آزمایش بارداری بتا چیست و چرا انجام می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آزمایش بارداری بتا برای تشخیص بارداری و مشکلاتی مانند حاملگی خارج رحمی یا خطر سقط جنین انجام می‌شود. بالا یا پایین بودن عدد بتا می‌تواند اطلاعاتی را در اختیار پزشک قرار دهد. برای آزمایش بتا نیازی به ناشتایی نیست.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
آزمایش بارداری بتا چیست و چرا این آزمایش انجام می شود؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

اگر قصد بارداری دارید یا به دلیل وجود علائم بارداری به پزشک مراجعه کرده‌اید، احتمالا نام آزمایش بارداری بتا را شنیده‌اید. تست بارداری بتا که به عنوان تست بتا hCG نیز شناخته می‌شود، سطح هورمون بتا گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را در خون زنان باردار اندازه‌گیری می‌کند تا بارداری تایید شود. این آزمایش می‌تواند حاملگی را زودتر از تست بارداری بی بی چک تشخیص دهد و به بقای بارداری کمک کند، زیرا سطح hCG باید با پیشرفت بارداری افزایش یابد. بهتر است قبل از انجام این آزمایش اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. درصورتی‌که علائم مربوط به بارداری را دارید، از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان ارتباط بگیرید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

آزمایش بارداری بتا چیست؟

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، در مورد آزمایش بارداری بتا شنیده‌اید. این آزمایش یکی از آزمایش های بارداری است که برای تشخیص بارداری انجام می‌شود. در آزمایش بتا فاکتور HCG بررسی شده و از این طریق وضعیت شخص باردار مشخص می‌شود.

HCG هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی است که به آن هورمون بارداری می‌گویند. این هورمون ۱۰ روز بعد از لقاح تولید می‌شود. هورمون بارداری توسط سلول‌های تشکیل شده در جفت تولید می‌شود. بعد از لقاح سلول‌های جفت، تخمک را تغذیه می‌کنند و به دیواره رحم وصل می‌شوند.

حدود ۱۱ روز بعد از لقاح می‌توان با آزمایش خون این هورمون را تشخیص داد. ۱۲ تا ۱۴ روز بعد از لقاح نیز در آزمایش ادرار مشخص می‌شود. در حالت معمولا سطح هورمون HCG هر ۷۲ ساعت دوبرابر می‌شود. مقدار این هورمون در ۸ تا ۱۱ هفته بارداری به اوج خود رسیده و در هفته‌های بعدی بارداری کاهش پیدا می‌کند.

هورمون HCG هم در آزمایش خون و هم در آزمایش ادرار قابل تشخیص است. اما آزمایش ادرار تنها کیفی بوده و می‌تواند وجود یا نبود هورمون بارداری را تشخیص دهد. آزمایش خون کیفی هم برای تشخیص بارداری انجام می‌شود. اما آزمایش بارداری بتا یک آزمایش کمی بوده و از طریق خون انجام می‌شود. در این آزمایش سطح هورمون HCG به طور دقیق در هر میلی‌لیتر اندازه گرفته می‌شود.

در چه مواقعی آزمایش بارداری بتا انجام می شود؟

در آزمایش بارداری بتا یا beta hcg آزمایش سطح هورمون HCG یا هورمون بارداری تعیین می‌شود. این آزمایش در موارد زیر کاربرد داشته و به پزشک در تشخیص روند بارداری کمک می‌کند:

  • تشخیص بارداری و نظارت بر بارداری با ریسک خطر
  • ارزیابی درمان‌های باروری: در درمان‌های باروری شکل مصنوعی هورمون HCG وارد بدن شده و به بلوغ فولیکول‌ها و تحریک تخمک‌گذاری کمک می‌کند.
  • تشخیص برخی مشکلات در بارداری مانند حاملگی خارج از رحم
  • نگرانی برای سقط جنین: در این شرایط آزمایش هر دو یا سه روز یک بار تکرار شده و سرعت افزایش هورمون HCG بررسی می‌شود.
  • تعیین سن جنین: با آزمایش بتا نمی‌توان به طور دقیق سن جنین را مشخص کرد. اما با وجود تاریخ آخرین پریود و جواب آزمایش بارداری بتا پزشک می‌تواند محدوده مورد انتظار را تعیین کند.
  • غربالگری جنین: در هفته ۱۵ تا ۲۰ بارداری برای تشخیص مشکلات سلامت جنین مانند سندروم داون در غربالگری‌های سه‌گانه و چهارگانه این تست هم انجام می‌شود.
  • علاوه بر دوره بارداری ممکن است آزمایش بتا برای تشخیص برخی سرطان‌ها انجام شود.

آزمایش بتا کی باید انجام بشه؟

قبل از انجام آزمایش بتا بارداری از متخصص مشورت بگیر!

عدد بتا در بارداری نشانه چیست؟ (آزمایش بارداری عدد بتا باید چند باشد؟)

آزمایش تیتر بتا باید چند باشد؟ عدد بتا در این آزمایش سطح هورمون HCG یا هورمون بارداری در خون را مشخص می‌کند. این هورمون ۱۰ روز بعد از لقاح تولید شده و با اندازه‌گیری سطح آن می‌توان به اطلاعات زیادی دست پیدا کرد.

اگر در آزمایش بارداری بتا سطح عدد بتا بالاتر از حد طبیعی باشد، نشانه بارداری است. در زمان‌های مشخص باید این آزمایش دوباره تکرار شده و سطح بتا تعیین شود. اگر در حال افزایش باشد، بارداری به طور طبیعی پیش رفته و در صورت کاهش بتا باید علت آن تشخیص داده شود.

عدد بتا در هفته اول بارداری مشخص نیست. هورمون بتا hCG معمولاً پس از لانه گزینی تولید می‌شود که حدود ۶ تا ۱۲ روز پس از لقاح طول می‌کشد. بنابراین، انتظار می‌رود که در هفته اول بارداری عدد بتای صفر یا بسیار کم (عدد بتا در بارداری پوچ) داشته باشید.

متن انگلیسی:
The HCG level will double every 2-3 days in early pregnancy.
ترجمه فارسی:
سطح HCG در اوایل بارداری هر ۲ تا ۳ روز دو برابر می‌شود.

به نقل از سایت advancedfertility

آیا برای آزمایش بارداری باید ناشتا بود؟

آیا آزمایش خون بارداری باید ناشتا باشد؟ یا برای تست بارداری باید ناشتا باشیم؟ نیازی به ناشتا بودن قبل از آزمایش بارداری بتا نیست. با این حال بعد از نوشیدن مقدار زیادی مایعات نباید ادرار را جمع آوری کرد زیرا رقیق‌تر می شود و ممکن است نتیجه منفی کاذب شود.

تصویر زیر عکس جواب آزمایش بارداری مثبت (عکس آزمایش بتا مثبت) را نشان می‌دهد.

آیا برای آزمایش بارداری باید ناشتا بود؟
عکس جواب آزمایش بارداری منفی و مثبت، نتایج میزان هورمون بارداری در برگه ازمایش مشخص میشود.

نحوه خواندن برگه آزمایش بارداری بتا چگونه است؟

چگونه آزمایش بارداری را بخوانیم و در آزمایش بارداری بتا باید چند باشه؟ در آزمایش بارداری بتا سطح عدد بتا تعیین‌کننده جوب آزمایش است. محدوده سالم برای هر شخص مطابق با جدول زیر است.

شرایط شخص آزمایش دهندهمحدوده عدد بتا (سطح هورمون HCG)
خانم‌های غیر باردارکمتر از ۵ mIU/ml
آقایان سالمکمتر از ۲ mIU/ml
هفته سوم بارداری۵ تا ۷۲ mIU/ml
هفته چهارم بارداری۱۰ تا ۷۰۸ mIU/ml
هفته پنجم بارداری۲۱۷ تا ۸۲۴۸ mIU/ml
هفته ششم بارداری۱۵۲ تا ۳۲۱۷۷ mIU/ml
هفته هفتم بارداری۴۰۵۹ تا ۱۵۳۷۶۷ mIU/ml
هفته هشتم بارداری۳۱۳۶۶ تا ۱۴۹۰۹۴ mIU/ml
هفته نهم بارداری۵۹۱۰۹ تا ۱۳۵۹۰۱ mIU/ml
هفته دهم بارداری۴۴۱۸۶ تا ۱۷۰۴۰۹ mIU/ml
هفته دوازدهم بارداری۲۷۱۰۷ تا ۲۰۱۱۶۵ mIU/ml
هفته چهاردهم بارداری۲۴۳۰۲ تا ۹۳۶۴۶ mIU/ml
هفته شانزدهم بارداری۸۹۰۴ تا ۵۵۳۳۲ mIU/ml
هفته‌ی بارداری و نتایج آزمایش، جدول عدد بتا در بارداری

تفسیر جواب آزمایش بارداری بتا (تفسیر آزمایش بتا بارداری)

در این آزمایش result باید چند باشد و تست بارداری بعد از چند روز نشان میدهد؟ برای تفسیر جواب آزمایش بتا باید به عدد بتا توجه داشته باشید. این عدد در هر محدوده می‌تواند مورد خاصی را مشخص کند. اگر سطح عدد بتا کمتر از ۵ باشد، جواب بارداری منفی است. بالاتر از ۵ نشانه بارداری است. در جدول بالا عدد بتا در هر هفته از بارداری مشخص شده است.

اگر باتوجه‌به سن بارداری سطح عدد بتا بالاتر از حد طبیعی است، تفسیر آزمایش beta hcg یا تفسیر آزمایش beta hcg و تیتر بتا در بارداری می‌تواند نشان‌دهنده یکی از موارد زیر باشد:

  • بارداری دوقلو یا چندقلو
  • کوریوکارسینوم رحم
  • مول هیداتی فرم رحم
  • سرطان تخمدان.

در آقایان بالابودن سطح عدد بتا می‌تواند نشانه سرطان بیضه باشد. اگر در دوران بارداری بر اساس سن بارداری عدد بتا پایین‌تر از حد طبیعی باشد، ممکن است نشانه یکی از مشکلات زیر پس از خواندن آزمایش بتا و ترجمه آزمایش بارداری باشد:

  • مرگ جنین
  • سقط جنین ناقص
  • خطر سقط خودبه‌خودی
  • حاملگی خارج رحمی.

گاهی ممکن است علت پایین‌بودن عدد بتا نسبت به سن بارداری، محاسبه اشتباه سن حاملگی باشد. پزشک برای بررسی احتمال مشکلات بارداری سونوگرافی ترانس واژینال را توصیه می‌کند. در این سونوگرافی حاملگی خارج رحمی یا سقط جنین مشخص می‌شود.

اینفوگرافی تست بتا در بارداری
برای تفسیر جواب آزمایش بتا باید به عدد بتا توجه داشته باشید.

۱. بتای بالای ۱۰۰۰۰ نشانه چیست؟

بتا ۱۰۰۰ چند هفته است؟ سطح بتا hCG بالای ۱۰ هزار در اوایل بارداری معمولا نشان‌دهنده بارداری سالم و در حال پیشرفت است. با این حال، مهم است که با متخصص زنان برای تفسیر نتایج مشورت کنید. سطح بتای ۱۰۰۰ و جنسیت نوزاد به هم مرتبط نیستند و نمی‌تواند دختر یا پسر بودن را مشخص کند. تعیین جنسیت معمولا از طریق سونوگرافی یا آزمایش ژنتیک در اواخر بارداری انجام می‌شود.

یک عدد نرمال بتا در هفته چهارم بین ۵ تا ۴۲۶ mIU/mL متغیر است. عدد بتا در هفته سوم بارداری معمولا پایین است و ممکن است از طریق آزمایش خون استاندارد قابل تشخیص نباشد. عدد بتا در هفته چهارم بارداری به‌طور معمول پایین است اما پیوسته شروع به افزایش می‌کند. سطح بتا ۲۰۰ در هفته پنجم بارداری در محدوده مورد انتظار و عدد مناسبی است.

جواب ازمایش منفی بارداری معمولاً به این معنی است که وجود هورمون بتا hCG شناسایی نشده است. سطوح پایین بتا hCG در اوایل بارداری ممکن است با خطر بالاتر سقط جنین همراه باشد، اما این یک شاخص قطعی نیست و احتمال بتای پایین و بارداری موفق وجود دارد.

خواندن جواب آزمایش خون بارداری منفی و مثبت و تفسیر ازمایش بارداری را بهتر است در کنار متخصص زنان انجام دهید.

۲. علت بالا رفتن بتا بدون حاملگی چیست؟

سطح بالای hCG بتا بدون بارداری می‌تواند ناشی از بارداری خارج رحمی، تومورهای خاص (مانند بیماری تروفوبلاستیک) و عدم تعادل هورمونی باشد.

۳. برای تفسیر جواب آزمایش بارداری بتا به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

محدوده عدد بتا از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است. جواب آزمایش هر آزمایشگاه نیز ممکن است کمی متفاوت باشد. به همین دلیل بهتر است برای تفسیر دقیق آزمایش خود به دکتر زنان مراجعه کنید. برای مشاوره با دکتر زنان و ارسال جواب آزمایش خود می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

همچنین برای انجام آزمایش بارداری بتا می‌توانید از سرویس آزمایشگاه‌های دکترتو استفاده کرده و نزدیک‌ترین آزمایشگاه را پیدا کنید. در دکترتو امکان آزمایش در محل نیز وجود دارد.

می‌خوای هر چه زودتر از وضعیت بارداریت باخبر بشی؟ همین حالا نوبت بگیر!

نحوه انجام آزمایش بارداری بتا (شرایط انجام آزمایش بارداری بتا چگونه است؟)

بهترین زمان انجام آزمایش بتا بارداری کی است؟ برای انجام آزمایش بارداری بتا باید نمونه خون گرفته شود. هنگام خون‌گیری ممکن است درد یا سوزش خفیفی داشته باشید. در این آزمایش خون نیاز به آمادگی خاصی نیست و می‌توانید در هر زمانی آزمایش را انجام دهید. ناشتا بودن در آزمایش بتا اچ سی جی ضروری نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام آزمایش بتا می‌توانید از دکتر زنان مشاوره دریافت کنید و سپس آزمایش خود را در سرویس آزمایشگاه‌های دکترتو ثبت کنید. جواب آزمایش به‌صورت آنلاین برای شما ارسال شده و امکان تفسیر آن توسط پزشک در سایت دکترتو وجود دارد.

۱. عدد بتا در بارداری دوقلو

در جدول بالا سطح هورمون بتا در هر هفته از بارداری را ذکر کردیم. اگر باتوجه‌به هفته بارداری سطح عدد بتا بالاتر از حد طبیعی بود، ممکن است علائم اولیه بارداری دوقلو یا چندقلو باشد. تفسیر آزمایش را با عکس جواب آزمایش بارداری مثبت دوقلو می‌توان فهمید.

۲. عدد بتا در بارداری خارج رحمی

بارداری خارج از رحم چیست؟ اگر بر اساس سن بارداری سطح عدد بتا پایین‌تر از حد طبیعی باشد، احتمال حاملگی خارج از رحم وجود دارد. عدد پایین‌تر همچنین می‌تواند نشانه مرگ جنین، خطر سقط جنین یا سقط جنین ناقص باشد. برای تشخیص عارضه متخصص زنان آزمایش‌های بیشتری تجویز می‌کند.

تست بارداری بتا چیست و چه اطلاعاتی به ما میدهد؟

۳. عدد بتا در بارداری مولار

بارداری مولار وضعیتی است که به‌جای جفت، توده‌ای از بافت داخل رحم رشد می‌کند. در چنین شرایطی عدد بتا بالاتر از حد طبیعی قرار می‌گیرد. پزشک برای تشخیص این عارضه آزمایش را تکرار کرده یا آزمایش‌های دیگری را تجویز می‌کند.

۴. عدد بتا و جنسیت جنین

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که عدد بتا زمانی که جنین دختر است، کمی بیشتر از وضعیتی است که جنین پسر باشد. در هفته ۱۰ تا ۱۴ بارداری می‌توان جنسیت را از راه آزمایش تست بارداری تشخیص داد. البته عوامل مختلف محیطی، شرایط مادر و سلامت جنین در سطح عدد بتا تاثیر دارند.

۵. آزمایش بتا در مردان

در مردان برای تشخیص سرطان بیضه آزمایش beta titer انجام می‌شود. محدوده طبیعی عدد بتا در مردان کمتر از ۲ mIU/ml است. اگر مقدار هورمون HCG بیشتر از این عدد باشد، احتمال سرطان بیضه وجود دارد.

۶. تفاوت آزمایش بتا از خون و ادرار چیست؟

آزمایش بتا به طور خاص سطح هورمون بتا گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را در خون اندازه‌گیری می‌کند، در حالی که آزمایش ادرار این هورمون را به طور غیر مستقیم تشخیص می‌دهد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

آزمایش بارداری بتا برای تشخیص باردار بودن یا بررسی مشکلات بارداری انجام می‌شود. در این آزمایش میزان هورمون HCG یا هورمون بارداری تعیین می‌شود. این هورمون پس از لقاح در بدن تولید شده و ۱۰ روز بعد از لقاح می‌توان با آزمایش خون وجود آن را تشخیص داد. اگر سطح عدد بتا بالاتر از ۵ باشد، نشانه بارداری است. در اوایل بارداری هر ۷۲ ساعت مقدار عدد بتا دوبرابر می‌شود. اگر سطح این عدد باتوجه‌به سن بارداری بالاتر یا پایین‌تر از حد طبیعی باشد، باید آزمایش تکرار شود. این شرایط می‌تواند نشانه مشکلی در بارداری باشد.

از آزمایش بتا برای بررسی برخی سرطان‌ها نیز استفاده می‌شود. عدد بتا سرطان تخمدان در زنان و سرطان بیضه در مردان را مشخص می‌کند. برای انجام این آزمایش نیازی به ناشتا بودن نیست. برای تجویز آزمایش بارداری بتا یا تفسیر جواب آزمایش باید به پزشک متخصص زنان یا پزشک متخصص مامایی مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو به صورت حضوری، تلفنی یا آنلایناز طریق دکتر زنان آنلاین و دکتر مامایی آنلاین با پزشک در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید آزمایش خود را در بخش آزمایشگاه‌های دکترتو ثبت کنید. نزدیک‌ترین آزمایشگاه را پیدا کرده یا برای آزمایش در محل اقدام کنید. پس از انجام آزمایش، جواب آن به‌صورت آنلاین برای شما ارسال می‌شود.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر آزمایش بارداری شما مثبت بوده و در آزمایش‌های بعدی بر اساس سن بارداری عدد بتا پایین‌تر از حد معمول باشد، خطر حاملگی خارج رحمی یا سقط جنین وجود دارد. در این شرایط هر دو یا سه روز یک بار آزمایش تکرار می‌شود.

اگر عدد بتا بالاتر از ۵ باشد، نشانه بارداری است. اما اگر در طول بارداری بر اساس سن حاملگی عدد بتا از سطح طبیعی بالاتر بود، می‌تواند نشانه بارداری دوقلو یا چندقلو باشد. همچنین احتمال بارداری مولار، کوریوکارسینوم رحم و سرطان تخمدان وجود دارد. برای تشخیص هر یک از این موارد باید آزمایش‌های دیگری انجام شود.

خیر برای این آزمایش نیازی به ناشتا بودن نیست. آزمایش بارداری بتا آمادگی خاصی نداشته و می‌توان در هر ساعتی از روز آزمایش را انجام داد.

result در آزمایش بارداری باید چند باشد؟ جواب آزمایش حاملگی مثبت، جواب مثبت ازمایش بتا یا جواب ازمایش مثبت خون بارداری نشان‌دهنده وجود هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) است که نشان می‌دهد فردی که آزمایش را انجام می‌دهد احتمالا باردار است.

علت پایین امدن عدد بتا در بارداری ممکن است به دلیل آزمایش خیلی زود یا رقیق شدن نمونه ادرار باشد.

آزمایش ادرار یک نوع آزمایش کیفی بوده و می‌تواند وجود یا نبود هورمون بارداری را از این طریق تشخیص داد. اما سطح هورمون در آزمایش ادرار مشخص نشده و نمی‌توان مشکلات بارداری را از این طریق مشخص کرد.

اگر سطح عدد بتا باتوجه‌به سن بارداری بالاتر یا پایین‌تر از حد طبیعی باشد، آزمایش مجدد تکرار می‌شود تا هر نوع تغییر مشخص شود. میزان هورمون بارداری هر ۷۲ ساعت حدودا دوبرابر می‌شود. با بررسی این روند می‌توان مشکلات بارداری را تشخیص داد.

عدد بتا از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نمی‌توان عدد مشخصی برای آن تعیین کرد. معمولا زمانی که جنین پسر باشد، سطح هورمون HCG نسبت به جنین دختر کمی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره آزمایش بارداری بتا

  1. مریم گفت:

    سلام من وسط سیکلم هستم و یک درد ناگهانی تو تخمدانام احساس کردم فرداش رفتم سونو گفت یه مایعی تویه تخمدان چپمه وبزرگم شده شاید باردارباشم گفت ازمایش بده دادم عدد بتا ۶شد منفیه یامثبت؟؟؟؟

    1. ناشناس گفت:

      از۵به بالا مثبت هست

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        بله
        سپاس از شما

  2. نسیم گفت:

    سلام من یازده روز از تاریخ پریودم میگذره آزمایش بتا دادم ۴۵نشون داد رفتم دکتر میگه خیلی پایینه امکان داره اصلا نطفه تشکیل نشده باشه درسته؟یعنی باردار نیستم؟

  3. پورعلی گفت:

    سلام خسته نباشید من دهم وقت پریودم بود الان نوزدهم هست من هیجدهم آزمایش بتا دادم عددش سه بود من باردار هستم یا نه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      عدد کمتر از ۱۰ منفی می باشد.

      1. ناشناس گفت:

        سلام من وسط سیکلم هستم و یک درد ناگهانی تو تخمدانام احساس کردم فرداش رفتم سونو گفت یه مایعی تویه تخمدان چپمه وبزرگم شده شاید باردارباشم گفت ازمایش بده دادم عدد بتا ۶شد منفیه یامثبت؟؟؟؟

      2. نهال گفت:

        سلام عدد ۱ نشانه منفی بودن هستش در احتمال بارداری و ۵ روز از زمان عادت شدن گذشته باشه

        1. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          بهتره آزمایش خون بارداری پس از تاخیر ۱۰ روزه از زمان پریودی انجام شود. برای راهنمایی بیشتر از این لینک با متخصص مامایی مشورت کنید.
          مشاوره تلفنی زنان، بارداری، زایمان

      3. زهرا گفت:

        سلام
        یک ماه و نیم از پریودم میگذره و آخرین پریودم ۱۷ فروردین بود آزمایش بارداری دادم اما برای resulit نوشته بود zero یعنی چی؟

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام و درود همراه عزیز
          به نظر نمی‌رسد شما باردار باشید.
          توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.پزشک متخصص زنان

      4. ناشناس گفت:

        سلام من دیشب آزمایش بتا دادم و تاخیر پریودم ۵روزهستش ۲۶ابان قرار بوده پریود بشم که نشدم و تو این ماه هم چندباری لکه بینی داشتم دیشب هم آمپول پروژسترون برام تجویز کرده گفتن ک پریود بشم یعنی این بتا ۲۵-۱۰یعنی چی توروخدا جواب بدین؟🙏

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ازمایش بتا بالای ۵ نشانه بارداری ست

      5. لیلی نادری گفت:

        سلام من دیشب آزمایش بتا دادم و تاخیر پریودم ۵روزهستش ۲۶ابان قرار بوده پریود بشم که نشدم و تو این ماه هم چندباری لکه بینی داشتم دیشب هم آمپول پروژسترون برام تجویز کرده گفتن ک پریود بشم یعنی این بتا ۲۵-۱۰یعنی چی توروخدا جواب بدین؟🙏

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ازمایش بتا بالای ۵ نشانه بارداری ست

        2. سهیل گفت:

          منفی

  4. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۶روز تاخیردرپریودداشتم آزمایش بتا درروز پنجم تاخیریی دادم و منفی بود بنظرتون آزمایشمو زوددادم؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بهتره آزمایش خون بعد از ۱۰ روز از موعد قاعدگی انجام شود.

      1. Ghazale گفت:

        سلام من آزمایش دادم عدد بتام ۸.۱ شده آیا باردارم چون از ۵ بالاتره

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله باردار هستید
          هفته بعد ازمایش را تکرار کنید

  5. M.shahbazi گفت:

    سلام میزان هورمون HCG من ۲۴.۳ هست و ۶ روز بعد از گذشتن موعد پریودم چکاب دادم به نظرتون باردارم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. ناشناس گفت:

      سلام دکترازمایش بتامن ۱۰> ایاباردارم یاباردارنیستم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بتا زیر ۵ یعنی باردار نیستید

  6. ف ج گفت:

    من انتقال دادم آزمایش اولیه بتا انجام دادم ۱۸بود بعد سه روز دریک ازمایشگاه دیگه تست دادم نتیجه ازمایش خیلی پایین بود دیگه تکرارش نکردم از زمان انتقال چهل روز می گذرد و از زمان پریود دو ماه دوس دارم نظرتان جویا بشم هیچ استرسی هم ندارم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بهتره تیتر بتا از شما چک شود و میزان آن در این مدت اگر باردار باشید بالا خواهد بود.

      1. زهرا نیکنام گفت:

        خسته نباشید من ۲۰روز از پریودیم میگذره ولی آزمایش بتا دادم ۳.۰۷نشون داده یعنی چی توروخودا جواب بدین اگ منفیه چرا پریود نمیشم😔

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله منفی است
          احتمال کیست های تخمدان یا عفونت وجود دارد
          بهتر است سونو و یا پاپ اسمیر انجام دهید

    2. فرشته‌آخوندی گفت:

      آزمایش‌خون‌بارداری‌من‌۱۰هست‌یعنی‌مثبت‌است‌یامنفه

      1. سمیرا اسکندری گفت:

        سلام آزمایش بتا من ۱۰بود آیا باردارم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ازمایش بتا بالای ۵ نشانه بارداری است
          بله

  7. فاطمه صوفی گفت:

    سلام خسته نباشین من پریودم نا منظمه اخرین پریودم ۲۸ اسفند بوده والان تست بتا دادم مثبت شد بیبی چکم استفاده کردم هر دو بار مثبت شد الان دوره ی من چند روزست ایا واقعا من باردارم

  8. رزسفید گفت:

    سلام من درآزمایش بتادرردیف Resultعددبتا۹۸۷.۰۲نوشته ودرردیف Refrence Rangeنوشت۲>negative یعنی من باردارم یانه

    1. ناشناس گفت:

      آره

  9. ژیلامحبوبی گفت:

    سلام دکترمن امروزروز۱۶آی وی اف تست بتا دادم نتیجه ۵.۸هست امکان بارداری هست چون ۴۸ساعت دیگه بایددوباره بدم خیلی استرس دارم ممنون میشم راهنمایی کنین…

  10. دایانا گفت:

    سلام اگر۵/۵باشه یعنی چه

    1. فاطمه صوفی گفت:

      سلام خسته نباشین من پریودم نا منظمه اخرین پریودم ۲۸ اسفند بوده والان تست بتا دادم مثبت شد بیبی چکم استفاده کردم هر دو بار مثبت شد الان دوره ی من چند روزست ایا واقعا من باردارم

    2. فاطمه گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      پریود منظم دارم
      در دوران تخمک گذاری رابطه بدون دخول داشتم و البته مطمئن نیستم اسپرم با واژن برخوردی داشته یا نه
      یک هفته از زمان پریودم گذشته، دیروز تست بیبی چک انجام دادم و منفی بود ، از دیشب یک مقدار لک دیدم ، ایا امکان بارداری هست؟
      چه زمانی باید برای تست بیبی چک دوباره اقدام کنم ؟