بهترین روش سفید کردن واژن چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

باتوجه‌به علت تیرگی واژن می‌توان از روش‌های مختلفی برای سفید شدن نواحی تیره اندام تناسلی زنان انجام داد. از روش‌های خانگی و استفاده از ترکیبات طبیعی گرفته تا روش‌های طب سنتی، درمان با لیزر، استفاده از کرم سفیدکننده واژن و کربوکسی‌تراپی از جمله روش‌هایی است که می‌توان برای سفید کردن واژن از آنها استفاده کرد. در تمام این موارد بهتر است حتما از یک دکتر زنان در خصوص بررسی دلایل تیرگی واژن و یک دکتر پوست و مو برای ارائه بهترین درمان‌های ممکن مشورت گرفت.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

vaginal-skin-lightening-treatments

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

چه روش‌هایی برای سفید کردن واژن می‌شناسید که نتیجه شگفت‌انگیزی داشته باشد؟ گاهی اوقات، پوست اطراف ناحیه شرمگاهی و واژن تیره‌تر می‌شود، حتی اگر در قسمت‌های دیگر بدنتان پوست روشنی دارید. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. تیرگی واژن و نواحی شرمگاهی به هر دلیلی که اتفاق‌افتاده‌باشد، پوست تیره اطراف ناحیه لگن و قسمت داخلی ران‌ها یک مشکل ناراحت‌کننده است که بسیاری از خانم‌ها با آن مشکل دارند. ازاین‌رو بسیاری از بانوان به دنبال راه‌کارهایی برای سفید کردن واژن هستند. دراین‌‌بخش می‌خواهیم در خصوص روش‌های مختلفی که برای سفید کردن ناحیه تناسلی وجود دارد صحبت کنیم.

مسئله مهمی که باید به آن دقت کنید این است که هر روشی را که در مورد آن شنیدید یا خواندید را بدون کسب اطلاعات بیشتر عملی نکنید. مشورت با پزشک قبل از اقدام به انجام هر کاری برای سفید کردن واژن ضروری است. در این زمینه شما می‌توانید با دکتر زنان و دکتر پوست و مو مشورت کنید. در دکترتو این قابلیت برای شما فراهم شده‌است که با بهترین پزشکان متخصص زنان و متخصص پوست‌و‌مو در شهر خود آشنا شوید، با آنها به‌صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید. ثبت نوبت دکتر زنان در شهرهای مختلف از جمله دکتر زنان تهران | متخصص زنان شیراز | دکتر زنان اصفهان | متخصص زنان کرج | دکتر زنان مشهد | دکتر زنان تبریز از طریق دکترتو امکان‌پذیر است.

سفید کردن واژن چیست؟

با تیره‌تر شدن واژن در زنان، یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که برای آنها به وجود می‌آید، سفید کردن واژن است. سفید کردن واژن به معنی روشن‌کردن نواحی تیره بیکینی و واژن است، بدون درنظرگرفتن این که دلیل این تیره شدن چیست و چرا پوست در این بخش رنگی متفاوت با سایر نواحی دارد.

سفید کردن ناحیه تناسلی زنان یکی از روش‌های زیبایی واژن محسوب می‌شود که معمولا از آن در کنار سایر درمان‌ها مانند تنگ کردن واژن یا لیفت واژن استفاده‌می‌شود. در تمام این روش‌ها بانوان به‌دنبال‌داشتن یک اندام تناسلی سالم، روشن و جوان هستند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چرا رفع تیرگی واژن اهمیت دارد؟

سفید کردن بیکینی اهمیت زیادی برای زنان دارد. علت تیرگی واژن هر چه که باشد، داشتن اندام تناسلی سالم و جوان و شاداب تاثیر بسیار زیادی در کیفیت رابطه جنسی زوجین دارد. بسیاری از زنان به دلیل تیرگی واژن خود از داشتن رابطه جنسی شرم دارند و احساس خوبی در حین برقراری رابطه ندارند. به‌این‌ترتیب یکی از دلایل مهم بودن سفید کردن واژن، افزایش اعتمادبه‌نفس بانوان، بهبود کیفیت روابط جنسی و داشتن یک سکس خوب است. البته قطعا که داشتن اندامی تمیز و روشن می‌تواند برای خود آنها نیز بسیار لذت‌بخش باشد.

vaginal-skin-lightening-treatments
داشتن اندام تناسلی سالم و جوان و شاداب تاثیر بسیار زیادی در کیفیت رابطه جنسی زوجین دارد.

دلایل تیرگی واژن چیست؟

برای انتخاب بهترین روش سفید کردن واژن، بهتر است با دلایل مختلفی که می‌توانند موجب تیرگی واژن شوند آشنا شد. دلایل مختلفی می‌تواند موجب تیره شدن نواحی تناسلی در زنان شود. مهمترین دلایل شامل موارد زیر می‌شود:

  • اصلاح مداوم خصوصا با ژیلت و تیغ‌های نامرغوب
  • استفاده از دئودورانت یا کرم‌های معطر در ناحیه‌تناسلی
  • پوشیدن لباس‌های زیر پلی‌استری
  • تعریق زیاد در نواحی تناسلی
  • پوشیدن لباس‌های تنگ به‌صورت مکرر و اصطکاک مداوم در این ناحیه
  • استفاده از کرم‌های موبر
  • عفونت قارچی که یک مشکل شایع پوستی است و هم مردان و هم زنان با آن مواجه هستند
  • بارداری و مشکلات و بیماری‌های زنان
  • تغییر وزن ناگهانی و به‌صورت مکرر
  • بروز اختلالات هورمونی در بدن خصوصا کم‌کاری یا پرکاری تیروئید
  • برخی بیماری‌های کبدی.

دلایل دیگر تیره شدن پوست ناحیه واژن، هایپر پیگمنتاسیون است که در آن میزان ملانین در پوست افزایش می‌یابد. این امر به دنبال هیدراتاسیون، سیگارکشیدن یا قرارگرفتن بیش‌از‌حد در معرض نور خورشید اتفاق می‌افتد. شیمی‌درمانی، کم‌خونی، کمبود برخی از ویتامین‌ها و غیره از دیگر دلایل مهم تیره شدن پوست ناحیه شرمگاهی است. در تمام این موارد می‌توان از برخی روش‌ها به‌منظور سفید کردن بیکینی استفاده کرد.

اینفوگرافی دلایل تیرگی واژن
اینفوگرافی دلایل تیرگی واژن

راه های سفید کردن واژن کدامند؟

حال که با دلایل مختلف تیره شدن ناحیه واژن آشنا شدید، نوبت به بررسی روش‌های رفع این مشکل است. روش‌های مختلفی برای سفید کردن واژن وجود دارد. برخی ازاین‌روش‌ها می‌تواند به بدن آسیب برساند و مضر باشد و برخی نیز به‌عنوان روش‌هایی تقریبا بی‌خطر درنظرگرفته‌می‌شوند. برای مثال شما نباید از مواد شیمیایی خشن مانند کرم سفیدکننده در ناحیه تناسلی خود استفاده کنید، زیرا پوست در آنجا ظریف است و به‌شدت در معرض آسیب‌دیدن قرار دارد.

درمان‌های طبیعی بسیاری برای خلاص شدن از شر پوست تیره در ناحیه شرمگاهی وجود دارد. در تمام این روش‌ها هدف نهایی روشن شدن این ناحیه، رفع لکه‌ها و تیرگی‌های ناحیه شرمگاهی و بازگشت رنگ این ناحیه به روز اول است. روش‌های موجود شامل درمان‌های خانگی و طبیعی و روش‌های درمانی و تخصصی‌تر می‌شود که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. البته بهتر است حتما در خصوص استفاده از هر‌ یک از این‌ روش‌های سفید کردن ناحیه تناسلی از یک دکتر زنان مشورت بگیرید و ریسک‌های احتمالی را بررسی کنید. ممکن است برخی از این موارد برای برخی از افراد بسته به شرایطی که دارند مضر باشد.

برای سفید کردن پوست کدام روش بهتر است؟

از بهترین دکتر نوبت بگیر!

درمان خانگی سفید کردن بیکینی

بهترین روش‌های سفید کردن واژن استفاده از ترکیبات طبیعی و راه‌کارهای خانگی است که معمولا کمترین خطر و آسیب را وارد می‌کنند.

۱. استفاده از لیمو و ماست

ویتامین C موجود در لیمو می‌تواند به روشن شدن پوست کمک‌کند. ترکیب لیمو با ماست می‌تواند به‌عنوان روش خانگی سفید کردن واژن مورداستفاده قراربگیرد. کافی است کمی آب‌لیموی تازه را با دو قاشق ماست مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه تناسلی تیره شده بگذارید. حتی استفاده از ماست ساده نیز می‌تواند به‌تنهایی به روشن شدن نواحی تیره پوست اطراف ناحیه‌تناسلی زنان کمک‌کند.

ترکیب لیمو با ماست می‌تواند به‌عنوان روش خانگی سفید کردن واژن مورد استفاده قراربگیرد.

۲. سفید کردن بیکینی با خمیر آرد

یکی دیگر از گزینه‌های خانگی برای سفید کردن واژن، ترکیب آرد و آب است. خمیر به‌دست‌آمده از این ترکیب می‌تواند به‌مرور موجب روشن شدن نواحی تناسلی زنان شود. باید این روند ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار شود تا نتیجه آن مشاهده شود.

vaginal-skin-lightening-treatments
اگر به آب لیموی تازه چند قطره روغن گل‌رز هم اضافه کنید، تاثیر شگفت‌انگیزی خواهیددید

۳. ترکیب لیمو و شکر

یک ترکیب دیگری که می‌توان با لیمو برای سفید کردن بیکینی تهیه کرد، ترکیب آن با شکر است. کافی است یک نصف لیموی برش داده‌شده را به شکر آغشته کنید و آن را روی ناحیه تناسلی تیره شده بمالید و سپس با آب ولرم آن را بشویید. به‌مرور این کار می‌تواند به روشن شدن ناحیه تناسلی کمک‌کند.

۴. سفید کردن بیکینی با زردچوبه و ماست

زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده است. همچنین پوست را روشن کرده و التیام می‌بخشد. یک قاشق‌چای‌خوری پودر زردچوبه را بردارید، یک قاشق‌چای‌خوری ماست و دو قاشق‌چای‌خوری آب‌لیمو را به آن اضافه‌کنید. خوب مخلوط کنید و این خمیر را روی ناحیه تناسلی خود بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید. این کار را روزانه انجام دهید تا تاثیر آن در سفید کردن واژن را ببینید.

۵. گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی یکی دیگر از درمان‌های رفع تیرگی واژن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گوجه‌فرنگی را از وسط نصف کنید. یکی از قطعات را بردارید و روی پوست تیره بمالید. آن را کمی فشار دهید تا آب و پالپ آن آزاد‌شود. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب معمولی بشویید. این روش نیز می‌تواند به‌مرور به سفید کردن واژن کمک‌کند.

۶. سفید کردن بیکینی با توت فرنگی

یکی دیگر از ترکیبات موثر در سفید کردن بیکینی با روش‌های خانگی، استفاده از توت‌فرنگی است. این ترکیب می‌تواند به‌مرور موجب روشن شدن نواحی تیره اندام‌تناسلی زنان شود. کافی است چند توت‌فرنگی له شده را با دو قاشق‌چای‌خوری جوش‌شیرین ترکیب کرده تا یک ترکیب خمیری شکل تشکیل شود. اعمال روزانه این خمیر در نواحی تناسلی می‌تواند به سفید کردن واژن کمک‌کند.

سفید کردن واژن با طب سنتی

در طب سنتی نیز یک سری روش‌ها به‌منظور سفید کردن ناحیه تناسلی توصیه می‌شود. از ترکیبات مختلفی در این زمینه استفاده‌می‌شود که برخی از آنها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

۱. ترکیب لیموترش، عسل و گلیسیرین

در طب سنتی نیز از خواص لیمو برای سفید کردن پوست استفاده می‌شود. این ترکیب خواص ضد ملانین دارد که برای رفع تیرگی واژن اهمیت دارد. از ترکیب آب‌لیموی تازه با یک قاشق‌چای‌خوری عسل و یک قاشق‌چای‌خوری گلیسیرین به‌منظور سفید کردن واژن استفاده‌می‌شود.

۲. استفاده از انار برای سفید کردن واژن

یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان داد که عصاره انار ممکن است هایپرپیگمانتاسیون پوست را روشن کند. برای تهیه دارویی گیاهی از این ماده موثر کافی است یک قاشق‌غذاخوری دانه انار، یک قاشق‌چای‌خوری گلاب و یک قاشق‌غذاخوری خامه لبنی تازه را با هم ترکیب کرده و به‌صورت یک خمیر درآورد. خمیر را به‌آرامی به مدت ۳ دقیقه روی بیکینی خود ماساژ دهید، سپس ناحیه تناسلی را با آب خنک بشویید. این کار را روزانه تکرار کنید تا تاثیر آن در سفید کردن واژن را ببینید.

۳. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از ترکیباتی است که استفاده از آن برای سفید کردن واژن در طب سنتی توصیه‌می‌شود. کافی است چند قطره از آن را به‌آرامی و به‌صورت یکنواخت روی ناحیه تناسلی بمالید. می‌توان این کار را چند بار در روز انجام‌داد.

۴. سفید کردن بیکینی با روغن بادام

روغن بادام ماده موثر دیگری است که در طب سنتی برای سفید کردن واژن از آن استفاده‌می‌شود. می‌توان روزی چند بار از این‌ روغن استفاده کرد و آن را روی پوست تیره ناحیه شرمگاهی زد.

۵. روغن خردل

ترکیب بعدی پیشنهادی برای سفید کردن بیکینی، روغن‌خردل است. درست مانند موارد قبلی می‌توان چند قطره از این‌ روغن را نیز روزانه یک‌بار روی ناحیه تناسلی مالش داد.

۶. سفید کردن بیکینی با سرکه سیب

سرکه‌سیب حاوی اسید‌استیک است و تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است بتواند اثر پیگمنتاسیون را کاهش‌دهد. پیگمنتاسیون یکی از دلایل مهم تیره شدن واژن است که در آن ملانین بیش‌از‌حد تولید می‌شود. ازاین‌رو در طب سنتی از ترکیب سرکه‌سیب و آب برای رفع لکه‌های تیره و سفید کردن ناحیه تناسلی استفاده می‌شود.

۷. عصاره شیرین بیان

عصاره شیرین‌بیان حاوی مواد فعالی است که نشان‌داده‌شده است که هیپرپیگمانتاسیون ناشی از ملاسما و قرارگرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می‌دهد. کرم‌های موضعی حاوی عصاره شیرین‌بیان بدون نسخه در دسترس هستند که می‌توان از آنها برای سفید کردن ناحیه تناسلی زنان طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی، استفاده‌کرد.

vaginal-skin-lightening-treatments
برای اینکه نتیجه خوبی از ماسک زردچوبه بگیرید، حتما از زردچوبه ارگانیک استفاده کنید

۸. ترکیب آب پرتقال و زردچوبه

استفاده از زردچوبه به همراه آب‌پرتقال به‌عنوان دو ترکیب سفیدکننده طبیعی مدت‌ها است که در درمان‌های سنتی هندی رایج است و جز یکی از محبوب‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. کافی است یک ترکیب خمیری از این دو تهیه کرده و روی نواحی تیره شده بمالید. این کار می‌تواند به سفید کردن بیکینی در درازمدت کمک کند.

گیاهان سفیدکننده بیکینی کدامند؟

یک سری گیاهان را نیز می‌توان برای سفید کردن واژن مورداستفاده قرار‌داد. در اینجا برخی از آنها را معرفی می‌کنیم.

۱. سفید کردن بیکینی با عصاره چای سبز

منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد که عصاره چای سبز ممکن است زمانی که روی پوست استفاده می‌شود بتواند موجب رفع تیرگی نقاط تیره شود. ازاین‌رو می‌توان از این ترکیب برای روشن‌کردن و سفید کردن ناحیه تناسلی نیز استفاده‌کرد.

۲. ترکیب گلاب با چوب صندل

چوب صندل برای درمان تغییر رنگ پوست شناخته شده‌است، درحالی‌که گلاب یا روغن‌گل‌رز پوست را مرطوب می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی، با مخلوط کردن یک قسمت گلاب و پودر چوب صندل یک ترکیب خمیری درست کنید. این مخلوط را روی ناحیه موردنظر استفاده کنید و وقتی خشک شد، آن را با آب ولرم بشویید. تکرار این کار می‌تواند به سفید کردن واژن کمک کند.

۳. سفید کردن بیکینی با عصاره پیاز قرمز

عصاره پیاز قرمز (Allium cepa) یکی از مواد تشکیل‌دهنده برخی از کرم‌های روشن‌کننده پوست و جای‌زخم است. تحقیقات نشان داده است که پوست خشک پیاز قرمز می‌تواند به طور موثری پوست را روشن کند. ازاین‌رو می‌توان عصاره پیاز قرمز را نیز به‌عنوان یک راه‌حل طبیعی برای سفید کردن واژن در‌نظرگرفت.

فقط یک کلیک تا سفید کردن واژن فاصله داری!

۴. آب چای سیاه

یک مطالعه حیوانی مورد اعتماد منتشر شده در سال ۲۰۱۱ نشان داد که آب چای‌سیاه لکه‌های تیره خوکچه هندی را روشن می‌کند. یک قاشق غذاخوری برگ چای سیاه تازه را به یک فنجان آب مقطر درحال جوش اضافه کنید. ۲ ساعت دم کنید و صاف کنید تا برگ‌ها جدا شوند. یک‌تکه پنبه را در آب چای خیس کنید و دو بار در روز روی نواحی پرپیگمانتاسیون و تیره بمالید. هر روز به مدت ۶ روز در هفته، در ۴ هفته این کار را تکرار کنید تا از آن برای سفید‌کردن واژن استفاده‌کنید.

دیگر روش های سفید کردن واژن کدامند؟

تا به اینجا بیشتر روی روش‌های طب سنتی و خانگی و داروهای گیاهی برای رفع تیرگی واژن تمرکز کردیم. در این بخش انتهایی از مطلب سایر روش‌های رفع تیرگی واژن را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. سفید کردن واژن با بلیچینگ واژن

علاوه‌بر روش‌های گیاهی و خانگی برای رفع تیرگی واژن، می‌توان از روش‌های تخصصی‌تری نیز به‌منظور سفید کردن واژن استفاده‌کرد. استفاده از این روش‌ها باتوجه‌به علت تیرگی واژن می‌تواند مدنظر قرار بگیرد. این روش‌های درمانی که باید تحت‌نظر دکتر زنان یا توسط دکتر پوست و مو انجام شود را تحت عنوان بلیچینگ واژن می‌شناسند.

بلیچینگ واژن یک روش رفع تیرگی با چگالی بالاست که قدرت بالایی در سفید کردن بیکینی دارد. هدف از سفید کردن واژن در این روش، روشن‌کردن و سفیدی بالای ناحیه تناسلی است. در این روش از کرم‌های موضعی سفیدکننده واژن، لایه‌برداری شیمیایی یا از لیزردرمانی باهدف روشن‌کردن و سفید شدن پوست نواحی تیره اندام تناسلی زنان استفاده می‌شود.

۲. رفع تیرگی واژن با دارو

به نقل از bangkokhospital، یکی از روش‌های رفع تیرگی واژن استفاده از دارو است. در این زمینه از یک سری ژل‌ها و کرم‌های سفیدکننده واژن استفاده می‌شود. کرم روشن‌کننده واژن که انواع مختلفی دارد، حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به کاهش ملانین و کم‌شدن اثر هایپر پیگمنتاسیون کمک‌کند. ترکیبات شیمیایی و گیاهی در ساخت انواع کرم سفیدکننده واژن استفاده‌شده‌است. برای مثال همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفته‌شد برخی از این کرم‌ها حاوی عصاره شیرین‌بیان یا عصاره پیاز قرمز هستند.

۳. سفید کردن واژن با لیزر

یکی از روش‌های موثر برای سفید کردن بیکینی، روش لیزر است. از این‌ روش می‌توان برای روشن‌کردن نواحی واژن و بیکینی استفاده کرد. با این کار رنگ پوست روشن می‌شود و می‌توان لیزرتراپی را به‌عنوان یکی از روش‌های موثر در سفید کردن واژن درنظر‌گرفت.

در این روش نیازی به بیهوشی نیست و درمان حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. نکته مهم این است که برای استفاده از لیزر به‌منظور رفع تیرگی با چگالی بالا، باید برخی موارد را رعایت کرد. برای مثال نباید قبل از لیزر از سولاریوم استفاده شده باشد. در این روش‌ها دوز مناسب پرتو، روی لب‌های داخلی و خارجی واژن و ناحیه فرج تنظیم می‌شود. جلسات درمان با لیزر می‌تواند بسته به میزان تیرگی واژن بین ۱ تا ۳ جلسه به طول بیانجامد. هزینه لیزر روشن‌کننده واژن بسته‌به تعداد جلسات و مواردی ازاین‌دست تعیین‌می‌شود.

لیزر می‌تواند سلول‌های ملانوسیت در پوست که تولیدکننده ملانین هستند را تجزیه کرده و به‌این‌ترتیب از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. به‌این‌ترتیب پوست بعد از درمان با لیزر سفیدتر و صاف‌تر می‌شود.

vaginal-skin-lightening-treatments
کربوکسی‌تراپی هم باعث سفید شدن واژن می‌شود و هم خاصیت جوان‌سازی و کلاژن‌سازی می‌شود

۴. سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی

یکی دیگر از روش‌های درمانی موثر برای سفید کردن بیکینی، استفاده از روش کربوکسی‌تراپی است. در این روش درمانی که به‌عنوان یکی از روش‌های جوان‌سازی واژن نیز درنظر‌گرفته‌می‌شود، مقادیر کنترل شده‌ای از دی‌اکسیدکربن در اعماق مختلف پوستی تزریق می‌شود. کربوکسی تراپی می‌تواند موجب افزایش گردش خون شده و میزان کلاژن‌سازی را افزایش دهد. ازاین‌رو می‌توان از آن برای جوان‌سازی و سفید کردن واژن استفاده‌کرد.

۵. لیفت و جوان سازی واژن با عمل زیبایی واژن

یکی دیگر از درمان‌های زیبایی واژن، عمل زیبایی واژن است. این روش تهاجمی که به آن جراحی جوان‌سازی واژن نیز گفته می‌شود، شامل چندین عمل جراحی برای بهبود شکل، اندازه و عملکرد ناحیه واژن است. این روش‌ها به بازیابی ساختارهای بافت نرم که در برابر فرایند پیری تسلیم شده‌اند، کمک می‌کند. جوان‌سازی واژن برای آن دسته از زنانی که به دلیل بافت اضافی واژن و تغییر رنگ آن دچار ناراحتی هستند، می‌تواند یک روش مفید محسوب شود. خصوصا تغییر رنگ ناشی از بارداری یا تغییر وزن ناگهانی را می‌توان با استفاده از این‌ روش تا حدودی برطرف کرد. استفاده از روش لیفت و جوان‌سازی واژن با عمل زیبایی واژن روزبه‌روز درحال افزایش است.

بهترین روش سفید کردن واژن کدام است؟

هیچ بهترینی برای سفید کردن واژن وجود ندارد، زیرا اثربخشی درمان بسته‌به نوع پوست افراد و شدت تغییر رنگ متفاوت است. لیزر درمانی یکی از موثرترین روش‌ها برای دستیابی به نتایج طولانی مدت است، در حالی‌که لایه‌برداری‌ شیمیایی، کرم‌های موضعی و داروهای گیاهی نیز می‌توانند به روشن شدن پوست در ناحیه‌تناسلی کمک‌کنند.

روش سفید کردن واژن برای چه کسانی مناسب است؟

روش‌های سفید کردن واژن برای افرادی که از نظر جسمانی در وضعیت مناسب و سالمی هستند و تمایل دارند اعتماد‌به‌نفس جنسی خود را از طریق سفید کردن واژن بالا ببرند، مناسب است. با‌این‌حال، ضروری است قبل از انجام هر گونه درمان با یک متخصص زنان یا متخصص پوست واجد شرایط مشورت کنید.

راه های سفید کردن واژن برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که در این بخش لیست می‌شوند باید از انجام روش‌های سفید کردن واژن خودداری کنند:

  • زنان باردار یا شیرده
  • خانم‌هایی که به تازگی زایمان کرده‌اند.
  • افراد مبتلا به بیماری التهابی لگن
  • خانم‌های مبتلا به عفونت‌های مقاربتی
  • افراد تحت پرتودرمانی در ناحیه لگن
  • زنانی که پوست حساسی دارند.
  • افرادی که از بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس رنج می‌برند.
  • خانم‌هایی که سابقه واکنش‌های آلرژیک دارند.

مزایای سفید کردن واژن با لیزر چیست؟

سفید کردن واژن با لیزر یک عمل زیبایی محبوب و موثر است که می‌تواند به زنان کمک کند تا رنگ پوست روشن‌تر و یکنواخت‌تری در ناحیه تناسلی خود داشته‌باشند. سفید کردن واژن با لیزر یک درمان کم‌تهاجمی است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و معمولا نتایج طولانی مدتی را ارائه می‌دهد. از طرفی دوره نقاهت خاصی ندارد و سرپایی انجام می‌شود.

آمادگی برای سفید کردن واژن چگونه انجام می شود؟

قبل از آماده شدن برای سفید کردن واژن با روش‌های پزشکی، بیماران باید اطمینان حاصل کنند که هیچ عفونت یا التهاب فعالی در آن ناحیه ندارند. آنها همچنین باید حداقل ۴۸ ساعت قبل از عمل، از رابطه جنسی و استفاده از محصولات واژینال مانند تامپون یا دوش خودداری کنند. بیماران باید لباس راحت بپوشند و از پوشیدن لباس زیر تنگ در روز عمل خودداری کنند.

مراقبت های لازم بعد از انجام سفید کردن واژن با لیزر

  • حداقل به مدت ۱ تا ۲ هفته پس از عمل، از رابطه جنسی و فعالیت بدنی شدید خودداری کنید تا ناحیه تحت درمان به خوبی بهبود یابد.
  • برای جلوگیری از اصطکاک و تحریک در ناحیه تحت درمان، لباس‌های گشاد و قابل‌تنفس بپوشید.
  • حداقل ۱ هفته بعد از عمل به جای تامپون از نوار بهداشتی استفاده‌کنید.
  • ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید. حداقل ۱ هفته بعد از عمل، از حمام کردن، استفاده از وان آب‌گرم یا شنا خودداری کنید.
  • کرم یا پماد تسکین‌دهنده توصیه شده توسط پزشک را روی ناحیه تحت درمان بمالید تا بهبودی را تسریع بخشد و ناراحتی را کاهش‌دهد.
  • دستورالعمل‌های پس از درمان را که پزشکتان ارائه‌داده‌است، به‌دقت دنبال کنید و هرگونه علائم غیرعادی یا علائم عفونت مانند قرمزی، تورم، درد یا ترشح را گزارش دهید.
  • برای نظارت بر پیشرفت خود و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن درمان، در قرارهای بعدی با پزشک خود شرکت کنید.

عوارض سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر به‌طور‌کلی بی‌خطر است، اما برخی از عوارض جانبی مانند ناراحتی خفیف، قرمزی یا تورم ممکن است رخ‌دهد. در موارد نادر، بیماران ممکن است عوارض شدیدتری مانند زخم یا عفونت را تجربه کنند. بنابراین، انتخاب یک پزشک متخصص و با‌تجربه برای انجام این روش و پیروی دقیق از دستورالعمل‌های مراقبت پس از درمان ضروری است.

هزینه سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر قیمت گزافی ندارد و نسبت‌به ایمنی و نتایج موثری که ارائه‌می‌دهد. مقرون‌به‌صرفه است. هزینه سفید کردن واژن با لیزر بسته به عواملی مانند محل کلینیک، تجربه پزشک و تعداد جلسات مورد نیاز می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

علت‌های تیره شدن واژنروش‌های سفید کردن واژن
اصلاح مداوم خصوصا با ژیلت و تیغ‌های نامرغوبکرم‌ها یا ژل‌های موضعی حاوی هیدروکینون، کوجیک اسید، آربوتین و ویتامین C.
استفاده از دئودورانت یا کرم‌های معطر در ناحیه‌تناسلیلایه‌برداری‌شیمیایی با استفاده از موادی مانند اسید‌گلیکولیک، اسید لاکتیک یا اسید‌تری‌کلرواستیک.
پوشیدن لباس‌های زیر پلی‌استریمیکرودرم ابریژن، که شامل استفاده از دستگاهی برای لایه برداری لایه بیرونی پوست است.
تعریق زیاد در نواحی تناسلیلیزر درمانی که می‌تواند ملانین موجود در پوست را هدف قرار داده و آن را تجزیه کند.
پوشیدن لباس‌های تنگ و اصطکاک مداوم در این ناحیهکرایوتراپی یا انجماد، که می‌تواند سلول‌های تولید‌کننده‌ملانین را در پوست از بین ببرد.
استفاده از کرم‌های موبردرمان IPL (نور پالس شدید) که از پالس‌های نور برای تجزیه ملانین در پوست استفاده می‌کند.
عفونت قارچیرادیوفرکانس درمانی که از گرما برای تحریک تولید کلاژن و کاهش رنگدانه استفاده می‌کند.
بارداری و بیماری‌های زنانروش‌های جراحی جوانسازی واژن، مانند لابیاپلاستی یا واژینوپلاستی.
تغییر وزن ناگهانی درمان‌های طبیعی، مانند استفاده از آب لیمو، ماست، یا آلوئه ورا.
بروز اختلالات هورمونیدرمان‌های خانگی سفیدکننده پوست، مانند اسکراب‌ و ماسک‌ها و کرم‌های ساخته شده از مواد طبیعی مانند زردچوبه، عسل و غیره.
توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای سفید کردن واژن، برای انتخاب روش سفید کردن متناسب با شرایط پوستی خاص شما، از پزشک زنان یا متخصص پوست‌ومو مشاوره بگیرید و سرخود اقدام به انجام این روش‌ها نکنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

دلایل مختلفی می‌تواند موجب تیرگی واژن و نواحی تناسلی زنان شود. باتوجه‌به علت تیرگی واژن می‌توان از روش‌های مختلفی برای سفید شدن نواحی تیره اندام تناسلی زنان انجام داد. از روش‌های خانگی و استفاده از ترکیبات طبیعی گرفته تا روش‌های طب‌سنتی، درمان با لیزر، استفاده از کرم سفیدکننده واژن و کربوکسی‌تراپی از جمله روش‌هایی است که می‌توان برای سفید کردن واژن از آنها استفاده کرد. در تمام این موارد بهتر است حتما از یک دکتر زنان در خصوص بررسی دلایل تیرگی واژن و یک دکتر پوست‌و‌مو برای ارائه بهترین درمان‌های ممکن مشورت گرفت.

برای سفید کردن واژن می‌توانید از بهترین دکتر پوست در سراسر کشور نوبت دریافت کنید. برای اینکار، دکترتو در کنار شماست.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

روش‌های درمانی سفید کردن واژن اگر تحت‌نظر دکتر زنان و توسط یک دکتر پوست‌و‌موی مجرب انجام شوند، خطری ندارد. به این روش معمولا بلیچینگ واژن می‌گویند. بلیچینگ واژن به‌هیچ‌وجه کانال داخلی واژن را درگیر نمی‌کند و ازاین‌رو خطرات قابل‌توجهی ندارد.

پاسخ به این سوال به نوع روش مورداستفاده برای سفید کردن ناحیه‌تناسلی بستگی دارد. استفاده از روش‌های شیمیایی می‌تواند عوارض شدیدی داشته باشد، اما تاثیر سرطان‌زایی روش‌های سفید کردن بیکینی هنوز ثابت نشده‌است. بااین‌حال از عوارض مختلف روش‌های بلیچینگ واژن می‌توان به التهاب، سوزش، قرمزی و حساس شدن نواحی‌تناسلی اشاره‌کرد.

به‌صورت‌کلی از آن جایی که لیزر معمولا با التهاب و قرمزی همراه است، بعد از لیزر واژن برای رفع تیرگی، توصیه می‌شود از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان یا لباس‌های پلاستیکی خودداری‌کنید. همچنین بهتر است از پمادهای کاهش‌دهنده التهاب نیز بعد از درمان لیزر واژن استفاده‌کنید.

لیزر موهای زائد نمی‌تواند به‌صورت مستقیم موجب سفید شدن واژن شود. اما بااین‌حال از آن جایی که بعدازاین درمان استفاده از ژیلت یا سایر روش‌های رفع موهای زائد دیگر صورت نمی‌گیرد، به‌مرورزمان لیزر موهای زائد واژن نیز می‌تواند در سفید کردن بیکینی نقش داشته‌باشد.

لیزردرمانی برای سفید کردن واژن به سن خاصی محدود نمی‌شود و حتی دختران باکره نیز می‌توانند از این‌ روش استفاده کنند. بااین‌حال بهتر است این کار را بعد از سن بلوغ انجام‌داد.

برخی از مطالعات نشان‌داده‌اند که لیزر واژن به ضخیم شدن پوشش شکننده واژن و بهبود خشکی واژن، درد و علائم ادراری کمک می‌کند. بااین‌حال، عوارض بالقوه‌ای مانند زخم، عفونت، درد و تغییر حس جنسی نیز وجود‌دارد.

تعداد دفعات استفاده از لیزر برای سفید کردن واژن به شرایط فردی بستگی دارد. به‌طورکلی درمان لیزر واژینال می‌تواند تا سه جلسه در سال و تحت‌نظر دکتر زنان انجام‌شود.

روغن‌های گیاهی مختلفی وجود دارند که می‌توانند به روشن شدن پوست ناحیه تناسلی کمک کنند. برخی از محبوب‌ترین آنها عبارت‌اند از روغن بادام، روغن نارگیل و روغن درخت چای. این روغن‌ها به دلیل خواص مرطوب‌کنندگی و ضدالتهابی خود شناخته‌شده‌اند و می‌توانند به تسکین پوست و درعین‌حال کاهش تغییر رنگ کمک کنند.

کرم‌ها و پمادهای موضعی بدون نسخه‌ی مختلفی وجود دارند که ادعا می‌کنند پوست ناحیه تناسلی را روشن می‌کنند. با‌این‌حال، لازم است در هنگام استفاده از این محصولات احتیاط کنید، زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی حساسیت‌زا باشند که می‌توانند باعث تحریک یا واکنش‌های آلرژیک شوند. همیشه بهتر است قبل از استفاده از چنین محصولاتی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

استفاده از خمیردندان برای سفید کردن واژن یک روش توصیه شده پزشکی نیست و می‌تواند برای پوست ناحیه‌تناسلی مضر باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.6از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سفید کردن واژن

  1. .... گفت:

    سلام ببخشید این روش ها باعث آسیب به بکارت که نمیشه

  2. نازنین گفت:

    سلام عالیه

  3. زهرا گفت:

    سلام این روش ها صددرصد جواب میده ؟؟
    اگر بدون مشورت با دکتر از این روش ها استفاده کنم مشکلی نداره؟؟؟؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      هیچ روشی ۱۰۰ درصد نیست و به عوامل هورمونی و رنگدانه پوست نیز تیرگی این نواحی مرتبط است.

  4. ناشناس گفت:

    سلام

  5. ملینا گفت:

    تشکر

  6. آیدا گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و دلم میخواد ک واژن سفید و تپل داشته باشم ایده ای دارید برای سفیدی و تپل شد؟ تضمینی استاندارد باشه.من برای لیزر موهای میرم ولی هنو سفید نشده باید برای سفیدی جدا برم لیزر؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      تزریق چربی در اطراف مونس پوبیس صورت می گیرد. لیزر های جدید برای سفیدی پوست اندکی موثر است. بهتره با متخصص پوست از این لینک مشورت کنید.
      متخصص پوست و مو

    2. ناشناس گفت:

      🥰🥰

  7. ملینا گفت:

    خوب بود

  8. ناشناس گفت:

    ممنون از شما،🌹

  9. محیا گفت:

    روش های طبیعی واقعا اثر میکنن ؟؟

    من لیزر رو بیشتر میپسندم ولی خیلی گرون هس
    درآمد چندانی نداریم ک صرف لیزر کنم🥲

  10. مینا گفت:

    عالی بود

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما.

      1. :) گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        این روش ها خطری ندارند؟!

        1. همیار دکترِتو گفت:

          وست عزیز
          این روش های خانگی مضر نبوده و میتونید استفاده کنید.

      2. . گفت:

        سلام خسته نباشید
        اگه روش های مختلف رو همزمان باهم انجام بدیم زودتر به نتیجه میرسیم؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          روش های گیاهی زمان بر است ممکنه چند روش با زمان طولانی تر موثرتر باشد.