سکس تراپی چیست؟ درمانگر جنسی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سکس تراپی چیست؟ برای حل چه مشکلاتی باید به سکس تراپیست مراجعه کنیم؟ بهترین سکس تراپ را از کجا پیدا کنیم؟ سکس تراپی موثر است؟ درمانگر جنسی چه می کند؟

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

سکس تراپی

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

ادامه پادکست را می‌توانید در این بخش گوش دهید:

داشتن یک زندگی جنسی سالم و رضایت بخش، برای زندگی انسان ها بسیار ضروری است. چون بر جنبه های مختلفی از زندگی مان تاثیر دارد. علاوه بر اینکه رابطه جنسی یک بخش طبیعی و سرگرم کننده زندگی است، داشتن زندگی جنسی خوب فواید فیزیکی بسیاری هم دارد. از جمله فشار خون پایین تر، قلب سالم تر و استرس کمتر و غیره. اما گاهی اوقات، مسایل جنسی تبدیل به نگرانی و اضطراب بزرگی برای برخی افراد می شود. اختلال در زندگی و عملکرد جنسی فرد، می‌ تواند منجر به مشکلاتی در رابطه، از دست دادن اعتماد به نفس و تاثیرات منفی دیگری شود.

در اکثر موراد وقتی مشکل جنسی را تجربه می‌ کنید، احتمالا آخرین چیزی که می‌ خواهید انجام دهید این است که در مورد آن صحبت کنید. اما اگر از صحبت کردن در مورد مشکلات جنسی خود خجالت می کشید، بدانید که مشکلات جنسی تنها برای شما رخ نمی دهد. در واقع طبق آمار، ۴۳ درصد از زنان و ۳۱ درصد مردان، دچار اختلال عملکرد جنسی هستند.

در دکترتو می‌توانید با بهترین روانشناس در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

علاوه بر مسائل فیزیکی یا روانشناختی، گاهی نداشتن آگاهی درست نسبت به آناتومی بدن، هم می تواند منجر به مشکلاتی در روابط جنسی شود. دستگاه تناسلی زنان و دستگاه تناسلی مردان، هر دو سیستم های پیچیده ای هستند که شناخت درست آن، می تواند به درک بهتر از رابطه جنسی و بهبود کیفیت آن کمک کند.

در روان‌شناسی شاخه ای به نام سکس تراپی وجود دارد که برای پیدا کردن ریشه مشکلات جنسی و حل کردن آنها طراحی شده است. مشکلاتی که ممکن است کاملا فیزیکی باشند، مانند گردش خون پایین. یا اینکه ریشه در اختلالات روانی، مانند اضطراب، استرس و اعتماد به نفس داشته باشند.

سکس تراپی به افراد و زوج ها کمک می کند تا راهی برای ساختن یک ارتباط صادقانه و راحت پیدا کنند. تا از طریق این ارتباط، روی نگرانی ها و چالش های فردی یا رابطه شان کار کنند. و در نهایت یک زندگی جنسی سالم و شاد داشته باشند.

رابطه جنسی سالم
برای داشتن رابطه جنسی سالم می توانید از سکس تراپیست کمک بگیرید.

سکس تراپی چیست؟

سکس تراپی یک شاخه تخصصی از روان‌ درمانی است. سکس تراپی از طریق بررسی عوامل پزشکی، روانشناسی، فردی و یا بین فردی که بر رضایت جنسی فرد تاثیر می گذارد، به افراد کمک می کند تا زندگی جنسی رضایت بخشی را داشته باشند.

در جلسات سکس تراپی، شما می‌ توانید در مورد عملکرد جنسی، احساسات جنسی و صمیمیت با درمانگر خود صحبت کنید. سکس تراپی تنها مختص زوجین نیست و فرد به صورت تکی نیز می تواند از این درمان استفاده کند. سکس تراپی می‌تواند برای افراد در هر سن، جنسیت و با هر گرایش جنسی موثر باشد.

هدف از سکس تراپی کمک به افراد برای گذر از چالش‌ های فیزیکی و عاطفی گذشته شان است. تا بتوانند رابطه ای ارضا کننده و زندگی جنسی لذت بخشی را داشته باشند.

سکس تراپی معمولا یک درمان کوتاه‌ مدت و با تعداد محدود جلسات است. با این حال، برنامه‌ های درمانی و طول مدت درمان به نگرانی ها و مشکلات فرد و هدف درمان بستگی دارد. برخی مشکلات در یک یا دو جلسه برطرف می شوند و برخی از مشکلات هم به سال ها درمان نیاز دارند.

سکس تراپیست کیست؟

سکس تراپیست ها معمولا روانشناس و روان پزشکان مجاز، مددکاران اجتماعی، مشاوران خانواده و ازدواج یا تراپیست های دارای مجوز هستند. سکس تراپیست ها علاوه بر آموزش های پایه، آموزش های پیشرفته در رابطه با سلامت رابطه عاطفی و جنسی هم دیده اند. دکتر هاله رامتین فر سکس تراپیست در وب سایت دکترتو در این رابطه مشاوره های لازم را می دهد.

سکس تراپی مانند بقیه درمان های روان شناسی، یک گفتار درمانی است. یعنی بر خلاف باورهای عجیب و غریبی که وجود دارد، سکس تراپیست ها فقط و فقط با شما صحبت می کنند. هیچ تماس یا ارتباط جنسی یا معاینه ای در طول جلسات درمان جنسی وجود ندارد.

سکس تراپیست
سکس تراپیست

برای چه مشکلاتی باید به سکس تراپیست مراجعه کنیم؟

سکس تراپیست ها برای درمان طیف گسترده‌ ای از مشکلات مربوط به سکس آموزش دیده‌اند. از نظر تجربی و به گفته روان درمانگران جنسی، عمده سوءتفاهمات و مشکلات جنسی بین زوجین از دو نوع است: میل جنسی پایین و عدم توافق زوجین در دفعات سکس.

عمده مشکلات جنسی بین زوجین از دو نوع است: میل جنسی پایین و عدم توافق زوجین در دفعات سکس.

در ادامه لیستی از مشکلاتی که برای حل آنها می توانید از سکس تراپیست کمک بگیرید را آورده ایم. هر چند این لیست به موارد زیر محدود نمی شود:

۱. استرس یا اضطراب در مورد سکس:

شما ممکن است نگرانی‌ ها و اضطراب هایی در مورد رابطه جنسی داشته باشید. این استرس گاها به قدری زیاد می شود که در رابطه جنسی شما با شریک تان تداخل ایجاد می کند.

چگونه رابطه‌ی جنسی بهترین داشته باشیم؟

از سکس تراپیست بپرس!

۲. بی تمایلی به سکس (سردمزاجی) یا تمایلات جنسی نامنطبق:

شما یا شریک زندگیتان ممکن است به یک اندازه، برای برقراری رابطه جنسی، تمایل نداشته باشید. این مساله عموما در تعداد دفعات نیاز به سکس، خود را نشان می دهد. و ممکن است این حس را به شریک جنسی تان بدهد که شما به او بی تمایل هستید. و یک حس عدم امنیت در او ایجاد کند. که در ادامه می تواند مشکلات و چالش های عاطفی و جنسی زیادی را ایجاد کند.

۳. مشکل نعوظ:

شما ممکن است به سادگی از نظر جنسی تحریک نشوید و یا بر عکس چیزهای خیلی عادی و نرمال شما را تحریک کند. اختلالات نعوظ علاوه بر مسائل فیزیکی، ممکن است ناشی از مسائل روانشناختی هم باشد. مسائلی مثل استرس، کار یا فشارهای روانی، مشکلات عاطفی. سکس تراپی هم می تواند یکی از گزینه های درمانی درمورد اختلالت نعوظ باشد.

۴. زودانزالی و سکس تراپی:

مشکل زود انزالی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. و گاها حل این مشکل به ترکیبی از روش های درمانی نیاز دارد. بربا حل مشکل زود انزالی ابتدا بهتر است به اورولوژیست مراجعه کنید. اما اگر زود انزالی ریشه در مسائل روانشناختی داشته باشد، سکس تراپی می توند به حل این مشکل کمک کند.

در دکترتو می‌توانید با بهترین روانشناس در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۵. اعتیاد به سکس یا پورنوگرافی:

البته همه ی سکس تراپیست ها درمان این مشکل را قبول نمی کنند. اما برخی از آنها برای کمک به شما برای مقابله با رفتارهای اعتیاد آور مربوط به رابطه جنسی آموزش‌ دیده اند.

۶. سوء استفاده جنسی:

افرادی که قربانی آسیب های و سوء استفاده های جنسی هستند، اغلب با چالش‌ هایی در مورد سکس و روابط جنسی آینده شان مواجه می شوند. سکس تراپیست تا حد زیادی می تواند به حل این مشکل در افراد قربانی تجاوز یا سوء استفاده های جنسی دیگر کمک کند.

۷. گرایش جنسی یا هویت جنسیتی:

افراد زیادی وجود دارند که در تعیین یا پذیرش گرایش جنسی یا هویت جنسی خود مشکل دارند. این افراد مطمئنا در زندگی جنسی خود مشکلات بزرگی خواهند داشت. سکس تراپی می تواند در پیدا کردن هویت جنسی و پذیرش آن، به افراد کمک زیادی بکند.

۸. نزدیکی دردناک:

این مورد برای خانم ها اتفاق می افتد. این دسته از خانم ها، درد زیادی را در زمان دخول و حین رابطه جنسی تجربه می کنند. اگرچه درد هنگام مقاربت می تواند ناشی از مشکلات پزشکی باشد. اما گاها رد پای مشکلات و مسائل روانی هم در مشکل دخول دردناک دیده می شود. نزدیکی دردناک گاهی اوقات می‌ تواند مربوط به استرس یا اضطراب در رابطه با سکس باشد.

چرا رابطه‌ی جنسی دردناک دارید؟ برای اطمینان مشاوره بگیر!

۹. مشکلات تصویر بدنی (ذهنیت هر شخص از اندام خود) یا اعتماد به نفس:

این مشکل به خصوص در فرهنگ هایی وجود دارد که ارزش بالایی برای جذابیت جتسی و فیزیکی قائل می شوند. و این ذهنیت عموم، گاها در افراد این استرس را ایجاد می کند که آیا اندام آنها از نظر عموم جذاب است یا نه. این استرس بزرگ بر اعتماد به نفس آنها هم تاثیر می گذارد و در نهایت باعت می شود که حس ارزشمندی فرد به چالش کشیده شود. و قاعدتا بر زندگی جنسی فرد تاثیر می گذارد.

۱۰. تغییرات جنسی مربوط به شرایط زندگی:

ممکن است شما حس کنید که به دلایل مختلف مثل بچه‌دار شدن، پیری، شرایط پزشکی، و یا حتی به دلیل تغییراتی مثل شغل جدید یا تغییر محل زندگی، نیاز متفاوتی به سکس داربد. به عبارتی تعییرات در زندگی شما بر روی زندگی جنسی شما تاثیر می گذارد. سکس تراپی به شما کمک خواهد کرد تا خودتان و زندگی جنسی تان را با این مشکلات تطبیق دهید.

۱۱. زندگی جنسی خسته کننده و کشف فعالیت‌ های جنسی جدید:

شما و یا شریک تان ممکن است علاقه‌مند به امتحان چیزهای تازه در رابطه جنسی تان باشید. یا اینکه دیدگاه تان نسبت به تک همسری بودن یا میزان تعهد در رابطه تغییر کند. این مسائل در زندگی جنسی شما منعکس خواهند شد. سکس تراپی می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسب به این تغییرات داشته باشید.

۱۲. نارضایتی جنسی:

شما ممکن است در نقطه ای زندگی جنسی خود احساس نارضایتی داشته باشید و حس کند در این رابطه گیر افتاده اید ولی دلیل آن را ندانید. یا اینکه ممکن است علاقه‌مند باشید که جنبه‌های جدید روابط جنسی خود را بررسی کنید و مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید. دراین مواقع یک فرد متخصص می تواند به بررسی جوانب مختلف زندگی جنسی شما و حل مشکلات احتمالی کمک زیادی بکند.

۱۳. خانم هایی که در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند:

متاسفانه درصد نه چندان کمی از خانم ها هیچ وقت، در زندگی جنسی خود ارگاسم را تجربه نمی کنند. یا اینکه در این مورد، حس نابرابری با آقایان را دارند. متاسفانه گاهی می بینیم که برخی از مردها، اهمیت زیادی به لذت جنسی و ارگاسم خانم ها نمی دهند. در عمل، به ارگاسم رسیدن خانم ها کمی سخت تر و پیچیده تر از مردهاست. اگر با این مشکل مواجه هستید، سکس تراپی می تواند گزینه خوبی برای حل آن باشد.

۱۴.بهبودیافتگان سرطان سینه یا سرطان پروستات:

برخی شرایط پزشکی خاص، می توانند تاثیر مستقیمی بر عملکرد جنسی فرد داشته باشند. برای مثال بعد از درمان برخی سرطان ها مانند سرطان سینه فرم بدن فرد ممکن است تغییر کند. و اعتماد به نفس و زندگی جنسی فرد از این مساله، آسیب ببیند. سرطان پروستات نیز می تواند بر عملکرد جنسی شما تاثیر بگذارد. بخاطر همین بعد از درمان سرطان، به سکس تراپیست مراجعه کنید.

۱۵. مشکلات تکنیکی:

راه های زیادی برای بالا بردن هیجان و لذت بیشتر در رابطه جنسی وجود دارد. تکنیک ها و پوزیشن های تکراری در سکس، می تواند آن را کسل کننده کند و مشکلاتی مانند کاهش میل جنسی ایجاد کند. صحبت با سکس تراپیست می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

۱۶. فتیش ها:

فتیش یا یادگارپرستی یه یک وضعیت روان شناختی گفته می شود که در آن یک شی خاص باعث تحریک جنسی یا حتی ارضا جنسی در فرد شود. یکی از شناخته شده ترین فتیش ها، فوت فتیش یا فتیش پا است. فتیش ها ریشه روانی دارند و ممکن است برای شریک جنسی تان قابل قبول نباشد. اگر مشکل فتیش دارید، به سکس تراپیست مراجعه کنید تا بتوانید به صورت کنترل شده تری با آن کنار بیایید.

۱۷. واژینیسموس:

به حالتی که در آن عضلات اطراف واژن در تماس با اشیا یا آلت تناسلی مرد به طور غیرارادی منقبض شوند واژینیسموس یا واژینیسم گفته می شود. انقباض عضلات منجر به تنگ شدن واژن شده و به دنبال آن احساس ناراحتی، سوزش، درد و مشکلاتی در هنگام هر گونه نفوذ به واژن مانند دخول دردناک ایجاد می کند. همچنین این انقباض های غیرارادی می توانند باعث عدم امکان دخول شوند. در اینجا معنای نفوذ به واژن می تواند شامل دخول در حین سکس، معاینات پزشکی (مانند معاینات رحم و دستگاه تناسلی زنان) و استفاده از تامپون های قاعدگی باشد. مراجعه به سکس تراپ می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

مشکلات جنسی
مشکلات جنسی

چطور برای جلسه سکس تراپی آماده شویم؟

قبل از اینکه به مطب سکس تراپیست خود مراجعه کنید، بهتر است که خود را کمی آماده کنید. این آمادگی باعث می شود، که جلسه اول صحبت شما با درمانگرتان بهتر و راحت تر پیش برود و در وقت صرفه جویی شود. علاوه بر این، با این روش می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز سکس تراپ را هم در اختیارش بگذارید. قبل از جلسه اول، به موارد زیر فکر کنید:

  • به جزئیات مشکل تان فکر کنید و آنها را یادداشت کنید، اینکه مشکلتان از چه زمانی شروع شد، آیا این مشکل همیشه وجود داشته یا موقتی است. متخصصینی که برای حل مشکلتان به آنها رجوع کرده اید و اگر درمانی را امتحان کرده اید، روش درمان و نتایج آن را نیز یاداشت کنید.
  • اطلاعات شخصی کلیدی، از جمله شرایط پزشکی یا استرس ها یا تغییرات اخیر در زندگی تان.
  • تمام داروهایی که مصرف می‌کنید، شامل مواد مخدر، ویتامین‌ ها، مکمل‌ ها و یا داروهای گیاهی، و دوز این داروها را هم لیست کنید.
  • سوالات و نگرانی ها در مورد زندگی جنسی تان را هم لیست کنید تا در جلسه با سکس تراپیست تا چیزی را فراموش نکنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین روانشناس در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

چگونه بهترین سکس تراپیست را انتخاب کنیم؟

در انتخاب سکس تراپیست هم مانند هر پزشک یا متخصص دیگری باید دقت زیادی به خرج بدهید. چون حل مشکلات جنسی، تاثیر زیادی در بهبود عملکرد جنسی و کیفیت کلی زندگی تان خواهد داشت. شما می توانید از روانشناس یا روانپزشک یا پزشک متخصصی که در ابتدا به آن مراجعه کرده اید، درخواست کنید که سکستراپیستی را به شما معرفی کند. یا اینکه خودتان با تحقیق و بررسی گزینه های موجود، فردی را انتخاب کنید. دکتر هاله رامتین فر سکس تراپیست در رشت هم به صورت مشاوره تلفنی و هم حضوری در وب سایت دکترتو در حل مشکلات جنسی راهنمایی های لازم را به شما ارائه می کند.

در هر صورت، موارد زیر را در زمان انتخاب تراپیست تان در نظر بگیرید:

  • تحصیل و تجربه: سوبق آموزشی درمانگر چیست؟ آیا مجوز درمان دارد؟ آیا مورد تائید سازمان نظام روانشناسی است؟ آیا تجربه و تخصص لازم در حل مشکل شما را دارد؟
  • مکان و دسترسی: دفتر درمانگر کجاست؟ ساعت کاری آنها به چه صورت است؟
  • برنامه درمانی: هر جلسه چقدر طول می‌ کشد؟ برنامه ریزی جلسات به چه صورت است؟ چند جلسه و چه مدت برای تکمیل درمان لازم است؟
  • هزینه و بیمه: شما برای هر جلسه چقدر باید هزینه پرداخت کنید؟ آیا خدمات ارائه شده توسط بیمه درمانی شما پوشش داده می‌ شود؟ گزینه های پرداختی به چه صورت است؟

در طول جلسه سکس تراپی چه اتفاقی می‌ افتد؟

سکس تراپی هم مانند جلسات روانشناسی، بر پایه صحبت است. درمانگر جنسی در طول جلسه سوالاتی از شما خواهد پرسید و تماما به شما گوش خواهد داد. شما مشکلات خود را شرح می دهید و درمانگر جنسی آنها را ارزیابی می‌ کند که تا ببیند آیا علت مشکل، روانی است یا فیزیکی یا ترکیبی از هر دو.

جلسات سکس تراپی شما کاملا محرمانه است. شما می توانید به تنهایی در این جلسات شرکت کنید. اما اگر مشکل شما بر شریک زندگی تان هم تاثیر می‌ گذارد، بهتر است که همسرتان نیز در جلسات شرکت کند.

صحبت کردن درباره تجربیات شما و ارزیابی آن، به درمانگر کمک می‌ کند تا به درک بهتری از مشکل شما و راه درمان آن برسد. درمانگر ممکن است به شما تمریناتی بدهد تا در طول مدت درمان آنها را انجام دهید.

هر جلسه سکس تراپی معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌ کشد. درمانگر ممکن است به شما توصیه کند که جلسات هفتگی داشته باشید و یا شاید کمتر، مثلا ماهی یکبار.

مشکلات ازدواج
بسیاری از مشکلات ازدواج خود را با سکس تراپی می توانید حل کنید.

آیا در سکس تراپی، معاینه انجام می شود؟

درمانگر جنسی شما، هیچ معاینه پزشکی انجام نمی دهد. و هیچ تماس فیزیکی یا رابطه جنسی در طول درمان با بیمار برقرار نمی کند. اینها تنها شایعاتی هستند که در مورد سکس تراپی وجود دارد. اما در بسیاری از موراد، اولین کاری که سکس تراپیست انجام می دهد این است که شما را برای یک معاینه فیزیکی و یا انجام برخی تست‌ ها، به متخصص مربوطه ارجاع دهد.

برخی از مشکلات جنسی، ریشه در مسائل فیزیکی دارند. حتی مشکلاتی که از ترکیبی از مشکلات فیزیکی، روانی و اجتماعی هستند، ممکن است یک راه‌ حل پزشکی داشته باشند. به گفته درمانگران جنسی، عواملی مانند عوارض جانبی داروها، مشکلات گردش خون و اختلالات هورمونی، علت برخی از رایج‌ ترین نگرانی‌ های مراجعه کنندگان هستند. و اتخاذ یک رویکرد چند رشته‌ای اغلب منجر به درمان موثرتری می شود.

آیا سکس تراپیست دارو تجویز می کند؟

سکس تراپیست ها لزوما دارو تجویز نمی کنند. مشکلات جنسی که ریشه روانشناختی دارند، می توانند با گفتگو و تکنیک های روان درمانی حل شوند. بسیاری از مشکلاتی که ریشه فیزیکی دارند یا ترکیبی از مشکلات فیزیکی و روانشناختی هستند هم با داروهای بهبود عملکرد جنسی برطرف می شوند.

سکس تراپی چقدر طول می‌ کشد؟

در سکس تراپی، مشکلات به سه سطح تقسیم می شوند. مدت تکمیل درمان هر سطح با دیگری متفاوت است.

  • سطح ۱: به عنوان مثال، حل مشکل زن جوانی که نمی‌ داند چگونه ارضا شود، به یک یا دو جلسه مشاوره نیاز دارد. یا مشکلات زودانزالی در اکثر موارد سریع برطرف می شوند. بسیاری از مشکلاتی که با سکس تراپیست ها مطرح می شوند، سوالاتی هستند که افراد نمی توانند از دیگران بپرسند. و برای همین نیاز به جلسات طولانی مدت ندارند.
  • سطح ۲ – مشکلات جنسی: مشکلات جنسی که در بطن رابطه وجود دارند. بخش عمده زوج‌ هایی که مشکلات جنسی دارند، مربوط به کش‌مکش قدرت بین آنهاست. گاها سکس متل میدان نبرد برای نشان دادن قدرت زوجهاست. و در واقع مشکلات عمیقتری در زیر مشکلات جنسی پنهان شده است. این درمان، عموما حداقل ۱۵ هفته طول می کشند. و در ترکیب با مشاوره ازدواج و یا زوج درمانی، انجام می شود.
  • سطح ۳ – آسیب‌های جنسی یا روانی: گاها مشکلات جنسی ریشه در بی‌ توجهی یا سوءاستفاده های جنسی در کودکی، یا مشکلات مربوط به ارتباط گیری با افراد دیگر دارند. درمان این مشکلات می‌ تواند سال‌ ها طول بکشد.قربانیان تجاوز جنسی و سو استفاده های جنسی، نیازمند به سال‌ ها درمان برای داشتن رابطه جنسی شاد هستند. اما برخی این کار را انجام می‌دهند.

در روان‌شناسی شاخه ای به نام سکس تراپی وجود دارد که برای پیدا کردن ریشه مشکلات جنسی و حل کردن آنها طراحی شده است.

کسب مجوز کلینیک سکس تراپی به چه صورت است؟

برای اینکه بتوانید مجوز تاسیس کلینیک سکس تراپی را دریافت کنید، باید دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی یا روانپزشکی یا کارشناس ارشد روانشناسی بالینی باشید. علاوه بر این باید حداقل دو سال سابقه کار داشته باشید. برای اطلاعات دقیق در مورد مجوز کلینیک سکس تراپی، بهتر است به سایت سازمان نظام روانشناسی مراجعه کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(2.9از5)
دسته بندی:
منبع:
من؛ صدیقه سعادت، کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی با سابقه کار در آزمایشگاه تشخیص طبی و بیش از ۵ سال تجربه‌ی تولید محتوای تخصصی پزشکی و حوزه سلامت. سعی می‌کنم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانشم را برای تولید محتوایی با کیفیت و معتبر برای شما به کار بگیرم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سکس تراپی

  1. احمد گفت:

    سلام من ۲۳سالمه هر دو یا سه روز میزنم هر دفعم دو یا سه بار بعد زود ارضاع میشم چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اعتیاد به خودارضایی در درازمدت عوارض روانی و جسمی زیادی ایجاد می کند
      نیاز به روان درمانی دارید
      باید انگیزه ترک این عادت را پیدا کنید
      ورزش روزانه فراموش نشود
      بهتر است ابتدا با مشاوران مان صحبت کنید

      https://doctoreto.com/doctors/telehealth/speciality/psychologist

  2. ناشناس گفت:

    سلام.حدود ۷_۸ساله ک خودارضایی میکنم و اعتیاد به پورن دارم .الان مشکل تو نعوظ اتفاق افتاده آیا راهکار برای هرسه مورد هست ؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      دیدم فیلم های پورن و انجام زیاد خودارضایی موجب اختلال در رابطه جنسی و سلامت جنسی شما نیز شده است. درمان را تحت نظر متخصص روانپزشکی پیگیری کنید.
      متخصص روانپزشکی

  3. Erffan گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم دیدن فیلم های خارجی بدون سانسور و صحنه دار مثل فیلم های پورن عوارض داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بستگی به هر فرد متفاوت است
      معمولا در صورت عدم خودارضایی اشکالی ندارد

  4. Erfan گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم دیدن فیلم های خارجی بدونن سانسور و صحنه دار عوارض داره و مثل فیلم های پورنه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بستگی به هر فرد متفاوت است
      معمولا در صورت عدم خودارضایی اشکالی ندارد

  5. ناصر گفت:

    سلام من حدود ده ماه خیلی شدید بی میلی به رابطه گرفتم روان پزشک و روان درمانی هم رفنم هیچ فرقی نکرده خیلی دارو گیاهی هم مصرف کردم ولی درست نشدم چه باید بکنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از نظر هورمونی مخصوصا تستسترون باید ازمایش دهید
      از گیاهانی مثل عرق رازیانه هم می توانید استفاده کنید

  6. ناشناس گفت:

    آیا کسی که بلافاصله با اولین فکر جنسی که به ذهن خطور میکنه تحریک میشه و آلتش سریع بزرگ میشه مشکل اختلال نعوظ داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      به هیچ وجه
      کاملا طبیعی است

  7. بن بست گفت:

    من حدود ۲۰ سال خودارضایی کردم. الان مشکل نعوظ و زودانزالی دارم. عاشق سکس هستم ولی آلتم سفت نمیشه و نمیتونم کاری کنم . مهره های کمرم هم درد میکنه ، چیکار باید بکنم؟ زندگیم داره نابود میشه ، لطفا راهنماییم کنید🙏🏼🙏🏼😔

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      زیر نظر پزشک از تادالافیل ۲۰ استفاده کنید

  8. ناشناس گفت:

    فکر نمی‌کردم همچین رشته‌ای هم وجود داشته باشه😄

    1. مراد گفت:

      اره هرکاری رشته ای داره