دررفتگی شانه؛ علائم، علل و درمان این مشکل

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در رفتگی شانه به معنی جدا شدن یا خروج قسمتی از استخوان شانه از محل اتصال آن به استخوان بالایی بازو یا همان کمربند شانه‌ای است. این مشکل معمولاً ناشی از ضربه‌های شدیدی است که به شانه وارد می‌شود، اما ممکن است به علت بیماری‌های خاصی از جمله آرتروز و افزایش سن نیز رخ دهد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
دررفتگی شانه؛ علائم، علل و درمان این مشکل

در مورد دررفتگی شانه و علائم آن چه می‌دانید؟ مشکلات و دردهای مفصلی و استخوانی، خصوصاً شکستگی و در رفتن استخوان‌ها و مفاصل جزو بدترین دردهایی است که می‌توان در طول زندگی تجربه کرد. این تجربه می‌تواند علاوه بر حس درد، حس ناتوانی را هم به ما بدهد، چرا که معمولاً از انجام دادن بسیاری از فعالیت‌های روزمره عاجز می‌شویم. یکی از این دردها و مشکلات دردرفتگی شانه است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با تعریف دقیق در رفتگی شانه، نشانه‌ها، انواع و روش‌های درمان این عارضه آشنا شویم.

اگر دچار در رفتگی شانه یا درد در این ناحیه شدید، حتما برای تشخیص علت آن به متخصص ارتوپد مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با دکتر ارتوپد وجود دارد.

دررفتگی شانه چیست؟

دررفتگی شانه که در معنای درست علمی به آن دررفتگی مفصل گلنوهومرال گفته می‌شود، شامل جداشدن استخوان بازو از گلنوئید کتف در مفصل گلنوهومرال است. درواقع شانه در رفته آسیبی است که در آن استخوان بازو از حفره فنجانی شکلی که بخشی از استخوان شانه است، بیرون می‌آید. گاهی ممکن است علت شانه درد در رفتگی در این ناحیه باشد.

متن انگلیسی:
A dislocated shoulder is an injury in which the upper arm bone pops out of the cup-shaped socket that’s part of the shoulder blade. The shoulder is the body’s most flexible joint, which makes it more likely to dislocate
ترجمه فارسی:
شانه دررفته آسیبی است که در آن استخوان بازو از حفره فنجانی که بخشی از تیغه شانه است بیرون می‌آید. شانه انعطاف‌پذیرترین مفصل بدن است که این موضوع احتمال دررفتگی آن را افزایش می‌دهد.

به نقل از سایت mayoclinic

۱. دررفتگی شانه راست

گاهی اوقات در رفتگی تنها در شانه سمت راست اتفاق می‌افتد و تمامی علائم از جمله پارگی رباط یا تاندون نیز ظاهر می‌شود. اگر علت درد دست راست در رفتگی یا شکستگی در ناحیه شانه باشد، حتما باید اقدامات درمانی را سریع انجام دهید.

دررفتگی شانه چیست؟
شانه در رفته آسیبی است که در آن استخوان بازو از حفره فنجانی شکلی که بخشی از استخوان شانه است، بیرون می‌آید.

۲. در رفتگی شانه چپ

آسیب استخوان‌ها و دررفتگی می‌تواند تنها در سمت چپ اتفاق بیفتد و به آن در رفتگی شانه سمت چپ می‌گویند. علائم در سمت راست و چپ تفاوتی با هم ندارند. اگر دچار درد هستید، حتما برای تشخیص علت درد دست چپ به پزشک مراجعه کنید.

۳. دررفتگی مفصل شانه

نوع دیگر در رفتگی شامل در رفتن مفصل شانه است که در آن مفصل پیچ می‌خورد و آسیب می‌بیند. احتمال آسیب عصب نیز در این نوع از دررفتگی‌ها وجود دارد.

۴. دررفتگی قدامی شانه

دررفتگی قدامی شایع‌ترین نوع دررفتگی شانه است و به دلیل خارج‌شدن سر استخوان بازو از حفره گلنوئید و حرکت آن به سمت جلو ایجاد می‌شود. معمولاً زمانی که افراد با کف دست زمین می‌خورند، این نوع از در رفتن شانه را تجربه می‌کنند. خصوصاً در مواردی که هنگام زمین‌خوردن دست به سمت بیرون پیچ می‌خورد، احتمال در رفتن قدامی شانه بیشتر می‌شود. این نوع از دررفتگی تا ۹۷ درصد از انواع دررفتن‌های شانه را تشکیل می‌دهد.

۵. دررفتگی خلفی شانه

یکی دیگر از انواع در رفتگی شانه، در رفتگی خلفی است. در این نوع در رفتگی ضربه واردشده به‌صورت مستقیم به شانه وارد می‌شود؛ بنابراین سر استخوان بازو به قسمت خلفی گلنوئید عقب رانده می‌شود و استخوان بازو از داخل به‌صورت بسیار شدیدی می‌چرخد. در رفتگی خلفی ممکن است در هر دو مفصل شانه به‌صورت هم‌زمان اتفاق بیفتد. این نوع دررفتگی‌ها نیز ۲ تا ۴ درصد از در رفتگی‌های شانه را تشکیل می‌دهد.

دررفتگی خلفی شانه چیست؟
علائم دررفتگی شانه شامل درد شدید، تورم، کبودی و عدم توانایی در حرکت بازو است.

علائم در رفتگی شانه چیست؟

در رفتن شانه‌ها نیز مانند هر آسیب و ضایعه دیگری شامل یک سری نشانه‌ها است که به متخصص ارتوپدی می‌گوید که شانه در رفته است. رایج‌ترین نشانه های دررفتگی شانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • شانه‌ای که به‌وضوح تغییر شکل داده یا خارج از محل قرار دارد.
  • تورم و کبودی در محل شانه‌ها
  • درد شدید
  • ناتوانی در حرکت مفصل

در رفتگی شانه همچنین می‌تواند باعث بی‌حسی، ضعف یا سوزن‌سوزن‌شدن در نزدیکی آسیب، مانند گردن یا پایین بازو شود. این اتفاق می‌تواند به علت دست درد رخ دهد و ممکن است عضلات شانه دچار اسپاسم شوند که می‌تواند درد را افزایش دهد. علاوه‌بر این در برخی از انواع دررفتگی‌ها مانند نوع قدامی صدمات عروقی ممکن است در اثر کشش رگ‌های خونی زیر بغل منجر به کاهش فشار نبض یا سردی گذرا در دست‌ها شود.

نکته دیگر این که میزان دررفتگی می‌تواند به‌صورت جزئی باشد یا این که شانه‌ها به‌صورت کامل در رفته باشند. در دررفتگی جزئی هنوز هم فرد می‌تواند شانه‌ها را تکان دهد؛ اما احساس درد و ناراحتی دارد. در حالت در رفتگی کامل مفصل‌ها در رفته‌اند و شانه به‌وضوح تغییر شکل داده است و نمی‌توان با آن کاری انجام داد.

علائم دررفتگی کتف و مفصل شانه نوزادان و کودکان

در رفتگی شانه یکی از بدترین و شایع‌ترین آسیب‌هایی است که در بین نوزادان اتفاق می‌افتد. معمولاً علائم شکستگی کتف شامل تورم و درد است. گرم‌شدن شانه‌ها، کبودی و قرمزی آنها، ضعف کودک و مشکل در استفاده یا حرکت‌دادن ناحیه آسیب‌دیده به روش عادی از نشانه‌های در رفتگی شانه در نوزادان است.

آیا شما هم علائم دررفتگی شانه را دارید؟

جهت بررسی بیشتر، از بهترین متخصصان نوبت بگیرید.

علت دررفتگی شانه چیست؟

مفصل شانه بیشترین میزان دررفتگی مفصل در بدن را دارد. از آن جایی که شانه در چندین جهت حرکت می‌کند، احتمال در رفتن شانه و حرکت آن به جلو، عقب و پایین زیاد است. حال هرگونه حرکت، ضربه، فشار و آسیب ناگهانی که موجب جابه‌جاشدن مفصل و استخوان شانه‌ها شود می‌تواند علت دررفتگی شانه باشد:

  • تروما ربطی به ورزش ندارد. ضربه محکم به شانه در هنگام تصادف وسیله نقلیه موتوری می‌تواند باعث دررفتگی شود. سقوط یکی دیگر از دلایل در رفتن مفصل شانه‌هاست.
  • فرود ناخوشایند پس از سقوط، مانند افتادن از روی نردبان یا زمین‌خوردن روی زمین سنگی و سرامیکی، می‌تواند باعث دررفتگی شانه شود.
  • علت در رفتن شانه در نوزادان و کودکان کشیدن ناگهانی دست و پیچیدن آن است. خصوصاً در زمان تعویض لباس ممکن است این اتفاق برای آنها بیفتد.
  • سن از دلایل دیگر در رفتن شانه‌هاست. با افزایش سن، ماهیچه‌ها و رباط‌هایی که مفصل شانه را در کنار هم نگه می‌دارند ضعیف می‌شوند و مفصل را مستعد دررفتگی می‌کند.
  • ناهنجاری‌های ساختاری می‌توانند عامل در رفتگی شانه در برخی از افراد باشد. برخی از افراد با ناهنجاری‌های ساختاری در مفصل شانه متولد می‌شوند که می‌تواند خطر دررفتگی را افزایش دهد.

علت در رفتگی شانه ورزشکاران 

در رفتگی شانه در بدنسازی و آسیب‌های ورزشی یکی از اصلی‌ترین دلایل است. دررفتگی شانه یک آسیب شایع در ورزش‌های تماسی مانند فوتبال و هاکی است. همچنین در ورزش‌هایی که ممکن است شامل زمین‌خوردن باشد، مانند اسکی در سراشیبی، ژیمناستیک و والیبال در رفتن شانه‌ها بسیار رایج است.

علت در رفتگی مکرر سر شانه و کتف چیست؟ (شایع‌ ترین دلایل دررفتگی کتف و شانه)

یکی از دلایل دررفتگی مکرر شانه، بروز ضایعه هیل ساکس است. این ضایعه که به دنبال ضربه و زمین‌خوردن به شانه و استخوان بازو ایجاد می‌شود، موجب دررفتگی مکرر شانه در صورت واردشدن کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌شود. درواقع هر کسی که قبلاً شانه در رفته داشته‌باشد، درصورتی‌که درگیر این ضایعه شود بیش از دوبرابر سایر افراد مستعد در رفتن مجدد شانه است.

درواقع به دنبال آسیب‌های شدید ورزشی، سقوط یا تصادفات اتومبیل اگر شانه به سمت جلو در رفته باشد و سر استخوان به سمت مفصل گلنوئید خارج شده‌باشد، فرد دچار ضایعه هیل ساکس می‌شود که می‌تواند علت دررفتگی‌های مکرر شانه باشد.

علت در رفتگی مکرر سر شانه و کتف چیست؟
یکی از دلایل دررفتگی مکرر شانه، بروز ضایعه هیل ساکس است.

دلایل دررفتگی شانه در خواب

درحالی‌که دررفتگی شانه بیشتر با آسیب‌های تروماتیک همراه است، ممکن است دررفتگی هنگام خواب هم رخ دهد. در رفتگی شانه در خواب بیشتر بر اثر وضعیت فرد در هنگام خواب ایجاد می‌شود. علت آن خوابیدن به پهلوست، درحالی‌که بازوها در بالای سر قرار گرفته‌اند.

چنین موقعیتی می‌تواند به مفصل شانه فشار زیادی وارد کند و حتی در مواردی خطر در رفتن شانه‌ها را نیز افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این سابقه قبلی برای در رفتن شانه‌ها یا وجود درد شانه هنگام خوابیدن، افراد را بیشتر مستعد در رفتگی شانه‌ها می‌کند.

متن انگلیسی:
While shoulder dislocation is more commonly associated with traumatic injuries, it is possible for a dislocated shoulder to occur while sleeping. This can happen due to certain sleeping positions or pre-existing shoulder conditions that increase the risk of dislocation
ترجمه فارسی:
درحالی‌که دررفتگی شانه بیشتر با آسیب‌های تروماتیک همراه است، ممکن است دررفتگی شانه هنگام خواب هم رخ دهد. بروز این حالت می‌تواند به دلیل موقعیت‌های خاص خوابیدن افراد یا شرایط قبلی شانه در رفته باشد که خطر دررفتگی را افزایش می‌دهد.

به نقل از سایت medanta

برای تشخیص در رفتگی شانه به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

پزشکان ارتوپدی متخصصانی هستند که درد شانه و بازو را تشخیص داده و درمان می‌کنند؛ بنابراین درصورتی‌که هر یک از علائم در رفتگی شانه‌ها را تجربه می‌کنید باید به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

یک متخصص ارتوپدی می‌تواند شانه یا آرنج شما را معاینه کند و آزمایش‌های تصویربرداری مانند اشعه ایکس، ام‌آرآی یا سونوگرافی اولتراسوند را درخواست کند. ام آر آی شانه چقدر طول میکشد؟مدت زمان لازم برای انجام MRI شانه بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت است. از این طریق نوع آسیب و درد را تشخیص داده و بهترین درمان را ارائه می‌دهد. در ادامه برای درمان ممکن است یک تیم جراحی و فیزیوتراپیست همراه متخصص ارتوپدی باشند.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دکتر ارتوپد یا فیزیوتراپیست در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر ارتوپد وجود دارد.

بهترین روش درمان دررفتگی شانه چیست؟

درمان دررفتگی شانه (برای دررفتگی شانه چه باید کرد؟)

درمان دررفتگی شانه به شدت آسیب بستگی دارد. در موارد خاص، گزینه‌های درمانی غیرجراحی ممکن است کافی باشد، درحالی‌که در موارد دیگر، ممکن است نیاز به جراحی وجود داشته باشد. گزینه‌های درمانی غیرجراحی در درجه اول شامل بی‌حرکتی می‌شود:

  • داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می‌توانند به شما در مدیریت درد ناشی از دررفتگی شانه کمک کنند.
  • بعد از گذشت مدت اولیه بی‌حرکتی شانه‌ها، فیزیوتراپی می‌تواند به بازیابی دامنه حرکتی و قدرت در مفصل شانه آسیب‌دیده کمک کند.
  • جراحی دررفتگی شانه معمولاً برای سناریوهایی که گزینه‌های درمانی غیرجراحی شکست‌خورده‌اند یا زمانی که دررفتگی شدید است انجام می‌شود. برای مثال در درمان دررفتگی مکرر شانه‌ها ممکن است به جراحی نیاز باشد.

۱. بهترین قرص و پماد برای درد کتف و شانه چیست؟

بسیاری از مسکن‌های بدون نسخه وجود دارند که می توانند به تسکین درد خفیف و موقت شانه و درمان دست درد کمک کنند. اینها شامل ایبوپروفن، استامینوفن، ناپروکسن و سایر داروهای مسکن بدون نسخه هستند.

۲. درمان دررفتگی شانه با ورزش (درمان خانگی دررفتگی کتف و شانه)

برای ورزش دادن شانه روش‌های زیر را دنبال کنید:

  • با بازوی آسیب دیده نزدیک به دیوار بایستید.
  • بازوی خود را به سمت بالا خم کنید تا آرنج شما در زاویه ۹۰ درجه باشد (مانند حرف “L”) و کف دست خود را طوری بچرخانید که انگار می‌خواهید با کسی دست بدهید.
  • ساعد و آرنج خود را نزدیک دیوار نگه دارید.
  • این کار را ۸ تا ۱۲ بار تکرار کرده و هربار ۶ ثانیه نگه‌دارید.

۳. جا انداختن دررفتگی کتف (درمان دررفتگی مکرر شانه بدون جراحی ممکن است؟)

اولین قدم در درمان دررفتگی شانه بی‌حرکت کردن مفصل است. این کار را می‌توان با پوشیدن یک آتل یا وسیله حمایتی دیگری که شانه را در جای خود نگه می‌دارد انجام داد. بانداژ دررفتگی شانه و توانبخشی دررفتگی شانه نیز به جا افتادن مفاصل و استخوان کمک می‌کنند.

درمان دررفتگی مکرر شانه بدون جراحی ممکن است؟
بعد از گذشت مدت اولیه بی‌حرکتی شانه‌ها، فیزیوتراپی می‌تواند به بازیابی دامنه حرکتی و قدرت در مفصل شانه آسیب‌دیده کمک کند.

۴. عمل شانه دررفتگی مکرر

درصورتی‌که دررفتگی‌های مکرر شانه اتفاق بیفتد و به دنبال آن مفصل شانه بسیار ضعیف باشد، معمولاً روش‌های درمانی توان‌بخشی و غیرجراحی نتیجه‌بخش نیست. در این شرایط به عمل شانه آسیب‌دیده نیاز است. جراحی شانه‌های در رفته شامل دو نوع زیر می‌شود:

انواع عمل جراحی شانهتوضیحات
جراحی آرتروسکوپی دررفتگی شانهیک روش جراحی کم تهاجمی است که از یک دوربین کوچک و ابزارهای تخصصی برای ترمیم مفصل شانه استفاده می‌کند.
جراحی باز دررفتگی شانهدر برخی موارد، جراحی باز ممکن است برای ترمیم آسیب مفصل شانه لازم باشد. این شامل ایجاد یک برش بزرگ‌تر در شانه برای دسترسی به مفصل و ترمیم هرگونه آسیب است.
عمل شانه دررفتگی مکرر چیست؟

۵. درمان نیمه دررفتگی شانه

اگر دررفتگی زیاد شدید نباشد، معمولاً با مسکن و درمان‌های توان‌بخشی بعد از یک دوره بی‌حرکت بودن و ثابت نگه‌داشتن مفاصل شانه، مشکل برطرف می‌شود.

مراقبت های بعد از در رفتگی شانه و کتف چه هستند؟

اگر مطمئن شدید که شانه در رفته دارید یا تنها به در رفتن آنها مشکوک هستید، به‌هیچ‌عنوان نباید سعی در حرکت‌دادن شانه‌ها یا تکان‌دادن آن داشته باشید. از جازدن شانه خودداری کرده و سریعاً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید. تا جای ممکن سعی کنید شانه را بی‌حرکت نگه دارید.

با کمپرس یخ روی محل در رفتگی می‌توان میزان درد و تورم را کاهش داد. البته در صورت دردناک بودن می‌توان مسکن‌های غیر نسخه‌ای مانند قرص ایبوپروفن را مصرف کرد. بهترین کار مراجعه سریع به پزشک است. بعد از شروع درمان هم نباید تا مدت‌ها ورزش و فعالیت‌های سنگین را شروع کرد.

برای دررفتگی کتف چی بخوریم؟

بهتر است مصرف غذاهای فرآوری شده را که دارای سدیم بالایی هستند کاهش دهید. در عوض، غذاهای کامل مانند میوه‌، سبزی، پروتئین بدون چربی و غلات کامل را انتخاب کنید که می‌تواند به روند بهبودی کمک کند.

عوارض و خطرات دررفتگی کتف و شانه چیست؟

در رفتگی شانه‌ها می‌تواند خطرات و ریسک‌هایی نیز به همراه داشته باشد. خصوصاً در صورت عدم مراقبت و درمان به‌موقع. این موارد شامل عوارض زیر می‌شود:

  • پارگی عضلات، رباط‌ها و تاندون‌هایی که به مفصل شانه متصل‌اند و آن را نگه می‌دارند.
  • آسیب عصبی یا عروق خونی در داخل یا اطراف مفصل شانه
  • مستعدشدن بیشتر به دررفتگی‌های مکرر، به‌خصوص اگر آسیب شدید باشد.

کشش یا پارگی رباط‌ها یا تاندون‌ها در شانه یا اعصاب آسیب‌دیده یا رگ‌های خونی اطراف شانه ممکن است برای ترمیم نیاز به جراحی داشته باشد.

پیشگیری از در رفتگی کتف و شانه ممکن است؟

شاید همیشه نتوان از در رفتن شانه‌ها جلوگیری کرد. خصوصاً آسیب‌هایی که در اثر تصادفات و ورزش‌های تماسی ایجاد می‌شوند همیشه قابل‌پیشگیری نیستند. بااین‌حال برخی کارها می‌تواند از در رفتن شانه‌ها و آسیب‌های بیشتر جلوگیری کند. برای کمک به جلوگیری از دررفتگی شانه:

  • مراقب باشید تا از سقوط و سایر آسیب‌های شانه جلوگیری کنید.
  • هنگام انجام ورزش‌های تماسی از لباس‌های محافظ استفاده کنید.
  • برای حفظ قدرت و انعطاف‌پذیری مفاصل و ماهیچه‌ها به طور منظم ورزش کنید.

دررفتگی مفصل شانه می‌تواند خطر دررفتگی‌های مکرر شانه در آینده را افزایش دهد. برای کمک به جلوگیری از عود، تمرینات قدرتی و پایداری تجویزشده برای آسیب را ادامه دهید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

در رفتگی شانه یکی از رایج‌ترین اتفاقات و حوادثی است که افراد ممکن است در زندگی تجربه کنند، چرا که شانه‌ها به‌شدت مستعد پیچ‌خوردن و در رفتن هستند. گاهی آسیب‌های فیزیکی، تصادفات، زمین‌خوردن و ورزش‌های تماسی عامل در رفتگی است و به‌ندرت هم ممکن است افراد دررفتگی شانه‌ها را در خواب تجربه کنند.

به‌هرحال اگر هر یک از علائم در رفتگی در شانه‌ها را دارید باید سریعاً با مراجعه به یک مرکز درمانی و ویزیت‌شدن توسط متخصص ارتوپدی، از وضعیت شانه‌ها و مفاصل خود مطلع شوید تا با دریافت بهترین درمان هر چه سریع‌تر شانه در رفته خود را درمان کنید. اکثر افراد به‌صورت کامل بهبود می‌یابند و می‌توانند عملکرد طبیعی مفصل شانه خود را بازیابند.

اگر درد یا علائم ناراحت‌کننده در شانه خود احساس می‌کنید، باید با بهترین متخصص دررفتگی شانه یعنی فوق تخصص ارتوپدی یا متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصص ارتوپدی یا دکتر فیزیوتراپی در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر متخصص ارتوپد و مشاوره آنلاین دکتر متخصص فیزیوتراپی نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

شانه انعطاف‌پذیرترین مفصل بدن است که احتمال دررفتگی آن را افزایش می‌دهد.

همیشه این‌طور نیست و در مواردی که آسیب بسیار شدید است ممکن است شانه از محل خود خارج‌شده و بیرون‌زدگی آن قابل‌مشاهده باشد.

بسته به شرایط در رفتگی و شدت و عوارض آن، پزشک تعیین می‌کند که از چه زمانی امکان شروع فعالیت‌های ورزشی وجود دارد.

این ضایعه که به دنبال ضربه و زمین‌خوردن به شانه و استخوان بازو ایجاد می‌شود، موجب دررفتگی مکرر شانه در صورت واردشدن کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌شود.

برخی افراد قرار دادن تخم‌مرغ و زردچوبه را روی محل دررفتگی مفید می‌دانند. اما بهترین کار پیدا کردن علت دررفتگی شانه و درمان اصولی آن است.

هرگونه حرکت، ضربه، فشار و آسیب ناگهانی که موجب جابه‌جاشدن مفصل و استخوان شانه‌ها شود می‌تواند علت دررفتگی شانه باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره دررفتگی شانه

  1. طوفان گفت:

    سلام دررفتگی شانه داشتم جا اندازی شده و دکتر گفته ۳ هفته تو آتل باشه آیا بعداز ۳ هفته میتونم سوار موتور بشم ؟؟بعد هم میتونم کار با سیستم کنم مشکلی نداره ؟؟؟

  2. عیسی گفت:

    سلام دکتر دررفتگی قدامی شانه داشتم جا اندازی شده باید تا چند هفته تو آتل باشه بعد هم تا چند وقت میشه سوار موتور شد کار تایپ کردن با سیستم هستم مشکل نداره ؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      حداقل دو هفته نیاز به استراحت دارید
      از دارو هایی که پزشک تجویز کرده است هم استفاده کنید

  3. نیما گفت:

    سلام دکتر جان خسته نباشید
    بنده چند ماه پیش با موتور تصادف کردم و در رفتگی شانه داشتم که به اورژانس مراجعه کردم و حا انداختن از اون موقع به بعد من هر حرکتی که باعث بشه دستم چپم و بالا ببرم شانه ام از جاش در میاد و بدنسازی کار میکنم که شده در یک روز در باشگاه ۴ بار دررفتگی شانه چپ داشتم ایا باشگاه بدنسازی برای شانه چپم مضر یا نه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      نیاز به مکمل هایی مثل گلوکزامین دارید
      و یک ماه بعد باید عکس رادیولوژی را تکرار کنید
      از دست چپ کمتر استفاده سنگین کنید

  4. آرمین گفت:

    سلام خسته نباشید من از روی بارفیکس یکمی شانه ام کج شد و بعد از یک روز بعد از تکون دادنش درد نسبتا زیادی داره باید چیکار کنم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      تا سه روز با پماد پیروکسیکام ماساژ دهید
      در صورت عدم بهبود به پزشک مراجعه کتنید

  5. وحید گفت:

    سلام‌من‌کتفم‌دررفت‌بعدرفتم‌بیمارستان‌جاانداخت‌بعدمراقبت‌کردم‌ولی‌بعضی‌موقع‌هاکه‌مشت‌میندازم‌دستم‌خالی‌میره‌رگ‌بازوم‌میگیره‌دستم‌تکون‌نمیخوره‌چیکاربایدکرد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      احتمال اسیب به اعصاب وجود دارد
      انجام mri الزامی است

  6. علیرضا حقیقی گفت:

    سلام وقت شما بخیر باشه دکتر جان بنده کتف یا همون شانه راستم در رفتگی مکرر داره سی و پنج سالم هست.هزینه عمل چقدر میشه من بیمه ندارم حدودی هم شده لطفا بگید .من هربار ک میرم بیمارستان تقریبا ۱۴۰۰ تا ۲ ملیون هزینه میکنم تا جا بندازن .تروخدا یه دارو به من معرفی کنید غیر از دیازپام چون خودم با دیازپام جا میندازم میمیرم از درد یه ارام بخش قوی به من معرفی کنید حالا نه در حد کتامین ک بیهوشی باشه یه کم پایین تر هم جواب منو میده خودتون میدونید هم هزینش زیاده هم دردش .همسرم بهیار بودن تمام تزریقات رو بلدن،پدر مرحومم کادر پزشکی بود بیمارستان شهربانی(امام سجاد)به علت کرونا فوت شدن .خودمم بلدم تزریقات رو من شمارمو میذارم خواهشن یه دارو بهم معرفی کنید ک بتونم ازتون خریداری کنم .شدیدا نیاز دارم به یک ارام بخش عضلانی هربار لباسمم ک میخوام بپوشم هم در میره با دقت زیاد باید تنم کنم و دربیاارم.
    ۰۹۱۲۴۹۵۴۲۷۶ محبت میکنید

  7. رضا فر گفت:

    سلام من۴۰سالمه
    کتف سمت راستم بر اثر افتادن خیلی درد داره
    دکتر رفتم عکس انداختم گفت چیزی نیست کشیده شده
    فقط شبها موقع خواب خیلی در بیشتر میشه مخصوصاً سر شونه جلو

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بهتر است تا یک هفته پیش از خواب از ماساژ بوسیله پماد پیروکسیکام استفاده کنید

  8. لیث گفت:

    سلام من باشگاه بوکس میرم یه بار رینگ رفتم با دست چپم مشت زدم بعد در رفت تا الان داره در میره چکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      نیاز به اتل بندی دارید
      زودتر اقدام کنید

  9. قهار گفت:

    سلام
    قهار هستم باشنده افغانستان مسکون شیراز من یه مشکل داشتم من پنج سال قبل ده یک بازی فوتبال افتدیم وشانه من یه جوری چپ شد وبه یک مشکل دوباره درستش کردم تاسه هفته درد داشت وجور شد هالی اوعادت کده تقریبا بیش از ده فعه هالی برامده یه جوری میبرایه که حواسش برایش نباشه میبرایه دوباره درستش میکنم سحنه که میبرایه داجابجاکردن درد داره بعدن دردش هم خوب میشه اگی برایتان زحمت نمیشه لطفا رهنمای کنید ناگفته نمانه من توافغانستان پیش داکتراستخوان هم رفتم اونجه عکس ام ار ای هم گرفتم اونجه تشخیص داده نتانستن

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام قهار عزیز
      احتمال اسیب به ستون فقرات سینه ای و اسپاسم عضلات مزمن وجود دارد
      هم نیاز به درمان موضعی مثل پیروکسیکام دارید هم ضد التهاب خوب
      لطفا پیگیر باشید