ماندگاری مزوتراپی مو به چه عواملی بستگی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

دوام مزوتراپی مو به شرایط و علت بروز ریزش مو در بیمار بستگی دارد. در برخی موارد بیمار برای ماندگاری نتایج تزریق باید 6 ماه بعد کل فرایند را تکرار کند درحالیکه در برخی بیماران حتی تا یک سال بعد از انجام مزوتراپی مو هم نیازی به تکرار و تمدید نیست. ماندگاری مزو مو به عوامل مختلفی ازجمله نوع و الگوی ریزش، مشکل پوستی فرد، سابقه ژنتیکی، رعایت دستورات و آمادگی‌های قبل و بعد از مزوتراپی بستگی دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 4 دقیقه
ماندگاری مزوتراپی مو

ماندگاری مزوتراپی مو چقدر است؟ مزوتراپی مو روش درمانی جدیدی برای بهبود رشد و سلامت موها است که مشکل ریزش موها در زنان و مردان را برطرف می‌کند. بدون تردید این روش با تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد تقویت‌کننده به پوست سر، تعادل هورمونی را به مزودرم پوست سر بازگردانده و موهای ریخته شده را بازمی‌گرداند. درنتیجه، متابولیسم سلولی دوباره شروع به رشد کرده و به فولیکول های مو کمک کرده تا موهای بلند، متراکم و قوی ایجاد کنند. هرچند که مزوتراپی مو می‌تواند بهبود چشمگیری در رشد و سلامت موها به ارمغان بیاورد، اما برای حفظ نتایج برخی اقدامات مراقبتی نیاز است. در ادامه با ما باشید تا با روش‌های مراقبتی برای ماندگاری مزو مو بیشتر آشنا شوید.

قبل از مزوتراپی مو حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

ماندگاری مزوتراپی مو چقدر است؟‏

مزو چیست؟ مزوتراپی روشی برای تزریق مستقیم مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست سر است. نتایج مزوتراپی مو به نسبت ماندگار بوده و ۱۲ تا ۱۸ ماه باقی می‌مانند. اما در حالت معمول اگر انجام جلسات درمانی متوقف شود، اثرات آن به مرور زمان از بین می‌رود. برای اینکه اثر مزوتراپی مو ماندگارتر شود باید هر ۳ تا ۶ ماه یکبار عملیات تکرار شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چه عواملی در ماندگاری مزوتراپی مو تاثیر دارند؟

به طور کلی، مزوتراپی مو به عنوان یک روش غیرجراحی، نتایج موقتی دارد و می‌تواند به مدت چند ماه تا یک سال اثر داشته باشد. برای حفظ نتایج و ماندگاری مزو مو، ممکن است نیاز به جلسات تکراری و نگهداری داشته باشید. برای اطلاعات دقیق‌تر درباره ماندگاری نتایج و برنامه درمانی خاص، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. ماندگاری نتایج مزوتراپی مو به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  • رژیم غذایی و سبک زندگی سالم و متعادل
  • عوامل ژنتیکی: در برخی افراد، ممکن است مزوتراپی نتایج دائمی‌تری داشته باشد در حالی که در برخی دیگر، نتایج ممکن است به مرور زمان کاهش یابند.
  • وضعیت مو: اگر موها در وضعیت ضعیف بوده و در حال ریزش باشند، نتایج مزو مو ممکن است دوام کمتری داشته باشد و فرد ناچار به تمدید تزریق در فواصل کوتاه باشد.
  • تعداد و جلسات درمانی: معمولا برای دستیابی به نتایج بهتر، نیاز به تعداد جلسات تکراری است.
  • رعایت دستورات مراقبتی پزشک قبل و بعد از مزوتراپی مو نقش مهمی در ماندگاری و دوام مزو دارند.
  • مراقبت صحیح از پوست سر و موها، استفاده از محصولات شوینده، شامپو و روغن‌های مناسب از عوامل اثرگذار بر دوام مزوتراپی مو هستند.

می‌خوای مزو مو بیشترین تاثیر رو داشته باشه؟

از بهترین متخصص نوبت بگیر.

آیا مزوتراپی مو باید تمدید شود؟

بله، مزوتراپی مو به طور معمول نیاز به تمدید دارد. تعداد جلسات و فواصل زمانی بین آنها بستگی به وضعیت شخصی بیمار و توصیه پزشک دارد. جلسات مزوتراپی مو در ابتدا به صورت منظم برگزار می‌شوند، سپس در فاصله‌های طولانی‌تر در فواصل زمانی معین یا استفاده از محصولات مراقبتی خاص پس از درمان تمدید می‌شوند. تمدید آن فواید مزوتراپی مو را افزایش می‌دهد.

‏چند بار باید مزوتراپی مو انجام داد تا ماندگاری داشته باشد؟

این مسئله در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به همین دلیل هم نمی‌توان تعداد جلسات ثابتی را معیار دانست. پزشک با توجه به مشکلات مو و شرایط بیمار تعداد جلسات را تعیین می‌کند.

نمی‌دونی مزوتراپی موهات نیاز به تمدید داره یا نه؟ از پزشک مشاوره بگیر.

متن انگلیسی:
For optimum results, we recommend a course of 6-10 treatments. Once you complete the recommended course, the results can last from 12-18 months
ترجمه متن:
برای بهترین نتایج، یک دوره ۶ تا ۱۰ جلسه درمان را توصیه می‌کنیم. پس از تکمیل دوره توصیه شده، نتایج بین ۱۲ تا ۱۸ ماه باقی می‌ماند.

clinichair.co

مراقبت های لازم برای افزایش ماندگاری مزوتراپی مو

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو بسیار مهم است. نکات مراقبتی برای دوام مزوتراپی مو و افزایش ماندگاری آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. این نکات مراقبتی علاوه بر افزایش ماندگاری در کاهش عوارض مزوتراپی مو نیز تاثیر زیادی دارند.

مراقبت‌های ضروری برای دوام مزوتراپی موتوضیحات
رعایت توصیه‌های پزشکدستورات پس از درمان را به دقت رعایت و از محصولات مراقبتی معرفی شده پزشک استفاده کنید.
رژیم غذایی سالمتغذیه متعادل و مناسب با مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مهم برای سلامت موها
استفاده از محصولات مراقبتی مناسباز شامپو و محصولات مراقبتی دیگری استفاده کنید که به موها و پوست سر کمک می‌کنند.
پرهیز از حرارت زیاد و وسایل حرارتیاستفاده بیش از حد از دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار، حالت دهنده مو و حرارت اضافی روی موها را کاهش دهید. مصرف این محصولات در بلندمدت باعث آسیب‌دیدگی و شکنندگی موها می‌شود.
مراقبت مناسب از پوست سرپوست سر خود را به طور منظم و با استفاده از محصولات مناسب تمیز کنید.
کنترل استرسانجام فعالیت‌های جسمی سبک و مدیتیشن، یوگا و ورزش برای مدیریت استرس
حفظ سلامت عمومیاستراحت کافی داشته باشید و آب کافی بنوشید.
تمدید جلساتبرای حفظ نتایج و ماندگاری مزوتراپی مو لازم است جلسات درمان را تکرار کنید.
مراقبت های بعد از مزو مو

هزینه مزوتراپی مو در دکترتو کلینیک

هزینه مزوتراپی مو به عوامل مختلفی از جمله نوع برند مصرفی، میزان مواد تزریق شده، تخصص و مهارت پزشک، تعداد جلسات و دوز مصرفی بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه مزوتراپی مو در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

برای ماندگاری مزو مو باید آن را هر چند وقت تمدید کنید.
مزوتراپی مو به طور معمول نیاز به تمدید دارد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوتراپی مو یک روش غیرجراحی برای بهبود رشد و کیفیت موها است. این روش در چند جلسه انجام شده و نتیجه ان ممکن است برای هر کسی متفاوت باشد. برای افزایش ماندگاری مزوتراپی مو باید دستورات بعد درمان را رعایت کرده، رژیم غذایی سالم داشته باشید و در صورت نیاز جلسات را تکرار کنید. اگر به این مراقبت‌ها توجه کنید، می‌توانید دوام مزوتراپی مو را افزایش دهید. همچنین، همواره بهتر است با پزشک مشورت کنید تا راهنمایی دقیق‌تری برای مراقبت از موها و پوست سرتان دریافت کنید.

قبل از انجام مزوتراپی مو بهتر است با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

برای افزایش دوام مزوتراپی مو، قبل از هر چیز باید دستورات پزشک متخصص درباره اقدامات مراقبتی قبل و بعد از درمان را به طور کامل رعایت کنید. استفاده از شامپو، روغن و محصولات مراقبتی خاص با تجویز پزشک نقش موثری در افزایش ماندگاری مزو مو دارد. نکته بعدی مراقبت منظم از پوست سر است.

پوست سرتان را به طور منظم و با استفاده از محصولات مراقبتی مناسب تمیز کنید. استفاده از شامپوها و ماسک‌های ضد ریزش مو و تقویت کننده مو می‌تواند به حفظ ماندگاری نتایج کمک کند. تغذیه مناسب با مواد غذایی حاوی ویتامین‌ و مواد مغذی مهم برای سلامت موها را رعایت کنید. مصرف مواد غذایی غنی از آهن، پروتئین، ویتامین C و اسیدفولیک می‌تواند به قوی‌تر شدن موها و حفظ نتایج مزوتراپی مو کمک کند.

استفاده بیش از حد از دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار، حالت دهنده مو و حرارت اضافی روی موها را کاهش دهید.  چرا که مصرف مداوم این محصولات با آسیب رساندن به ساختار موها میزان ماندگاری و دوام نتیجه مزو را کاهش می‌دهد.

معمولا حداقل 10 جلسه برای تحریک فولیکول‌های مو کافی است. توصیه می‌شود که پروسه درمان در ابتدا با فاصله 2 هفته یکبار شروع شود. از سه ماه اول به بعد می‌توان بسته به واکنش بدن به تزریق‌ها و تشخیص پزشک فاصله را تغییر داد. بعد از یکسال از شروع فرایند درمان، باید مزوتراپی تکرار شود چرا که اثرات تزریقات احتمالا کم شده باشند.

دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، دوره درمان 6 تا 10 جلسه‌ای برای ریزش مو توصیه می‌شود. پس از اتمام دوره پیشنهادی، نتایج بین 12 تا 18 ماه دوام دارند. پس از آن برای درمان ریزش مو باید مجدد مزوتراپی را تمدید کنید.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن