شمع تراپی (انرژی درمانی با شمع) چیست و چگونه انجام می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

شمع تراپی، انرژی درمانی با شمع یا همان شمع درمانی با هماهنگی جسم، روح و ذهن روش درمان طبیعی است که فرد را روی حال خود متمرکز می کند و به دفع انرژی‌های منفی، تقویت چاکراها، ایجاد برکت و وفور نعمت و تغییرات در زندگی توصیه می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
مدیتیشن و شمع

شمع تراپی روشی برای هماهنگ‌کردن جسم (بدن)، روح و ذهن است که با شیوه‌های مختلف انجام می‌شود. انرژی درمانی با شمع یا همان شمع درمانی در ادیان مختلف متفاوت است و هر رایحه و نور شمع برای یک هدف درمانی به‌کار می‌رود. شمع تراپی در واقع روش درمان طبیعی است که خود واقعی بیمار را نشان داده و اجازه می‌دهد که فرد روی حال خود متمرکز شود. در این مطلب با ما باشید تا با شمع تراپی و تاثیر شمع درمانی بیشتر آشنا شوید.

مشورت با دکتر طب سنتی می‌تواند خیالتان را از نگرانی در مورد سلامتی و مضرات انرژی درمانی راحت کند. پزشکان متخصص دکترتو در این زمینه بهترین کمک‌کننده هستند.

شمع تراپی (انرژی درمانی با شمع) چیست؟

انرژی درمانی به منظور ارتباط جسم و روح به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. انرژی درمانی با شمع یا شمع تراپی (Candle Therapy) روش درمان طبیعی با قدمت هزارساله است که برای تقویت جسم، روح و ذهن انجام می‌شود. هدف این تکنیک، اتحاد بین قدرت جسم، روح و ذهن است و هر آیینی نوع و اعتقادات خاص خود را درباره انرژی درمانی با شمع دارد. روش‌های مختلف این کار عبارتند از:

  • مدیتیشن و حذف استرس
  • انرژی درمانی
  • ریکی
  • ایجاد تعادل در چاکراها
شعله گرمابخش نور شمع بعد از یک روز کاری سخت می‌تواند احساس آرامش ایجاد کند.
شعله گرمابخش نور شمع بعد از یک روز کاری سخت می‌تواند احساس آرامش ایجاد کند.

چه زمانی باید از شمع درمانی استفاده کرد؟

شمع درمانی یکی از روش‌های عالی برای کاهش استرس، بهبود خلق‌وخو و تقویت تمرکز به‌شمار می‌آید. شعله گرمابخش نور شمع بعد از یک روز کاری سخت می‌تواند احساس آرامش ایجاد کند. به‌علاوه اینکه این اعتقاد وجود دارد که برای دفع انرژی منفی و جذب سلامتی و موفقیت باید از شمع درمانی استفاده کرد. انرژی درمانی برای افسردگی نیز کاربرد دارد.

انرژی درمانی با شمع چگونه انجام می شود؟

بار دیگر که استرس و فشار زندگی بر شما غالب شد حتما انرژی درمانی با شمع را امتحان کنید. شمعی را روشن کنید و به شعله‌های درحال سوختن آن نگاه کنید، سپس چند دقیقه نفس عمیق بکشید. حتی یک دقیقه روشن‌کردن شمع هم تاثیر زیادی روی تغییر حال‌وهوا و دفع استرس دارد.

مراحل این تکنیک عبارتند از:

  • مکانی آرام و خلوت را انتخاب کنید که در آنجا احساس راحتی دارید.
  • شمعی را روشن کرده و آن را بالا بیاورید (تا ارتفاع سینه یا دورتر) و به شعله شمع نگاه کرده و متمرکز شوید.
  • نفس عمیق بکشید و همچنان به شعله شمع خیره باشید.
  • پس از چند ثانیه که احساس آرامش کردید، حالا نوبت به تصویرسازی است. آنچه را که دوست دارید مجسم کنید.
  • برای جذب بیشتر انرژی می‌توانید از شمع‌های رنگی هم استفاده کنید.

متن انگلیسی:
Aomatherapy candles can help you relax, feel calm, energized and help your brain get into a more productive mindset.
ترجمه متن:
آروماتراپی یا شمع درمانی باعث تمدد اعصاب، احساس آرامش و انرژی در فرد شده و باعث شکوفاتر شدن ذهن می‌شود.
litupcandleco

پاکسازی با شمع و عود

برای پاکسازی با شمع می‌توانید شمعی را روشن کنید و با دم به سمت راست بچرخید و در حالت بازدم به سمت چپ. این کار را دوبار تکرار کنید و حین انجام آن، جمله‌‌ای آرامش‌بخش بگویید یا به حس خوبی فکر کنید. پاکسازی با عود هم روش ساده‌ای است برای بازگرداندن تعادل ازدست‌رفته چاکراها.

فرض کنید قرار است چاکرای شبکه خورشیدی جناغ سینه را با عود پاکسازی کنیم. چاکرا را شبیه قیف درنظر بگیرید و سپس عود را خلاف عقربه ساعت به‌آرامی داخل این چاکرا بچرخانید. چندبار تکرار کنید تا پاکسازی انجام شود. یادتان باشد که پاکسازی در جهت خلاف عقربه‌های ساعت و انرژی درمانی در جهت عقربه‌های ساعت است.

انواع انرژی درمانی با شمع

انرژی درمانی با شمع تکنیکی برای سلامت روح و جسم است که با ایجاد حال‌وهوای معنوی، استرس را رفع کرده و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. انرژی درمانی با شمع دو نوع دارد: شمع تراپی براساس رنگ و شمع درمانی براساس چیدمان. برخی هم به پیروی از عرفان شرقی، شمع تراپی را برای تقویت چاکراها همراه با مدیتیشن دنبال می‌کنند. این روش باعث ایجاد برکت و تغییر مثبت در زندگی می‌شود.

برای شمع تراپی چه چیزی نیاز است؟

شمع تراپی کار بسیار ساده‌ای است و چیزهای زیادی هم لازم ندارد. صرفا یک گوشه ساکت و دنج که در آن احساس راحتی کنید کافی است. حالا برای شمع درمانی به یک تشک برای نشستن و یک شمع نیاز دارید. ضرورتی ندارد که شمع گران‌قیمت یا معطر داشته باشید، یک شمع طبیعی دست‌ساز یا شمع موم زنبور عسل هم برای انرژی درمانی با شمع کافی است. مرحله بعدی نیت و انرژی مثبتی است که کمک می‌کند با نور شمع ارتباط بگیرید. با ایمان قلبی به هدف‌تان برای شمع درمانی فکر کنید و تمام، دیگر نیاز به چیز دیگری ندارید!

مدیتیشن و حذف استرس یکی از روش‌های انرژی درمانی با شمع است.
مدیتیشن و حذف استرس یکی از روش‌های انرژی درمانی با شمع است.

‌شمع تراپی در خانه

شمع تراپی در خانه کار ساده‌ای است. در جای دنجی و آرامی روی تشک نرمی بشینید و شمعی را با نیت مثبت روشن کنید. بهتر است شمعی را انتخاب کنید که رنگ موردعلاقه‌تان باشد. شمع‌های رنگین‌کمانی برای درمان مشکلات مختلف توصیه می‌شوند. روش دیگر شمع تراپی در خانه هم وجود دارد که شمعی را در فاصله دور روشن کنید و روی آن متمرکز شوید.

انرژی درمانی با شمع برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که از حس افسردگی رنج می‌برند یا آن‌هایی که از استرس و فشار زندگی مدرن به ستوه آمده‌اند بهترین کاندید انرژی درمانی با شمع هستند. انرژی درمانی برای استرس بسیار مفید بوده و به آرامش ذهن شما کمک می‌کند. نور و رایحه شمع باعث ایجاد حس آرامش و سکون در فرد شده، و فشار درونی و استرس را از وی دور می‌کند.

همچنین این تکنیک درمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و گوارش، رفع التهاب مفاصل، و درمان میگرن هم توصیه می‌شود. بیماران مبتلا به آرتروز، و میگرن هم می‌توانند از این روش برای کنترل درد کمک بگیرند. برخی افراد نیز انرژی درمانی برای لاغری را مفید دانسته و آن را توصیه می‌کنند. برای روش‌های درمانی خودسرانه اقدام نکنید و حتما با دکتر طب سنتی مشورت داشته باشید.

انرژی درمانی با شمع برای چه کسانی مناسب نیست؟

طبیعی است که شمع درمانی برای عده‌ای مناسب نباشد؛ از قبیل بیماران مبتلا به آسم، صرع، پسوریازیس، فشارخون، اگزما و تب یونجه. به‌علاوه اینکه افرادی که حساسیت دارند ممکن است واکنش آلرژیک به شمع معطر نشان دهند.

انرژی درمانی با شمع واقعا تاثیر داره؟

همین الان مشاوره بگیر

مزایای انرژی درمانی با شمع

هدف اصلی، پاک‌کردن ذهن، روح و بدن از انرژی منفی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث درمان بیماری‌های روحی و جسمی می‌شود. این تکنیک تعادل ازدست‌رفته چاکراها را بازمی‌گرداند و مزایای زیادی برای بدن دارد که عبارتند از:

  • دفع استرس و انرژی‌های منفی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ایجاد حس معنویت
  • درمان افسردگی
  • جذب موفقیت و سلامت
  • تعادل چاکراها

۱. شمع تراپی برای رفع سنگینی

گاهی هرچقدر هم تلاش می‌کنید به بن‌بست می‌رسید و پیشرفتی حاصل نمی‌شود. در چنین مواردی می‌توان از شمع تراپی برای رفع سنگینی و بستگی کمک گرفت. چهل روز شمع روشن کنید. اجازه بدهید شمع تا انتها خودش بسوزد تا خاموش شود.

۲. شمع درمانی برای مو

ولاتراپیا (Velaterapia) نوعی روش کوتاهی مو با شمع است که خاصیت درمانی دارد و موخوره‌ها را از بین می‌برد. در شمع درمانی با مو، آرایشگر موها را به دسته‌های کوچکی تقسیم کرده و می‌پیچد و سپس هر قسمت را چندثانیه در معرض شمع قرار می‌دهد. شمع درمانی با مو باعث می‌شود که فولیکول‌های مو مواد ترمیم‌کننده را راحت‌تر جذب کنند. به‌علاوه اینکه شمع درمانی برای جلوگیری از ریزش مو با انتهای سفید نیز مناسب است.

۳. شمع درمانی برای گوش

شمع درمانی با گوش روشی عامیانه برای ازبین‌بردن جرم گوش است که معتقد است باعث تمیزی گوش و بهبود میزان شنوایی می‌شود.

گرمای ناشی از شعله شمع قرار است که جرم و کثیفی‌های گوش را با نیروی مکش داخل شمع تو خالی بکشد. اما شمع درمانی برای گوش روش نادرستی است که عوارض جدی و بیماریهای خطرناک گوش را به دنبال دارد و ممکن است باعث پارگی پرده گوش، مسدودشدن مجرای گوش یا حتی مشکلات شنوایی شود. به‌علاوه اینکه احتمال سوختن با شعله ذوب شده شمع هم وجود دارد. بهتر است برای درمان مشکلات گوش به متخصص مراجعه کنید و خودسرانه سراغ روش‌های غیرعلمی نروید.

متن انگلیسی:
Ear candles are typically about 10 inches long, hollow, and tapered. A person lights them at their widest end. They are usually made of fabric soaked in wax or a mixture of substances, often paraffin and beeswax.
ترجمه فارسی:
شمع گوش نوعی مخروط توخالی حدود ۳۰ سانتی‌متر از جنس موم زنبور، موم سویا یا موم پارافین است که انتهای نوک تیز آن داخل گوش قرار می‌گیرد و سر دیگر شمع آتش زده می‌شود.
medicalnewstoday

شمع درمانی با گوش روشی عامیانه برای ازبین‌بردن جرم گوش است.
شمع درمانی با گوش روشی عامیانه برای ازبین‌بردن جرم گوش است که معتقد است باعث تمیزی گوش و بهبود میزان شنوایی می‌شود.

۴. دفع انرژی منفی با شمع

مهم‌ترین تاثیر این روش، دفع امواج و انرژی‌های منفی و ناپاک از زندگی به واسطه انرژی مثبت و پاکسازی شمع است. دودی که از شمع سفید خارج می‌شود تمام انرژی‌های منفی را از ذهن، جسم و روح پاک می‌کند و با خاموش‌شدن شمع، کل انرژی‌های منفی هم دفع می‌شوند.

۵. شمع تراپی برای جذب ثروت

شمع تراپی برای جذب ثروت به این معنا نیست که با خیره‌شدن به شمع، ثروت از درودیوار برایتان می‌ریزد. بلکه به کمک انرژی شمع می‌توانید تفکرات منفی و حس ناتوانی را از خود دور کنید. به‌مرور زمان روحیه تقویت شده و سطح انرژی بالاتر می‌رود تا جایی که هیچ نیروی مخالفی نمی‌تواند در مقابل انگیزه موفقیت و ثروت فرد بایستد.

۶. شمع تراپی ازدواج

یکی از روش‌های دعاکردن، شمع تراپی ازدواج است که در ادیان مذهبی زیاد دیده می‌شود. انرژی درمانی با شمع باعث می‌شود که میزان انرژی فرد افزایش یافته و انرژی مثبت از کاینات دریافت کند. نکته‌ای که شمع تراپی ازدواج از آن بهره می‌برد تا روحیه و انرژی درونی را بالا ببرد. درنهایت فرد ارتباط نزدیک‌تری با خداوند گرفته و مورد لطف و عنایت خداوند قرار خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که این باور پشتوانه علمی ندارد.

۷. شمع تراپی برای بازگشت معشوق

در روش شمع تراپی برای بازگشت معشوق، انرژی و روحیه خود را بالا می‌برید تا درمقابل خواست خداوند تسلیم شوید که هرآنچه صلاح است اتفاق بیفتد. برای بازگشت معشوق هر روز شمع درمانی کنید. این روش به مرور زمان باعث تقویت انرژی درونی‌تان می‌شود. البته این باور پشتوانه علمی نداشته و نمی‌توان به آن اتکا کرد.

۸. خواص شمع دارچین

دارچین یکی از داروهای درمان مفاصل، و بیماری‌های تنفسی و درد گلو در قرون وسطی بود که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد. شمع دارچین این ویژگی‌ها را دارد و با پاکسازی خون و کاهش فشار خون، گردش خون در دست و پاها را بهتر می‌کند. یکی دیگر از خواص شمع دارچین تنظیم قاعدگی در خانم‌ها است که می‌توانید با مشورت دکتر طب سنتی از آن استفاده کنید.

شمع دارچین با پاکسازی خون و کاهش فشار خون، گردش خون در دست و پاها را بهتر می‌کند.

معجزه شمع تراپی

شمع وسیله ساده‌ای است که با سوزاندن آن به رشد و تحرک و توازن بین روح، جسم و ذهن می‌رسید. استفاده از شمع تراپی خاصیت شفابخشی را به زندگی‌تان هدیه می‌دهد و خوشبختی و نعمت را سرازیر می‌کند. تماشای شمع درحال سوختن شما را به شعور الهی وصل می‌کند و باعث اجابت دعا از طریق نزدیکی بیشتر با کاینات می‌شود.

برای انرژی درمانی با شمع به چه کسی مراجعه کنیم؟

انرژی درمانی با شمع روش ساده‌ای است که در برخی موارد، تخصص خاصی لازم ندارد و با تمرین و تکرار می‌توانید به تمرکز برسید. اما برای روش‌های درمانی به‌کمک شمع مثل شمع گوش یا درمان بیماری‌ها حتما باید از درمانگر انرژی یا انرژی درمانگر استفاده کنید که تخصص این کار را داشته باشد. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات در مورد این موضوع به دکتر طب سنتی مراجعه کنید.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید و با دکتر طب سنتی مشورت کنید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر طب سنتی وجود دارد.

آیا دکتر متخصص شمع تراپی برای گوش رو تایید می‌کنه؟ ازش بپرس

عوارض انرژی درمانی با شمع

از عوارض انرژی درمانی با شمع می‌توان به احتمال خفگی و احتقان در محیط‌های سربسته بدون تهویه اشاره کرد. واکنش‌های آلرژیک به دود، رایحه و نور شمع هم از عوارض احتمالی هستند. برای جلوگیری از عوارض احتمالی بهتر است حتما با دکتر طب سنتی مشورت کنید.

انرژی درمانی با شمع روش ساده‌ای است.
انرژی درمانی با شمع روش ساده‌ای است که در برخی موارد، تخصص خاصی لازم ندارد و با تمرین و تکرار می‌توانید به تمرکز برسید.

هزینه انرژی درمانی با شمع

انرژی درمانی با شمع هزینه زیادی ندارد و قرار نیست که پول زیادی صرف خریدن شمع‌های گران‌قیمت عطری کنید. یک شمع ساده، یک گوشه دنج و یک تشک نرم کافی است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

شمع تراپی یا شمع درمانی نوعی اعتقاد عرفان شرقی است که برای دفع انرژی‌های منفی، تقویت چاکراها، ایجاد برکت و وفور نعمت و تغییرات در زندگی توصیه می‌شود. جذب انرژی به کمک شمع نوعی روش درمانی است که به رفع مشکلات کمک می‌کند.

درواقع، وقتی شمعی روشن می‌شود، انرژی‌های منفی از فضا دور شده و انرژی مثبت وارد محیط می‌شود. بدن هم از طریق چاکراها این انرژی‌ها را دفع و جذب می‌کند. اگر برای اهداف درمانی سراغ شمع تراپی می‌روید حتما باید از دکتر طب سنتی یا انرژی درمانگر کمک بگیرید، چرا که گاهی ممکن است عوارض جدی در کمین باشند.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

نوعی تبادل انرژی با کائنات است که شما انرژی می‌فرستید و از کائنات انرژی می‌گیرید.

از انرژی درمانگرهای مجرب کمک بگیرید، فیلم و کتاب‌های معتبر در این زمینه را بخوانید.

در بیشترین حالت، یک هفته طول می‌کشد تا به انرژی مثبت حاصل از شمع درمانی برسید.

بسته به نیت، می‌توانید ذکر قرآنی بخوانید یا جملات حسی مثبت با خود تکرار کنید.

شمع تراپی فلفلی روش برای ایجاد مهر و محبت بین دونفر و بازگشت معشوق است که کمی فلفل را به شمع سفید مالیده و می‌سوزانند.

یکی از شیوه‌های فالگیری است که براساس شکل‌های حاصل از سوختن شمع و ریختن اشک آن در آب، آینده فرد را پیش‌بینی می‌کنند.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره شمع تراپی

  1. ناشناس گفت:

    سلام از راهنمایی های شما صادقانه و خالصانه تشکر میکنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      ممنونم از همراهی شما دوست عزیز
      سالم باشید

  2. ناشناس گفت:

    ایا با چراغ گرسیوز همون چراغ نفتی قدیمی هم می‌توان انجام داد کسانی که حساسیت به شمع را دارن