داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

داروهای گیاهی افزایش میل جنسی در زنان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. دلیل کاهش میل جنسی در درمان این مشکل موثر است. داروهای گیاهی می‌تواند میل جنسی را در کوتاه‌ترین زمان زیاد کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان

کدام داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان مفید هستند؟ یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در زندگی زناشویی زوجین به وجود می‌آید، کم‌میلی یا بی‌میلی جنسی در طرفین است. چه زن و چه مرد ممکن است تحت تاثیر عوامل متعددی میل جنسی خود را از دست بدهد و همین موضوع موجب بروز مشکلات جدی‌تری در زندگی شود.

برای تشخیص علت کاهش میل جنسی در زنان باید به متخصص زنان مراجعه کنید. گروهی از پزشکان و کارشناسان می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. اگر ریشه مشکل شما فیزیولوژیک باشد می‌توانید از کمک متخصص زنان در کنار دکتر طب سنتی استفاده کنید. ولی اگر این کاهش میل جنسی شما ریشه روانی داشته‌باشد، کسی بهتر از سکس تراپیست و روانشناس نمی‌تواند به شما کمک کند.

داروهای گیاهی افزایش دهنده میل جنسی زنان چه داروهایی هستند؟

برای افزایش میل جنسی زنان می‌توان از داروهای گیاهی، با منشا طبیعی استفاده کرد. این داروها که در قالب داروها، ژل‌ها، کرم‌ها و دم‌نوش‌های گیاهی قابل‌مصرف‌اند، اگر به‌صورت منظم مصرف شوند، می‌توانند رابطه جنسی زنان را بهبود بخشیده، اختلالات ارگاسم را در آنها برطرف کرده و یک تجربه سکس خیلی خوب را برای آنها رقم بزند.

اثر این داروهای گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی زنان می‌توانند روی سطح هورمون‌های جنسی تاثیر بگذارند و این تغییر سطح هورمون‌ها نیز می‌تواند روی نشاط، استقامت و برانگیختگی جنسی در زنان موثر باشد. در ادامه برخی از رایج‌ترین داروهای گیاهی موثر در بهبود میل جنسی در زنان را معرفی کرده‌ایم.

علت کاهش میل جنسی در زنان چیست؟

شاید بهتر باشد که ابتدا با علت کاهش میل جنسی در زنان آشنا باشید. کاهش میل جنسی در زنان می‌تواند به دنبال موارد متعددی اتفاق بیفتد. استرس، مشکلات زندگی، درگیری‌های کاری، بارداری و شیردهی، چاق‌شدن زنان، افسردگی و مشکلات روحی و روانی، مصرف برخی داروها، یائسگی و برخی از انواع اختلالات جنسی از مهم‌ترین دلایل کاهش میل جنسی در زنان است. برخی از مواقع نیز سردمزاجی زنان به دلیل بروز برخی از بیماری‌ها و اختلالات جنسی مانند واژینیسموس و غیره است و باید ریشه آن به‌صورت تخصصی توسط دکتر زنان بررسی شده و با درمان‌های تخصصی مشکل سرد مزاجی زنان برطرف شود.

بااین‌حال در برخی موارد، خصوصا زمانی که ریشه بی‌میلی جنسی زنان یک بیماری یا اختلال نباشد، می‌توان از روش‌های خانگی و از داروهای گیاهی برای افزایش و درمان میل جنسی زنان کمک گرفت. این داروهای گیاهی که هرکدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی دارند، می‌توانند میل جنسی در زنان را افزایش داده و موجب بهبود شرایط زندگی آنها شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان را بررسی کنیم.

میل جنسی دقیقا چیست و در چه حالتی طبیعی است؟

میل جنسی یا تمایل جنسی نشان می‌دهد که فرد چقدر تمایل به ارتباط جنسی دارد. فردی که میل جنسی بالایی دارد احتمالاً اغلب به رابطه جنسی فکر می‌کند و اغلب درگیر فعالیت جنسی می‌شود. فردی که میل جنسی پایینی دارد ممکن است اغلب به رابطه جنسی فکر نکند و احتمالاً به‌ندرت درگیر فعالیت جنسی است.
هیچ تعریف پزشکی استانداردی از آن چه که میل جنسی بالا یا پایین محسوب می‌شود وجود ندارد. طیف گسترده‌ای از علاقه جنسی وجود دارد که طبیعی تلقی می‌شود، و ارزیابی این که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر به این موضوع بستگی دارد که آیا تغییر قابل‌توجهی نسبت به آن چه که برای خود طبیعی می‌دانید وجود داشته‌است یا این که انتظارات شما با واقعیتتان مطابقت ندارند.

روش های افزایش میل جنسی زنان

تنها روشی که برای افزایش میل جنسی زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، داروهای گیاهی نیستند. روش‌های دیگری هم کاربرد دارند که اثرپذیری آنها بستگی به علت ایجاد کاهش میل جنسی دارد. زمانی که میل جنسی در زنان کاهش می‌یابد، باید دلیل بروز این مشکل بررسی شود. روش‌های مختلفی برای افزایش لذت جنسی زنان وجود دارد که استفاده از آنها و میزان کارایی که دارند، به میزان و دلیل بروز این مشکلات بستگی دارد.

روش‌های درمانی تخصصی و درمان خانگی سرد مزاجی زنان که توسط دکتر زنان تجویز می‌شود، بخش مهمی از این روش‌های افزایش میل جنسی زنان را تشکیل می‌دهد. این داروها به‌صورت قرص افزایش شهوت جنسی زنان، قطره‌های افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان و همچنین داروهای تزریقی موجودند که باید تحت‌نظر پزشک و بعد از بررسی بیماری‌ها و اختلالات جنسی در زنان تجویز شوند. برای مثال رفع مشکلات ناشی از یائسگی، درمان اختلالات ارگاسم در زنان و درمان مشکلات واژن از جمله برخی از درمان اختلالات جنسی در زنان است که می‌تواند موجب افزایش میل جنسی در آنها شود.

روش‌های خانگی مانند ورزش‌کردن و تغییر در سبک زندگی نیز می‌تواند موجب افزایش میل جنسی در زنان شود. تغییر در تغذیه و مصرف برخی غذاهای افزایش‌دهنده میل جنسی زنان، تغییر مزاج و غیره نیز می‌تواند موثر باشد. بخشی دیگر از راهکارها نیز مربوط به طب سنتی یا استفاده از طب سوزنی می‌شود. در نهایت نیز استفاده از داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان یکی از روش‌های موثر برای رفع مشکل بی‌میلی زنان به رابطه جنسی است.

برای درمان بی‌میلی جنسی در زنان می‌توانید از دکتر طب سنتی کمک بگیرید. برای دریافت نوبت از دکتر طب سنتی، می‌توانید از سایت نوبت‌دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید.

آیا داروهای گیاهی روش مناسبی برای درمان سردمزاجی است؟

همین الان مشاوره دارویی بگیر.

انواع داروهای گیاهی افزایش دهنده میل جنسی خانمها کدامند؟

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین مواردی که در رابطه‌ی دو طرف وجود دارد، سکس است. اگر سکس با مشکل مواجه شود، ممکن است که همه‌ی رابطه تحت تاثیر قرار بگیرد. بنابراین باید این پایه‌ی رابطه نلنگد. یکی از مشکلاتی که ممکن است در سکس مانع ایجاد کند، میل جنسی کم در خانم‌ها است. همچنین یادگیری روش‌های اموزش سکس نیز می‎‌تواند به بهبود رابطه شما کمک کند.

یکی از روش‌های موجود برای درمان این مشکل و افزایش میل جنسی در خانم‌ها، داروهای گیاهی افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی هستند. در ادامه به انواع این داروها اشاره کرده‌ایم. اگر شما هم جزو دسته‌ی افراد با میل جنسی کم هستید، می‌توانید این بخش مقاله را بادقت بخوانید.

متن اصلی: «Ginseng, L-arginine, gingko biloba, and maca are a few ingredients that have been studiedTrusted Source for their ability to improve female libido and sexual function.»
ترجمه متن: «جینسینگ، ال-آرژنین، جینکو بیلوبا و ماکا چند ترکیبی هستند که به دلیل توانایی آن‌ها در بهبود میل جنسی و عملکرد جنسی زنان، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.»

منبع healthline
انواع داروهای گیاهی افزایش دهنده میل جنسی خانمها کدامند؟
جینسینگ، ال-آرژنین، جینکو بیلوبا و ماکا چند ترکیبی هستند که به دلیل توانایی آن‌ها در بهبود میل جنسی و عملکرد جنسی زنان، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

۱. استفاده از محصولات مختلف نعنا فلفلی

یکی از ترکیبات موثر برای بهبود تجربه جنسی زنان و افزایش میل جنسی در آنها، نعنا فلفلی است. این داروها را می‌توان به‌صورت کرم یا ژل‌های موضعی نیز مورداستفاده قرار داد. ترکیباتی که عصاره نعنا فلفلی دارند می‌توانند موجب تقویت میل جنسی در زنان شده و تجربه ارگاسم لذت بخشی را برای آنها رقم بزند.

حتی استفاده از ترکیبات حاوی اسانس نعنا فلفلی می‌توانند تجربه چندین ارگاسم را در زنان ایجاد کرده و ازاین‌رو علاوه بر افزایش میل جنسی در آنها، لذت چند برابری را به آنها ببخشد. یکسری دیگر از داروهای گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان وجود دارند که علاوه بر نعنا فلفلی، آرژنین نیز در ترکیب آن‌ها استفاده شده‌است. این داروها نیز می‌توانند باعث افزایش تحریک جنسی در زنان شوند.

۲. داروی گیاهی زسترا

یکی دیگر از داروهای گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی زنان که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، قطره گیاهی زسترا است که می‌تواند از عوامل موثر در تحریک زنان باشد. این ترکیب حاوی گیاهانی مانند روغن گل‌گاوزبان، عصاره گلپر، ویتامین E و ویتامین C است. این دارو باید قبل از شروع رابطه جنسی روی واژن مالیده شود تا موجب برانگیختگی در زنان گردد.

۳. مکمل دارویی Passion Rx

یک سری از داروهای گیاهی افزایش میل جنسی زنان در قالب مکمل‌های گیاهی بدون نسخه عرضه می‌شوند که حاوی یک سری ویتامین‌ها بوده و می‌توانند موجب افزایش میل جنسی در زنان شوند. یکی از این مکمل‌ها، مکمل Passion Rx نام دارد. این مکمل حاوی مواد موثری از جمله ماکا، خارخاسک، گیلاس، یوهیمبه برگ درختی در آفریقای جنوبی، پوست کاتوابا و موارد دیگر می‌شود.

البته این ترکیبات نمی‌توانند به‌صورت فوری موثر واقع شده و موجب تحریک فوری جنسی در زنان شود. بااین‌حال اگر مصرف این مکمل‌ها طبق دستورالعمل و به‌صورت منظم باشد، در طول زمان اشتیاق جنسی افراد را افزایش خواهدداد. این ترکیب می‌تواند به اصلاح عدم تعادل هورمونی و افزایش میل جنسی کمک کند.

۴. مکمل چای فرتیلی (چای باروری)

این مکمل گیاهی نیز از یک سری ترکیبات طبیعی تشکیل شده که با کنار هم قرارگرفتن آنها حس میل جنسی در زنان افزایش خواهد یافت. این گزینه یکی از داروهای گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان است که از ترکیب گیاهانی از جمله برگ تمشک، گزینه و شاه توت ساخته شده‌است.

این مکمل گیاهی می‌تواند باروری زنان را بهبود ببخشد، میل جنسی را در آن‌ها افزایش داده و هورمون‌ها را نیز متعادل کند. مکمل چای فرتیلی می‌تواند در مواردی برخی از اختلالات جنسی در زنان از جمله مشکل تخمک‌گذاری را نیز درمان کند.

متن اصلی: «we recommend drinking fertility tea after your period ends, the week before ovulation, and while you are ovulating. You should not drink fertility tea during your period and it is not intended for use during pregnancy or lactation.»
ترجمه متن: «توصیه می‌کنیم بعد از پایان دوره قاعدگی، هفته قبل از تخمک‌گذاری و در زمانی که در حال تخمک‌گذاری هستید، چای باروری بنوشید. در دوران قاعدگی نباید چای باروری بنوشید و برای استفاده در دوران بارداری یا شیردهی در نظر گرفته نشده‌است.»

منبع miracare

۵. افزایش میل جنسی زنان با عسل دیوانه یا Mad honey

این مکمل گیاهی با عسل معمولی تفاوت دارد. در این مکمل تقویت‌کننده قوای جنسی از گریانوتوکسین استفاده شده‌است. از این ترکیب به‌عنوان یک داروی افزایش‌دهنده غریزه جنسی استفاده می‌شود. مکمل‌های گیاهی مانند Passion Rx، فرتیلی، مد هانی، پرووسترا، کرم گیاهی ویگورلا و داروهای گیاهی زسترا و ترکیبات نعناع فلفلی از روش‌های موثر برای افزایش میل جنسی در زنان هستند.

۶. کرم تقویت کننده وایگورل (Vigorelle)

این ترکیب تقویت‌کننده قوای جنسی زنان به‌صورت کرم مصرف می‌شود. این کرم به ناحیه کلیتوریس در واژن مالیده می‌شود و موجب افزایش حساسیت آن می‌شود. فرمول به‌کاررفته در این کرم متشکل از یک سری ترکیبات و مکمل‌های گیاهی است که موجب افزایش میل جنسی در زنان می‌شوند.

ترکیباتی مانند جینکو بیلوبا، برگ دامیانا، برگ نعنا، ریشه سوما، کمپلکس ویتامین‌های E، A و C، اسید هیالورونیک و ژل آلوئه ورا است. این ترکیب می‌تواند یک مکمل گیاهی قوی برای بهبود لذت جنسی در زنان باشد، بدون این که عوارض جانبی به خصوصی را به دنبال داشته‌باشد.

به یاد داشته باشید که مصرف مکمل‌ها زمان بر است و کرم‌ها اغلب راه حلی برای یک‌بارمصرف ارائه می‌دهند. اگر متوجه شدید که علائم کاهش میل جنسی را دارید، بهتر است با مشورت با دکتر زنان یکی از این ترکیبات یا مکمل‌های گیاهی تقویت‌کننده قوای جسمی را استفاده کنید. در مواردی باید در کنار این مکمل‌های گیاهی از داروهای بهبود عملکرد جنسی نیز استفاده کرد.

۷. مکمل گیاهی پرووسترا یا Provestra

یکی دیگر از داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان، مکمل گیاهی Provestra است. این ترکیبی اختصاصی و مغذی است که از گیاهان و مواد تقویت‌کننده جنسی تشکیل شده و می‌تواند به تعادل هورمون‌ها و بهبود سلامت دستگاه تناسلی زنانه کمک کند.

در مکمل گیاهی پرووسترا از ترکیبات طبیعی مانند تئوبرومین، جینسینگ، تمشک قرمز، ریشه شیرین‌بیان، ریشه زنجبیل، اسیدفولیک، آهن، کلسیم، جینکو بیلوبا و ویتامین‌های سی و ای استفاده شده‌است. این ترکیب می‌تواند هم میل جنسی زنان را افزایش دهد و هم این که شدت ارگاسم در زنان را بیشتر کند. ازاین‌رو تجربه یک سکس خوب را برای زنان فراهم خواهدکرد.

یکی دیگر از داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان، مکمل گیاهی Provestra است.
یکی دیگر از داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان، مکمل گیاهی Provestra است.

مواد طبیعی و مکمل های طبیعی برای افزایش میل جنسی زنان کدامند؟

در کنار داروهایی که می‌توان به‌صورت مکمل آنها را از داروخانه تهیه کرد، یک سری مواد طبیعی نیز وجود دارد که می‌توان از آنها برای افزایش میل جنسی در زنان استفاده کرد. برخی از این ترکیبات را به‌عنوان معجون تقویت قوای جنسی در زنان در نظر می‌گیرند. در ادامه برخی از این مواد طبیعی را بررسی کرده‌ایم.

۱. جینسینگ

یکی از گزینه‌های پیشنهادی در طب سنتی برای افزایش لذت جنسی در زنان، گیاه جینسینگ است. این گیاه مزایای بسیار زیادی دارد. این گیاه در طب سنتی چینی مصرف بالایی دارد و یکی از گیاهانی است که تاثیر آن بر میل جنسی تایید شده‌است.

۲. ماکا

بر اساس یک مطالعه با یک منبع معتبر مشخص شده که ماکا ممکن است پتانسیل خاصی برای درمان اختلال عملکرد جنسی داشته‌باشد. خصوصا اختلال ناشی از مصرف داروهای ضدافسردگی در زنان یائسه. علاوه بر این ماکا در طول تاریخ برای تقویت باروری زنان و افزایش میل جنسی استفاده می‌شد. ازاین‌رو احتمالا می‌تواند یک گزینه موثر برای افزایش لذت جنسی در زنان باشد.

۳. افزایش میل جنسی زنان با مصرف زعفران

یکی دیگر از ترکیباتی که در طب سنتی از آن برای افزایش لذت جنسی در زنان استفاده می‌شود، زعفران است. زعفران به دلیل مزاج گرمی که دارد، می‌تواند موجب درمان سردی مزاج شود. از این گیاه ارزشمند و خوش‌عطر به‌عنوان داروی تقویت‌کننده جنسی استفاده می‌شود و تحقیقات اولیه در خصوص آن نیز این نظریه را تایید می‌کند. زنانی که در حال مصرف داروهای ضدافسردگی هستند بعد از مصرف زعفران به مدت چهار هفته بهبود قابل‌توجهی را در برانگیختگی جنسی مشاهده کرده‌اند.

۴. دارچین

یکی از داروهای گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان، ادویه دارچین است. نشان‌داده‌شده است که این ادویه به مرور زمان میل جنسی را افزایش می‌دهد و در زنان عفونت‌های مجاری ادراری را نیز کاهش خواهد داد.

مزایای آن مربوط به توانایی آن در کاهش قند خون بالا است که جریان خون را به واژن (و آلت تناسلی) محدود می‌کند؛ بنابراین، اگر بتوانید قند خون خود را کنترل کنید، رابطه جنسی بهتری خواهید‌داشت.

دارچین یک داروی غرایز جنسی فوری نیست، اما می‌توان از ماهیت گرم این ترکیب برای بهبود میل جنسی استفاده کرد. می‌توان این ترکیب را هر روز به وعده‌های غذایی از جمله قهوه صبحانه یا مافین سبوس‌دار افزود تا از خواص آن جهت افزایش میل جنسی زنان بهره برد. البته مصرف زیاد آن می‌تواند مضر باشد و نباید در مصرف دارچین زیاده‌روی کرد.

۵. ترکیب گیاهان گرم

یکی دیگر از داروهای گیاهی افزایش میل جنسی در زنان، یک مکمل گیاهی متشکل از گیاهان گرم است که وجود مواد مغذی در آن ثابت شده‌است. در این ترکیب گیاهانی مانند جینسینگ، ماکا، tongkat ali و غیره وجود دارد که می‌تواند به افزایش شهوت جنسی و برانگیختگی کمک کند.

بهترین روش درمان سردمزاجی برای تو چیه؟

۶. افزایش میل جنسی زنان با جینکو بیلوبا

این گیاه صدساله جریان خون را در مغز، قلب و تمام قسمت‌های مهم بدن افراد بهبود می‌بخشد تا به ارضا شدن و حفظ آن کمک کند. جینکو بیلوبا همچنین می‌تواند پادزهر خوبی برای عوارض جانبی جنسی ناشی از مصرف برخی داروهای ضدافسردگی مانند زولافت، پاکسیل، سلکسا، پروزاک، ولبوترین و غیره باشد.

همان‌طور که پیش از این هم گفته‌شد مصرف برخی داروهای ضدافسردگی خود عامل کاهش میل جنسی هستند. این ترکیب می‌تواند به‌عنوان یکی از داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی در زنان در نظر گرفته‌شود. از طرفی جینکو بیلوبا با کمک به شل‌شدن رگ‌های خونی و افزایش جریان خون به اندام‌های جنسی می‌تواند به‌عنوان یک محرک جنسی عمل کند.

۷. دانه کدوتنبل

یکی دیگر از منابع طبیعی به‌عنوان داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان، دانه‌های کدوتنبل است. این دانه‌ها سرشار از روی بوده و باعث افزایش باروری و افزایش میل جنسی می‌شوند. این دانه‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که شریان‌ها و مویرگ‌ها را تمیز می‌کنند. می‌توان آنها را به همراه غذا و سالاد مصرف کرد.

علاوه بر این می‌توان از مکمل‌ها و قرص‌های حاوی این ترکیب نیز به‌صورت روزانه استفاده کرد. برخی از ترکیبات موثر برای بهبود تجربه جنسی زنان و افزایش میل جنسی در آنها شامل دارچین، جنسینگ، ماکا، زعفران، دانه کدو تنبل، آلوئه ورا، جینکو بیلوبا و غیره است.

۸. آب آلوئه ورا

طبق برخی مطالعات، آب آلوئه ورا پتانسیل افزایش تولید تسترون را دارد که یک هورمون جنسی موثر در میل جنسی است. ازاین‌رو این ترکیب گیاهی را می‌توان به‌عنوان یکی از داروهای افزایش میل جنسی در زنان در نظر گرفت. نوشیدن آب آلوئه ورا می‌تواند منجر به افزایش انرژی جنسی و بالارفتن میل جنسی در زنان شود. این ترکیب به‌صورت کلی برای سلامتی فواید بسیار زیادی دارد.

۹. افزایش میل جنسی زنان با آب انار

آب انار یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در لیست داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان قرار می‌گیرد. طبق یک مطالعه، آب انار پتانسیل بالایی در بهبود اختلال ارگاسم در زنان را دارد و می‌تواند موجب بهبود میل جنسی در آنها شود. این ترکیب حاوی غلظت بالایی از آنتی‌اکسیدان است که گردش خون را بهبود می‌بخشد.

۱۰. گیاه اپیمدیوم یا بز شاخدار (Epimedium)

این یک نوع علف هرز است که با نام علف هرز بزی نیز شناخته می‌شود. این ترکیب یکی از داروهای افزایش میل جنسی در زنان است که خصوصا در طب چینی برای بهبود عملکرد جنسی و افزایش قوای جنسی از آن استفاده می‌شود.

۱۱. گیاه ریحان

گیاهان سبز و معطری مانند ریحان نیز می‌توانند به‌عنوان یک ترکیب طبیعی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان در نظر گرفته شوند. بوی ریحان می‌تواند موجب تحریک حواس شود.

ترکیب طبیعی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان
یکی از سبزیجاتی که برای بهبود میل جنسی کم موثر است، ریحان است.

۱۲. افزایش میل جنسی زنان با سیر

سیر حاوی مقادیر بالایی از آلیسین است که می‌تواند موجب تقویت جریان خون شده و ازاین‌رو در تقویت قوای جنسی نیز موثر است. خصوصا در مردان می‌تواند به درمان اختلالات نعوظ کمک کند.

۱۳. گیاه دارویی یوهیمبین (Yohimbine)

گیاه دارویی یوهیمبین (به انگلیسی Yohimbine) که از برگ درختان آفریقایی به دست می‌آید، یک آلکالوئید موجود در پوست این درختان است که عملکردی مانند ویاگرا دارد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که این ترکیب می‌تواند به بهبود لذت جنسی و افزایش تمایل جنسی کمک کند و ارضا شدن را افزایش دهد.

۱۴. دامیانا

دامیانا یا گیاه Turnera diffusa، گیاهی است که به‌صورت سنتی توسط مردم مایا در آمریکای مرکزی برای تقویت عملکرد جنسی در مردان و زنان استفاده می‌شود و ازاین‌رو می‌توان نام آن را در لیست داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان قرار داد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند خاصیت محرک جنسی و بهبوددهنده خلق‌وخو را داشته‌باشد. این گیاه را می‌توان به‌صورت کپسول‌های تقویت‌کننده جنسی گیاهی نیز تهیه کرد.

۱۵. افزایش میل جنسی زنان با زنجبیل

یکی دیگر از ترکیبات طبیعی که می‌توان از آن برای افزایش میل جنسی زنان استفاده کرد، زنجبیل است. این ترکیب گیاهی با مزاج گرمی که دارد می‌تواند به‌عنوان یکی از داروهای گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان در نظر گرفته شود. زنجبیل را می‌توان هم به‌عنوان ادویه در غذاها استفاده کرد و هم این که آن را به‌صورت چای یا دمنوش مصرف کرد.

برخی داروهای گیاهی افزایش میل جنسیاثر
قطره گیاهی زسترااین دارو باید قبل از شروع رابطه جنسی روی واژن مالیده شود تا موجب برانگیختگی در زنان گردد.
نعنا فلفلیموجب تقویت میل جنسی در زنان شده و تجربه ارگاسم لذت بخشی را برای آنها رقم بزند.
دامیانااین ماده می‌تواند خاصیت محرک جنسی و بهبوددهنده خلق‌وخو را داشته‌باشد.
سیرحاوی مقادیر بالایی از آلیسین است که می‌تواند موجب تقویت جریان خون شده و ازاین‌رو در تقویت قوای جنسی نیز موثر است.
ریحانبوی ریحان می‌تواند موجب تحریک حواس شود.
علف هرز بزیدر طب چینی برای بهبود عملکرد جنسی و افزایش قوای جنسی از آن استفاده می‌شود.
آب انارآب انار پتانسیل بالایی در بهبود اختلال ارگاسم در زنان را دارد و می‌تواند موجب بهبود میل جنسی در آنها شود.
برخی از داروهای افزایش میل جنسی و اثرات آنها

دمنوش گیاهی افزایش میل زنان کدامند؟

برخی دیگر از داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان در قالب انواع چای و دمنوش در دسترس‌اند. این ترکیبات نیز معمولا از مواد طبیعی و از گیاهانی با خاصیت درمانی تهیه می‌شوند. برخی از رایج‌ترین آنها برای تقویت قوای جنسی زنان شامل موارد زیر می‌شود.

۱. مکمل گیاهی تریبولوس

تریبولوس که با نام bindii نیز شناخته‌می‌شود، یک مکمل گیاهی است که از یک گیاه یک ساله با همین نام که در آب‌وهوای خشک رشد می‌کند، به دست می‌آید. این ترکیب به ادعای تولیدکننده‌های مکمل‌های دارویی و گیاهی تقویت‌کننده قوای جنسی می‌تواند برای افزایش میل جنسی در زنان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس برخی مطالعات این ترکیب می‌تواند میزان هورمون تستوسترون را افزایش دهد. بااین‌حال برای اثبات تاثیر این ترکیب روی قوای جنسی و میل جنسی افراد به تحقیقات بیشتری نیاز است. این گیاه را معمولا به‌صورت چای یا دمنوش مصرف می‌کنند. در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ روی ۶۷ زن انجام شد، مشخص‌شده که این گیاه می‌تواند در زنانی با میل جنسی کم در عرض ۴ هفته تاثیرات مثبتی را نشان دهد.

۲. دمنوش جینسینگ قرمز

یکی دیگر از دم‌نوش‌هایی که از آن به‌عنوان داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان استفاده می‌شود، ترکیبی گیاهی است که از جینسینگ قرمز در آن استفاده شده‌است. این ترکیب نیز می‌تواند میزان میل جنسی در زنان را به‌صورت طبیعی افزایش دهد.

۳. چای گیاهی ماه (Moontime Tea)

این چای گیاهی و ارگانیک از ترکیباتی طبیعی تشکیل شده که می‌تواند حس نشاط را در زنان ایجاد کرده و موجب بهبود میل جنسی آنها نیز شود. چای گیاهی ماه ترکیبی از عسل ارگانیک، دارچین، دامیانا، گزنه، گلبرگ‌های گل رز و عصاره وانیل است.

نحوه مصرف داروهای گیاهی افزایش دهنده میل جنسی زنان چگونه است؟

داروهای گیاهی افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی در زنان را به روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. برخی از آنها را باید روزانه مصرف کنید و برخی دیگر را موقعیتی و زمانی که تمایل به انجام سکس دارید، می‌توانید انجام دهید. توجه داشته‌باشید که استفاده از این داروها نباید همراه با زیاده‌روی باشد. زیرا ممکن است که باعث آسیب به کبد شود. همچنین قبل از مصرف این داروها بهتر است که با دکتر زنان مشورت کنید تا اگر این داروها برای شما مناسب نیستند و شرایط عمومی شما با این داروها هم خوانی ندارد، مصرف آنها را قطع کنید و از روش‌های جایگزین استفاده کنید.

برخی از داروهای گیاهی، مانند دمنوش‌ها را می‌توان به سادگی در کنار رژیم غذایی روزانه‌ی خود استفاده کنید. همچنین برخی از مواد غذایی مانند سیر را می‌توانید در کنار غذای خود بیشتر از قبل مصرف کنید تا تاثیر آن را بر روی میل جنسی خود ببینید. اما به خاطر داشته‌باشید که استفاده از این داروهای گیاهی بیشتر از حد نیاز نشود.

به هیچ عنوان بدون مشورت با دکتر زنان داروهای گیاهی و روش‌های افزایش میل جنسی در زنان را امتحان نکنید.

قطره های گیاهی و شربت افزایش میل زنان موثر هستند؟

دسته دیگر داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان به‌صورت شربت‌های گیاهی و قطره‌های جنسی مصرف می‌شوند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

۱. شربت گیاهی آفرودیت

این ترکیب یکی از داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان است که می‌تواند غریزه جنسی را تحریک کند. به دنبال مصرف این ماده گیاهی میل جنسی و عملکرد جنسی نیز افزایش می‌یابد. در این شربت گیاهی از جینسینگ، گیاه تریبولوس، جینجر، زنجبیل، دارچین، خارخاسک، گرده درخت نخل اره و غیره استفاده شده‌است. مصرف آفرودیت می‌تواند به بهبود برانگیختگی، افزایش میل جنسی در زنان، افزایش رضایت از ارگاسم و موارد دیگر کمک کند.

۲. افزایش میل جنسی زنان با قطره گیاهی قطره اسپانیش فلای (Spanish fly)

قطره اسپانیش فلای یا Spanish fly یکی دیگر از داروهای افزایش میل جنسی در زنان است که به‌عنوان یکی از قوی‌ترین مکمل‌های گیاهی شناخته می‌شود. از این ترکیب گیاهی برای درمان سردمزاجی در زنان استفاده می‌شود. البته بی‌خطر بودن این مکمل گیاهی هنوز تایید نشده و باید در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کرد. بر اساس داده‌های موجود مصرف این دمنوش می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی مانند خونریزی گوارشی را نیز به همراه داشته‌باشد.

۳. قطره گیاهی گل سرخ

گل سرخ یکی دیگر از ترکیبات طبیعی است که از آن در تولید داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان استفاده می‌شود. این ترکیب گیاهی موثر می‌تواند میل جنسی در زنان را افزایش داده و تجربه لذت‌بخش سکس را به آنها ببخشد. اسانس موجود در این گیاه می‌تواند به‌عنوان یک محرک قوی عمل کند. گل سرخ به‌صورت شربت و قطره محرک جنسی در دسترس است.

۴. افزایش میل جنسی زنان با قطره گیاه پنج انگشت

یکی از گیاهان مورد استفاده برای تهیه داروهای گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان، گیاه پنج انگشت است. از این گیاه قطره‌ای با نام ویتاگنوس تهیه می‌شود که می‌توان از آن برای افزایش میل جنسی زنان، رفع اختلالات جنسی زنان و بهبود رضایت جنسی استفاده کرد.شربت گیاهی آفرودیت، قطره‌ی اسپنیش فلای، قطره گل سرخ و قطره گیاه پنج انگشت در افزایش میل جنسی در زنان بسیار موثر هستند.

قرص افزایش میل زنان فوری در داروخانه چیست؟

شاید از خود بپرسید که قویترین قرص افزایش میل زنان در داروخانه، چیست یا اینکه بهترین قرص برای تحریک زن کدام است؟ داروهای مختلفی در اشکال دارویی متنوع برای بهبود میل جنسی زنان در داروخانه‌ها موجود هستند. این داروها می‌تواننددر کمترین زمان میل جنسی را در زنان افزایش دهند.

توجه داشته‌باشید که علت کاهش میل جنسی در زن می‌تواند دلیل تعیین‌کننده در اثربخشی داروهای مصرفی شما برای بهبود این مشکل دارد. اگر مشکل زن روانی باشد برای درمان آن باید به روانپزشک یا روانشناس مراجعه کند. در صورتیکه مشکل شما با روش‌های درمانی اساسی درمان نشود و تنها از داروهای بهبود عملکرد جنسی استفاده کنید، مانند مسکنی که برای درد مورد استفاده قرار می‌گیرد اما منبع درد را برطرف نمی‌کند، عمل کرده‌اید. در ادامه برخی از داروهایی که برای بهبود عملکرد میل جنسی کاربرد دارد را معرفی کرده‌ایم:
قرص سیم فمالیب سیمرغ دارو عطار، کپسول آرژین مکس فورته بانوان ورسک، شیاف واژینفکت بی دی آ بهتا دارو، کپسول فیمیل بوست نوتراکس، قرص ایکسوویت فورت هلث اید، قرص لیبیدو بوستر گرین نیچر، کپسول دامینست ادیب اکسیر ، کپسول لیبیدوفم بهتا دارو، قطره گیاهی آفرودیت گل دارو، قرص ایکس اید گلدن لایف، کپسول فرتیل سی ام فرهیون هلث از این داروها هستند.

عوارض داروهای گیاهی و قرص افزایش میل زنان چیست؟

شاید این را به خود بگویید که استفاده از داروهای گیاهی بی‌خطر است و این داروها حاوی مواد شیمیایی نیستند پس می‌توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد. اما نکته این است که داروهای گیاهی هم در نهایت دارو هستند و می‌توانند عوارضی را برای شما ایجاد کنند.

بیشتر داروهای گیاهی و مواد گیاهی در کبد تصفیه می‌شوند و همین مسئله می‌تواند برای کبد شما خطرناک باشد. به خاطر داشته‌باشید که استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند برای کبد شما مضر باشد. مخصوصا اگر کبد شما به خوبی کار نکند. پس قبل از استفاده از داروهای گیاهی، از مقدار مصرف، نحوه مصرف و دوز آنها اطمینان حاصل کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

به خاطر داشته‌باشید که استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند برای کبد شما مضر باشد. مخصوصا اگر کبد شما به خوبی کار نکند. پس قبل از استفاده از داروهای گیاهی، از مقدار مصرف، نحوه مصرف و دوز آنها اطمینان حاصل کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.


متن اصلی: «herbal drug–induced liver injury is quite common.»
ترجمه متن: «آسیب کبدی ناشی از داروهای گیاهی بسیار رایج است.»

منبع gastroenterologyandhepatology

موارد احتیاط و منع مصرف داروهای گیاهی افزایش دهنده میل جنسی چیست؟

در مصرف داروهای گیاهی، اگر شرایط زیر را دارید احتیاط کنید و یا قبل از مصرف با دکتر مشورت کنید:

  • اگر بیماری‌های قلبی دارید
  • در صورتی‌که به بیماری‌های کبدی مبتلا هستید
  • اگر باردار هستید و یا شیر می‌دهید
  • در صورتیکه تحت درمان با داروهای دیگر هستید

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی کارساز است یا به دکتر مراجعه کنم؟

داروهای گیاهی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان در برخی مواقع می‌توانند برای درمان مشکلات جنسی موثر باشند. در بسیاری از مواقع این ترکیبات را باید به همراه سایر راه کارها مصرف کرد. برای مثال ورزش‌کردن، کاهش استرس و تغییر در سبک زندگی نیز باید در نظر گرفته شود.
بااین‌حال اگر دلیل کاهش میل جنسی زنان وجود یک سری بیماری‌ ها و اختلالات جنسی باشد، مانند خشکی واژن یا بیماری سردمزاجی در زنان، مراجعه به یک دکتر زنان خوب برای تشخیص قطعی ضروری است. در مواردی شاید نیاز باشد برای افزایش میل جنسی زنان از داروها و درمان‌های تخصصی‌تری نیز استفاده کرد. مراجعه به یک دکتر روانشناس نیز می‌تواند برای درمان افسردگی و رفع مشکلات روحی که موجب کاهش میل جنسی زنان شده است نیز ضروری باشد.

موارد احتیاط و منع مصرف داروهای گیاهی افزایش دهنده میل جنسی چیست؟
قبل از مصرف داروهای گیاهی، از عوارض آن‌ها با مشورت پزشک متخصص، مطمئن شوید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ترکیبات طبیعی و مکمل‌های گیاهی مختلفی در دسترس است که با فرمولاسیونی که دارند می‌توانند به بهبود رضایت جنسی زنان و افزایش میل جنسی در آن‌ها کمک کنند. اثربخشی برخی از این داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی در زنان هنوز اثبات نشده‌است. بااین‌حال برخی از آنها می‌توانند در درمان کاهش میل جنسی زنان موثر باشند. این ترکیبات را می‌توان در قالب دمنوش، چای، کرم، ژل، مکمل‌های گیاهی و غیره تهیه و مصرف کرد.

برای تشخیص علت کاهش میل جنسی در زنان باید به متخصص زنان مراجعه کنید. گروهی از پزشکان و کارشناسان می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. اگر ریشه مشکل شما فیزیولوژیک باشد می‌توانید از کمک متخصص زنان در کنار دکتر طب سنتی استفاده کنید. ولی اگر این کاهش میل جنسی شما ریشه روانی داشته باشد، کسی بهتر از سکس تراپیست و روانشناس نمی‌تواند به شما کمک کند.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان و کارشناسان برای افزایش میل جنسی در زنان به‌روشی ایمن آشنا شوید، با آن‌ها به‌صورت آنلاین مشورت کنید یا از مشاوره تلفنی با دکتر زنان استفاده کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

یافتن بهترین مکمل یا کرم میل جنسی زنانه به معنای درک و گوش‌دادن به بدن شماست. ممکن است نخواهید قرص یا کپسول دارویی مصرف کنید، بنابراین رفتن به مسیر طبیعی می‌تواند سلامت طولانی‌مدت شما را بهبود ببخشد. این داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی در زنان معمولا بدون عوارض جانبی هستند.

بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند به‌جای مصرف مکمل‌های خوراکی از کرم و ژل‌های افزایش‌دهنده میل جنسی گیاهی استفاده کنند. این ژل‌ها و کرم‌ها روی پوست و در محل واژن اعمال شده و به‌سرعت جذب می‌شوند و تاثیر خود را می‌گذارند. آن‌ها موجب گشاد شدن رگ‌های خونی شده و با افزایش جریان خون به اندام‌های جنسی می‌توانند موجب افزایش سطح انرژی، افزایش میل جنسی، افزایش تحریک جنسی و حس رضایت از رابطه جنسی شوند.

در حال حاضر قرص آفرودیت قوی‌ترین قرص برای افزایش میل جنسی در بانوان است.

برای افزایش میل جنسی زنان مصرف این داروها موثر بوده‌است. بیشتر زنانی که از این داروها استفاده کرده‌اند، از اثر آنها راضی بوده‌اند. با اینکه نظر این افراد نسبت به مصرف این داروها مثبت بوده‌است، باید به خاطر داشته‌باشید که تنها روش درمان میل جنسی کم استفاده از داروهای گیاهی نیست و روش‌های درمانی دیگر هم وجود دارند که موثر هستند.

همان‌طور که اشاره کردیم، شربت آفرودیت به خوبی می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره داروهای گیاهی افزایش میل جنسی زنان

  1. حمیده گفت:

    شوهر من از سر شب تا صبح همبستری می‌ خواهد من نمی توانم همبستری کنم باعث درد رحم میشوم نمی فهمم چی بخورم فایده دارد حتی دکه از همبستری میترسم وقتی شوهر من همبستری می خواهد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در صورت درد واژن احانال بیماری واژینیموس وجود دارد
      نیاز به پزشک دارید
      باید با ایشان صحبت کنید تا از نظر جنسی هماهنگ باشید

    2. بینامو گفت:

      بهتره قبل غذا براش شربت آلبالو یا انار ترش بخورانی که فشارش بیوفته و لاک‌پشتی شه👏

  2. حمیده گفت:

    شوهر من از سر شب تا صبح همبستری می‌ خواهد من نمی توانم همبستری کنم باعث درد رحم میشوم نمی فهمم چی بخورم فایده دارد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در صورت درد واژن احانال بیماری واژینیموس وجود دارد
      نیاز به پزشک دارید
      باید با ایشان صحبت کنید تا از نظر جنسی هماهنگ باشید

  3. شکوفه گفت:

    سلام من در رابطه زناشویی خیلی سردم لطفاً راهنمایم کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      سرد مزاجی هم دلایل مختلفی دارد هم درمان های متعددی
      در برخی موارد مسایل روانی باعث این عارضه می گردد و گاهی مسایل هورمونی و …
      برای کسانی که استروژن پایینی دارند، استروژن موضعی یا هورمون درمانی جایگزین خوراکی ممکن است به مشکلات میل یا برانگیختگی کمک کند.
      داروهایی مانند فلیبانسرین (Addyi) و برملانوتید (Vyleesi) که برخی آن‌ها را “ویاگرای زنانه” می‌نامند، هدفشان افزایش میل جنسی است

      ولی پیش از هرچیز باید تحت نظارت متخصص زنان باشید
      با ارزوی سلامتی
      https://doctoreto.com/doctors/speciality/ob-gyn.

  4. زهرا گفت:

    سلام من خانم ۴۲ ساله ام کلا میل جنسیم از دست دادم چیکار کنم چی استفاده کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز. میل جنسی به عوامل هورمونی و روانشناختی مرتبط است
      بهتر است اصولی و با مراجعه به متخصص این مشکل را حل کنید
      با ارزوی سلامتی

    2. خدیجه گفت:

      من ۲۴ سال دارم رابط جسینم ندارم چی کار کنم

      1. علی گفت:

        سلام بی میلی شما از اینجا صورت می‌گیرد که شما قبل از اینکه بروی کنار شوهرت شربت عسل همراه با گرده زنبور عسل درخت خورما استفاده کنید به مراتب علاقه مند ی بیشتری دارید تا این حد که شب در میان بروی در بستر شوهر بخوابی

  5. زهرا گفت:

    سلام من خانم ۴۲ ساله ام کلا میل جنسیم از دست دادم چیکار کنم چی استفاده کنم

  6. زهرا گفت:

    سلام من خانم ۴۲ ساله ام کلا میل جنسیم از دست دادم چیکار کنم چی استفاده کنم

  7. زهرا گفت:

    سلام من خانم ۴۲ ساله ام کلا میل جنسیم از دست دادم چیکار کنم چی استفاده کنم

    1. ناشناس گفت:

      سلام زهرا خانم فکر کنم شما افزایش وزن دارید ورزش کنید شب ها وقت خوابیدن نصف لیوان شربت عسل ویک قاشق غذاخوری اب بهار نارنج مخلوط کنید ومیل بفرمایید

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از راهنمایی تان

  8. صدف گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون، برای افزایش میل جنسی خانم ها، کدومیک از موارد بالا سریعتر عمل می‌کنه و کم ضرر تر از بقیه هست؟ مشکلی هم با مصرف روزانه ندارم
    با توجه به اینکه مشکل هورمونی‌ای ندارم ولی بخاطر اینکه همسرم گرمتر هستن، می‌خوام میل جنسیم بیشتر شه
    قبلا افشانه گل سرخ رو امتحان کردم ولی چون به صورت مرتب استفاده نکردم تاثیر به خصوصی ندیدم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      هر یک از این روش ها را می تونید بکار ببرید. چون روش ها گیاهی است مدت طولانی تری مصرف شود.

      1. رؤیا گفت:

        سلام من خانمی ۳۵ساله هستم فرزند ۶ماهه شیر خوار دارم و میل جنسیم کلا از دست دادم چه داروی گیاهی و یا ژلی می تونم استفاده کنم که در دوران شیردهی مشکلی نداشته باشه ممنون میشم پاسخ بدین

    2. ناشناس گفت:

      سلام صدف خانم داروی که تجویز کردم عالی وهیچ گونه عوارضی ندارد مطمئن باشید تقویت جنسی شما از شوهرت بیشتر می‌شود بشرت اینکه عسل باکیفیت استفاده کنید همراه با گرده گل زنبور عسل انهم از گرده درخت خورما که اکثریت حامله شدند دوقلو زای داشتند

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از راهنمایی تان