هفته سوم بارداری چه علائمی دارد؟ وضعیت جنین در این هفته

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در هفته سوم بارداری تخمک بارور می‌شود و همزمان با تقسیم سلولی از لوله فالوپ عبور می‌کند. ممکن است در اواخر هفته 3 بارداری لانه‌گزینی انجام شود. برخی زنان علائمی مانند گرفتگی، لکه بینی، حالت تهوع و حساسیت سینه دارند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
هفته سوم بارداری

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

هفته سوم بارداری زمانی است که رشد جنین شروع می‌شود. در واقع شما از هفته سوم باردار شده‌اید و احتمال دارد یک یا دو هفته بعد متوجه آن شوید. اگر قصد بارداری دارید یا به‌تازگی متوجه شده‌اید که باردار هستید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که هفته سوم حاملگی چگونه است؟ چه علائمی خواهید داشت؟ در صورت بروز کدام علائم باید به پزشک مراجعه کنید؟ جنین در چه وضعیتی قرار دارد؟ بدن شما دچار چه تغییراتی می‌شود؟ کدام آزمایش‌ها در این هفته باید انجام شود؟ چگونه می‌توانید در هفته‌های اول بارداری از خود مراقبت کنید؟

در صورتی‌که قصد دارید باردار شوید یا تست بارداری شما مثبت شده است، باید در مورد روند دوره بارداری با متخصص زنان یا دکتر مامایی مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با این پزشکان به‌صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی ارتباط برقرار کنید.

هفته سوم بارداری چگونه است؟

اگرچه در تقویم بارداری شروع دوره حاملگی از روز اول آخرین پریود در هفته اول است، اما در واقع بارداری شما از هفته سوم است و رشد جنین شروع می‌شود. ممکن است در این هفته متوجه بارداری نشوید. بسیاری از خانم‌ها در هفته ۴ یا ۵ بارداری متوجه می‌شوند که باردار هستند. در پایان هفته ۳ بارداری می‌توانید تست بارداری بدهید.

بعد از لقاح اسپرم و تخمک در لوله فالوپ، جنین تشکیل می‌شود و از لوله فالوپ عبور می‌کند. در هفته سوم حاملگی تخمک بارور شده از یک زیگوت تک‌سلولی به توپ سلولی به نام بلاستوسیت تبدیل می‌شود. زیگوت در طول مدت عبور از لوله فالوپ به‌طور مداوم تقسیم و حدود ۳ تا ۵ روز بعد به بلاستوسیت تبدیل می‌شود و در پوشش داخلی رحم قرار می‌گیرد. تخمک بارور شده در پوشش داخلی رحم کاشته می‌شود. این مرحله لانه‌گزینی بوده و حدود ۶ تا ۱۲ روز بعد از لقاح اتفاق میفتد.

به نقل از verywellfamily دررابطه‌با احتمال لانه‌گزینی در هفته سوم بارداری:

لانه‌گزینی به احتمال زیاد هفته آینده، در هفته ۴ بارداری انجام می‌شود. با این‌حال، ممکن است برخی خانم‌ها شش روز پس از تخمک‌گذاری لانه‌گزینی داشته باشند؛ بنابراین در پایان هفته ۳ حاملگی تا هفته ۵ ممکن است این مرحله طی شود.

علائم هفته سوم بارداری

تعداد کمی از زنان در هفته‌های اول بارداری متوجه علائم حاملگی می‌شوند. معمولا تا زمانی‌که پریود شما به تعویق نیفتد، تشخیص بارداری مشکل است. اما به دلیل لانه‌گزینی و تغییرات هورمونی در هفته سوم بارداری ممکن است علائم زیر را تجربه کنید.

  • خونریزی خفیف یا لکه بینی
  • گرفتگی شکم
  • نفخ
  • حساس شدن سینه‌ها
  • قوی‌شدن حس بویایی
  • حالت تهوع صبحگاهی

در زمان لانه‌گزینی تخمک بارور شده به دیواره رحم می‌چسبد. با فرو رفتن تخمک ممکن است کمی خونریزی یا لکه‌بینی داشته باشید. البته همه زنان باردار این علامت را ندارند. اگر در زمان لانه‌گزینی خونریزی حین بارداری یا لکه‌بینی ندارید، هیچ مشکلی ندارد و باز هم ممکن است باردار باشید.

علائم هفته سوم بارداری
در هفته سوم بارداری ممکن است به علت لانه‌گزینی کمی درد زیر شکم خود احساس کنید.

علائم سقط جنین در هفته سوم بارداری

احتمال سقط جنین در هفته ۳ بارداری وجود دارد. در واقع تا هفته ششم بارداری خطر سقط جنین بالا است. با گذشتن از سه‌ماهه اول بارداری این خطر بسیار پایین می‌آید. شایع‌ترین علائم سقط جنین عبارتند از:

  • گرفتگی و درد در قسمت زیر شکم
  • ترشح مایع از واژن
  • از بین رفتن علائم بارداری مانند حساسیت پستان یا خستگی
  • خارج‌ شدن بافت خاکستری یا لخته خون از واژن
  • افزایش خونریزی
  • کمردرد خفیف تا شدید

تو هم علائم سقط جنین توی هفته ۳ بارداری داری؟

تا دیر نشده از متخصص نوبت بگیر.

در چه صورت باید به پزشک مراجعه کنیم؟

خونریزی خفیف یا لکه‌بینی در زمان لانه‌گزینی طبیعی است. اما اگر خونریزی شدیدی دارید یا گرفتگی شکم شما زیاد است، باید برای تشخیص علت آن به دکتر زنان مراجعه کنید. پزشک معاینات را انجام می‌دهد و در صورت نیاز آزمایش‌هایی را تجویز می‌کند.

برای بررسی علائم و مشکلات هفته سوم بارداری به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر علائم مربوط به هفته سوم بارداری را دارید، باید برای تشخیص بارداری و مراقبت‌های دوران حاملگی به دکتر زنان یا دکتر مامایی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص زنان وجود دارد.

وضعیت جنین در هفته سوم بارداری

در هفته سوم بارداری لقاح صورت گرفته است و تخمک بارور شده در پوشش داخلی رحم کاشته می‌شود. تخمک بارور شده اولین مرحله از رشد جنین است. تخمک به یک توپ سلولی به نام بلاستوسیت تبدیل می‌شود. در این مرحله اندازه جنین بین ۰٫۱ تا ۰٫۲ میلی‌متر است و جنین تقریبا اندازه سر یک سنجاق می‌شود.

در هفته سوم حاملگی اندازه جنین بین ۰٫۱ تا ۰٫۲ میلی‌متر است. جنین تقریبا اندازه سر یک سنجاق می‌شود.

جنین در هفته سوم حاملگی
در هفته سوم حاملگی تخمدان بارور شده و با تقسیم سلولی جنین و جفت تشکیل می‌شود.

در هفته سوم بارداری جنین چه شکلی است؟

تخمک در هفته سوم حاملگی به بلاستوسیت تبدیل می‌شود. بلاستوسیت متشکل از صدها سلول است. سلول‌های بیرونی بلاستوسیت تبدیل به جفت می‌شوند و سلول‌های داخلی جنین را تشکیل می‌دهند. جنین در هفته ۳ بارداری بسیار کوچک است و اندازه آن به ۰٫۲ میلی‌متر می‌رسد.

تغییرات بدن در هفته سوم بارداری

در هفته سوم بارداری تغییرات ظاهری در بدن شما ایجاد نمی‌شود. اما داخل اندام‌های تولیدمثلی تغییراتی به وجود می‌آید. در این هفته سلول‌هایی که به جفت تبدیل می‌شوند، ترشح هورمون بارداری (هورمون hCG) را آغاز می‌کنند. با ترشح هورمون بارداری، تخمدان‌ها آزادسازی تخمک را متوقف می‌کنند و تولید پروژسترون افزایش می‌یابد. تولید پروژسترون مانع از ریختن دیواره داخلی رحم می‌شود و جنین در سلامت می‌ماند. احتمالا در هفته چهارم بارداری می‌توان هورمون بارداری را در ادرار یا خون تشخیص داد.

مایع آمنیوتیک مایعی است که در طول بارداری جنین را احاطه می‌کند. این مایع در هفته سوم بارداری در کیسه آمنیوتیک جمع می‌شود.

آزمایش ها در هفته سوم بارداری

در هفته سوم حاملگی معمولا آزمایش سونوگرافی تجویز نمی‌شود. زیرا جنین به اندازه یک دانه نمک است و نمی‌توان در سونوگرافی آن را تشخیص داد. ممکن است در اوایل هفته چهارم ضخیم‌ شدن پوشش داخلی رحم در سونوگرافی مشخص شود.

در هفته سوم بارداری می‌توانید از بیبی چک برای تشخیص بارداری استفاده کنید. برخی برندهای خوب در اواخر هفته سوم بارداری هورمون‌های بارداری را در ادرار تشخیص می‌دهند. هر ۴۸ ساعت میزان هورمون بارداری دوبرابر می‌شود. اما در برخی زنان میزان هورمون بارداری در هفته ۳ کافی نیست و احتمالا نتیجه تست کاذب می‌شود. در این شرایط باید چند روز بعد دوباره تست را تکرار کنید.

اگر می‌خواهید زودتر از نتیجه تست بارداری مطلع شوید، آزمایش خون بهتر از آزمایش ادرار است. مقادیر کمتر هورمون بارداری در خون تشخیص داده می‌شود.

تست بارداری در هفته سوم
معمولا تست بارداری در هفته چهارم حاملگی انجام می‌شود. اما در برخی خانم‌ها در هفته سوم جواب تست مثبت نشان می‌دهد.

خودمراقبتی در هفته سوم بارداری

اگر برای بارداری اقدام کرده و چندین ماه است که تلاش می‌کنید، هفته سوم و چهارم بارداری زمان انتظار است. در این مدت باید به سلامت جسمی و روانی خود اهمیت دهید تا بارداری سالمی را طی کنید.

  • غذاهای سالم را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. بدن شما و جنین به مواد مغذی مختلف نیاز دارد. به‌ویژه آهن و فولات باید به اندازه کافی تامین شود.
  • زیر نظر پزشک ویتامین‌های لازم در بارداری را مصرف کنید. همه مواد مغذی لازم در بارداری از طریق غذا تامین نمی‌شود.
  • هر روز کمی ورزش کنید. ورزش به حفظ وزن سالم کمک می‌کند. استرس را کاهش می‌دهد و به شما انرژی می‌دهد.
  • مصرف قهوه و کافئین را در بارداری کاهش دهید. زیرا می‌تواند عوارضی برای جنین ایجاد کند. حداکثر یک فنجان قهوه در روز مصرف کنید.
  • یکی از عوارض بارداری اختلالات خواب است. سعی کنید بیشتر به خواب خود اهمیت دهید.

توی هفته ۳ بارداری چه دارویی باید مصرف کنی؟ همین الان مشاوره دارویی بگیر.

بایدها و نبایدهای هفته سوم بارداری

در طول بارداری رعایت نکاتی مانند تغذیه سالم بسیار مهم است. شما نیاز به همکاری همسر خود دارید. باید با کمک یکدیگر سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. با هم خرید بروید تا غذاهای سالم را انتخاب کنید. زمانی را به فعالیت بدنی اختصاص دهید و با هم پیاده‌روی کنید.

در طول دوره بارداری باید از الکل و سیگار دوری کنید. موادی مانند کافئین نیز برای شما مضر است.

در زمان بارداری می‌توانید حمام آب گرم داشته باشید. اما نباید آب خیلی داغ شود. دقت داشته باشید که در دوران بارداری به‌ویژه اوایل آن نباید دمای بدن بیش از حد بالا برود. زیرا خطر نقص لوله عصبی را در نوزاد بالا می‌برد. به همین دلیل باید از حمام بخار، جکوزی و سونا دوری کنید.

در دوران بارداری به‌ویژه اوایل آن نباید دمای بدن بیش از حد بالا برود. زیرا خطر نقص لوله عصبی را در نوزاد بالا می‌برد.

اگر در مورد نکات بارداری سوالی دارید یا به دلیل شرایط پزشکی خاص نگران عوارض در طول بارداری هستید، باید با متخصص زنان و زایمان یا دکتر مامایی مشورت کنید. برای ارتباط با این پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

هفته سوم حاملگی در دوقلوها

در هفته سوم بارداری مشخص می‌شود که جنین تک‌قلو است یا چندقلو. اگر یک تخمک و اسپرم با مواد ژنتیکی یکسان به دو گروه سلولی تقسیم شوند، دوقلوهای همسان متولد می‌شوند. تخمک بارور شده ممکن است در مراحل مختلفی به دو گروه سلولی تبدیل شود؛ اما معمولا این اتفاق در هفته ۳ بارداری میفتد.

دوقلوهای ناهمسان از یک تخمک و اسپرم یکسان تشکیل نمی‌شوند. اگر در طول تخمک‌گذاری دو تخمک آزاد شود و با دو اسپرم لقاح داشته باشند، دو زیگوت مجزا تشکیل می‌شود. ایجاد دوقلوهای ناهمسان هم در هفته سوم حاملگی است.

لانه گزینی
در هفته ۳ حاملگی مشخص می‌شود که جنین تک قلو است یا چندقلو.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

هفته سوم بارداری زمانی است که تخمک و اسپرم لقاح دارند و تخمک بارور شده برای لانه‌گزینی در پوشش داخلی رحم از لوله فالوپ عبور می‌کند. در هنگام لانه‌گزینی ممکن است کمی خونریزی، لکه‌بینی یا گرفتگی در ناحیه شکم داشته باشید. برخی زنان هم به دلیل تغییرات هورمونی دچار حساسیت سینه، تهوع صبحگاهی و نفخ می‌شوند.

تخمک بارور شده تا زمان رسیدن به دیواره رحم تقسیم سلولی می‌کند و به بلاستوسیت تبدیل می‌شود. سلول‌های داخلی جنین را تشکیل می‌دهند و سلول‌های بیرونی به جفت تبدیل می‌شوند. در هفته سوم حاملگی ممکن است جواب تست بارداری مثبت شود. اما معمولا تا قبل از عقب افتادن پریود متوجه حاملگی نخواهید شد.

اگر قصد بارداری دارید یا دچار علائم بارداری هستید، باید برای تشخیص بارداری، تعیین هفته بارداری و مراقبت‌های دوران حاملگی به دکتر زنان و زایمان یا دکتر مامایی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بسیاری از خانم‌ها از هفته چهارم بارداری دچار حالت تهوع می‌شوند. اما ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی در هفته سوم بارداری هم این علامت را تجربه کنید. حالت تهوع ممکن است صبحگاهی باشد یا در هر زمانی ایجاد شود. گاهی هم این عارضه همراه با حالت تهوع است.

در هفته سوم حاملگی هنوز زمان پریود شما نرسیده است. به همین دلیل متوجه عقب افتادن پریود نمی‌شوید. احتمالا در هفته ۴ یا ۵ بارداری پریود عقب می‌افتد و می‌توانید بارداری را تشخیص دهید. در هفته 3 حاملگی به دلیل لانه‌گزینی ممکن است کمی خونریزی یا لکه بینی داشته باشید.

در ۶ هفته اول بارداری احتمال سقط جنین بسیار بالاتر است. به‌طور کلی بیشتر از ۸۰٪ سقط‌ها در سه ماه اول بارداری اتفاق می‌افتند.

در دوران بارداری باید به تغذیه سالم توجه ویژه‌ای داشته باشید. مقدار مصرف سبزیجات، میوه‌ها، ماهی کم جیوه و غلات کامل باید بیشتر شود. مواد غذایی مانند توت‌فرنگی، مرکبات، فلفل‌دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C هستند. گوشت، مرغ، محصولات سویا و اسفناج نیز سرشار از آهن هستند و در دوره بارداری توصیه می‌شوند.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره هفته سوم بارداری

  1. Dokhi گفت:

    سلام من دوتا تست بارداری دادم یکی بعد از ظهر یکی سرصبح هردوتا مثبت بود چند درصد احتمال داره حامله باشم لطفاً جواب بدین

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بیبی چک مثبت اگر با تاخیر قاعدگی همراه است، نشان دهنده بارداری است و احتمال مثبت کاذب کم است. از این لینک میتونید با متخصص مامایی مشاوره تلفنی داشته باشید.
      مشاوره تلفنی زنان، بارداری، زایمان

    2. ناشناس گفت:

      سلام وقت بخیر
      من ۵آذر پریود شدم و ۳روز بعد خونریزی قطع شد و رابطه داشتم الان ۱۶ روز میگذره کمی درد شکم ولی بیشتر دردزیرشکم و کمی ترشح دارم آیا احتمال بارداری هست ؟
      اگه باردارباشم الان میتونم آزمایش خون انجام بدم؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        در صورت پریود نشدن در زمان مقرر می توانید از ازمایش بتا استفاده کنید
        الان خیر

  2. باران گفت:

    سلام
    زودترین زمانی ک بعد از اقدام میشه آزمایش بتا داد یا بی بی چک استفاده کرد چه وقتی هست ؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      بهتر است که در اولین فرصت انجام بشود‌.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.پزشک متخصص زنان

  3. عبدالهی گفت:

    سلام خانم دکتر من دوماه از بارداریم میگذره گرفتگی بینی دارم دکترم رفتم ولی فایده نداره میشه راهنماییم کنید

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      ممکن است طبیعی باشد.
      توصیه می‌شود جهت درمان به پزشک متخصص حلق و بینی مراجعه کنید.دکتر حلق و بینی

  4. معصومه گفت:

    منم تازه متوجه شدم باردارم
    مطالب مفیدی بود.

  5. مهلا گفت:

    سلام من ۸روزازپریودممانده دردزیرشکم دارم بیزاری ازغذاحالت تهوع. احتمال بارداری هست توروخدابرام دعاکنید بارداربشم آقام خیلی بچه دوست داره

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      لازم است تست بارداری انجام بشود.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.دکتر زنان

  6. شراره همت گفت:

    سلام داکتر صاحب مه هفته سوم بودکی خونریزی کدم سه روزخونریزی کدم حالی نمیفامم کی طفل مه سقط شده یانی التراسوندکدم چیزمالم نشدحالی خیلی کمرم داردمیکنه نمیفامم چی کنم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      سقط شدن بارداری یا وجود جنین با انجام سونوگرافی قابل تشخیص است. به متخصص زنان مراجعه کنید.

      1. باران گفت:

        سلام وقت بخیر من چهارروز از اقدام و تخمکگذاریم میگذره ، درد خفیف کمر و گرفتگی خیلی کم زیرشکم دارم
        قبلن اینطور نبودم ، این علائم میتونه نشونه های بارداری باشه ؟

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام و درود همراه عزیز
          این احتمال وجود دارد.
          توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.پزشک متخصص زنان

  7. الهام گفت:

    من اقدام کردم برای بارداری ولی نمیدونم باردارم یا نه ولی گرفتگی شکم دارم از حس بویاییم یکم قوی شده و امروز یک مقدار کمر درد و پاهامم درد میکنه نمیدونم میخوام پریود شم یا نه

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      به نظر می‌رسد از علائم بارداری باشند
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید دکتر زنان

  8. نسیم گفت:

    هفته هفتم بارداری هستم در هفته سوم جراحی انجام دادم نمیدونستم باردارم خیلی نگران تاثیر بیهوشی روی جنین بودم اما با خوندن این مطلب که در سه هفته بسیار جنین کوچیک یه خورده خیالم راحت شده خیلی ممنون از شما

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما. سلامتی شما آرزوی ماست.

    2. نیلوفر گفت:

      سلام وقتتون بخیر ممنون میشم زودتر جوابمو بدین
      من یه هفته بعد از پاکیم خونریزی داشتم اول کم بود گاعی بیشتر میشد و بعد از ۴روز قط شد الانم خیلی حالت تهوع دارم و خوابم میاد نمیدونم بخاطر گرمی هواس یا باردارم لطفا کمک کنید

      1. همیار دکترتو گفت:

        سلام و درود همراه عزیز
        احتمال بارداری وجود دارد.
        توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.پزشک متخصص زنان

  9. راضیه گفت:

    باسلام مطالب برام عالی بود

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

      1. فاطمه گفت:

        سلام من ۴مهر پریودشدم ۹مهر پاک شدم بد از سه روز بازم خونریزی کم داشتم بدرفتم پیش متخصص بهم دارو داد تا اینکه یه هفته قبل منو سونوگرافی کرد گفت یه کیست سه سانتی داری بد برام یه آزمایش بارداری نوشت ک مثبت بودبتا شده بود ۸۸بد از دوروز بازم آزمایش دادم ک شده بود ۸۰الان خیلی نگرانم نکنه خارج رحم باشه الان هم ک درد زیر شکم دارم کمردرد هم دارم لطفاً راهنماییم کنید

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام فاطمه عزیز
          با توجه به علایم بارداری نرمال ئ خارج از رحم ممکن است مشابه باشد
          بهتر است سونو و ازمایش بتا تکرار گردد
          اگر بر اساس سن بارداری سطح عدد بتا پایین‌تر از حد طبیعی باشد، احتمال حاملگی خارج از رحم وجود دارد. عدد پایین‌تر همچنین می‌تواند نشانه مرگ جنین، خطر سقط جنین یا سقط جنین ناقص باشد. برای تشخیص عارضه متخصص زنان آزمایش‌های بیشتری تجویز می‌کند.

  10. مهدیه زکاله گفت:

    تازه فهمیدم باردارم مطالب کامل بود اگه قسمت باشه تا آخر بارداری هستم

    1. صدیقه جلالی گفت:

      سلام و عرض ادب من ۲۱ سالم هستم یه پسر ۶ ساله دارم و دیگه موفق نشدم باردار بشم الان از ۲۰ برج ۷ پاک شدم و بد از رابطه کمر درد و خستگی شدم سر صبح هم سوزش شکم دارم و حالت تهوع دارم امکان داره باردار باشم ممنون میشم جواب بدید

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بله
        ولی در صورت عدم پریودی در تاریخ منظم از تست بارداری استفاده منید