تعیین جنسیت با روش IVF چیست و چگونه انجام می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تعیین جنسیت با روش IVF درصد موفقیت بالایی دارد. از این روش برای درمان ناباروری، اندومتریوز و تشخیص ناهنجاری‌های زنتیکی هم استفاده می‌شود. این روش قانونی است و نسبتا درد دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
تعیین جنسیت با آی وی اف

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

تعیین جنسیت با روش IVF یکی از روش‌های درمان ناباروری است که برای تعیین جنسیت به‌ کار می‌رود. پزشک متخصص بسته به نوع مشکل ناباروری زوج‌ها یکی از روش‌های درمان ناباروری IVF یا IUI را برای تعیین جنسیت پیشنهاد می‌دهد.

برخی از زوج‌ها بنا به دلایل مختلفی دوست دارند که جنسیت فرزند خود را انتخاب کنند. خواسته‌ای که به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی با روش آی وی اف با دقت بالا محقق شده است. اگر به‌دنبال روش مناسب و دقیقی برای تعیین جنسیت جنین خود هستید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا بیشتر با تعیین جنسیت با روش IVF، میزان موفقیت آی وی اف، کاربردهای IVF و مزایای تعیین جنسیت با این روش آشنا شوید.

‏تعیین جنسیت به روش IVF چیست؟

به نقل از «pfcla» آی وی اف از روش‌های پیشرفته درمان ناباروری در زوج‌هایی است که به‌ خاطر مشکلات لوله‌های رحم، ناتوانی در تخمک گذاری در خانم‌ها یا تولید اسپرم ناکافی یا بی‌کیفیت در آقایان امکان باروری ندارند. تعیین جنسیت به روش IVF پیشرفته‌ترین تکنیک تعیین جنسیت با دقت نزدیک به ۱۰۰ درصدی است.

در این روش تعیین جنسیت، تعدادی از سلول‌های جنین که با روش آی وی اف تولید شده‌اند، به‌ عنوان نمونه چند روز پس از انجام عمل لقاح مصنوعی (آی وی اف) به آزمایشگاه ژنتیک فرستاده می‌شود. جنین‌هایی که نمونه‌برداری شدند، فریز کرده تا نتایج ارزیابی‌ و آزمایش‌های ژنتیکی روی نمونه جنین‌ها مشخص شود. آزمایشگاه ژنتیک براساس تحلیل ژنتیکی، جنسیت جنین را مشخص می‌کند. اگر جنسیت جنین همان جنسیت مورد تایید والدین باشد، جنین فریز شده را ذوب می‌کنند و به داخل رحم مادر منتقل خواهند کرد.

اگر قصد تعیین جنسیت با روش آی وی اف را دارید، باید با دکتر زنان و زایمان مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دکتر زنان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر زنان وجود دارد.

آزمایشگاه ژنتیک براساس تحلیل ژنتیکی، جنسیت جنین را مشخص می‌کند. اگر جنسیت جنین همان جنسیت مورد تایید والدین باشد، جنین فریز شده را ذوب می‌کنند و به داخل رحم مادر منتقل خواهند کرد.

صد در صد بودن تعیین جنسیت با آی وی اف به عوامل مختلفی از جمله سن و سلامت فرد بستگی دارد. 
صد در صد بودن تعیین جنسیت با آی وی اف به عوامل مختلفی از جمله سن و سلامت فرد بستگی دارد. 

‏انتخاب جنسیت فرزند با IVF ممکن است؟

بله، آی وی اف روش درمان ناباروری است که انتخاب جنسیت فرزند بخشی از این فرایند درمانی محسوب می‌شود. در مرحله نخست تخمدان خانم تحریک می‌شود و بعد لقاح با اسپرم پدر یا اهدا کننده اسپرم انجام می‌شود. جنین‌ها در محیط کشت خاصی طی سه روز رشد می‌کنند. سپس یک سلول از سلول‌های جنین به‌ عنوان نمونه برداشته شده و برای تحلیل به آزمایشگاه ژنتیک فرستاده می‌شود.

‏کاربردهای تعیین جنسیت با روش IVF چیست؟

اصلی‌ترین کاربرد روش لقاح مصنوعی یا IVF برای درمان ناباروری است، هرچند که این روش کاربردهای متعدد دیگری هم دارد. در ادامه برخی از کاربردهای IVF را آورده‌ایم:

  • تخلیه و خارج کردن لوله‌های فالوپ رحم
  • درمان انسداد یا آسیب‌دیدگی لوله‌های رحم
  • درمان ناباروری به‌ خاطر کیفیت نامناسب یا کمیت ناکافی اسپرم‌ها در مردان
  • رفع اختلال تخمک‌گذاری در خانم‌ها به دلایلی مثل فیبروئیدهای رحمی، یائسگی زودرس یا نارسایی زودرس تخمدان
  • درمان ناهنجاری‌های ژنتیکی
  • درمان اندومتریوز
  • اختلالات ناتوانی اسپرم در نفوذ به رحم زن
  • درمان مشکل وجود آنتی‌بادی‌های ضد اسپرم یا تخمک
  • درمان ناباروری‌هایی که علت مشخص ندارند
اصلی‌ترین کاربرد روش لقاح مصنوعی یا آی وی اف برای درمان ناباروری است.
اصلی‌ترین کاربرد روش لقاح مصنوعی یا آی وی اف برای درمان ناباروری است.

‏چه کسانی می‌توانند از تعیین جنسیت با روش ای وی اف استفاده کنند؟

روش های تعیین جنسیت متعدد است. زوج‌های نابارور با شرایط زیر می‌توانند از تعیین جنسیت با روش آی وی اف استفاده کنند:

  • زیاد بودن اسپرم‌های غیرطبیعی
  • اندومتریوز خفیف یا متوسط در خانم
  • کیفیت و کمیت نامناسب اسپرم
  • مخاط غلیظ یا کم بودن مخاط دهانه رحم
  • وجود آنتی اسپرم و آنتی بادی در مایع منی
  • مردان دارای اختلال نعوظ و اختلال جنسی
  • واژینیسم
  • فلج اندام تحتانی در مردان
  • ناباروری با دلایل نامعلوم

‏چه کسانی نباید به سراغ تعیین جنسیت با روش ای وی اف بروند؟

تعیین جنسیت جنین با روش آی وی اف اگرچه کاملا قانونی است، اما موضوعی است که حساسیت‌های اخلاقی زیادی در پی دارد. از بین رفتن جنینی صرفا به خواست خانواده به‌خاطر جنسیت‌شان به‌شدت مورد انتقاد اخلاق‌گرایان قرار دارد. بنابراین افرادی که مواضع اخلاقی سرسختانه‌ای دارند و روی موضوعات جنسیتی حساسیت بالایی دارند نباید سراغ این روش بروند.

‏مزایای تعیین جنسیت با IVF

تعیین جنسیت با روش IVF تکنیکی با درصد موفقیت ۱۰۰ درصدی است که قطعی‌ترین و بهترین روش برای انتخاب جنسیت دلخواه رویان برای زوج‌هایی است که با روش لقاح مصنوعی باردار می‌شوند. از مزایای تعیین جنسیت با آی وی اف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنسیت دلخواه زوج‌ها در صورت وقوع بارداری
  • امکان کاشت مجدد رویان فریز شده با هزینه پایین‌تر
  • تشخیص ناهنجاری‌ها و اختلالات ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی
  • کاهش ریسک سقط جنین
  • کاهش زمان بین چرخه‌های لقاح مصنوعی
  • جلوگیری از عوارض احتمالی چندقلوزایی با امکان انتقال یک رویان
تعیین جنسیت با روش IVF تکنیکی با درصد موفقیت 100 درصدی است.
تعیین جنسیت با روش IVF تکنیکی با درصد موفقیت ۱۰۰ درصدی است.

‏معایب تعیین جنسیت با IVF

تعیین جنسیت با آی وی اف و پی جی دی هزینه بالایی دارد. به ‌طور کلی آی وی اف روش پرهزینه‌ای برای درمان ناباروری به ‌شمار می‌آید، حال اگر تعیین جنسیت هم به آن اضافه شود نزدیک به ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه درمان بیشتر می‌شود. از معایب دیگر این است که در روش پی جی دی تا ۲۰٪ احتمال آسیب دیدگی جنین وجود دارد. حساسیت بیش از حد تخمدان یکی دیگر از معایب تعیین جنسیت با IVF است.

‏نحوه انجام آزمایشIVF برای تعیین جنسیت

تعیین جنسیت حتما باید با لقاح مصنوعی انجام شود. آی وی اف برای درمان ناباروری ۴ مرحله دارد که شامل این موارد می‌شوند:

  • تحریک تخمدان
  • بازیابی تخمک
  • آزمایشگاه جنین‌شناسی
  • انتقال جنین

برای تعیین جنسیت باید آزمایش جنینی بیشتری انجام شود. در نتیجه فرایند طولانی‌تر می‌شود. به‌ علاوه اینکه تعیین جنسیت با آی وی اف دو چرخه درمانی ساخت و آزمایش جنین‌ها و انتقال جنین منجمد هم دارد. مراحل تعیین جنسیت با روش آی وی اف به شرح زیرند:

  • چرخه ساخت و آزمایش جنین: شبیه انجماد جنین است که از جنین‌ها قبل فریزشدن نمونه‌گیری کرده و نمونه‌ها را به آزمایشگاه می‌فرستند.
  • تحریک تخمدان: زن در روزهای ۲ تا ۴ سیکل قاعدگی برای یک دوره ۱۰ روزه داروهای هورمونی تحریک کننده تخمدان مصرف می‌کند. هرچقدر تعداد تخمک‌ها بیشتر شود، جنین بیشتری تولید شده و احتمال تعداد جنین با جنسیت دلخواه بیشتر می‌شود و شانس تولد جنینی با جنسیت مطلوب هم بالاتر می‌رود.
  • بازیابی تخمک که روش جراحی بدون بیهوشی، برش و بخیه است. برای برداشتن تخمک‌ها از تخمدان ۱۲ روز بعد از شروع داروهای محرک بدون یا همراه با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. سوزن تنفسی با سونوگرافی از راه واژن داخل فولیکول‌های تخمدان فرستاده می‌شود.

‏آمادگی‌های قبلی تعیین جنسیت با روش IVF

زوج‌هایی که قصد تعیین جنسیت با روش آی وی اف را دارند، باید به کلینیک‌ها و مراکز درمان ناباروری معتبر و فوق تخصص ناباروری و نازایی مراجعه کنند. آمادگی‌های قبلی آی وی اف برای تعیین جنسیت عبارتند از:

  • واقف بودن به احتمال ناموفق بودن
  • رضایت نامه بدهند که در صورت عدم موفقیت این روش در تعیین جنسیت، فرزند با جنسیت دیگر را بپذیرند.
  • شرایط مالی و زمانی شرکت در آزمایش‌های قبل لقاح را داشته باشند.
  • حتما جلسات مشاوره داشته باشند.
زوج‌هایی که قصد تعیین جنسیت با روش آی وی اف را دارند باید به کلینیک‌ها و مراکز درمان ناباروری معتبر و فوق تخصص ناباروری و نازایی مراجعه کنند.
زوج‌هایی که قصد تعیین جنسیت با روش آی وی اف را دارند باید به کلینیک‌ها و مراکز درمان ناباروری معتبر و فوق تخصص ناباروری و نازایی مراجعه کنند.

‏مراقبت های بعد از تعیین جنسیت با روش IVF

با رعایت مراقبت‌های بعد از IVF می‌توان احتمال بارداری موفق و درصد دقت تعیین جنسیت را بالاتر برد:

  • پرهیز از مصرف سیگار و الکل
  • حفظ وزن طبیعی و توجه به رژیم غذایی مناسب
  • مصرف حبوبات، پروتئین، غلات، میوه و چربی‌های سالم و پرهیز از گوشت خام، شکر و غذاهای حاوی نگهدارنده
  • ورزش منظم و روزانه با نظر متخصص
  • مصرف دارو و مکمل‌های دارویی مطابق با تجویز فوق تخصص نازایی

می‌دونی مراقبت‌های لازم قبل و بعد تعیین جنسیت با IVF چیه؟

همین حالا از متخصص مشاوره بگیر.

‏عوارض و خطرات تعیین جنسیت با روش آی وی اف

در حال حاضر هیچ ریسک و عوارض ثابت شده‌ای برای هیچ کدام از روش‌های تعیین جنسیت وجود ندارد. در واقع، از آنجایی که تست ژنتیکی جنین انجام می‌شود، احتمال تولد جنینی با نقص مادرزادی و ژنتیکی در روش تعیین جنسیت با آی وی اف به نسبت روش لقاح طبیعی به‌مراتب کمتر است، البته از عوارض و خطرات تعیین جنسیت با روش آی وی اف می‌توان به احتمال آسیب دیدن جنین حین نمونه‌گیری اشاره کرد که درصد موفقیت را پایین می‌آورد.

احتمال تولد جنینی با نقص مادرزادی و ژنتیکی در روش تعیین جنسیت با آی وی اف به نسبت روش لقاح طبیعی به‌مراتب کمتر است.

برای انجام IVF باید به کجا مراجعه کنیم؟

برای انجام IVF باید به کلینیک، بیمارستان و مراکز تخصصی ناباروری و درمان نازایی مراجعه کنید. این عمل توسط متخصص زنان و نازایی انجام می‌شود. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دکتر زنان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص زنان وجود دارد.

آیا تعیین جنسیت با IVF باعث آسیب به جنین می‌شود؟

بله، در روش تعیین جنسیت با پی جی دی حین نمونه‌گیری تا ۲۰٪ احتمال آسیب‌دیدگی جنین وجود دارد که فرایند رشد جنین را از کار می‌اندازد.

‏آیا این روش، دقیق‌ترین روش تعیین جنسیت است؟

تعیین جنسیت با روش IVF از تکنیک‌های قابل قبول تعیین جنسیت با دقت ۹۹.۹ درصدی است.

‏آیا تعیین جنسیت با آی وی اف صد در صد است؟

به نقل از «laivfclinic» هر چند دقت این روش تعیین جنسیت برای تولید و تشکیل جنین با جنسیت دلخواه زوجین، ۹۹.۹٪ است، اما باید به‌ خاطر داشته باشید که همیشه هم شانس و احتمال باردار نشدن با آی وی اف هم وجود دارد. صددرصد بودن تعیین جنسیت با آی وی اف به عوامل مختلفی از جمله سن و سلامت فرد بستگی دارد. 

دقت این روش تعیین جنسیت برای تولید و تشکیل جنین با جنسیت دلخواه زوجین، ۹۹.۹٪ است.

‏هزینه تعیین جنسیت با آی وی اف

هزینه‌های درمان بسته به نوع خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود و بسته به اینکه مرکز ناباروری دولتی است یا خصوصی و اینکه چه روشی برای تعیین جنسیت انتخاب می‌شود، هزینه‌ها متغیر خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه تعیین جنسیت با روش آی وی اف می‌توانید با بهترین متخصصان زنان و زایمان دکترتو مشورت کنید.

می‌خوای بیشتر در مورد هزینه تعیین جنسیت با IVF بدونی؟ همین الان مشاوره بگیر

‏تعیین جنسیت با IVF بهتر است یا PGD؟

تعیین جنسیت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که مورد تاییدترین روش‌ها تعیین جنسیت به روش IUI (آی یو آی) و IVF/PGD (آی وی اف/ پی جی دی) هستند. روش آی یو آی نسبت به آی وی اف هزینه کمتری دارد و به همان میزان هم دقت پایین‌تری دارد. PGD بهترین و قطعی‌ترین روش تعیین جنسیت است که تنها در صورتی امکان‌پذیر است که زوج‌ها لقاح مصنوعی یا همان آی وی اف انجام بدهند.

در تعیین جنسیت به روش پی‌جی‌دی، تخمک‌هایی که با آی وی اف در مرکز ناباروری و توسط فوق تخصص ناباروری بالغ شده‌اند را از تخمدان بیرون می‌کشند و پس از لقاح مصنوعی در آزمایشگاه با اسپرم، جنین تشکیل می‌شود. بعد یک سلول را از جنین جدا کرده و مورد آزمایش ژنتیکی و کروموزومی قرار می‌دهند. در نهایت متخصص نازایی، جنین بررسی شده را به رحم مادر منتقل می‌کند.

هزینه‌های درمان بسته به نوع خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود
هزینه‌های درمان بسته به نوع خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود

تفاوت روش های تعیین جنسیت

انواع روش‌های تعیین جنسیت عبارتند از:

روش تعیین جنسیتدرصد دقت در تعیین جنسیتدرصد موفقیت بارداریمزایا
تعیین جنسیت با آی وی اف۹۹ تا ۱۰۰٪۴۵٪دقت بالاا، حتمال آسیب کم به جنین، بهترین و قطعی‌ترین روش تعیین جنسیت
تعیین جنسیت با پی جی دی  بهترین و قطعی‌ترین روش تعیین جنسیت، پیشگیری از نواقص ژنتیکی، حفظ تعادل جنسیتی خانواده، افزایش احتمال بارداری موفق، هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها، امکان کاشت مجدد جنین‌های فریز شده در صورت عدم بارداری با هزینه کمتر  
تعیین جنسیت با آی یو آیدرصد موفقیت در تعیین جنسیت ۷۵٪۲۵ تا ۳۰٪پروسه درمان کوتاه‌تر، کم‌هزینه

‏آی وی اف برای پسردار شدن

زوج‌ها در تعیین جنسیت با روش آی وی اف برای پسردار شدن باید در فرایند درمان، این مورد را با متخصص باروری درمیان بگذارند. اینکه قصد این زوج‌ها از آی وی اف، داشتن جنین پسر است. البته هزینه کاشت جنین پسر به‌نسبت هزینه آی وی اف در حالت کلی بیشتر است. یعنی علاوه‌بر هزینه عمومی که برای آی وی اف و تعیین جنسیت با روش پی جی دی می‌پردازید، باید مبلغ اضافه‌تری حدود ۲۰ میلیون تومان هم برای آی وی اف برای پسردار شدن بپردازید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

برخی زوج‌ها اهمیت زیادی به جنسیت فرزند می‌دهند، و بنا به دلایل مختلف خواهان جنسیت خاصی هستند. تعیین جنسیت با روش آی وی اف، بهترین و قطعی‌ترین روش تعیین جنسیت با لقاح مصنوعی است که این امکان را به پدر و مادر می‌دهد که جنسیت فرزند خود را به دلخواه انتخاب کنند. درصد موفقیت تعیین جنسیت با روش آی وی اف بالا است و ریسک و عوارض بسیار کمی دارد.

برای مشاوره درباره تعیین جنسیت با روش آی وی اف می‌توانید با پزشکان و متخصصان زنان و زایمان، فوق تخصص ناباروری و نازایی، متخصص هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی در وب سایت دکترتو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دکتر زنان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص زنان وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در حال حاضر هیچ شواهدی دال بر خطرناک بودن این روش نیست و اینکه نوزادانی که با این روش متولد می‌شوند نسبت به نوزادانی که با دیگر روش‌های باروری متولد شده بیشتر در معرض خطر هستند یا خیر هم نامشخص است. تعیین جنسیت با روش آی وی اف نه تنها عوارض جدی و خطرناکی ندارد، بلکه از مطمئن‌ترین روش‌های درمان ناباروری و تعیین جنسیت به‌ شمار می‌آید.

بله تعیین جنسیت با آی وی اف و درمان ناباروری با آی وی اف جز روش‌های قطعی درمانی کاملا قانونی است.

درمان با آی‌وی‌اف درد نسبتا شدیدی دارد که البته بسته به بیمار معمولا از بیهوشی موضعی یا عمومی استفاده می‌کنند.

درصد دقت تعیین جنسیت با آی وی اف ۹۹.۹۹٪ است.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره تعیین جنسیت با روش IVF

  1. ناشناس گفت:

    سلام من یک دختر دارم دوسال می رم دکترزنان من مشکلی ندارم اسپرم همسرم حرکت کمی مگنداره نمی دونم چه جوری دکتر نازایی شمیم پیله ور برم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      با این وجود همسرتان نیاز به متخصص اورولوژی دارند

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/urologist

    2. خانم عظیمی گفت:

      سلام من دو دختر دارم ومن وهمسرش می‌خواستیم یک پسر هم داشته باشیم من از روش تغذیه استفاده‌ کردم ولی همسرم استرس‌ زیادی داشت که نتونستیم از این راه پسر دار بشیم حالا می‌خواستیم از راه آی وی اف پسردار بشیم ولی من خیلی میترسم که خطر ناک باش یا خدا نکرده بچه سقط بشه

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        در صورت انجام ان بوسیله متخصص با تجربه کمترین خطر را دارید

  2. م ناشناس گفت:

    سلام من یک دختر دارم دوسال می رم دکترزنان من مشکلی ندارم اسپرم همسرم حرکت کمی مگنداره نمی دونم چه جوری دکتر نازایی برم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      با این وجود همسرتان نیاز به متخصص اورولوژی دارند

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/urologist

  3. راهله گفت:

    سلام من سزارین شودم می خوام دو قولو بار دار شودم با ای وی اف امکانش هست

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله احتمال دوقلوزایی در ای وی اف وجود دارد

  4. ناشناس گفت:

    سلام من سزارین شودم می خام با ای وی اف دو قولو بار دار شوم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله احتمالش وجود دارد

  5. سامیه گفت:

    با سلام و خسته نباشید من برای تعیین جنسیت پسر ۵ جنین دارم بهتره با همین ۵ تا تعیین جنسیت کنم یا یکبار دیگه تخمک کشی کنم با توجه به هزینه بالای تعیین جنسیت!؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      بله با همان ۵ جنین می توانید

  6. ناشناس گفت:

    با سلام و خسته نباشید من برای تعیین جنسیت پسر ۵ جنین دارم بهتره با همین ۵ تا تعیین جنسیت کنم یا یکبار دیگه تخمک کشی کنم با توجه به هزینه بالای تعیین جنسیت!؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      بله با همان ۵ جنین می توانید

  7. ناشناس گفت:

    باسلام من یازده تا جنین فریز شده دارم ومیخوام تعیین جنسیت انجام دهم اگر جنسیت مورد نظر میان آنها نباشد جنین های دیگه از بین می‌روند یا آسیبی بهشون میرسه؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ابتدا تعیین جنسیت انجام می شود
      اگر جنسیت جنین همان جنسیت مورد تایید والدین باشد، جنین فریز شده را ذوب می‌کنند و به داخل رحم مادر منتقل خواهند کرد.

    2. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ابتدا تعیین جنسیت انجام می شود
      اگر جنسیت جنین همان جنسیت مورد تایید والدین باشد، جنین فریز شده را ذوب می‌کنند و به داخل رحم مادر منتقل خواهند کرد. ل

  8. محمد مسلم هاشمی گفت:

    از ازدواج ما ۹سال میشود ولی از نعمت اولاد محروم هستیم بسیار تداوی کردیم نتیجه نه داد
    حالا می خواهم داکتر صاحب که ای وی اف کنیم چند حزینه دارد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ابتدا کیت تخمک گذاری تهیه کنید. حدود دو هفته مانده به پریودی بعدی از کیت استفاده کنید
      اگر مثبت شد تا چند روز نزدیکی کنید
      احتمال بارداری بسیار بالا خواهد بود

      در صورت عدم بارداری به پزشک مراجعه کنید

  9. ناشناس گفت:

    هزینه تعیین جنسیت

    1. محسن رشیدی گفت:

      حدود ۵۰ میلیون با آمپولها و غیره

  10. ناشناس گفت:

    به نظرم ivf در حالت طلایی به تعادل جمعیت زن و مرد کمک می کنه یعنی تو تعیین جنسیت چه بسیارن زوجینی که عاشق داشتن دو فرزند با دو جنس مختلف هستن براشون دعا می کنم این آزمون اوکی شه