کاشت ابرو روشی دائمی برای زیبایی ابروها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کاشت ابرو روشی جدید برای زیبایی ابروهای کم حجم است. این روش دائمی بوده و حالت ابروها را خوش‌فرم می‌کند. البته کاشت عوارضی هم به همراه دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 11 دقیقه
کاشت ابرو چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

از گذشته خانم‌ها به زیبایی ابروهای خود اهمیت می‌دادند. آرایش ابروها با محصولات مختلف از روش‌های همیشگی زیبایی به‌خصوص برای خانم‌هایی با ابروهای کم پشت بوده است. اما این روش‌ها دائمی نبوده و امروزه روشی به نام کاشت ابرو به دلیل دائمی بودن بسیار محبوب شده است. اگر قصد کاشت دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم کاشت ابرو چیست؟ چه مراحلی برای آن طی می‌شود؟ چند مدل کاشت دارید؟ عوارض این روش زیبایی چیست؟ هزینه کاشت ابرو چقدر است؟ ماندگاری آن تا چه مدت است؟

درصورتی‌که برای کاشت ابرو می‌خواهید به دکتر پوست و مو مراجعه کنید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو در واقع یک روش پیوند مو است. برای افرادی که ابروهای کم‌پشت یا بد حالت دارند، این روش می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در چهره داشته باشد. در این روش زیبایی از موهای خود شخص برای کاشت استفاده می‌شود تا ابروها ظاهر زیباتر و پرتری داشته باشند. برای پیوند معمولا مو از پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش برداشته شده و به ناحیه ابرو منتقل می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

دلایل ریزش مو ابرو چیست؟

ریزش مو ابرو دلایل مختلفی دارد. اگر ریزش ابروهای شما زیاد است، ابتدا باید دلیل آن را پیدا کرده و سپس برای کاشت اقدام کنید. اگر علت ریزش، بیماری خاصی باشد، کاشت هم نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. علل اصلی ریزش ابرو عبارتند از:

  • بیماری خودایمنی آلوپسی آره آتا
  • کمبود مواد مغذی در بدن
  • اگزما
  • پسوریازیس
  • درماتیت تماسی
  • کچلی (نوعی بیماری با عامل قارچ)
  • مشکلات تیروئید
  • بیماری هانسن
  • استرس و اضطراب
  • بارداری زایمان
  • پیری.
کاشت ابرو چیست
اگر ابروهای شما ریزش دارد یا دچار زخم و سوختگی شده است، می‌توانید با این روش حالت آن را بهتر کنید.

کاشت ابرو چگونه است؟

این روش زیبایی مشابه همان کاشت مو سنتی است. برای انجام کاشت ابتدا مو به همراه فولیکول از ناحیه پشت گوش یا گردن گرفته می‌شود. انتقال فولیکول بسیار مهم است. در این صورت پس از ریزش ابرو دوباره موهای جدید در ابرو رشد می‌کند. کاشت ابرو معمولا با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود؛ بنابراین شما در طول عمل چیزی احساس نمی‌کنید. کل فرایند انتقال گرافت مو حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

مراحل کاشت ابرو چگونه است؟

برای انجام این عمل زیبایی ابتدا متخصص گرافت‌های مو را از پشت گوش یا گردن برداشته و برای یک ساعت آنها را در یک محفظه قرار می‌دهد. این محفظه حاوی محلول نمک سرد است. سپس ناحیه ابروها به طور کامل بی‌حس شده و مراحل انتقال انجام می‌شود. پزشک برش‌هایی در این ناحیه ایجاد کرده تا فولیکول‌های مو را در محل مناسب قرار دهد.

پس از عمل در محل فولیکول‌های پیوند شده پوسته‌هایی ایجاد می‌شود. ایجاد این پوسته‌ها کاملا طبیعی بوده و چند روز پس از پیوند از بین می‌روند.


انواع روش کاشت ابرو

همان‌طور که گفتیم این روش زیبایی مشابه کاشت مو است. موهای سر به ابروها منتقل شده و ظاهر ابروها پرتر دیده می‌شود. برای انجام کاشت دو روش در کلینیک کاشت ابرو انجام می‌شود که متخصص باتوجه‌به شرایط شخص یکی از آنها را انتخاب می‌کند. این دو مدل عبارتند از:

  • کاشت ابرو به روش FUE (استخراج واحد فولیکولی): در این روش موها به‌وسیله پانچ دستی یا تکنیک‌های روباتیک از بانک مو برداشته شده و به ناحیه ابرو منتقل می‌شود. در این مدل کاشت زخم‌های خطی کمتر بوده و بهبودی سریع‌تر است. البته زمان برداشت طولانی و موهای کوتاه روی کیفیت کاشت می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.
  • کاشت ابرو به روش FUT (پیوند واحد فولیکولی): تکه از موها بریده شده و فولیکول مو برای پیوند بهتر و فرم مناسب منتقل می‌شود. برش سریع‌تر بوده و موها بلندتر است. موی بلند به بالارفتن کیفیت کاشت کمک می‌کند. در این تکنیک اسکارهای خطر ایجاد شده و روند بهبودی طولانی‌تر است.
عوارض کاشت ابروانواع روش کاشت ابرو
تورم خفیفکاشت ابرو به روش FUT
کبودیکاشت ابرو به روش FUE
پوسته‌پوسته شدن پوست ناحیه ابرو—-
عوارض کاشت ابرو و انواع روش‌های آن

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. متخصص باید برحسب تعداد پیوند موردنیاز قیمت را تعیین کند. همچنین موقعیت کلینیک کاشت ابرو و میزان تخصص پزشک در قیمت‌گذاری تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل تا زمانی که برای مشاوره حضوری نزد پزشک نروید از قیمت دقیق مطلع نمی‌شوید.

هزینه کاشت ابرو دائمی در سال ۱۴۰۲ حدودا ۱۲ میلیون تومان است.

اینفوگرافی انواع روش‌های کاشت ابرو
اینفوگرافی انواع روش‌های کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو

برخی از عوارض کاشت طبیعی بوده و پس از چند روز از بین می‌روند. این عوارض شایع عبارتند از:

  • پوسته‌پوسته شدن پوست ناحیه ابرو
  • کبودی
  • تورم خفیف

علاوه بر اینها برخی از عوارض احتمالی وجود دارد که ممکن است به دلیل عدم حرفه‌ای بودن پزشک ایجاد شوند. از جمله:

  • برخی از پیوندها جواب نداده و باعث رویش موها به‌صورت تکه‌تکه می‌شوند.
  • ناهماهنگی بین ابروها
  • رشد مو در جهات مختلف

عوارض نادر این روش زیبایی شامل موارد زیر است.

  • عفونت
  • ملتهب و عفونی شدن فولیکول‌های مو (فولیکولیت)
  • جای زخم
  • کبودی و تورم شدید

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو چیه؟

همین حالا مشاوره بگیر!

علت ریزش ابرو بعد از کاشت

پس از کاشت مقداری از موها می‌ریزد. این مورد جای نگرانی نداشته و کاملا طبیعی است. رشد مجدد موها حدود ۳ ماه بعد از عمل شروع می‌شود. گاهی حتی ممکن است تا ۹ ماه بعد از عمل تغییراتی در رشد موها احساس کنید. مدت‌زمان رشد مجدد از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

این عمل زیبایی دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. ممکن است در چند روز اول کمی اطراف ابروها پوسته‌پوسته شود. به‌هیچ‌وجه به پوسته‌ها دست نزنید. بهتر است تا سه هفته از انجام ورزش‌های شدید دوری کنید. اگر هرگونه خونریزی، تورم شدید یا چرک در ناحیه ابروها مشاهده کردید، حتما با پزشک تماس بگیرید. بعد از چند هفته ممکن است تعدادی از موها بریزند. این روند کاملا طبیعی است. به دلیل رشد موها بیشتر از اندازه ابرو معمولی باید آنها را کوتاه کنید.

درمان ورم چشم بعد از کاشت ابرو

معمولا تا ۵ روز تورم و کبودی خفیفی در ناحیه ابرو مشاهده می‌شود. معمولا پزشک برای کاهش این عارضه اسپری سالین تجویز می‌کند. این اسپری را باید هر ۲ یا ۳ ساعت استفاده کنید. همچنین داروهای آنتی‌بیوتیک، مسکن و استروئید تجویز می‌شوند که باید تا ۵ روز مصرف شوند.

رفع کبودی دور چشم بعد از کاشت ابرو

معمولا ۳ تا ۵ روز بعد از انجام عمل قرمزی و کبودی اطراف چشم‌ها و ابروها کاملا طبیعی است و پس از حداکثر یک هفته به طور کامل از بین می‌رود. به همین دلیل نیاز به درمان خاصی نداشته و فقط باید چند روز صبر کرد. اما اگر تورم و کبودی هر روز شدیدتر شد یا دچار خونریزی شدید باید به پزشک مراجعه کنید تا علت مشخص شود.

تقویت ابرو بعد از کاشت

برای تقویت ابروها بعد از انجام عمل تا ۲۴ ساعت ابروهای خود را نشویید. پس از ۲۴ ساعت باید از اسپری فولیکول نرمال سالین استفاده کنید. این اسپری را هر دو تا سه ساعت به ابروها بزنید. این کار باعث مرطوب ماندن پیوند ابروها می‌شود.

عکس انواع مدل کاشت ابرو

انواع مختلف مدل برای کاشت وجود دارد. پزشک باتوجه‌به چهره مراجعه‌کننده می‌تواند مدل ابروی کمانی، ابروی هشتی، ابروی نازک، ابروی پهن، ابروی کوتاه و ابروی بلند را پیشنهاد دهد. در تصویر زیر می‌توانید مدل‌های مختلف ابرو را مشاهده کنید.

انواع مدل کاشت ابرو
انواع مدل کاشت ابرو را در تصویر مشاهده می‌کنید.

کاشت ابرو مردانه

این روش زیبایی به‌تازگی در میان آقایان نیز محبوب شده است و برای ازبین‌بردن عیوب ابرو مانند زخم و شکستگی یا کم‌حجم بودن آن این عمل را انجام می‌دهند. برای کاشت ابروی آقایان باید دقت داشت که حالت ابروها زنانه نشود. مدل ابروها باید طبیعی باشد و ظاهر مردانه را حفظ کند.

کاشت ابرو طبیعی دخترانه

این عمل را افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در کلینیک کاشت ابرو انجام دهند. مدل ابروها کاملا به نظر شما بستگی دارد. پزشک طبق سلیقه شما مدلی طراحی می‌کند تا مطمئن شود این مدل مناسب چهره شما است.

نتیجه کاشت ابرو بعد از یک سال چگونه است؟

نتیجه کاشت بعد از یک سال به عوامل مختلفی بستگی دارد. در برخی افراد پس از یک سال مدل ابرو تغییری نکرده و ریزش زیادی ندارد. اما در برخی دیگر ریزش ابروها زیاد می‌شود. این موضوع به سبک زندگی، علت ریزش و نوع کاشت بستگی دارد. اگر علت ریزش ابروها بیماری زمینه‌ای باشد و آن را پیش از کاشت درمان نکنید، احتمال ریزش مجدد پس از یک سال وجود دارد.

عکس قبل و بعد کاشت ابرو
در بیشتر افراد کاشت پس از مدت یک سال به خوبی ظاهر خود را حفظ می‌کند.

برداشتن و کاشتن گرافت‌ها برای کاشت ابرو چطور است؟

در این روش گرافت مو از ناحیه سر برداشته می‌شود. برای پیوند این گرافت‌ها به ناحیه ابرو حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ پیوند باید انجام شود. این تعداد پیوند ۲ تا ۳ ساعت زمان می‌برد. در برخی افراد ممکن است تعداد پیوند کمتر یا بیشتر شود.

جدیدترین روش کاشت ابرو کدام است؟

جدیدترین روش کاشت در حال حاضر روش FUT است. همان‌طور که گفتیم در این روش برشی از پوست محل بانک مو برداشته شده و گرافت مو برای پیوند آماده‌سازی می‌شود. در این روش کیفیت کار بالاتر رفته و احتمال ریزش ابروها کمتر می‌شود.

کاشت مو و کاشت ابرو به‌صورت هم‌زمان ممکن است؟

اگر قصد دارید کاشت مو و ابرو را انجام دهید، می‌توانید از پزشک بخواهید آنها را هم‌زمان انجام دهد. این عمل هیچ مشکلی نداشته و متخصص می‌تواند در یک روز هر دو کاشت را انجام دهد.

کاشت ابرو و مژه به‌صورت هم‌زمان ممکن است؟

کاشت و اکستنشن مژه روش‌هایی برای بلندتر و حجیم شدن مژه‌ها است. اگر به دنبال جراحی کاشت مژه روی مژه‌های بالا یا پایین هستید، می‌توانید هم‌زمان با کاشت ابرو آن را انجام دهید. اما اکستنشن مژه روش طبیعی نبوده و مژه‌های مصنوعی بین مژه‌های طبیعی با چسب قرار می‌گیرند. این روش بیشتر از چند ماه ماندگاری نداشته و مراحل آن ارتباطی به پیوند موی ابرو ندارد.

برای ابرو کاشت شده می‌توانیم از صابون ابرو استفاده کنیم؟

اگر تمایل دارید بعد از این عمل از صابون ابرو برای لیفت ابروها استفاده کنید، باید حداقل یک ماه صبر کنید. زیرا استفاده از انواع لوازم‌آرایش ابرو در ماه اول باعث اختلال در روند پیوند شده و احتمال ریزش را افزایش می‌دهد.

ابرو کاشت شده را می‌توانیم لیفت کنیم؟

اگر می‌خواهید هم‌زمان کاشت و لیفت ابرو و پیشانی انجام دهید، بهتر است ابتدا کاشت را در برنامه خود قرار دهید. بسیاری از افراد پس از انجام این عمل و تغییر حالت ابرو از انجام جراحی لیفت منصرف می‌شوند. اما اگر تمایل به انجام لیفت داشتید، می‌توانید یک ماه بعد از کاشت برای آن اقدام کنید.

کاشت ابرو در آرایشگاه یا کلینیک پوست و مو؟

این عمل زیبایی بسیار حساس بوده و به‌هیچ‌وجه نباید توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شود. حتما پیش از کاشت مشاوره با دکتر پوست و مو را در نظر داشته باشید. پزشک باتوجه‌به مدل ابروها و نیاز شما تعداد پیوندها را تعیین کرده و عوارض جانبی این روش را به شما یادآور می‌شود. کاشت باید توسط متخصص پوست و مو یا متخصص زیبایی انجام شود. پزشک می‌تواند این عمل را در مطب یا کلینیک زیبایی انجام دهد.

انجام این روش توسط افراد نابلد باعث بروز عوارض خطرناک و عدم رضایت از مدل ابروها می‌شود. برخی افراد به دلیل کاهش هزینه کاشت را به افراد غیرحرفه‌ای سپرده و دچار عوارض شدیدی می‌شوند. برای کاشت ابرو در تهران، کاشت ابرو در شیراز یا هر شهر دیگری حتما به دنبال کلینیک کاشت ابرو باشید و از تخصص پزشک مطمئن شوید.

آیا کاشت ابرو طبیعی است؟

روش کاشت ابرو یک روش کاملا طبیعی است که از موهای خود شخص برای کاشت استفاده می‌شود. به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

می‌خوای ابرو بکاری؟ همین حالا از بهترین دکتر نوبت بگیر!

روش‌های جایگزین برای کاشت ابرو چیست؟

اگر به دنبال تغییر در ابروهای خود هستید و نمی‌خواهید کاشت انجام دهید، روش‌های دیگری برای زیبایی ابرو وجود دارد که هرکدام مزایا و معایبی به همراه دارند. شما می‌توانید از روش‌های مختلف تاتو ابرو برای زیبایی ابروها استفاده کنید. امروزه تکنیک‌های مختلفی برای تاتو وجود دارد که متناسب با سلیقه شما ابروها تغییر کنند. برای تغییرات کوتاه‌مدت در ابرو نیز می‌توان از روش لیفت ابرو در سالن‌های آرایش استفاده کرد. در این روش به دلیل بالارفتن جهت ابروها، ظاهر آنها پرپشت‌تر و مرتب دیده می‌شود.

تاتو ابرو بهتر است یا کاشت ابرو؟

تاتو ابرو کاملا دوبعدی بوده و روی ابروها فقط رنگ ایجاد می‌کند. این رنگ پس از گذشت یک یا دو سال به‌مرور به سمت رنگ قرمز رفته و کم‌رنگ می‌شود. اگر می‌خواهید مدل کاملا طبیعی داشته باشید، روش کاشت مناسب‌تر است. با انجام این عمل ابروها به طور سه‌بعدی حالت گرفته و چهره طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

هاشور ابرو بهتر است یا کاشت ابرو؟

هاشور ابرو یکی از تکنیک‌های تاتو ابرو است که به دلیل ایجاد خطوطی شبیه به موی ابرو ظاهری طبیعی‌تر نسبت به تاتوهای قدیمی دارد. اما بازهم نمی‌تواند به‌اندازه کاشت طبیعی به نظر برسد.

کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

میکروبلیدینگ یک روش تاتو ابرو است که هیچ مویی به ابروها اضافه نمی‌شود. به همین دلیل به‌اندازه روش کاشت، طبیعی به نظر نمی‌رسد. همچنین این روش موقتی بوده و پس از چند سال رنگ تاتو قرمز دیده می‌شود. به همین دلیل باید دوباره آن را ترمیم کرد.

آیا سوختگی با کاشت ابرو پوشیده می‌شود؟

جای هر نوع سوختگی و زخم در ابروها را می‌توان با عمل کاشت برطرف کرد. در این عمل، محل سوختگی کامل پر شده و گرافت مو در این ناحیه پیوند زده می‌شود.

بعد از کاشت ابرو نیاز به اصلاح و کوتاهی مو داریم؟

موهای پیوند شده نسبت به موی ابروی طبیعی بیشتر رشد می‌کند. به همین دلیل برای مرتب بودن ابروها باید حداقل هر ۳ یا ۴ روز یک‌بار ابروهای خود را قیچی کنید.

آیا ابروی کاشته شده رشد می‌کنند؟

برای کاشت معمولا موها از ناحیه سر برداشته می‌شوند. به همین دلیل این موها بیشتر از ابروهای طبیعی رشد می‌کنند. شما باید بعد از کاشت هرچند روز یک‌بار ابروهای خود را با قیچی کوتاه کنید.

تعیین طرح ابروها قبل از کاشت

اگر بابت مدل ابروهای خود بعد از کاشت نگران هستید، می‌تواند در زمان تعیین طرح ابرو برای عمل تصمیم بگیرید. متخصص در جلسه مشاوره باتوجه‌به سلیقه شما و نوع مدلی که به چهره شما می‌آید، طرح ابروها را تعیین می‌کند. اگر طرح موردنظر مورد قبول شما باشد، کاشت دقیقا با همان مدل انجام می‌شود.

عمل کاشت ابرو
قبل از عمل کاشت می‌توان طرح ابروها را تعیین کرد.

بانک اهدایی مو برای کاشت ابرو از بدن هستند؟

بانک اهدایی معمولا از گردن یا پشت گوش برداشته می‌شود. موهای پیوندی باید تشابه زیادی به موی طبیعی ابرو داشته باشند. به همین دلیل نمی‌توان از هر قسمتی مو را برداشت. برخی از پزشکان نیز ممکن است از موهای ناحیه پا برای پیوند مو استفاده کنند.

کاشت ابرو روی تتو ممکن است؟

انجام کاشت بعد از تاتو نه‌تنها امکان‌پذیر است؛ بلکه برخی از پزشکان نیز آن را توصیه می‌کنند. زیرا تاتو باعث پرشدن ابروها شده و اگر بعد از کاشت، موها در نواحی کوچکی دچار ریزش شوند، آن نواحی خالی دیده نمی‌شود.

کاشت ابروی نچرال به چه صورت است؟

کاشت ابرو روشی کاملا نچرال است. در این روش شما می‌توانید از پزشک بخواهید مدلی برای شما انتخاب کند که ظاهری کاملا طبیعی داشته باشد. درصورتی‌که در روش‌های دیگری مانند تاتو ابرو نمی‌توان انتظار کاملا نچرال بودن داشت.

ریزش ابرو بعد از جراحی کاشت ابرو تا چه مقدار و چه زمانی طبیعی است؟

تا چند هفته پس از انجام عمل ریزش ابروها کاملا طبیعی است. معمولا حدود ۳ ماه بعد از کاشت، موها مجدد رشد می‌کنند. ریزش ابروها نباید در حدی باشد که ظاهر ابروها کاملا تکه‌تکه به نظر برسد. اگر ابروهای شما بیش از حد ریزش دارد، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود.

ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

این روش به‌عنوان روش دائمی شناخته می‌شود. اما برخی افراد در دو سال اول از نتایج کاشت راضی هستند. پس از دو سال معمولا موها شروع به ریختن می‌کنند. در برخی افراد هم ممکن است نتایج حاصل از کاشت تا سال‌ها باقی بماند و نیازی به ترمیم نداشته باشد. اگر قصد انجام این کار را دارید، باید برای کاشت دوباره در آینده آماده باشید.

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

هر دو روش FUE و FUT مزایا و معایبی دارند. متخصص باید باتوجه‌به مدل ابرو و مقدار لازم مو برای کاشت تصمیم بگیرد که کدام روش بهتر است. روش FUE زخم کمتری ایجاد کرده و سرعت بهبودی آن بیشتر است. اما در روش FUT کیفیت کاشت بالاتر می‌رود.

آیا کاشت ابرو خوب است؟

هر نوع روش زیبایی برای برخی افراد گزینه خوبی بوده و برای برخی افراد مناسب نیست. اگر ابروهای شما نازک است، جای زخم دارید یا دچار ریزش ابرو شده‌اید، می‌توانید با این روش به ظاهری ایدئال برسید.

بهترین کاندید برای کاشت ابرو کیست؟

افراد به دلایل مختلفی سراغ کاشت ابرو می‌روند. در برخی افراد ممکن است قسمتی از ابرو ریخته باشد، جای زخم روی ابرو باشد، میل غیرقابل‌کنترل به کندن ابروها داشته باشند (بیماری تریکوتیلومانیا)، بیماری خودایمنی داشته باشند یا به دلیل بیماری خاصی مانند کم‌کاری تیروئید ریزش ابرو داشته باشند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

روش کاشت ابرو برای خانم‌ها با آقایان متفاوت است؟

مراحل کاشت در خانم‌ها با آقایان هیچ تفاوتی ندارد. تنها تفاوت در مدل ابروها است. ابروی آقایان نباید حالت زنانه بگیرد. ایجاد مدل خطی و منظم باعث زنانه شدن چهره می‌شود. در هر شهر و استانی که زندگی می‌کنید، برای کاشت ابرو در تهران، کاشت ابرو در اصفهان، شیراز یا هر شهر دیگری حتما به متخصصی مراجعه کنید که سابقه کاشت ابروی آقایان را داشته باشد.

کاشت ابرو آقایان
مدلی که برای ابروی آقایان انتخاب می‌شود، نباید چهره را زنانه نشان دهد.

آیا ابروی کاشته شده دائمی است؟

این روش دائمی بوده و نیازی به ترمیم ندارد. اما در برخی افراد ممکن است موها دچار ریزش شده و پس از چند سال ابروها کمی خالی شود. به همین دلیل باید با آمادگی برای انجام دوباره کاشت این عمل را انجام دهید.

موهای اهدایی در کاشت ابرو از کجا برداشته می‌شود؟

معمولا برای کاشت ابرو موها را از قسمت پشت گوش یا نزدیک گردن برمی‌دارند. مو باید همراه با فولیکول برداشته شده و به ناحیه ابروها منتقل شود.

عمل کاشت ابرو چقدر طول می‌کشد؟

این عمل حساسیت بالایی داشته و مدت‌زمان آن به تعداد موهای لازم برای پیوند بستگی دارد. اما به‌طورکلی معمولا عمل حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

آیا شکستگی با کاشت ابرو مخفی می‌شود؟

معمولا شکستگی در ناحیه ابرو به دلیل رشد نکردن موها در آن قسمت کاملا مشخص می‌شود. روش کاشت یک گزینه بسیار خوب برای رفع این مشکل است. با انجام این عمل ابروها یک‌دست شده و شکستگی مخفی می‌شود.

برای کاشت ابرو به کدام دکتر باید مراجعه کنیم؟

اگر از مدل ابروهای خود راضی نیستید و به دنبال روشی برای زیبا و پرشدن ابروها هستید، باید به متخصص پوست و مو یا دکتر زیبایی در کلینیک کاشت ابرو مراجعه کنید. پزشک باتوجه‌به مدل ابروهای شما تعداد حدودی پیوند را تعیین کرده و مدل‌های مناسب را به شما نشان می‌دهد. متخصص باید تمامی مزایا و معایب این روش را به مراجعه‌کننده توضیح دهد تا شخص باتوجه‌به این نکات برای انجام عمل تصمیم بگیرد.

برای پیداکردن بهترین متخصص پوست و مو یا متخصص زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره کاشت ابرو

  1. سلام سنگ سفیدی هستم گفت:

    می‌خام ببینم با ۶۴سال سن میتونم کاشت ابرو داشته باشم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      منتها زیر نظر متخصص