آمپول ضد بارداری چیست؟ مزایا و معایب این روش

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آمپول ضد بارداری یکی از روش‌های موثر پیشگیری از بارداری است. در این روش نیاز به اقدام روزانه نبوده و درد و خونریزی پریود کمتر می‌شود. ماهی یک بار یا هر سه ماه یک بار باید مجدد تزریق انجام شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
آمپول ضد بارداری

اگر به دنبال روشی برای پیشگیری از بارداری هستید، احتمالا در مورد آمپول ضد بارداری مطالبی شنیده‌اید. این آمپول‌ها انواع مختلفی داشته، اما مکانیزم آنها یکسان است. درصورتی‌که قصد دارید از این روش برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که این آمپول‌ها چگونه عمل می‌کنند؟ چگونه باید از آنها استفاده کرد؟ آیا لازم است قبل از آن آزمایشی بدهیم؟ مزایا و معایب این روش چیست؟ چه افرادی می‌توانند از این آمپول‌ها استفاده کنند و تزریق آنها برای چه افرادی مناسب نیست؟

قبل از تزریق آمپول های ضد بارداری بهتر است با دکتر زنان مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین متخصصان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

آمپول ضد بارداری (Birth Control Shot) چیست؟

روش‌های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. برخی از روش‌ها احتمال موفقیت بسیار بالایی داشته و برخی دیگر عوارض و معایب کمتری دارند. یکی از روش‌های پرطرف‌دار آمپول‌های ضدبارداری است که توسط متخصص زنان تزریق می‌شوند.

آمپول های ضد بارداری یا Birth Control Shot یکی از راه های پیشگیری از بارداری هستند که خانم‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. این آمپول به باسن یا بازو تزریق شده و برای مدت مشخصی احتمال حاملگی را به صفر نزدیک می‌کند. در این آمپول از هورمون ساخت بشر به نام مدروکسی پروژسترون استفاده می‌شود. این هورمون شبیه به هورمون طبیعی پروژسترون است. با تزریق این هورمون در عضله یا زیر پوست شما برای مدت مشخصی محافظت کامل خواهید داشت.

آمپول های ضدبارداری حاوی هورمون پروژسترون بوده و از لقاح اسپرم و تخمک جلوگیری می‌کند.
آمپول های ضدبارداری حاوی هورمون پروژسترون بوده و از لقاح اسپرم و تخمک جلوگیری می‌کند.

آمپول های ضد بارداری چگونه عمل می کنند؟

آمپول‌های ضدبارداری هورمونی هستند و با تغییرات هورمونی از لقاح اسپرم و تخمک جلوگیری می‌کنند. هورمون مدروکسی پروژسترون در آمپول های ضد بارداری شبیه به هورمون طبیعی پروژسترون عمل می‌کند. این هورمون روی غده هیپوفیز تاثیر گذاشته و باعث می‌شود خروج تخمک از تخمدان‌ها متوقف شود. بدون وجود تخمک در رحم امکان لقاح وجود نداشته و شخص بارور نمی‌شود.

این آمپول‌ها از طریق مکانیزم دیگری هم می‌توانند جلوی بارداری را بگیرند. به همین دلیل محافظت بسیار بالایی در برابر بارداری ایجاد می‌کنند. این هورمون باعث تغییر در پوشش و مخاط دهانه رحم می‌شود. با غلیظ شدن مخاط رحم امکان رسیدن اسپرم به تخمک تا حد زیادی از بین می‌رود.

چگونه باید از آمپول ضد بارداری استفاده کرد؟

قبل از تزریق Birth Control Shot دکتر زنان معاینه کلی انجام داده و فشار خون شما را اندازه می‌گیرد. تزریق روی بازو یا باسن انجام می‌شود. بعد از تزریق آمپول روی آن را ماساژ ندهید. باتوجه‌به زمان تزریق ممکن است متخصص زنان به شما پیشنهاد کند که تا ۷ روز از روش پیشگیری با کاندوم استفاده کنید. اما در دوره‌های تزریق بعدی نیاز به روش پیشگیری ثانویه نیست.

برخی از آمپول های ضد بارداری سه ماهه و برخی یک ماهه هستند. فواصل میان تزریق‌ها نباید بیشتر از این زمان شود. اگر فاصله بیشتر شد، باید قبل از تزریق مجدد آزمایش بارداری بدهید.

نمی‌دونی چجوری از آمپول ضد بارداری استفاده کنی؟

همین حالا با پزشک مشورت کن!

زمان شروع استفاده از آمپول ضد بارداری

پزشک قبل از تزریق آمپول ضدبارداری باید مطمئن باشد که شما باردار نیستید. به همین دلیل اولین تزریق باید ۷ روز بعد از شروع پریود انجام شود. اگر به‌تازگی زایمان کرده‌اید، باید ۵ روز بعد از زایمان اولین تزریق را انجام دهید. زمان مشخصی برای تزریق آمپول وجود ندارد. شما در هر زمانی می‌توانید آن را تزریق کنید. اما در برخی زمان‌ها لازم است قبل تزریق آزمایش بارداری بدهید.

بهترین زمان برای تزریق آمپول ضد بارداری ۷ روز بعد از شروع پریود است. در زمان‌های دیگر هم می‌توان آن را تزریق کرد. اما قبل از تزریق باید آزمایش بارداری بدهید.

انواع آمپول ضد بارداری

آمپول های ضدبارداری به دودسته تقسیم می‌شوند. برخی از آنها آمپول ضد بارداری سه ماهه بوده و باید هر ۱۲ هفته یک‌بار آن را تزریق کرد. برخی دیگر آمپول ضد بارداری یک ماهه بوده و باید هر ماه تمدید شود.

  • آمپول ضد بارداری سه ماهه: آمپول های سه ماهه یا DMPA باید هر سه ماه یک‌بار تزریق شوند.
  • آمپول ضد بارداری یک ماهه: آمپول سیکلوفم هر ماه یک‌بار تزریق می‌شود. این آمپول حاوی دپومدروکسی پروژسترون استات و استرادیول سیپیونات است.
آمپول ضدبارداری 3 ماهه را باید هر 12 هفته یک بار تزریق کرد.
آمپول ضدبارداری ۳ ماهه را باید هر ۱۲ هفته یک بار تزریق کرد.

مزایا و کاربرد آمپول های ضد بارداری

از مهم‌ترین مزایای آمپول‌های ضدبارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نیازی به اقدام روزانه نیست.
  • پیشگیری از بارداری در رابطه جنسی تاثیری ندارد.
  • روش بسیار موثری است.
  • درد و گرفتگی در طول دوره پریود کاهش پیدا می‌کند.
  • خونریزی قاعدگی کمتر شده و در برخی موارد به طور کامل متوقف می‌شود.
  • خطر ابتلا به سرطان اندومتر کمتر می‌شود.

آمپول‌های ضدبارداری نیازی به اقدام روزانه نداشته و درد و خونریزی پریود را کاهش می‌دهند.

این آمپول‌ها روش بسیار موثری بوده و درد و خونریزی پریود را هم کاهش می‌دهند.
این آمپول‌ها روش بسیار موثری بوده و درد و خونریزی پریود را هم کاهش می‌دهند.

عوارض آمپول های ضد بارداری

قبل از تزریق آمپول ضد بارداری باید با عوارض و معایب این روش آشنا شوید. مهم‌ترین معایب این آمپول‌ها عبارت‌اند از:

  • ممکن است بازگشت به باروری تاخیر داشته باشد. گاهی حدود ۱۰ ماه یا بیشتر طول می‌کشد تا دوباره تخمک‌گذاری شروع شود. اگر قصد دارید در یک سال آینده باردار شوید، این روش مناسب شما نیست.
  • در برابر بیماری‌های مقاربتی از شما محافظت نمی‌کند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که این آمپول‌ها خطر ابتلا به ایدز و کلامیدیا را افزایش می‌دهند. ممکن است دلیل آن استفاده‌نکردن از کاندوم یا مشکلات هورمونی باشد.
  • این آمپول‌ها روی تراکم مواد معدنی استخوان تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل سازمان غذا و دارو توصیه می‌کند که بیشتر از دو سال از این آمپول‌ها استفاده نکنید. زیرا خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان را در سنین بالا افزایش می‌دهد.

برخی از عوارض آمپول های ضد بارداری شایع بوده و معمولا بعد از چند ماه برطرف می‌شوند. این عوارض عبارت‌اند از:

  • درد شکم
  • نفخ
  • کاهش علاقه به رابطه جنسی
  • افسردگی
  • سرگیجه
  • سردرد
  • پریودهای نامنظم و خونریزی ناگهانی
  • عصبی شدن
  • ضعف و خستگی
  • افزایش وزن
  • آکنه
  • تغییرات اشتها
  • موهای زائد روی صورت و بدن
  • ریزش مو

به نقل از webmd در رابطه با عارضه شایع آمپول‌های ضدبارداری:

تغییر در چرخه قاعدگی از شایع‌ترین عوارض جانبی آمپول ضدبارداری است. پس از یک سال استفاده، حدود ۵۰٪ از زنان پریود نمی‌شوند. اگر این اتفاق برای شما بیفتد، زمانی که تزریق واکسن را متوقف کردید، پریودتان به حالت قبل بازمی‌گردد.

استفاده از آمپول ضد بارداری برای چه افرادی مناسب است؟

آمپول ضد بارداری جز روش‌هایی است که به خانم‌های دارای فرزند توصیه می‌شود، آن را انتخاب کنند. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید هر روز از قرص استفاده کنید، نمی‌توانید استروژن دریافت کنید یا مشکلاتی مانند کم‌خونی، تشنج، بیماری سلول داسی‌شکل، اندومتریوز یا فیبروم رحم دارید، استفاده از آمپول ضد بارداری برای شما گزینه خوبی است.  

اگر فرزندی دارید و نمی‌خواهید در یک سال آینده باردار شوید، می‌توانید از آمپول ضد بارداری استفاده کنید.
اگر فرزندی دارید و نمی‌خواهید در یک سال آینده باردار شوید، می‌توانید از آمپول ضد بارداری استفاده کنید.

چه کسانی نباید از آمپول ضد بارداری استفاده کنند؟

هرکدام از روش‌های پیشگیری از بارداری برای برخی افراد مناسب بوده و برای برخی توصیه نمی‌شوند. آمپول های ضد بارداری نیز برای برخی خانم‌ها مناسب نیستند. اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، نباید از این روش جلوگیری استفاده کنید.

  • خونریزی واژینال بدون دلیل
  • سرطان سینه
  • بیماری کبدی
  • حساسیت به آمپول‌های ضدبارداری
  • عوامل خطر مربوط به پوکی‌استخوان
  • سابقه افسردگی
  • سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی

اگر مشکلاتی مانند دیابت، فشارخون بالا، سابقه بیماری قلبی یا خونریزی واژینال بی‌دلیل دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا بهترین روش پیشگیری را به شما معرفی کند. برای مشاوره با دکتر زنان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

برای درمان عفونت واژن، قبل از بارداری با متخصص مشورت کن!

بعد از تزریق آمپول ضد بارداری چه زمانی به دکتر زنان مراجعه کنیم؟

اگر بعد از تزریق آمپول ضد بارداری دچار هر یک از علائم زیر شدید، حتما با پزشک خود تماس گرفته یا به مطب مراجعه کنید.

  • افسردگی
  • خونریزی شدید یا نگرانی در مورد الگوی خونریزی
  • مشکل در تنفس
  • چرک، درد زیاد، قرمزی، خارش یا خونریزی در محل تزریق
  • درد شدید زیر شکم
  • واکنش آلرژیک جدی
  • سایر علائم غیرمعمول

قیمت آمپول ضد بارداری چقدر است؟

قیمت آمپول ضدبارداری باتوجه‌به برند و کشو سازنده متفاوت است. همچنین قیمت آمپول ضد بارداری سه ماهه با یک ماهه تفاوت دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق آمپول به همراه هزینه تزریق آن باید به متخصص زنان مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

برای تزریق آمپول ضد بارداری به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

آمپول ضد بارداری یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری است که با تزریق هورمون مدروکسی پروژسترون عمل می‌کند. این هورمون شبیه هورمون پروژسترون طبیعی بدن است. برخی از این آمپول‌ها سه ماهه بوده و باید هر ۱۲ هفته یک‌بار تمدید شوند. برخی از آنها نیز یک ماهه بوده و ماهی یک بار باید آن را تزریق کنید.

آمپول های ضدبارداری روش مطمئنی بوده و تا ۹۴٪ محافظت می‌کنند. اما باعث بروز عوارضی مانند دل‌درد، نفخ، ریزش مو و افزایش وزن در چند ماه اول می‌شوند. اگر قصد بارداری در یک سال آینده را دارید، از این روش جلوگیری نباید استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و میزان موفقیت آن بهتر است با متخصص زنان و زایمان مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اثربخشی آمپول های ضدبارداری ۹۹٪ بوده و نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر تاثیر بالاتری دارد. اما ازآنجایی‌که ممکن است خانم‌ها کاملا منظم آن را دریافت نکنند، تاثیر آن را می‌توان ۹۴٪ اعلام کرد.

بله شما می‌توانید حدود ۵ روز بعد از زایمان از آمپول ضدبارداری استفاده کنید. حتی در دوران شیردهی نیز تزریق آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

طبق تحقیقات انجام شده از هر ۱۰۰ نفری که یک‌بار از این آمپول استفاده می‌کنند، در یک سال ۶ نفر باردار می‌شوند. اما خانم‌هایی که باتوجه‌به نوع آمپول هر ماه یا هر سه ماه یک‌بار آن را تزریق می‌کنند، تا حد بسیار زیادی مصون هستند.

یکی از معایب آمپول های ضد بارداری اختلال در پریود و نامنظم شدن دوره‌ها است. با گذشت چند ماه از زمان تزریق، خونریزی و درد پریود بسیار کمتر می‌شود. در برخی افراد نیز ممکن است به‌طورکلی قاعدگی متوقف شود.

یکی از مشکلات روش‌های پیشگیری هورمونی از جمله آمپول ضدبارداری افزایش وزن است. این عارضه شایع بوده و در بسیاری از خانم‌ها بعد از چند ماه استفاده از این روش دیده می‌شود.

اگر قصد بارداری تا یک سال آینده را دارید، نباید از این روش جلوگیری استفاده کنید. زیرا در بیشتر افراد بعد از اتمام دوره این آمپول حدود ۱۰ ماه یا بیشتر نمی‌توان باردار شد. به همین دلیل بهتر است با نظر پزشک از روش دیگری برای محافظت استفاده کنید.

اگر بیشتر از ۲ هفته از موعد تزریق مجدد آمپول بگذرد، احتمال بارداری تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط باید از روش پیشگیری ثانویه مانند کاندوم استفاده کنید.

اثربخشی این آمپول‌ها بسیار سریع است. اگر در ۵ روز اول پریود آن را دریافت کنید، از همان زمان تزریق تاثیر خود را می‌گذارد. در برخی از زمان‌ها متخصص زنان توصیه می‌کند که تا یک هفته از روش پیشگیری با کاندوم به‌عنوان پیشگیری ثانویه استفاده کنید.

برخی از خانم‌ها بعد از قطع این روش جلوگیری علائمی شبیه به علائم آنفولانزا و خونریزی غیرمعمول دارند. البته در این مورد باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

روش‌های جلوگیری هورمونی نمی‌توانند از بیماری های مقاربتی جلوگیری کنند. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها باید از کاندوم مردانه یا زنانه استفاده کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره آمپول ضد بارداری

  1. محمدی گفت:

    سلام من ۲۹سالمه نمیخوام حامله بشم امپول ۳ماهگی زدم پریود نمیشم مشگلی برای بدنم پیش نمیاد

    1. ناشناس گفت:

      سلام ببخشید حمله شدید

    2. ناشناس گفت:

      منم زدم فقط یک بار اما کلن دیگه بار دار نمیشم الهی خیر نبینن مارو بیچاره کردن

      1. نگار گفت:

        نگران نباشین حتما میشن تاخیر میندازه ولی نازایی نمیاره

      2. من گفت:

        تو رو خدا از این امپولا نزنید
        تا یکسال بیچارتون میکنه

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام و سپاس از به اشتراک گذاشتن تجربه تان

        2. سما گفت:

          منم می‌خوام بزنم تو رو خدا هر کی زده بگه چه عوارضی داشته ؟

        3. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          در کل فوایدش بیشتر از عوارض می باشد
          اگر بعد از تزریق آمپول ضد بارداری دچار هر یک از علائم زیر شدید، حتما با پزشک خود تماس گرفته یا به مطب مراجعه کنید.
          افسردگی
          خونریزی شدید یا نگرانی در مورد الگوی خونریزی
          مشکل در تنفس
          چرک، درد زیاد، قرمزی، خارش یا خونریزی در محل تزریق
          درد شدید زیر شکم
          واکنش آلرژیک جدی
          سایر علائم غیرمعمول

        4. سما گفت:

          مگه چیکار میکنه؟

  2. حیات گفت:

    سلام من آمپول زدم و سه روز از وقت آمپول مونده و نمیخوام آمپول بزنم چقد طول میشکه تا حامله شم؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      در پیشگیری هورمونی مانند قرص و یا آمپول بارداری کمی با تاخیر صورت می گیرد ممکنه یک الی سه ماه زمان ببرد. برای راهنمایی بیشتر میتونید از این لینک با متخصص مامایی مشورت کنید.
      مشاوره تلفنی زنان، بارداری، زایمان

    2. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید من چهار سال که آمپول میزنم راستش دوروزبعدپریودم رابته داشتیم ومن هنوزامپولم نزدم چون واقعن دیگه کم پیدا میشه به نظرتون میشه بارداربشم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        معمولا احتمال بارداری در تایم تخمک گذاری بیشتر است
        احتمال بارداری بالا نیست

      2. سما گفت:

        عوارضی نداشت تو این چهار سال؟

  3. ناشناس گفت:

    سلام من دستگاه گذاشتم میتونم از امپول استفاده کنم یا نه

  4. ناهید گفت:

    سلام من تازه امپول سه ماه زدم بهمن زدم بعد از یک ماه استفاده از امپول دچار خونریزی شدید شدم برای قطع ان باید چ کار کنوم؟

    1. سانازهستم گفت:

      سلام خوبی من دو ساله امپل پیشگیری زدم الآن دیگه قاعده نمیشم ممنون میشم راه نمایی کنید ۲۶ساله هستم الان شوهرم بچه میخواد من که این توری شدم ترو خدا کمکم کنید

      1. ناشناس گفت:

        ببین چندروز ی یه بسته کامل قرق ل دی بخوری بعدش قطع کنی حتما پری میشی
        نگران نباش باردارم میشی ان شاالله

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس از راهنمایی شما

    2. ناشناس گفت:

      من مادر ۱۸ساله هستم برای جلوگیری از بارداری آمپول ۳ماهه زدم بد ۶ روز پریود شدم الان ۲۵روزه که پریودم بچه شیری دارم خسته شدم باید چکار کنم که پریودم خوب بشه

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        باید از نظر هورمونی ازمایش دهید و یا سونوگرافی انجام دهید
        و سپس برای تنظیم پریودی تان درمان شوید
        این امپول با تغییرات هورمونی می تواند چنین عوارضی داشته باشد

      2. من سمیه هستم گفت:

        من چندوقت هست امپول یک ماهه میزنم به مدت ۵ سال میشه استفاده میکنم الان شکم دردزیادمیشم بایدچیکارکنم وبعداگه خواسته باشم بارداربشم بعدچندوقت بایدبشم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ترجیح این است تا سه ماه بعد از تزریق نکردن اقدام به بارداری نکنید

  5. میرا گفت:

    سلام من تقریبا بار دومه از این واکسن استفاده میکنم و هنگام تزریق واکسن، پرستار وارد نبود و بعد تزریق یکم حدود یک سوم از واکسن دوباره از تو محل
    تزریق بیرون ریخت آیا ممکنه دارو تاثیر نکنه؟ ممنون میشم جواب بدین.

  6. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید من تازه اولین آمپول جلوگری رو زدم میخواستم بدونم مشکلی نداره اگ رعایت نکنم ا

    1. مریم گفت:

      نه عزیزم عالیه هیچ اتفاقی نمیفته

    2. فاطمه گفت:

      سلام من تازه ازدواج ۱۷ سالم هست آمپول ضد بارداری زدم مشکل که پیش نمیاید

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام فاطمه عزیز
        توجه داشته باشید بسته به برند، تاثیر آمپول ضد بارداری بین ۳۰ روز تا ۱۲ هفته باقی می‌ماند.
        آمپول جلوگیری از بارداری باید هر یک تا سه ماه یک‌بار تزریق ‌شود.

  7. مهسا گفت:

    سلام من ۴۲ سالمه من تازه این امپول رو استفاده کردم و تایک هفته مراقبت داشتم روز هفتم رابطه داشتم چون جلوگیری نکردم میترسم لطفا راهنمایی کنید

    1. مریم گفت:

      نه عزیزم عالیه هیچ اتفاقی نمیفته

      1. دنیا گفت:

        سلام من ۴۱سالمه میشه آمپول ضد بارداری استفاده کنم؟

    2. سا گفت:

      سلام خوبی من دو ساله امپل پیشگیری زدم الآ

  8. ناشناس گفت:

    سلام خانم دکتر من تازه ازدواج کردم هنوز حامله نشدم نمیخام بشم از آمپول ضدبارداری میتونم استفاده کنم؟؟

    1. فاطمه اصفهان گفت:

      با سلام ببخشید من ۱۵ سالمه و یه بچه دارم و نمیخوام باردار بشم این سوزن که مشکلی پیش نمیاد بزنیم درسته مطلب و خوندم ولی بازم میخوام مطمئن بشم و اینکه بیماری قلبی هم دارم

    2. ناشناس گفت:

      سلام‌ من امپول سه ماهه میزدم دبگ پیدا نشد سه تا یک ماهه ردم بین یک ماهه امپول پریود قلیظ داشتم اونهم هم بعد امپول یک ماهه یک بسته قرص شروع کردم خوردن ۱۵تا خورده بودم حالم بد میشد شکم درد سردرد شدید قطع کردم دیگ پریود نمیشم چیکار کنم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        به دلیل تغییرات هورمونی شدید این اتفاق افتاده است
        از روش های دیگر جلوگیری استفاده کنید

  9. ناشناس گفت:

    من دیابت بارداری داشتم وهمچنین جراحی کیست کبد انجام دادم من میتونم ازآمپول ضدبارداری استفاده کنم

    1. مریم گفت:

      سلام من ۳۲ سالمه اپول استفاده کردم از وقتی از بازوی سمت راستم زدم درد سینه سمت راستم زیاد شده باید چی کار کنم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        احتمالا این درد بعلت تغییرات هورمونی شدید ناشی از امپول است
        حتمن ماموگرافی انجام دهید

  10. ..... گفت:

    سلام من ۳۱سالمه والان ۷ساله امپول ۳ماهه میزنم والان ازیه ماه گذشته که گذاشتمش کنارولی هنوزپریودنشدم ۷ساله که نشدم چکارکنم که پریودبشم .وهردردی هم به من امدازهمین امپول کاش نمیزدمش

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      پریود نشدن بعد از قطع دارو تا یک یا دو ماه طبیعی می باشد. مدت زمان زیادی هورمون دریافت کردید بنابراین انجام آزمایش هورمونی نیز ضروری است. به متخصص زنان مراجعه کنید.
      متخصص زنان و زایمان

      1. حدیثه گفت:

        سلام اگه باردار باشی و آمپول زدن بارداری یک ماه بزنی برای چنین چه اتفاقی نیفته

      2. حنانه گفت:

        سلام عزیزم خوبین خانم دکتر
        ببخشید خانم دکتر آمپول زد بازداری خو هیچ خطری نداره برای تخم دونا داره
        خیلیا بهم میگن اگه بزنی بعد باردار نمیشه تخم دونات ضعیف میشن
        واقعا خانم دکتر

    2. مهسا گفت:

      سلام خسته نباشین من ۴۰روز بعد زیمان بعد اتمام پریودی امپول تزریق کردم دو روز بعد رابطه داشتم بدون مراقبت احتمال داره باردار شم؟