مزوتراپی ابرو و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مزوتراپی ابرو به منظور جلوگیری از ریزش ابرو، تسریع رشد ابرو، اصلاح کردن مشکلات ابرو، خونرسانی بهتر به فولیکول‌ها و کاهش چربی زیر پوست ابرو انجام می‌شود. رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی ابرو باعث می‌شود تا نتیجه بهتری بگیرید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
مزوتراپی ابرو

امروزه تکنیک‌های مختلف زیبایی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید ابروهایی زیباتر و پرپشت‌تر، متناسب با ظاهر چهره خود را داشته باشید. در بین گزینه‌های درمانی و زیبایی مختلف، مزوتراپی ابرو یکی از روش‌های موثری است که می‌توان برای این منظور از آن کمک گرفت. اما مزو تراپی ابرو چیست، چطور انجام می‌شود و چه مزیت‌هایی دارد؟ در این مقاله به‌صورت کامل با نحوه مزو ابرو آشنا می‌شویم.

قبل از تصمیم‌گیری به اقدام به مزوتراپی ابرو، حتما با متخصص پوست و مو صحبت کنید تا مطمئن شوید بهترین راه برای نتیجه گرفتن شماست. در پنل دکترتو می‌توانید بهترین متخصصان پوست ومو را در سرتاسر ایران پیدا کرده و نوبت حضوری یا تلفنی دریافت کنید.

مزوتراپی ابرو چیست؟

مزو چیست؟ مزوتراپی ابرو یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند به پرپشت شدن ابروها و تقویت رشد آنها کمک کند. در این روش که توسط یک پزشک یا یک فرد باتجربه انجام می‌شود، محلولی تقویتی که حاوی ترکیبی از مواد مفید برای رشد موهاست، از طریق یک سوزن ظریف و باریک به زیر پوست تزریق می‌شود. این ماده تزریق شده حاوی ترکیبات مفیدی مانند انواع ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و پپتیدهایی است که به رشد موهای ابرو کمک می‌کنند.

سوزن مخصوص مزوتراپی چندین بار به‌صورت تزریق‌های ظریف به نواحی مختلف ابرو وارد می‌شود. به مزوتراپی ابروها، میکرونیدلینگ هم گفته می‌شود، چرا که در این روش از تزریق‌های کوچک زیر پوستی استفاده می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربردهای مزوتراپی ابرو

مزوتراپی ابرو مشابه با مزوتراپی مو بوده و از همان مواد استفاده می‌شود. به‌صورت کلی از طریق تزریق‌های انجام شده در مزوتراپی ابرو، سوراخ‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود که از طریق آنها ترکیبات موثر و فعال موردنیاز برای رشد موها، به فولیکول‌های موی ابرو می‌رسد. به‌این‌ترتیب این ترکیبات فعال فولیکول‌های موی ابروها را فعال کرده و با بیدار کردن آنها، موجب بازسازی رشد موهای ابرو شوند.

متن انگلیسی:
In brief, mesotherapy could be useful for correction of eyebrow problems that contribute to the perception of beauty
ترجمه متن:
به‌صورت خلاصه مزوتراپی ابرو می‌تواند برای اصلاح مشکلات ابرو که روی ظاهر و زیبایی تاثیر می‌گذارد مفید باشد.

hilarispublisher

۱. مزوتراپی و رشد ابروها

این تزریق‌ها به‌صورت هدفمند، خصوصاً در جاهایی که رشد ابروها بسیار کم است انجام می‌شود. نفوذ سوزن اجازه می‌دهد تا مواد مزوتراپی به فولیکول‌های عمیق‌تر هم برسند و در نتیجه با تحریک رشد آنها، موجب پرپشت‌تر شدن ابروها شوند.

علاوه بر این در این تزریق تمامی مواد مفید موردنیاز برای تقویت ریشه موی ابروها فراهم می‌شود و در نتیجه با تقویت فولیکول‌ها، رشد موهای ابرو نیز بیشتر می‌شود. نتیجه آن رشد تارهایی محکم‌تر، شاداب‌تر و درخشان‌تر است. تقویت فولیکول‌های موی ابرو می‌تواند به‌مرور ظاهری متراکم‌تر و خوش حالت‌تر به ابروها ببخشد.

۲. جلوگیری از ریزش ابروها

علاوه بر پرپشت‌تر شدن ابروها، مزوتراپی می‌تواند از ریزش ابرو هم جلوگیری کند. یکی از اهداف انجام این روش جلوگیری از ریزش ابرو، خصوصاً در اثر مواردی مانند آلوپسی، درماتیت، بیماری‌های پوستی و عفونی و افزایش سن و سبک زندگی است. مزوتراپی ابرو با تاثیری که روی تقویت فولیکول موهای ابرو دارد از ضعیف شدن و ریزش آنها جلوگیری می‌کند و جزء بهترین روش‌ها برای درمان ریزش ابرو است.

۳. افزایش خونرسانی به فولیکول های موی ابرو

زمانی که به‌صورت مکرر تزریق‌های ظریف مزوتراپی ابرو انجام می‌شود، این تزریق‌ها و موادی که به همراه آن به زیر پوست وارد می‌شوند می‌توانند موجب بهبود جریان خون و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های موی ابرو شوند که بدون شک نتیجه آن افزایش سلامتی و استحکام تارهای موی ابرو است.

۴. اصلاح کردن مشکلات ابرو

در این روش تزریق‌ها به‌صورت هدفمند در بخش‌هایی که تراکم موهای ابرو بسیار کم است انجام می‌شود؛ بنابراین می‌توان از مزوتراپی ابروها به‌صورت ویژه به‌منظور اصلاح ایرادات ابرو و اصلاح مشکلاتی از جمله عدم تقارن ابروها کمک گرفت. با کمک این روش می‌توان بخش‌هایی از ابرو که مدت‌هاست در آن رشد مویی وجود نداشته را ترمیم کرد تا ظاهر کلی آنها زیباتر و بهتر شود.

۵. افزایش ضخامت تارهای ابرو

با افزایش خون‌رسانی به تارهای ابرو، تامین مواد مغذی برای رشد آنها و بهبود سلامت کلی ابروها، مزوتراپی می‌تواند برای ضخیم‌تر کردن تارهای ضعیف و نازک ابرو هم کاربرد داشته باشد؛ بنابراین کسانی که تار ابروهای بسیار ضعیف و شکننده‌ای دارند می‌توانند از این روش برای تقویت تارهای ابروی خود استفاده کنند. علاوه بر این مزوتراپی می‌تواند به‌تدریج ریشه موهای ابرو را محکم‌تر کرده تا به‌راحتی دچار ریزش نشوند.

۶. کاهش چربی پوست

به‌صورت کلی یکی از کاربردهایی که مزوتراپی دارد کم کردن چربی پوست است. چه در مزوتراپی صورت و چه در مزوتراپی موها، این روش می‌تواند با کنترل فعالیت غدد چربی زیر پوست، میزان چربی پوست سر و صورت را متعادل کند. در نتیجه با انجام مزوتراپی ابرو می‌توان انتظار داشت که میزان چربی پوست زیر ابروها متعادل شود و با کنترل چربی میزان ریزش نیز کاهش یابد.

۷. مزوتراپی ابرو بعد از کاشت

ممکن است برخی از افراد بخواهند از مزوتراپی ابرو به‌عنوان یک درمان مکمل بعد از کاشت ابرو استفاده کنند. در این خصوص باید گفت که حتماً باید منتظر ماند که حداقل یک ماه از کاشت ابرو بگذرد و بعد از آن با توجه به شرایطی که هر فرد دارد، مزوتراپی برای ابروها انجام شود. این کار می‌تواند به افرادی که تار موهای ابروی آنها نازک و ضعیف است کمک کند تا ابروهایی پرپشت‌تر و ضخیم‌تر داشته باشند.

مزوتراپی ابرو برای کاهش چربی پوست کاربرد دارد.
تا یک ماه پس از کاشت ابرو، نمی‌توانید از مزوتراپی ابرو استفاده کنید.

مزوتراپی ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

مزوتراپی ابرو می‌تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که در سنین پایین با مشکلات ریزش ابرو یا کم پشت بودن ابروهای خود درگیرند. این روش می‌تواند با کمترین میزان تهاجمی بودن خود و با احتمال بروز کمترین عوارض به این افراد کمک کند تا ابروهایی سالم‌تر، پرپشت‌تر و ضخیم‌تر داشته باشند.

مزوتراپی ابرو برای چه کسانی مناسب نیست؟

تمامی کسانی که ریزش ابروی آنها بسیار شدید است ممکن است این روش به‌تنهایی نتواند به آنها کمک کند و موجب رشد تارهای ابروی این افراد شوند. علاوه بر این شاید مزوتراپی برای کسانی که زخم‌های فعال پوستی در ناحیه تحت درمان دارند گزینه مناسبی نباشد.

مزایای انجام مزوتراپی ابرو

فواید مزوتراپی مو چیست؟ مزوتراپی ابرو مزیت‌هایی دارد که موجب می‌شود بسیاری آن را به سایر روش‌های زیبایی و درمان ابرو ترجیح دهند. اول از هر چیزی این روش کمترین میزان تهاجم را دارد و می‌توان با انجام آن بدون درد، نیاز به روش‌های تهاجمی، بیهوشی و جراحی به نتایج دلخواه رسید.

در این روش خونریزی وجود ندارد یا میزان آن بسیار کم و ناچیز است. بعد از انجام مزوتراپی ابروها نیاز به گذراندن دوره نقاهت طولانی‌مدت نیست و به‌راحتی می‌توان به‌سرعت به فعالیت‌های روزمره خود بازگشت. این روش کمترین میزان عوارض جانبی را دارد و احتمال بروز خطرات جدی در آن بسیار کم است.

نتایج مزوتراپی معمولاً بسیار طبیعی است و با کمک آن می‌توان در کنار اصلاح مشکلات ابرو، ظاهری طبیعی به آنها بخشید. هزینه آن هم به نسبت سایر روش‌ها بسیار کمتر است و می‌توان با کمترین هزینه به بهترین نتایج دست‌یافت.

با کمک مزوتراپی ابرو می‌توان همزمان چندین هدف را دنبال کرد که از جمله آنها می‌توان به پرپشت‌تر کردن ابروها، جلوگیری از ریزش آنها، تقویت رشد ابرو، کاهش چربی زیر پوست ابروها و افزایش خون‌رسانی به ریشه موی ابروها اشاره کرد. فرایند مزوتراپی بسیار آسان و راحت است و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن تاثیر خود را روی بهبود رشد ابروها بگذارد.

می‌خوای بدونی مزوتراپی ابرو برات مناسبه؟

هر سوالی داری از پزشک بپرس.

روش انجام مزوتراپی ابرو

در کل روش انجام مزوتراپی برای ابروها چندان پیچیده نیست و این روش به‌سادگی در کلینیک قابل انجام است. این روش فاقد هر نوع بیهوشی یا روش‌های تهاجمی است. بیمار در روز درمان برای تزریق آماده می‌شود. ابتدا ناحیه مدنظر برای تزریق تمیز و ضدعفونی می‌شود و سپس در صورت نیاز پزشک از یک ماده بی‌حسی موضعی در آن قسمت استفاده می‌کند. بعد از اینکه ماده بی‌حسی اثر کرد، پزشک بادقت تزریق‌ها را در نواحی موردنیاز انجام می‌دهد.

کوکتل مزوتراپی ابرو چیست؟

سرم یا ترکیبی که در مزوتراپی برای هر فرد تزریق می‌شود ممکن است متفاوت باشد. در واقع هر کلینیک زیبایی از یک نوع به‌خصوص از کوکتل مزوتراپی استفاده می‌کند که ترکیبات آنها و کیفیتی که دارند با هم متفاوت است. استفاده از یک کوکتل ابروی بسیار باکیفیت می‌تواند نتایج بسیار بهتری را هم به دنبال داشته باشد. علاوه بر این قطعاً عوارض جانبی نیز کمتر است. بهتر است در کلینیکی این خدمات را دریافت کنید که کیفیت کوکتل مزوتراپی ابروی خود را تضمین می‌کنند.

متن انگلیسی:
They contain vitamins, minerals, elastin, collagen, vasodilators and other active components
ترجمه متن:
این کوکتل شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، الاستین، کلاژن، و دیگر ترکیبات فعال است.

handeulusal

تعداد جلسات مزوتراپی ابرو

تعداد جلسات مزوتراپی ابرو برای هر فرد متفاوت است و بسته به هدف انجام درمان، شرایط ابروها و ناحیه تحت درمان تعداد جلسات موردنیاز برای هر فرد تعیین می‌شود. معمولاً برای اکثر افراد بین دو تا سه جلسه مزوتراپی برای ابروها نیاز است.

کاربرد مزوتراپی ابرو تقویت ریشه ابرو است.
در مزوتراپی ابرو، ویتامین‌ها و مواد مغذی به فولیکول‌های ابرو تزریق می‌شود.

آمادگی برای انجام مزوتراپی ابرو

قبل از انجام مزوتراپی باید به یک سری نکات توجه کرد. اول‌ از همه مهم است که در خصوص داروهایی که مصرف می‌کنید پزشک خود را در جریان بگذارید، چرا که ممکن است به قطع برخی از داروها نیاز باشد. ترجیحاً باید بین یک تا دو هفته قبل از درمان مزوتراپی مصرف هر نوع نوشیدنی الکلی و دخانیات را قطع کنید.

از مصرف مواد آرایشی پوستی و محصولات لایه‌برداری پوستی در روز قبل از درمان مزوتراپی خودداری کنید. همچنین بهتر است از مصرف ایبوپروفن، مقادیر زیاد کافئین یا مکمل‌هایی که می‌توانند باعث واکنش پوست یا حساس شدن پوست به درمان شوند، خودداری کنید. در صورتی که اخیراً از راکوتان یا محصولات مبتنی بر رتینول استفاده کرده‌اید باید حتماً مدتی صبر کنید تا پوست نازک و حساس شده شما مجدداً ضخیم شود.

مراقبت های لازم بعد از انجام مزوتراپی ابرو

با وجودی که مزوتراپی ابرو به دوره نقاهت خاصی نیاز ندارد، اما انجام یک سری دستورالعمل‌ها به شما کمک می‌کند تا عوارض کمتری را تجربه کرده و به نتایج بهتری دست یابید. بهتر است تا یک روز بعد از تزریق برای بهبود کبودی، ورم و هر نوع التهابی در ناحیه تزریق از مصرف کرم‌ها، مواد آرایشی یا قرارگرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

ناحیه تحت درمان را تا چند ساعت شست‌وشو ندهید و بعد از آن هم از شوینده‌های ملایم به همراه آب ولرم استفاده کنید. به‌هیچ‌عنوان ابروها را ماساژ ندهید یا آنها را نخراشید. ورزش کردن و فعالیت‌های شدید بدنی را نیز تا ۴۸ ساعت بعد از مزوتراپی متوقف کنید. در جدول زیر می‌توانید مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و ابرو را مشاهده کنید.

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی ابرومراقبت‌های بعد از مزوتراپی ابرو
از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن، حداقل یک هفته قبل اجتناب کنید.از شستشوی ناحیه درمان شده حداقل برای ۴۸ ساعت پرهیز کنید.
مصرف الکل را حداقل ۲۴ ساعت قبل از درمان کاهش دهید یا قطع کنید.از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید یا استفاده از سولاریوم برای حداقل ۷۲ ساعت خودداری کنید.
مصرف سیگار و دخانیات را کاهش دهید یا قطع کنید تا جریان خون بهتری داشته باشید.از لمس کردن یا ماساژ دادن ناحیه درمان شده برای حداقل ۲۴ ساعت پرهیز کنید.
از انجام هرگونه درمان پوستی تهاجمی مانند پیلینگ یا لیزر در ناحیه ابرو، حداقل ۲ هفته قبل خودداری کنید.از محصولات آرایشی، کرم‌های مرطوب‌کننده یا هرگونه محصولات تهاجمی پوستی روی ناحیه درمان شده برای حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت اجتناب کنید.
مشاوره با پزشک برای اطمینان از عدم وجود هرگونه مانع یا حساسیت خاص.در صورت تورم یا قرمزی، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید، اما مستقیماً روی پوست نگذارید.
مراقبت های قبل و بعد از مزو ابرو

عوارض و خطرات مزوتراپی ابرو

به‌صورت کلی این روش یک تکنیک ایمن و بی‌خطر برای تقویت ابروهاست و کمترین عوارض را به دنبال دارد. با این حال ممکن است در برخی از افراد به دنبال تزریق واکنش‌های آلرژیک دیده شود. گاهی اوقات برخی بیماران کمی درد و سوزش را در ناحیه تحت تزریق تجربه می‌کنند که کاملاً طبیعی است و معمولاً بعد از چند ساعت برطرف می‌شود. ورم، کبودی و قرمز شدن ناحیه تحت درمان یا التهاب و سوزن‌سوزن شدن نیز از عوارض مزوتراپی مو و ابرو است.

نگران ورم و درد بعد از مزوتراپی ابرو هستی؟ همین الان مشاوره بگیر.

هزینه مزوتراپی ابرو در دکترتو کلینیک

به‌صورت کلی مزوتراپی ابرو یک روش مقرون‌به‌صرفه برای تقویت رشد ابروها و درمان ریزش ابرو محسوب می‌شود. با این حال هزینه این روش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن شرایط ابروهای هر بیمار است. بسته به میزان ریزش و شرایطی که ابروی هر فرد دارد، دوز تزریق و تعداد جلسات مزوتراپی مشخص می‌شود و هزینه برای هر فرد متفاوت است.

علاوه بر این هر کلینیکی از یک سرم متفاوت برای تزریق استفاده می‌کند که قطعاً کیفیت آنها با هم متفاوت است و در هزینه مزوتراپی ابروها نیز تاثیر دارد. در دکترتو کلینیک می‌توانید انتظار باکیفیت‌ترین خدمات را با بهترین قیمت داشته باشید. برای اطلاع از هزینه مزوتراپی ابرو در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوتراپی ابرو یک روش ایمن و با کمترین عوارض جانبی است که می‌تواند به رشد و تقویت ابروها کمک کرده و مانع ریزش آنها شود. این روش می‌تواند به کسانی که ابروهای نازک و کم پشتی دارند کمک کند تا با کمترین هزینه و کمترین خطر، ظاهر ابروهای خود را بهبود ببخشند. برای مشاوره و انجام مزوتراپی بهتر است به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کرده و با یک متخصص پوست مو و زیبایی در این زمینه مشورت کرد.

قبل از انجام مزوتراپی ابرو بهتر است با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

مزوتراپی ابرو نقاهت خاصی ندارد و فقط باید تا 48 ساعت یک سری دستورالعمل‌ها را رعایت کرد.

نه این کار معمولاً با تزریق بی‌حسی موضعی همراه است.

بهتر است تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از مواد آرایشی استفاده نکرد.

تعداد جلسات در هر فرد باتوجه‌به شرایط ابروها تعیین می‌شود.

مزوتراپی در دوران بارداری ممنوع است و انجام آن پیشنهاد نمی‌شود.

بله اما باید حداقل یک ماه از زمان کاشت ابرو گذشته باشد.

خیر، اما این روش می‌تواند مکمل درمان کاشت ابرو باشد.

محبوب‌ترین مارک مزوتراپی ابرو مارک رویتاکر است.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن