اختلال اضطراب منتشر چیست و چه تاثیری در زندگی روزمره دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

استرس در زندگی همه‌ی ما دیده‌می‌شود. اضطراب فراگیر یکی از اختلالاتی است که ممکن است برای بسیاری از ما ایجاد شود. اگر این اختلال کنترل نشود و تحت درمان قرار نگیرد، می‌تواند عوارض بسیاری برای ما ایجاد کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
اختلال اضطراب منتشر

آیا شما هم چنین حالتی را تجربه کرده‌اید که بی‌دلیل و برای هر چیزی نگران باشید؟ نتوانید یک لحظه آرام بگیرید و حسی به نام دلشوره در شما وجود داشته‌باشد؟ برای برطرف کردن آن چه می‌کنید؟ آیا این استرس شما را از انجام کارهای روزانه‌تان باز می‌دارد؟ آیا می‌دانید نام این مشکل اختلال اضطراب فراگیر یا اضطراب منتشر است؟ در صورتیکه می‌خواهید درباره این اختلال بیشتر بدانید، بهتر است که این مطلب را مطالعه کنید.

اگر با اضطراب فراگیر مواجه شده‌اید، برای تشخیص علت و درمان آن به دکتر روانشناس یا دکتر روانپزشک مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید از بهترین دکترهای روانپزشک یا روانشناس، در شهر خود نوبت بگیرید.

اختلال اضطراب منتشر چیست؟ (اختلال اضطراب فراگیر)

اختلال اضطرابی منتشر یا GAD که در فارسی با نام اختلال اضطراب فراگیر هم شناخته‌می‌شود، با اضطراب بیش‌از‌حد و اغراق شده و نگرانی در مورد همه‌ی اتفاقات زندگی بدون هیچ دلیل واضحی برای نگرانی، مشخص‌می‌شود. افرادی که علائم اختلال اضطرابی منتشر دارند، همیشه منتظر اتفاقات بد هستند و نمی‌توانند نگرانی در مورد سلامتی، پول، خانواده، یا مدرسه را متوقف کنند.

در این افراد، نگرانی اغلب غیرواقعی و نامتناسب با موقعیت است. زندگی روزانه به حالت نگرانی، ترس و وحشت دائمی تبدیل می‌شود. نهایتا، اضطراب بر تفکر فرد غلبه می‌کند و با عملکرد روزانه از جمله کار، تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی و ارتباطات تداخل پیدا می‌کند. همچنین GAD اغلب در کودکی یا نوجوانی آغاز می‌شود، اما ممکن است در بزرگسالی نیز آغاز شود. به‌علاوه این بیماری در خانم‌ها رایج‌تر است.

اگر احساس می‌کنید علائم اضطراب را در زندگی خود دارید و این اضطراب در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می‌کند، وقت آن است که با روانشناس در این رابطه صحبت کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین روانشناسان و روانپزشکان در شهر خود آشنا شوید، با آنها به‌صورت آنلاین یا تلفنی مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

مشاوره روانشناسی

با برترین روانشناسان ایران از دیدگاه کاربران

مشاوره حضوری و آنلاین۵۰۰+ خدمت

کسی که اختلال اضطراب فراگیر دارد، در مورد همه‌ی اتفاقات زندگی، بدون هیچ دلیل واضحی نگران است.

علائم اختلال اضطراب فراگیر یا اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟

اختلال اضطرابی منتشر، علاوه‌بر اینکه بر تفکر فرد تاثیر می‌گذارد، می‌تواند علائم جسمانی نیز ایجاد کند، به‌طور کلی علائم همراه با این اختلال، موارد زیر هستند:

  • تنش و نگرانی دائمی و بیش‌از‌حد
  • دید غیرواقعی نسبت به مشکلات
  • فکرکردن بسیار زیاد به برنامه‌ها و راه حل‌ها برای بدترین اتفاقات ممکن
  • مشکل در کنترل اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی
  • مشکل در تصمیم‌گرفتن و ترس از تصمیم اشتباه
  • دشواری در تمرکز یا احساس اینکه ذهن خالی شده‌است
  • بی‌قراری
  • تحریک‌­پذیری
  • کشیدگی یا درد عضلات (گرفتگی عضلات)
  • سردرد
  • تعریق
  • اختلال تمرکز
  • تهوع
  • اسهال یا سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS)
  • احتیاج مکرر به دستشویی رفتن
  • خستگی
  • اشکال در به‌خواب‌رفتن یا در خواب ماندن
  • لرزش
  • به‌راحتی وحشت‌زده‌شدن
  • به‌علاوه، افراد با GAD اغلب سایر اختلالات اضطرابی (مانند اختلال پانیک یا فوبیاها)، اختلالات وسواسی-جبری، افسردگی بالینی، یا مشکلات دیگر مرتبط با سوءمصرف مواد یا الکل را نیز دارند.

در کودکان یا نوجوانان علاوه‌بر استرس‌های مشابه با بزرگسالان، ممکن است موارد زیر وجود داشته‌باشد:

  • استرس‌هایی از قبیل عملکرد در مدرسه یا ورزش
  • امنیت اعضا خانواده
  • دقیق بودن
  • حوادث غیرمترقبه

کودک یا نوجوانی که نگرانی بسیار زیادی داشته‌باشد، ممکن است در راستای مورد توجه‌بودن:

  • بسیار استرس داشته‌باشد
  • کمال‌گرا باشد
  • تکالیفش را دوباره انجام‌دهد، به این دلیل که دفعه اول عالی نیستند، وقت بسیار زیادی صرف انجام تکالیف کند
  • اعتماد‌به‌نفس پایینی داشته‌باشد
  • برای تایید‌شدن تلاش کند
  • ممکن است اطمینان زیادی در مورد عملکردش نیاز داشته‌باشد
  • مکررا دردهای شکمی یا سایر شکایت‌های جسمی داشته‌باشد
  • از رفتن به مدرسه یا سایر موقعیت های اجتماعی اجتناب کند.

استرس و اضطراب پنهان، اضطرابی که حتی گاهی متوجه آن نیستید، می‌تواند مضرات زیادی برای سلامت شما داشته‌باشد و زندگی شما را تغییر دهد. برخی از علائم این استرس و اضطراب پنهان را در تصویر زیر بررسی کرده‌ایم.

تو هم همه جا مضطرب هستی؟!

اگر علائم اضطراب منتشر رو داری، همین حالا با روانشناس مشورت کن.

Anxiety symptoms
شما باید علائم اضطراب پنهان را بشناسید تا بتوانید با آن مقابله کنید.

با دیدن علائم اختلال اضطراب اجتماعی منتشر به چه دکتری مراجعه کنیم؟

در صورتیکه علائم اضطراب در زندگی شما تاثیر گذاشته‌است، باید به دکتر روانشناس و در صورت لزوم به دکتر روانپزشک مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید:

علل اختلال اضطراب منتشر GAD چیست؟

علت دقیق GAD، به‌طور کامل شناخته‌‌شده نیست، اما به‌نظر‌می‌رسد برخی فاکتورها، از جمله ژنتیک، مواد شیمیایی مغز و استرس‌های محیطی، در ایجاد آن همکاری دارند. معمولا حوادثی که پشت سر هم در زندگی فرد می‌افتد و فرصت مواجهه با آنها و هضم آنها را پیدا نمی‌کند، می‌توانند ایجاد این اختلال را بکنند. در ادامه به فاکتورهای خطر این بیماری اشاره کرده‌ایم.

اگر می‌خوای علت اضطرابت رو بشناسی با متخصص اضطراب مشورت کن.

عوامل خطر ابتلا به اختلال اضطراب فراگیر چیست؟

برخی از عواملی که می‌توانند در ابتلا به اضطراب موثر باشند، شامل موارد زیر هستند:

  • ژنتیک: برخی مطالعات نشان‌می‌دهند که سابقه‌ی خانوادگی احتمال ابتلا به GAD را افزایش می‌دهد. بنابراین احتمالا مستعد بودن به GAD در خانواده‌ها منتقل می‌شود.
  • مواد شیمیایی در مغز: GAD با اختلال عملکرد مسیرهای عصبی خاصی که مناطق مشخصی از مغز که در تفکر و احساس مشارکت دارند، را به‌هم متصل می‌کنند، مرتبط است. این ارتباطات سلولی عصبی به مواد شیمیایی که نوروترنسمیتر نامیده‌می‌شوند و اطلاعات را از یک سلول عصبی به سلول عصبی بعدی منتقل می‌کنند، وابسته است. داروها، سایکوتراپی، یا سایر درمان‌هایی که به‌نظر‌می‌رسد این نوروترنسمیترها را تنظیم می‌کنند، ممکن است پیام‌رسانی بین مسیرها را بهبود بخشند و به بهبود علائم مرتبط با اضطراب یا افسردگی کمک‌کنند.
  • فاکتورهای محیطی: تروما و حوادث پراسترس، مانند سوء‌استفاده‌ی جنسی، فوت افراد مورد علاقه، طلاق، تغییر شغل یا مدرسه، ممکن است در GAD مشارکت داشته‌باشند. GAD همچنین ممکن است طی دوره‌های استرس بدتر شود. سوء‌استفاده یا محرومیت از مواد اعتیاد‌آور نظیر الکل، کافئین و نیکوتین نیز می‌تواند اضطراب را بدتر کند.

تشخیص اختلال اضطراب عصبی: ملاک های تشخیصی اختلال اضطراب فراگیر چیست؟

هنگامی که استرس و اضطراب به شما فشار وارد می‌کند و احساس می‌کنید که چیزی درست نیست و مشکلی در رابطه با شما وجود دارد، باید با دکتر مشورت کنید. برای اینکار به دکتر روانشناس یا دکتر روانپزشک مراجعه کنید. معمولا اضطراب خود را با علائم فیزیکی هم نشان می‌دهد. ممکن است که روتین زندگی شما به علت استرسی که دارید، مختل شود و احساس کنید که نسبت به گذشته تغییر کرده‌اید. در این مواقع نیاز به کمک متخصص دارید.

تست اختلال اضطراب

هنگامی که احساس می‌کنید که استرس و اضطراب دارید و فعالیت‌های شما مختل شده‌است، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای تشخیص استرس خود می‌توانید کمک بگیرید. یکی از این روش‌ها، تست‌ها و آزمون‌های آنلاین و حضوری اضطراب است. این تست‌ها تنها در صورتی قابل اعتماد هستند که با کمک متخصص و تحت نظر او گرفته‌شوند. چندان نمی‌توان به تست‌های آنلاین اعتماد کرد.

برای درمان اختلال اصظراب فراگیر به دکتر مراجعه کنیم؟
در صورتیکه با اختلال اضطرابی فراگیر مواجه شده‌اید، برای درمان آن می‌توانید به دکتر روانشناس با دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

راه های درمان اختلال اضطراب فراگیر چیست؟

اگر مشکلات زمینه‌ای دیگری وجود نداشته‌باشد، بیمار منحصرا به روانشناس یا روانپزشک که متخصصین سلامت روان هستند و برای تشخیص و درمان بیماری‌های روان آموزش دیده‌اند، ارجاع داده‌می‌شود. درمان اغلب ترکیبی از دارودرمانی و شناخت درمانی است. در ادامه به برخی از روش‌های درمانی این اختلال روانی اشاره کرده‌ایم.

۱. داروی اختلال اضطراب فراگیر

دارو درمانی: داروها مخصوصا برای افرادی که اضطراب با فعالیت‌های روزانه‌ی آنها تداخل دارد، مورد استفاده قرار‌می‌گیرند. داروهایی که اغلب در کوتاه‌مدت برای درمان GAD مورد استفاده قرار‌می‌گیرند، بنزودیازپین‌ها هستند (که می‌توانند اعتیادآور باشند یا خواب­‌آور هستند و می‌توانند با حافظه و توجه، تداخل پیداکنند). به این داروها گاهی “آرام‌بخش‌های جزئی” می‌گویند. زیرا می‌توانند احساسات شدید اضطراب حاد را کاهش دهند.

این داروها با کاهش علائم جسمی اضطراب، مانند کشیدگی عضلات و بی‌قراری عمل می‌کنند. همچنین در کنار بسیاری از داروها ممکن است خواب‌آوری را تشدید کنند. از طرفی، اگر با مصرف الکل همراه شوند، خطرناک هستند.

۲. درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب فراگیر

درمان شناختی-رفتاری: افرادی که از اختلالات اضطرابی رنج‌می‌برند، اغلب این نوع درمان را استفاده می‌کنند. در این نوع درمان، فرد می‌آموزد که الگوهای فکری و رفتاری که منجر به احساسات اضطرابی می‌شوند را بشناسد و تغییر دهد. این نوع درمان به محدود‌کردن تفکر تحریفی با نگاه واقعی‌تر نسبت‌به نگرانی‌ها، کمک‌می‌کند.

۳. درمان اختلال اضطراب و افسردگی مختلط

اضطراب طولانی مدت می‌تواند ایجاد افسردگی هم بکند. در مواردی نیز ممکن است که این دو مشکل همراه با هم بروز کنند. بنابراین برای درمان آنها از داروهای مشترک استفاده می‌شود.

برخی ضدافسردگی‌ها نیز برای درمان GAD در دوره‌های طولانی‌تر مورد استفاده قرار‌می‌گیرند. برای اثر این داروها، ممکن است چند هفته زمان لازم باشد. اما برای درمان طولانی‌مدت ایمن‌تر و مناسب‌تر هستند.

درمان اختلال اضطرابی چیست؟
یکی از روش‌های درمانی اختلال اضطراب فراگیر یا منتشر، یوگا و مدیتیشن است.

۴. تکنیک های ریلکسیشن

روش‌های بسیاری برای درمان استرس و کنترل استرس وجود دارد. به‌علاوه تکنیک‌های ریلکسیشن، مانند تنفس عمیق و بیوفیدبک، ممکن است به کنترل کشیدگی عضلات که اغلب همراه با GAD هستند، کمک‌کند. حتی دمنوش های ضد استرس هم می‌توانند کمک‌کننده باشند.

تیم درمان اختلال اضطراب از چه دکترهایی تشکیل شده است؟

در صورتیکه با مشکل اختلال اضطراب فراگیر مواجه شود، برای درمان آن نیاز به متخصصین و دکترهای سلامت روان است. در روند درمانی اختلال اضطرابی از دکتر روانپزشک و دکتر روانشناس کمک گرفته می‌شود. در مواردی تنها کمک دکتر روانشناس کافی است. اما گاهی در کنار روان‌درمانگر به روانپزشک هم نیاز است. مخصوصا اگر برای درمان مشکل به تجویز و مصرف دارو نیاز باشد.

برای دریافت مشاوره تلفنی روانپزشک و مشاوره روانشناسی تلفنی از دکترتو کمک بگیرید.

بهتر است مقاله روانپزشک کیست را مطالعه کنید و تفاوت آنها با روانکاو و روانشناس را بدانید.

انواع اختلال اضطراب

اختلالات اضطرابی انواع مختلفی دارند که به طور کلی شاخه‌ای از بیماری های اعصاب و روان هستند. در ادامه این دسته‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • استرس و اضطراب
  • اضطراب منتشر یا فراگیر
  • اضطراب اجتماعی
  • اضطراب وسواسی اجباری
  • فوبیا
  • PTSD
  • حمله پانیک

اختلال اضطراب فراگیر چه عوارضی دارد؟

اختلال اضطراب فراگیر اگر تحت درمان قرار نگیرد و کنترل نشود، می‌تواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند که به نقل از mayoclinic، شامل موارد زیر هستند:

  • در هضم و گوارش شما مشکل ایجاد کند و باعث بروز سندروم روده تحریک پذیر شود.
  • باعث بروز میگرن و سردرد شود.
  • دردهای مزمن ایجاد کند.
  • باعث اختلال خواب و بی‌خوابی شود.
  • برای قلب شما مشکل ایجاد کند.
عوارض اختلال اضطراب فراگیر چیست؟
یکی از عوارض ناشی از اضطراب فراگیر که ممکن است با آنها مواجه شویم، سندروم روده تحریک پذیر است.

آیا می توان از اضطراب منتشر پیشگیری کرد؟

برخی از روش‌ها می‌توانند در پیشگیری از بروز اختلال اضطرابی به شما کمک کنند یا احتمال وقوع آن را کاهش دهند. در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

  • کاهش یا توقف مصرف محصولاتی که حاوی کافئین هستند، مانند قهوه، چای و شکلات، می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  • هنگام خرید داروهای گیاهی یا داروهای بدون نسخه، با پزشک یا داروساز در مورد اثر بر روی علائم اضطراب مشورت‌کنید.
  • روزانه ورزش‌کنید و رژیم غذایی سالم داشته‌باشید.
  • بعد از تجربه‌های سخت و حوادث، از حمایت‌های مشاوره‌ای استفاده‌کنید.
  • تکنیک‌های مدیریت استرس، مانند یوگا یا مدیتیشن را تمرین کنید.

با مطالعه جدول زیر می‌توانید به‌طور خلاصه اختلال اضطرابی را بهتر بشناسید و با علائم، درمان و انواع آن آشنا شوید.

علائم اختلال اضطراب منتشرتنش و نگرانی دائمی و بیش‌از‌حد
دید غیرواقعی نسبت به مشکلات
فکرکردن بسیار زیاد به راه حل‌ها برای بدترین اتفاقات ممکن
مشکل در کنترل اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی
مشکل در تصمیم‌گرفتن و ترس از تصمیم اشتباه
دشواری در تمرکز یا احساس اینکه ذهن خالی شده‌است
بی‌قراری
تحریک‌­پذیری
کشیدگی یا درد عضلات
سردرد
تعریق
راه‌های درمان اختلال اضطراب فراگیرتکنیک‌های ریلکسیشن
درمان شناختی-رفتاری
دارو درمانی
انواع اختلال اضطرابیاختلال اضطراب منتشر
هراس‌های ویژه
اختلال اضطراب اجتماعی
اختلال اضطراب جدایی
هراس از مکان‌های باز
اختلال ترس و سکوت انتخابی
اختلال اضطراب فراگیر را بهتر بشناسید

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

موارد زیر را در نظر داشته‌باشید و در صورتیکه با آنها مواجه شدید، به دکتر روانپزشک یا دکتر روانشناس مراجعه کنید.

  • اگر احساس نگرانی بسیار زیادی داریدکه با کار، روابط یا سایر بخش‌های زندگی شما تداخل دارد، به دکتر روانپزشک مراجعه‌کنید.
  • در صورتیکه احساس افسردگی یا تحریک‌پذیری، نوشیدن الکل یا مصرف مواد مخدر یا سایر مشکلات روانی را به همراه اضطراب دارید، به دکتر مراجعه کنید.
  • اگر رفتارها یا تفکرات خودکشی دارید، به صورت اورژانسی به دنبال درمان باشید.
  • احتمال کمی وجود‌دارد که نگرانی‌ها به‌خودی‌خود برطرف شوند و ممکن است طی زمان بدتر شوند. سعی‌کنید پیش از آنکه اضطراب‌تان شدید شود، از کمک متخصص استفاده‌کنید. درمان، وقتی که هنوز اختلال اضطرابی شدید نیست، ساده‌تر است.

برای دریافت نوبت از دکتر مورد نظر می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید. یکی دیگر از راه‌های برقراری ارتباط با دکتر، مشاوره تلفنی و آنلاین است. می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید:

دکترتو مراقب سلامت شماست!

  

پرسش‌های متداول

تست اضطراب فراگیری که در صفحه‌های مجازی با آنها مواجه می‌شوید، قابل اعتماد نیست و نمی‌توان به آن استناد کرد. اما گاهی روانشناس یا روانپزشک از این تست‌ها استفاده می‌کنند که کمک‌کننده و قابل اعتماد است.

اختلال اضطراب جدایی در ۸ تا ۱۸ ماهگی در کودکان طبیعی است و با ترس ترک خانه و خانواده در کودک بروز می‌کند. اما اگر این اختلال تا سنین بالاتر ادامه پیدا کند، باید برای برطرف کردن آن به دکتر روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید. فرد با این اختلال، ترس از رها شدن و جدایی دارد. یکی از اختلال‌هایی که کودکان می‌توانند با آن مواجه شوند، اختلال اضطراب جدایی در کودکان است.

حمله هراس یا حمله پانیک یکی از مشکلاتی است که زمانی که با اضطراب و ترس ناگهانی و شدید مواجه می‌شوید در شما به وجود می‌آید و علائم روانی و فیزیکی دارد. اختلال اضطراب منتشر می‌تواند با هر اتفاق کوچک و بی‌اهمیتی بروز کند. اما پانیک این‌گونه نیست.

اختلال اضطراب فراگیر و PTSD با هم تفاوت دارند اما می‌توانند همزمان با هم بروز کنند. PTSD بعد از تجربه‌ی اتفاق ناگواری رخ می‌دهد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره اختلال اضطراب

  1. بهروز گفت:

    من ۵۱ سال دارم اخیرا بدلیل استرس شغلی و سوابق ژنتیک حدودا دو هفته پیش دچار حمله عصبی پنیک شدم و متعاقب آن دچار اضطراب فراگیر شدم کوچکترین اتفاقی که میافته حتی زنگ تلفن دچار استرس میشم به دکتر روان پزشک مراجعه کردم به من دارو تجویز کرده و توصیه کرده دو هفته در منزل استراحت کتم الان که دو هفته گذشته هنوز از رفتن سرکار دچار استرس میشم دکترم میگه باید در محیط کارت حاضر بشی تا به مرور برات عادی بشه اابته مشکل کمال گرایی هم دارم از طرفی مرخصی ندارم باید برم سرکار

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      واقعیت این است که ما مجبور با رویارویی با ادمها هستیم
      با همه استرس ها و اضطراب هلیش
      برای ارامش خودتان باید قدرت انعطاف و سازگاری تان را بالا ببرید

      از مشاوران ما هم مشورت بگیرید

      https://doctoreto.com/doctors/telehealth/speciality/psychologist

  2. پدرام گفت:

    عدم سلامت روان زندگی تان را نابود میکند به داد خودتان برسید و در صورت داشتن اختلال اضطراب به روانپزشک و روانشناس مراجعه کنید

  3. محمد گفت:

    دوستانی که لرزش اسنشیال دارن و دست یا پا شون میلرزه میتونین بیاین تو گروه تلگرامی تازه تاسیس TERMOR2021@

  4. ReAl گفت:

    سلام من دختر ۱۶ ساله هستم و اضطراب دارم که باعث تیر کشیدن یا گرفتگی قفسه سینم میشه باعث تعرق شدید و لرزش توی بدنم میشه،تنگی نفس،تپش قلب،حالت تهوع،بی خوابی،خواب رفتن دست ها و ماهام و عدم تمرکز شده.باید حتما به روان شناس یا روانپزشک مراجعه کنم یا راه دیگه ای هم هست؟

    1. Sh.e گفت:

      عزیزم من ۱۸ سالمه…و مشکلات تورو داشتم…رفتم پیش روانپزشک و دوره درمانمو شروع کردم….توهم بهتره ک دکتر بری