انرژی درمانی برای لاغری فایده ای دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

انرژی درمانی یک روش درمانی جایگزین است که با استفاده از انرژی‌های طبیعی برای بهبود مشکلات روحی و جسمی فرد استفاده می‌شود. با توجه به این که لاغری ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله نارسایی تغذیه، بیماری‌های مزمن، فشار روحی و استرس و غیره رخ دهد، استفاده از انرژی درمانی به عنوان یک روش جایگزین برای کمک به بهبود وضعیت لاغری می‌تواند مفید باشد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
انرژی درمانی برای لاغری

آیا می‌دانید چگونه از قدرت انرژی درمانی برای لاغری استفاده کنیم؟ انرژی درمانی یا روش‌های درمانی مبتنی بر انرژی، یکی از روش‌های متداول در درمان بسیاری از بیماری‌ها و علائم مختلف است. با استفاده از نواحی مختلف بدن، انرژی درمانی می‌تواند بهترین نتیجه را در درمان لاغری به دست آورد.

در این مطلب توضیح می‌دهیم که روش‌های این متد برای لاغری چیست؟ آیا به‌تنهایی تاثیری دارد؟ چگونه می‌توان در منزل این کار را انجام داد و مزایای آن چیست؟ اگر می‌خواهید در مورد انرژی درمانی و تاثیر آن در لاغری اطلاعات بیشتری داشته باشید، باید با دکتر طب سنتی مشورت کنید.

روش های انرژی درمانی برای لاغری

چندین روش در انرژی درمانی وجود دارد که می‌توان از آنها برای رسیدن به وزن متعادل استفاده کرد. در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

۱. رفلکسولوژی

رفلکسولوژی یک روش درمانی است که با فشاردادن به نقاط خاصی در پایانه‌های عصبی بدن، به بهبود عملکرد اعضا و سیستم‌های مختلف بدن کمک می‌کند. این روش از طریق تحریک نقاط خاصی در پاها، می‌تواند به تحریک سیستم گوارشی، کبد و کلیه کمک کند و در نتیجه، بهبود در جذب مواد غذایی و افزایش وزن بدن را به دنبال دارد.

۲. آروماتراپی

آروماتراپی یک روش درمانی است که از رایحه‌های طبیعی مانند روغن‌های اسانس استفاده می‌کند. برخی از روغن‌های اسانس مانند روغن نعنا، روغن زنجبیل و روغن نارنگی، به بهبود عملکرد گوارش و جذب مواد غذایی کمک می‌کنند. همچنین، آروماتراپی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و در نتیجه، بهبود در رفع مشکلات لاغری را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید از آروماتراپی در کنار انرژی درمانی با شمع استفاده کنید تا تاثیر آن بیشتر شود.

۳. ریکی

ریکی یک روش درمانی است که با تمرکز بر انرژی درونی بدن، به بهبود عملکرد سیستم‌های مختلف بدن کمک می‌کند. با استفاده از ریکی، انرژی مثبت به بدن انتقال داده می‌شود که می‌تواند به رفع مشکلات لاغری و افزایش وزن بدن کمک کند.

مشاوره روانشناسی

با برترین روانشناسان ایران از دیدگاه کاربران

مشاوره حضوری و آنلاین۵۰۰+ خدمت

تاریخچه انرژی درمانی برای لاغری

در طی سال‌هایی که انرژی درمانی توسط افراد معتقد به این روش انجام می‌شد، نام‌هایی تحت عنوان طب نامرسوم و طب حاشیه بر آن گذاشته شده بود. اما امروزه، انرژی درمانی نام‌های جدیدی از قبیل طب جایگزین به خود گرفته است.

سوابق بهبودی زیادی از این طب به چشم می‌خورد و معتقدان آن بر این باورند که این روش در موارد زیر به‌شدت کارساز بوده است:

  • درمان چاقی و لاغری
  • تسکین دردهای ناشی از قاعدگی
  • صدمات فیزیکی، جراحی، عصبی، سردرد و میگرن
  • آرامش اعصاب در زمان استرس و اضطراب
  • انرژی درمانی برای افسردگی
  • بیماری وسواس
  • هیجان
  • بی‌خوابی
  • کمک به بارداری

البته طی انرژی درمانی در بارداری، نباید از یک سری نیروها در قسمت واژن یا ناف بارداران استفاده کرد. چون اگر قدرت شخص درمان‌گر زیاد باشد، جنین در شکم مادر دچار عارضه خواهد شد.
به نقل از everydayhealth

آیا انرژی درمانی برای لاغری یا بیماری های دیگر به تنهایی موثر است؟

توجه داشته باشید که نمی‌توان انرژی درمانی را برای لاغرشدن یا بهبود تمام بیماری‌ها از جمله بیماری‌های صعب‌العلاجی چون سرطان موثر دانست. درواقع این روش، ذهن را آماده می‌کند و از این طریق، روند بهبودی را سرعت می‌دهد و در اکثر مواقع، پزشکان با انجام درمان سنتی این بیماری‌ها و انرژی درمانی در کنار هم موافقت می‌کنند و نه انرژی درمانی به‌تنهایی.

همین الان بهترین دکتر متخصص را برای انرژی درمانی پیدا کن…

علائم موثر بودن انرژی درمانی برای لاغری در فرد

نکته قابل‌توجه اینجاست که طبق تحقیقات بانوان نسبت به آقایان انرژی بیشتری به هنگام انرژی درمانی دریافت می‌کنند و گاهی افراد بسته به شرایط خود به هنگام دریافت انرژی از شخص درمان‌گر، بدن آن‌ها مورمور می‌شود یا احساس سرما یا گرمای درونی می‌کنند. البته اگر پس از انجام انرژی درمانی، هیچ یک از علائم گفته ‌شده را نداشتید یا متوجه ورود انرژی به بدن خود نشدید جای نگرانی نیست. چون بدون احساس این علائم نیز انرژی با قدرت فراوانی که دارد، اثرگذاری خود را خواهد داشت.

طبق تحقیقات بانوان نسبت به آقایان انرژی بیشتری به هنگام انرژی درمانی دریافت می‌کنند.

انواع روش‌های انرژی درمانی برای لاغری

امروزه انرژی درمانی به روش‌های متعددی همچون موارد زیر انجام می‌شود که می‌توان از برخی از این روش‌ها در جهت کاهش وزن کمک گرفت:

  • انرژی درمانی به روش ریکی (انرژی درمانی لمسی)
  • انرژی درمانی به کمک صدا
  • انرژی درمانی به کمک الکترومغناطیس
  • انرژی درمانی به کمک پولاریتی
  • انرژی درمانی به کمک لمس
  • انرژی درمانی به کمک معنویات
  • انرژی درمانی به کمک چاکراها
  • انرژی درمانی با نمک
  • و انرژی درمانی به کمک موسیقی.
انرژی درمانی می‌تواند بهبود در جریان انرژی بدن، کاهش افزایش وزن غیر طبیعی و بهبود کیفیت خواب و استراحت را بهبود بخشد.
انرژی درمانی می‌تواند بهبود در جریان انرژی بدن، کاهش افزایش وزن غیر طبیعی و بهبود کیفیت خواب و استراحت را بهبود بخشد.

انرژی درمانی چگونه می تواند به لاغر شدن فرد کمک کند؟

بسیاری از افراد به سبب ترس‌ها و آسیب‌های گذشته دچار اضافه‌وزن یا چاقی مفرط می‌شوند و برخی دیگر به سبب خودگویی‌هایی منفی از جمله اینکه “من فکر نمی‌کنم بتوانم وزنم را کاهش دهم”، “من خیلی چاق هستم”، “من به‌اندازه کافی خوب به نظر نمی‌رسم”، یا اینکه “وقت برای ورزش و کاهش وزن ندارم.” افزایش وزن پیدا می‌کنند.

این افکار چه درست باشند و چه غلط، فرد این باورها را به ضمیر ناخودآگاه خود وارد می‌کند. سپس رفتارهای فرد با باورهای او همسو می‌شوند، حتی اگر فرد از روی آگاهی این ذهنیت را نداشته باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد هر بار که وزن خود را کم می‌کنند، دوباره وزن می‌گیرند – یعنی اگرچه بدن آن‌ها تغییر کرده است، اما هنوز باورهای ناشایستی در ضمیر ناخودآگاه خود دارند.

با کارکردن روی سیستم انرژی بدن، می‌توانیم این جملات درونی منفی را به جملات مثبت تبدیل کنیم، مانند: «لاغرشدن به نفع بدن من و سلامت بدنی من است»، «من لایق ظاهر خوب هستم»، «من بدن سالم خود را دوست دارم»، من تناسب‌اندام دارم، «من از وقت‌گذاشتن برای ورزش لذت می‌برم» و غیره. هنگامی که رفتارهای شما با آن افکار مثبت هماهنگ شوند، بدن شما به طور طبیعی وزن کم می‌کند! ازاین‌رو، انرژی درمانی راهکاری ویژه و به‌روز برای کاهش وزن است.

انرژی درمانی لاغری برای تو مناسبه؟ همین حالا مشاوره بگیر

انرژی درمانی برای لاغری و تأثیرگذاری آن روی بطن سوم مغز

یکی از راه‌هایی که انرژی درمانی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، تاثیر مستقیم در جهت عملکرد بطن سوم مغز برای ازبین‌بردن عدم تعادل در آن ناحیه است.

بطن سوم مغز، هم محل cingulate gyrus یا شکنج سینگوله است- که اشتها را تنظیم می‌کند – و هم محل سلول‌هایی به نام tanacytes یا تانیسیت است. تاناسیت‌ها، سلول‌های حسگر مواد مغذی هستند. از جمله اینکه آن‌ها میزان گلوکز و اسیدهای آمینه موجود در بدن را حس می‌کنند. علاوه بر این، نقش دیگر آن‌ها ارسال سیگنال سیری به مغز است. تاناسیت‌ها هنگامی که در معرض اسیدهای آمینه ضروری لیزین و آرگانین قرار می‌گیرند، می‌توانند در عرض چند ثانیه سیگنال حس سیری دهند.

علاوه بر این، تاناسیت‌ها زمانی فعال می‌شوند که جوانه‌های چشایی، غذاهایی با طعم خاص اومامی را تشخیص دهند. این غذاها باعث می‌شوند که کمتر احساس گرسنگی کنید و سریع‌تر احساس سیری کنید.

برخی از نمونه‌های غذاهای اومامی عبارت‌اند از: گوشت، آلو، زردآلو، آووکادو، عدس، گردو، بادام و غذاهای دریایی شامل ساردین، بونیتو، ماهی‌تن، میگو، صدف، خاویار، قزل‌آلا، گوش‌ماهی و غیره.

تنظیم اشتها باعث تثبیت وزن می‌شود. انرژی درمانی نیز عملکرد بطن سوم مغز را بازسازی می‌کند تا احساس رضایت و سیری ایجاد کند. این امر، به‌طورطبیعی اشتها را به شیوه‌ای طبیعی و سالم تنظیم می‌کند.

لاغری با انرژی درمانی با پروتکل تسلط گوارشی

پروتکل تسلط گوارشی می‌تواند به میکروبیوم بدن شما کمک کند تا باکتری‌های سالم روده بیشتری ایجاد کنند. در نتیجه، باکتری‌های سالم‌تر روده، هضم را تقویت می‌کنند و به سرکوب هوس‌های ناسالم غذایی کمک می‌کنند.

البته می‌توانیم ناحیه دیگری را برای کمک به تنظیم وزن بدن بررسی کنیم. این ناحیه، در استخوان‌هاست. استخوان‌های ما هورمون استئوکلسین تولید می‌کنند. هرچند این هورمون، تنظیم‌کننده اشتها نیست؛ اما قند خون را تنظیم می‌کند و توسط پروتئین لیپوکلسین ۲ فعال می‌شود.

لیپوکلسین ۲، پروتئینی است که نورون‌های هیپوتالاموس مغزی را فعال می‌کند، ناحیه خاصی از مغز که باعث سرکوب اشتها می‌شود. لیپوکلسین ۲ در ژن‌های خاصی که در استخوان‌های ما یافت می‌شود در میزان و غلظت بسیار بالایی موجود است.

پس خبر خوب این است که ما برای سرکوب اشتها می‌توانیم تولید لیپوکالین ۲ در بدن خود را افزایش دهیم. یعنی شما می‌توانید این کار را خودتان نیز انجام دهید.

استفاده از انرژی درمانی به عنوان یک روش جایگزین برای کمک به بهبود وضعیت لاغری می‌تواند مفید و موثر باشد.
استفاده از انرژی درمانی به عنوان یک روش جایگزین برای کمک به بهبود وضعیت لاغری می‌تواند مفید و موثر باشد.

انرژی درمانی برای لاغری در منزل

در ادامه یک تمرین ساده برای کاهش وزن با انرژی درمانی آورده شده است که مراحل آن به شرح زیر است:

  • ابتدا راحت و آسوده بنشینید یا دراز بکشید و چشم‌های خود را ببندید.
  • سپس به استخوان‌های خود توجه کنید.
  • ذهنتان را آرام کنید و به این فکر کنید که در سیستم اسکلتی شما چه اتفاقی می‌افتد.
  • سپس از این سیستم بدنی به‌خاطر تولید مواد مغذی باارزش، هورمون‌ها و غیره که بدنتان به آن نیاز دارد تشکر کنید.
  • در مرحله بعدی به موج شادی که از استخوان‌هایتان به سمت شما بازمی‌گردد، توجه کنید. این برای تشکر از به‌رسمیت‌شناختن است.
  • سپس این سپاسگزاری را به حوزه آفرینش منبع ارائه دهید.
  • از این کار خود لذت ببرید.
  • سپس به سیستم اسکلتی خود پیشنهاد کنید که لیپوکالین ۲ بیشتری تولید شود.
  • در نهایت کار، محبت و قدردانی بیشتری بفرستید.

هنگامی که وارد جریان این انرژی درمانی شدید، این تمرین، به طبیعت وجودی شما تبدیل خواهد شد.

آیا این روش های درمانی برای همه مناسب هستند؟

خیر، این روش‌های درمانی برای همه مناسب نیستند؛ بلکه باید باتوجه‌به وضعیت فردی هر فرد، توسط پزشک یا متخصص مربوطه تعیین شود. بهتر است قبل از استفاده از هر روش درمانی، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش درمانی برای شما مناسب است و هیچ تداخلی با داروهایی که ممکن است مصرف کنید، ندارد.

بنابراین، برای درمان لاغری، بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید و روش درمانی مناسب را با او تعیین کنید. در ضمن، این روش‌های درمانی همیشه به‌تنهایی کافی نیستند و باید با تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی همراه شوند. امروزه انرژی درمانی برای استرس نیز با کمک تکنیک ریکی انجام می‌شود که درمان این بیماری هم در تناسب اندام نقش دارد.

به‌طورکلی، برای تعیین سازگاری هر فرد با یک روش درمانی، باید به مواردی مانند وضعیت جسمانی، سن، تاریخچه بیماری، داروهایی که ممکن است مصرف کند، وضعیت روانی و فشارهای روزانه دقت کرد. برای مثال، رفلکسولوژی برای برخی از بیماران با شرایطی مانند آریتمی قلبی، فشارخون پایین، یا مشکلات دیگری ممنوع است.
به نقل از simplyalign

به منظور انرژی درمانی برای لاغری باید به چه کسی مراجعه کنیم؟

بهترین کسانی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، افراد حرفه‌ای و متخصص در زمینه انرژی درمانی هستند. این افراد معمولاً به عنوان مدرسان، مشاوران یا پرستاران انرژی درمانی در کلینیک‌های مختلف فعالیت می‌کنند. همچنین، برخی از ماساژورها و تراپیست‌های ماساژ هم ممکن است دوره‌های آموزشی در زمینه انرژی درمانی را گذرانده و بتوانند به شما خدمات انرژی درمانی ارائه دهند. یک متخصص روانشناس یا متخصص طب سنتی که دوره انرژی درمانی را گذرانده باشد نیز می‌تواند این درمان را انجام دهد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

همانطور که گفته شد با کمک انرژی درمانی می‌توان وزن کم کرد. یک راه، استفاده از Energy Work برای ایجاد مجدد تعادل در مغز (به‌منظور کمک به تنظیم اشتها) است. راه دیگر استفاده از Distance Energy Healing برای ایجاد باکتری‌های روده برای بهبود هضم و سرکوب هوس‌های ناسالم غذایی است.در نهایت، می‌توانید تولید لیپوکالین ۲ در بدنتان را افزایش دهید تا خودتان سرکوب اشتهای خود را تحریک کنید (توسط اجرای تمرین بالا).

اگر می‌خواهید در مورد انرژی درمانی برای لاغری اطلاعات بیشتری داشته باشید، باید با دکتر طب سنتی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر طب سنتی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

پزشکان متخصص انرژی درمانی و یا متخصصان طب جایگزین انتخاب مناسبی هستند.

بله. انرژی درمانی نیز همچون داروها که باید در یک دوز مشخصی مصرف شوند – بایستی در یک‌میزان خاصی انجام گیرند تا سلامت درمان‌جو را به خطر نیندازند.

بله. گاهی خود درمان‌گر نیز ممکن است از این انرژی‌ها لطمه ببیند. پیری زودرس، دچارشدن به بیماری‌های صعب‌العلاج یا لاعلاج، فشارهای عصبی، سردردهای میگرنی و احساس درد در قسمت‌های مختلف بدن از جمله این موارد آسیب‌ها است.

خیر. انرژی درمانی مرتبه ضعیفی از انرژی است که قدرت درمانگری دارد و در کالبد همه انسان‌ها وجود دارد. اما برخی از افراد به سبب تمرینات تمرکزی و روحی بیشتر می‌توانند مقدار بیشتری از این انرژی را دریافت و یا برای دیگران ارسال کنند!

ریکی نمونه‌ای دیگر از انرژی درمانی یا طب جایگزین است که اساس آن، انتقال انرژی مثبت با قراردادن دست‌ها در نزدیکی بدن شخص دیگر، اما عدم لمس آن‌ها به‌صورت فیزیکی است. این امر با القای استراحت و آرامش مرتبط است، و عده‌ای می‌گویند که ممکن است برخی از مزایای کاهش وزن نیز به دنبال داشته باشد، اگرچه هیچ تحقیقی در مورد این اثر بالقوه ریکی انجام نشده است.

لازم نیست برای انرژی درمانی کار خاصی انجام دهید، دعا و مراقبه، مدیتیشن، تمرکز و مطالعه، انجام ورزش‌هایی چون شنا، نشستن و خوردن یک فنجان قهوه در زیر نور آفتاب همگی می‌توانند سطح انرژی شما را بالا ببرند. برای این منظور کافی است موقع انجام کارهای ذکر شده در بالا، به دستان خود دقت کنید و انرژی را با احساس خود، درون دستانتان جمع کنید، تا دستانی معجزه‌گر داشته باشید.

امتیاز شما به مقاله:
(3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن