مهم ترین دلایل درد هنگام مقاربت یا نزدیکی چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

یکی از مواردی که ممکن است در بحث سلامت جنسی با آن مواجه شوید، درد هنگام نزدیکی است. در موارد، مشکل ترس و اضطراب است که باعث درد هنگام نزدیکی می‌شود. کسانی که درد مقاربتی دارند، باید برای درمان آن به متخصص زنان، مامایی یا برای بررسی ریشه روحی آن به دکتر روانپزشک مراجعه کنند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
مهم ترین دلایل درد هنگام مقاربت یا نزدیکی چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا تا به حال درد هنگام مقاربت یا درد هنگام نزدیکی را تجربه کرده‌اید؟ برخی از خانم‌ها هنگام نزدیکی و دخول احساس درد در واژن و یا دهانه‌ی رحم می‌کنند. این درد ممکن است به قدری باشد که هیچ احساس لذتی از سکس در وجود فرد شکل نگیرد. معمولا این اتفاق سکس را برای هر دو طرف ناراحت‌کننده و حتی در مواقعی غیرممکن می‌کند.

اما دلایل درد هنگام نزدیکی چیست؟ چرا در زمان نزدیکی و یا بعد از آن زیر شکم درد می‌گیرد؟ آیا می‌توان این مشکل را درمان کرد و یک نزدیکی بدون درد داشت؟ برای جواب دادن به هر کدام از این سوال‌ها، این مطلب دکترتو را تا انتها مطالعه کنید. اگر این احساس برای رابطه شما ناراحت‌کننده است، می‌توانید در سایت دکترتو با دکتر زنان و متخصص مامایی مشورت کنید یا از روانپزشک برای بررسی ابعاد روحی آن کمک بخواهید.

درد هنگام مقاربت چیست؟ (دیسپارونی چیست)

درد هنگام مقاربت، که دیسپارونی هم نامیده می‌شود، دردی مداوم و مکرر در طول رابطه‌ی جنسی یا رابطه اینترکورس است. این درد علل متفاوتی دارد و باعث ناراحتی و مشکلاتی در رابطه می‌شود. مقاربت دردناک هم در زنان و هم در مردان ممکن است رخ دهد، اما در زنان شیوع بیشتری دارد. طبق آمارهای انجمن پزشکان خانواده‌ی آمریکا، ۲۰% زنان آمریکایی این مشکل را تجربه می‌کنند. فاکتورهای مختلف جسمی و روانشناختی در این مشکل دخیل هستند. همچنین علل آن ممکن است مرتبط با یائسگی نیز باشد.

معمولا با درمان علت زمینه‌ای این مشکل بهبود می‌یابد. در نظر داشته‌باشید که درد هنگام مقاربت می‌تواند شدت‌های مختلفی از متوسط تا شدید داشته‌باشد. همچنین راه کارهایی مانند استروژن درمانی، تغییر داروهای در حال استفاده یا مشاوره می‌توانند کمک‌کننده باشند.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

متن انگلیسی:
The medical term for painful intercourse is dyspareunia (dis-puh-ROO-nee-uh), defined as persistent or recurrent genital pain that occurs just before, during or after sex.
ترجمه فارسی:
اصطلاح پزشکی برای مقاربت دردناک، «دیسپارونیا» است که به عنوان درد تناسلی مداومی که قبل، حین یا بعد از رابطه جنسی وجود دارد، تعریف می‌شود.

به نقل از سایت princetongyn

علائم درد هنگام نزدیکی چیست؟

درد در هنگام مقاربت ممکن است علایمی داشته‌باشد. احتمال بروز هر کدام از علایم زیر وجود دارد:

  • درد هنگام نزدیکی دردی است که هنگام رابطه‌ی جنسی در دهانه‌ی واژن یا در عمق لگن احساس می‌شود.
  • ممکن است درد واضح و موضعی یا به صورت یک ناراحتی وسیع‌تر حس شود.
  • احساس درد، سوزش، ضربان یا پاره‌شدن وجود دارد.
  • ممکن است با خونریزی بعد از رابطه همراه باشد.
  • می‌تواند به ناسازگاری یا نارضایتی رابطه‌ی جنسی منجر شود.

بهترین روش درمان نزدیکی دردناک برای تو چیه؟ 

همین الان مشاوره بگیر!

علت درد در رابطه جنسی (درد هنگام نزدیکی نشانه چیست؟)

حتما از خود می‌پرسید که چرا موقع رابطه درد داریم؟ سکس در زندگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر با مشکل مواجه شود، برای درمان آن باید اقدامات لازم را انجام دهید. علل درد هنگام مقاربت متفاوت است و شامل عوامل جسمی، روانشناختی و یا هر دو است. در ادامه به برخی از این موارد پرداخته‌ایم:

۱. خشکی واژن؛ علت درد و سوزش واژن هنگام نزدیکی

چرا هنگام دخول درد و سوزش دارم؟  خشکی واژن در حین رابطه یکی از دلایل اصلی این اتفاق است. در هنگام تحریک جنسی یک سری غدد موجود در دهانه‌ی واژن باعث ترشح مایع و راحتی در نزدیکی می‌شوند، حال اگر مایعات ترشح‌شده بسیار کم باشد، خشکی واژن منجر به درد در هنگام نزدیکی می‌شود. ترشح ناکافی این مایعات لیزکننده‌ی واژن دلایلی دارد، از جمله:

  • کافی نبودن پیش‌نوازی قبل از رابطه
  • کاهش استروژن، به ویژه بعد از یائسگی یا زایمان
  • داروها (از جمله برخی از داروهای ضد افسردگی، آنتی‌هیستامین‌ها و قرص‌های ضد بارداری)

۲. واژینیسموس، علت درد واژن هنگام رابطه چیست؟

انقباض غیرارادی عضلات کف لگن سبب ایجاد بیماری واژینیسموس و دردناک شدن رابطه‌ی جنسی می‌شود. زنان با واژینیسموس با معاینات مربوط به زنان و استفاده از تامپون‌های واژنی مشکل دارند. انواع مختلفی از واژینیسموس وجود دارد که علائم آن بین افراد از خفیف تا شدید متفاوت است. همچنین واژینیسموس می‌تواند ناشی از مشکلات پزشکی، عاطفی یا علل روانشناختی (برخی عوامل رایج عاطفی و روانی که در احساس درد نقش دارند) باشد:

علت واژینیسموستوضیحات
اضطراب، ترس و افسردگیباعث کاهش میل جنسی و خشکی واژن یا واژینیسموس می‌شوند.
استرس عامل سفت‌شدن عضلات کف لگن و ایجاد درد در رابطه است.
سابقه سوء‌استفاده‌ی جنسی و یا خشونترابطه را بسیار آسیب‌پذبر کرده و باعث احساس درد و ناراحتی می‌شود.
دلایل اصلی ایجاد واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس می‌تواند سکس را غیرممکن کند. برای درمان این مشکل، باید به دکتر روانپزشک یا دکتر روانشناس مراجعه کنید تا برای درمان مشکل شما از روش‌های درمانی موثر کمک بگیرد.

۳. آسیب به دستگاه تناسلی (درد تخمدان و دهانه رحم هنگام رابطه)

هرگونه آسیب به ناحیه تناسلی می‌تواند منجر به درد هنگام نزدیکی شود. آسیب‌هایی از جمله؛ ختنه‌ی زنانه (FGM)، جراحی لگن یا آسیب ناشی از تصادف است. همچنین مقاربت دردناک پس از زایمان نیز رایج است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۵% از شرکت‌کنندگان درد هنگام نزدیکی پس از زایمان را تجربه می‌کنند.

علت سوزش واژن بعد از نزدیکی: گاهی ممکن است که در اثر سکس نامناسب، این اتفاق برای خانم بیفتد و احساس سوزش بعد از نزدیکی داشته‌باشد. در این موارد باید بررسی‌های لازم و معاینه‌های فیزیکی انجام شود. اگر سکس خشن انجام شود و پیشنوازی لازم انجام نگیرد، احتمال اینکه به درد و سوزش بعد از نزدیکی مبتلا شوید، زیاد است.

علت درد تخمدان و دهانه رحم هنگام رابطه چیست؟
هرگونه آسیب به ناحیه تناسلی می‌تواند منجر به درد هنگام نزدیکی شود.

۴. التهاب یا عفونت؛ علت درد زیر شکم زنان هنگام نزدیکی

التهاب در اطراف دهانه‌ی واژن، وستیبولیت فرج نامیده می‌شود که می‌تواند عامل درد هنگام نزدیکی شود. عفونت‌های مخمری، عفونت تریکومونایی واژن، عفونت‌های دستگاه ادراری یا عفونت‌های منتقله از راه جنسی (STI) می‌توانند منجر به مقاربت‌های دردناک شوند. عفونت رحم و عفونت واژن می‌توانند از اصلی‌ترین علت‌های درد هنگام نزدیکی باشند.

۵. اختلالات پوستی یا تحریک پذیری

درد هنگام نزدیکی ممکن است در اثر اگزما یا خشکی پوست، لیکن پلانوس (بیماری ژنتیکی خارش‌دار مزمن در پوست با ضایعات کوچک برجسته‌ی بنفش رنگ)، لیکن اسکلروز (عارضه‌ی پوستی التهابی مزمن با لکه‌های سفید رنگ) یا سایر مشکلات پوستی در ناحیه‌ی تناسلی باشد. تحریک و یا واکنش‌های آلرژیک به لباس، مواد شوینده یا محصولات بهداشتی شخصی نیز باعث درد می‌شوند.

۶. ناهنجاری مادرزادی؛ علت درد شکم در هنگام نزدیکی کردن

برخی از ناهنجار‌ی‌ها و اختلالات مادرزادی هم می‌توانند ایجاد درد هنگام نزدیکی و درد شکم بکنند.

  • آژنزی واژن یا عدم رشد کامل واژن
  • پرده بکارت پاره نشده، پرده‌ی بکارت دهانه‌ی واژن را مسدود می‌کند.
  • دلایل فیزیکی: درد در هنگام دخول عمقی
علت درد واژن هنگام رابطه چیست؟
انقباض غیرارادی عضلات کف لگن سبب ایجاد بیماری واژینیسموس و دردناک شدن رابطه‌ی جنسی می‌شود.

۷. درد رابطه بعد از زایمان

درد مقاربتی بعد از زایمان طبیعی یا سزارین می‌تواند ناشی از بخیه‌های بعد از جراحی، تغییرات هورمونی، خشکی واژن، تنش عضلات کف لگن، عوامل روانی یا عدم برانگیختگی و تحریک‌‌شدن کافی باشد.

۸. چه عواملی می‌ توانند باعث رابطه جنسی دردناک شوند؟

بیماری‌هایی که منجر به درد می‌شوند، عبارتند از:

  • سیستیت یا التهاب دیواره‌ی مثانه ناشی از عفونت باکتریایی
  • اندومتریوز: وجود بافت رحم در دیگر مناطق بدن
  • فیبروئید: تومورهای غیرسرطانی که بر روی دیواره‌ی رحم رشد می‌کنند.
  • سیستیت بینابینی: سندرم مثانه‌ی دردناک (درد مزمن مثانه)
  • سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS): یک اختلال عملکردی دستگاه گوارش که ممکن است موجب درد هنگام مقاربت شود.
  • کیست تخمدان: ایجاد مایع درون تخمدان نیز می‌توامند باعث درد هنگام مقاربت شود.
  • بیماری‌های التهابی لگن (PID): التهاب ناشی از عفونت اندام‌های تولید‌مثلی زنانه
  • پرولاپس رحم: هنگامی که یک یا چند اندام لگن به داخل واژن کشیده می‌شوند.

اگر رابطه جنسی دردناکی داری، زودتر برای تشخیص علت آن اقدام کن.

تشخیص درد هنگام مقاربت چگونه انجام می شود؟

یکی از مهم‌ترین مواردی‌که در درمان درد هنگام مقاربت موثر است، این است که بتوانید دلیل اصلی این علامت و نشانه را بشناسید. هرچند که بسیاری از بیماری‌های مختلف می‌توانند ایجاد درد هنگام مقاربت کنند. برای اینکه علت اصلی درد هنگام نزدیکی تشخیص داده‌شود، باید موارد مختلفی در فرد مورد بررسی قرار بگیرند. در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم:

  • معاینه و شرح حال: یکی از اصلی‌ترین مواردی که به تشخیص علت درد هنگام سکس کمک می‌کند، این است که علائم همراه درد در زمان سکس مورد بررسی قرار بگیرد. معاینه‌ی فیزیکی هم به بررسی آناتومی و رحم و واژن فرد می‌پردازد. اگر عفونتی در دستگاه تناسلی وجود داشته‌باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • پاپ اسمیر: دادن یک پاپ اسمیر به شما کمک می‌کند که اگر عفونت رحمی دارید و سوزش هنگام نزدیکی به علت عفونت رحمی است، تشخیص داده‌شود.
  • آزمایش‌ها و بررسی‌های دیگر
اینفوگرافی درد هنگام نزدیکی
چرا هنگام نزدیکی درد دارید؟

درمان درد در هنگام مقاربت چیست؟ (درمان دیسپارونی یا رفع دیسپارونی)

هدف از درمان برطرف‌کردن علت اصلی زمینه‌ای است. اگرچه درمان اصلی شامل مشاوره و دارو درمانی است، اما رعایت موارد زیر هم کمک‌کننده هستند:

  • درمان حساسیت‌زدایی: بعضی از تکنیک‌ها می‌تواند به آرام‌کردن عضلات واژن و کاهش میزان درد کمک کنند.
  • شیوه زندگی و درمان‌های خانگی: برخی از تغییرات شیوه زندگی می‌تواند باعث مقاربت دردناک شود.
  • تغییرات در رفتار جنسی: مقاربت دردناک را می‌توان با استفاده از نکات زیر کاهش داد:
    • استفاده از لوبریکنت‌ها یا روان‌کننده‌ها: آیا برای درد زیر شکم هنگام رابطه باید روان کننده‌ استفاده کنیم؟ پیشنوازی و تحریکات صحیح سبب افزایش ترشحات بدن که خود نوعی روان کننده و لوبریکنت طبیعی است.
    • انتخاب وضعیت: با پوزیشن راحت رابطه‌ی جنسی برای به حداقل رساندن درد عمقی
    • حفظ سلامت جنسی و باروری
    • تمرین رعایت بهداشت ناحیه‌ی تناسلی: رابطه جنسی سالم و انجام منظم معاینات پزشکی به جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تناسلی و ادراری در نتیجه مقاربت دردناک کمک می‌کند.
  • تقویت عضلات کف لگن یا تمرین کگل: تمرینات کگل با تقویت عضلات کف لگن در افراد مبتلا به واژینیسموس بسیار مفید است. برای پیدا‌کردن این عضلات سعی‌کنید که در حین ادرار کردن از ادرار جلوگیری کنید.که در صورت موفق بودن عضلات صحیح را پیدا می‌کنید. این عضلات را به مدت ۱۰ ثانیه نگه‌دارید و فشار دهید، سپس ۱۰ ثانیه استراحت کنید. این حرکات را ۱۰ مرتبه و ۳ بار در روز انجام دهید. تمرینات کگل جهت یادگیری روش تنفس عمیق مفید است.
درمان درد در هنگام مقاربت چیست؟
رابطه جنسی سالم و انجام منظم معاینات پزشکی به جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تناسلی و ادراری در نتیجه مقاربت دردناک کمک می‌کند.

۱. مشاوره روانشناسی

اگر عامل اصلی مقاربت دردناک سوء‌استفاده‌ی جنسی، آسیب جسمی یا سایر مسائل عاطفی باشد، مشاوره کمک‌کننده است. همچنین زنانی که مقاربت دردناک آنها هیچ علت روانشناختی ندارد، ممکن است جهت مقابله با دردهای ناشی از مشکلات عاطفی یا سختی در مقاربت در جلسات مشاوره شرکت کنند. در صورت ایجاد مشکل در رابطه یا صمیمیت، زوجین با هم در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند.

۲. درمان دارویی

داروها می‌توانند دردهای ناشی از عفونت یا بیماری‌ها را درمان کنند. اگر در حال حاضر دارویی استفاده می‌کنید که خشکی واژن یکی از عوارض آن است، پزشک شما داروی دیگری را جایگزین آن خواهدکرد. خشکی واژن ناشی از پایین‌بودن سطح استروژن بدن را می‌توان با استروژن موضعی درمان کرد.

در سال ۲۰۱۳، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) دارویی به نام اسپمیفن در دوز ۶۰ میلی‌گرم در روز جهت برطرف‌کردن مقاربت دردناک متوسط تا شدید به علت یائسگی را تایید کرد. گر گرفتگی از عوارض جانبی آن است.

علت درد هنگام مقاربتدرمان خانگی دیسپارونیدرمان پزشکی دیسپارونی
خشکی واژنتمرین رعایت بهداشت ناحیه‌ی تناسلیتمرین کگل
واژینیسموسانتخاب وضعیت مناسباستفاده از لوبریکنت‌ها
آسیب به دستگاه تناسلیافزایش ارتباط بین شرکای جنسیاسپمیفن
التهاب یا عفونتتغییرات در رفتار جنسیمشاوره
اختلالات پوستی یا تحریک پذیریجراحی
ناهنجاری مادرزادی
دیسپارونی

قرص و پماد کاهش درد رابطه مقعدی

یکی از روش‌های رایج کاهش درد رابطه مقعدی استفاده از کرم‌ها یا پمادهای بی‌حس‌کننده بدون نسخه یا تجویزی حاوی لیدوکائین یا بنزوکائین برای بی‌حس کردن موقت ناحیه و کاهش ناراحتی و درد رابطه از پشت است. علاوه بر این، مصرف مسکن‌های خوراکی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن قبل از برقراری رابطه مقعدی می‌تواند به تسکین سکس دردناک کمک کند.

بهترین قرص و پماد برای کاهش درد رابطه مقعدی چیست؟
مصرف مسکن‌های خوراکی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن قبل از برقراری رابطه مقعدی می‌تواند به تسکین سکس دردناک کمک کند.

۳. اقدامات درمانی و بهترین راه کاهش درد رابطه جنسی چیست؟

اگر درد در هنگام دخول عمیق یا در موقعیت‌های خاص حادتر است، ممکن است نتیجه‌ی درمان‌های پزشکی یا بیماری باشد. اقدامات درمانی که می‌تواند منجر به درد شود، عبارتند از:

  • جراحی لگن
  • هیسترکتومی یا برداشتن رحم
  • برخی از درمان‌های سرطان

جالب است بدانید که برای درمان درد هنگام نزدیکی می‌توانید به دکترهای مختلفی مراجعه کنید. اما مهم‌ترین مسئله در این باره این است که در ابتدا برای درمان درد هنگام نزدیکی قدم بردارید. زمانیکه احساس درد هنگام سکس داشتید، به دکتر زنان و یا دکتر مامایی مراجعه کنید. دکتر زنان اگر نیاز باشد شما را به دکتر روانپزشک و ماما اگر نیاز باشد شما را به دکتر زنان و دکتر روانپزشک ارجاع می‌دهند.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان در شهر خود آشنا شوید، همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی دکتر زنان می توانید از دکترتو کمک بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

درد هنگام مقاربت می‌تواند زندگی جنسی شما را مختل کند. این علامت گاهی به علت بیماری ایجاد می‌شود و گاهی نشان‌دهنده‌ی سکس نادرست است. علت‌های دیگری هم برای این علامت وجود دارند که برای درمان آنها باید به دکتر مراجعه کنید.

اگر دائما در طول رابطه‌ی جنسی درد دارید، با دکتر زنان یا پزشک متخصص مامایی تماس بگیرید. درمان این مشکل به زندگی جنسی و احساس صمیمیت بین زوجین کمک می‌کند. دکتر زنان اگر نیاز باشد شما را به دکتر روانپزشک و ماما اگر نیاز باشد شما را به دکتر زنان و دکتر روانپزشک ارجاع می‌دهند. در سایت دکترتو امکان مشاوره آنلاین زنان زایمان و نازایی، مشاوره آنلاین دکتر مامایی و مشاوره آنلاین دکتر روانپزشک نیز برای شما وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

در اولین رابطه جنسی، زوجین هنوز به طور کامل با آناتومی بدن هم آشنا نیستند و ایجاد درد خفیف طبیعی است.

بله، ممکن است ناراحتی ایجاد کند.

می‌تواند به دلایل جسمی مانند عفونت، آسیب پرده هایمن و خشکی واژن یا دلایل روحی مانند اضطراب و استرس باشد.

بله، امکان دارد. در اوایل بارداری، ممکن است گزگز یا گرفتگی خفیفی در رحم داشته باشید.

از روش‌های صحیح پیشنوازی و معاشقه، استفاده از روان‌کننده یا مصرف مسکن می‌توان کمک گرفت.

اگر دهانه‌ی رحم شما بعد از نزدیکی درد بگیرد و سوزش داشته‌باشد، ممکن است که به علت عفونت دهانه‌ی رحم و یا زحم دهانه‌ی رحم این علامت ایجاد شود. برای تشخیص علت سکس با درد یا درد حین رابطه در زنان باید به دکتر زنان مراجعه کنید. اگر هنگام نزدیکی و با دخول عمقی شریک جنسی خود احساس درد می‌کنید، می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر زنان کمک بگیرید تا برای درمان شما اقدامات مورد نظر را انجام دهد. معمولا معاینه و تست پاپ اسمیر انجام می‌شوند.

اگر منظور شما از چسبندگی این است که دچار خشکی واژن هستید و نزدیکی شما دردناک است، باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. اگر واژن خشک باشد، نزدیکی دردناک خواهدشد. برای درمان خشکی واژن می‌توانید از لوبریکانت استفاده کنید. لوبریکنت به شما کمک می‌کند که واژن مرطوبی داشته‌باشید.

معمولا درد کمر اگر به علت مقاربت و نزدیکی باشد، ناشی از قرار گرفتن در پوزیش بد است. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در ایجاد کمردرد موثر باشد، عفونت و التهاب لگنی است.

ارضا شدن باعث ایجاد درد نمی‌شود اما ممکن است که ارضا شدن همزمان با درد هم بروز کند. هرچند این دو به هم ربطی ندارند.

برای اینکه سکس لذتبخش و بدون درد یا با درد انجام شود، باید محیط واژن خیس و نرم باشد. این مسئله با موکوسی که از واژن خارج می‌شود صورت می‌گیرد.

گردش خون در ناحیه‌ی تناسلی بیشتر می‌شود و ممکن است که علائم تورم و قرمزی در این ناحیه دیده شود و بروز کند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درد هنگام مقاربت

  1. بهار گفت:

    من مجردم ۲۴سالمه خیلی از متاهل ها شنیدم که سکس از واژن درد داره ولی خب دردش قابل تحمله ولی من نمیتونم خودمو قانع کنم که دردشو میتونم تحمل کنم یانه؟بعضی اوقات بخاطر این ترس درد مداوم سکس از واژن از ازدواج کردن منصرف میشم لطفا بگین چیکار میشه کرد که درد نداشته باشم کلا؟ واینکه این ترس رو چطور از خودم دور کنم؟وبگین آیا بزرگی وکوچکی لگن ربطی به درد داره یانه؟
    مرسی

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      رابطه جنسی اگر با امادگی و تحریک مناسب باشد با ترشحات ایجاد شده و خشک نبودن واژن دردی ندارد. سایز لگن نیز ربطی به درد ندارد.

      1. ناشناس گفت:

        سلام درد مقعدی حین نزدیکی از واژن به چه دلیلی می‌تونه باشه … حین نزدیکی از واژن حس میکنم چیزی در مقعدم گیر کرده و درد ناکه خیلی

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          این درد میتونه به علت مشکلات عضلات کف لگن و یا در مواردی به علت آندومتریوز باشد. نیازه متخصص زناان شما را به دقت بررسی کند. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
          متخصص زنان و زایمان

    2. هم وطن ناشناس گفت:

      سلام. والا ما بعد ازمطالعات فراوانی که سعی کردیم داشته باشیم وسوادمون را تقریبابالاتربردیم وکامل ترکردیم، به نظر میاد حرفی که اون افراد باتجربه متاهل زدندکاملا درست!اساسا بدن زنان سالم طوری طراحی شده که دردکشیدن وخونریزی جزء لاینفک زندگی شون هست:۰ یک خانم سالم ازاولین بارکه پریودی را تجربه میکنه این وضعیت هست تا بزرگسالی، زمان یائسگی هم که مثلا فارغ از عادت ماهیانه میشه بعدش پادرد وکمردرد وامثال اینهاگریبان گیرش میشه:۰ چون خون کثیف وموادزاید ازبدنش خارج نمیشه وپریودی حکم پاکسازی بدن شون را هم داره بغیر از مسئله جنسی.یعنی کاملاقابل توجیه هست چون اساسازنان جنس دوم هستند تنهاتفاوت خانمهای مجرد ومتاهل سالم در میزان تعداد دفعات مراجعه به متخصص زنان+میزان مسئولیت هاشون والبته میزان دردکشیدن هاو… هست:۰ حتی دربهترین شرایط هم به قول متخصصین وافرادباتجربه یکسری دردهای قابل تحمل وجود داره، خود زایمان طبیعی بسیاردردناک هست امامتخصصین میگویندطبیعی وقابل تحمل!!!البته درطول تاریخ گذشته کم نبودندزنانی که به دلایل مختلف سر زایمان طبیعی فوت کردند:( متاسفانه اینهاحقایقی هست که وجود داره وخانمها قدرت انتخاب دارندکه وارد فاز متاهلی بشوندیا نه. به عبارتی دردهای ازبین رفتن هایمن از دردهای پریودی بیشتری قطعا. دردهای رابطه جنسی برای خانمهابیشترازدردهای ازبین رفتن هایمن هست.سختی ودردهای حاملگی از رابطه جنسی بیشتر هست و درنهایت سختی ودردهای زایمان طبیعی از سختی ودردهای حاملگی خیلی بیشترهست که متخصصان میگویندهمگی طبیعی وقابل تحمل هست!حالاشماباید انتخاب کنیدکه آیاطرف مقابل تون ارزش این را داره که بخاطرش تن به این جریانات بدهید یانه؟؟؟!!! اساساخانمهاازبچگی تابزرگسالی۱سیر تغییرتحولی جسمانی را به الاجبار طی میکنندوحالا یابه زندگی مجردی ادامه میدهندیا به دنبال تغییرات بیشتر میروند!پس فکرمیکنیدچرا مهریه ونفقه وامثال اینها برای زنان تعریف میشه؟! مردان بهای لذت بردنشون و تشکیل خانواده جدید رابا پول میپردازند.(ازقدیم این ضرب المثل مرسوم بوده:۱زن از۱مردهزارتاچیزمیخواهداما۱مرداز۱زن فقط۱چیزمیخواهد!) البته تقصیرمردان نیست مقصر اصلی قدرت بسیاربالای هورمون تستستورن هست.خیلی پرقدرت هست برای همین زنان را از دوران قدیم خیلی ترساندندکه تحت هیچ شرایطی گرفتارحاملگی ناخواسته نشوندوازخودشون به شدت حفاظت کنند.در مردان این تغییرات خیلی کمترهست یعنی به عبارتی درسته که پسر و مرد وپدر باهم تفاوت دارندولی تفاوتهاشون خیلی کم هست تقریبا تغییرات ظاهری خیلی کمی دارنداما زنان اصلا اینطوری نیستند:(حالا یک عده ازخانمها۱۰۰%جنسیت خودشون را میپذیرندو تاآخرین فاز حرکت میکنندولی برخی هم نه!رابطه جنسی برای مردان خیلی راحت هست زیرا فیوزیولوژی بدنشون متفاوت هست،ساختارمغزی شون طوری هست که۱۰۰%میتوانندتمرکزکنندواینکه مردان چیزی ازشون کم نمیشه، معمولاتعدادمردانی که احساس دردداشته باشندخیلی انگشت شماره ولی در زنان اصلا اینطوری نیست:۰ ساختارمغزی زنان طوری هست که همزمان به چندمساله میتوانندتمرکزکنندچون برای خودشون نیستند!حتی شکل اسکلت بندی استخوان لگن خانمهاعین مردان نیست!شکل استخوان لگن زنان پهن ترهست ولی شکل استخوان لگن مردان باریکترهست چون زایمان طبیعی فقط برای زنان تعریف میشه!اساساجنس زن برای خودش نیست،مثلاحین رابطه جنسی اندازه سینه زنان تا۲۵%بطور موقتی بزرگترمیشه!دلیلش فقط جذابیت جنسی برای مردان هست که اتفاقا بعدش هم برای خود زنان افسردگی موقتی میاره!اساساجنس زن برای خودش نیست اگه متاهل باشه. زن ومرد ازلحاظ نوع بشر بودن باهم برابرندولی از لحاظ مسائل جنسی هیچ برابری وجود نداره:( دیگه نظام خلقت اینطوری بوده:\چه میشه کرد:۰ برای همین هست که برخی ازخانمهاعاشق زندگی مجردی هستندو گرایش فمنیستی دارند!

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        ممنونم از سلسله کامنت های شما
        زنده باشید دوست عزیز

      2. محمد گفت:

        سلام عزیزدلم مردهاوآقایون هم مشکلات بالفطره خودشون رودارندکه اگرنگاه اجمالی بهش بیاندازیم شایدبطورمساوی دردها ومشکلات تقسیم شده باشه و…!!!

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس

    3. هم وطن ناشناس گفت:

      یادم رفت در پیام قبلی بنویسم که اگه حتی درعالی ترین شرایط رابطه جنسی برای زنان سالم دردناک(همونی که متخصصین میگویندطبیعی وقابل تحمل) نباشه تعجب آوره!!! یعنی چطوری با عقل جور درمیاداگه خانمی اول شوهرش را نتواندتحمل کنه، بعداچطوری بچه همون شوهررا میتواندتحمل کنه؟؟؟!!!! یک نوزاد اول ازهمه نشستن را یادمیگیره بعدش ایستادن را یادمیگیره بعدش راه رفتن را یادمیگیره تا آخرش که دویدن را یاد میگیره! حالا همین نوزاد از لحظه یادگیری نشستن تا لحظه یادگیری دویدن کلی آزمون وخطامیکنه، کلی زمین میخوره، کلی گریه میکنه تااینکه به۱مرحله برسه که تعادلش را حین دویدن حفظ کنه! خانمهاهم همینطوری ازلحظه ای که برای همیشه بازندگی مجردی خداحافظی کنندتا مدتهابعد از اتمام شیردادن به نوزادهاشون همین سیر تحولی را طی خواهندکرد چه خوششون بیاد چه نیاد.کلی افسردگی های مختلف بعد ازرابطه جنسی، بعد اززایمان و… بهشون تحمیل میشه. کلی دردهای ناخواسته وخونریزی های جورواجور بهشون تحمیل میشه و کلی گریه زاری هم خواهندداشت شاید تعداد کمی اش اشک شوق باشه اما بیشترش از دردکشیدن هاشون هست و…. حالا این شما هستی که انتخاب کنی آیاحاضری در ازای میزان مهریه ونفقه وغیره که طرف شما وخانواده اش پیشنهاددادند وحاضرنداینطوری این بها را بپردازند وارد ازدواج بشی یانه؟! خوب باید فکرکنیدچون هیچ راه برگشتی وجود نداره! اگه۱۰۰% جنسیت خودتون را پذیرفتید وقبول دارید که لایق مسائل بالاهستیدکه خب بسم الله! درغیراینصورت از زندگی مجردی لذت ببر! مطمئن باشیدکه زندگی متاهلی برای مردان لذت بخش نه زنان، چون زنان جنس دوم هستند. خداوند اول حضرت آدم(ع) را آفرید بعدش حضرت حوا(ع) یعنی بیشتر مسولیتهای بیولوژیکی بر دوش زنان هست، به همین دلیل دوران قدیم درامپراطوری هاپادشاهان حرمسرا داشتند!چون فیزیولوژی بدن زنان بامردان خیلی متفاوت.

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        تندرست باشید

    4. هم وطن ناشناس گفت:

      راستی معمولابیشترخانمهای متاهل بعد از ازبین رفتن هایمن شون دچارافسردگی موقتی میشونددر کنار تمام دردهاو خونریزی هااز لحاظ روحی که در علم روانشناسی همه این جزییات ذکرشده چون زنان متاهل دقیقا حداکثرتا مدتی بعد ازجشن عروسی این چیزهارا تجربه میکنندیعنی همان آدمی که طرف باهاش درجشن عروسی رقصیده وشادی کرده باعث کم شدن یک چیزی از بدن طرف میشه!حالا اینجابرخی ازخانمهاکه حساس ترهستندترجیح میدهندکه این کار توسط متخصص زنان درحالت بیهوشی انجام بشه وقطعاشوهری که عاشق باشه ودلسوزحتماموافقت میکنه واگه لازم باشه رضایت نامه هم امضامیکنه.کاملامنطقی هست چون برخی از زنان که انگشت شمارند بطور ژنتیکی اصلا هایمن را ندارند!پس بامداخلات بیشترپزشکی میشه تاحدی برخی شرایط خیلی سخت جسمانی و روحی خانمهای متاهل را راحت ترکردمثل روش های درمانی تسکین دردهای پریودی که در طب سنتی وطب سوزنی موجود هست ولی درکل تمام نکاتی که براتون گفتم درپیامهای قبلی کاملاواقعی هست واجتناب ناپذیر.یعنی برای اینکه موفق شوید بایدبطور۱۰۰%عاشق همه چیز رابطه جنسی و حاملگی و زایمان و شیردادن نوزادباشیدوگرنه خداحافظی کردن با زندگی مجردی برای همیشه بزرگترین اشتباه:۰پس خوب تحقیق کنید،خوب فکرکنیدوخوب تصمیم بگیرید. شما برای اثبات حقیقت عشق تون به طرف مقابل باید باجسم تون بهای سنگینی بپردازی پس خیلی دقت کنید!

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        ممنونم از شما
        تندرست باشید

    5. هم وطن ناشناس گفت:

      خدابیامرزه زنانی که در دوران گذشته براثر زایمان طبیعی فوت کردند:( قطعااندازه جثه نوزادان شون خیلی بزرگتراز اندازه وگنجایش واژن و لگن آنهابوده متاسفانه:(اینهاحقایقی هستندکه نشان میده چقدر زنان درطول تاریخ مظلوم واقع شدند:( دراکثرمواقع شوهرانشون ازدواج مجددداشتند!حقیقت همینه!زنان متاهل هرگز برای خودشون نیستند. در رابطه جنسی هم هرچقدر اندازه آلت مردان بزرگ ترباشه میزان درد کشیدن زنان شون هم بیشتر میشه چون بیشتر احساس سنگینی میکنند.میشه این دردهارا اینطوری تعبیرکردکه هررابطه جنسی کامل ودرست معادل هربارتجربه کردن زایمان طبیعی در بعد کوچکترهست!متخصصان هم میگویندطبیعی وقابل تحمل!این حقایق را خوب درنظربگیریدوبعدش با اطمینان راجع به ازدواج تصمیم بگیرید.

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از نظر خوبتان

    6. ناشناس گفت:

      سلام ب احتمال ۹۹درصدتمام پاسخ ها بعدازدواج بشماخواهدرسیدومتعاقباًلذت آن غیرقابل تصورخواهدبود

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        ممنونم دوست از عزیز از کامنت ها

  2. Azimy گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من چند ساله رابطه جنسی دارم ولی این دو بار آخر که رابطه برقرار کردم هنگامی که آلت مرد وارد واژن میشد درد خیلی شدیدی رو احساس میکردم اما نه خشکی دارم ن عفونت
    میشه علت رو بگید؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممکنه به علت واژنیسموس ( انقباض غیر ارادی عضلات واژن) این مشکل ایجاد شده باشد بهتره آمادگی قبل از رابطه و ارتباط صمیمانه بیشتر باشد و برای بررسی بیشتر به متخصص زنان مراجعه کنید.
      دکتر متخصص زنان

  3. فاطمه گفت:

    سلام.من هیچ مشکلی نداشتم شهوتی بودم و راحت بودرابطم . دقیقا ۵ماه یهویی میلم کم شده و کپلم میسوزه وهنگام رابطه دخول خشک ودردناک شده ..۲۷سالمه.ودوساله ازدواج کردم

  4. فاطمه گفت:

    سلام ببخشید من سه سال از همسرم دور بودم بعد سه سال ی روز سوزش گرفتم رفتم دکتر قرص مترونیداز ل داد و واژینال اون سوزش م خوب شد ولی موقعه نزدیکی درد دارم و کار کنم

  5. سارا گفت:

    من تازه اولین رابطه رو تجربه کردم وبه شدت دردناک بود ، فردای اون روز دوباره امتحان کردم باز هم درد شدیدی داشتم . به شدت به مثانم فشار وارد میشه وخیلی درد دارم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      روابط اولیه درد ناک بوده و نیاز به پیش نوازی و تحریک شدن کافی قبل از دخول و آمادگی کامل زن دارد. از این لینک میتونید از متخصصان مامایی برای بهبود رابطه مشاوره بگیرید.
      پزشک مامایی خوب

    2. ناشناس گفت:

      سلام البته اونی که دردنمیکشه لذتی واسش بوجودنمیادوچه باعث جدایی زن وشوهرنشه پس خداروشاکرباشیدکه اون دردوبهتون خداهدیه بدیم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از شما
        تندرست باشید

  6. نازنین گفت:

    سلام وقتتون بخیر من تازه ازدواج کردم همسرم چهار پنج بار در روز رابطه میخاد هنگام رابطه درد دارم هم هنگام دخول درد دارم از شیاف واژینال لاکتواژ استفاده کردم خوب شدم اما دوباره شروع شد

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      عفونت، انقباضات غیر ارادی واژن که واژنیسموس نام دارد و خشکی واژن و التهاب میتونه عامل این درد باشه. بنابراین بهتره برای بررسی و مشخص کردن عامل درد به متخصص زنان مراجعه و معاینه شوید. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
      متخصص زنان و زایمان

  7. معصومه گفت:

    سلام من باشوهرم پیشنوازی داریم و خشکی واژن ندارم و روان کننده استفاده میشه اما هنگام مقاربت درد شدید دارم حتی بعضی اوقات نفس نمتونم بکشم نزدیک به یکسال هست اینجور شدم.بچه ندارم.ممنون میشم کمک کنید

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      التهاب دهانه رحم و یا عفونت واژن میتونه این درد رو ایجاد کنه. بنابراین توصیه میشه برای انجام تست پاپ اسمیر و معاینه حضوری به متخصص زنان مراجعه کنید. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
      متخصص زنان و زایمان

  8. سحر گفت:

    سلام وقت بخیر…منم تازه عروسی کردم .شب اول خیلی خون دیدم…تا الان چهار شبه هنوز بعد نزدیکی چند قطره دوباره خون میبینم….و خیلی هم درد دارم وسط کار کلا منصرف میشیم از بسدرد داریم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اوایل رابطه درد طبیعی هست و برای کاهش آن میتونید به متخصص زنان مراجعه و از روش های کاهش درد دارویی استفاده کنی. خونریزی اندک بعد از رابطه نیز میتونه به علت پارگی بقایای پرده بکارت باشه.
      متخصص زنان

      1. بهاره گفت:

        سلام من چن ماهی میگذره از عروسیم اوایل درد زیادی نداشتم ولی جدیدن وقتی آلت مرد وارد واژنم میشه درد زیادی دارم عفونت هم دارم و درد ناحیه ی مثانه ام زیادتر شده قبلنم درد داشتم ولی ن زیاد موقعه پریودیمم زیردلم سمت چپ و راستم درد زیادی رو دارم و کارم ب دکتر میکشه این درد زیر دل واسه چیه لطفا راهنماییم کنید باید چکار کنم

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          این درد می تونه به علت عفونت واژن شما و یا کیست تخمدان و مشکلات دیگر مانندد آندومتریوز باشد. بررسی تخصصی توسط ممتخصص زنان ضروری است.
          رزرو نوبت پزشک زنان

    2. همسر گفت:

      سلام دوست عزیز منم مثل شما هستم وضعیتی شما چکار کردید که بهتر بشید؟من سه روز عروسی کردم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        باید از نظر اضطراب و واژینیموس بررسی شوید

    3. همسر گفت:

      سلام دوست عزیز منم مثل شما هستم وضعیتی شما چکار کردید که بهتر بشید؟من سه روز عروسی کردم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        از نظر واژینیموس و اضطراب باید بررسی شوید

  9. سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من نزدیک به سه ساله ازدواج کردم تا یک سال به خاطر ترس و استرس نزدیکی نداشتم همسرم هم به خاطر ترس من اصرار نمی کردن.اما تو اولین رابطه درد داشتم و خونریزی نداشتم تو رابطه های بعدی هم درد داشتم به طوری که احساس فشار داشتم و خودمو منقبض می کنم الان که چند ماه از سزارینم گذشته دقیقا همین احساس دارم لطفا راهنمایی کنید که این حالت طبیعی هست یا خیر؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بنظر میرسه مقاربت دردناک فعلی شما بخاطر خشکی واژن و ترس از نزدیکی بعد از زایمان باشه. بهتره برای بررسی بیشتر و درمان مناسب به متخصص زنان مراجعه کنید. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
      پزشک متخصص زنان

  10. مهرداد گفت:

    سلام وقتی میخوایم رابطه برقرار کنیم فقط۳ سانت از آلت رو میتونه تحمل کنه بقیش رو نمیتونه چیکار کنم؟بعد عروسی تا حالا نتونستیم رابطه برقرار کنیم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      علت مقاربت دردناک میتونه ناکافی بودن لیز کننده واژن باشه که میتونه به علت موارد زیر ایجاد شده باشه: ناکافی بودن پیش نوازش قبل رابطه، مصرف قرص هورمونی ضدبارداری،داروهای ضدافسردگی باشه. عامل دیگه مقاربت دردناک در همسر شما واژینیسموس هست که عضلات لگن به صورت غیرارادی منقبض شده و مانع از عمل دخول میشه. توصیه میکنم برا رفع این علامت و از بین بردن این عامل به متخصص زنان مراجعه کنید. میتونی از این لینک از بهترین متخصص های زنان نوبت بگیری.
      متخصص زنان

      1. Deniz گفت:

        سلام دکتر من میخواستم بپرسم که چرا وقتی با نامزدم وارد رابطه جنسی شدیم هیچ گونه خونریزی ای ندیدم حتی بار دوم هم همچین اتفاقی نیفتاد چرا لطفا سریعا جواب بدید لطفا