زاویه سازی فک با تزریق کیبلا چگونه انجام می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زاویه سازی فک با تزریق کیبلا یک روش زیبایی است که با تزریق مواد به زیر چانه باعث حذف چربی‌ها و سفت شدن ماهیچه فک می‌شود. این روش ممکن است باعث زخم، مشکل در بلع یا عفونت شود. باید از دستکاری یا ماساژ دادن چانه بعد از درمان خودداری کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
زاویه سازی فک با تزریق کیبلا

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا می‌خواهید زاویه سازی فک با تزریق کیبلا را امتحان کنید؟ تابه‌حال شده که از صفحات افراد مشهور یا اینفلوئنسرهای زیبایی بازدید کنید و متوجه شوید که اکثر آن‌ها فک زاویه‌دار دارند؟ آیا همه آن‌ها با این فک‌ها متولد شده‌اند یا این که با پروسه‌های زیبایی توانسته‌اند به این فک برسند؟ هر ساله صدها هزار زن و مرد برای ایجاد تعادل بهتر در اجزای صورت خود و بهبود فرم صورتشان، به مواد تزریقی آرایشی روی می‌آورند. زاویه سازی فک با تزریق کیبلا یکی از رایج‌ترین پروسه‌هایی است که امروزه در سرتاسر جهان انجام می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به هر آنچه که دراین‌خصوص باید بدانید بپردازیم.

قبل از اقدام به زاویه سازی فک با کیبلا سوالات خود را از یک متخصص پوست و موی باتجربه بپرسید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو بهترین متخصص نزدیک خود را پیدا کنید. در سایت دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با بهترین پزشکان وجود دارد.

زاویه سازی فک با تزریق کیبلا چیست؟

آیا هر بار که در آینه نگاه می‌کنید، غبغبتان باعث می‌شود اعتماد به نفستان را از دست دهید؟ یا این که از داشتن چربی‌های اضافی در زیر چانه که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند، خسته شده‌اید؟ دیگر نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا با کمک تزریق کیبلا می‌توانید به زاویه فک دلخواهتان برسید.

زمانی که در سال ۲۰۱۴ Kybella® توانست مجوز FDA را برای کاهش چربی‌های ناخواسته در ناحیه چانه دریافت کند، بازار لوازم آرایشی تزریقی را تحت تاثیر قرار داد. در این وضعیت پزشکان زیبایی توانستند یک ابزار جدید برای کمک به بیماران خود که نگران غبغب بودند، پیدا کنند. آن‌ها نه‌تنها به اثربخشی Kybella® در کاهش چربی پی بردند، بلکه به این نتیجه رسیدند که این محلول تزریقی می‌تواند به انقباض جزئی و سفت شدن بافت باقیمانده به‌ویژه در امتداد خط فک کمک کند. نتیجه این بود که با کمک این تزریق، ظاهر فرد تغییر می‌کرد و خط فک به حالتی جوان‌تر تبدیل می‌شد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Kybella injections break down fat cells in the submental area, resulting in a more defined jawline and a reduction in the appearance of a double chin
ترجمه متن:
تزریق کیبلا سلول های چربی را در ناحیه زیر فک و چانه می‌شکند و در نتیجه خط فک مشخص تر شده و غبغب کاهش می‌یابد.

FDA

کیبلا چیست؟

کیبلا یک داروی تجویزی برای بزرگسالان است که برای بهبود ظاهر چانه و برطرف کردن ایرادات چانه استفاده می‌شود. امروزه از این درمان تنها در ناحیه چانه استفاده می‌شود و هنوز مشخص نیست که بتواند برای چربی‌های خارج از این ناحیه موثر باشد.

کاربرد کیبلا در زاویه سازی فک

همان گونه که در بخش‌های بالا گفتیم، اصلی‌ترین کاربرد کیبلا، برطرف‌کردن چربی‌های اذیت‌کننده در ناحیه چانه و زیر آن است که اعتمادبه‌نفس را از فرد گرفته‌اند. این روش یک درمان موثر برای بهبود وضعیت این چربی‌ها است. از این روش همچنین برای زاویه سازی فک و ایجاد یک خط فک زیباتر و مشخص‌تر هم استفاده می‌شود.

زاویه سازی فک با تزریق کیبلا برای چه افرادی مناسب است؟

بزرگسالان بالای ۲۱ سال که از نظر جسمی سالم هستند و به مواد فعال موجود در فرمولاسیون این درمان حساسیت ندارند، اغلب کاندید مناسبی برای این درمان در نظر گرفته می‌شوند. این درمان برای کسانی که دارای مقدار متوسطی از چربی در ناحیه زیر چانه هستند ایده‌آل است (خصوصا کسانی که برای خلاص شدن از شر این چربی‌ها، از روش‌های سنتی استفاده کرده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند) و به مدل زاویه سازی صورت کمک می‌کند.

کسانی که ترجیح می‌دهند از یک روش درمانی غیرجراحی برای کاهش چربی زیر چانه استفاده کنند و علاقه‌مند به جراحی‌های زیبایی مانند لیپوساکشن نیستند، می‌توانند این درمان را انتخاب کنند.

زاویه سازی فک با کیبلا برای تو مناسبه؟

همین الان از متخصص پوست مشاوره بگیر.

زاویه سازی فک با تزریق کیبلا برای چه افرادی مناسب نیست؟

بهتر است افرادی که قرار است این درمان را انجام دهند باردار یا شیرده نباشند. این درمان همچنین به افرادی که چاقی مفرط دارند نیز توصیه نمی‌شود. اگر اختلالاتی همچون مشکلات بلع، مشکلات خونریزی، ضعف عضلات صورت و عفونت زیر چانه دارید، ممکن است کاندید مناسبی برای تزریق کیبلا نباشید. برای تعیین این که آیا کاندید مناسبی برای این پروسه هستید یا نه باید با پزشکتان مشورت کنید.

متن انگلیسی:
The injection of Kybella is a safe and effective method for reducing submental fullness, commonly known as a double chin
ترجمه متن:
تزریق کیبلا روشی ایمن و موثر برای کاهش چاقی زیر فک و غبغب شناخته می‌شود.

American Academy of Dermatology (AAD)

مزایای زاویه سازی فک با تزریق کیبلا

برخی از مزایای این پروسه به شرح زیر هستند:

  • یک روش عالی برای زاویه دادن به فک محسوب می‌شود. زاویه سازی فک با تزریق کیبلا باعث می‌شود که زیبایی چهره‌تان بیشتر شود و جوان‌تر به نظر برسید.
  • کانتورینگ فک با کیبلا دردناک نیست. تنها ممکن است در ناحیه تزریق، سوزش یا گرمای جزئی را حس کنید.
  • پروسه‌های جراحی که برای لیفت غبغب و گردن استفاده می‌شوند از مواد بیهوشی استفاده می‌کنند که این مواد عوارض و خطرات گسترده‌ای دارند. اما این روش تهاجمی نیست و احتمال بروز عوارض جانبی بعد از آن خیلی کم است.
  • دوام و ماندگاری نتایج حاصل از این پروسه بالا هستند و معمولا تا آخر عمر فرد ادامه دارند. پس یک راه‌حل مناسب برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که دنبال یک روش دائمی برای زاویه دادن به فک و رفع غبغب هستند.
حذف چربی‌های زیر چانه، اصلی‌ترین کاربرد کیبلا است.
حذف چربی‌های زیر چانه، اصلی‌ترین کاربرد کیبلا است.

نحوه زاویه سازی فک با تزریق کیبلا

زاویه سازی فک چگونه انجام میشود؟ دئوکسی کولیک اسید یک اسید صفراوی است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود تا به جذب چربی کمک کند. در تزریق کیبلا از یک فرم مصنوعی از دئوکسی کولیک اسید استفاده می‌شود. پس از تزریق، این اسید سلول‌های چربی واقع در زیر چانه را از بین می‌برد تا این ناحیه دیگر نتواند چربی را ذخیره کند. مطمئن شوید که یک متخصص آموزش‌دیده تزریق کیبلا را انجام می‌دهد؛ زیرا دئوکسی کولیک اسید می‌تواند سلول‌های دیگر را نیز در این پروسه بکشد و آسیب زیادی به سلول‌های سالم وارد کند.

قبل از انجام این پروسه، متخصص نواحی‌ای که قرار است در آن‌ها تزریق صورت بگیرد، علامت‌گذاری می‌کند و ممکن است از یک ماده بی‌حس‌کننده موضعی یا کیسه یخ استفاده کند تا از بروز هر گونه درد یا ناراحتی در این ناحیه جلوگیری شود. معمولا از ۲۰-۳۰ و گاهی ۵۰ تزریق در زیر چانه استفاده می‌شود. سپس این اسید به‌تدریج عمل می‌کند تا سلول‌های چربی که در هفته‌های بعد توسط بدن متابولیزه می‌شوند، از بین ببرد.

چه مدت تاثیر کیبلا در فک باقی می ماند؟

کیبلا سلول‌های چربی را از بین می‌برد و بدن به‌تدریج این سلول‌ها را از طریق سیستم دفعی و لنفاوی خارج می‌کند. هنگامی که سلول‌های چربی مرده از بدن خارج شدند، سلول‌های جدیدی تولید نمی‌شود. ازاین‌رو، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج کانتورینگ فک با کیبلا تا آخر عمر باقی بمانند.

برای زاویه سازی صورت با کیبلا چند جلسه درمان نیاز است؟

هر بیمار بسته به وضعیت فک و سطح چربی‌های آن، یک برنامه درمانی جداگانه خواهد داشت. برخی از افراد تنها به یک جلسه درمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای نیاز دارند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب، به ۳ تا ۴ جلسه نیاز داشته باشند. این درمان‌ها را می‌توان بافاصله ۳ یا ۴ هفته از همدیگر انجام داد. اما هنگامی که چربی حل می‌شود، اثرات حاصل طولانی‌مدت و ماندگار هستند.

برخی از افراد تنها به یک جلسه درمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای نیاز دارند.
برخی از افراد تنها به یک جلسه درمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای نیاز دارند.

آمادگی قبل از تزریق کیبلا برای زاویه سازی فک

زمانی که مشخص شد کاندید مناسبی برای زاویه سازی فک با تزریق کیبلا هستید، با پزشکتان صحبت کنید تا در خصوص اقدامات ضروری و آمادگی‌های لازم قبل از این پروسه شما را مطلع کند.

  • ابتدا در مورد سابقه پزشکی‌تان و هر گونه عمل زیبایی که روی صورت، گردن یا چانه خود انجام داده‌اید پزشک را در جریان قرار دهید.
  • به‌علاوه اگر سابقه بیماری‌ها یا اختلالاتی مثل مشکلات بلع یا خونریزی دارید، حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.
  • تحقیقات در خصوص تاثیرات تزریق کیبلا روی جنین یا نوزاد هنوز ادامه دارند؛ بنابراین اگر در دوران شیردهی یا بارداری هستید یا اگر در آینده نزدیک قصد بارداری دارید، حتما پزشک را مطلع کنید.
  • به‌عنوان یک پروسه غیرجراحی، آمادگی‌های چندان زیادی برای این تزریق نیاز نیست. شستن صحیح صورت قبل از این درمان، می‌تواند به کاهش خطر عفونت کمک کند.
  • عدم مصرف ایبوپروفن و استامینوفن قبل از این درمان، می‌تواند احتمال شکل‌گیری کبودی بعد از درمان را کاهش دهد.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک با تزریق کیبلا

برای این که زاویه سازی فک با تزریق کیبلا اثرگذار باشد باید مراقبت‌های بعد از این پروسه را جدی بگیرید. برخی از این مراقبت‌های ضروری شامل این مواردند:

  • به مدت ۲۴ ساعت پس از درمان، از بلندکردن اجسام سنگین یا انجام ورزش‌های شدید خودداری کنید.
  • از دستکاری یا ماساژ دادن چانه بعد از درمان خودداری کنید. این یعنی تا ۱۴ روز پس از این درمان، پروسه‌هایی مثل فشیال، لایه‌برداری، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و غیره را انجام ندهید.
  • در ۱۲ ساعت اول پس از تزریق می‌توانید از کمپرس سرد/ یخ روی نواحی متورم استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از این پروسه آرایش نکنید.
  • می‌توانید روتین معمول مراقبت از پوستتان را با استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم و شستشوی سبک دنبال کنید.

عوارض زاویه سازی فک با تزریق کیبلا

زاویه سازی فک با تزریق کیبلا، درست همچون سایر پروسه‌های زیبایی می‌تواند با عوارض جانبی جدی همراه باشد که برخی از آن‌ها شامل این مواردند:

  • آسیب عصبی در ناحیه فک (که می‌تواند باعث ضعف عضلات صورت یا لبخند نامتقارن شود.)
  • مشکلات بلع
  • بروز مشکل در محل تزریق، برای مثال جمع‌شدن خون در زیر پوست (هماتوم) یا کبودی
  • آسیب به شریان یا ورید در صورت تزریق ناشیانه کیبلا
  • ایجاد زخم باز، درد، قرمزی، آسیب و مرگ سلولی بافت (نکروز) در اطراف محل تزریق
  • عفونت

اگر عضلات صورتتان شروع به نشان دادن علائمی مثل ضعف کردند یا لبخندتان نامتقارن شد، با پزشک تماس بگیرید و علائم را با او در میان بگذارید.

زاویه سازی فک با کیبلا به دردسرش می‌ارزه؟ از متخصص مشاوره بگیر.

هزینه تزریق کیبلا برای زاویه سازی فک

هزینه زاویه سازی صورت با تزریق کیبلا، یک هزینه مشخص و ثابت نیست. در حقیقت هزینه تزریق کیبلا، بسته به کلینیک موردنظر، نوع مشکل فک و تعداد جلسات موردنیاز متفاوت است. معمولا بیمه هزینه زاویه سازی فک با تزریق کیبلا را قبول نمی‌کند؛ زیرا این یک پروسه زیبایی در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین، از قبل باید بدانید که قرار است هزینه‌ها را خودتان پرداخت کنید.

زاویه سازی فک با تزریق کیبلا بهتره یا لیپوساکشن؟

اگر بین این دو روش نمی‌دانید کدام برای شما مناسب است، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید. در این جدول تفاوت زاویه سازی فک با تزریق کیبلا و زاویه سازی فک با لیپوساکشن توضیح داده شده است. اگر می‌خواهید بدانید که ساکشن غبغب چگونه انجام میشود، با جراح پلاستیک یا متخصص پوست مشورت کنید.

زاویه سازی صورت با تزریق کیبلازاویه سازی صورت با لیپوساکشن
کم تهاجمی و کم‌ریسک است.یک درمان نسبتا تهاجمی با خطرات بیشتر است.
معمولا به ۶ جلسه تزریق نیاز است.
بین جلسات تزریق حداقل یک ماه باید فاصله باشد
یک درمان یکباره است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
این درمان به‌صورت تزریق است و در آن از برش استفاده نمی‌شود.این درمان با برش و بخیه همراه است.
هزینه درمان بیمارانی که به ۶ جلسه تزریق نیاز دارند معمولا بیشتر از بیمارانی است که یک جلسه لیپوساکشن انجام می‌دهند.معمولا هزینه کمتری دارد.
۷۵ درصد از بیماران پس از انجام این پروسه رضایت دارند.۹۵ درصد از بیماران پس از انجام این پروسه رضایت دارند.
مقایسه زاویه سازی فک با کیبلا و لیپوساکشن

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

زاویه سازی فک با تزریق کیبلا درمانی است که اخیرا به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده است. این درمان در سرتاسر جهان انجام می‌شود و اثرات آن در کاهش چربی چانه و زاویه دادن به فک اثبات شده‌اند. چیزی که این درمان را به یک گزینه عالی تبدیل کرده است، ماندگاری بالای آن است. به‌علاوه این پروسه کم تهاجمی است و به بیماران این اطمینان را می‌دهد که به میزان کمی در معرض عوارض جانبی خطرناک قرار می‌گیرند.

اگر قصد زاویه سازی فک و صورت با تزریق کیبلا را دارید، حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

دلیل محبوبیت کانتورینگ فک با تزریق کیبلا کم تهاجمی بودن و اثرگذاری بالای این روش درمانی است. معمولا زمانی که اسم جراحی می‌آید بسیاری از بیماران می‌ترسند و ازآنجایی‌که این روش جراحی محسوب نمی‌شود، توانسته از روش‌های مشابه محبوب‌تر شود.

همان‌طور که در قسمت‌های بالا گفتیم در این درمان از نوع مصنوعی دئوکسی کولیک اسید استفاده می‌شود. این اسید پس از تزریق، شروع به ازبین‌بردن سلول‌های چربی موجود در ناحیه چانه می‌کند. بعد از آن، این سلول‌ها از بدن خارج می‌شوند و هیچ سلول جدیدی جایگزین آن‌ها نمی‌شود.

بله کیبلا یک گزینه عالی در زاویه دادن به فک است. بعد از استفاده از این روش درمانی، فکتان ظاهر مشخص‌تر و زیباتری پیدا می‌کند. این روش برای افرادی مناسب است که دوست دارند فک تیز و زاویه‌داری که به‌تازگی ترند شده است، داشته باشند.

بعد از زاویه سازی فک با تزریق کیبلا، در مدت کوتاهی اثرات این درمان مشخص خواهند شد. کمی قرمزی و کبودی بعد از این پروسه عادی است و نیازی به نگرانی نیست. اما اگر می‌خواهید کبودی‌هایتان زودتر برطرف شوند می‌توانید کمپرس یخ را روی این قسمت استعمال کنید.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن