۱۷ علامت اولیه بارداری را بشناسیم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بارداری یکی از سفرهای جذاب برای زنان است که علائمی را همراه خود دارد. این بارداری همراه با علائم عادی و پرخطر بروز می‌کند. هنگامی که علائم خطرناک در بارداری رخ می‌دهد باید به دکتر زنان مراجعه کنید. اما علائم طبیعی به شما کمک می‌کند که بارداری را تشخیص دهید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 13 دقیقه
۱۷ علامت اولیه بارداری را بشناسیم

معمولا شروع بارداری در هر خانمی متفاوت است. برخی از زنان ممکن است پس از گذشت ۱ تا ۲ هفته از بارداری اولین علائم را تجربه کنند، در حالیکه تجربه‌‌ی علائم اولیه بارداری برای برخی افراد ممکن است ماه‌ها طول بکشد. این موضوع به توانایی خانم‌ها در تشخیص تغییراتی است که در بدن اتفاق می‌افتد. با استفاده از آزمایش خون می‌توان بارداری را از ۱ هفته پس از لقاح تشخیص داد.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

علائم اولیه بارداری کدامند؟

علائم بارداری به‌طور کلی در هفته‌ی اول بارداری ظاهر می‌شوند. با این حال، هیجان و اضطراب بارداری ممکن است باعث شود متوجه آنها نشوید. اما راه‌هایی وجود دارد که بدانید باردار هستید. در زیر برخی از علائم اولیه‌ی بارداری را بررسی خواهیم کرد. هنگامی که اقدام به بارداری می‌کنید، باید با علائم اولیه‌ی بارداری آشنایی داشته باشید.

از علائم احتمالی بارداری تا علائم قطعی

در جدول زیر علائم احتمالی و علائم قطعی بارداری را آورده‌ایم:

علائم احتمالی بارداریعلائم قطعی بارداری
تقویت حس بویاییقطع پریودی
بیزاری/هوس غذاییتست بارداری مثبت    
نوسانات خلقیحساسیت سینه 
سردردتکرر ادرار
سرگیجهتهوع و استفراغ
یبوست یا سوزش سردلانقباضات براکستون هیکس     
تغییرات پوستی (آکنه، تیرگی)افزایش وزن             
تورم مچ پاهاتهوع صبحگاهی
تنگی نفستغییرات سایز و شکل سینه
ترشحات واژنگرفتگی شکم و لکه‌بینی
علائم اولیه‌ی بارداری

ریزترین علائم بارداری کدامند؟

قبل از‌ اینکه قاعدگی خود را از دست بدهید، بدن شما ممکن است تغییرات ظریفی را نشان‌دهد که نشان‌دهنده بارداری است. برخی‌از زنان ممکن است بلافاصله علائم را تجربه‌کنند، درحالی که برخی دیگر احتمال دارد هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا علائم بارداری را احساس کنند. این علائم اولیه را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: علائم احتمالی و علائم قطعی. گاهی علائم بارداری با عوارض آن اشتباه گرفته می‌شوند. توجه داشته باشید که علائمی که خطرناک باشند یا بهبود پیدا نکنند، به عوارض بارداری تبدیل می‌شوند. بنابراین در مواقع ضروری به دکتر زنان مراجعه کنید. برای دریافت نوبت از دکتر زنان می‌توانید از سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید.

علائم احتمالی بارداری عبارتند از:

  • خستگی
  • لکه‌بینی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • هوس یا بیزاری از غذا
  • نوسانات خلقی

علائم قطعی بارداری عبارتند از:

  • پریود نشدن
  • تست بارداری مثبت
  • تغییرات سایز و شکل سینه
  • افزایش ادرار
  • گرفتگی شکم و لکه‌بینی

متن انگلیسی:
«The flood of hormones in your body in early pregnancy can make you unusually emotional and weepy. Mood swings also are common.»
ترجمه متن:
«هجوم هورمون‌ها می‌تواند شما را به یک زن احساساتی و حساس تبدیل کند که با کوچکترین اتفاقات به گریه بیفتید.»

منبع mayoclinic

تو هم علائم بارداری داری؟

برای تشخیص درست از متخصص نوبت بگیر.

۱. قطع پریودی از علائم اولیه بارداری

تاخیر در پریود یا عدم قاعدگی، رایج‌ترین علامت بارداری است که باعث می‌شود بیشتر خانم‌ها نسبت به باردار بودن خود شک کنند. اگر باردار شوید، پریود نمی‌شوید. بارزترین نشانه‌ی بارداری، قطع پریودی است اما تنها نشانه‌ی بارداری نیست.

سوالی که ممکن است برای بسیاری از خانم‌ها وجود داشته باشد، این است که آیا امکان بارداری و پریود شدن در طول بارداری وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، بعضی از خانم‌ها در حین بارداری می‌توانند خونریزی داشته باشند، اما به‌طور معمول این خونریزی کوتاه‌تر یا کمتر از یک دوره‌ی قاعدگی طبیعی است.

۲. کی بی بی چک بزنیم؟ تست مثبت بارداری

حتما از خود می‌پرسید که کی بی بی چک بزنیم! هنگامی که پریود شما عقب افتاد، باید با این تست احتمالی، بارداری را بررسی کنید. اگر بی بی چک مثبت باشد، باید تست بارداری بدهید. هر چند، اگر بی بی چک منفی باشد و شما پریود نشده باشید، مجددا باید به دکتر مراجعه کنید و آزمایش خون بارداری بدهید!

۳. حالت تهوع یا تهوع صبحگاهی علائم اولیه بارداری

احساس حالت تهوع در طول روز یا حالت تهوع صبحگاهی، دومین علامت شایع در بارداری است که به کرات توسط ۸۰ درصد از خانم‌ها گزارش می‌شود. در بیشتر زنان، حالت تهوع به‌طور معمول پس از گذشت ۲ تا ۸ هفته پس از بارداری تجربه می‌شود. حالت تهوع می‌تواند با استفراغ نیز همراه باشد. تهوع می‌تواند در هر زمان از روز وجود داشته‌باشد. این موضوع معمولا در ۳ ماهه‌ی اول بارداری اتفاق می‌افتد و پس از آن به‌تدریج در بیشتر خانم‌ها کمرنگ می‌شود. اما ممکن است حالت تهوع در برخی از مادران باردار تا پایان بارداری ادامه پیدا کند. بنابراین یک علت حالت تهوع بارداری است.

تهوع و استفراغ در بارداری
احساس حالت تهوع در طول روز یا حالت تهوع صبحگاهی، دومین علامت شایع در بارداری است که به کرات توسط ۸۰ درصد از خانم‌ها گزارش می‌شود.

۴. لکه بینی یا خونریزی خفیف واژینال از اولین علائم بارداری

طبق آمار انجمن بارداری آمریکا (APA)، لکه بینی ممکن است ۶ تا ۱۲ روز پس از رابطه‌ی جنسی رخ دهد. در صورت باردار شدن، این علامت معمولا به علت خونریزی در زمان کاشت تخمک در دیواره‌ی رحم رخ می‌دهد و یکی از علائم اولیه‌ی بارداری محسوب می‌شود. علت لکه بینی بعد از پریود می‌تواند لانه گزینی باشد. رویان معمولا بین ۶ تا ۱۲ روز پس از بارداری کاملا به دیواره‌ی رحم پیوند می‌خورد. بعضی از خانم‌ها در این زمان، لکه بینی و همچنین گرفتگی عضلانی را تجربه می‌کنند. وقوع خونریزی یا لکه بینی در زمان لانه‌گزینی طبیعی است و جای نگرانی نیست. البته برخی خانم‌ها حتی متوجه خونریزی یا گرفتگی عضلانی نمی‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید باردار شوید، اما این علائم را تجربه نکردید، نگران نباشید.

به طور کلی یکی از علائم بارداری ترشحات بعد از لقاح است. یکی از انواع این ترشحات می‌تواند خونریزی اندک یا لکه بینی باشد.

۵. تورم و درد در سینه ها

سومین علامت شایع در بارداری، تورم یا حساسیت پستان‌ها است. ایجاد این تغییرات در پستان‌ها می‌تواند از ۱ تا ۲ هفته پس از بارداری شروع شود. همچنین ممکن است پستان‌ها بزرگتر به نظر برسند و از نظر ظاهری تغییر کنند.

اگر تورم و درد سینه‌های شما شدید است، می‌توانید از مشاوره تلفنی مامایی کمک بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

۶. خستگی و بی حالی

از اوایل هفته‌ی اول بعد از بارداری، بسیاری از خانم‌ها خستگی یا بی‌حالی، حتی بعد از انجام کارهای کوچک روزانه، را نیز تجربه می‌کنند. این علائم به این دلیل ایجاد می‌شوند که سطح پروژسترون افزایش می‌یابد و بدن برای مقابله با تغییراتی که در بارداری رخ می‌دهد، آماده می‌شود. بدن همچنین برای حمایت از جنین در حال رشد، خون بیشتری را تولید می‌کند که منجر به افزایش خستگی می‌شود. با یک رژیم غذایی سالم که سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آهن و مایعات فراوان است، می‌توان با این خستگی مقابله کرد.

معمولا خستگی و بی‌حالی، در ۳ ماهه‌ی دوم از بین می‌رود، اما ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ زایمان دوباره تجربه شوند. تغییرات هورمونی همچنین ممکن است در چند هفته‌ی اول بارداری الگوی خواب را مختل کنند.

سردرد بارداری
سردرد در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه اول شایع است.

۷. کمر درد و سردرد از مشکلات رایج بارداری

کمردرد، از علائم شایع بارداری است. کمردرد می‌تواند در شروع بارداری اتفاق بیفتد اما معمولا با پیشرفت بارداری و در حدود هفته‌ی ۲۷ تا ۳۴ بارداری، تجربه می‌شود.

سردرد در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه اول شایع است. سردرد غالباً در اثر هورمون‌های حاملگی، استرس یا تنش بدن ناشی از حمل وزن اضافی در طول بارداری ایجاد می‌شوند. راه‌های مقابله با سردرد در بارداری شامل موارد زیر هستند:

  • هر شب خوب بخوابید. در طول روز استراحت کنید.
  • پارچه‌ای مرطوب را روی سر یا پشت گردن خود بگذارید.
  • غذاهای سالم بخورید، آب زیادی بنوشید و هر روز کاری فعال انجام دهید.
  • سعی کنید استرس خود را کاهش دهید و تکنیک‌های آرامش، مانند تنفس عمیق، یوگا و ماساژ را امتحان کنید.

زنان بهتر است تشخیص دهند چه عواملی باعث سردرد آن‌ها می‌شود. محرک‌های اصلی سردرد دود سیگار، غذاهای خاص و فشار چشم هستند. هنگامی که محرک‌های خود را شناختند، از آن‌ها پرهیز کنند.

در صورت بروز شرایط زیر با فوق تخصص زنان تماس بگیرید:

  • بعد از افتادن یا ضربه زدن به سر به وجود آمده باشد.
  • سردرد همراه با تب، تغییرات بینایی، اختلال در گفتار، خواب آلودگی، بی‌حسی یا عدم هوشیاری باشد.
  • با ترشح بینی، درد و فشار زیر چشم یا درد دندان همراه است. که احتمال دارد علائم عفونت سینوس‌ها باشد.
  • شدید است و از بین نمی‌رود. سردردهای شدید در دوران بارداری می‌تواند علامت پره اکلامپسی باشد.

۸. تیره شدن آرئول های پستان

یکی دیگر از اتفاقاتی که در بارداری رخ می‌دهد، تیره شدن هاله‌ی رنگی در نوک پستان است که آرئولا نام دارد. ممکن است احساس خارش یا گزگز در سینه‌ها را نیز تجربه کنید.

۹. ترشح واژن و خارش

اگرچه وجود مقداری ترشحات واژن به رنگ سفید و شیری، از عوارض بارداری است، اما در برخی موارد ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به عفونت‌های قابل درمان یا بیماری‌های مقاربتی باشد که می‌توانند تاثیرات مهمی بر بارداری داشته باشند. در حالت طبیعی، ترشحات واژن باید شفاف و سفید باشد و نباید بوی نامطبوع داشته باشد.

برای جلوگیری از ترشحات واژن از تامپون استفاده نکنید. زیرا می‌تواند باعث رشد میکروب‌ها در واژن شود. اگر ترشحات بوی بسیار بدی دارند، سبز یا زرد باشند، یا ترشحات واضح زیادی وجود دارد، به دکتر زنان مراجعه کنید. راه‌های مقابله با ترشح واژن و خارش از شکایت‌های شایع بارداری شامل موارد زیر است:

  • لباس زیر نخی و گشاد بپوشید.
  • روزانه لباس زیر خود را عوض کنید.

۱۰. نوسانات خلقی

برخی از مادران باردار دچار تغییرات خلقی می‌شوند که علت اصلی آن، تغییرات هورمونی است. این تغییرات هورمونی بر انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز تاثیر می‌گذارد. نوسانات خلقی به طرز مرموزی عمل می‌کنند و شما را نسبت به کوچکترین یا بی‌اهمیت‌ترین مسائل حساس کرده و حتی باعث می‌شوند گریه کنید.

بعضی از خانم‌ها ممکن است حالت‌های شادی، افسردگی یا اضطراب را تجربه کنند. تجربه‌ی نوسانات خلقی در بارداری کاملا طبیعی است. اما اگر با افسردگی طولانی مدت دست و پنجه نرم می‌کنید، توصیه می‌شود با یک متخصص روانپزشک صحبت کنید.

۱۱. افزایش دمای بدن

بعضی از خانم‌ها برای ترسیم چرخه‌ی قاعدگی خود و اطلاع از زمان تخمک‌گذاری، دمای بدن خود را اندازه‌گیری می‌کنند. اگر اینکار را انجام داده باشید، حتما متوجه شده‌اید که معمولا دمای بدن یک روز قبل از آغاز پریودی کاهش می‌یابد و قبل از تخمک‌گذاری، دمای بدن افزایش می‌یابد. در دوران بارداری، به دلیل افزایش سطح پروژسترون، درجه‌ی حرارت پایه‌ی بدن در تمام مدت بالا می‌ماند. اگر درجه حرارت بدن، حتی در زمانی که منتظر پریود شدن هستید، بالا بماند، ممکن است نشانه‌ای از بارداری باشد.

علائم بارداری
برای کاهش علائم و عوارض بارداری، مکمل‌های خود را مصرف کنید.

۱۲. سرگیجه

هنگام بارداری چرا سرگیجه دارم؟ سرگیجه و احساس سبکی سر، یکی از علائم اولیه بارداری است که در برخی مادران باردار اتفاق می‌افتد. گشاد شدن رگ‌های خونی باعث کاهش فشار خون می‌شود. در نتیجه فرد دچار احساس سرگیجه و عدم تعادل می‌شود. این علامت در ۳ ماهه‌ی اول ایجاد می‌شود و به‌تدریج کاهش می‌یابد. با این حال، اگر سرگیجه همراه با خونریزی واژینال و درد شکم را تجربه کردید، باید در اولین فرصت با دکتر زنان مشورت کنید. می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر زنان کمک بگیرید.

۱۳. احساس طعم عجیب در دهان

تغییرات سطح هورمون‌ها می‌تواند در دوران بارداری باعث ایجاد طعم نامناسب و عجیبی در دهان شود. ممکن است احساس کنید فلزی را قورت داده‌اید. احساس مزه‌ی فلز در دهان، به‌طور کلی پس از ۳ ماهه‌ی اول از بین می‌رود. اما رفع طعم فلز در دهان ممکن است در برخی از زنان بیشتر به طول بینجامد.

۱۴. تنگی نفس

تنگی نفس، می‌تواند یکی از علائم اولیه‌ی بارداری باشد. در بارداری، بدن باید نیاز اکسیژن برای دو نفر را برطرف کند. در نتیجه به خون بیشتری برای تنفس از طریق ریه‌ها احتیاج دارد. علاوه‌بر این، رشد رحم باعث جا‌به‌جا شدن روده‌ها به سمت بالا می‌شود. این موضوع بر روی دیافراگم و در نتیجه بر روی ریه‌ها فشار وارد می‌کند و باعث تنگی نفس می‌شود.

۱۵. گرگرفتگی

یک اتفاق بسیار معمول که خانم‌ها در زمان پریودی و یائسگی تجربه می‌کنند، گرگرفتگی است. این علامت می‌تواند نشانه‌ی اولیه‌ی بارداری نیز باشد.

۱۶. افزایش وزن

در طول سه ماهه‌ی اول بارداری، باید حدود ۱/۳ تا ۲/۷ کیلوگرم وزن اضافه کنید. افزایش وزن بیش از حد و سریع در بارداری می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به دیابت بارداری یا مسمومیت بارداری (پره اکلامپسی) باشد.

اگرچه یک فرد اضافی را حمل می‌کنید، اما نباید به اندازه‌ی دو نفر غذا بخورید. شما در طی سه ماهه‌ی اول بارداری حدود ۱۵۰ کالری اضافی در روز نیاز دارید. با افزودن میوه و سبزیجات اضافی، شیر، نان غلات سبوس‌دار و گوشت بدون چربی به رژیم غذایی خود، این کالری‌ها را به روش سالم دریافت کنید.

۱۷. انقباضات براکستون هیکس

مادران باردار معمولا در سه ماهه دوم یا سوم با انقباضات نامنظم براکستون هیکس مواجه می‌شوند که به آنها حس زایمان می‌دهد. این انقباضات به صورت سفت شدن شکم در بارداری خود را نشان می‌دهند و از علائم بارداری هستند. برای شناختن بهتر این انقباضات می‌توانید دست خود را روی شکم (رحم) بگذارید و احساسشان کنید. این انقباضات در بازه‌های زمانی نامنظم بروز می‌کنند و طولانی نیستند.

علائم اولیه بارداری چیست؟
برخی از علائم اولیه بارداری شما را به شک می‌اندازند که از تست بارداری یا بی بی چک کمک بگیرید.

علایم بارداری خاص؛ علائم بارداری پسر در ماه اول

در ماه اول بارداری، جنسیت جنین ممکن است مشخص نباشد، اما برخی از زنان ادعا می‌کنند که علائمی را تجربه کرده‌اند که جنسیت جنین آنها را پیش‌بینی می‌کند. اگر فرزند پسر دارید، ممکن است در ماه اول بارداری متوجه علائم زیر شوید:

  • حالت تهوع و استفراغ: حالت تهوع صبحگاهی می‌تواند نشانه‌ای از بارداری سالم باشد و تجربه این علائم در ماه اول معمول است.
  • میل به غذا: هوس خوردن غذاهای شور معمولا با حمل پسر همراه است.
  • جوش‌ و آکنه: تغییرات هورمونی در دوران بارداری می‌تواند باعث جوش‌های آکنه‌ای شود که در هنگام حمل پسر شایع‌تر است.
  • سطح انرژی بالا: زنان حامل پسر ممکن است در ماه اول بارداری سطح انرژی بالایی را تجربه‌کنند.
  • کاهش حساسیت سینه‌ها: زنانی که حامله پسر هستند ممکن است در ماه اول بارداری نسبت به زنانی که حامله دختر هستند، حساسیت سینه کمتری را تجربه‌کنند.

علائم بارداری پسر در هفته ۱۱

با پیشرفت بارداری، ممکن است علائم جدیدی را تجربه کنید. اگر جنسیت جنین شما پسر باشد، ممکن است در هفته یازدهم بارداری متوجه علائم زیر شوید:

  • حالت تهوع و استفراغ: حالت تهوع صبحگاهی می‌تواند تا سه ماهه دوم ادامه داشته باشد، بنابراین تجربه این علائم در این مرحله غیرمعمول نیست.
  • خستگی: بدن شما برای حمایت از جنین در‌حال‌رشد سخت کار می‌کند، بنابراین طبیعی است که احساس خستگی و فرسودگی کنید.
  • افزایش اشتها: همانطور که جنین شما رشد می‌کند، برای حمایت از رشد او باید کالری بیشتری مصرف‌کنید.
  • تغییرات پوستی: پوست شما ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی خشک شود و خارش پیدا‌کند.

علائم بارداری دختر

اگر شما حامل جنین دختر هستید، ممکن است علائم متفاوتی نسبت‌به حاملگی جنین پسر داشته‌باشید. برخی از علائم مرتبط با حمل جنین دختر عبارت‌اند از:

  • افزایش تهوع صبحگاهی: زنانی که حامله دختر هستند، ممکن است تهوع صبحگاهی شدیدتری را تجربه کنند که می‌تواند در تمام دوران بارداری آنها ادامه‌یابد.
  • تغییرات در رنگ پوست: برخی از زنان حامل دختر ممکن است متوجه تغییراتی در رنگ پوست خود شوند، مانند لکه‌های تیره روی صورت یا گردن خود.
  • افزایش وزن: زنان حامل جنین دختر، ممکن است در دوران بارداری خود وزن بیشتری نسبت به زنان حامل جنین پسر، اضافه‌کنند.
  • سینه‌های متورم و حساس: زنانی که جنین دختر را حمل می‌کنند ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی، سینه‌های متورم و حساس‌تری را تجربه‌کنند.
علائم بارداری در ماه اول
در هفته اول بارداری، بعید است که علائم قابل توجهی را تجربه‌کنید. با‌این‌حال، برخی‌از زنان ممکن است لکه‌بینی یا گرفتگی خفیف را تجربه‌کنند.

علائم بارداری در ماه اول

ماه اول بارداری می‌تواند زمان بسیار مهمی برای رشد جنین باشد، درحالی‌که بسیاری از زنان متوجه بارداری خود نیستند. در اینجا علائمی وجود‌دارد که ممکن است در هر هفته از ماه اول ظاهر شوند:

  • علائم بارداری در هفته اول: در هفته اول بارداری، بعید است که علائم قابل توجهی را تجربه‌کنید. با‌این‌حال، برخی‌از زنان ممکن است لکه‌بینی یا گرفتگی خفیف را تجربه‌کنند.
  • علائم بارداری در هفته دوم: در هفته دوم بارداری، تخمک بارور شده، خود را در رحم لانه‌گزینی می‌کند و باعث ایجاد گرفتگی خفیف و لکه‌بینی می‌شود. برخی از زنان نیز ممکن است حساسیت سینه‌ها و نوسانات خلقی را تجربه‌کنند.
  • علائم بارداری در هفته سوم: در هفته سوم بارداری، جنین به‌سرعت درحال رشد است و برخی‌از زنان ممکن است دچار خستگی، حالت تهوع و هوس یا بیزاری از غذا شوند.
  • علائم بارداری در هفته چهارم: در هفته چهارم بارداری، ممکن است علائم شدیدتری مانند حالت تهوع صبحگاهی، نفخ و نوسانات خلقی را تجربه‌کنید. همچنین ممکن است متوجه عقب افتادن قاعدگی و مثبت شدن تست بارداری شوید.

متن انگلیسی:
«Every woman is different. So are their experiences of pregnancy. Not every woman has the same symptoms or even the same symptoms from one pregnancy to the next.»
ترجمه متن:
«تمامی علائم بارداری در زنان مشابه نیستند و بارداری هر زن با دیگری تفاوت دارد. همانطور که در یک خانم دو بارداری با علائم مشابه بروز نمی‌کنند.»

منبع webmd

علائم بارداری خارج از رحم

حاملگی خارج از رحم زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک بارور شده در خارج از رحم، به طور معمول در لوله فالوپ، لانه‌گزینی می‌کند. برخی از علائم حاملگی‌خارج‌رحمی عبارتند از:

  • درد شکم یا لگن
  • خونریزی واژینال
  • درد شانه
  • حالت تهوع و استفراغ
  • ضعف و سرگیجه

فکر می‌کنی بارداری؟ همین حالا وقت سونوگرافی جنینی بگیر!

علائم بارداری خارج از رحم با بیبی چک

اگر شک دارید که ممکن است حاملگی خارج از رحم داشته‌باشید، مهم است که فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. یکی از راه‌های بررسی حاملگی خارج از رحم، استفاده از کیت بیبی چک است که سطح گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) را در خون شما اندازه‌گیری می‌کند. اگر سطح hCG بالا باشد اما کیسه حاملگی در رحم وجود نداشته باشد، می‌تواند حاملگی خارج از رحم را نشان‌دهد.

علائم بارداری دختر مجرد

چه مجرد باشید چه متاهل یا در رابطه، علائم اولیه بارداری یکسان است. برخی از علائم اولیه بارداری رایج بارداری عبارت‌اند از:

  • از دست رفتن قاعدگی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • خستگی
  • هوس یا بیزاری از غذا
  • تغییرات سینه
  • درد ناشی از تغییرات هورمونی

علائم بارداری از روی ناف

در دوران بارداری، ناف شما ممکن است به دلیل کشیده شدن پوست اطراف شکم، از نظر ظاهری تغییر کند. همانطور‌که رحم شما رشد می‌کند، می‌تواند ناف شما را به سمت بیرون فشار دهد و باعث برجسته‌تر شدن آن شود. برخی‌از زنان نیز ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی متوجه تیرگی اطراف ناف خود شوند.

علائم بارداری از روی چهره

تغییرات هورمونی در دوران بارداری می‌تواند باعث تغییراتی در پوست شما ازجمله روی صورت شما شود. برخی‌از زنان ممکن است لکه‌های تیره‌ای روی گونه‌ها و پیشانی خود تجربه کنند یا دچار آکنه و خشکی پوست شوند.

علائم بارداری ۱۰ روز قبل از پریودی

ده روز قبل از پریود، ممکن است برخی از علائم اولیه بارداری مانند گرفتگی خفیف، لکه‌بینی و حساسیت سینه را تجربه‌کنید؛ اما به یاد داشته‌باشید که این علائم می‌تواند نشانه PMS هم باشد.

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

علائم بارداری در روزهای اول تشکیل نطفه مشهود نیست. در هفته اول پس از لقاح، بعید است که علائم قابل‌توجهی را تجربه‌کنید. تخمک بارور شده هنوز در لوله فالوپ درحال حرکت بوده و هنوز در رحم کاشته نشده است. با‌این‌حال، برخی‌از زنان ممکن است به عنوان علائم اولیه بارداری گرفتگی خفیف و لکه‌بینی را تجربه‌کنند.

علائم بارداری بعد از مصرف قرص اورژانسی
قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی که به‌عنوان «قرص اورژانسی» شناخته می‌شود، برای جلوگیری‌از بارداری، پس از رابطه جنسی محافظت نشده، استفاده می‌شود.

علائم بارداری بعد از مصرف قرص اورژانسی

قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی که به‌عنوان «قرص اورژانسی» شناخته می‌شود، برای جلوگیری‌از بارداری، پس از رابطه جنسی محافظت نشده، استفاده می‌شود. این قرص با جلوگیری یا به‌ تاخیر انداختن تخمک‌گذاری عمل می‌کند، اما حاملگی موجود را خاتمه نمی‌دهد.

پس از مصرف قرص اورژانسی، ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند حالت تهوع، خستگی و حساسیت سینه را تجربه‌کنید. اما این علائم معمولا خفیف هستند و باید ظرف چند روز از‌بین‌بروند.

علائم اولیه بارداری در پریود نامنظم

اگر قاعدگی‌های نامنظم دارید، تشخیص بارداری براساس چرخه قاعدگی‌تان دشوار است. برخی‌از علائم اولیه بارداری، مانند حالت تهوع و خستگی، می‌تواند بدون توجه به چرخه قاعدگی شما رخ دهد. با‌این‌حال، اگر شک دارید که ممکن است باردار باشید، مهم است که یک تست بارداری انجام دهید یا با پزشک مشورت‌کنید.

علائم بارداری دوقلو

زنان حامل دوقلو ممکن است علائم بارداری شدیدتری را نسبت به زنانی که یک جنین دارند تجربه‌کنند. برخی‌از علائم رایج بارداری دوقلو عبارت‌اند از:

  • افزایش وزن و سایز شکم بیشتر
  • خستگی و فرسودگی شدید
  • تهوع صبحگاهی مکرر و شدیدتر
  • افزایش سطح هورمون‌ها، مانند گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG)
  • تکرر ادرار
  • افزایش گرسنگی و هوس
  • احساس حرکت جنین در اوایل بارداری
علائم بارداری چیست؟
بعد از دیدن علائم بارداری باید به دکتر مراجعه کنید.

تجربیات علائم بارداری از زبان شما

تجربه هر زن درمورد علائم اولیه بارداری منحصربه‌فرد است. برخی از زنان ممکن است فقط علائم خفیف را تجربه‌کنند، درحالی که برخی دیگر ممکن است علائم شدیدتری را تجربه کنند که بر زندگی روزمره آنها تأثیر می‌گذارد. در ادامه چند تا از تجربیات کاربران دکترتو از بارداری‌شان آورده‌شده‌است:

  • “در طول سه ماهه اول بارداری، تهوع شدید صبحگاهی داشتم که در تمام طول روز ادامه داشت. نمی‌توانستم چیزی را پایین نگه دارم و دائما احساس خستگی می‌کردم. زمان سختی بود، اما وقتی وارد سه ماهه دوم شدم، علائم شروع به کاهش کردند.”
  • “من در دوران بارداری‌ام هوس و بیزاری شدیدی برای غذا داشتم. بعضی روزها نمی‌توانستم دیدن یا بوی بعضی غذاها را تحمل کنم، درحالی که روزهای دیگر از آنها سیر نمی‌شدم.”
  • “یکی از قابل توجه‌ترین علائم برای من افزایش تکرر ادرار بود. احساس می‌کردم که باید همیشه دستشویی بروم، حتی در نیمه‌های شب. قطعا ناراحت کننده بود، اما ارزش لذت مادر شدن را داشت.”

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

هنگامی که علائم فرضی و احتمالی حاملگی را در خود مشاهده کردید (یا حتی در موارد اقدام به بارداری)، می‌توانید از تست بی بی چک (البته در بهترین زمان برای تست بارداری) برای اطمینان از بارداری خود انجام دهید. توجه داشته‌باشید که این تست قطعی نیست و باید به دکتر مراجعه کنید تا برای شما آزمایش بتا بارداری درخواست دهد.

برای دریافت مشاوره آنلاین از دکتر زنان یا مراجعه به دکتر زنان می‌توانید از سایت نوبت‌دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید. در کمتر از چند دقیقه‌ و با هزینه‌ای ناچیز، اولین نوبت دکتر زنان و دکتر مامایی مد نظر خود را دریافت کنید. همچنین برای دریافت مشاوره آنلاین از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

ممکن است سوزش معده از علائم بارداری باشد، اما گاهی می‌تواند نشانه‌ای از سایر بیماری‌ها باشد. سوزش‌سر‌دل یکی از علائم شایع بارداری به‌خصوص در مراحل بعدی بارداری است. این علامت به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد. هورمون‌ها می‌توانند عضلات بدن شما را شل کنند؛ به‌خصوص ماهیچه‌هایی که اسید معده را در معده نگه‌می‌دارند. این مساله می‌تواند باعث رفلاکس اسید و سوزش‌سردل شود. اگر درد معده شدید یا مداوم را تجربه‌می‌کنید، به متخصص مراجعه‌کنید.

تنگی نفس به طور معمول از علائم اولیه بارداری نیست، اما می‌تواند در اواخر بارداری رخ دهد، زیرا رحم رشد می‌کند و به دیافراگم فشار می‌آورد. بااین‌حال، اگر دچار تنگی نفس شَدید یا ناگهانی شُدید، به‌دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید زیرا می‌تواند نشانه یک بیماری جدی باشد.

برخی از علائم اولیه بارداری می‌تواند شبیه علائم سندرم پیش‌ازقاعدگی (PMS) باشد؛ مانند خستگی و نوسانات خلقی. از علائم مشابه پریود می‌توان به خونریزی لانه‌گزینی اشاره کرد که گاهی با پریود اشتباه گرفته‌می‌شود.

علائم اولیه بارداری می‌تواند چند روز پس از لقاح ظاهر شود، اما معمولا علائم اولیه بارداری بعد‌ از از‌دست‌دادن قاعدگی، که معمولا دو هفته پس از لقاح است، ظاهر می‌شود.

هیچ علامت صددرصدی برای بارداری وجود ندارد که تضمین کننده باردار بودن یک زن باشد. برخی‌از علائم رایج بارداری عبارت‌اند از پریود نشدن، حالت تهوع، حساس شدن سینه‌ها و خستگی؛ اما این علائم می‌تواند نشانه‌ای از شرایط دیگر نیز باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره علائم اولیه بارداری

  1. ماهک گفت:

    سلام من ۱۵تیر پریود شدم وبایستی ۱۵مرداد پ میشدم الان ۶روزه ک عقب انداختنم تکرر ادرار و کمر درد دارم و رور ۵و۶لک قهوه ای شدم همس احساس میکنم میخوام پریود شم ولی هیچ خبری نیست همش استرس دارم ک میخوام پریود شم دوست دارم مادر شم ایا میتونه علایم حاملگی باشه لطفادجواب بدین

  2. ،،m گفت:

    سلام وقت بخیر .
    من هفته ای هست سوزش سر دل دارم ومعده م سنگینی می‌کنه غذا نمیتونم بخورم به خاطر دردی که دارم خستگی زیاد وحوصله هیچ کاری ندارم آیا ممکن هست حامله باشم از موقع پریودی هم یک روز گذشته

    1. ناشناس گفت:

      سلام من۴و۵ روز از پریودیم گذشته دودفعه بی بی چک استفاده کردم منفی بود

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        ممکنه تاخیر قاعدگی شما به علل هورمونی و یا دیگر مشکلات باشد بهتره از این لینک با متخصص مامایی مشاوره تلفنی گرفته و مشورت کنید.
        مشاوره تلفنی زنان، بارداری، زایمان

      2. ناشناس گفت:

        سلام من هفته اول بعد از پریودیم بی بی گذاشتم منفی بود ولی ۲ هفته بعدش که دوباره گذاشتم مثبت بود

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          امکان پذیر است
          برای اطمینان از ازمایش بتا استفاده کنید

  3. سمیه حسینی گفت:

    سلام من ۹ماه میشه ازدواج کردم باردار نشدم الان نزدیکی پریودم استه همش پا هام درد می کنم خواب زیاد دارم همه سرگیچه هستم آیا علامه باردار هست یانه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوت عزیز
      این علایم میتونه به علت تغییرات هورمونی نزدیک پریود هم باشه و لزوما نشانه های بارداری نیست. اگر ۱۰ روز از موعد قاعدگی گذشت و پریود نشدید می تونید تست خون بارداری بدهید.

      1. محمدی گفت:

        سلام من بعدازپریودی اقدام به بارداری کردم هنوز به پریودیم مونده ولی همش سرگیجه دارم حالت تهوع دارم وخسته ام همش میخوام بخوابم ولی وقتی بیدارمیشم بازم خوابم میاد همش گرسنه میشم ولی وقتی میخوام غذابخورم اشتهام کورمیشه دلم همش یه چیزی هوس میکند آیااینامیتونن ازعلائم بارداری باشد یانه

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام خانم محمدی عزیز
          بله به طور کلی می تواند علایم بارداری باشد
          ولی برای اطمینان از تست بارداری یا ازماایش بتا استفاده کنید

      2. محمدی گفت:

        سلام من بعدازپریودی اقدام به بارداری کردم هنوز به پریودیم مونده ولی همش سرگیجه دارم حالت تهوع دارم وخسته ام همش میخوام بخوابم ولی وقتی بیدارمیشم بازم خوابم میاد همش گرسنه میشم ولی وقتی میخوام غذابخورم اشتهام کورمیشه دلم همش یه چیزی هوس میکند آیااینامیتونن ازعلائم بارداری باشد یانه لطفاجواب بدین ممنون میشم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام خانم محمدی عزیز
          بله به طور کلی می تواند علایم بارداری باشد
          ولی برای اطمینان از تست بارداری یا ازماایش بتا استفاده کنید

      3. کاظمی گفت:

        سلام من بعدازپریودی اقدام به بارداری کردم هنوز به پریودیم مونده ولی همش سرگیجه دارم حالت تهوع دارم وخسته ام همش میخوام بخوابم ولی وقتی بیدارمیشم بازم خوابم میاد همش گرسنه میشم ولی وقتی میخوام غذابخورم اشتهام کورمیشه دلم همش یه چیزی هوس میکند آیااینامیتونن ازعلائم بارداری باشد یانه لطفاجواب بدین ممنون میشم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام خانم کاظمی عزیز
          بله میتواند دلیل بر بارداری باشد
          ولی بهتر است برای اطمینان از تست بتا استفاده کنید

  4. B گفت:

    سلام خسته نباشیدالان ۳روزازوقت پریودم گذشته
    وحالت تهوع_سردردوکمی دردزیرشکم دارم
    ۱۵روزپیش نزدیکی داشتم واب منی پشت ریخت
    امکان داره الان حامله باشم
    لطفاجواب بدید

  5. B گفت:

    سلام من چندروزیه حالت تهوع وسردردوکمی هم شکم درددارم چندروزازوقت پریودم گذشته
    ۱۵روزپیش نزدیکی داشتم امکان داره حامله باشم

  6. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید منم خیلی کمردرد سردرد صبح ها که ازخواب بلند میشم حال تهوع دارم احساس خستگی دارم سرگیجه هستم تست که دادم خیلی خطش کمرنگ کمرنگ شد چون اون ماهم ۷روز جلو انداختم الان میخواستم ببینم نشانه حاملگیه یان

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر از زمان قاعدگی شما ۱۰ روز گذشته و قاعدگی صورت نگرفته است می تونید تست خون بارداری بدهید که مثبت بودن آن قابل قبول است.

    2. فرشته گفت:

      سلام من تمام این علائم رو دارم و ۱۸ روزه پریودم یه تاخیر افتاده
      بی بی چک هم منفی نشون میده، آیا امکان بارداری هست
      ماه قبل هم پیش دکتر زنان رفتم عفونت رحم ندارم و تست پاپ اسمیر هم مشکل نداشت

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        بهتره آزمایش خون برای بررسی بارداری انجام شود اگر در آزمایش خون تست بارداری منفی بود علت تاخیر قاعدگی شما می تونه به علت اختلالات هورمونی باشه که نیازه آزمایش هورمونی انجام شود. از این لینک نوبت متخصص زنان گرفته و برای بررسی بیشتر مراجعه کنید.
        متخصص زنان و زایمان

    3. زهرا گفت:

      سلام من الان دو ماه پریود نشدم
      صبح ک از خواب بیدار میشم حالت تهوع دارم
      و کمی سرگیجه
      هفته ی اول ک از پریودیم گذشت تست دادم منفی بود ولی دیگ تا الان تست ندادم
      ینی میشه باردار باشم ؟

    4. ارزو گفت:

      سلام من دوسال ک ازدواج کردم ولی باردار نشدم عفونت داخلی داشتم که قبل چند ماه پیش رفع شد الان هم سر گیجه زیاد دارم هالت تهوع هر غذای ک میخورم هالت تهوع دارم ولی کم معدم درد میکنه شکمم دردش یه جور یعنی درد قائدگی نیس یه بار هم یه دردری از شکمم تا بند ناف گرفتم زیادی هم سردرد دارم

      1. ناشناس گفت:

        سلام ماه قبل ۱۵ پریود شدم بعد از یک هفته دوباره پریود شدم الان تو این ماه ۱۵ پریود نشدم یک هفته از وقتم گذشت تست گرفتم خط کمرنگ شد بعداز دو روز پریودشم احتمالش بودم

  7. S گفت:

    سلام من ۲۳سالمه یه دختر ۷ساله دارم الان اقدام بار داری کردم دومته پریود نشدم ولی اقدام نداشتم که باردار باشم رفتم دکتر بهم قر ص ال دی داد دو تا خوردم پریود شد اون ماه ۲۵ پریود شدم پاک شدم اقدام کردم الان درد کمر با زیر شکم دارم میتونه علامت بار داری باشه روز چهاردهم پریودی هم نزدیکی داشتم الان یعنی بار دارم الان تست بزنم نشون میده به نظرتون

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر ۱۰ روز از موعد قاعدگی شما گذشته باشد و قاعدگی صورت نگرفته باشد می تونید با تست هون بارداری را مشخص کنید. درد شما می تونه به علت عفونت های ادراری و یا درد های قبل از قاعدگی نیز باشد. از این لینک نیز می تونید با متخصص زنان در ارتباط باشید.
      متخصص زنان و زایمان

      1. S گفت:

        سلام من پنج روز مونده به تاریخ پریودی درد زیر شکم با کمر دارم که اصلان نداشتم قبل پریودی ولی الان یه دفع درد میگره رحم هم تیر میکشه یه دفع معده منم هم انکار پور حالم بد میشه میتونه علائم بارداری باشه یه بار تست زدم جند روز پیش یه حاله انداخت الان دوباره زدم منفیه قبل از اقدام سونا گرافی واژن کردم سالم بودم اقدام کردم این ماه میشه باردار باشم راهنمای کنین ممنون میشم

      2. معصوم گفت:

        سلام من ۱۹ روز از پریودیم میگذره سر معدم میسوزه اوایل سردرد سرگیجه داشتم

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          برای تایید بارداری نیازه تست خون بارداری و سونوگرافی بدهید. سوزش سر معده شما به علت رفلاکس است که میتونه به علت بارداری یا مشکلات گوارشی باشد. از این لینک نوبت متخصص زنان گرفته و مراجعه کنید.
          متخصص زنان و زایمان

      3. ناشناس گفت:

        سلام عفونت اداراری مانع باردارشدن میشود؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          عفونت ادراری مانع بارداری نمی شود ولی اگر بارداری صورت گیر ممکنه موجب دردهای زیر شکم و زایمان زودرس شود. بنابراین بهتره قبل از اقدام به بارداری عفونت ادراری شما با مراجعه به متخصص زنان بررسی و درمان شود.
          پزشک متخصص زنان

      4. فائزه گفت:

        سلام خسته نباشید من دو ماه هست که اقدام به بارداری کردم علائم خاصی ندارم قرص دوفاستون مصرف کردم ۱۰ روز دومین روز پریود شدم بی سابقه بوده پریودم رنگش قهوه ای تیره باشه و تنگی نفس دارم شکمم اومده جلو احساس میکنم باردارم

    2. ناشناس ۲ گفت:

      سلام
      من باکره هستم و رابطه دخولی هم نداشتم
      فقط در حد مالش بود
      و پیشاب بوده
      و دقیقا فرداش پریود شدم
      آیا امکان بارداری وجود داره ؟
      زمان پریودیم هم هنوز وقت هست ونرسیده ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        در صورت مداشتن تماس مایع منی یا پیشاب با مخاط واژن و پریود شدن بعد رابطه احتمال بارداری کم است. از این لینک هم می تونید با متخصص مامایی در این خصوص مشاوره تلفنی داشته باشید.
        مشاوره تلفنی زنان، بارداری، زایمان

  8. صبا گفت:

    سلام خسته نباشید من س ساله ازدواج کردم و دو بچه سقط کردم که ب علت نزدن تپش قلب بود
    من ی ماهه فولیک اسید میخورم و اقدام بارداری کردم اوایل شک کردم و بیبی چک گرفتم منفی بودش الآنم ترشح سفید دارم و درد شکمی و سردردو کمردردو تکرر ادرار و بی خوابی و خستگی دارم دکترم نرفتم
    منی که این نشانه رو دارم آیا میتونم حامله بشم
    تاریخ آخرین پریودم ۲.۱۴ بودش هنوز مونده ب ۳.۱۴ که در این ماه هستش

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این علایم ممکنه علایم بارداری باشد ولی تا مثبت شدن تست بارداری نمی توان به بارداری ارتباط داد. ۱۰ روز پس از موعد قاعدگی اگر قاعدگی اتفاق نیوفتاد تست خون بارداری بدهید. در صورت مثبت بودن بارداری برای پیگیری و تحت نظر بودن میتونید از یکی از متخصصان زنان از این لینک نوبت بگیرید.
      متخصص زنان زایمان خوب

      1. Negin گفت:

        سلام من تاریخ دقیق پریودیم و نمیدونم ولی از دیشب درد معده دارم قلنج میگیره ول میکنم پایین کمرمم درد داره زیاد ک رو پام وایمیسم زیر شکمم درد میگیره امروز صبم بالا اووردم دلیلش میتونه بارداری باشه

    2. زینب گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه اقدام کردم به بارداری الان سر دلم خیلی درد میکنه میسوزه کمرم که خیلی درد میکنه گاهی وقت ها هم یرگیجه وسردرد دارم میخواستم ببینم آیا اعلاعم بارداری است؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        این علایم به تنهایی تایید کننده بارداری نیست. تست خون بارداری و سونوگرافی داده شود و به متخصص زنان مراجعه کنید.
        متخصص زنان و زایمان

  9. جانان گفت:

    با سلام
    من یکساله ازدواج کردم اما نتیجه ندیدم
    ۱۶ام فروردین پریود شدم رفتم دکتر قرص فرتیفن داد گفت از روز پنجم پریودیت شبی سه تا بخور
    و برنامه نزدیکی یک درمیان داد از ۲۷ام فروردین تا ۶ ام اردیبهشت
    من ۱۳ام لکه بینی داشتم دو روز بعد دیگه پاک شدم
    احساس سنگینی در سینه هام میکنم و هر ازگاهی درد ساق پا و شکم احساس میکنم
    خاستم بدونم اینا نشانه بارداری هس؟
    و اینکه کی میتونم بیبی چک بزنم؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ۱۰ روز از موعد قاعدگی اگه بگذره و قاعدگی اتفاق نیوفته میتونید تست خون بارداری بدهید. یک سال نزدیکی بدون پیشگیری و عدم بارداری نیازمند بررسی بیشتر و درمان هورمونی می باشد. بنابراین بهتره به متخصص زنان مراجعه کنید.
      متخصص زنان و زایمان

      1. مریم گفت:

        سلام وقتتون بخیر.من دو هفته پیش پریود شدم . چندروز بیبی چک زدم به خط قرمز و یه خط صورتی کم رنگ دیده شد امروز دوباره زدم فقط یه خط قرمز. احتمال بارداری هست یا نه؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          زمانی میتوان به این تست اعتماد کرد که از زمان مقرر پریود شما ۱۰ روز گذشته باشد و شما پریود نشده باشید. برای راهنمایی بیشتر از این لینک نوبت متخصص مامایی گرفته و مشاوره تلفنی داشته باشید.
          مشاوره تلفنی زنان، بارداری، زایمان

        2. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          زمانی میتوان به این تست اعتماد کرد که از زمان مقرر پریود شما ۱۰ روز گذشته باشد و شما پریود نشده باشید. برای راهنمایی بیشتر از این لینک نوبت متخصص مامایی گرفته و مشاوره تلفنی داشته باشید.
          مشاوره تلفنی زنان، بارداری، زایمان

      2. زهرا گفت:

        سلام من الان یک سال و نیم ازدواج کردم هنوز باردار نشودم هر ماه پریودم چندروزی عقب می افته ولی این ماه سوزش سر دل دارم ادار تکرار شده زود ب زود گشنه میشم این نشانه ی بارداری هست ۳روز دیگه مونده تا پریود بشم مکنه باردار باشم چون من هر وقت پریود میشم چند روز جلوتر کم درد وزیره شکمم درد میکرد

    2. ارزو گفت:

      سلام من دوسال ک ازدواج کردم ولی باردار نشدم عفونت داخلی داشتم که قبل چند ماه پیش رفع شد الان هم سر گیجه زیاد دارم هالت تهوع هر غذای ک میخورم هالت تهوع دارم ولی کم معدم درد میکنه شکمم دردش یه جور یعنی درد قائدگی نیس یه بار هم یه درد از شکمم تا بند ناف گرفتم زیادی هم سردرد دارم ایا اینا علائم بارداریه؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوستعزیز
        درد معده و اطراف ناف میتونه به علت التهاب روده و عفونت معده باشد و لزوما نشانه بارداری نیست. حالت تهوع نیز به علت عفونت معده ایجاد می شود. آزمایش خون بارداری مطمئن ترین روش برای تشخیص بارداری است. برای بررسی مشکلات گوارشی بهتره به متخصص گوارش مراجعه کرده تا در صورت لزوم اندوسکوپی انجام شود.
        رزرو نوبت پزشک گوارش

  10. S گفت:

    سلام
    آیا همون شب اول باید سکس داشت و باردار بشه زن ؟
    آخه اکثر زوجها رابطه جنسی دارن و یکسال نشده بچه دار میشن آیا این رابطه جنسی در شب اول ازدواج لازمه یا شبهای دیگه با آرامش سکس کنن بهتر نیست؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      سکس در شب اول ازدواج ضروری نیست و برای داشتناولین رابطه جنسی بهتره زن و مرد از نظر روحی و جسمی در شرایط خوبی باشند. از این لینک میتونید با متخصصان مامایی مشورت کنید.
      متخصص مامایی

      1. ناشناس گفت:

        سلام من سه تا تست دادم یک خط کمرنگ و یک خط پرنگ افتاد ایا باردارم

    2. Mmm گفت:

      سلام بنده ۲۴سال سن دارم ویک هفته هست که برای بارداری اقدام کرده ام .اکثرعلایم اوایل بارداری روهم دارم اما نتیجه بی بی چک منفی بوده .ایا این مورد باتوجه به هفته اول بودن طبیعیه ؟وچندروز دیگه تایم پریودیم هست؟؟
      ممنون

      1. ناشناس گفت:

        بله طبیعی