بزنید.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن مژه‌های پلک پایین با چسب مژه، پلک پایین را با پد چشم هیدروژلی ثابت کنید.
  • بسته به نوع انتخاب مشتری، حالا باید تارهای مصنوعی را به مژه‌های طبیعی بچسبانید. از گوشه داخلی چشم و با کوتاه‌ترین تارها شروع کنید و هرچقدر که به سمت گوشه بیرونی چشم می‌روید، طول اکستنشن بلندتر می‌شود.
  • بعد از نصب تمام تارهای مصنوعی، پد روی پلک پایین را برداشته و مژه‌ها را با برس مخصوص یا براش شانه بزنید.

طول تار مژه‌های مصنوعی بسته به سلیقه مشتری می‌تواند بین ۶ میلی‌متر تا ۱۴ میلی‌متر باشد و فر مژه‌ها هم تنوع مختلفی دارند که باز هم سلیقه‌ای است. یادتان باشد که هدف از اکستنشن زیباتر کردن چشم‌ها است پس کار را به کاردان بسپارید و اگر به آموزش کاشت مژه گربه ای علاقه دارید، حتما سراغ تکنسین حرفه‌ای بروید.

کاشت مژه گربه ای چقدر طول میکشد؟

مدت زمان نصب اکستنشن بسته به نوع مدل انتخابی، تراکم تارهای اصلی و مصنوعی، حدود ۲ ساعت تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

کاشت مژه گربه ای چقدر طول میکشد؟
مهارت، سابقه کار و رضایت مشتریان قبلی هم تاثیر مستقیمی روی نتیجه نهایی کار می‌گذارند.

آمادگی قبل از کاشت مژه گربه ای

قبل از انجام کاشت مژه گربه ای حتما درمورد مکانی که قرار است این کار را انجام دهید تحقیق کنید تا از استاندارد کیفیت محیط، مواد اولیه و تکنسین مطمئن شوید چرا که چشم‌ها اندام حساسی هستند. مهارت، سابقه کار و رضایت مشتریان قبلی هم تاثیر مستقیمی روی نتیجه نهایی کار می‌گذارند.

قبل از کاشت مژه باید پلک ، چشم و مژه‌ها را کاملا از هرگونه آلودگی، چربی و مواد آرایشی پاک کنید. بهتر است مژه‌ها را تمیز بشویید یا از پاک‌کننده‌های غیرالکلی بر پایه آب استفاده کنید. اگر چشم‌های حساسی دارید حتما از قبل اطلاع دهید و از کیفیت و استاندارد محصولات مورد استفاده برای اکستنشن اطمینان حاصل کنید.

مراقبت های بعد از کاشت مژه گربه ای

برای افزایش ماندگاری و دوام اکستنشن‌ مژه والیوم باید به مراقبت های بعد از کاشت مژه توجه داشته باشید:

  • ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت بعد از اکستنشن گربه‌ای از تماس با آب، حمام، و بخار آب خودداری کنید چرا که باعث شل شدن چسب مژه می‌شود.
  • بعد از شستشوی صورت، اجازه دهید مژه‌ها خودشان خشک شوند یا با دستمال نرم با فشار حداقلی آن‌ها را خشک کنید. روش تمیز کردن کاشت مژه مهم است.
  • تا ۲۴ ساعت بعد کاشت از لوازم آرایش اطراف چشم و پلک خودداری کنید تا اثرگذاری چسب مژه‌ها بیشتر شود.
  • از سشوار برای خشک کردن اکستنشن‌های خیس استفاده نکنید چرا که باعث شل شدن چسب مژه‌ها می‌شود.
  • بهترین شوینده برای مژه‌های اکستنشن شده، شوینده‌های ملایمی مثل شامپو بچه، میسلار واترهای برپایه آب، و شوینده‌های فاقد چربی، الکل و پارابن هستند.
  • اگر احساس خارش یا التهاب بعد از کاشت برطرف نشد حتما به مژه‌کار اطلاع بدهید و در صورت تشدید به متخصص چشم مراجعه کنید.
  • ریموو تارهای مصنوعی کار ساده‌ اما ظریفی است و صرفا با کشیدن جدا نمی‌شوند بلکه برعکس باعث ریختن مژه‌های طبیعی می‌شود.
  • بعد از اکستنشن مژه گربه‌ای می‌توانید از ریمل استفاده کنید اما در مواردی ممکن است ریمل روغنی یا ضد آب باعث ریزش مژه‌های طبیعی شود.

بعد از کاشت مژه دچار حساسیت شدی؟ قبل از هرکاری با دکتر مشورت کن!

عوارض کاشت مژه گربه ای چیست؟

ایا اکستنشن مژه باعث ریزش میشود؟ مهمترین خطر و عارضه‌ای که شما را بعد کاشت مژه تهدید می‌کند حساسیت به چسب کاشت است که باعث التهاب، قرمزی، خارش، سوزش، پوسته پوسته شدن و درد چشم‌ها و حتی عفونت می‌شود. علت درد چشم می‌تواند عفونت یا تحریک چشم باشد و باید توسط پزشک معاینه شود.

اینکه چه مدل تکنیکی را برای کاشت انتخاب کردید هم روی نوع عوارض کاشت مژه تاثیر می‌گذارد، مثلا در روش گربه ای به‌خاطر استفاده از تارهای مصنوعی بلند، با عوارض ریزش بیشتر مژه مواجه هستیم.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

کاشت مژه گربه ای تکنیک محبوبی با طرفداران زیاد است که بیشتر برای چشم‌ها با گودی عمیق یا فرورفته، چشم‌های گرد، با فاصله نزدیک به هم و مژه‌های کوتاه و کم مناسب است که ظاهر پرتر و درشت‌تری به چشم‌ها می‌دهد و  کشیده‌تر، و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسند. سبکی مژه‌های اضافه شده و ماندگاری بیشتر آن‌ها باعث شده که نسبت به سایر مدل‌های اکستنشن مژه بیشتر کاربرد داشته باشد.

یادتان باشد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید کار را به اهلش بسپارید. هرگونه سوزش، التهاب یا عفونت چشمی شدید بعد از اکستنشن مژه گربه‌ای که پس از چند ساعت بدتر شدند نشانه ضرورت مراجعه به پزشک متخصص هستند. اگر در مورد مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه گربه ای یا عوارض بعدی آن سوالی دارید، می‌توانید با متخصص پوست و مو مشورت کنید. در سایت دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

برای نگهداری از این مژه‌ها از استفاده از لوازم آرایشی چرب حاوی روغن خودداری کنید، مژه‌ها را مرتب با شوینده مخصوص بشویید. روزانه تار مژه‌ها را تمیز کرده و با برس براش بکشید تا احتمال عفونت به حداقل برسد.

بهترین تکنیک اکستنشن مژه گربه ای بسته به سلیقه هر فرد متفاوت است، یکی نوع نچرال دوست دارد و دیگری مگا والیوم.

بله این تکنیک برای مژه‌های کوتاه مناسب است.

امتیاز شما به مقاله:
(4.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن