راهنمای مصرف و عوارض جانبی داروی باکلوفن در کودکان و بزرگسالان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

داروی باکلوفن برای درمان گرفتگی عضلانی ناشی از آسیب‌ها و بیماری‌های ستون فقرات به‌کار می‌رود. این دارو را باید با نسخه‌ی دکتر ارتوپد تهیه بکنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
راهنمای مصرف و عوارض جانبی داروی باکلوفن در کودکان و بزرگسالان

باکلوفن به انگلیسی baclofen دارویی است که معمولاً برای درمان اسپاستیسیته و سفتی عضلانی ناشی از شرایطی مانند مولتیپل اسکلروزیس، فلج مغزی و آسیب‌های نخاعی استفاده می‌شود. این دارو با شل کردن عضلات و کاهش اسپاسم عضلانی عمل می‌کند. برخی از مزایای باکلوفن شامل بهبود تحرک، تسکین درد و افزایش کیفیت زندگی برای افراد مبتلا به این بیماری‌ها است. برای درمان باکلوفن به نسخه متخصص ارتوپد یا پزشک عمومی نیاز دارید. در سایت دکترتو امکان دریافت نوبت مشاوره آنلاین و ویزیت حضوری برای شما فراهم شده است. همچنین برای آگاهی از نحوه مصرف و عوارض باکلوفن می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید.

داروی باکلوفن چیست؟

قرص باکلوفن چیست وچه عوارضی دارد؟ داروی باکلوفن برای درمان گرفتگی عضلانی ناشی از آسیب‌ها و بیماری‌های ستون فقرات به‌کار می‌رود. گرفتگی عضلات شانه، گرفتگی عضلات کمر را می‌توان با این دارو درمان کرد. داروی باکلوفن به رفع گرفتگی و آرام‌شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند. باکلوفن ۱۰ یکی از دوزهای موجود از این دارو است.

  • نام رایج دارو: باکلوفن- Baclofen
  • نام تجاری دارو: لیورسال

توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ی افزایش آگاهی دارد و به‌هیچ‌وجه جایگزین توصیه‌های پزشک نیست. برای مصرف دارو، آگاهی از عوارض جانبی، تداخل دارویی و موارد مرتبط دیگر لازم است حتما به پزشک متخصص مراجعه‌کنید.

داروی باکلوفن چیست؟
داروی باکلوفن برای درمان گرفتگی عضلانی ناشی از آسیب‌ها و بیماری‌های ستون فقرات به‌کار می‌رود.

نحوه مصرف قرص باکلوفن چگونه است؟

در مصرف باکلوفن موارد زیر را در نظر داشته‌باشید:

  • این دارو را می‌توان همراه با غذا یا بدون غذا، با‌توجه‌به دستور پزشک، معمولا ۳ بار در روز مصرف کرد.
  • برای کاهش عوارض جانبی این دارو، ممکن است پزشکتان درمان را از دوزهای کم این دارو شروع کند و بعد آن را افزایش دهد.
  • مطابق تجویز دکتر عمل کنید. دوز مصرفی خود را افزایش ندهید و طولانی‌تر از مدتی که پزشک تجویز کرده، از این دارو استفاده نکنید.
  • مصرف باکلوفن در زمان‌های منظم، باعث می‌شود بیشترین بهره از آن را ببرید. برای کمک به یادآوری، این دارو را در ساعت معینی هر روز مصرف کنید و اگر بهبودی در شرایط‌تان حس نکردید، با متخصص ارتوپدی تماس بگیرید.

نحوه قطع مصرف یکباره قرص باکلوفن چیست؟

قطع مصرف یک‌باره این دارو، ممکن است عوارض جانبی مانند توهم و تشنج را به همراه داشته‌باشد. برای جلوگیری از این عوارض ممکن است قطع دارو به‌صورت تدریجی و با کاهش دوز مصرفی در طول یک دوره انجام گیرد. مدت زمان اثر قرص باکلوفن با توجه به نیمه عمر کوتاه آن ۲ تا ۶ ساعت است.

آیا قرص باکلوفن باعث کاهش اسپاسم عضلانی می‌شود؟

قبل از مصرف دارو، از پزشک متخصص مشورت بگیر!

موارد مصرف قرص باکلوفن و دوز مصرفی آن چیست؟ (باکلوفن ۲۵/ باکلوفن ۱۰)

قرص باکلوفن ۱۰ برای چیست؟ قرص باکلوفن در درجه اول برای درمان دردهای عضلانی، اسپاسم گردن و کتف و سفتی ناشی از شرایطی مانند مولتیپل اسکلروزیس، فلج مغزی و آسیب‌های نخاعی استفاده می‌شود. دوز باکلوفن بسته به نیازهای فردی و شدت بیماری تحت درمان می‌تواند متفاوت باشد. معمولاً این دارو با دوز کم شروع شده و به تدریج در طول زمان افزایش می‌یابد تا به دوز درمانی مؤثر برسد.

۱. آیا قرص باکلوفن مسکن است؟

نمی‌توان گفت که این دارو مسکن است. اما برای درمان درد ماهیچه کاربرد دارد. دردهایی که ناشی از اسپاسم عضله هستند. مانند دیگر مسکن‌ها که برای بیشتر دردها کاربرد دارند، استفاده نمی‌شود.

۲. قرص باکلوفن برای کمر درد و سیاتیک خوب است؟

کمر درد ناشی از اسپاسم عضلانی و درد عضلانی را می‌توان با باکلوفن آرام کرد. یکی از بیماری‌هایی که می‌تواند این درد را ایجاد کند، ام اس و علائم گرفتگی رگ سیاتیک است. این دارو، ماهیچه‌ها را ریلکس می‌کند و از درد می‌کاهد.

۳. آیا قرص باکلوفن خواب آور است؟

باکلوفن شل‌کننده عضلات است نه یک قرص خواب. با این حال، روی مغز اثر می‌کند و دارای خواص مضطرب است که می‌تواند باعث آرام‌بخشی خفیف و خواب‌آلودگی شود.

۴. قرص باکلوفن برای معده موثر است؟

باکلوفن ممکن است اثراتی بر معده داشته باشد، اما استفاده اولیه آن برای درمان اسپاستیسیته و سفتی عضلانی است، به ویژه در شرایطی که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد. در حالی که باکلوفن معمولاً به طور خاص برای مسائل مربوط به معده تجویز نمی‌شود، اما به دلیل نقش بالقوه آن در کاهش علائم بیماری‌هایی مانند بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) و سایر اختلالات گوارشی مورد مطالعه قرار گرفته است.

اینفوگرافی داروی باکلوفن
دوز باکلوفن بسته به نیازهای فردی و شدت بیماری تحت درمان می‌تواند متفاوت باشد.

۵. تاثیر باکلوفن در ترک اعتیاد چیست؟

از مهمترین خواص قرص باکلوفن این است که باکلوفن ممکن است با تغییر فرآیندهای شیمیایی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر را درمان کند. طبق یک مقاله تحقیقاتی در Frontiers in Psychiatry، ترکیب شیمیایی این دارو ممکن است شبیه اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) باشد که اثر آرام بخشی بر خلق و خو دارد. مصرف باکلوفن با تریاک نیز ممکن است تداخل دارویی داشته باشد.

۶. آیا قرص باکلوفن برای سردرد خوب است؟

قرص باکلوفن برای چی خوبه؟ آمپول باکلوفن یا باکلوفن وریدی یک درمان ایمن و مؤثر برای میگرن یا سردرد مقاوم همراه با اسپاسم عضلانی در یک محیط سرپایی با پایش پالس اکسیمتری است. این یک رویکرد جدید و منحصر به فرد برای درمان است که در آن درمان فعال ارائه می‌شود.

متن انگلیسی:
Baclofen is available as oral tablets, granules, and liquid solutions.
ترجمه فارسی:
باکلوفن به صورت قرص خوراکی، گرانول و محلول مایع موجود است.

به نقل از سایت ncbi

۷. دوز مصرفی باکلوفن چیست؟

باکلوفن در دوزهای ۱۰ و ۲۵ وجود دارد. دوز این دارو معمولا با ۵ میلی‌گرم شروع می‌شود. برای بزرگسالان این مقدار را می‌توان تا ۳ بار در روز افزایش داد. میزان دوز مصرفی باکلوفن را باید دکتر ارتوپد تعیین کند و نباید سرخود از این دارو استفاده کنید.

باکلوفن برای کمردرد و درد عضلات خوبه؟ همین الان مشاوره بگیر!

عوارض قرص باکلوفن ۲۵ یا ۱۰ کدامند؟

درصورتی‌که پزشک داروی باکلوفن را برای شما تجویز کرده‌است، مطمئن باشید فواید آن بیش از مضراتش است. همچنین لازم است بدانید اکثر افرادی که داروی باکلوفن را مصرف کرده‌اند، عوارض جدی این دارو را تجربه نکرده‌اند.

چنانچه با عوارضی مانند تغییرات خلقی (احساس افسردگی، توهم و اختلال حواس) روبه‌رو شدید، با پزشک تماس بگیرید. مصرف باکلوفن ممکن است منجر به عوارض زیر شود:

  • سرگیجه و ضعف
  • سردرد و تهوع
  • خستگی و اختلال خواب
  • افزایش میزان ادرار
  • یبوست از عوارض قرص باکلوفن برای نوزاد

اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد، به سرعت با پزشک خود تماس حاصل کنید. لازم است بدانید که واکنش آلرژیک جدی در مورد داروی باکلوفن نادر است. با‌این‌وجود اگر واکنش آلرژیک جدی، مثل موارد زیر را تجربه کردید، با پزشک تماس بگیرید:

  • علائم پوستی و خارش
  • تورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)
  • گیجی شدید و اختلال تنفسی

با‌توجه‌به اینکه لیست عوارض کامل نیست، ممکن است با عارضه‌ای برخورد کنید که ذکر نشده‌باشد. در این موارد با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت کنید.

عوارض شایععوارض جدیعوارض خطرناک
سرگیجه و ضعفاحساس افسردگیعلائم پوستی و خارش
سردرد و تهوعتوهماختلال تنفسی
افزایش میزان ادرار و یبوستاختلال حواستورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)
خستگی و اختلال خواب——-گیجی شدید
عوارض قرص باکلوفن

موارد احتیاط و منع مصرف باکلوفن کدامند؟

در مصرف باکلوفن موارد زیر را در نظر داشته‌باشید:

  • اگر به داروی باکلوفن حساسیت دارید یا هر حساسیت دیگری دارید، قبل از مصرف این دارو، با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت کنید. داروی باکلوفن ممکن است شامل ترکیبات غیرفعالی باشد که موجب بروز حساسیت یا مشکلات دیگر بشود.
  • قبل از مصرف باکلوفن در مورد سوابق پزشکی خود مخصوصا مشکلات کلیوی، مشکلات روانی مانند اسکیزوفرنی، مشکلات مغزی مانند سکته مغزی و تشنج، حتما با پزشک مشورت کنید.
  • داروی باکلوفن ممکن است موجب خواب‌آلودگی و تاری دید شما شود. الکل و ماری‌جوآنا این حالات را تشدید می‌کند. لذا از رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به هوشیاری دارند، تا زمانی‌که در هوشیاری کامل به سر ببرید، اجتناب کنید.
  • هنگام مصرف باکلوفن، از خوردن الکل پرهیز کنید و در صورت مصرف ماری‌جوآنا، با پزشک خود مشورت کنید.
  • ضمنا قبل از هر گونه جراحی، همه‌ی داروهایی که مصرف می‌کنید را با پزشک یا دندانپزشک خود در میان بگذارید.
  • قبل از انجام هر گونه عمل جراحی، به پزشک خود در مورد مصرف این دارو و دیگر داروهای تجویز شده، تجویز نشده و محصولات گیاهی اطلاع دهید.
  • سالمندان ممکن است نسبت به عوارض این دارو، مخصوصا خواب‌آلودگی و اختلالات حواس مانند گیجی، حساسیت بیشتری نشان بدهند.
داروی باکلوفن ممکن است موجب خواب‌آلودگی و تاری دید شما شود.

۱. مصرف باکلوفن برای بارداری و شیردهی خطرناک است؟

مصرف باکلوفن در بارداری فقط باید با دستور پزشک باشد و در مورد خطرات و مزایای آن با پزشک‌تان مشورت کنید. همچنین باکلوفن از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شود و لازم است این موضوع را به اطلاع پزشک برسانید.

۲. آیا قرص باکلوفن چاق کننده است؟

داروی باکلوفن برای چیست؟ افزایش وزن یک عارضه جانبی کمتر رایج یا حتی نادر مصرف کپسول باکلوفن است. سایت مرجع MedlinePlus افزایش وزن را به هیچ وجه به عنوان یک عارضه جانبی فهرست نمی‌کند.

۳. آیا قرص باکلوفن دهان را تلخ میکند؟

بله، دلیل تلخ شدن دهان مصرف برخی از داروهای خوراکی مصرف شده به دلیل فعال شدن موضعی گیرنده‌های روی حفره دهانهستند. به عنوان مثال می‌توان به انوکساسین (آنتی بیوتیک)، فنوپروفن (ضد التهاب غیر استروئیدی) و باکلوفن (شل کننده عضلات) اشاره کرد.

تداخلات دارویی باکلوفن با داروهای دیگر

تداخل دارویی داروی باکلوفن با داروهای دیگر، به ۳ دسته تداخل شدید، تداخل جدی و تداخل متوسط تقسیم می‌شوند. حتما قبل از مصرف باکلوفن با داروهای زیر با پزشک خود مشورت نمایید.

تداخل شدید: باکلوفن با داروهای پایه اپیود و آرام‌بخش‌های عضلانی، تداخل شدیدی دارد و ممکن مشکلات جدی به‌وجود بیاورند. اگر این داروها را باهم مصرف می‌کنید، با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین اگر احساس زیر را داشتید، با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید:

  • سرگیجه
  • عدم تعادل
  • خواب‌آلودگی شدید
  • و تنفس یواش یا منقطع داشتید

تداخل جدی: این دارو با مسکن‌هایی مانند متادون و بوپرینورفین تداخل دارویی جدی دارد و ناراحتی زیادی ایجاد می‌کند.

تداخلات دارویی باکلوفن با داروهای دیگر چیست؟
تداخل دارویی داروی باکلوفن با داروهای دیگر، به ۳ دسته تداخل شدید، تداخل جدی و تداخل متوسط تقسیم می‌شوند.

اطلاعات دارویی باکلوفن

باکلوفن در اسامی دارویی زیر در داروخانه‌ها موجود است. اشکال دارویی باکلوفن در ادامه آورده شده‌اند:

اشکال دارویی باکلوفن تداخل دارویی بکلوفنعوارض جانبی باکلوفن
قرص بکلوفن زهراوی ۱۰ میلی‌گرم (BACLOFEN 10MG TAB)برومپریدول و تداخل دارویی باکلوفن با استامینوفنخواب‌آلودگی
قرص باکلوفن امین ۲۵ میلی‌گرماوکسوممازین و تداخل دارویی گاباپنتین با باکلوفنگیجی و سردرد
۰۴۹۲۹ BACLOFEN 10MG/20ML AMP [آمپول بکلوفن]تالیدومید و تداخل مصرف همزمان باکلوفن و گاباپنتینافت فشارخون
مشخصات دارویی باکلوفن

باکلوفن مرفین دارد؟

خیر، باکلوفن حاوی مورفین نیست. باکلوفن دارویی است که متعلق به دسته متفاوتی از داروها به نام شل کننده‌های عضلانی است.

باکلوفن یا متوکاربامول؟ کدام بهتر است؟

هر دو دارو شل کننده‌های عضلانی هستند که برای درمان اسپاستیسیته و سفتی عضلات استفاده می‌شوند. باکلوفن معمولا برای بیماری‌هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس، فلج مغزی و آسیب‌های نخاعی کاربرد دارد. درصورتیکه متوکاربامول برای کاهش درد و ناراحتی عضلانی مرتبط با شرایط حاد اسکلتی عضلانی استفاده می‌شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر درد عضلانی دارید و احساس اسپاسم و گرفتگی در ماهیچه‌های بدن خود می‌کنید، بهتر است به دکتر ارتوپد مراجعه کنید. برای دریافت نوبت دکتر ارتوپد می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید و از بهترین دکترهای ارتوپد در سراسر ایران، نوبت دریافت کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره تلفنی ارتوپدی استفاده کنید.

اگر از داروی باکلوفن یا بکلوفن استفاده می‌کنید و می‌خواهید درباره نحوه مصرف، فراموشی دوز، تداخلات دارویی، عوارض و اطلاعات دارویی آن، آگاهی داشته‌باشید، می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

کپسول باکلوفن برای چیست؟ قرص باکلوفن ۲۵ باکلوفن برای کمک به شل کردن عضلات خاصی در بدن (قرص برای درمان پرش عضلات) استفاده می‌شود. درمان اسپاسم، گرفتگی و سفتی عضلات ناشی از مشکلات پزشکی از جمله ام اس یا آسیب‌های خاص به ستون فقرات از خواص این دارو است.

اگر علائم اوردوز این دارو مانند از هوش رفتن و مشکلات تنفسی را مشاهده کردید، سریعا با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. این دارو برای وضعیت فعلی شما تجویز شده‌است و در موارد دیگری از آن، بدون اجازه دکتر، استفاده نکنید. علائم اوردوز می‌تواند شامل استفراغ کردن، خواب‌آلودگی بیش‌از‌حد، تنفس آرام یا کم‌عمق و تشنج باشد که نیازمند خدمات فوریت‌های پزشکی است.

اگر دوز مصرفی داروی باکلوفن را فراموش کردید، در اولین زمان ممکن آن را مصرف کنید. اما اگر نزدیک به مصرف دوز بعدی، به یاد آوردید که دارو را مصرف نکرده‌اید، نیازی به مصرف دو برابر دارو نیست و فقط دوز مقرر را مصرف کنید.

برای نگهداری صحیح داروی باکلوفن، آن را در دمای اتاق، دور از حرارت و رطوبت و خارج از دسترس کودکان قرار دهید و در حمام نگهداری نفرمایید. توجه داشته‌باشید که داروی منقضی‌شده را مصرف نکنید.

بله، ترکیب این داروها ممکن است خطر عوارض جانبی در دستگاه گوارش مانند التهاب، خونریزی، زخم و به ندرت سوراخ شدن آن را افزایش دهد.

در ترکیبات قرص باکلوفن کورتون نیست. باکلوفن روی اعصاب طناب نخاعی اثر می‌گذارد و تعداد و شدت اسپاسم‌های عضلانی ناشی از مولتیپل اسکلروزیس یا شرایط نخاع را کاهش می‌دهد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره باکلوفن

  1. علی گفت:

    سلام.وقت.بخیر.خسته نباشید.من این قرص‌ها رو برای ترک اعتیاد مصرف می‌کنم البته دکتر برام تجویز کرد آیا کمک می‌کنند یاخیر

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      داروی باکلوفن برای درمان گرفتگی عضلانی استفاده می شود. احتمالا این دارو را به عنوان مسکن برای درد عضلات در زمان ترک به شما تجویز کرده اند.

      1. Shahin گفت:

        با سلام وخسته نباشید من امروز رفتم پیش دکتر گوارش اسید معده خیلی زیاده انگار تو گلوم چیزی گیر کرده به من داروی باکلوفن ۱۰شبی یک عدد داد ترسیدم بخورم میشه راهنمایی بفرمایید

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          معده بالا است منطقی نیست
          علایم رفلاکس وازوفاژیت دارید که به مرور باید درمان شوید
          باکلوفن کافی نیست
          بارمیکروبی معده هم باید چک شود

  2. محبوب گفت:

    سلام ببخشین خواهرمن داروی بکلوفن نصف ۲۵درصدشبهااستفاده میکنه ولی ازصبح تاساعت ۳یا۴بعدازظهرچشمهاش بازنمیشه ازخواب چی کارکنه

  3. بی نام گفت:

    سلام خسته نباشد من درد معده دارم دکتربه من با کلوفن داده است الان مصرف میکنم ایا این تاثیر دارد یا نه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      داروی باکلوفن برای درمان گرفتگی عضلانی ناشی از گرفتگی عضلانی و آسیب‌ها و بیماری‌های ستون فقرات به‌کار می‌رود. اگر درد شما از معده و سیستم گوارش اشد این دارو به شما کمکی نمی کند. ممکنه پزشک منشا درد را از ستون فقرات دانسته است که این دارو تجویز شده است. اگر مشکل شما گوارشی است از این لینک با متخصص گوارش مشورت کنید.
      پزشک متخصص گوارش و کبد

    2. ممد گفت:

      سلام من ازاین داروه مصرف میکونم خواب نمیریم وقتی که خواب میریم خلی خوابیم سنگین شده

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        این دارو در برخی افراد موجب خواب آلودگی می شود بنابراین به زمان مصرف دارو توجه کنید.

  4. بهروز گفت:

    سلام
    پدر من دوماه پیش برای زانو دردشدید به بیمارستان مراجعه کرد .. دکتر مورفین و این دارو را باهم برای پدرم تجویز کرده
    الان دوماهه هوشیاریش را از دست داده
    یبوست شدید گرفته
    کاهش وزن شدید پیدا کرده
    هرچه دکتر هم میبریم فایده نداره روده ومثانه اش عفونت کرده
    خیلی حالش بده دکترای بیمارستان گفتند عوارض دارویی است
    پدرم رو موت است لطفا کمکم کنید

  5. غلامی گفت:

    سلام من رگ سیاتیگ پام گرفته دکتر باکلوفن تجویز کرده بخورم

  6. جاوید بخت گفت:

    سلام خسته نباشید من باکلوفن استفاده میکنم دکتر برای درد دست داده من قرص آرام بخش شبها استفاده میکنم آیا تداخل داره یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

  7. محبوبه گفت:

    سلام مشکلم هموروئید خارجی هست که پزشک متخصص گوارش باکلوفن و قرص ونوویتال و ۲ تا پماد تجویزکردن،باکلوفن برای مشکلی که دارم موثره؟ضمنا من شبی یک کلونازپام میخورم،این ۲ تا قرص باهم تداخل ندارن؟

  8. فتحی گفت:

    سلام من بخاطره اینکه زیاد افت دهن میزنم بهم پیشنهاد شده.

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بنظر نمی رسد این دارو برای آفت دهان تجویز شده باشد این دارو یک مسکن و شل کننده عضلانی است. بهتره برای بررسی علت آفت دهان به متخصص گوش ،حلق و بینی مراجعه کنید.
      فوق تخصص گوش و حلق و بینی

      1. نسیم گفت:

        سلام من سه روزه ازقسمت اپاندیس در گرفت وبه پهلو وکم کم کل شکم تاگوشه سمت چپ پایین دلم شدت گرفت .شب می خوام بخوابم کل شکم دردمیکنه صب بلن میشم دردندارم تا راه میرم کارتوخونه انجام بدم شروع میشه تاشب درد دارم خم وراست میشم انگارکل شکم ضربه خورده درد میکنه دوبار فتق عمل کردم آخرین بار ده سال پیش .رفلاکس هم دارم امپرازول میخورم

    2. نسیم گفت:

      سلام من سه روزه ازقسمت اپاندیس در گرفت وبه پهلو وکم کم کل شکم تاگوشه سمت چپ پایین دلم شدت گرفت .شب می خوام بخوابم کل شکم دردمیکنه صب بلن میشم دردندارم تا راه میرم کارتوخونه انجام بدم شروع میشه تاشب درد دارم خم وراست میشم انگارکل شکم ضربه خورده درد میکنه دوبار فتق عمل کردم آخرین بار ده سال پیش .رفلاکس هم دارم امپرازول میخورم

    3. امین گفت:

      سلام من کمرو کتفم درد میکرد دوتا باهم خوردم خطر ناکه؟!

    4. علی گفت:

      سلام کمرم و سینک عضلاتش گرفته باکلفن ب کار میاد یا نه

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        این دارو برای گرفتی عضلات و تسکین درد موثر است ولی به عنوان مسکن موقتی می باشد. ادامه داشتن این علایم نیاز به مراجعه به متخصص ارتوپد را مشخص می کند.
        فوق تخصص ارتوپدی

  9. ثقفی گفت:

    سلام خسته نباشید من به بیشتر مسکن ها حساسیت شدید دارم مثل دیکلو فناک ایبوپروفن اسپرین قرصها وشیاف هایی که برای کمردرد وگرفتگی شدیدکمر و زانو هست الان از درد کمر وسرخوردگی مهره هام رنج میبرم دکترقرص باکلوفن داده ایا این قرص مشابه ایبوپروفن هست یا فرق میکنه ایا قرص مسکن برای ادمهایی مثل من هست که عوارض برامون نداشته باشه وبا ارامش مصرف کنیم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      داروی باکلوفن برای درمان گرفتگی عضلانی ناشی از گرفتگی عضلانی و آسیب‌ها و بیماری‌های ستون فقرات به‌کار می‌رود. همه این داروها مسکن های موقتی هستند. شما برای درمان مشکلات درد کمر و یافتن منشا درد بهتره به متخصص ارتوپدی مراجعه و با انجام ام آر ای بررسی شوید. از این لینک می تونید نوبت بگیرید.
      دکتر متخصص ارتوپد

  10. محمودی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من رگ اعصب دستم از مچ دکتر گفت گیره بعد برام این دارو رو تجویز کردن بعد دستم طوری درد میکنه که کامل پف میکنه بالا میاد الان دارم میخورم واقعا تاثیری داره یا نه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این دارو به کاهش درد و گرفتگی عضلات کمک می کند. دست شما نیاز به انجام ام آر ای و بررسی توسط متخصص ارتوپدی دارد. از این لینک می تونید از بهترین متخصصان ارتوپدی نوبت بگیرید.
      فوق تخصص ارتوپدی

      1. بهار گفت:

        سلام من دوماه هست که پاهام از ران تا نوک پام میگیره ماهیچهام سفت میشه و نمیتونم راه برم این قرص بخورم؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          این دارو شل کننده عضلات می باشد و میتونه به شما کمک کنه ولی علت این درد و گرفتگی باید توسط ام آر ای کمر و بررسی توسط متخصص ارتوپد مشخص شود.
          فوق تخصص ارتوپدی

      2. پروانه باقرپور گفت:

        باقرپور. من استرس زیادی گرفتگی قلب داشتم زیاد حرس می خوردم اعصابی میشم رفتم دکتر باکلوفن برام داد