۱۵ روش درمان ریزش مو در زنان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چه روش‌هایی برای درمان ریزش مو زنان می‌شناسید؟ ریزش مو هم مانند بسیاری از مشکلات مختلف جسمی دیگر، به درمان نیاز دارد. در برخی مواقع که ریزش مو به صورت موقتی و به دلایل شرایطی به‌خصوص اتفاق می‌افتد، شاید با چند راهکار ساده بتوان آن را برطرف کرد..

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

hair loss treatments in women

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

چه روش‌هایی برای درمان ریزش مو زنان می‌شناسید؟ ریزش مو هم مانند بسیاری از مشکلات مختلف جسمی دیگر، به درمان نیاز دارد. در برخی مواقع که ریزش مو به صورت موقتی و به دلایل شرایطی به‌خصوص اتفاق می‌افتد، شاید با چند راهکار ساده بتوان آن را برطرف کرد.

بااین‌حال برخی از حالت‌های ریزش مو، مانند ریزش مو به دلیل برخی بیماری‌ها، ریزش مو باسابقه ژنتیکی یا مواردی ازاین‌دست، به درمان پیشرفته‌تری نیاز دارد. علت ریزش مو هر چه که باشد، این امر آزاردهنده باید به‌سرعت درمان شود. خصوصا در صورت ریزش مو در زنان، درمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای درمان ریزش مو زنان راه کارهای قطعی و مؤثر زیادی وجود دارد که در این جا به بررسی آنها می‌پردازیم.

برای درمان قطعی ریزش موی سر زنان و دریافت بهترین درمان برای ریزش مو باید بهترین متخصص پوست و مو را انتخاب کنید. در دکترتو علاوه بر آشنایی با دکتر پوست و مو خوب، می‌توانید با کمترین دردسر نوبت بگیرید و یا از مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان استفاده کنید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

علت ریزش مو در زنان

ریزش موی زنان می‌تواند به دلایل مختلفی مانند تغییرات ژنتیکی، زمینه‌های ارثی، تغییر سطح هورمون‌ها، به دنبال مشکلات مختلف زمینه‌ای، آلودگی هوا، رژیم غذایی ناسالم و حتی به‌عنوان بخشی از روند طبیعی پیری در زنان اتفاق بیفتد. تشخیص زودهنگام علت ریزش مو در زنان می‌تواند در پیشگیری از کچلی سر کمک شایانی بکند.

از کم پشت شدن موها گرفته تا طاسی با الگوی زنانه و حالت‌های شدید ریزش مو، از انواع مختلف ریزش مو در زنان است. بسیاری از زنان مبتلا به ریزش مو در سکوت از این مشکل رنج می‌برند و بدون این که به دنبال راهکاری برای درمان ریزش موی زنان باشند، تنها با کوتاه‌کردن موها و تغییر مدل آن سعی در پنهان کردن نازک و ضعیف شدن موهای خود را دارند.

ریزش مو در زنان امر چندان دور از ذهن و غیرمعمولی نیست. حدود ۵ درصد از زنان زیر سی‌سال و ۶۰ درصد از افراد بالای ۷۰ سال با ریزش مو در حالت‌های مختلف درگیرند و از این معضل رنج می‌برند؛ بنابراین درمان ریزش موها در زنان باید بیشتر از گذشته مدنظر قرار بگیرد و به آن توجه بیشتری شود. در میان انواع رایج ریزش مو زنان، ریزش مو با الگوی زنانه یا آلوپسی آندروژنتیک یکی از شایع‌ترین شکل ریزش مو در زنان است.

دنبال متخصص برای جلوگیری از ریزش مو می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

انواع روش‌های درمان ریزش مو زنان

درمان ریزش موی زنان از جمله مواردی است که اگر به‌موقع به آن توجه نشود و زودتر اقدامات موردنیاز در خصوص آن صورت نگیرد، شانس موفقیت درمان نیز کمتر خواهد بود. برای مثال در خصوص درمان طاسی با الگوی زنانه (آلوپسی آندروژنتیک) که معمولا از اواخر نوجوانی آغاز می‌شود، هر چه زودتر درمان شروع شود، احتمال موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

گزینه‌های درمانی مختلفی برای درمان ریزش موی زنان وجود دارد، از جمله داروهای موضعی و گزینه‌هایی از جمله پرتودرمانی، هورمون‌درمانی و گزینه‌های جراحی و کاشت مو. البته می‌توان با استفاده از روش‌های درمانی دیگر مانند تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی، استفاده از ترکیبات دارویی گیاهی و درمان‌های خانگی و سایر روش‌ها، درمان را انجام داد.

از آن جایی که آلوپسی آندروژنتیک معمولا در سنین پایین شروع می‌شود، برخی از خانم‌ها ممکن است در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیست زندگی‌شان، ریزش مو را تجربه کنند. ازاین‌رو باید حتما از همین دوره به دنبال راه‌های جلوگیری از ریزش مو در نوجوانان دختر بود و روش‌های درمان ریزش مو زنان را برای این گروه مدنظر قرار داد. تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم اهمیت زیادی دارد.

اینفوگرافی انواع روش‌های درمان ریزش مو در زنان
اینفوگرافی انواع روش‌های درمان ریزش مو در زنان

۱. درمان ریزش مو با تغذیه

تغذیه یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در درمان ریزش مو زنان است. داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی و حفظ یک سبک زندگی سالم می‌تواند به‌شدت در سالم نگه‌داشتن موها و تقویت رشد آنها مؤثر باشد. رژیم غذایی باید حاوی ترکیبات مغذی موردنیاز برای رشد موها باشد.

مصرف انواع ویتامین‌ها، خصوصا ویتامین D و E، ویتامین B، مصرف کافی منابع پروتئین، مصرف کافی لبنیات، سبزیجات تازه، مصرف ماهی و امگا ۳، مصرف مغزهای خوراکی مانند گردو، بادام و انواع آجیل، مصرف کافی سبوس و ترکیباتی ازاین‌دست همگی می‌توانند به داشتن موهایی سالم‌تر کمک کنند و یک روش درمان ریزش موی زنانه محسوب شوند.

hair-loss-treatments
تغذیه نقش مهمی در سلامت و زیبایی بدن دارد. از این رو یکی از راه‌های درمان ریزش مو زنان اصلاح رژیم غذایی است.

۲. درمان ریزش مو در زنان با دارو

درمان‌های دارویی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای درمان ریزش موها در زنان هستند. داروی ماینوکسیدیل یکی از مورد تایید ترین داروها برای درمان ریزش مو بوده و آن را با عنوان Rogaine نیز می‌شناسند. این دارو برای درمان انواع حالت ریزش مو هم در زنان و هم در مردان تجویز می‌شود و می‌تواند موجب تحریک رشد موها شده، تار موها را ضخیم‌تر کرده و موجب کاهش لکه‌دار شدن موها یا کم پشت شدنشان شود. البته برای دریافت نتیجه مؤثر، باید صبور بود و بین سه تا چهار ماه روزی یک‌بار از این دارو استفاده کرد.

داروی مؤثر دیگری که برای درمان ریزش موی زنان مورداستفاده قرار می‌گیرد، داروی کتوکونازول است. داروهای ضد ریزش مو خصوصا برای درمان طاسی با الگوی زنانه (آلوپسی آندروژنتیک) تجویز شده و موجب بهبود فولیکول‌های مو، کاهش التهاب و افزایش استحکام و ظاهر موها می‌شود. این ترکیب دارویی را می‌توان به صورت شامپو نیز تهیه کرد.

۳. درمان ریزش مو با داروهای تقویتی و مکمل

سطح آهن منبع بسیار مطمئن و مهمی برای تامین سلامت موهاست. زنان مبتلا به ریزش مو می‌توانند با آزمایش خون میزان آهن خونشان را بررسی کرده و در صورت کمبود آهن، با مصرف مکمل‌های آهن به درمان ریزش موی خود کمک کنند. مکمل‌های آهن، روی و زینک از جمله درمان‌های دارویی مؤثر برای درمان ریزش موی زنان هستند.

داروی درمانی دیگری که می‌توان از آن برای درمان ریزش موها در زنان کمک گرفت، قرص‌های حاوی بیوتین است. بیوتین یا همان ویتامین B7 را می‌توان به‌عنوان بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو در نظر گرفت. این قرص هم برای درمان ریزش مو زنان و هم برای افزایش سلامت پوست و مو تجویز می‌شود.

روی ترکیب مؤثر بعدی برای درمان ریزش مو در زنان است. از آن جایی که روی به اکثر فرایندهای بدن کمک می‌کند، جای تعجب نیست که فولیکول‌های زیرپوست سر را نیز تقویت کرده و موجب تقویت و تغذیه موها شود.

 بدن انسان راهی برای ذخیره روی ندارد، بنابراین هر روز به مقداری از این ترکیب در رژیم غذایی نیاز است. اگر سطوح زینک در بدن پایین باشد، شواهدی وجود دارد که مصرف خوراکی روی می‌تواند به ریزش مو کمک کند.


۴. درمان ریزش موی زنان با کورتیکواستروئیدها

این درمان نیز یکی از روش‌های درمان ریزش موی زنان، خصوصا برای افرادی است که به آلوپسی آره تا مبتلا هستند. یک روش درمان تزریقی که می‌تواند در بسیاری از افراد درگیر با این مدل ریزش مو، مؤثر باشد. در این الگوی ریزش مو، موهای فرد به صورت تکه‌ای و تصادفی می‌ریزد. این درمان موضعی می‌تواند هم به رشد مجدد موهای ریخته شده کمک کند و هم مانع ریزش موهای دیگر شود. کورتیکواستروئیدهای موضعی نیز به صورت کرم و لوسیون در دسترس‌اند.

hair-loss-treatments
در درمان موی سر با پی آر پی از پلاسمی غنی از پلاکت برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود.

۵. درمان ریزش مو در زنان با روش PRP

به این روش درمان ریزش مو، روش پلاسمای غنی از پلاکت هم گفته می‌شود. یک روش درمانی مؤثر ریزش مو زنان که نتایج خوبی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌تواند به کاهش ریزش موها کمک زیادی کند.

در این روش پزشک از خود مراجعه‌کننده نمونه خون تهیه کرده و سپس با جداکردن پلاسمای غنی از پلاکت، آن را برای درمان ریزش مو زنان مورداستفاده قرار می‌دهد. پزشک این پلاسما را به ناحیه‌ای از پوست سر که آسیب‌دیده و دچار ریزش مو شده است، تزریق می‌کند. این تزریق به تسریع در ترمیم بافت‌ها کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روش درمانی هم موجب افزایش تراکم موها شده و هم قطر تارهای مو را افزایش می‌دهند.


۶. نوردرمانی یا LED تراپی

روش دیگری که برای درمان ریزش مو در زنان ممکن است مورداستفاده قرار بگیرد، نوردرمانی است. این روش شاید به‌تنهایی نتواند برای درمان ریزش مو کافی باشد. اما می‌تواند در کنار درمان دارویی با ماینوکسیدیل، تأثیر این درمان را افزایش داده و آن را تقویت کند. خصوصا ترکیب این روش درمانی با درمان با دارو، برای برطرف‌کردن ریزش موی آندروژنتیک می‌تواند نتایج مؤثرتری داشته باشد.

hair-loss-treatments
هورمون‌درمانی تکنیک خوبی برای درمان ریزش مو زنانی است که در اثر مشکلات هورمونی دچار این مشکل شده‌اند.

۷. هورمون‌درمانی

روش دیگر مؤثر درمانی برای درمان ریزش موها در زنان، هورمون‌درمانی است. این روش خصوصا در مواردی که عدم تعادل هورمونی مانند تغییرات سطح هورمون‌های زنانه یا بیماری‌های غدد تیروئید عامل ریزش مو زنانه هستند، می‌تواند مؤثر باشد. در خصوص درمان ریزش موی زنان یائسه نیز از این روش کمک می‌گیرند.

داروهای ضدبارداری، هورمون‌های درمانی جایگزین برای استروژن یا پروژسترون، داروهای ضد آندروژن مانند اسپیرونولاکتون و … از جمله داروهایی هستند که ممکن است در این روش مورداستفاده قرار بگیرند. برای مثال درمان با داروی ضد آندروژن می‌تواند برای درمان ریزش مو در افرادی که به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار ریزش مو شده‌اند، مؤثر باشد.


۸. درمان با شامپوهای ضد ریزش مو در زنان

استفاده از برخی محصولات بهداشتی بدن مانند شامپوهای ضد ریزش مو برای درمان‌های موقتی و جزئی ریزش مو در نظر گرفته شود. برخی از ریزش‌های جزئی مو در زنان ممکن است به دلیل مسدود شدن منافذ روی پوست سر اتفاق بیفتد. استفاده از شامپوهای دارویی که برای پاک‌سازی منافذ سلول‌های مرده پوست طراحی شده‌اند، ممکن است به‌سلامت موها و درمان ریزش موهای زنان کمک کند. خصوصا این روش می‌تواند علائم جزئی ریزش مو را برطرف کند.


۹. درمان ریزش موی زنان با ماساژ پوست سر

بهترین درمان ریزش موی زنان که بیشتر یک روش پیشگیرانه هم محسوب می‌شود، درمان ریزش مو با ماساژ پوست سر است. با ماساژ پوست سر گردش خون در نواحی مختلف سر افزایش‌یافته و خصوصا در بخش‌هایی که دچار ریزش شده‌اند، این کار به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

ماساژ پوست سر یک روش مؤثر برای تقویت رشد موها، جلوگیری از ریزش موها، ازبین‌بردن شوره سر و افزایش سلامتی پوست است. این روش می‌تواند به‌مرور به داشتن موهایی سالم و خوش حالت کمک زیادی کند.

hair-loss-treatments
استفاده از روغن‌ها و ترکیبات گیاهی با مشورت پزک متخصص پوست و مو می‌تواند درمانی خوب برای ریزیش مو در زنان باشد.

۱۰. درمان ریزش موی زنان با داروهای گیاهی

در بسیاری از موارد، از روش‌های گیاهی و داروهای طب سنتی برای درمان ریزش موها در زنان استفاده می‌شود. ترکیباتی دراین‌خصوص وجود دارند که معجزه می‌کنند. آملا که نوعی انگور فرنگی هندی است، یکی از این ترکیبات است. این ماده سرشار از ویتامین سی و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افزایش سلامت موها باشد. پودر خشک این ترکیب به‌عنوان یک داروی گیاهی در دسترس است و می‌توان آن را روی پوست سر ماساژ داد و از آن برای درمان ریزش موهای زنان کمک گرفت.

دانه‌های گیاه شنبلیله نیز گزینه درمانی دیگری هستند که می‌توان به‌عنوان یک داروی گیاهی مؤثر از آن استفاده کرد. پتاسیم و ویتامین سی موجود در دانه‌های شنبلیله تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت پوست سر و فولیکول‌های مو خواهند داشت. می‌توان مقداری از این دانه‌ها را یک شبانه‌روز خیساند و سپس مانند یک خمیر آن را در نواحی موردنیاز قرار داد.

آلوئه‌ورا، برگ‌های کاری و داروی گیاهی  Bhringraj از دیگر روش‌های درمان ریزش موی زنان با استفاده از روش‌های طب سنتی و داروهای گیاهی است. داروی گیاهی Bhringraj می‌تواند سلامت پوست سر را افزایش داده و موجب ازبین‌رفتن باکتری‌هایی شود که موجب ریزش موها شده‌اند. از طرفی فولیکول‌های مو را نیز تغذیه کرده و به رشد موهای سالم‌تر کمک می‌کند.

اره پالمتو یا داروی نخل اره‌ای، داروی گیاهی دیگری برای درمان ریزش موها در زنان است. این داروی گیاهی که گاهی اوقات به‌عنوان یک داروی شگفت‌انگیز رشد مو نیز معرفی می‌شود، می‌تواند برای درمان ریزش مو نیز در نظر گرفته شود. درحالی‌که مشخص نیست نخل اره‌ای تا چه حد مؤثر است، اما خبر خوب این که این نخل بی‌خطر است و می‌توان آن را با داروهای دیگر مصرف کرد و هزینه زیادی برای امتحان کردن ندارد.

همین حالا برای مزوتراپی موهات اقدام کن!

۱۱. درمان خانگی ریزش مو زنان

روش‌های دیگری که برای درمان ریزش مو زنان می‌توان توصیه کرد، روش‌های درمان خانگی ریزش مو در زنان است. آب پیاز یکی از این ترکیبات مؤثر مورداستفاده در درمان‌های خانگی است. برخی معتقدند که گوگرد موجود در آب پیاز به رشد مجدد موها کمک می‌کند. نتایج یک تحقیق مشخص کرده آب پیاز حتی می‌تواند منجر به رشد مجدد موها در افراد مبتلا به آلوپسی آره تا نیز شود. از این ترکیب برای درمان ریزش مو در خانه استفاده می‌شود.

درمان خانگی دیگر، دریافت ترکیبات غنی حاوی بیوتین مانند تخم‌مرغ، جوانه گندم و قارچ است. روغن‌های مختلف نیز می‌توانند برای درمان خانگی ریزش مو زنان در نظر گرفته شوند. روغن کرچک، روغن رزماری، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آویشن همگی سال هاست که به‌عنوان روش درمانی برای ریزش مو مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 به نظر می‌رسد ترکیبات موجود در آنها موجب افزایش رشد موها می‌شود. در روش استفاده آنها توصیه می‌شود شب ها یک یا چند قطره از این روغن‌ها را به ناحیه آسیب‌دیده سر بمالید و با ماساژی آرام، به مدت دو دقیقه بمالید. با این کار هم به جذب روغن‌ها کمک کرده و هم گردش خون را تقویت می‌کنید.

چای سبز ترکیب مؤثر دیگری است که از آن به‌عنوان درمان خانگی ریزش مو در زنان استفاده می‌شود. عصاره ساخته شده از ترکیبات آن ممکن است به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو کمک کند. علاوه بر این چای سبز و عصاره‌های آن می‌توانند به رشد موها نیز کمک زیادی کند. برخی از افراد نیز از حنا به‌عنوان یک درمان خانگی استفاده می‌کنند. البته برای تایید مؤثر بودن درمان ریزش موی زنان با حنا به تحقیقات بیشتری نیاز است.


۱۲. درمان ریزش مو با جراحی کاشت مو

در برخی موارد که فرد به‌خوبی به درمان‌های مختلف پاسخ نمی‌دهد، پزشک درمان قطعی ریزش مو زنان را مدنظر قرار می‌دهد. روش جراحی یا کاشت مو، روشی مؤثر برای درمان ریزش موی زنان است. به این روش درمانی، پیوند مو نیز گفته می‌شود.

در این روش قطعات کوچکی از پوست برداشته می‌شوند و به مناطقی که دچار ریزش و طاسی شده‌اند، اضافه خواهند شد. در نتیجه در این مناطق به صورت طبیعی از خود موهای فرد رویانده می‌شود. منظور از کاشت مو در واقع گرفتن فولیکول‌های موی ریز در یک بخش از سر و افزودن آن به بخش آسیب‌دیده است. درمان ریزش موها در زنان از طریق جراحی یا کاشت مو می‌تواند هزینه‌های بسیار بیشتری را نسبت به سایر درمان‌ها داشته باشد.


۱۳. درمان ریزش مو با اکستنشن و پروتز مو

برخی از زنان برای درمان ریزش مو به روش‌های دیگری روی می‌آورند تا از این طریق موهای خود را پرپشت‌تر و بیشتر نشان دهند. استفاده از کلاه‌گیس و موهای مصنوعی یکی از این روش‌هاست. رویکرد دیگر، درمان ریزش موهای زنان با اکستنشن مو است. در این روش موهایی اضافی به موهای اصلی فرد اضافه می‌شوند و حالتی طبیعی‌تر دارند.

روش دیگر پروتز مو‌ است که کلاه‌گیسی شبیه به موهای خود فرد به کف سر چسبانده می‌شود این روش بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که در برخی نقاط سر دچار کچلی هستند یا اینکه موهایشان خیلی کم شده‌است.

hair-loss-treatments
مزوتراپی یکی از روش‌های جوانسازی و تقویت پوست و مو است که در آن مواد مغذی مستقیما به پوست سر تزریق می‌شوند.

۱۴. درمان ریزش موها در زنان با مزوتراپی

در شیوه درمانی دیگری که برای درمان ریزش موهای زنان مورداستفاده قرار می‌گیرد، بازهم با یک شیوه درمانی جای خالی موها پر می‌شود. مزوتراپی مزیت‌های بسیار زیادی برای درمان ریزش مو دارد. خصوصا در درمان طاسی با الگوی زنانه (آلوپسی آندروژنتیک) استفاده از تکنیک مزوتراپی به همراه درمان دارویی ماینوکسیدیل تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در درمان و کاهش ریزش موها داشته است.


۱۵. درمان ریزش مو با ماسک و سرم مو

ماسک‌ها و کرم‌های مختلف نیز می‌توانند برای درمان ریزش مو در زنان مؤثر باشند. برخی از این ماسک‌ها به صورت صنعتی تولید و عرضه می‌شوند. برخی ترکیبات را می‌توان به صورت جداگانه تهیه کرد و تأثیر آنها در رفع ریزش مو را مدنظر قرار داد.

یکی از این ترکیبات، ملاتونین است. یک کرم حاوی ملاتونین می‌تواند به رشد موها کمک کرده و آنها را تقویت کند. در یک مطالعه افرادی که از این ترکیب استفاده کرده‌اند، بعد از گذشت سی روز ریزش موی کمتری را تجربه کرده‌اند.

دسته دیگر ماسک‌های حاوی سیلیکون هستند. از آنها نیز می‌توان برای درمان ریزش موی زنان کمک گرفت. مکمل‌های سیلیکونی متعددی وجود دارند که می‌توان از آنها برای درمان ریزش مو استفاده کرد. این ترکیبات به‌عنوان محصولات مراقبت از مو شناخته می‌شوند.


مراقبت از مو در زنان

در برخی موارد می‌توان با تغییرات کوچک و آسان به ریزش موی خود کمک کرد. این نکات ساده در واقع بخشی از مراقبت‌های روتین روزانه از موها می‌شود. مراقبت از مو در زنان بهترین رویکرد برای جلوگیری و درمان ریزش موی زنان است.

این موارد می‌تواند شامل کارهای روتین مختلفی شود که استفاده از آنها به تقویت موها و حفظ سلامت و شادابی آنها کمک می‌کند. برای مثال، هنگام شستن، خشک‌کردن و برس زدن موهای خود ملایم باشید. تا جای ممکن از سفت بستن موها خودداری کنید.

استفاده از اتوهای فر‌کننده و صاف‌کننده بسیار داغ را محدود کنید، چرا که این ابزارهای حرارتی می‌توانند موهای شما را ضعیف‌تر کنند. اگر سیگار می‌کشید، اکنون زمان خوبی برای ترک سیگار است. احتمال ریزش مو و حتی سفید شدن موها در افراد سیگاری بسیار بیشتر از افراد غیرسیگاری است. استرس و اضطراب نیز می‌توانند به‌شدت موجب ریزش موها شود؛ بنابراین درمان استرس و افسردگی نیز بخشی از روتین مراقبت از مو در زنان است.

استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های تقویتی مو، استفاده از آب‌رسان‌های مو و سایر اصول مراقبت روزانه از مو ها می‌تواند موجب جلوگیری از ریزش موها شده و میزان ریزش را به طرز قابل‌توجهی کاهش دهد. روش‌های مراقبت مو در زنان را باید حتما در کنار روش‌های درمان ریزش موها در زنان جدی گرفت.

Cause-of-fine-hair-in-women
مراقبت از مو می‌تواند در پیشگیری از ریزش مو تأثیر بسزایی داشته باشد.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ریزش مو هم در مردان و هم در زنان می‌تواند اتفاق بیفتد و هر دو را تحت تأثیر قرار دهد. برای زنان ریزش مو می‌تواند در هر سنی و در اثر عوامل مختلف اتفاق بیفتد. بااین‌حال شایع‌ترین حالت ریزش مو در زنان، آلوپسی آندروژنتیک است.

برای درمان راه‌های متنوعی وجود دارد و باید بسته به شرایط فرد، سن و عوامل مؤثر در ریزش مو، بهترین شیوه برای درمان ریزش موی زنان دنبال شود. استفاده از درمان‌های تکمیلی و پیشگیرانه، مانند استفاده از راه‌های جلوگیری از ریزش مو در نوجوانان دختر می‌تواند اثرات منفی بعدی را کاهش دهد. برای این منظور می‌توانید با بهترین متخصصان پوست و مو در دکترتو مشورت کرده و درمان‌های لازم را شروع کنید. جلسات مشاوره شما متخصصات پوست و موی دکترتو می‌تواند آنلاین، حضوری و حتی تلفنی انجام گردد.

از لیست پزشکان پوست و مو و دکتر پوست آنلاین، یک دکتر پوست خوب را انتخاب کرده و با ثبت نوبت اینترنتی به پزشک مراجعه کنید. 

دکتر پوست تهران  

دکتر پوست شیراز

دکتر پوست اصفهان

 دکتر پوست مشهد

دکتر پوست کرج

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

ازآنجایی‌که در اکستنشن موهای مصنوعی به موهای اصلی چسبیده و مو و پوست سر شما را می‌کشد، به دلیل کشش روی ریشه همیشه خطر آسیب وجود دارد. این تنش می‌تواند منجر به آلوپسی کششی شود، نوعی از آلوپسی که زمانی ایجاد می‌شود که به طور مداوم به ریشه‌ها فشار وارد شود و این فشار به فولیکول‌های مو آسیب برساند.
البته آسیب‌زاترین جنبه اکستنشن مو، روش انجام است نه خودکار. اگر فردی که موها را اضافه می‌کند تجربه کافی نداشته باشد یا فاقد تکنیک و مهارت لازم باشد، استفاده از آن می‌تواند آسیب زیادی ایجاد کند و منجر به درد پوست سر و آسیب به فولیکول‌ها شود.

مزوتراپی یک روش درمانی و جایگزین غیر جراحی برای رشد مجدد موها در زنان است. در این روش درمانی ویتامین‌های موردنیاز پوست سر تامین شده و با بهبود جریان خون برای تقویت فولیکول‌های مو، رشد مجدد موها را شاهد خواهیم بود. در نتیجه بله مزوتراپی هم موجب جلوگیری از ریزش شده و هم می‌تواند به رشد مجدد موها بعد از ریختن کمک کند. این روش را به‌عنوان بهترین روش درمان ریزش موی زنان درگیر با آلوپسی آندروژنتیک نیز می‌شناسند.

در بین روش‌های درمانی مختلف، درمان با ماینوکسیدیل یا روگین ۵ درصد را به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی می‌شناسند. این دارو، تنها داروی موضعی مورد تایید FDA است که می‌توان از آن برای درمان انواع ریزش مو در زنان استفاده کرد. فوم درمانی یا این ترکیب به‌صورت روزانه موجب رشد مجدد مو در ۸۱ درصد از زنانی می‌شود که مصرف این داروی ضد ریزش مو را امتحان کرده‌اند.

بله در واقع درصد عمده تجربه‌های ریزش مو در دنیا زمینه موروثی دارد. انواع ژنتیکی و ارثی ریزش مو هم در زنان و هم در مردان شایع است. اساساً داشتن ریزش موی ارثی به این معنی است که شما ژن‌هایی به ارث برده‌اید که باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو و در نهایت توقف رشد موها می‌شوند. قطعا درمان ریزش موها در زنان با الگوی وراثتی و ژنتیکی متفاوت‌تر خواهد بود.

شامپو زدن منظم در واقع به‌سلامت مو و پوست سر شما کمک می‌کند و ارتباطی با ریزش مو ندارد. از سوی دیگر، رنگ کردن، سفت کردن یا شل کردن موها به طور منظم می‌تواند به موهای شما آسیب برساند که در نهایت می‌تواند منجر به ریزش شود.
لوازم حالت دهنده مو که از حرارت بالا استفاده می‌کنند؛ مانند سشوار و اتوی مو نیز می‌توانند منجر به آسیب‌دیدگی مو و شکستگی شوند که در نهایت در صورت تداوم یافتن می‌تواند شبیه طاسی به نظر برسد. زمانی که فولیکول مو آسیب ببیند، مو نمی‌تواند از آن فولیکول رشد کند. در نتیجه برای درمان ریزش موها در زنان باید شیوه‌های مراقبت از مو را تغییر داد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.5از5)
دسته بندی:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درمان ریزش مو زنان

  1. پاکروح گفت:

    ممنونم اطلاعات مفید و کاربردی بود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما
      سالم باشید

  2. باران گفت:

    سلام خیلی کامل و جالب بود
    متشکرم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیزم
      ممنون از همراهی شما
      سلامت باشید