زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس، کاندید مناسب و روش انجام آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس بیشتر برای صورت‌های چاق کاربرد دارد و به منظور لاغرتر جلوه دادن ناحیه فک استفاده می‌شود. معمولا دوام این روش چیزی بین 3 تا 6 ماه است و معمولا عوارض نادری دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
زاویه سازی فک با بوتاکس

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس از روش‌های محبوب است. بسیاری از افراد نمی‌دانند که با بالا رفتن سن، خط فک هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. زمانی که این افراد به پیری فکر می‌کنند، تنها چیزی که برای آن‌ها تداعی‌کننده پیری است، چین‌وچروک و خطوط روی پوست است (به‌خصوص خط اخم در وسط پیشانی یا خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم). اما بقیه قسمت‌های صورت نیز در این دوران دستخوش تغییرات می‌شوند.

پهن‌ترین قسمت صورت معمولا در ناحیه چشم و باریک‌ترین قسمت آن در ناحیه فک و چانه است. اما با افزایش سن، صورت در ناحیه خط فک حالت مربعی یا پهن‌تری پیدا می‌کند. این موضوع برای بسیاری از زنان نگران‌کننده شده است و باعث شده که به پروسه‌های زیبایی مثل زاویه سازی فک با بوتاکس فکر کنند. در اینجا به هر آنچه که در خصوص این پروسه زیبایی باید بدانید اشاره کرده‌ایم.

اگر قصد تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک دارید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس برای طیف گسترده‌ای از اهداف پزشکی و زیبایی استفاده می‌شود. (بوتاکس چیست؟)زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس نیز یک پروسه زیبایی رایج برای جوان‌سازی صورت است که نام دیگر آن کانتورینگ فک با بوتاکس است. برای این که بخش پایین صورت بیشتر حالت V داشته باشد، از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود.

این درمان می‌تواند تا حدی عضلات جونده یا ماستر (Masseter muscle) را شل کند. بوتاکس با کاهش اندازه این عضلات، خط فک را باریک می‌کند. این تکنیک به نوبه خود V شکل به نظر رسیدن قسمت پایین صورت را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود صورت جوان‌تر و باریک‌تر به نظر برسد. این روش در عین حال استخوان گونه را نیز برجسته‌تر جلوه می‌دهد.

تزریق بوتاکس که برای لاغرتر جلوه‌دادن خط فک استفاده می‌شود بیشتر در میان افراد آسیایی‌تبار و افرادی که فک پهنی دارند محبوب است. زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس همچنین می‌تواند برای به حداقل‌رساندن تعریق زیاد از حد یا سردردهای میگرنی هم مفید باشد.

متن انگلیسی:
Jaw angle augmentation using botulinum toxin injection can help improve the definition and contour of the jawline, resulting in a more balanced and aesthetically pleasing facial appearance
ترجمه متن:
زاویه سازی فک با تزریق سم بوتولینوم می‌تواند در بهبود شکل‌دهی به خط چانه کمک کند و در نتیجه ظاهر صورت متعادل‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

academic
کسانی که صورت مربعی دارند بهترین کاندید برای زاویه سازی فک با بوتاکس هستند.
کسانی که صورت مربعی دارند بهترین کاندید برای زاویه سازی فک با بوتاکس هستند.

کاربرد بوتاکس در زاویه سازی فک

بوتاکس یک ماده مفید و پرمصرف در علم پزشکی است که در حقیقت می‌تواند فرم خط فک را تغییر دهد. بوتاکس یک گزینه غیرجراحی و کم تهاجمی برای افرادی است که صورت گرد یا مربعی دارند و دوست دارند در مدل زاویه سازی صورت فرم صورتشان را به حالت قلبی یا بیضی‌شکل تغییر دهند. این کار باعث می‌شود علاوه بر کم سن به نظر رسیدن، صورتتان ظریف‌تر هم به نظر برسد. تزریق بوتاکس انقباضات عضلات جونده یا عضلات فک را به حداقل می‌رساند و به کوچک شدن این عضلات برجسته کمک شایانی می‌کند.

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟

به‌طورکلی، افرادی با وضعیت سلامتی خوب و انتظارات واقع‌بینانه، می‌توانند تزریق بوتاکس ماستر را انجام دهند. عوامل دیگری که ممکن است فرد را به کاندید مناسبی برای بوتاکس ماستر تبدیل کنند عبارت‌اند از:

  • کسانی که خط فک پهن یا مربعی دارند.
  • افرادی که از به هم فشردن محکم فک یا دندان‌قروچه رنج می‌برند.
  • کسانی که می‌خواهند تقارن صورتشان را بهبود بخشند.
  • افراد غیرسیگاری

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب نیست؟

زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس در برخی شرایط توصیه نمی‌شود. برای مثال اگر شرایط زیر را دارید، کاندید مناسبی برای این پروسه نیستید:

  • انتظارات غیرواقعی دارید.
  • باردار یا شیرده هستید.
  • به آلبومین یا هر یک از ترکیبات فرمولاسیون بوتاکس آلرژی دارید.
  • در برابر سم بوتولینوم A واکسینه شده‌اید.
  • بیش از حد حساس هستید یا بیماری پوستی دارید.
  • به سندرم لامبرت ایتون مبتلا هستید.
  • به بیماری میاستنی گراویس مبتلا هستید.
  • به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) دچار هستید.
  • به سایر بیماری‌های زمینه‌ای که باعث ضعف عضلانی می‌شوند دچار هستید.
  • عفونت یا آکنه فعال در ناحیه تحت درمان دارید.
  • قبلاً به سم بوتولینوم آلرژی نشان داده‌اید.

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس برای تو مناسبه؟

از متخصص پوست سوال کن.

مزایای زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس

به‌طورکلی، زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس یک درمان ایمن و موثر برای کسانی است که می‌خواهند ظاهر فک خود را بدون جراحی بهبود بخشند. برخی از اصلی‌ترین مزایای این نوع بوتاکس عبارت‌اند از:

  • غیرتهاجمی بودن: کانتورینگ فک با بوتاکس یک درمان غیرجراحی و غیرتهاجمی است که نیازی به برش یا بیهوشی ندارد.
  • سریع بودن: این درمان حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • پایین بودن زمان ریکاوری: اکثر بیماران می‌توانند بلافاصله پس از این درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.
  • کانتور کردن موثر فک: این بوتاکس می‌تواند به لاغرشدن و کانتورینگ خط فک کمک کند و در نتیجه به شما کمک کند صورتی ظریف‌تر داشته باشید.
  • تسکین علائم TMJ: این درمان همچنین می‌تواند به تسکین علائم اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) مثل درد در ناحیه فک و سردرد کمک کند.

نحوه زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس

زاویه سازی فک چگونه انجام میشود؟ زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس یک پروسه سرپایی و کم تهاجمی است که در مطب پزشک انجام می‌شود. مراحل انجام این درمان به این صورت هستند:

  1. ابتدا متخصص، پوستتان را تمیز می‌کند تا خطر عفونت را کاهش دهد. همچنین ممکن است از بی‌حسی موضعی برای بی حس‌کردن ناحیه موردنظر استفاده شود.
  2. بعد از آن پزشک یک سرنگ با سم بوتولینوم آماده می‌کند. این سرنگ، یک سوزن بسیار نازک دارد.
  3. سپس، سوزن را وارد عضله ماستر یا جونده می‌کند و زمانی که تزریق صورت گرفت، به‌آرامی سوزن را خارج می‌کند.
  4. پزشک این پروسه را برای سمت دیگر فک هم تکرار می‌کند. مقدار دوز بوتاکس به هدفتان از انجام این درمان و وضعیت فکتان بستگی دارد.

این درمان معمولا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

 تزریق بوتاکس برای زاویه سازی صورت معمولا در ماهیچه جونده یا ماستر انجام می‌شود.
تزریق بوتاکس برای زاویه سازی صورت معمولا در ماهیچه جونده یا ماستر انجام می‌شود.

برای زاویه دار کردن فک با بوتاکس به چند جلسه درمان نیاز است؟

کانتورینگ فک با بوتاکس طی چند جلسه با دوزهای کوچک بوتاکس انجام می‌شود تا زمانی که اندازه عضله جونده تا حد مطلوبی کاهش پیدا کند. همچنین تعداد جلسات بسته به واکنش شما به درمان متفاوت خواهد بود. بسیاری از افراد ممکن است فقط به یک یا دو جلسه نیاز داشته باشند. این در حالی است که برخی دیگر ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به ۳ الی ۴ جلسه درمان نیاز داشته باشند.

چه مدت تاثیر بوتاکس در فک باقی می ماند؟

ماندگاری نتایج حاصل از درمان بوتاکس ماستر ممکن است بسته به عوامل فردی نظیر سن، متابولیسم و میزان سم بوتولینوم تزریق شده متفاوت باشد. بااین‌حال، اکثر بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که نتایج برای سه الی شش ماه باقی بمانند. پس از این مدت، بیماران ممکن است برای حفظ نتایج، نیاز به درمان‌های بعدی داشته باشند.

آمادگی قبل از تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک

قبل از کانتورینگ فک با بوتاکس، باید با پزشکتان مشورت کنید و سوالاتی که از قبل آماده کرده‌اید از او بپرسید. در طول مشاوره، پزشک سابقه پزشکی و آناتومی صورتتان را بررسی می‌کند. پس از این که مشخص شد کاندید مناسبی هستید، پزشک توصیه‌های ضروری را به شما ارائه می‌دهد. برای آماده شدن جهت انجام این درمان، بیماران باید این دستورالعمل‌ها را دنبال کنند:

  • حداقل یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید.
  • حتما پزشکتان را در مورد هر گونه دارو یا مکملی که مصرف می‌کنید مطلع کنید.
  • حداقل ۲۴ ساعت قبل از این درمان، از نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • با صورت کاملاً تمیز و بدون آرایش به کلینیک مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس

معمولا پس از درمان زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس، به مراقبت‌های خاصی نیاز نیست و تنها یک سری اقدامات ساده وجود دارند که توصیه می‌شود آن‌ها را انجام دهید. رعایت این اقدامات باعث می‌شود اثرات درمان زودتر خود را نشان دهند و احتمال بروز عوارض جانبی بعد از کانتورینگ فک با بوتاکس کمتر شود. مراقبت های بعد از زاویه سازی فک به روش تزریق بوتاکس شامل موارد زیر می‌شود.

  • می‌توانید بلافاصله پس از درمان آرایش کنید. اما بهتر است حداقل تا ۱۴ روز پس از این درمان، از هر نوع فیشیال، میکرودرم ابریژن یا ماساژ پوست خودداری کنید.
  • به مدت ۲ تا ۴ ساعت پس از درمان، از لمس‌کردن یا مالیدن محل تزریق خودداری کنید.
  • ۶ ساعت پس از زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس، از انجام فعالیت‌های سنگین مثل بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش‌های شدید خودداری کنید. این کار کمک می‌کند تا بوتاکس در جای خود بماند و به جای دیگری منتقل نشود.
  • حداقل تا ۴ ساعت پس از درمان از دراز کشیدن یا خم شدن خودداری کنید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت پس از درمان از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • اکثر پزشکان به بیمارانشان توصیه می‌کنند که ۳ الی ۵ بار دندان‌ها را به‌آرامی به هم فشار دهند و فک خود را ورزش دهند. بهتر است بیماران این کار را یک یا دو بار در روز و به مدت یک هفته انجام دهند تا تاثیر بوتاکس روی عضلات فک تسریع شود.
  • پس از این که نتایج خود را نشان دادند، برای طولانی‌تر شدن اثر آن‌ها، به بیماران توصیه می‌شود که جویدن غذاهایی که نیاز به جویدن سنگین و زیاد دارند (مانند آجیل و آدامس) را به حداقل برسانند.

نمی‌دونی بعد از زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس چه مراقبت‌هایی نیاز داری؟

عوارض زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس

همچون هر درمان پزشکی دیگری، زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس هم می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. برخی از رایج‌ترین عوارض جانبی این درمان شامل موارد زیر هستند:

  • ورم یا قرمزی در محل تزریق
  • کبودی در محل تزریق یا حساس شدن این ناحیه نسبت به لمس
  • سردرد یا علائم خفیف شبیه آنفولانزا
  • بی‌حسی یا احساس سوزن‌سوزن شدن در ناحیه تحت درمان
  • مشکل در جویدن یا صحبت‌کردن

عوارض جانبی جدی و نادر ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • واکنش آلرژیک به سم بوتولینوم
  • مشکل در تنفس یا بلع
  • ضعف یا افتادگی عضلات صورت

متن انگلیسی:
Jaw angle augmentation through botulinum toxin injection has been shown to be an effective non-surgical method for enhancing the contour and definition of the jawline
ترجمه متن:
اثبات شده است که زاویه سازی فک از طریق تزریق بوتاکس یک روش غیرجراحی موثر برای بهبود شکل و خط چانه است.

lighttouchorlando

هزینه تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک

ازآنجایی‌که عضله ماستر نسبت به بسیاری از عضلات بزرگ‌تر و ضخیم‌تر است، به واحدهای بوتاکس بیشتری نیاز دارد که این می‌تواند باعث گران شدن این درمان شود. به‌طورکلی هزینه زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. برای مثال هزینه این پروسه بسته به کلینیک موردنظر، تخصص و مهارت پزشک، شهری که در آن تزریق را انجام می‌دهید، تعداد جلسات، تزریق‌های موردنیاز و غیره متفاوت است.

به‌علاوه ازآنجایی‌که کانتورینگ فک با بوتاکس یک پروسه زیبایی در نظر گرفته می‌شود معمولا اکثر انواع بیمه هزینه آن را قبول نمی‌کنند. قبل از این که سراغ درمان بروید باید از این موضوع آگاه باشید.

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس هزینه زیادی ندارد.
زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس هزینه زیادی ندارد.

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس بهتره یا نخ؟

در جدول زیر می‌توانید تفاوت زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس را با زاویه سازی فک با نخ مشاهده کنید.

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکسزاویه سازی فک با نخ
نتایج حاصل تا ۶ ماه ماندگار هستند.نتایج حاصل تا ۲ سال ماندگار هستند.
بدون درد و دوره ریکاوری بسیار کوتاههمراه با درد جزئی و دوره ریکاوری طولانی‌تر
طول مدت درمان کمتر از ۳۰ دقیقهطول مدت درمان بین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه
مقایسه زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس و نخ

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اگر می‌خواهید ظاهر فک خود را تغییر دهید و صورت قلبی شکل یا بیضی داشته باشید، زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس یک روش درمانی ایمن و موثر برای شماست. این درمان بدون نیاز به بیهوشی است و در مطب پزشک انجام می‌شود. نتایج حاصل از آن نیز بسته به وضعیت فک و عوامل دیگر، معمولا تا ۶ ماه دوام دارند. این پروسه نسبت به روش‌های درمانی مشابه خود کم تهاجمی‌تر است و به همین علت است که بسیاری از افراد آن را ترجیح می‌دهند.

اگر قصد دارید برای زاویه سازی صورت خود از بوتاکس استفاده کنید، حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

هدف از زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس تقویت فک نیست؛ بلکه کاهش اندازه عضلات ماستر یا جونده است. این عضلات شکل مربعی و گرد به فک می‌دهند و برخی از افراد از این ظاهر خود ناراضی هستند. در این شرایط، با کمک این درمان کم تهاجمی و درعین‌حال موثر می‌توان به فک زاویه‌دار رسید.

باید از درمان کانتورینگ فک با بوتاکس، انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید. بهتر است از قبل بدانید که این درمان قادر به برطرف کردن چه مشکلاتی است و برای چه مشکلاتی مناسب نیست. درصورتی‌که در خصوص این درمان اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با پزشک مشورت کنید. برای مثال اگر چه این درمان خط فک را زاویه‌دار و جذاب‌تر می‌کند؛ اما برای اصلاح عدم تقارن شدید یا مسائل ساختاری در نظر گرفته نشده است. نتایج این بوتاکس معمولا در عرض چند روز پس از درمان خود را نشان می‌دهند. اگر بعدازاین درمان کبودی یا ورم جزئی داشتید جای نگرانی نیست؛ زیرا این علائم در عرض چند روز برطرف می‌شوند.

این درمان با اثر گذاشتن روی عضلات جونده یا ماستر عمل می‌کند. به این صورت که پس از تزریق ماده بوتاکس، این عضلات شل می‌شوند و از نظر اندازه کوچک‌تر می‌شوند. این کوچک شدن باعث می‌شود فک حالت V شکل پیدا کند.

اکثر بیمارانی که این پروسه را انجام داده‌اند گزارش کرده‌اند که کانتورینگ فک با بوتاکس کمترین میزان اذیت شدن و درد را دارد. درد جزئی این پروسه، به نیش حشره تشبیه شده است. برای راحتی بیشتر، می‌توان قبل از درمان، از کرم بی‌حس‌کننده و کیسه یخ استفاده کرد.

زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس هم برای زنان و هم مردان مناسب است. به‌طورکلی هر کسی که از ظاهر صورت خود ناراضی است و به دنبال خط فک مشخص‌تر و باریک‌تر است می‌تواند سراغ این درمان برود. اگر چه هیچ محدودیت سنی خاصی برای این نوع بوتاکس وجود ندارد، اما به‌طورکلی انجام آن به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می‌شود که اجزای صورتشان رشد خود را کامل کرده‌اند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن