سن مناسب مزوتراپی مو و تاثیر آن در نتیجه مزو مو

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اگر در بازه سنی بین 20 تا 65 سال هستید انجام مزوتراپی مو برای شما موثر خواهد بود. اما اگر در بازه سنی کمتر یا بیشتر از این اعداد قرار دارید ممکن است پزشکان روش دیگری را به شما پیشنهاد دهند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 4 دقیقه
سن مناسب مزوتراپی مو

سن مناسب مزوتراپی مو چند سال است؟ این روش برای درمان ریزش مو موثر است؟ پاسخ این سوالات را در این مطلب به شما توضیح می‌دهیم. مزوتراپی شامل تزریق برخی مواد تقویت کننده به برخی نقاط خاص بدن است که گردش خون را بهبود بخشیده و به رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کنند.

از این رو یکی از موثرترین درمان‌ها برای ریزش مو به حساب می‌آید. این روش یکی از موثرترین راه‌هایی است که می‌تواند با ریزش مو مقابله کند. همچنین زمانی انجام می‌شود که سایر روش‌های درمانی نتیجه‌ای نداشته باشند. در ادامه با تاثیر سن بر انجام مزوتراپی مو بیشتر آشنا می‌شوید.

قبل از مزوتراپی مو برای اطمینان از مناسب بودن آن با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

سن مناسب مزوتراپی مو چه سنی است؟

مزو چیست؟ مزوتراپی روشی برای تقویت ریشه مو و پوست است. سن مناسبی برای انجام مزوتراپی مو وجود ندارد. مزوتراپی روشی است که به طور کلی برای همه افراد بدون هیچ محدودیت خاصی انجام می‌شود و هر فردی که از ریزش مو رنج می‌برد می‌تواند آن را انجام دهد. اما به طور کلی گفته شده که بهتر است این روش در افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۶۵ سال انجام نشود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چه افرادی کاندید خوبی برای مزوتراپی مو هستند؟

این درمان پزشکی غیر تهاجمی در ابتدا برای از بین بردن چربی های ناخواسته و درمان اختلالات پوستی مانند چین و چروک و خطوط مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، امروزه پزشکان از مزوتراپی مو برای درمان بسیاری از بیماری‌های مو مانند طاسی با الگوی مردانه، آلوپسی، ریزش موی تکه‌ای، نازک شدن پیشرونده مو و غیره استفاده می‌کنند. افرادی با این شرایط و نیز شرایط گفته شده در ادامه کاندیدهای خوب و نامناسب برای انجام مزوتراپی هستند:

در زیر، یک جدول خلاصه از کاندیدهای مناسب و نامناسب برای مزوتراپی مو آمده است:

کاندید مزوتراپی موافراد نامناسب برای مزوتراپی مو
ریزش مو (آلوپسیا)افرادی که دارای عوارض جدی سلامتی هستند و انجام مزوتراپی برای آنها خطرناک است.
نازکی و ضعف موافرادی که به دلیل حساسیت‌ها یا عوارض جدی قبلی به مزوتراپی مو مناسب نیستند.
موخوره (تریکوتیلومانیا)افرادی که به درمان اختلال تریکوتیلومانیا نیاز دارند.
موهایی با آسیب دیدگی جزئیافرادی که موهای آنها به شدت آسیب دیده و تا حد زیادی از دست رفته است و نیاز به روش‌های دیگری برای بازیابی موها دارند.
درخشندگی و زیبایی موهاافرادی که انتظارات غیر واقعی دارند.
کاندید مناسب و نامناسب برای مزو مو

متن انگلیسی:
You should avoid Mesotherapy if you’re on aspirin or other non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) since one week. Otherwise, there are chances of bleeding and bruising during the procedure
ترجمه متن:
اگر یک هفته است که آسپرین یا سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) استفاده می‌کنید، باید از انجام مزوتراپی اجتناب کنید. در غیر این صورت، احتمال خونریزی و کبودی در طول عمل وجود دارد.

cosmohair

زمان مناسب برای انجام مزوتراپی مو

مزوتراپی مو را می توان در تمام طول سال انجام داد و محدودیتی برای انجام آن وجود ندارد. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این درمان را در فصول پاییز یا زمستان انجام دهند. در این فصول قرار گرفتن در معرض نور خورشید معمولاً کمتر بوده و خطر آسیب نور خورشید به نواحی تحت درمان نیز کمتر است. علاوه بر این، هوای سردتر ممکن است که در طول دوره نقاهت برای افراد راحت‌تر باشد. 

با این حال مشورت با یک متخصص برای تعیین مناسب‌ترین زمان برای انجام مزوتراپی مو برای هر شخص بهترین گزینه است.

آیا برای سن تو مزوتراپی مو مناسبه؟

هر سوالی داری از متخصص بپرس.

در چه سنی عوارض مزوتراپی مو بیشتر میشود؟

مزوتراپی یک روش بی خطر با عوارض جانبی خفیف و موقتی مانند حالت تهوع، خستگی، بی حسی، تعریق، سردرد، اکیموز، خونریزی، درد و واکنش موضعی در محل تزریق است. این روش درمانی عوارضی ناشی از سن فرد تحت درمان به همراه نخواهد داشت. تنها اعلام شده که برای برخی از افراد انجام آن ممنوع است و باعث عوارض مزوتراپی مو می‌شود. افرادی همچون:

  • زنان باردار
  • مادران شیرده
  • افراد با سابقه فلج شدگی
  • بیماران دیابتی که مجبور به استفاده از انسولین هستند.
  • بیماران سرطانی
  • بیماران مبتلا به اختلالات انعقادی خون
  • افرادی که به هر ماده‌ای که در فرآیند میکرواینجکشن استفاده می‌شود حساسیت دارند.

متن انگلیسی:
The frequency of mesotherapy sessions varies from 1 to 2 times per week and the duration of the hair treatment is initially 3 months. Then you can perform maintenance sessions every 15 or 30 days for another 3 months
ترجمه متن:
تعداد جلسات مزوتراپی بین ۱ تا ۲ بار در هفته متغیر است  و مدت زمان درمان مو در ابتدا  3 ماه است. پس از آن می‌توانید جلسات درمانی را هر ۱۵ یا ۳۰ روز یکبار به مدت ۳ ماه انجام دهید.

ribeclinic

هزینه مزوتراپی مو در دکترتو کلینیک

هزینه مزوتراپی هر مرکز و مطب براساس برخی معیارها متفاوت است. مواردی که در این اختلاف قیمت موثر هستند از تخصص پزشک گرفته تا مواد مصرفی و سایر علل متفاوت هستند.

به همین منظور پیشنهاد می‌شود که اگر هزینه‌ نهایی این روش درمانی برای شما دارای اولویت است، پیش از دریافت نوبت، از چند مرکز و کلینیک مختلف استعلام قیمت بگیرید. یکی از این روش‌های استعلام قیمت مراجعه به وبسایت دکترتو است.

برای اطلاع از هزینه مزوتراپی مو در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

دچار ریزش مو شدی؟ برای مزوتراپی از متخصص نوبت بگیر.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

حالا که با مزوتراپی و سن مناسب مزوتراپی مو آشنا شده‌اید، می‌توانید تصمیم نهایی خود را بگیرید. شما می‌توانید پس از مشورت با یک پزشک متخصص نتیجه بگیرید که آیا این روش درمانی با توجه به شرایط شما مناسب است یا خیر. همچنین متوجه خواهید شد که این روش به تنهایی اثربخش است یا برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز به انجام همزمان سایر روش‌های درمانی نیز هست.

برای انتخاب بهترین پزشک و همچنین دریافت سریع نوبت مشاوره از وبسایت دکترتو کمک بگیرید. دکترتو به شما شرایط ویژه‌ای نیز برای انجام این روش درمانی ارائه می‌دهد. کافی است به این وبسایت مراجعه کنید و اولین قدم را در مسیر زیباتر شدن بردارید.

قبل از انجام مزوتراپی مو بهتر است با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

مزوتراپی یک روش درمانی ایمن و غیر تهاجمی بوده که می‌تواند برای تقویت رشد مو، کاهش یا توقف ریزش مو و بهبود کیفیت مو انجام شود. در حالی که مزوتراپی ممکن است برای همه افراد مناسب و اثربخش نباشد، اما روش درمانی موثری برای بسیاری از انواع ریزش مو است. این روش با تحریک فولیکول‌های مو سبب رشد مجدد مو و پر پشت شدن نواحی کم مو می‌گردد.

اگر بالای ۲۰ سال سن دارید و مبتلا به برخی بیماری‌ها از جمله دیابت، سرطان، اختلالات انعقادی خون نیستید؛ و اگر دچار ریزش مو، خشکی سر یا نازکی مو شده‌اید این روش درمانی را انجام دهید. اما به برخی احتیاطات هم توجه داشته باشید. درباره باردار بودن خود و ابتلا به بیماری‌های مختلف با پزشک خود صحبت کنید. چرا که در برخی موارد انجام این روش ممنوع است.

توصیه می‌شود که مزوتراپی مو را به بعد از ۲۰ سالگی موکول نمایید. اما اگر اصرار به انجام آن دارید با یک پزشک متخصص مشورت بگیرید. پزشک با توجه به شرایط شما بهترین گزینه را پیشنهاد خواهد داد. حتی ممکن است روش جایگزینی با توجه به سن شما پیشنهاد دهد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن