کاشت مژه هیدن چگونه انجام می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کاشت مژه هیدن یا نامرئی یکی از تکنیک‌های زیباسازی مژه‌ها است که حجم آن‌ها را دوبرابر می‌کند. روشی موقت که مژه‌های ابریشمی و نازک در دسته‌های 4 یا 7 تایی که با چسب مایع از زیر به مژه‌های طبیعی فرد می‌چسبد و بین 1 تا 2 هفته ماندگاری دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
کاشت مژه نامرئی

امروزه کاشت مژه هیدن جزء روش‌های زیبایی محبوب شده است. بسیاری از خانم‌ها به‌دنبال چهره و زیبایی طبیعی هستند و صرفا تغییراتی را برای چهره می‌پسندند که زیبایی طبیعی‌شان را بیشتر کند. برای مثال، مژه‌های مصنوعی و لیفت مژه که زیبایی غیرطبیعی به چهره می‌دادند تقریبا خیلی زود از مد افتادند و جای خود را به کاشت مژه دادند. امروزه مد و زیبایی به سمت تغییرات طبیعی گرایش دارد. شاید به همین دلیل است که کاشت مژه هیدن یا نامرئی از روش‌های جدید محبوب بین خانم‌هایی تبدیل شده که طرفدار زیبایی طبیعی برای افزایش مژه‌های خود هستند. اگر شما هم زیبایی و مژه‌های طبیعی را می‌پسندید با ما باشید تا بیشتر با کاشت مژه هیدن آشنا شوید.

برخی افراد برای کاشت مژه نامریی نگران سلامت بدن خود هستند. اگر شما هم از این دسته هستید، مشورت با متخصص پوست می‌تواند از نگرانی‌تان کم کند. پزشکان دکترتو در این زمینه بهترین گزینه هستند.

کاشت مژه هیدن چیست؟

کاشت مژه هیدن یا نامرئی یکی از تکنیک‌های زیباسازی مژه‌ها است که حجم آن‌ها را دوبرابر می‌کند. روشی موقت که مژه‌های ابریشمی و نازک در دسته‌های ۴ یا ۷ تایی که با چسب مایع از زیر به مژه‌های طبیعی فرد می‌چسبد و بین ۱ تا ۲ هفته ماندگاری دارد. محبوبیت این روش به‌خاطر ظاهر طبیعی آن نسبت به مژه مصنوعی یا لیفت مژه است. در واقع انواع کاشت مژه در دو نوع هیدن و دائم وجود دارد که نوع دائمی آن توسط متخصص پوست و با عمل جراحی انجام می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
 hidden eyelashes are a wonderful way to give yourself a glamorous makeover without having to apply mascara every day or have clumpy, unsightly fake lashes
ترجمه متن:
کاشت مژه هیدن راهی فوق‌العاده برای ایجاد یک آرایش جذاب بدون نیاز به ریمل زدن روزانه یا داشتن مژه‌های مصنوعی و نامناسب است.

hiddenbeautyssf

فرق مژه هیدن و والیوم

تفاوت مژه هیدن و والیوم در این است که کاشت مژه والیوم تکنیک تازه‌ای است که یک دسته اکستنشن به مژه‌های اصلی چشم چسبانده می‌شوند؛ مژه نامرئی برای خانم‌هایی که مژه کم‌پشت یا با رشد متوسط دارند گزینه مناسبی است که ضخامت و طول مژه‌ها را بیشتر می‌کند.

انواع کاشت مژه نامرئی

فرقی نمی‌کند که خودتان می خواهید اکستنشن مژه بگذارید یا برای مشتری، در هر صورت باید با انواع کاشت مژه نامریی آشنا باشید. انواع کاشت مژه نامرئی عبارتند از:

ماندگاری کاشت نامرئی به روش مراقبت و نگهداری شما بستگی دارد.
ماندگاری کاشت نامرئی به روش مراقبت و نگهداری شما بستگی دارد.

کاشت مژه هیدن رنگی

در این روش بسته به سلیقه و خواست مشتری از مژه‌های تک رنگ، دو یا سه رنگ استفاده می‌شود و جذابیت و زیبایی به چشم‌ها می‌دهد.

کاشت مژه هیدن گربه ای

ظاهر چشم‌ها را کشیده نشان می‌دهد و بیشتر برای افرادی که چشم‌های نزدیک دارند مناسب است. مژه‌های قسمت خارجی چشم باعث برجسته‌تر نشان دادن چشم‌ها می‌شود و ضخامت مژه‌های طبیعی را بیشتر نشان می‌دهد.

کاشت مژه هیدن هیبریدی

تارهای مژه استفاده شده برای کاشت مژه هیدن هیبریدی یک اندازه و یک شکل نیستند و از تعداد مژه بیشتری روی پلک‌ها استفاده می‌کنند. به‌علاوه اینکه نظمی برای کاشت در کار نیست و معمولا هم تراکم بالایی دارد.

کاشت مژه هیدن کایلی

از روی اسم مدل معروف، کایلی جنر برداشته شده است. نوعی استایل آرایشی جدید که یک ردیف مژه به مژه‌های طبیعی به شکل پراکنده در اندازه‌های مختلف چسبانده می‌شود. در این روش کاشت، تمام مژه‌های اکستنشن شده به سمت پلک بالا چرخانده می‌شوند.

کاشت مژه هیدن یا نامریی یکی از تکنیک‌های زیباسازی مژه‌ها است که حجم آن‌ها را دوبرابر می‌کند.
کاشت مژه هیدن یا نامریی یکی از تکنیک‌های زیباسازی مژه‌ها است که حجم آن‌ها را دوبرابر می‌کند.

کاربرد کاشت مژه هیدن

کاشت مژه نامریی روشی برای افزایش مژه‌ها است که برای افرادی توصیه می‌شود که مژه بلند و پرپشت دوست دارند. علت محبوبیت روش کاشت هیدن استفاده از موی طبیعی فرد و ظاهر طبیعی آن است که تار مژه‌ها از زیر به شکل قرینه از گوشه داخلی تا گوشه خارجی چشم وصل می‌شوند.

کاشت مژه هیدن برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که خواهان داشتن مژه‌های زیبا، پرپشت و بلند اما طبیعی هستند کاندیدای مناسب کاشت مژه هیدن به‌شمار می‌آیند.

کاشت مژه هیدن برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش تقریبا برای همه مناسب است مگر افرادی که از ناراحتی یا مشکل چشمی رنج می‌برند. بهتر است برای پیشگیری از عوارض احتمالی و آسیب دیدگی چشمی برای کاشت مژه نامرئی به متخصص پوست یا مرکز آرایشی معتبر مراجعه کنید.

نمی‌دونی مژه نامرئی برای چشم‌های تو مناسبه یا نه؟

از متخصص سوال کن.

مزایای کاشت مژه هیدن

از مزایای کاشت مژه نامرئی می‌توان به کشیده‌تر شدن ظاهری چشم‌ها اشاره کرد که به‌خاطر مژه‌های قسمت خارجی چشم، معمولا چشم‌ها درشت‌تر و برجسته‌تر نشان می‌دهند. از دیگر مزایای کاشت این مدل ظاهر طبیعی و پرزرق و برق‌تر نشان دادن مژه‌های طبیعی است.

ماندگاری کاشت مژه هیدن

از آنجایی که این روش کاشت موقت بوده و با چسب موقتی نصب می‌شود طبیعتا ماندگاری کمتری نسبت به کاشت مژه دائمی دارد. البته که نگهداری و مراقبت از مژه‌ها تاثیر زیادی روی ماندگاری تارهای مژه کاشت شده دارد. نهایت ماندگاری این مدل موقت با مراقبت بین دو هفته تا ۲۰ روز خواهد بود.

آموزش کاشت مژه هیدن (روش انجام کاشت مژه هیدن)

روش انجام کاشت مژه هیدن به شرح زیر است:

ابتدا پد کاغذی محافظ را زیر چشم بگذارید. کمی چسب را روی سطح تمیز ریخته و لایه نازکی از چسب را روی مژه‌ها بریزید. سپس با کمک موچین مخصوص کاشت مژه، تارها را زیر مژه طبیعی بچسبانید. چشم‌ها باید باز نگه داشته شوند. بعد از چسباندن مژه‌ها با همان موچین روی پلک کمی فشار بیاورید تا مژه‌ها خوب به هم بچسبند. در مرحله پایانی بعد از چند دقیقه که چسب خشک شد می‌توانید با خط چشم مژه‌ها را مرتب‌تر کنید.

تفاوت کاشت هیدن و اکستنشن مژه

اکستنشن مژه بیشتر در سالن‌های آرایش و کلینیک زیبایی توسط متخصص پوست انجام می‌شود. به‌علاوه اینکه روش نصب هرکدام باهم فرق می‌کند. تفاوت‌های این دو روش عبارتند از:

کاشت مژه هیدناکستنشن مژه
ظاهر طبیعی‌ترظاهر مصنوعی‌تر
 توسط افراد مجرب و آموزش دیده انجام می‌شود.در کلینیک زیبایی و سالن آرایش توسط متخصص پوست یا افراد مجرب انجام می‌شود.
پیچیده‌تر و حساس‌تر است.مراقبت بیشتر و ماندگاری کمتری دارد.
در کاشت نامرئی مژه‌ها رشد می‌کنند.در اکستنشن رشد مژه نداریم.
تفاوت کاشت هیدن و اکستنشن مژه

کاشت مژه هیدن در خانه

کاشت مژه نامریی در خانه راحت است و با چسب مخصوص تارهای مژه به مژه‌های اصلی چسبانده می‌شوند. فقط باید مطمئن شوید که مژه‌ها کامل چسبیده باشند. برای ماندگاری بیشتر تا چند ساعت آرایش یا ریمل ممنوع است. موقع خواب شبانه هم بهتر است مژه‌ها به بالش برخورد نکنند تا بهم نریزد. صبح می‌توانید با کمک ریمل، مژه‌ها را تنظیم کنید و به سمت بالا فر دهید.

آمادگی لازم برای کاشت مژه نامرئی

قبل از کاشت مژه نامرئی باید بدانید که اکستنشن مژه چیست و چه کاربردی دارد. در مرحله بعد باید انواع اکستنشن مژه را بشناسید و بدانید که نوع ابریشمی، مصنوعی یا طبیعی می‌خواهید. به‌علاوه اینکه باید از نوع مدل کاشت هم آگاه باشید و بدانید که نوع کاشت نامریی چه تفاوتی با نوع کاشت کلاسیک، والیوم، هیبریدی یا مگاوالیوم دارد.

متن انگلیسی:
The procedure does have some risks to consider, including allergy to the glue (which may contain common allergens like latex, formaldehyde, and various adhesives)
ترجمه متن:
کاشت مژه هیدن ممکن است با ریسک آلرژی و حساسیت به چسب همراه باشد (دلیل آن هم مواد حساسیت‌زای معمولی مانند لاتکس، فرمالدهید و دیگر مواد چسبی است).

byrdie
برای پاک کردن آرایش چشم‌ها از آب و شوینده به‌شکل مستقیم استفاده نکنید چرا که عمر اکستنشن را کم می‌کند.
برای پاک کردن آرایش چشم‌ها از آب و شوینده به‌شکل مستقیم استفاده نکنید چرا که عمر اکستنشن را کم می‌کند.

مراقبت های لازم برای کاشت مژه هیدن

برای اینکه ماندگاری و طول عمر مژه‌های کاشته شده بیشتر شود باید دستورالعمل‌های مراقبتی خاصی را رعایت کنید. مراقبت های بعد از کاشت مژه عبارتند از:

  • برای پاک کردن آرایش چشم‌ها از آب و شوینده به‌شکل مستقیم استفاده نکنید چرا که عمر اکستنشن را کم می‌کند. نحوه تمیز کردن اکستنشن مژه بسیار مهم است. آرایش چشم را با گوش پاک کن آغشته به محلول میسلار واتر به آرامی پاک کنید و در نهایت با آب و مقدار کمی شوینده صورت و چشم‌ها را بشویید.
  • بهتر است ریمل نزنید چرا که مواد ریمل مژه‌ها را سنگین کرده و به مژه‌های طبیعی و اکستنشن‌ها هر دو آسیب می‌رساند.
  • تا جایی که امکان دارد اکستنشن‌ها نباید آب داغ بخورند. حین حمام آب پرفشار روی آن‌ها نریزد.
  • بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن اکستنشن‌ها حین خواب، صورت و چشم‌ها با بالش تماس نداشته باشند یا فشاری روی آن‌ها نباشد.
  • استفاده از لنزهای چشمی تماسی تا ۳ روز بعد کاشت هیدن ممنوع است.
  • از پاک‌کننده‌های آرایشی چرب و روغنی اطراف چشم پرهیز کنید چرا که چسب اکستنشن را باز می‌کنند.

می‌خوای ماندگاری مژه‌هات بیشتر بشه؟ نکات مراقبتی رو از متخصص بپرس.

عوارض و خطرات کاشت مژه هیدن

کاشت مژه نامرئی که روش زیبایی موقتی است ممکن است عوارضی هم برای چشم‌ها داشته باشد. از جمله عوارض کاشت و اکستنشن مژه به روش هیدن عبارتند از:

  • عفونت چشمی یا گل مژه به‌خصوص در افرادی که سابقه گل مژه دارند. باید برای درمان گل مژه چشم به پزشک مراجعه کنید.
  • التهاب و قرمزی پوست پلک
  • حساسیت پوستی و اگزما
  • کاهش خون رسانی روی پلک

قیمت کاشت مژه هیدن چقدر است؟

کاشت مژه هیدن که روش موقتی برای افزایش حجم مژه‌ها است به‌خاطر ظاهر طبیعی محبوبیت بالایی دارد و روش نسبتا ساده‌ای است. اما یادتان باشد که سادگی این روش به این معنا نیست که می‌توان چشم‌ها را دست هر کسی سپرد، بلکه برای محافظت از چشم‌ها باید کار را به کاردان بسپارید و پیش متخصص پوست یا فردی که تجربه و مهارت بالایی در کاشت نامرئی دارد بروید.

قیمت کاشت مژه هیدن به عوامل مختلفی از جمله مهارت و تخصص فردی که این کار را انجام می‌دهد (اگر متخصص پوست باشد، هزینه بالاتر خواهد بود)، مرکز یا کلینیکی که کار را در آن انجام می‌دهید و نوع مواد اولیه بستگی دارد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اگر از طرفداران ظاهر طبیعی هستید کاشت مژه هیدن بهترین گزینه برای شماست که به صورت موقت با کمک چسب موقت، تارهای مصنوعی به مژه‌های طبیعی می‌چسبند و ظاهر زیبا، پرپشت و حجیم‌تری به مژه‌هایتان می‌دهند. علت محبوبیت بالای این روش هم ظاهر طبیعی است که برای چشم‌ها ایجاد می‌کند. این روش کاشت ساده را می‌توانید در کلینیک زیر نظر متخصص پوست یا در سالن آرایش یا منزل توسط فرد مجربی انجام دهید.

ماندگاری کاشت هیدن همانطور که از اسمش پیداست موقتی است و بسته به نحوه مراقبت و نگهداری شما بیشتر عمر می‌کند. قبل از اقدام برای کاشت مژه نامریی حتما اطلاعاتی درباره این روش، نحوه انجام، نتیجه نهایی و عوارض احتمالی آن کسب کنید و حتما با مشورت متخصص پوست این کار را انجام دهید.

اگر هر سوالی در مورد این روش زیبایی دارید یا نگران عوارض آن هستید، باید با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر متخصص پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر چسب استفاده شده ضد آب باشد و آب به انتهای مژه‌ها نرسد وضو درست نخواهد بود. اما برای چسب‌هایی که مانع رسیدن آب به بن مژه‌ها نشده کاشت هیدن خللی برای نماز خواندن ایجاد نمی‌کند. البته بهتر است این سوال را از مرجع تقلیدتان بپرسید چرا که نظرات مراجع تقلید باهم متفاوت است.

ماندگاری کاشت نامرئی به روش مراقبت و نگهداری شما بستگی دارد. در بهترین حالت و با رعایت تمام موارد مراقبتی، ماندگاری این نوع اکستنشن‌ها 2 هفته تا 20 روز است.

در حال حاضر شواهدی مبنی بر ریزش و آسیب دیدن مژه‌های طبیعی به خاطر کاشت نامریی وجود ندارد. مراجعه به متخصص پوست و مرکز یا کلینیک معتبر برای انجام این کار، مواد اولیه مناسب، و رعایت دستورات مراقبتی بعد از اکستنشن کمک می‌کنند که اتفاق بدی برای مژه‌های اصلی نیفتد.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن