دکتر حمیدالله افراسیابیان (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

پزشک طب سنتی ایرانی

کد نظام پزشکی: 48812
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر حمیدالله افراسیابیان

ایشان تاکنون 21 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

خواص سیر برای سلامتی و نحوه مصرف آن

سیر، یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی و با ارزش است که در سراسر جهان شناخته شده است. این گیاه دارای خواص بهداشتی فراوانی است و مصرف مناسب آن می‌تواند به بهبود سلامتی کمک کند. خواص سیر شامل کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، و بهبود عملکرد گوارش می‌شود.

1 ماه پیش

خواص اسپند چیست؟ راهکاری طبیعی برای ارتقای سلامتی

اسپند یک گیاه است که به علت خواص طبیعی و کاربردهای آن در طب سنتی و غذایی، مورد توجه قرار گرفته است. اسپند دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که می‌تواند در درمان التهابات و عفونت‌های مختلف، مانند التهاب‌های مفصلی و عفونت‌های دستگاه تنفسی، مؤثر باشد. مصرف اسپند می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و در پیشگیری از بیماری‌های مختلف مؤثر باشد.

1 ماه پیش

درمان سنتی حمله پانیک چیست؟ آیا موثر است؟

درمان سنتی حمله پانیک برای کاهش علائم اضطراب و هراسی روش‌های طبیعی و گیاهی مانند آروماتراپی، تنفس عمیق، مدیتیشن و دمنوش‌های گیاهی و عرقیات سنتی را تجویز می‌کند.

2 ماه پیش

کافور چیست و چه خواصی دارد؟

کافور یک ترکیب طبیعی با خواص ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی و تسکین دهنده است. با تحریک سیستم عصبی مرکزی باعث کاهش التهاب و تسکین درد می‌شود. این ترکیب کاربرد گسترده‌ای در طب سنتی دارد و برای درمان بسیاری از مشکلات بهداشتی و پزشکی استفاده می‌شود.

6 ماه پیش

خواص زیره سبز چیست و چه کاربردی دارد؟

زیره سبز گیاه دارویی با برگ‌های کوچک، گل‌های بنفش و بوی مطبوع است. خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد اکسیدانی دارد و ممکن است در درمان برخی از مشکلات تنفسی و معده‌ای موثر باشد. از زیره سبز به عنوان طعم‌دهنده در غذاها و عرق‌ها استفاده می‌شود. به دلیل خواص دارویی و طعم مطبوع به عنوان یکی از گیاهان مفید مورد توجه قرار می‌گیرد.

6 ماه پیش

همه چیز درباره حجامت درمانی و کاربردهای آن

حجامت نوعی روش باستانی و جامع برای درمان برخی از بیماری‌ها است که منجر به بهبود گردش خون می‌شود. از این روش برای درمان کمردرد، سردرد، مشکلات گوارشی و فشارخون بالا استفاده می‌شود.

6 ماه پیش

گلاب مایعی با فواید بی شمار برای بدن

گلاب ماده‌ای معطر است که به دلیل خواص بی‌نظیر، در صنعت آرایشی و بهداشتی، درمانی و غذایی استفاده می‌شود. از گلاب برای درمان مشکلات گوارشی، فشار خون بالا، گلودرد، سردرد و تسکین استرس استفاده می‌شود.

6 ماه پیش

زعفران طعم و عطری ارزشمند در آشپزی همراه با خواص بی شمار

زعفران به عنوان یک ادویه طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده طبیعی در آشپزی استفاده می‌شود. همچنین، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان مکمل غذایی و در تهیه برخی از داروها به کار می‌رود.

6 ماه پیش

شمع تراپی (انرژی درمانی با شمع) چیست و چگونه انجام می شود؟

شمع تراپی، انرژی درمانی با شمع یا همان شمع درمانی با هماهنگی جسم، روح و ذهن روش درمان طبیعی است که فرد را روی حال خود متمرکز می کند و به دفع انرژی‌های منفی، تقویت چاکراها، ایجاد برکت و وفور نعمت و تغییرات در زندگی توصیه می‌شود.

11 ماه پیش

شنبلیله؛ نحوه مصرف، عوارض و خواص شنبلیله

شنبلیله گیاهی معطر است که طبع گرم و خشک دارد. از این گیاه برای سلامت رحم و تخمدان، کاهش درد پریود، سلامت مو و رفع بواسیر استفاده می‌شود. ممکن است عوارضی مانند معده‌درد و سرگیجه ایجاد کند.

12 ماه پیش

سیاه دانه و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

سیاه دانه (سیاهدانه) از گذشته برای درمان درد دندان، سردرد، گرفتگی بینی و درمان کرم روده، انگل و آبسه استفاده می‌شد. در این مقاله با طبع سیاه دانه، خواص سیاه دانه، عوارض جانبی احتمالی و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا می‌شوید.

12 ماه پیش

چرا زرشک را در رژیم غذایی قرار دهیم؟

زرشک گیاهی است که به‌صورت آب زرشک، دم‌نوش، خود گیاه و رب مصرف می‌شود. این گیاه برای سلامت قلب، تنظیم فشارخون، دیابت، کبد، لاغری و پریودی توصیه می‌شود.

12 ماه پیش