فواید مزوتراپی مو چیست و چگونه از ریزش مو جلوگیری میکند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مزوتراپی مو فواید زیادی دارد و باعث تحریک رشد مجدد و کاهش ریزش مو می‌شود. همچنین از این درمان برای تنظیم ph سطح پوست، افزایش ایمنی پوست سر، تقویت موها و حتی درمان شوره سر استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
فواید مزوتراپی مو

شاید تاکنون بارها اسم درمانی به نام مزوتراپی مو را شنیده باشید؛ اما دقیقاً در مورد چیستی و چگونگی تاثیری که روی موها دارد و فواید مزوتراپی مو اطلاعات زیادی نداشته باشید. این روش درمانی می‌تواند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد و فواید زیادی برای بهبود سلامت موها دارد.

کسانی که با ریزش مو درگیرند یا کسانی که از انواع مشکلات و ناهنجاری‌های پوست و مو رنج می‌برند ممکن است بتوانند با کمک درمان مزوتراپی، از فواید مزوتراپی برای موهای خود بهره ببرند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با مزیت‌ها و فواید مزو مو آشنا کنیم تا ببینید که این روش درمانی می‌تواند چه تاثیری روی بهبود سلامت پوست سر و موهای شما داشته باشد.

قبل از تصمیم‌گیری به اقدام به مزوتراپی مو، حتما با متخصص پوست و مو صحبت کنید تا مطمئن شوید بهترین راه برای نتیجه گرفتن شماست. در پنل دکترتو می‌توانید بهترین متخصصان پوست ومو را در سرتاسر ایران پیدا کرده و نوبت حضوری یا تلفنی دریافت کنید.

فواید مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی چیست؟ مزو تراپی مو شامل تحریک زیستی است، درمانی که سلول‌های مو را از طریق تزریق ترکیبات موثر به‌صورت زیر جلدی تحریک کرده و آنها را از نظر بیولوژیکی فعال می‌کند. به‌صورت کلی با مزوتراپی مو انقباضات فولیکول‌های مو معکوس شده و ضخامت و رشد موها افزایش می‌یابد.

ترکیبات مزوتراپی یا MesoHair  به‌صورت معمول حاوی ۵۱ ماده فعال از جمله پپتیدهای تقلید زیستی، مجموعه ای از ویتامین‌ها، نمک‌های معدنی، کوآنزیم‌ها، اسید هیالورونیک (که برای افزایش ضخامت الیاف مو مهم است)، اسیدهای آمینه، فاکتورهای رشد و آنتی اکسیدان‌ها می‌شوند. تمامی این ترکیبات برای متعادل کردن و تغذیه پوست سر ضروری هستند. هدف اصلی این روش درمان ریزش موها، افزایش دوام و استحکام تارهای مو، بازسازی و تشویق رشد موها و مواردی از این دست است.

یکی از فواید مزوتراپی مو این است که با وجود تمام مزیت‌هایی که دارد، کاملاً با روش کاشت مو نیز سازگاری دارد. همچنین می‌توان از آن در کنار سایر درمان‌های انجام شده برای موها از جمله درمان‌های ترانس درمال یا PRP استفاده کرد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. مزوتراپی مو برای ریزش ارثی

یکی از انواع رایج ریزش مو، ریزش مو ارثی یا آلوپسی آندروژنتیک است که به دنبال عوامل ژنتیکی ایجاد می‌شود. اصطلاح «آندروژنتیک» به افزایش تولید هورمون‌های آندروژن اشاره دارد که ممکن است باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو و نازک شدن تار موهای اطراف شقیقه‌ها و تاج سر و عقب‌نشینی خط مو شود. علت ریزش مو از نوع ارثی این مشکل است.

یکی از فواید مزوتراپی کمک به درمان این نوع از ریزش مو است، چرا که با تقویت رشد موها، افزایش ضخامت تار موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو می‌تواند به روند درمان کمک کند. در مطالعه‌ای که با استفاده از مداخلات مختلف برای درمان آلوپسی آندروژنتیک در زنان انجام شد، تا ۵۴ درصد مزوتراپی و مداخله ماینوکسیدیل را در کاهش ریزش مو موثر دانستند.

متن انگلیسی:
With this method, hair loss can be treated, as it thickens thinned hair, stops hair loss, and makes the hair stronger and shinier
ترجمه متن:
با این روش می‌توان ریزش مو را درمان کرد، زیرا موهای نازک را ضخیم می‌کند، ریزش مو را متوقف کرده و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

handeulusal

۲. مزوتراپی مو برای ریزش سکه ای

یکی از اصلی‌ترین کاربردها و فواید مزوتراپی مو تاثیر آن برای درمان ریزش سکه‌ای است. در ریزش سکه‌ای موها به‌صورت یک ناحیه کوچک در بخش‌های مختلف سر می‌ریزند و ممکن است به‌تدریج نواحی درگیر ریزش افزایش یابد. افراد مبتلا به ریزش سکه‌ای و آلوپسی می‌توانند از درمان مزوتراپی کمک بگیرند تا مانع ریزش موها شوند.

این درمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کمک به حفظ موهای روی سر است. البته در بسیاری از مواقع ممکن است پزشک از مزوتراپی به‌عنوان یک درمان مکمل استفاده کند. مزوتراپی می‌تواند در کنار روش کاشت مو یا تزریق کورتیکواستروئیدها، برای درمان ریزش سکه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.

ریزش موی سکه‌ای داری؟

می‌خوای مزوتراپی کنی؟ پس مشاوره بگیر.

۳. تحریک فولیکول های مو

فولیکول‌های مو بخشی از پوست شما هستند و هر تار مو به آن متصل است. در هر فولیکول یک غده چربی وجود دارد که با ترشح روغن‌های طبیعی تولید شده در بدن، پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد و به‌خوبی تغذیه می‌شود. مزوتراپی به تحریک این فولیکول‌های مو با سوزن‌های ریز کمک کرده و فاکتورهای رشد کراتینوسیت‌ها را تحریک می‌کند. این فاکتورهای رشد در تقویت رشد موها و رشد مجدد مو بسیار موثرند.

۴. افزایش ایمنی پوست سر

مزوتراپی علاوه بر تقویت رشد مجدد مو و جوان‌سازی فولیکول‌های مو، می‌تواند جوان‌سازی کلی پوست سر شما را نیز فراهم کند و از همه مهم‌تر موجب تقویت ایمنی پوست سر شود. در پوست سر اساساً لایه‌های پوستی با کراتینوسیت‌ها و فاکتورهای رشد بیشتری وجود دارد که می‌توانند به رشد موهای پرپشت‌تر و ضخیم‌تر روی سر در مقایسه با سایر قسمت‌های بدن کمک کنند.

همچنین وجود مواد تقویت‌کننده در مزوتراپی از پوست سر در برابر عفونت‌های پوستی و التهابی محافظت می‌کند. تمام این موارد می‌تواند موجب افزایش ایمنی پوست سر شوند.

۵. ایجاد یک سطح PH معمولی

پوست سر ممکن است اغلب دچار کثیفی، آلودگی یا چربی در فولیکول‌های مو، حتی روی سر شود که در نتیجه سطح pH ناهموار در پوست ایجاد می‌شود. این عدم تعادل PH پوست سر، می‌تواند بر توانایی آن برای محافظت از بدن و مبارزه با عفونت تأثیر بگذارد یا منجر به آسیب مو یا پوست سر شود.

درست مانند یک روتین صورت، استفاده از لایه‌برداری منظم برای پوست سر می‌تواند سطح pH آن را بازگرداند و راه را برای داشتن یک پوست سر صاف‌تر و سالم‌تر هموار کند. از فواید مزوتراپی مو این است که با لایه‌برداری کامل پوست سر، به حفظ و بازیابی PH آن نیز کمک می‌کند.

کاربرد مزوتراپی مو درمان ریزش مو است.
کاربردهای مزوتراپی مو بسیار زیاد است.

۶. جلوگیری و توقف ریزش مو (مزوتراپی و ریزش مو)

اصلی‌ترین هدف استفاده از مزوتراپی برای موها علاوه بر تقویت کردن تار موهای سر، جلوگیری از ریزش آنهاست. این روش می‌تواند به‌تدریج موجب توقف ریزش موهای سر شود. در کنار جلوگیری از توقف ریزش موها، مزوتراپی می‌تواند رشد مو را نیز فعال کند. بهترین درمان ریزش مو زنان انجام مرتب مزوتراپی است. گاهی برای درمان ریزش مو در مردان نیز از این روش استفاده می‌شود.

تاثیر دیگری که مزوتراپی برای توقف ریزش موها دارد، از طریق کاهش التهاب پوست سر است. برخی از انواع التهاب پوست سر باعث خارش پوست سر می‌شود. این وضعیت ناشی از شوره سر، پسوریازیس یا فولیکولیت است. مزوتراپی به طور موثری خطر التهاب پوست سر را از طریق تقویت پوست سر کاهش می‌دهد و محیطی سالم برای رشد موها را فراهم می‌کند. در نتیجه با کاهش التهابات پوست سر می‌تواند منجر به کاهش ریزش موها شود.

۷. کمک به ترشح سم لنفاوی

مویرگ‌های لنفاوی ما به انتقال سلول‌های ایمنی به بقیه بدن و همچنین شست‌وشوی مایعات اضافی و سموم کمک می‌کنند. یک مطالعه نشان داد که این فرآیند توسط سلول‌های بنیادی فولیکول مو کنترل می‌شود. از طریق مزوتراپی، سیستم لنفاوی می‌تواند تقویت شود و بنابراین به ترشح سموم از بدن ما کمک می‌کند، نوعی پاک‌سازی سم‌زدایی که برای سلامت کلی ما مفید است؛ بنابراین یکی دیگر از فواید مزوتراپی موها، کمک به ترشح سم لنفاوی است.

۸. تقویت رشد مو

مزوتراپی موها می‌تواند پوست سر را تغذیه کند و با وجود ترکیبات موثری که در هر دوز تزریق وجود دارد موجب افزایش رشد موها شود. این روش درمانی به‌صورت موثری رشد موهای سر را تحریک می‌کند. در واقع یکی از فواید مزوتراپی موها این است که از این طریق ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه موردنیاز برای رشد مو و سایر ترکیبات مفید برای تقویت موها با درصد بیشتری تامین می‌شود و در نتیجه از این طریق شاهد افزایش رشد موها خواهیم بود. مزوتراپی بعد از کاشت مو به همین دلیل انجام می‌شود.

۹. افزایش ضخامت مو

از دیگر فواید مزوتراپی مو تاثیر آن روی افزایش ضخامت موهاست. ترکیبات مفید و تقویت‌کننده موجود در مزوتراپی می‌توانند تارهای مو را تقویت کرده و با تامین مواد مغذی موردنیاز تارهای مو، موجب افزایش ضخامت آنها و بالا رفتن استحکامشان شود. درمان نازک شدن مو از مزایای مزو مو است.

در نتیجه به‌تدریج با انجام مزوتراپی، تارهای موی ضعیف و شکننده با تارهای ضخیم‌تر و مقاوم‌تر جایگزین می‌شود. علاوه بر این مزوتراپی از طریق افزایش خون‌رسانی به ریشه موها می‌تواند موجب پرپشت‌تر شدن آنها و ضخیم‌تر شدن تارهای مو شود. با افزایش ضخامت تار موها، قطعاً موهایی پرپشت‌تر و خوش‌حالت‌تر خواهید داشت.

موهات نازک شده؟ می‌دونی مزوتراپی راه چاره مشکل موهاته؟ مشاوره بگیر.

۱۰. کاهش چربی مو

از دیگر فواید مزوتراپی موها کم شدن چربی مو و پوست سر است. این روش درمانی می‌تواند فعالیت غدد چربی را کاهش داده، موها را تمیزتر کند و موجب ضخیم‌تر و پرتر دیده شدن تارهای مو شود. از طرفی با کاهش چربی پوست سر، قطعاً پوست سر نیز سلامت و تمیزی بیشتری خواهد داشت.

۱۱. درمان شوره سر

از دیگر فواید مزوتراپی موها از بین بردن یا بهتر است بگوییم کاهش شوره سر است. این روش می‌تواند به‌صورت ویژه برای افرادی که با شوره سر درگیرند مورد استفاده قرار بگیرد. تحریک تولید کلاژن بدون آسیب رساندن به کلاژن‌های موجود، افزایش ترکیبات مفید در پوست سر و ارائه یک پوست سالم و هیدراته منجر به کاهش شوره سر می‌شود.

مورد دیگری که می‌تواند به کاهش شوره سر کمک کند، کنترل چربی سر است. با کاهش فعالیت غدد چربی در پوست سر می‌توان تا حد زیادی شوره‌های سر را کنترل کرد و آنها را کاهش داد.

۱۲. افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به ریشه مو

یکی دیگر از فواید مزوتراپی موها تقویت جریان خون و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های مو است. این روش می‌تواند با افزایش خون‌رسانی به ریشه موها موجب افزایش تراکم آنها شده و درخشندگی و استحکام تارهای مو را بیشتر کند. علاوه بر این به نظر می‌رسد مزوتراپی موها می‌تواند موجب رگ‌زایی نیز شود.

بر اساس اطلاعات موجود سوراخ‌های ریزی که از طریق سوزن مزوتراپی روی پوست سر ایجاد می‌شوند می‌توانند به ایجاد رگ‌های خونی جدید از رگ‌های خونی موجود منجر شوند. همین امر قطعاً در تقویت موها و افزایش خون‌رسانی به ریشه مو تاثیر دارد.

۱۳. خنثی کردن DHT  اضافی (دی هیدرو تستوسترون)

یکی از شایع‌ترین علل آلوپسی و طاسی با الگوی مردانه به دلیل افزایش بیش از حد دی هیدرو تستوسترون در بیمار است. تولید بیش از حد DHT چرخه زندگی موها را کوتاه می‌کند که می‌تواند منجر به طاسی زودرس شود، به‌ویژه در امتداد گوش‌ها و رأس پوست سر.

مواد مغذی مورد استفاده در مزوتراپی DHT اضافی را خنثی می‌کند و در نتیجه به فولیکول‌های مو اجازه می‌دهد تا چرخه زندگی طبیعی خود را برای رشد سالم و طولانی از سر بگیرند.

جلوگیری و توقف ریزش مو با مزوتراپی مو ممکن است.
جلوگیری و توقف ریزش مو اصلی‌ترین مزیت مزو مو است.

۱۴. خاصیت جوان کننده پوست سر

مواد مغذی موجود در محلول تزریق شده برای مزوتراپی موها حاوی ترکیباتی است که می‌تواند با تغذیه پوست سر، موجب بازسازی آن شده و در نتیجه خاصیت جوان‌کنندگی پوست سر را هم دارد. مزوتراپی یک روش زیبایی است که سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روش می‌تواند میزان چین‌وچروک‌ها را کم کرده و با اگزما مبارزه کند که نتیجه آن دادن یک ظاهر درخشان به پوست سر است. سوزن‌های وارد شده به پوست سر می‌توانند موجب تحریک تولید کلاژن و الاستین شوند که قطعاً برای افزایش سلامتی پوست سر مفیدند.

متن انگلیسی:
An ancillary benefit of the mesotherapy process is the rejuvenation of the scalp itself
ترجمه متن :
یکی از مزایای فرعی فرآیند مزوتراپی، جوان‌سازی پوست سر است.

starksglobal

۱۵. جلوگیری از سفید شدن سریع موها

در نهایت آخرین موردی که می‌توان به‌عنوان یکی از فواید مزوتراپی مو به آن اشاره کرد، تاثیر آن در جلوگیری از سفید شدن سریع تارهای مو است. همان طور که گفته شد مواد و ترکیبات مغذی موجود در مزوتراپی می‌توانند فولیکول‌های مو را تقویت کرده و موجب افزایش استحکام و سلامت تارهای مو شوند. با بازسازی و جوان‌سازی تارهای مو، مزوتراپی می‌تواند مانع سفید شدن مو در جوانی شود.

فواید مزوتراپی موتوضیحات
افزایش رشد مومزوتراپی با تزریق مستقیم مواد مغذی به پوست سر، رشد موها را تحریک می‌کند.
کاهش ریزش مواین روش می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند با تقویت فولیکول‌های مو.
بهبود ضخامت مومزوتراپی با افزایش جریان خون به پوست سر، به ضخیم‌تر شدن تارهای مو کمک می‌کند.
تقویت پوست سرمواد مغذی تزریق شده به پوست سر، سلامت عمومی آن را بهبود می‌بخشد.
کنترل شوره سربا بهبود سلامت پوست سر، می‌توان به کنترل شوره سر نیز کمک کرد.
درخشندگی موتغذیه مناسب پوست سر و مو باعث می‌شود موها درخشان‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.
ترمیم موهای آسیب دیدهمزوتراپی می‌تواند به ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از عوامل محیطی کمک کند.
مزایای مزو مو

هزینه مزوتراپی مو در دکترتو کلینیک

قیمت مزو مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. پزشک با توجه به نوع مشکل تعداد جلسات و نوع کوکتل مزوتراپی را انتخاب می‌کند. مهارت پزشک و محل کلینیک نیز در قیمت تاثیر زیادی دارد.

برای اطلاع از هزینه مزوتراپی مو در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوتراپی می‌تواند در درمان ریزش مو یا مشکلات نازک شدن مو برای مردان و زنان در هر سنی موثر باشد. مزوتراپی به‌عنوان یک جایگزین کم تهاجمی برای تقویت رشد مجدد مو و رفع نگرانی‌های مو، یک درمان عالی و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند موهای سالم‌تری را در کمترین زمان به شما بدهد.

برای دریافت بهترین و مناسب‌ترین نتیجه بهتر است حتماً با یک متخصص پوست و مو در این زمینه مشورت کنید تا در خصوص فواید مزوتراپی مو اطلاعات بیشتری به دست آورید. پزشک باتوجه‌به شرایط موهای سر، سن و سایر فاکتورها تعیین می‌کند که با چند جلسه مزوتراپی مو می‌توانید به نتایج موردنظر خود دست یابید.

قبل از انجام مزوتراپی مو بهتر است با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

این روش برای افراد بالای 18 سال و ترجیحاً بالای 30 سال انجام می‌شود و انجام آن برای کودکان هنوز مورد تایید نیست.

به‌صورت غیرمستقیم می‌توان از فواید مزوتراپی موها برای کاهش موخوره و درمان آن نیز استفاده کرد. انجام این کار با تقویت تارهای مو و رفع شکنندگی آنها امکان‌پذیر است.

یکی از اهداف استفاده از مزوتراپی برای موها افزایش ضخامت مو و تقویت تارهای موی سر است.

مزوتراپی موها تاثیر زیادی روی جلوگیری از ریزش مو دارد، اما میزان اثربخشی آن ممکن است در هر فرد متفاوت باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره فواید مزوتراپی مو

  1. احمد گفت:

    یا مزو باید چند نوبت وتا کی صورت گیرد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      دوره درمان برای مزوتراپی ۶-۴ جلسه است و البته مراجعان میتوانند انتظار داشته باشند که از ۱۲ تا ۱۸ نتایج را ببینند. برای رسیدن به ظاهر دلخواه به مراجعین توصیه میشود که تمام جلسات خود را کامل کنند. به طور متوسط یک بیمار به ۱۰ تا ۱۵ سری تزریق نیاز دارد.