هایفوتراپی مو چیست و چقدر تاثیر دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هایفوتراپی نوعی دستگاه پرکاربرد در صنعت زیبایی- درمانی است که افزایش تولید کلاژن و تقویت لایه‌های عمقی پوست باعث ترمیم، بهبود و جوانسازی پوست و مو می‌شود. هایفوتراپی مو و ابرو در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روش غیرتهاجمی با تحریک فولیکول‌های مو به درمان ریزش مو، افزایش ضخامت موها و تقویت کیفیت پوست سر کمک می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
هایفوتراپی مو

هایفوتراپی مو یک روش غیرتهاجمی و غیرجراحی برای بهبود رشد مو و سلامت پوست سر است. این فناوری مبتنی بر استفاده از امواج فراصوت برای تحریک فولیکول‌های مو و افزایش تولید کلاژن در پوست سر بوده که کاربردهای متنوعی از جمله درمان ریزش مو و افزایش ضخامت مو، و بهبود کیفیت پوست سر دارد.

امواج فراصوت با فرکانس بالا به پوست سر تابیده شده و بعد نفوذ در پوست سر و فولیکول‌های مو، حرارت و انرژی را به ریشه مو منتقل می‌کنند. این فرآیند منجر به تحریک فولیکول‌ها و افزایش تولید کلاژن در پوست سر می‌شود و بهبود رشد و ضخامت موها و تقویت سلامت پوست سر را به دنبال دارد. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با این روش، مزایا و کاربردهای آن آشنا شوید.

اگر می‌خواهید هایفو مو را برای درمان ریزش مو امتحان کنید، حتما با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

هایفوتراپی مو چیست؟

هایفو تراپی چیست؟ هایفوتراپی مو یک روش درمانی برای کاهش ریزش مو و تقویت رشد موهای سر است که از تکنولوژی هایفو فوکوس شده برای انتقال امواج متمرکز با ارتعاشات بالا به پوست سر استفاده می‌کند. این امواج متمرکز به طور عمقی در پوست سر نفوذ کرده و با تحریک فولیکول‌های مو باعث رشد مو می‌شوند. هایفوتراپی مو به عنوان یک روش غیرتهاجمی شناخته شده و معمولا بدون نیاز به تماس مستقیم با پوست سر صورت می‌گیرد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد هایفوتراپی مو

مهمترین کاربرد هایفوتراپی مو جلوگیری از ریزش مو در افرادی است که دچار الگوی ریزش پراکنده شدند. این تکنیک موهای موجود را حفظ کرده و ریشه موهای ریخته شده را تقویت می‌کند. از کاربردهای هایفوتراپی مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت فولیکول‌های مو و کاهش ریزش مو
  • تقویت رشد مو
  • بهبود ضخامت و قوام موها و تقویت ظاهر و حجم موها
  • درمان برخی از انواع آلوپسی
  • بهبود سلامت عمومی پوست سر و کاهش مشکلات مرتبط مانند خشکی و التهابات

هایفوتراپی ریزش مو

هایفوتراپی مو به عنوان یک روش درمانی غیرتهاجمی می‌تواند برای درمان ریزش مو زنان و همچنین درمان ریزش مو در مردان مؤثر باشد. این تکنیک با استفاده از امواج با ارتعاش بالا، به تحریک فولیکول‌های مو و تقویت فرایند رشد مو کمک می‌کند. افزایش ضخامت و قوام موها را به دنبال دارد و بهبود قابل توجهی در ریزش مو ایجاد خواهد کرد. تاثیرات حرارتی و مکانیکی که به پوست سر و فولیکول‌های مو منتقل می‌شوند، با تحریک فرایند رشد میزان ریزش مو را کاهش می‌دهد.

هایفو مو برای تقویت ریشه مو انجام میشود.
این تکنیک با استفاده از امواج با ارتعاش بالا، به تحریک فولیکول‌های مو و تقویت فرایند رشد مو کمک می‌کند.

هایفوتراپی مو برای چه کسانی مناسب است؟

این روش درمانی برای افرادی با شرایط زیر مناسب است:

  • افرادی که دچار ریزش مو هستند و خواهان تقویت ریشه موهای موجود و تحریک رشد موهای جدید هستند (علت ریزش مو چیست؟).
  • افرادی که موهای ضعیف و نازک دارند.
  • آن‌هایی که دچار کمبود مو نقطه‌ای هستند.
  • بیماران آلوپسی

هایفوتراپی مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

درست است که این روش برای تقویت و تحریک رشد موها و افزایش ضخامت موها به کار می‌رود اما لزوما تکنیکی نیست که برای همه مناسب باشد. چرا که واکنش بدن افراد متفاوت است و آن‌هایی که در شرایط زیر هستند بهتر است از هایفوتراپی مو پرهیز کنند یا حتما زیرنظر پزشک انجام دهند:

  • دوران بارداری جهت پرهیز از عوارض ناخواسته‌ برای جنین
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • افرادی که نشانه‌های عدم پایداری فولیکول مو دارند.
  • هایفوتراپی مو معمولا برای تقویت موهای موجود و تحریک رشد موهای جدید استفاده می‌شود. اگر منطقه‌ای بدون مو و بدون فولیکول مو باشد، هایفوتراپی مو برای آن منطقه نتایج قابل توجهی نخواهد داشت.

شواهدی درباره اثر منفی هایفوتراپی مو در دوران شیردهی وجود ندارد اما بهتر است با مشورت پزشک انجام دهید.

ریزش موهات شدید شده؟

برای درمان با هایفوتراپی مشاوره بگیر.

مزایای انجام هایفوتراپی مو

این روش درمانی برای تقویت پوست سر و رفع مشکل ریزش مو انجام می‌شود. از مزایای انجام هایفوتراپی مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش ریزش مو با تحریک فولیکول‌های مو و تقویت ریشه‌های مو
  • تقویت و تسریع رشد مو
  • بهبود ضخامت و قوام موها
  • روش غیرتهاجمی بدون نیاز به جراحی
  • زمان بهبود و نقاهت کوتاه
  • عدم استفاده از داروها

روش انجام هایفوتراپی مو

روش انجام هایفوتراپی مو به شکلی است که تحریک فیزیکی به فولیکول‌های مو اعمال می‌شود. در لیزر هایفوتراپی از دستگاه‌ لیزر با طول موج خاصی استفاده می‌شود. لیزر با تابش به پوست سر، انرژی را به فولیکول‌های مو منتقل و فعالیت آنها را تقویت می‌کند.

این روش می‌تواند ریزش مو را کاهش داده و رشد مو را تحریک کند. توجه داشته باشید که هایفوتراپی مو باید توسط متخصص مجرب انجام شود. فرکانس و تعداد جلسات هم بستگی به وضعیت موی فرد، نیازها و توصیه‌های پزشک دارد. در صورت تکمیل جلسات ماندگاری هایفوتراپی بیشتر می‌شود.

آمادگی برای انجام هایفوتراپی مو

قبل از تصمیم‌گیری درباره انجام هایفوتراپی مو، بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا وضعیت موی شما را ارزیابی و روش‌ مناسب را توصیه کنند و به شما توضیح دهند که آیا هایفوتراپی مو برای شما مناسب است یا خیر.

مزایا و معایب هایفوتراپی مو را بررسی کنید. بررسی مزایا و معایب به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید. تا حد امکان، اطمینان حاصل کنید که شرایط سلامت عمومی و جسمی مناسب برای انجام این روش درمانی را دارید. در صورتی که داروی یا محصولات مراقبتی خاصی مصرف می‌کنید بهتر است قبل از انجام هایفوتراپی مو حتما درباره داروهای مصرفی با پزشک مشورت کنید چرا که ممکن است لازم به قطع مصرف دارو باشد.

مراقبت های بعد از هایفو مو در ماندگاری آن تاثیر دارد.
پس از انجام این روش، مراقبت‌های مناسب و پیگیری دقیق می‌تواند به بهبود و نتایج مطلوب کمک کند.

مراقبت های لازم بعد از انجام هایفوتراپی مو

پس از انجام این روش، مراقبت بعد از هایفوتراپی و پیگیری دقیق می‌تواند به بهبود و نتایج مطلوب کمک کند. برای بهترین نتیجه و جلوگیری از عوارض ناخواسته، باید دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید ازجمله مصرف داروها، استفاده از محصولات مراقبتی، و توصیه‌های مربوط به شستشو و مراقبت از موها و پوست سر.

برای حفظ بهداشت و پاکیزگی، از شامپوها و محصولات مراقبتی مناسب استفاده کرده و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنید. ممکن است پوست سر حساس‌تر شود، بنابراین، در هفته‌های اول پس از درمان، باید از فعالیت‌هایی که ممکن است به پوست سر آسیب برسانند خودداری کنید مانند استفاده از سشوار و اتو مو، استفاده از ابزار گرم، برس کشیدن شدید و ماساژ قوی.

می‌توانید از محصولات مراقبتی مخصوص موی نازک و ضعیف استفاده کنید، مثل شامپوها و محصولات تقویت کننده مو. همچنین، تغذیه سالم و متعادل و مصرف غذاهای حاوی مواد مغذی مهم برای سلامت مو نیز بهترین کمک را ارائه می‌دهد.

می‌خوای هایفوتراپی مو انجام بدی؟ هر سوالی داری از متخصص بپرس.

عوارض و خطرات هایفوتراپی مو

احتمالا شما هم به این فکر می‌کنید که این روش هم مثل هر روش زیبایی دیگر مشکلات و عوارض خودش را دارد. هایفو مو عوارض خاصی نداشته و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

متن انگلیسی:
Mild Discomfort, Redness and Swelling, Tingling or Numbness, Rare Adverse Reactions, No Visible Result, Hyperpigmentation are side effects of HIFU
ترجمه متن:
ناراحتی خفیف، قرمزی و تورم، سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی، عوارض جانبی نادر، نتایج غیر قابل مشاهده و هایپرپیگمانتاسیون از عوارض جانبی هایفو هستند.

becomeaesthetics

هزینه هایفوتراپی مو در دکترتو کلینیک

هزینه این روش به عوامل مختلفی از جمله مکان جغرافیایی، متخصص مورد نظر، مشکل موها و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد. هزینه‌های مربوط به مشاوره‌ قبل کار، آزمایشات و محصولات مراقبتی پس از هایفوتراپی نیز باید در نظر گرفته شوند.

برای اطلاع از قیمت هایفوتراپی در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت هایفوتراپی مو دریافت کنید.

فرق  هایفوتراپی مو و هایفرکوئنسی مو

هر دو روش برای تقویت رشد و ضخامت مو، کاهش ریزش مو و بهبود سلامت پوست سر به کار می‌روند. تنها نوع امواج استفاده شده با هم متفاوت است. مقایسه این روش و هایفرکوئنسی مو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

عنوانهایفوتراپی موهایفرکوئنسی مو
تعریفیک روش غیرجراحی برای تقویت رشد مو است که با استفاده از امواج فراصوت کار می‌کند.روش غیرجراحی برای تقویت رشد مو با استفاده از امواج رادیوفرکانس کار می‌کند.
نحوه عملکردتولید امواج فراصوت با فرکانس بالا که به پوست سر رسیده و تاثیر مستقیم بر فولیکول‌های مو دارد.تولید امواج رادیوفرکانس که به پوست سر و موها نفوذ می‌کند و تاثیر مستقیم بر فولیکول‌های مو دارد.
کاربرد و مزایاتقویت رشد مو، افزایش ضخامت و قدرت موها، کاهش ریزش مو و بهبود سلامت پوست سرتقویت رشد مو، افزایش ضخامت و قدرت موها، کاهش ریزش مو و بهبود سلامت پوست سر
تعداد جلساتچند جلسه مورد نیاز است، که با فواصل زمانی مشخص انجام می‌شوند.چند جلسه مورد نیاز است، که با فواصل زمانی مشخص انجام می‌شوند.
مدت زمان هر جلسهمدت زمان هرجلسه هایفوتراپی مو حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقهمدت زمان هرجلسه حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه
آمادگی قبل انجامنیاز به بیهوشی ندارد.بدون نیاز به بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می‌شود.
عوارض احتمالیعوارض نادری دارد و ممکن است باعث قرمزی، تورم و خارش پوستی در برخی افراد شود.عوارض نادری دارد و ممکن است باعث قرمزی، تورم و خارش پوستی در برخی افراد شود.
نوع تکنولوژیتکنولوژی امواج فراصوتتکنولوژی امواج رادیوفرکانس
مقایسه هایفو مو و هایفرکوئنسی مو

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

هایفوتراپی مو یک روش غیرجراحی با استفاده از امواج فراصوت جهت بهبود رشد و سلامت موها، تقویت فولیکول‌های مو، افزایش ضخامت و قدرت موها، کاهش ریزش مو و بهبود سلامت پوست سر است. امواج فراصوت در این روش به لایه زیرین پوست سر و فولیکول‌های مو نفوذ کرده و بدون بیهوشی و عمل جراحی انجام می‌شود. این تکنیک معمولا به صورت سری جلسات با فواصل زمانی مشخص انجام می‌شود.

هر جلسه حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. عوارض هایفو تراپی مو به طور کلی کم و خفیف هستند و در موارد نادر قرمزی، تورم و خارش پوستی ایجاد شده که موقتی بوده و به مرور زمان برطرف می‌شوند. بهتر است این تکنیک را نزد پزشک متخصص پوست و مو انجام دهید.

برای انجام هایفوتراپی حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

هر چند که تجربه های درد ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد، در اکثر موارد هایفوتراپی مو به عنوان یک روش غیرتهاجمی و بدون نیاز به بیهوشی معرفی می‌شود که درد قابل توجهی ندارد. ممکن است درد کمی شبیه احساس ناراحتی خفیف تجربه شود که با بی حسی موضعی این مشکل هم برطرف خواهد شد.

این روش به طور کلی نتایج قابل توجه و قابل رویتی در بهبود رشد مو و سلامت پوست سر ایجاد می‌کند. با این حال، برگشت پذیری نتایج این روش ممکن است متفاوت باشد و بر اساس عوامل مختلفی مانند وضعیت اولیه مو، علت ریزش مو و واکنش شخصی متغیر باشد. در بسیاری از موارد، نتایج به مدت طولانی ادامه دارند و موها پس از جلسات بهبود قابل مشاهده‌ای را نشان می‌دهند. اما به دلیل تنوع و شرایط مختلف هر فرد، نمی‌توان قطعی بیان کرد که نتایج هایفوتراپی مو برای همه افراد برگشت پذیر هستند یا خیر.

هایفوتراپی مو به طور کلی به عنوان یک روش امن و غیرتهاجمی شناخته می‌شود که نیازی به بیهوشی یا جراحی نیست و عموما خطرات و عوارض جدی ندارد. با این حال، همانند هر روش درمانی دیگری، هایفوتراپی مو هم ممکن است عوارضی ناشی از روند درمان داشته باشد مانند شامل قرمزی، تورم، خارش و حساسیت پوستی موقتی است که به طور طبیعی در مدت زمان کوتاهی بعد از جلسات بهبود می‌یابند.

بله، این روش تاثیر قابل توجهی در بهبود رشد مو و سلامت پوست سر دارد. با استفاده از امواج فراصوت، می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت کرده، ضخامت و قدرت موها را افزایش و ریزش مو را کاهش دهد. نتایج معمولا به صورت تدریجی و در طول جلسات قابل مشاهده هستند. پس از تعداد مناسبی جلسات، بسیاری از افراد بهبود قابل توجهی در رشد و قدرت موها تجربه می‌کنند. مهم است بدانید که نتایج این روش ممکن است بین افراد متفاوت باشد و بر اساس شرایط شخصی، علل ریزش مو و جوانب دیگر متغیر باشد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن