قرص لاکتوفم چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

داروی لاکتوفم اثرات داروهای آنتی بیوتیک و ضدقارچ را افزایش می‌دهد. علاوه‌براین با درمان عفونت ناحیه واژن، به بهبود سلامت ناحیه تناسلی خانم‌ها و بهبود کیفیت روابط جنسی در این افراد نیز کمک می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
قرص لاکتوفم

قرص لاکتوفم یک دارو برای درمان انواع عفونت قارچی و باکتریایی واژن است. علاوه بر این، این دارو تاثیر آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضدقارچ را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. این تنها قسمتی از فواید و تاثیرات مصرف این دارو است. در ادامه به بررسی کامل این دارو و فواید آن در درمان برخی بیماری‌ها پرداخته‌ایم.

اگر درحال مصرف این دارو هستید یا دچار عفونت ناحیه تناسلی هستید این مقاله به شما در بدست آوردن اطلاعات مفید کمک می‌کند. اگر تصمیم به مشورت با یک متخصص در زمینه مصرف داروی لاکتوفم دارید نیز، دکترتو به عنوان یک مرجع به شما کمک می‌کند. می‌توانید مناسب‌ترین متخصص زنان را از طریق وبسایت دکترتو پیدا کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره دارویی استفاده کنید.

لاکتوفم چه قرصی است (لاکتوفم چیست؟)

کپسول یا قرص لاکتوفم مناسب برای تمامی خانم‌ها به منظور پیشگیری از برخی بیماری‌ها از جمله عفونت‌های واژینال است. به طور معمول طول درمان به کمک کپسول لاکتوفم یک ماهه است؛ اما چون این محصول مکمل بوده و عوارض و آسیب احتمالی خاصی به همراه ندارد، می‌توان در مدت طولانی‌تری نیز آن را مصرف کرد. اما بهتر است پیش از شروع دوره مصرفی جدید با یک پزشک متخصص یا داروساز مشورت کنید.

نحوه مصرف داروی لاکتوفم

در ادامه به بررسی چگونگی مصرف داروی لاکتوفم در دو نوع قرص و کپسول پرداخته‌ایم:

قرص لاکتوفم

یکی از اشکال دارویی این دارو علاوه بر کپسول نوع قرص آن است. برخی از پزشکان داروی لاکتوفم را برای بیماران خود تجویز می‌کنند. هر دو نوع دارو عملکردی مشابه داشته و مصرف آن نیز به یک شکل است.

کپسول لاکتوفم

دوز مصرفی مناسب این دارو به صورت روزانه ۱ تا ۲ عدد کپسول به مدت حدودی ۲ ماه و به شکل خوراکی است. اما در برخی موارد نیز بنا به تشخیص پزشک مقدار مصرفی کمتر یا بیشتر خواهد بود.

داروی لاکتوفم در رفع عفوت قارچی و باکتریایی واژن کاربرد دارد.
تصویر داروی لاکتوفم که دارویی برای رفع عفونت قارچی و باکتریایی واژن است.

بهترین زمان مصرف لاکتوفم

بهترین زمان مصرف داروی لاکتوفم یک عدد بعد از صرف ناهار است . البته اجباری در این رابطه وجود ندارد و شما می‌توانید در هر زمان از شبانه روز، این دارو را مصرف کنید.

موارد مصرف داروی لاکتوفم

به صورت کلی این دارو برای موارد زیر تجویز و مصرف می‌شود:

  • برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی واژن
  • کاهش مقاومت به انسولین
  • به منظور افزایش تاثیر آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد قارچ
  • برای متعادل سازی فلور طبیعی واژن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • برای جلوگیری از عود مجدد عفونت واژن
  • کاهش دیابت نوع دوم و دیابت بارداری
  • افزایش ترشحات طبیعی واژن در افرادی که مقاربت دردناک را تجربه می‌کنند.
  • جلوگیری از ابتلا به دیابت بارداری
  • جلوگیری از ابتلای نوزادان به آلرژی در نوزادان
  • بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر  (IBS)
  • کاهش جذب کلسترول
  • درمان خشکی واژن در خانم‌های یائسه

متن انگلیسی:
Lactofem ® lactic acid vaginal suppositories help the vaginal flora to help itself. The lactic acid contained in it regenerates and stabilizes the natural pH value in the vagina
ترجمه متن:
لاکتوفم به فلور واژن کمک می‌کند تا بازسازی شود. اسید لاکتیک موجود در آن باعث بازسازی و تثبیت مقدار pH طبیعی در واژن می‌شود.

eliveragroup

۱. قرص لاکتوفم برای عفونت واژن

قرص لاکتوفم به منظور درمان عفونت واژن استفاده می‌شود. پزشک در کنار دارو برای عفونت واژن این قرص را نیز تجویز می‌کند. در یک دوره درمانی چند ماهه به طور کامل شاهد تاثیرات این دارو روی درمان عفونت واژینال خود خواهید بود.

۲. قرص لاکتوفم برای بوی بد واژن

برای بوی بد واژن چه کنیم؟ بوی بد واژن ناشی از عفونت این ناحیه است. قرص لاکتوفم به جهت درمان عفونت واژن مصرف می‌گردد و به موازات آن بوی بد این ناحیه نیز با درمان عفونت از بین خواهد رفت.

۳. لاکتوفم برای عفونت باکتریایی

لاکتوفم برای درمان شرایطی از جمله درمان واژینوز باکتریایی، عفونت‌های قارچی یا تغییرات هورمونی مصرف می‌شود. این دارو پس از یک دوره مصرف صحیح، باعث از بین رفتن عفونت باکتریایی واژن می‌شود.

۴. لاکتوفم برای معده (کپسول لاکتوفم برای گوارش)

‎لاکتوباسیلوس جز دسته داروهای پروبیوتیک است. این دارو به عنوان یک مکمل غذایی یا دارویی و به جهت بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و مشکلاتی از جمله اسهال، سندرم روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو و مشکلات التهابی مصرف می‌گردد.  مصرف این دارو در چنین مواردی در کنار سایر روش‌های درمانی تجویز می‌شود.

۵. قرص لاکتوفم برای خشکی واژن

هرگونه مشکل یا بیماری که منجر به کاهش سطح استروژن بانوان شود، سبب خشکی واژن نیز می‌گردد. یکی از تاثیرات مصرف لاکتوفم علاوه بر درمان عفونت‌ها، رفع خشکی واژن و درمان علائم یائسگی و کمک به افزایش ترشحات واژن است.

خشکی واژن اذیتت می‌کنه؟

قبل از مصرف لاکتوفم به متخصص مراجعه کن.

۶. قرص لاکتوفم برای زخم دهانه رحم

پزشکان برای درمان زخم دهانه رحم برخی از افراد داروی لاکتوفم را تجویز می‌کنند. این دارو باید زیر نظر پزشک و بنا به تشخیص یک فرد متخصص مصرف شود.

۷. لاکتوفم و عفونت ادراری

پروبیوتیک‌ها در درمان عفونت ادراری بسیار موثر هستند. از آنجایی که لاکتوفم نیز در این دسته دارویی جای دارد، در درمان عفونت ادراری موثر است.

۸. قرص لاکتوفم برای باردار شدن

شنیده‌های مرتبط با این موضوع که مصرف لاکتوفم بر باردار شدن تاثیر دارد صحیح نیست. اصلی‌ترین علت مصرف این دارو، درمان عفونت ناحیه تناسلی زنان است.

۹. لاکتوفم برای لاغری

نتایج مطالعات نشان داده که مصرف کپسول‌های پروبیوتیکی لاکتوفم دارای اثرات موثری در کاهش وزن و بهبود پروفایل لیپوپروتئینی در افراد دارای اضافه وزن و چاقی است.

۱۰. لاکتوفم برای اسهال

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، از داروی لاکتوفم به عنوان یک روش درمانی برای مشکل اسهال استفاده می‌شود. همچنین برای کمک به رفع اسهال در دوران بارداری نیز این دارو تجویز می‌شود.

دوز مصرف قرص لاکتوفم

دوز مصرفی مناسب این دارو به صورت روزانه ۱ تا ۲ عدد کپسول به مدت حدودی ۲ ماه و به شکل خوراکی است. اما در برخی موارد نیز بنا به تشخیص پزشک مقدار مصرفی کمتر یا بیشتر خواهد بود.

عوارض جانبی مصرف لاکتوفم

درباره عوارض جانبی مصرف لاکتوفم می‌توان گفت از آنجایی که  پروبیوتیک‌ها ایمن هستند و به عنوان عوامل GRAS توسط سازمان غذا و داروی آمریکا  (FDA) ثبت و شناخته می‌شوند. همچنین ایمنی این دسته داروها مورد تایید اروپا و ژاپن قرار دارد. به همین خاطر عوارض خاصی از مصرف لاکتوفم گزارش نشده است.

با اینحال ممکن است در برخی افراد علائم گوارشی ملایم مانند نفخ ایجاد کنند که معمولا با ادامه مصرف بهبود می‌یابد. اما در صورتی که این عارضه طولانی یا شدیدتر شد، باید از ادامه مصرف آن خودداری و به پزشک یا داروساز مراجعه شود.

دچار عفونت واژن شدی؟ برای مصرف قرص لاکتوفم مشاوره بگیر.

قرص لاکتوفم چاق کننده است؟

طبق تحقیقات انجام شده اعلام شده است که مصرف داروی لاکتوفم نه تنها باعث چاقی نمی‌شود، بلکه باعث کاهش وزن در برخی افراد نیز می‌گردد.

مصرف قرص لاکتوفم در پریودی

لاکتوفم یک قرص پروبیوتیکی است و عوارض چندانی در پریودی نخواهد داشت. اگر با مشکلاتی مانند تاخیر در خونریزی، کم یا زیاد بودن میزان خونریزی پریودی خود و سایر تغییرات در این دوره عادت ماهانه روبه‌رو هستید، مصرف این دارو علت آن نیست. شما باید هر چه زودتر توسط یک پزشک ویزیت شوید.

ایا قرص لاکتوفم باعث عقب افتادن پریود میشود؟

به طور کلی گفته شده که مصرف این دارو هیچگونه تاثیر منفی بر پریود نخواهد داشت. در صورت بروز هرگونه مشکل در زمان یا میزان خونریزی پریود، لازم است با یک پزشک مشورت کنید.

لاکتوفم معمولا عارضه جدی ایجاد نمی کند.
عارضه جانبی خاصی درباره مصرف لاکتوفم گزارش نشده است.

موارد احتیاط و منع مصرف لاکتوفم

در صورت داشتن شرایط خاص مانند موارد زیر لازم است تا پیش از مصرف لاکتوفم با پزشک خود مشورت کنید:

  • نقص سیستم ایمنی و ایدز
  • استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی
  • در صورت داشتن هرگونه سابقه حساسیت دارویی یا غذایی
  • ابتلا به سندروم روده کوتاه
  • در صورت وجود علائم عفونت شدید مانند تب، استفراغ، اسهال خونی و درد شکمی شدید
  • استفاده از کاتتر وریدی
  • ابتلا به کولیت اولسراتیو فعال
  • استفاده از داروهای شیمی درمانی
  • ابتلا به بیماری دریچه قلبی

در صورت مشاهده هرگونه علائم عفونت مانند تب شدید، سرفه مداوم و بدون وقفه، احساس لرز و بروز واکنش‌های حساسیتی نظیر راش‌های پوستی، کهیر، تورم صورت، خارش، سرگیجه شدید، سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه و مشکل تنفسی مصرف این دارو را قطع کنید. پس از آن نیز  سریعا به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

مصرف لاکتوفم در بارداری

با اینحال که مصرف این دارو در دوره بارداری ممنوع اعلام نشده، اما بهتر است پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت نمایید. شاید این نکته برای شما جالب باشد که بدانید لاکتوفم، احتمال ابتلا به دیابت دوران بارداری را نیز در زنان کاهش می‌دهد.

مصرف قرص لاکتوفم در دوران شیردهی

استفاده از پروبیوتیک‌ها از جمله داروی لاکتوفم در دوران شیردهی ایمن است. با این وجود توصیه می‌شود که در رابطه با مصرف آن با پزشک خود یا پزشک کودکتان مشورت کنید.

تداخلات دارویی لاکتوفم

مصرف همزمان آنتی بیوتیک‌ها با پروبیوتیک‌های باکتریایی باعث کاهش اثر پروبیوتیک می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که این داروها با رعایت فاصله زمانی حداقلی ۲ ساعت از یکدیگر مصرف شوند.

در صورتی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی یا داروهای شیمی درمانی مصرف می‌کنید نیز لازم است تا قبل از مصرف کپسول لاکتوفم با پزشک خود مشورت نمایید.

اطلاعات دارویی لاکتوفم

اطلاعات دارویی لاکتوفم عبارتند از:

اسامی رایجعوارضتداخلات دارویی
کپسول لاکتوفم
(LactoFem Capsule) – داروسازی زیست تخمیر
نفخآنتی بیوتیک‌ها
کاهش وزن در برخی افرادداروهای سرکوب کننده سیسستم ایمنی
داروهای شیمی درمانی
اطلاعات دارویی داروی لاکتوفم

مکانیسم اثر کپسول لاکتوفم

برهم خوردن تعادل باکتریایی در ناحیه تناسلی زنان در بروز بیماری‌ها و اختلالات دستگاه ادراری تناسلی آن‌ها تاثیر زیادی دارد. این اتفاق در طولانی مدت سبب عوارض جدی‌تر و خطرناکی می‌شود که باید خیلی زود از آن‌ها پیشگیری کرد. این دارو با تقویت میکروفلور طبیعی ناحیه تناسلی و تقویت سیستم ایمنی مانع از بروز این مشکلات می‌شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

در صورتی که در حال مصرف قرص لاکتوفم هستید، یا دچار بیماری‌های عفونی ناحیه تناسلی شده و به یک پزشک نیاز دارید، به وبسایت دکترتو سر بزنید. در وبسایت دکترتو اطلاعاتی جامع از تمامی پزشکان متخصص در این زمینه برای شما آورده شده است. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت و با توجه به فاکتورهای مدنظرتان، مناسب‌ترین پزشک را برای خود پیدا کنید.

قبل از مصرف این دارو حتما با متخصص زنان زایمان خوب مشورت کنید. همچنین می‌توانید از دکتر مشاوره دارویی آنلاین دکترتو استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر زنان آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، می‌توان از این دارو در دوران پریود استفاده کرد.

بله پیشنهاد می‌شود لاکتوفم را در مکانی خنک از جمله یخچال نگهداری کنید.

به صورت کلی هیچ عارضه‌ای مبنی بر تاثیر لاکتوفم بر پریود اعلام نشده است.

کپسول لاکتوفم برای درمان عفونت باکتریایی یا قارچی ناحیه واژن استفاده می‌شود.

لاکتوفم نوعی داروی پروبیوتیکی مخصوص بانوان است.

برای مواردی از جمله:

  • درمان عفونت ادراری

  • درمان عفونت واژن

  • درمان دیابت بارداری

  • درمان اسهال به خصوص در دوران بارداری

قرص لاکتوفم به صورت خوراکی مصرف می‌شود.

بایوفم نام محصولی از گروه دارویی تک‌ژن است. این دارو به عنوان نوعی پروبیوتیک به درمان عفونت‌های باکتریایی و قارچی واژینال کمک می‌کند؛ درست همانند داروی لاکتوفم که برای درمان عفونت‌های ناحیه واژن مصرف می‌شود.

خیر، مصرف این دو دارو به صورت همزمان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

خیر، این دارو تاثیری در پریود نخواهد داشت.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره قرص لاکتوفم

  1. ژیلا گفت:

    رفتم داروخانه بجای لاکتوفم فمی لایت دادن مشکلی داره فمی لایت استفاده کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      ایرادی ندارد

  2. کلینیک زیبایی کارادرمان گفت:

    بدون تجویز پزشک هم میشه دریافت کرد یا نیاز به نسخه داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله

      1. ناشناس گفت:

        سلام خسته نباشید من الان سه بار رفتم دکتر زگیل فریزرکردم ولی هنوز نرفته من باید چ.کارکنم دکتر جان

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          در کنار فریز باید تا سه ماه از مکمل پاورفیت استفاده کنید روزی دوعدد