بهترین روش تمیز کردن اکستنشن مژه چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اکستنشن مژه تکنیکی برای زیباتر شدن چشم‌ها است که نیاز به آرایش روزانه چشم‌ها را برطرف می‌کند. اما برای ماندگاری آن باید روتین مراقبت از اکستنشن‌ها و تمیز کردن اکستنشن مژه را رعایت کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
بهترین روش تمیز کردن اکستنشن مژه چیست؟

آیا در مورد روش تمیز کردن اکستنشن مژه اطلاعی دارید؟ اکستنشن مژه روشی برای زیباتر کردن چشم‌ها است که تار مژه مصنوعی را روی مژه‌های طبیعی نصب می‌کنند. بعد از اکستنشن دیگر نیازی به آرایش روزانه چشم‌ها ندارید. اما اکستنشن مژه نیاز به مراقبت دارد و با رعایت صحیح دستورالعمل‌های مراقبتی می‌توانید حداکثر ۳ تا ۴ هفته این اکستنشن‌ها را روی چشم داشته باشید. برای حفظ زیبایی چشم‌ها و ماندگاری بیشتر کردن اکستنشن، باید نحوه درست مراقبت و شستن اکستنشن مژه‌ها را یاد بگیرید.

اگر می‌خواهید از سلامت پلک و چشم خود مطمئن شوید، برای مشاوره به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید. در صورت بروز مشکلات چشم، پزشک شما را به متخصص چشم پزشک ارجاع می‌دهد. پزشکان دکترتو در این زمین بهترین راهنما خواهند بود.

روش تمیز کردن اکستنشن مژه چیست؟

تمیز کردن انواع مدل کاشت مژه طول عمر آن‌ها را بالاتر برده و احتمال تحریک چشم و پلک، عفونت و التهاب را پایین می‌آورد. معمولا توصیه می‌شود که هر روز یا نهایت یک روز در میان اکستنشن‌ها را تمیز کنید چرا که روغن و چربی، خاک و سلول‌های مرده پوست در خط مژه‌ چشم جمع شده و باعث شل شدن چسب اکستنشن می‌شوند.

بهترین زمان برای تمیزکاری هم شب‌ها بعد پاک کردن آرایش است. یادتان باشد که ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بعد نصب اکستنشن‌ها نباید به مژه‌ها دست بزنید و آب، بخار، روغن یا مایعاتی نباید به آن‌ها برسد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چرا باید اکستنشن مژه را بشوییم؟

شستن اکستنشن مژه‌ها باعث از بین رفتن آلودگی‌ها و چربی‌های روی مژه‌ها شده و طول عمر اکستنشن را بیشتر می‌کند. به همین دلیل باید هر شب آنها را بشویید. اگر به مراقبت های بعد از اکستنشن مژه توجه نداشته باشید، ماندگاری آن کمتر شده و احتمال بروز عوارض اکستنشن مژه بیشتر می‌شود.

متن انگلیسی:
To clean eyelash implants, remove all eye-makeup using an oil and glycol-free makeup remover.
ترجمه فارسی:
برای تمیز کردن کاشت مژه، آرایش چشم را با پاک‌کننده ملایم آرایش بدون روغن و گلیکول پاک کنید.

به نقل از سایت sydneyeyelashextensions

چگونه می توانم اکستنشن مژه را تمیز کنم؟ (نحوه شستن اکستنشن مژه)

مراحل شستن صورت بعد از کاشت مژه و مراقبت از اکستنشن مژه عبارتند از:

  • از پاک کننده ملایم استفاده کنید: بهترین گزینه پاک‌کننده‌های بدون چربی مثل شامپو بچه یا صابون صورت هستند چرا که چربی و روغن باعث شل شدن چسب مژه‌ها به خصوص در مدل مژه کلاسیک می‌شود. محلول‌های پاک‌کننده مخصوص مژه مصنوعی هم برای این کار مناسبند.
  • شستشوی مژه‌ها: مژه‌ها را با آب گرم مرطوب کرده و بعد کمی محلول شستشو روی انگشت بریزید و با ملایمت از بالا به پایین روی مژه‌ها بدون فشار بکشید. حرکت انگشت نباید از راست به چپ باشد چرا که به مژه‌های طبیعی آسیب می‌رسد. حالا باید مژه‌ها را با آب ولرم آبکشی کنیم.
  • با گوش پاک‌کن یا دستمال مرطوب روی اکستنشن نکشید: الیاف ریز پنبه‌ای گوش پاک‌کن یا دستمال مرطوب ممکن است بین مژه‌ها گیر کند به‌علاوه اینکه دستمال مرطوب باعث پاره شدن اکستنشن می‌شود. برای پاک‌کردن خط چشم می‌توانید از گوش پاک‌کن آغشته با محلول پاک‌کننده استفاده کنید و فقط گوشه چشم بکشید. 
  • خشک کردن اکستنشن: بعد از شستشو و آبکشی صورت را با حوله خشک کنید اما اجازه بدهید که مژه‌ها خودبه‌خود در هوای آزاد خشک شوند. اگر زمان محدود است می‌توانید یک برگ دستمال کاغذی را دور انگشت پیچیده و روی مژه‌ها بزنید تا رطوبت و خیسی‌شان گرفته شود.
چگونه می توانم اکستنشن مژه را تمیز کنم؟
برای براش کشیدن اکستنشن مژه از یک فرچه تمیز و خشک ریمل استفاده کنید.

نحوه برس کشیدن اکستنشن مژه

برای براش کشیدن اکستنشن مژه از یک فرچه تمیز و خشک ریمل استفاده کنید. چشم‌ها را ببندید و به آرامی فرچه‌ را روی اکستنشن‌ها از بالا تا پایین بچرخانید. در همین حین که فرچه را به آرامی می‌چرخانید، مژه‌ها را به سمت بالا بفرستید. اما مراقب باشید که فرچه‌ها به محل اتصال پلک و مژه برخورد نداشته باشد.

دیدن ویدیو شستن مژه اکستنشن به درست برس کشیدن شما کمک می‌کند.

علت خارش چشم بعد از کاشت و تمیزی مژه چیست؟

همین الان از متخصص مشاوره بگیر!

انواع روش تمیز کردن اکستنشن مژه چیست؟

محصولات مختلفی برای تمیز کردن اکستنشن مژه و مراقبت های بعد از اکستنشن مژه وجود دارند از جمله پاک‌کننده‌های اکستنشن مژه، شوینده‌های صورت فومی ملایم، شامپو بچه، و میسلار واتر یا آب و پاک‌کننده آرایش.

مهم ترین نکته، انتخاب محصولی بی‌خطر برای چشم و بدون روغن است. با تمیز کردن مژه ها احتمال عوارض کاشت و اکستنشن مژه کمتر می‌شود.

انواع روش شستشوی کاشت مژهمزیت شستشوی اکستنشن مژه
شستن مژه با شامپو بچهبه دلیل فری سولفات بودن و نداشتن مواد مضر معمولا برای شستن اکستنشن ها توصیه می‌شود.
شوینده اکستنشن مژهمیسلار واترهای برپایه آب فاقد چربی، و فوم‌های پاک‌کننده آرایش مخصوص اکستنشن گزینه مناسبی هستند.
فوم شستشوی مژه اکستنشنفاقد الکل، روغن، رنگ، پارابن و مواد حساسیت زا برای چشم است و تخصصی برای تمیز کردن مژه‌های اکستنشن تولید شده است.
انواع روش تمیز کردن و شستشوی مژه اکستنشن

۱. شستن مژه با شامپو بچه ضرر دارد؟

شامپو بچه به‌خاطر فری سولفات بودن و نداشتن مواد مضر معمولا برای شستن اکستنشن ها توصیه می‌شود. به‌علاوه اینکه معمولا متخصصان پوست و مو، شستن مژه با شامپو بچه را برای جلوگیری از عوارض کاشت مژه و افرادی که التهاب مژه، بیماری‌های پلکی و چشمی دارند تجویز می‌کنند. تمیز کردن و شستن اکستنشن‌ها با شامپو بچه آسیبی به چسب اکستنشن نمی‌رساند.

شستن مژه با شامپو بچه ضرر دارد؟
شامپو بچه به‌خاطر فری سولفات بودن و نداشتن مواد مضر معمولا برای شستن اکستنشن‌ها توصیه می‌شود.

۲. شوینده اکستنشن مژه

میسلار واترهای برپایه آب فاقد چربی، و فوم‌های پاک‌کننده آرایش مخصوص مژه‌های اکستنشن گزینه مناسبی برای شسشتن این مژه‌های مصنوعی هستند. شوینده‌هایی که فرمولاسیون‌شان مشخصا برای مژه‌های اکستنشن طراحی شده کاملا چربی، آرایش و آلودگی‌های محیطی را از تارهای مصنوعی و طبیعی مژه پاک می‌کنند.

۳. فوم شستشوی مژه اکستنشن (بهترین فوم شستشوی مژه اکستنشن چیست؟)

برای جلوگیری از ریزش مژه‌ها و حفظ چسبندگی چسب اکستنشن، بهتر است تا حد امکان از مواد آرایشی بر پایه روغن و چربی کمتر استفاده کنید. هرچند توصیه می‌شود که مژه‌ها زیاد نباید شسته شوند اما عدم رعایت تمیزی ممکن است باعث التهاب چشم و پلک، و عفونت شود. بنابراین بهتر است از شوینده یا فوم شستشوی مژه اکستنشن استفاده کنید.

بلفامد نوعی پاک کننده آرایشی مخصوص اکستنشن‌ تولید کرده که نیازی به شستشو ندارد و طول عمر اکستنشن‌ها را بیشتر می‌کند. این شوینده تخصصی، فاقد الکل، روغن، رنگ، پارابن و مواد حساسیت زا برای چشم است و به‌صورت تخصصی برای پاکسازی و تمیز کردن مژه‌های اکستنشن تولید شده است.

بعد کاشت مژه دچار حساسیت شدی؟ مراقبت‌ها فایده نداشته؟ از دکتر نوبت بگیر!

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اکستنشن مژه تکنیکی برای زیباتر شدن چشم‌ها است که نیاز به آرایش روزانه چشم‌ها را برطرف می‌کند. اما این زیبایی تازه اول کار است و باید روتین مراقبت از اکستنشن‌ها و پاکسازی و شستشوی صحیح را رعایت کنید تا دوام آن‌ها بیشتر شود. معمولا ۲۴ ساعت اولیه بعد از نصب اکستنشن نباید آب یا بخار و حرارتی به مژه‌ها برسد تا چسب‌ کاملا خشک شود.

برای پاک کردن و شستن اکستنشن مژه بهتر است از شامپو بچه، شوینده صورت یا صابون مخصوص صورت فاقد چربی و الکل استفاده کنید، چرا که شوینده‌های حاوی چربی و روغن باعث شل شدن چسب اکستنشن می‌شوند. فوم شوینده اکستنشن مژه هم محصولی تخصصی است که صرفا برای پاکسازی و شستن اکستنشن تولید شده و باعث افزایش دوام اکستنشن‌ها می‌شود.

در صورتی که چند ساعت بعد از نصب تارهای مژه مصنوعی احساس خارش، التهاب، سوزش، قرمزی، پوسته پوسته شدن یا درد دارید بهتر است بلافاصله به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر پوست آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

شستشوی صحیح با مواد پاک کننده مناسب به‌خاطر از بین بردن آلودگی‌ها و چربی باعث افزایش طول عمر اکستنشن می‌شود به‌خصوص اگر مژه‌ها را با فوم شستشوی مخصوص بشویید دوام اکستنشن بیشتر خواهد شد.

پاک کننده معمولی محصول تخصصی نیست اما شامپو مژه مشخصا برای پاک و تمیز کردن اکستنشن‌ها طراحی شده است و ریسک ابتلا به آلرژی، عفونت، التهاب چشم و پلک و گل مژه‌ را کمتر می‌کند.

بله، می‌توانید خط چشم را با اکستنشن مژه استفاده کنید اما دقت کنید که محصولات مناسبی را انتخاب کرده و با احتیاط از آنها استفاده کنید. خط چشم‌های مبتنی بر آب، مدادی و ژلی گزینه‌های خوبی هستند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن