عوارض کاشت مژه و اکستنشن مژه برای چشم و پوست

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قبل از انجام این روش زیبایی باید به عوارض کاشت مژه توجه داشته باشید. از رایج‌ترین مشکلات آن می‌توان به احتمال عفونت، حساسیت پوستی و حساسیت چشم، گل مژه، خشکی چشم و خارش و قرمزی چشم اشاره کرد. اگر به نکات مراقبتی توجه داشته باشید احتمال بروز عوارض خیلی کم می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
عوارض کاشت مژه

کاشت مژه یکی از تکنیک‌های زیبایی بسیار محبوب است. درست است که این روش در زیبایی تاثیر زیادی دارد؛ اما نباید عوارض کاشت مژه را نادیده گرفت. قبل از اینکه اکستنشن مژه انجام دهید، در مورد نکات مراقبتی از پزشک سوال کنید. گاهی مشکلات زمینه‌ای یا رعایت نکردن بهداشت می‌تواند باعث ایجاد عوارض شود. در این مطلب همراه ما باشید تا عوارض و مشکلات کاشت مژه دائم و موقت را توضیح دهیم و به شما بگوییم که کدام عوارض جدی بوده و نیاز به مداخله پزشکی دارد.

درصورتی‌که بعد از کاشت مژه علائم مشکوکی دارید یا دچار درد شده‌اید، حتما به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید تا اقدامات لازم انجام شود. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

عوارض کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه به دو روش دائم و موقت در کلینیک زیبایی یا سالن آرایش انجام می‌شود. انواع کاشت مژه به زیبایی چشم‌ها بدون ریمل و لوازم آرایش کمک می‌کند. در روش اکستنشن مژه یا کاشت مژه موقت مژه‌ها به‌صورت تک‌تک با چسب مخصوص روی مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شوند. ممکن است مژه‌ها از مواد طبیعی، الیاف مصنوعی یا پلاستیکی ساخته شده باشند. روش کاشت مژه دائم در کلینیک زیبایی و با استفاده از موهای خود شخص انجام می‌شود و مراحل آن شبیه به کاشت مو است.

اما هر روش زیبایی در کنار مزایا، معایب و عوارضی هم دارد. اگر این خدمات زیبایی در کلینیک یا سالن آرایش معتبر انجام نشود و مواد مورد استفاده استاندارد نباشند، امکان بروز عوارض و مشکلاتی وجود دارد. در این مطلب سعی می‌کنیم مهم‌ترین عوارض کاشت مژه را به شما توضیح دهیم.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. حساسیت ناشی از چسب مژه

چسب مخصوص اکستنشن مژه و کاشت مژه موقت یکی از مهم‌ترین علل ایجاد عوارض اکستنشن مژه است. این چسب‌ها از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند که ممکن است باعث حساسیت پوستی شوند. اگر به این مواد حساسیت داشته باشید احتمالا پوست و چشم شما دچار مشکلات زیر می‌شود.

  • پر خون شدن چشم
  • سوزش
  • خارش
  • درد (علت درد چشم می‌تواند حساسیت یا عفونت باشد.)
  • کهیر (اگر می‌خواهید بدانید علت کهیر زدن چیست، این مطلب را مطالعه کنید.)
  • قرمزی و التهاب چشم
  • التهاب پلک
  • تورم اطراف چشم

معمولا در چسب‌های کاشت مژه از مواد زیر استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر به مواد زیر حساسیت دارید نباید این روش زیبایی را انجام دهید.

  • لاتکس
  • آدامس سلولزی
  • سیانو اکریلات
  • بنزوئیک اسید
  • فرمالدئید (به مقدار خیلی کم در چسب وجود دارد.)

برای جلوگیری از تحریک پوست بهتر است مقداری از این مواد را روی مچ دست تست کنید. اگر حساسیت داشته باشید، در ۲۴ ساعت علائم آلرژی مشخص می‌شوند.

برخی افراد ممکن است به مژه‌هایی با جنس پلاستیک حساسیت داشته باشند.
برخی افراد ممکن است به مژه‌هایی با جنس پلاستیک حساسیت داشته باشند.

۲. آلرژی به مژه های مصنوعی

برخی افراد ممکن است به مواد مصنوعی مانند نایلون یا الیاف ابریشم حساسیت داشته باشند. اگر شما هم جز این دسته افراد باشید، احتمالا بعد از اکستنشن مژه، چشم‌های شما تحریک شده و باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

۳. ریزش مژه

یکی از عوارض شایع اکستنشن مژه ریزش یا نازک شدن مژه‌ها است. البته اگر مژه‌ها را نکشید و مدام چشم‌های خود را مالش ندهید، می‌توان از این عارضه جلوگیری کرد. بعد از کاشت مژه هر چه مراقبت‌ها بهتر باشد، احتمال ریزش مژه کمتر است.

بعد از کاشت ریزش مژه‌هات زیاد شده؟

همین حالا با متخصص مشورت کن.

متن انگلیسی:
The longer and wider the extensions, the more stress you put on your own lashes. Too much tension on the eyelash will make it fall out, taking the extension with it. But it could also damage your follicle, the small cavity from which your lash grows. Repeated damage to your follicles could eventually slow or even stop production of your natural lashes
ترجمه متن:
هر چه اکستنشن مژه بلندتر و پرحجم‌تر باشد، استرس بیشتری به مژه‌های خود وارد می‌کنید. کشش بیش از حد روی مژه باعث ریزش آن می‌شود. همچنین می‌تواند به فولیکول مژه شما آسیب برساند، حفره کوچکی که مژه از آن رشد می‌کند. آسیب مکرر به فولیکول‌های مژه در نهایت می‌تواند رشد مژه‌های طبیعی شما را کند یا حتی متوقف کند.

rightasrain.uwmedicine

۴. عفونت

یکی از عوارض شایع کاشت مژه عفونت چشم‌ها است. کثیف شدن مژه‌ها در انواع مذل کاشت مژه مانند مدل مژه گربه ای و کاشت مژه کلاسیک باعث بروز این عارضه می‌شود. این آلودگی ممکن است در زمان چسباندن مژه‌ها اتفاق بیفتد یا بعد از آن نکات مراقبتی رعایت نشود. اطراف این مژه‌ها مانند مژه طبیعی روغنی می‌شود. همچنین ممکن است گرده، گردوغبار یا سلول‌های مرده لابه‌لای مژه‌ها گیر کنند. در این شرایط پلک قرمز و متورم می‌شود و چشم التهاب پیدا می‌کند.

۵. گل مژه

گل مژه یکی از عوارضی است که بعد از عفونت پلک و چشم ممکن است اتفاق بیفتد. اگر عفونت شدید باشد، زائده‌ای شبیه به جوش روی پلک ظاهر می‌شود. به این عارضه گل مژه می‌گویند. حتما هنگام شستن صورت، مژه‌ها و پلک را به‌خوبی بشویید. از صابون ملایم استفاده کنید تا آلودگی‌ها کامل برطرف شوند. برای درمان گل مژه چشم باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

۶. کاشت مژه و افتادگی پلک

اگر از مژه مگنتی یا مغناطیسی استفاده کنید، افتادگی پلک هم از عوارض کاشت مژه خواهد بود. استفاده از این روش برای مدت طولانی باعث پایین آمدن پلک‌ها می‌شود. درمان پلک افتاده هم نیاز به هزینه زیاد و روش‌هایی مانند جراحی دارد.

۷. التهاب چشم

همان‌طور که گفتیم حساسیت به چسب مژه و عفونت ممکن است باعث التهاب چشم شود. علاوه بر این موارد، مالیدن چشم‌ها ممکن است باعث تماس الیاف کاشت مژه با غشای چشم شود و چشم را تحریک کند. البته این وضعیت نادر است، اما باید به آن توجه داشت. زیرا در برخی موارد نادر الیاف مژه وارد غشای چشم شده و نیاز به جراحی است.

متاسفانه بسیاری از چسب‌های اکستنشن مژه حاوی فرمالدئید هستند. این ماده خطرناک بوده و ممکن است باعث التهاب چشم و مشکلات جدی دیگر شود.

متن انگلیسی:
A formaldehyde allergic reaction can be so severe that it can also lead to death. This chemical is so irritating to the eyes that start with teary eyes and end up becoming dangerous for your life
ترجمه متن:
واکنش آلرژیک به فرمالدئید می‌تواند آن‌قدر شدید باشد که منجر به مرگ شود. این ماده شیمیایی به‌قدری برای چشم‌ها تحریک‌کننده است که با تولید زیاد اشک شروع می‌شود و در نهایت تهدیدکننده زندگی است.

onlymyhealth

۸. خشکی چشم

شاید عجیب به نظر برسد که علت خشکی چشم می‌تواند اکستنشن مژه باشد. بعد از کاشت مژه تاکید می‌شود که به مدت ۲۴ ساعت از تماس مژه‌ها با آب، محصولات روغنی و کرم‌ها خودداری کنید. برخی افراد این موارد را نادیده می‌گیرند. در این وضعیت کثیفی و باکتری‌ها به مژه‌ها چسبیده و غدد چربی در پایه مژه‌ها را مسدود می‌کند. در نتیجه رطوبت چشم کاهش پیدا کرده و دچار خشکی می‌شود.

عکس عوارض کاشت مژه

در تصویر زیر می‌توانید عوارض کاشت مژه را مشاهده کنید.

گاهی ممکن است کاشت مژه باعث عوارضی مانند قرمزی و التهاب چشم یا عفونت شود.
گاهی ممکن است کاشت مژه باعث عوارضی مانند قرمزی و التهاب چشم یا عفونت شود.

عوارض کاشت مژه موقت

کاشت مژه موقت یا اکستنشن ممکن است باعث بروز عوارضی مانند عفونت، ریزش مژه یا واکنش آلرژیک شود. اگر بعد از کاشت مژه دچار عوارضی مانند خارش و سوزش شدید چشم، التهاب پلک، قرمزی یا گل مژه شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض کاشت مژه دائم

کاشت دائمی مژه نوعی جراحی زیبایی است که شبیه به مراحل کاشت مو یا کاشت ابرو انجام می‌شود. مانند هر جراحی زیبایی ممکن است عوارضی مانند عفونت، خونریزی، درد و تحریک قرنیه اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از عوارض جدی باید یک متخصص پوست و مو حرفه‌ای عمل کاشت مژه را انجام دهد.

در چه صورت باید برای درمان عوارض کاشت مژه به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر بعد از کاشت مژه کمی چشم‌های شما تحریک شده است، می‌توانید با روش‌هایی مانند کمپرس یخ، قطره چشم یا آنتی هیستامین این عوارض را کاهش دهید. اما زمانی که خارش و سوزش چشم زیاد است یا موادی مانند شوره روی مژه‌ها دیده می‌شود، باید به متخصص پوست یا چشم پزشک مراجعه کنید. پزشک داروهای لازم را تجویز کرده و در صورت نیاز توصیه می‌کند که مژه‌ها برداشته شوند.

اگر به دنبال دکتر پوست و مو یا بهترین چشم پزشک هستید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با پزشکان وجود دارد.

بعد از کاشت مژه دچار عوارض جدی شدی؟ تا دیر نشده با متخصص مشورت کن.

چه افرادی ممکن است دچار عوارض کاشت مژه شوند؟

اگر دچار بیماری پوستی یا بیماری زمینه‌ای خاصی هستید، حتما قبل از کاشت مژه از پزشک خود سوال کنید. برخی از بیماری‌ها احتمال بروز عوارض جدی بعد از کاشت مژه را افزایش می‌دهند. از جمله:

  • درماتیت پلک: در این بیماری پوستی، پلک دچار خارش، سوزش و قرمزی می‌شود.
  • بلفاریت: التهاب پلک با علائمی مانند قرمزی و تورم پلک و پوسته‌هایی روی مژه مشخص می‌شود.
  • آلوپسی آره آتا: در این بیماری موی سر به طول کامل یا جزئی دچار ریزش می‌شود. ممکن است روی مژه‌ها و ابرو هم تاثیر بگذارد.
  • تریکوتیلومانیا: این بیماری به علت استرس یا اضطراب ایجاد می‌شود. شخص تمایل دارد که موهای خود از جمله مژه‌ها را بکند.

همچنین بعد از اقدامات زیر نباید اکستنشن مژه یا کاشت انجام دهید.

  • جراحی لیزیک
  • جراحی پلک
  • شیمی درمانی
  • پرتو درمانی
آلودگی و کثیف شدن مژه‌ها باعث آسیب به مژه‌های طبیعی می‌شود.
آلودگی و کثیف شدن مژه‌ها باعث آسیب به مژه‌های طبیعی می‌شود.

آیا کاشت مژه باعث ریزش مژه میشود؟

متاسفانه در برخی افراد این روش زیبایی باعث ریزش مژه می‌شود. چسب‌های نامناسب یا نحوه کار اشتباه احتمال بروز این عارضه را افزایش می‌دهند. بعد از کاشت مژه روسی و سایر روش‌های آن نباید مژه‌های خود را بکشید. مالیدن چشم‌ها نیز احتمال ریختن مژه‌ها را افزایش می‌دهد.

عوارض اکستنشن مژه بیشتره یا مژه مصنوعی؟

اکستنشن مژه و مژه مصنوعی با هم تفاوت‌هایی دارند. در روش اکستنشن، مژه‌ها به‌صورت تک‌تک به مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شوند و ماندگاری بالاتری دارند. اما در روش مژه مصنوعی، مژه به شکل نواری روی پلک می‌چسبد. در ادامه معایب و عوارض این دو روش را عنوان می‌کنیم.

اکستنشن مژهمژه مصنوعی
نیاز به مراقبت دارد.یک بار استفاده می‌شود و در پایان روز آن را برمی‌دارید.
وقتی مژه‌ها بیفتد، دیگر نمی‌توانید از آنها استفاده کنید.می‌توانید چسب مژه را پاک کرده و چندین بار از آن استفاده کنید.
سبک‌تر است و معمولا آن را روی چشم احساس نمی‌کنید.مژه نواری سنگین است و ممکن است باعث ناراحتی شود.
احتمال واکنش آلرژیک وجود دارد.احتمال واکنش آلرژیک وجود دارد.
احتمال آسیب به قرنیه وجود دارد.چنین احتمالی وجود ندارد.
چسب مژه ممکن است باعث سوختگی شیمیایی شود.چسب آن خطری برای چشم ندارد.
ممکن است باعث اختلالات چشمی مانند خشکی چشم شود.اختلالات چشمی ایجاد نمی‌کند.
در صورت رعایت نکردن بهداشت باعث عفونت می‌شود.درصورتی‌که چندین بار استفاده شود و بهداشت را رعایت نکنید، ممکن است باعث عفونت شود.
تفاوت اکستنشن و مژه مصنوعی

نکات مراقبتی برای پیشگیری از عوارض کاشت مژه

برای پیشگیری از بیشتر عوارض اکستنشن یا کاشت مژه باید به نکات مراقبتی توجه داشته باشید. مراقبت از کاشت مژه شامل موارد زیر می‌شود.

  • یک متخصص حرفه‌ای برای این کار پیدا کنید. فرقی ندارد قصد انجام کاشت مژه دائم دارید یا موقت. در هر صورت باید شخصی حرفه‌ای و باتجربه این کار را انجام دهد.
  • در طول مراحل کاشت حتما چشمان خود را ببندید. اگر چشمان خود را باز کنید، ممکن است چسب مژه وارد چشم شود و آن را تحریک کند.
  • سعی کنید مژه‌ای با سایز مناسب انتخاب کنید. برخی از افراد مژه‌های خیلی بلند انتخاب می‌کنند. به حدی که هنگام پلک زدن مژه‌ها با عینک برخورد می‌کند. هرچه سایز مژه کوتاه‌تر باشد، نگهداری آنها راحت‌تر است.
  • حتما در مورد نوع چسب از متخصص سوال کنید. چسب‌های حاوی فرمالدئید سمی بوده و ممکن است به چشم و پوست آسیب وارد کنند.
  • مطمئن شوید کاشت مژه در یک محیط استریل و تمیز انجام می‌شود و درباره شستن صورت بعد از کاشت مژه نیز سوال کنید.
  • اگر به لاتکس حساسیت دارید، حتما به متخصص خود اطلاع دهید.
  • مطمئن شوید از چسب مخصوص مژه استفاده می‌شود. در برخی سالن‌های آرایش چسب ناخن استفاده می‌شود که برای چشم خطرناک است.
  • اگر علائمی مانند خارش یا سوزش داشتید، حتما به متخصص پوست یا چشم پزشک مراجعه کنید. به هیچ وجه در این شرایط خود درمانی نکنید.
  • اگر بیماری پوستی دارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

عوارض کاشت مژه جزء مواردی است که نباید آن را نادیده بگیرید. درست است که این روش زیبایی تاثیر زیادی روی زیبایی چشم دارد، اما گاهی باعث مشکلاتی می‌شود. از عوارض مهم و شایع آن می‌توان به حساسیت چشم و پوست، خارش، سوزش، التهاب چشم و پلک، عفونت، گل مژه و ریزش مژه‌ها اشاره کرد.

اگر کاشت مژه یا اکستنشن مژه در محیط کاملا بهداشتی و زیر نظر متخصص حرفه‌ای انجام شود، احتمال بروز این عوارض کاهش پیدا می‌کند. همچنین باید بعد از کاشت مژه به نکات مراقبتی توجه داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید.

درصورتی‌که بعد از کاشت مژه دچار مشکلات پوستی یا حساسیت چشم شدید، باید با متخصص پوست و مو یا دکتر چشم پزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو و مشاوره آنلاین دکتر متخصص چشم پزشک وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر کاشت مژه تحت نظر متخصص حرفه‌ای و در محیط استریل انجام شود، احتمال بروز عوارض خیلی پایین بوده و به زیبایی بیشتر چشم‌های شما کمک می‌کند. درصورتی‌که به چسب مژه حساسیت دارید یا دچار بیماری پوستی هستید، نباید این روش را انجام دهید.

کاشت مژه یک روش زیبایی است و بهتر است برای پیشگیری از عوارض آن را انجام ندهید. اما اگر به این روش زیبایی علاقه دارید و می‌خواهید بدون استفاده از ریمل و لوازم آرایش چشم‌های زیبایی داشته باشید، باید کاشت مژه را در محیط استریل و با مواد اولیه استاندارد انجام دهید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره عوارض کاشت مژه

  1. Mahdieh گفت:

    سلام من دیروز اکستنشن مژه گذاشتم از دیروز تا همین الان ۲۴ ساعت گذاشته هنوز قرمز چشام چکار باید بکنم ؟ از قطره استفاده مردم به شدت سوخت نزدم چشم دیگمو

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      فقط از اشک مصنوعی استفاده کنید

  2. Zahra گفت:

    سلام من مشکل حساسیت پوستی دارم اگزما میتونم اکستنشن مژه انجام بدم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      سعی کنید این کار را زیر نظر پزشک انجام دهید

  3. Zahra گفت:

    سلام من مشکل حساسیت پوستی دارم همون اگزما امکانش هست که اکستنشن مژه انجام بدم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      سعی کنید این کار را زیر نظر پزشک انجام دهید

  4. ف م اگر در اثر بیماری بلفاریت دچار کم شدن مژه ها شده باشیم چه کنیم که این مورد جبران شده ومحسوس نباشد گفت:

    از مقاله کامل شما ممنونیم خیلی ازاین اطلاعات میتواند سطح آگاهی افراد را بالا برده وجلو خطرات احتمالی را بگیرد باتشکر مجدد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از شما

  5. Kharisma گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من میخام مژه کاشت کنم واس خودم ولی خیلی میترسم مژه های خودم بریزه یا ازبین بره اونایی که قبلان مژه کاشت کردن آیا مژه های خودتون سالمه هنوز؟ لطفان بگید

    1. ناشناس گفت:

      سلام انجام نده مژهات نازک و کوتاه میشه.من تجربه کردم.

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از شما

  6. هانیه گفت:

    سلام
    هنگام کاشت مژه گریه کردم بالای چشمم تورم پیدا کرده چ کاری باید انجام بدم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام هانیه عزیز
      می توانید از پماد ضد التهاب پلکی استفاده کنید

  7. بهار گفت:

    سلام من مدل اکستیشن شدم و بعد ریموو کردن مژه هارو اما گوشهچشمم و بالا دادن و مواد ریموو داخل چشمم رفت و به شدت سوهت الان زیر چشمم انگار خون جمع شده و تیر میکشه تا سر و مغزم ۲۴ ساعت هم گذشته این مشکل جدیه یا خوب میشه ؟ من نکرانم امکانش هست مشکل جدی برای چشما) به وحود بیاد؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در این مواقع از قطره استریل چشمی استفاده کنید
      تا در صورت عدم بهبود به پزشک مراجعه نمایید

      1. صوری گفت:

        سلام من دو روز اکستنشن مژه زدم هنگام زد به من گفت چشم باز کن منم باز کردم چشم سوخت الان چشم قرمز شده پایین چشم درد میکنه باید چیکار کنم
        از قطره نفازولین استفاده کردم
        این قرمزی چشم تا کی از بین میره

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام صوری عزیز
          احتمال عفونت و بلفاریت وجود دارد
          شاید نفازولین دارو مناسبی نباشد
          فوری به پزشک مراجعه کنید

      2. صوری گفت:

        سلام من دو روز اکستنشن مژه گذشته بهتر نشده
        از قطره نفازولین استفاده کردم
        این قرمزی چشم تا کی از بین میره
        باید دکتر برم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام صوری عزیز
          احتمال عفونت و بلفاریت وجود دارد
          شاید نفازولین دارو مناسبی نباشد
          فوری به پزشک مراجعه کنید

  8. Shima گفت:

    عالی بود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام شیمای عزیز
      تندرست باشید

  9. آرزو آباره گفت:

    من چند ماهه که بعد از ترمیم مژه هام به التهاب شدید پلک و سوزش و خارش وحشتناکی دچار میشم😫
    هر یار هم قطره استریل چشمی و پماد نو تهیه می کنم و بلافاصله استفا ه می کنم اما فایده نداره و بازم دچار میشم و تا ت میم بعدی دستم به چشمهام بنده و ناراحتی می کشم.
    می تونه علتش به خاطر چسبوندن مژه ها از ته ته پلک باشه و تو پلکم فرو برن.یا به خاطر چسب نامناسبه؟
    چیکار کنم.حیلی مژه هام بی رنگ و کمه و دلم می خواد اکستنشن داشته باشم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله متاسفانه این مشکل روز به روز در حال افزایش است. گاهی مواد استفاده شده استاندارد نیست و بسیار حساسیت زا ست و گاهی استریل نبودن ابزار باعث التهاب و عفونت می گردد
      در صورت تداوم علایم حتمن به متخصص مراجعه نمایید