اکستنشن مژه کلاسیک چه تاثیری در زیبایی بیشتر چشم ها دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اکستنشن مژه کلاسیک روشی است که تار موهای مصنوعی را به مژه‌های طبیعی اضافه می‌کند تا ظاهر پرپشت‌تر، بلندتر و طبیعی‌تری به مژه‌های اصلی بدهد. مهمترین مزیت این روش هم زیبایی طبیعی است که به ظاهر چشم‌ها می‌دهد، سریع‌تر انجام می‌شود، هزینه آن نسبت به سایر مدل‌های اکستنشن مژه مقرون به صرفه‌تر است و قابلیت شستشو دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
اکستنشن مژه کلاسیک چه تاثیری در زیبایی بیشتر چشم ها دارد؟

اکستنشن مژه کلاسیک یکی از تکنیک‌های زیباسازی چشم‌ها است که دغدغه خانم‌هایی که دوست دارند مژه‌های پرپشت داشته باشند، برطرف می‌کند. به کمک این تکنیک چشم‌ها فرم زیباتری پیدا کرده و چهره هم زیباتر نشان داده می‌شود. در این روش که به آن اکستنشن مژه تک بعدی هم می‌گویند به هر تار مژه طبیعی یک موی مصنوعی از ابریشم یا موی سمور اضافه می‌کنند.

اگر در مورد مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه کلاسیک سوالی دارید یا دچار عوارض شده‌اید، بهتر است با متخصص پوست و مو مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی، متنی و آنلاین با پزشک وجود دارد.

اکستنشن مژه کلاسیک چیست؟

در انواع مدل مژه از تکنیک‌ها و مدل‌های مختلف مژه استفاده می‌شود. اکستنشن مژه کلاسیک بهترین راه برای پرپشت نشان دادن مژه‌های طبیعی است که در آن هر تار موی مصنوعی به یک تار موی طبیعی مژه‌ها اضافه شده تا مژه‌های روی چشم بلندتر و ضخیم‌تر و پرتر دیده شوند. معمولا بسته به سلیقه، و ظاهری که هر فرد دوست دارد، اکستنشن مژه کلاسیک موج، بلندی و ضخامت متفاوتی دارد.

نصب این تارهای مصنوعی حدود ۱ ساعت و نیم تا ۲ ساعت طول می‌کشد و بیشتر از اینکه حجم به مژه‌ها اضافه کنند یک خط مژه یکنواخت ایجاد کرده که باعث بازتر نشان دادن چشم‌ها می‌شوند. در واقع این تکنیک بیشتر برای افرادی مناسب است که در حالت طبیعی مژه پرپشت و بلند دارند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

فرق مژه کلاسیک و اسپایسی چیست؟

مژه کلاسیک مدلی طبیعی است که صرفا مژه‌ها را پرتر و چشم‌ها را با ظاهری طبیعی زیباتر نشان می‌دهد اما مژه‌های اسپایکی شبیه روش اکستنشن والیوم هستند البته با تراکم کمتر و طول مژه بلندتر. مژه‌ها در روش اکستنشن اسپایکی رو به بالا قرار می‌گیرند.

اکستنشن مژه کلاسیک بهتره یا والیوم؟

افرادی که تا به‌حال این کار را انجام نداده‌اند بهتر است از اکستنشن مژه کلاسیک استفاده کنند چرا که هم ظاهر طبیعی ایجاد کرده، هم هزینه سنگینی ندارد و لازم هم نیست مدت طولانی روی صندلی زیر دست مژه کار بشینید. برای اینکه بدانید اکستنشن مژه کلاسیک بهتر است یا کاشت مژه والیوم بهتر است نگاهی به تفاوت‌های این دو بیندازیم:

اکستنشن مژه کلاسیکاکستنشن مژه والیوم
ماندگاری و دوام کمتری دارند (۴ تا ۶ هفته)ماندگاری و دوام بیشتری دارند (۶ تا ۸ هفته)
نسبت ۱ به ۱ دارد یعنی روی هر مژه طبیعی یک تار اکستنشن قرار می‌گیردروی هر تار مژه طبیعی، ۲ تا ۶ تار اکستنشن نصب می‌شود.
مژه‌های طبیعی را بلندتر نشان می‌دهدضخامت و عمق مژه‌ها را بیشتر می‌کند
برای افرادی مناسب است که دنبال ظاهر طبیعی‌تر هستندبرای افرادی که هر روز آرایش می‌کنند مناسب است
مقرون به صرفه‌تر استهزینه بالاتری دارد
تفاوت اکستنشن مژه کلاسیک و والیوم

انواع اکستنشن مژه کلاسیک کدامند؟ (مراحل اکستنشن مژه کلاسیک)

این مژه‌ها می‌توانند از مواد طبیعی یا مصنوعی مثل خز روباه، راسو، و سمور، و ابریشم ساخته شوند. انواع اکستنشن بر اساس طول به ۴ نوع مژه‌های کوتاه، متوسط، بلند و خیلی بلند تقسیم می‌شود. طول انواع این اکستنشن‌ها بین ۵ تا ۱۵ میلی‌متر است و مژه‌های کوتاه‌تر برای گوشه‌های داخلی و مژه‌های بلندتر برای باقی قسمت‌های چشم استفاده می‌شوند.

برخی از انواع اکستنشن کلاسیک و مدل‌های مرتبط با آن عبارتند از:

  • اکستنشن یا کاشت مژه کلاسیک طبیعی سنجابی
  • اکستنشن مژه کلاسیک قهوه ای
  • اکستنشن مژه کلاسیک پر
  • مدل کاشت مژه گربه ای
  • مژه کلاسیک ابریشمی
  • مژه کلاسیک نچرال

متداول‌ترین طول این اکستنشن‌ها بین ۹ تا ۱۳ میلی‌متر است و معمولا اکستنشن مژه‌ها نباید بیشتر از ۲۰ درصد طول مژه‌های طبیعی شود. بر اساس نوع فر مژه‌ها ۶ نوع اکستنشن مژه داریم:

  • فر مژه L –
  • مژه‌های J –
  • فر مژه B –
  • مژه‌های فرفری C –
  • مژه‌های D –
  • مژه‌های +L
انواع اکستنشن مژه کلاسیک کدامند؟
انواع اکستنشن بر اساس طول به ۴ نوع مژه‌های کوتاه، متوسط، بلند و خیلی بلند تقسیم می‌شود.

کاربرد اکستنشن مژه کلاسیک چیست؟

این تکنیک ساده، زیبا و طبیعی بیشتر برای افزایش زیبایی طبیعی چشم‌ها و بازتر به‌نظر رسیدن چشم‌ها به‌کار می‌رود و برای افرادی کاربرد دارد که مژه‌های پرپشتی دارند.

متن انگلیسی:
They come in different materials as well as length, thickness, and curl type
ترجمه فارسی:
اکستنشن مژه کلاسیک بسته به مواد به کار رفته، طول، ضخامت و فر انواع مختلفی دارد.

به نقل از سایت pmuhub

ماندگاری مدل کاشت یا اکستنشن مژه کلاسیک چقدر است؟

کاشت مژه کلاسیک یا کاشت مژه طبیعی دائم با مژه‌های زیبا و ابریشمی که روی چشم‌ها هم سنگینی نمی‌کند با رعایت دستورات مراقبتی تا ۶ هفته ماندگاری دارد.

مدل اکستنشن مژه کلاسیک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که مژه‌های خوبی دارید اما تار مژه‌هایتان نازک یا کوتاه است اکستنشن مژه کلاسیک می‌تواند حالت زیبایی به چشم‌هایتان بدهد. خانم‌هایی که مشغله کاری زیادی دارند و فرصت آرایش روزانه ندارند هم می‌توانند برای داشتن چشم‌های برجسته و طبیعی از این تکنیک طبیعی استفاده کنند.

مدل اکستنشن مژه کلاسیک برای چه کسانی مناسب است؟
۳ مدل اکستنشن والیوم، هیبرید و کلاسیک را مشاهده می‌کنید.

اکستنشن مژه کلاسیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

انجام این روش برای افرادی که چشم‌های حساس دارند یا از التهاب چشمی، گل مژه، ورم ملتحمه و بلفاریت رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. در صورتی که نشانه‌های عفونت چشمی دارید بهتر است ابتدا عفونت را درمان کرده و بعد سراغ اکستنشن مژه بروید. برای درمان گل مژه و سایر مشکلات پوست و چشم باید به متخصص مراجعه کنید.

مزایای اکستنشن مژه کلاسیک چیست؟

مژه اکستنشن کلاسیک علاوه بر ظاهر طبیعی مزایای دیگری دارد که باعث محبوبیت بالای آن شده است:

  • سرعت بالا برای نصب و قیمت مقرون به صرفه
  • مژه‌ها به شکل طبیعی پرپشت و بلند دیده می‌شوند.
  • عدم نیاز به ریمل و نگرانی نداشتن به‌خاطر برخورد ریمل با آب
  • تنوع مدل و شکل که برای انواع مختلف چشم‌ها قابل استفاده است.

نمی‌دونی اکستنشن مژه کلاسیک برات مناسب هست یا نه؟

برای تشخیص دقیق، با متخصص مشورت کن!

روش انجام اکستنشن مژه کلاسیک چگونه است؟

روش انجام مدل مژه کلاسیک به شرح زیر است:

  • در مرحله اول، تکنسین باید طول و ضخامت مژه‌های طبیعی را بررسی کند و بر اساس آن‌ها تار مصنوعی مناسب را انتخاب کرده تا روی مژه‌ها سنگینی نکند.
  • برای اینکه مژه‌های پایین و بالا حین کار به هم نچسبند، باید مژه‌های ردیف پایین (با چسب مخصوص) محکم شوند.
  • تکنسین باید با کمک شامپوی مژه یا پرایمر ناحیه پلک را چربی زدایی و تمیز کند. با این کار احتمال ریزش مژه‌های اضافه شده کمتر می‌شود و تارهای مصنوعی بهتر به مژه‌های طبیعی می‌چسبند.
  • تکنسین تارهای مصنوعی را با موچین مخصوص داخل چسب می‌زند (اضافه چسب را می گیرد) و بعد آن را با ظرافت روی مژه‌ها کار می‌گذارد. نوک تار مصنوعی باید حداقل ۰.۵ میلی‌متر با پوست پلک فاصله داشته باشد.
  • در پایان کار، تکنسین باید با براش اکستنشن مژه‌ها را شانه بزند تا از مرتب بودن و یکدستی کار اطمینان حاصل کند.

متن انگلیسی:
The treatment usually lasts 1.5 to 2 hours
ترجمه فارسی:
معمولا اجرای اکستنشن کلاسیک بین یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت طول ‌می‌کشد.

pmuhub

اکستنشن مژه کلاسیک چقدر زمان میبرد؟

تجربه و مهارت مژه‌کار و تراکم خط مژه‌ها روی مدت زمان انجام اکستنشن مژه کلاسیک تاثیر می‌گذارند. کوتاه‌تر بودن زمان انجام این روش به منزله مهارت تکنسین نیست، چرا که این روش دقت زیادی لازم دارد و معمولا زمان‌بر است.

اکستنشن مژه کلاسیک چقدر زمان میبرد؟
معمولا اجرای اکستنشن کلاسیک بین یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت طول ‌می‌کشد.

آمادگی لازم برای اکستنشن مژه کلاسیک

قبل از انجام این کار حتما در مورد مرکز یا سالن آرایشی که قرار است این کار را انجام دهید تحقیق کنید تا مطمئن شوید که بهداشت رعایت شده و از مواد اولیه عالی برای اکستنشن‌ها استفاده کنند. مهارت و سابقه کار مژه کار و رضایت مشتریان قبلی از او اهمیت زیادی در میزان رضایت شما از نتیجه کار دارد.

قبل از انجام این کار بهتر است مژه‌هایتان را تمیز بشویید و هیچ ماده آرایشی یا روغن و چربی روی آن نباشد. اگر چشم‌های حساسی دارید حتما از قبل اطلاع دهید. حتما از کیفیت و استاندارد محصولات مورد استفاده برای اکستنشن اطمینان حاصل کنید. 

مراقبت های لازم برای اکستنشن مژه کلاسیک

برای افزایش طول عمر و ماندگاری اکستنشن‌هایتان باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید. مراقبت های بعد از کاشت مژه شامل موارد زیر است:

  • تا یک روز بعد از کاشت حمام ممنوع است.
  • بعد از شستشوی صورت مژه‌ها را با دستمال نرم با حداقل فشار خشک کنید. روش تمیز کردن اکستنشن مژه و شستشوی مژه اکستنشن در طول عمر آن تاثیر دارد.
  • تا ۲۴ ساعت بعد کاشت از لوازم آرایش اطراف چشم و پلک خودداری کنید تا اثرگذاری چسب مژه‌ها بیشتر شود.
  • برای شستشوی صورت و مژه‌ها از شوینده‌های ملایمی مثل شامپو بچه استفاده کنید.
  • اگر تا چندساعت بعد کاشت احساس خارش یا التهاب دارید حتما به مژه‌کار اطلاع دهید و در صورت تشدید به متخصص چشم مراجعه کنید.
  • کشیدن مژه‌ها راه مناسبی برای جداسازی و ریموو مژه‌ها نیست چرا که باعث ریزش مژه‌های طبیعی خودتان می‌شود.
  • مصرف ریمل ضد آب یا ریمل‌های روغنی روی اکستنشن مژه کلاسیک ممنوع است چرا که باعث ریزش مژه‌ها می‌شود.

بعد از اکستنشن مژه دچار مشکلات چشم شدی؟ همین حالا از دکتر نوبت بگیر!

عوارض اکستنشن مژه کلاسیک چیست؟

اکستنشن مژه کار ظریف و حساسی است که به مواد اولیه مرغوب و با کیفیت و متخصص ماهر نیاز دارد تا آسیبی به چشم‌ها نرسد و مواردی مانند قرمزی چشم بعد از اکستنشن مژه اتفاق نیفتد. در کنار زیبایی که این تکنیک به شما هدیه می‌دهد، احتمالا عوارضی هم وجود دارد. از عوارض کاشت مژه کلاسیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت چشم
  • ورم ملتحمه
  • درد چشمی
  • تورم چشم
  • قرمز شدن یا خون آلود شدن چشم‌ها
  • سوزش چشم و پلک‌ها

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اکستنشن مژه کلاسیک روشی است که تار موهای مصنوعی را به مژه‌های طبیعی اضافه می‌کند تا ظاهر پرپشت‌تر، بلندتر و طبیعی‌تری به مژه‌های اصلی بدهد. مهمترین مزیت این روش هم زیبایی طبیعی است که به ظاهر چشم‌ها می‌دهد، به‌علاوه اینکه سریع‌تر انجام می‌شود، هزینه آن نسبت به سایر مدل‌های اکستنشن مژه مقرون به صرفه‌تر است و قابلیت شستشو دارد.

یادمان باشد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است کار را به دست متخصص باسابقه‌ای بسپاریم که رضایت مشتری بالایی داشته باشد و از مواد اولیه باکیفیت و استاندارد استفاده کند تا طول عمر اکستنشن‌ها بیشتر شود، و از عوارض احتمالی این روش برای چشم‌ها مثل التهاب، عفونت، یا خارش شدید چشم و پلک جلوگیری کنید. در صورتی که بعد از انجام این روش دچار التهاب یا عفونت چشمی شدید یا عوارض پس از چند ساعت بدتر شدند حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر بعد از کاشت مژه کلاسیک در مورد نکات مراقبتی یا عوارض آن سوالی دارید، باید با متخصص پوست و مو مشورت کنید. همچنین در صورت بروز مشکلات چشمی باید به فوق تخصص چشم مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر پوست آنلاین و دکتر چشم پزشک آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اکستنشن مژه شامل استفاده از مژه‌های مصنوعی جداگانه بر روی هر مژه طبیعی برای افزایش طول و حجم بیشتر آنها است.

ماندگاری و دوام اکستنشن والیوم نسبت به مدل کلاسیک طبیعی بیشتر است.

کاشت مژه چیزی بین دو هفته تا ۲۰ روز ماندگار است و بعد از آن معمولا باید برای ترمیم مراجعه کنید. البته نوع مراقبت شما روی بازه کاشت تا ترمیم تاثیر می‌گذارد.

برای افزایش طول عمر مژه‌های کلاسیک باید دستورالعمل‌های مراقبتی را دقیق رعایت کنید و از دستکاری، شستشوی زیاد، چربی و مواد آرایشی روی مژه‌ها و چشم‌ها خودداری کنید.

خیر، اکستنشن مژه نباید مژه‌های طبیعی شما را خراب کند. در واقع، مژه‌های طبیعی تنها در صورت استفاده نادرست از اکستنشن آسیب می‌بینند.

بله، اگر احساس می‌کنید که بین مژه‌هایتان شکافی وجود دارد، می‌توانید برای پرکردن این فضاها و داشتن ظاهری پرپشت‌تر و حجیم‌تر، کمی ریمل بزنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن