لیفت شقیقه چیست و بهترین روش لیفت شقیقه کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت شقیقه و ابرو یک متد زیبایی برای رفع افتادگی پلک و رفع چین و چروک اطراف چشم است که لیفتینگ شقیقه به روش‌‌های مختلفی انجام می‌‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 11 دقیقه
لیفت شقیقه چیست؟

احتمالا با عبارت لیفت شقیقه آشنایی دارید. برخی خانم‌ها و حتی آقایان چین و چروک و افتادگی کمی در قسمت ابروها و پیشانی دارند؛ اما می‌خواهند با کشش پوست در ناحیه شقیقه جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند. پزشکان متخصص زیبایی به این افراد لیفتینگ شقیقه را پیشنهاد می‌دهند. برخی افراد نیز از پزشک می‌خواهند، لیفت شقیقه و ابرو را به صورت ترکیبی انجام دهد.

برای انجام لیفتینگ شقیقه باید به دنبال بهترین پزشک متخصص زیبایی بود، تا عوارض این عمل به حداقل برسد. اگر قصد جراحی لیفت را دارید، جراح زیبایی مجرب می‌تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند. افتادگی پلک و گوشه‌های ابرو ظاهری خسته ایجاد می‌کند. با انجام لیفتینگ شقیقه و در کنار آن لیفت دور چشم می‌توان ظاهری زیبا ایجاد کرد.

لیفت شقیقه چیست؟

لیفت به چه معناست؟ به روش بالا کشیدن پوست برای از بین بردن چین و چروک لیفت گفته می‌شود. لیفتینگ شقیقه یعنی چی؟ کشیدن شقیقه یک نوع عمل زیبایی برای بالا کشیدن گوشه ابرو، از بین بردن خطوط پنجه کلاغی و سفت شدن پوست در ناحیه اطراف شقیقه است. افرادی که می‌خواهند چشمانی بازتر و ظاهری جوان‌تر داشته باشند، با لیفتینگ شقیقه به نتیجه مطلوبی می‌رسند. لیفتینگ شقیقه یک عمل مستقل است. اما زیادی آن را به صورت ترکیبی انجام می‌دهند. به عنوان مثال لیفت شقیقه همراه با جراحی بلفاروپلاستی (جراحی پلک) یا همراه با لیفت صورت انجام می‌شود.

ناحیه اطراف شقیقه به دلیل وجود تعداد زیاد عروق خونی بسیار حساس است. برای انجام کلیه روش‌های لیفتینگ باید در انتخاب پزشک دقت داشت. در صورتی که متخصص پوست و زیبایی با تجربه این عمل را انجام دهد، لیفتینگ شقیقه روشی غیرتهاجمی بوده و عوارض زیادی نخواهد داشت.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

شقیقه کجاست؟

شقیقه‌های شما در کنار صورت و درست پشت چشم‌هایتان، بین پیشانی و گوش قرار دارند. آنها به شکل دادن ظاهر و جوانی و شادابی کمک می‌کنند. با بالا رفتن سن، ناحیه شقیقه حجم بافتی خود را از دست می‌دهد و حالت توخالی به خود می‌گیرد. به همین دلیل بعضی افراد به روش‌های کشیدن پوست شقیقه روی می‌آورند.

انواع روش های لیفت شقیقه چه هستند؟

لیفت شقیقه چگونه انجام میشود؟ لیفت شقیقه در ابتدا تنها از طریق جراحی ممکن بود. بسیاری از افراد به دلیل طولانی بودن دوره نقاهت و هزینه زیاد آن از انجام عمل منصرف می‌شدند. اما امروزه کشیدن شقیقه و ابرو بدون جراحی از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. متخصص زیبایی با توجه به میزان افتادگی پوست و انتظارات مراجعه‌کننده بهترین روش لیفت شقیقه را پیشنهاد می‌دهد.

۱. لیفت شقیقه با تزریق ژل

لیفت شقیقه با تزریق ژل یک روش ایمن در عمل زیبایی محسوب می‌شود. اما به دلیل میزان عروق و رگ‌ها در قسمت شقیقه یکی از سخت‌ترین ناحیه‌ها برای تزریق ژل است. تزریق اشتباه در این ناحیه می‌تواند منجر به نابینایی شود. به همین دلیل انتخاب پزشک متخصص در این روش بسیار مهم است. حتما سوابق و میزان تجربه پزشک در تزریق ژل را بررسی کنید.

در این روش عموما از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بدون هیچ‌گونه عوارض پس از مدتی در بدن جذب می‌شود. با افزایش سن ناحیه اطراف شقیقه چربی خود را از دست می‌دهد. با تزریق ژل می‌توان به پر کردن این ناحیه و حجم دادن به شقیقه و ابروها کمک کرد. بعد از کشیده شدن پوست چین و چروک در اطراف شقیقه و چشم‌ها کاهش پیدا می‌کند. برای تزریق فیلر در ناحیه شقیقه باید از ژل‌هایی با مجوز FDA استفاده شود. البته هیچ‌کدام از برندهای ژل برای استفاده در ناحیه شقیقه مجوز ندارند. برخی از معتبرترین ژل‌ها عبارت‌اند از:

  • Juvéderm
  • Restylane
  • Radiesse
  • Sculptra Aesthetic
  • Bellafill

برای انجام لیفت دکتر جراح پلاستیک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. البته برخی برندهای ژل مانند Radiesse دارای بی‌حس کننده هستند و درد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. برای اینکه با بهترین متخصصین پوست و مو و زیبایی برای انجام لیفت شقیقه با نخ یا با تزریق ژل آشنا شوید به وب‌سایت دکترتو سری بزنید. 

۲. لیفت شقیقه با نخ

افرادی که به دلیل بالا رفتن سن یا کاهش شدید وزن دچار افتادگی پوست در ناحیه شقیقه و ابرو‌ها شده‌اند، می‌توانند لیفت شقیقه با نخ را امتحان کنند. این افراد در ناحیه گونه و خط فک هم پوست اضافه دارند، که با استفاده از نخ پوست این نواحی نیز کشیده می‌شود.

لیفتینگ شقیقه با نخ روشی تقریبا بدون درد است و حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. در این روش نخ به عنوان قلاب عمل کرده و لایه‌های زیرین پوست را به بالا می‌کشد و پوست سفت می‌شود. در لیفت با نخ می‌توان پس از ۱۰ روز تمامی فعالیت‌های روزانه را از سر گرفت. نتایج در این روش بلافاصله قابل مشاهده است. مقداری کبودی و ورم در روز‌های اول مشاهده می‌شود.

لیفت شقیقه با نخ چگونه است؟
لیفتینگ شقیقه با نخ روشی تقریبا بدون درد است و حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

۳. لیفت شقیقه با پلاسما جت

کشیدن شقیقه با پلاسما جت روشی بسیار کم تهاجم است. دستگاه پلاسما جت روی پوست قرار می‌گیرد و باعث تحریک بافت‌ها می‌شود. انرژی پلاسما تشکیل کلاژن و فیبرهای الاستین را تحریک می‌کند. با این روش چین و چروک‌ها کاهش پیدا کرده و لیفت پوست صورت انجام می‌شود. در پلاسما جت برش، تزریق و سوزش وجود ندارد. هیچ بافتی از صورت برداشته نمی‌شود. این روش برای نواحی کوچکی از پوست با خطوط زیاد مثل اطراف چشم و شقیقه بسیار مناسب است.

قبل از شروع درمان از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و درد به حداقل می‌رسد. ممکن است، تنها ۲ تا ۳ روز تورم و قرمزی در ناحیه شقیقه مشاهده کنید. پوسته پوسته شدن بعد از انجام پلاسما جت کاملا طبیعی است. عموما در این روش یک جلسه درمان کافی نیست. پزشک با توجه به نوع پوست و میزان چین و چروک ۳ تا ۴ جلسه پلاسما جت را تجویز می‌کند. بین جلسات حدود یک ماه فاصله است. ماندگاری این روش از دیگر روش‌های غیرجراحی بیشتر بوده و هر ۵ سال می‌توان آن را تمدید کرد.

۴. عمل جراحی لیفت شقیقه (تمپروپلاستی)

برای انجام لیفت شقیقه با جراحی (تمپروپلاستی) یا عمل کشیدن شقیقه، در ناحیه رویش مو (قسمت بالای گوش) برش کوچکی حدود ۳ سانتی‌متر ایجاد می‌کنند. بافت زیرین پوست به سمت بالا کشیده شده و سفت می‌شود. در این حالت خطوط پنچه کلاغی نیز صاف شده و از بین می‌رود. پوست اضافی برداشته شده و محل برش بخیه زده می‌شود. از آن‌جایی که محل برش داخل مو قرار دارد، جای آن پس از جراحی دیده نمی‌شود. بخیه‌ها ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی برداشته می‌شوند.

جراحی لیفتینگ شقیقه در بیشتر مواقع با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. گاهی بیماران از جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی می‌خواهند، در کنار لیفتینگ شقیقه از روش‌های ترکیبی مثل لیفت گونه و لیفت گردن هم استفاده کند. این روش لیفتینگ دائمی است و نیازی به تمدید آن نیست. اگرچه بدن روند طبیعی پیری را طی می‌کند، اما ناحیه لیفت شده به دلیل استفاده از روش های جوانسازی پوست، ظاهر شاداب‌تری دارد.

دنبال متخصص برای لیفت شقیقه و ابرو می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

مراقبت های بعد از عمل لیفت شقیقه چه هستند؟

بعد از عمل، بانداژ معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از جراحی برداشته می‌شود. شما باید با ۲ تا ۳ بالش بخوابید تا سر خود را در هفته اول بعد از جراحی بالا نگه دارید. این به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند. همچنین ممکن است کبودی روی پیشانی و اطراف چشم شما ظاهر شود که به مرور برطرف خواهد شد.

۵. فیلر شقیقه یا لیفت شقیقه با فیلر

فیلر شقیقه برای بالا بردن ابرو کاربرد زیادی دارد. همچنین به حالت دادن چشم‌ها هم کمک می‌کند. اگر روی ظاهر چشم گربه‌ای تمرکز دارید، احتمالاً تزریق چربی بیشتری در قسمت پایین شقیقه انجام می‌شود زیرا پر کردن این ناحیه به بلند شدن چشم کمک می‌کند.

۶. لیفت شقیقه با بوتاکس

بوتاکس با بالا بردن ابرو می‌تواند تاثیر ظریفی در بلند کردن پلک‌ها و بالا رفتن پوست شقیقه شما داشته باشد. بوتاکس برای بلند کردن دم خارجی ابرو استفاده می‌شود که مقدار کمی از پوست پلک را نمایان می‌کند. با تزریق بوتاکس به مقدار کم در قسمت پایینی پیشانی و دم بیرونی ابروها، ابرو و پلک بالا می‌روند.

عکس بوتاکس شقیقه

خط لبخند دور چشم باعث ایجاد چین و چروک‌هایی (به گفته برخی مانند پای کلاغ) در اطراف آن خواهد شد. این ناحیه اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما می‌توان به راحتی با پرکننده‌های پوستی آن را جوان کرد. در تصویر زیر، نمونه‌ای از بوتاکس شقیقه را مشاهده می‌کنید.

لیفتینگ با بوتاکس چگونه است؟
بوتاکس با بالا بردن ابرو می‌تواند تاثیر ظریفی در بلند کردن پلک‌ها و بالا رفتن پوست شقیقه شما داشته باشد.

۷. لیفت شقیقه با اندوتاین

دستگاه ENDOTINE Forehead یک روش جدید است که به طور خاص برای لیفت شقیقه و پیشانی طراحی شده است. در این روش از طراحی خطوط یکسان و قرینه استفاده می‌شود تا جراح بتواند به کمک آن بهترین حالت را از لیفتینگ ابرو و شقیقه پیاده کند.

متن انگلیسی: «By injecting Botox in small aliquots into the lower forehead and outer tail of the eyebrows, the brow raises as well as the eyelids.»
ترجمه فارسی: «با تزریق بوتاکس به مقدار کم در قسمت پایینی پیشانی و دم بیرونی ابروها، ابرو و همچنین پلک‌ها بالا می‌رود.»

به نقل از سایت michelegreenmd

تفاوت لیفت شقیقه با لیفت ابرو چیست؟

از لیفت ابرو برای اصلاح چین و چروک پیشانی، خط اخم، شیارهای بین ابرو و افتادگی ابرو استفاده می‌شود. لیفت ابرو به طور کلی برای بالا بردن ناحیه ابرو و پیشانی کاربرد دارد. اما در لیفت شقیقه تنها روی گوشه بیرونی ابرو یا انتهای پیشانی کار می‌شود. در این روش وسط ابرو و پیشانی به هیچ وجه تغییر نمی‌کند. لیفتینگ شقیقه باعث بالا رفتن ناحیه گونه و کاهش افتادگی چشم‌ها نیز می‌شود.

با توجه به آناتومی صورت هر شخص، لیفت ابرو می‌تواند چشم‌ها را بازتر و ظاهر را جوان‌تر کند. این روش بسیار طبیعی بوده و هیچ‌کس متوجه عمل زیبایی نمی‌شود. اما لیفتینگ شقیقه روشی است، که در عین ظرافت تغییرات زیادی در چشم‌ها ایجاد می‌کند. نتیجه کار ظاهری زیبا و جوان‌پسند خواهد بود.

انواع روش‌های لیفت شقیقهمعایب و عوارض جانبی کشیدن شقیقه
کشیدن شقیقه با تزریق ژلخارش
لیفت پیشانی و شقیقه با نخ (لیفت گوشه چشم از شقیقه)قرمزی و ورم
کشیدن شقیقه با پلاسما جتدرد در ناحیه تزریق
لیفت پیشانی و ابرو و شقیقه با جراحی (تمپروپلاستی)کبودی
انواع روش‌های لیفت شقیقه و معایب آن

لیفت شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟

لیفتینگ برای افرادی مناسب است، که با افزایش سن دچار افتادگی ابرو یا پلک شده باشند، اما از بقیه نواحی پیشانی خود راضی هستند. افرادی که به دنبال جوانسازی صورت خود هستند، می‌توانند با لیفت شقیقه و حداقل تهاجم به نتیجه دلخواه خود برسند. به طور کلی این روش در موارد زیر کاربرد دارد:

  • رفع چین و چروک و افتادگی در اطراف ابرو
  • بالا بردن یک سوم انتهای ابرو
  • ایجاد کشش در گونه‌های افتاده
  • کاهش افتادگی در پلک بالا
  • از بین بردن خطوط پنجه کلاغی
  • کمک به باز شدن چشم‌ها و رفع حالت خسته در چهره

می‌دونستی کل اجزای صورت رو میشه لیفت کرد؟

لیفت شقیقه در خانه (لیفت شقیقه بدون جراحی امکان پذیر است؟)

یکی از روش‌های لیفت شقیقه در خانه انجام ماساژهای مخصوص صورت است. انجام مداوم ماساژ به مرور زمان باعث بهبود پوست و رفع افتادگی آن می‌شود. البته باید مراقبت از پوست همیشگی باشد. انجام ماساژ در کوتاه مدت تاثیری در رفع افتادگی نخواهد داشت. لیفتینگ در خانه به صورت موقت هم امکان‌پذیر است. با وسایل مخصوص لیفت شقیقه می‌توان برای مهمانی‌ها و مراسم‌ها لیفتینگ انجام داد. این لوازم باعث کشش پوست برای چند ساعت می‌شوند.

چسب لیفت شقیقه

یکی از لوازم لیفتینگ موقت نوار چسب مخصوص لیفت است. این چسب‌ها کاملا بی‌رنگ بوده و در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایش موجود است. نحوه زدن چسب لیفت شقیقه به این صورت است که برای کشش در ناحیه شقیقه و اطراف چشم باید چسب را بر روی پوست قرار داده و کشش لازم را با آن ایجاد کرد. با استفاده از لوازم آرایش چسب لیفت به هیچ وجه دیده نمی‌شود.

کش لیفت شقیقه

روش دیگر برای لیفتینگ در خانه استفاده از کش لیفت شقیقه است. در دو سر این نوع کش شانه‌های کوچکی وجود دارد، که داخل مو قفل می‌شوند. برای استفاده از آن باید ابتدا مقداری از مو را بالا جمع کرده و سپس با توجه به اندازه سر طول کش را مشخص کرد. پس از تنظیم طول کش و قرار دادن آن دور سر، قسمت شقیقه و ابروها به سمت عقب کشیده می‌شود.

با باز کردن موها می‌توان کش لیفت را پنهان کرد. از این روش به هیچ وجه به صورت روزمره استفاده نکنید. استفاده مداوم از کش لیفت باعث ریزش موها در ناحیه نزدیک شقیقه می‌شود.

عوارض کش لیفتینگ شقیقه چیست؟

پس از استفاده از کش لیفتینگ شقیقه ممکن است تورم و کبودی در ناحیه پیشانی و چشم را احساس کنید. همچنین امکان تنش و بی‌حسی نیز وجود دارد. با توجه به اینکه این روش دائمی نیست، این علائم در عرض دو هفته خود به خود از بین می‌روند.

عکس لیفت شقیقه

لیفت شقیقه یا لیفت گیجگاهی ابرو یک روش انتخابی است که برای بالا بردن قسمت خارجی پیشانی، چشم و انتهای ابرو استفاده می‌شود. در تصویر زیر، نمونه‌ای از کشیدن شقیقه را مشاهده می‌کنید که باعث از بین رفتن چین و چروک‌های پوست صورت در اثر افزایش سن شده است.

لیفت شقیقه بدون جراحی امکان پذیر است؟
لیفت شقیقه یا لیفت گیجگاهی ابرو یک روش انتخابی است که برای بالا بردن قسمت خارجی پیشانی، چشم و انتهای ابرو استفاده می‌شود.

آمادگی و اقدامات پیش از لیفت شقیقه چیست؟

که در سایت دکترتو فراهم شده است و اطلاع از این موارد، مهم است.

بسیاری از روش‌های لیفتینگ برای خانم‌های باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود. همچنین ممکن است، در افراد دارای پوست خیلی نازک پزشک پس از معاینه بیمار را از روش‌هایی مثل لیفت با نخ یا جراحی لیفت شقیقه منع کند.

روند بهبود پس از لیفت شقیقه چگونه است؟

در میان روش‌های مختلف لیفت روند بهبود در جراحی کشیدن پوست شقیقه طولانی‌تر است. حدود ۷ تا ۱۰ روز بعد از کشیدن بخیه لیفت شقیقه انجام می‌شود. البته از آن‌جایی که بخیه‌ها داخل مو است، دیده نمی‌شود و می‌توان به کارهای روزمره رسیدگی کرد. در چند روز اول کبودی و تورم در این ناحیه طبیعی است و درمان ورم لیفت شقیقه توصیه می‌شود.

پزشک برای کاهش این علائم به بیمار کمپرس سرد را پیشنهاد می‌دهد. هنگام خواب باید به پشت خوابید. خوابیدن به پهلو می‌تواند به بخیه‌ها فشار وارد کند. در روش‌های غیرجراحی لیفتینگ شقیقه روند بهبودی بسیار سریع است. شخص می‌تواند پس از انجام لیفت به راحتی فعالیت‌های روزانه را انجام دهد. اما در این روش‌ها نیز پزشک متخصص زیبایی توصیه می‌کند، تا ۴۸ ساعت فعالیت‌های شدید مثل ورزش نداشته باشید. همچنین بهتر است، در چند شب اول به پشت خوابیده و به شقیقه‌ها فشار وارد نکنید.

معایب و عوارض جانبی لیفت شقیقه چه مواردی است؟

روش‌های غیرجراحی لیفتینگ شقیقه عوارض بسیار کمی دارند. برخی عوارض لیفت شقیقه شایع بوده و در بسیاری از افراد دیده می‌شود. این علائم طی چند روز از بین می‌روند. اما برخی عوارض نادر می‌تواند جدی‌تر باشد. به عنوان مثال عوارض شایع لیفت با تزریق ژل شامل موارد زیر است:

  • ورم
  • قرمزی
  • درد در ناحیه تزریق
  • کبودی
  • خارش

ضرر لیفت شقیقه با تزریق ژل که به صورت نادر اتفاق افتاده و حتما باید به پزشک اطلاع داده شود، شامل موارد زیر است:

  • عفونت
  • نشتی ژل از محل تزریق
  • ایجاد التهابی به نام گرانولوم
  • جابجایی ژل از ناحیه تزریق به نواحی دیگر صورت
  • آسیب عروق خونی
  • از دست دادن بینایی در اثر تزریق به شریان‌های انتقال خون به چشم
  • مرگ بافت صورت در اثر انسداد جریان خون

در روش لیفتینگ شقیقه با نخ عموما عوارضی مثل کبودی، ورم و قرمزی تا چند روز قابل مشاهده است. در صورت وجود هر نوع عارض دیگر مانند عفونت باید به پزشک مراجعه کرد. جراحی لیفت شقیقه همانند هر نوع جراحی عوارضی در پی دارد. برخی عوارض مانند کبودی، تورم و کمی درد طبیعی است. عوارض نادر این روش خونریزی و عفونت بوده و در صورت مشاهده این علائم باید سریعا به دکتر پوست و مو مراجعه کرد.

معایب و عوارض جانبی لیفت شقیقه چه مواردی است؟
در روش لیفتینگ شقیقه با نخ عموما عوارضی مثل کبودی، ورم و قرمزی تا چند روز قابل مشاهده است.

درباره لیفت شقیقه بیشتر بدانیم

در ادامه به تعدادی از سوالات متداول افراد پیش از لیفتینگ شقیقه و چشم پاسخ می‌دهیم. بهتر است، قبل از هرگونه عمل زیبایی با مزایا، معایب، هزینه و بهترین پزشکان آن حوزه آشنا شوید.

ماندگاری لیفت شقیقه چقدر است؟

روش‌های مختلف کشیدن پوست شقیقه ماندگاری متفاوتی دارند. پزشک با توجه به میزان افتادگی و انتظارات شما بهترین روش کشیدن شقیقه و چشم را پیشنهاد می‌دهد. لیفت با تزریق ژل با توجه به برند ژل استفاده شده بین ۶ ماه تا یک سال دوام دارد. روش لیفت با نخ ماندگاری بیشتری دارد. اما به طور کلی روش‌های غیرجراحی لیفتینگ حدودا هر سال باید تمدید شوند.

جراحی لیفت شقیقه روشی دائمی بوده و نیاز به تمدید آن نیست. البته در هیچ یک از روش‌های لیفتینگ نمی‌توان جلوی روند پیری را گرفت. بنابراین پس از چندین سال امکان افتادگی پوست در این ناحیه وجود دارد. می‌توان با استفاده از روش‌های ترکیبی لیفتینگ شقیقه و چشم یا لیفت شقیقه و ابرو دوباره به نتایج مطلوبی رسید.

هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟

هزینه لیفت شقیقه در روش‌های مختلف یکسان نیست. بدون شک جراحی شقیقه هزینه بیشتری دارد. در لیفت با تزریق ژل برند ژل و میزان حجم ژل استفاده شده در قیمت‌گذاری موثر است. همچنین تجربه پزشک متخصص زیبایی و موقعیت کلینیک می‌تواند قیمت لیفت شقیقه را افزایش دهد.

از آن‌جایی که لیفتینگ یک روش زیبایی محسوب می‌شود، بیمه درمانی هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهد. بیمه درمانی در رابطه با اقدامات حیاتی طبق توصیه پزشک کاربرد دارد. انجام لیفت درنواحی مختلف توسط هیچ پزشکی برای درمان توصیه نمی‌شود. قیمت لیفت شقیقه بین ۱۲ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان است. بستگی به روش لیفت شقیقه دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از دکتر پوست آنلاین در سایت دکترتو استفاده کنید.

آیا لیفت شقیقه درد دارد؟

جراحی شقیقه همانند هر جراحی دوره نقاهت چند روزه‌ای داشته و مقداری درد در ناحیه شقیقه طبیعی است. جراح زیبایی در این حالت داروهای تسکین‌دهنده درد تجویز می‌کند. اما سایر روش‌های کشیدن شقیقه بدون جراحی درد بسیار جزئی داشته و می‌توان پس از لیفتینگ به راحتی فعالیت‌های روزانه را انجام داد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر متخصص

برای انتخاب بهترین پزشک متخصص زیبایی در امر لیفت شقیقه باید مجوز‌های پزشکی را بررسی کنید. علاوه بر مجوز فعالیت پزشکی داشتن تجربه کافی در لیفتینگ شقیقه بسیار مهم است. در جلسه مشاوره از پزشک خود بخواهید، نمونه کارهای قبلی و عکس قبل و بعد بیماران را نشان دهد. در مورد انتظارات خود و نتیجه عمل زیبایی با پزشک صحبت کنید. مطمئن شوید، عمل زیبایی توسط پزشک انجام می‌شود و آن را به شخص دیگری نمی‌سپارد.

جراحی لیفتینگ شقیقه توسط جراح زیبایی انجام می‌شود. جراح زیبایی باید مجوزهای لازم برای جراحی را داشته باشد. اگر قرار است، لیفتینگ در مطب جراح یا کلینیک انجام شود، امکانات قبل و بعد از جراحی بسیار مهم است. می‌توانید با پرس‌وجو از بیماران قبلی امکانات کلینیک را بررسی کنید. برای انتخاب بهترین متخصص زیبایی یا بهترین جراح پلاستیک می‌توانید لیست پزشکان متخصص در سایت دکترتو را بررسی کنید. در دکترتو امکان مشاوره تلفنی و متنی با پزشکان نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

از چسب لیفت شقیقه به عنوان لیفت موقت استفاده می‌شود که این چسب‌ها کاملا بی‌رنگ بوده و برای کشیده شدن در سمت شقیقه و چشم انجام می‌شود.

افرادی که به دلیل بالا رفتن سن یا کاهش شدید وزن دچار افتادگی پوست در ناحیه شقیقه و ابرو‌ها شده‌اند، می‌توانند کشیدن پوست شقیقه با نخ را امتحان کنند.

به غیر از روش‌های خانگی لیفتینگ شقیقه، سایر روش‌ها می‌توانند تا ماه‌ها دوام داشته باشند.

عمل جراحی کشیدن شقیقه شامل برش‌های حدودا ۳ سانتی در پشت خط مو، درست بالای پیشانی است. سپس بافت زیرین ناحیه ابرو برداشته می‌شود و برای لیفت صورت جابه‌جا می‌گردد.

 

به صورت طبیعی پوست شقیقه جابه‌جا نمی‌شود و حتی با گذر زمان می‌افتد. استفاده از عمل لیفت طبیعی در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

هزینه عمل کشیدن شقیقه با جراحی بین ۱۰ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است.

 

این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و زمان بهبودی برای این روش حدود یک هفته تا دو هفته است.

 

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن