از ترک اعتیاد تا اعتیاد به قرص ب۲ + طریقه مصرف قرص b2

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص b2 (بوپرنورفین)، از آلکالوئید‌های گیاه خشخاش بدست می‌آید و جزء مواد مخدر نیمه صنعتی است که برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود. پیش از مصرف خودسرانه این دارو با روانپزشک یا روانشناس مشورت کنید تا به دام اعتیاد به b2 دچار نشوید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

از ترک اعتیاد تا اعتیاد به قرص ب۲ + طریقه مصرف قرص b2

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

اسم قرص b2 را احتمالاً تا به حال شنیده‌اید. قرص b2 یا بوپرنورفین از آلکالویئد‌های گیاه خشخاش بدست می‌آید. هرچند این قرص برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود، اما خود جزء مواد مخدر نیمه صنعتی دسته‌بندی می‌شود. از قرص b2 برای ترک اعتیاد به عنوان جایگزین ترامادول و متادون استفاده می‌شود. استفاده دیگر از این دارو برای رفع دردهای حاد و مزمن است. قرص ب۲ عمدتاً بصورت قرص زیرزبانی یا تزریق تجویز می‌شود. برای ترک اعتیاد، به جای استفاده از روش‌های خودسرانه، از دکترتو مشاوره روانپزشکی یا روانشناس بگیرید و با روش‌های درمانی علمی اقدام کنید.

قرص b2 چیست؟

در جهان امروز، اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش‌های جدی پیش روی جوامع مختلف است. بسیاری از افراد در تلاش برای غلبه بر این چالش به دنبال روش‌های موثر هستند. یکی از این روش‌ها استفاده از قرص ترک اعتیاد B2 یا بوپرنورفین است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با این دارو و نحوه کارکرد آن بیشتر آشنا شوید.

بوپرنورفین یک داروی نیمه‌سنتتیک است که در درمان اعتیاد به مواد اوپیوئیدی مانند هروئین یا دیگر مواد مخدر تجویز می‌شود. این دارو به عنوان یک آگونیست جزئی عمل می‌کند، به این معنی که می‌تواند تأثیرات اوپیوئیدها را تقلید کند اما به حدی کمتر و با سقف تأثیرگذاری که از سوء استفاده و وابستگی به آن جلوگیری می‌کند. بوپرنورفین با کاهش تمایل به مصرف مواد و کمک به کاهش عوارض جانبی کشیدن و اعتیاد، فرآیند ترک اعتیاد را آسان‌تر می‌کند. برخی از مزایای اصلی استفاده از این دارو عبارتند از:

  • کاهش ولع مصرف مواد
  • کاهش علائم ترک
  • کمک به حفظ یک زندگی بدون اعتیاد
  • افزایش امنیت در درمان اعتیاد به دلیل کاهش خطر اوردوز

متن انگلیسی:
«Buprenorphine is used to treat opioid use disorder.»
ترجمه متن:
«بوپرنورفین (قرص b2) برای درمان اختلالات اوپیوئیدی استفاده می‌شود.»

webmd
اینفوگرافی قرص b2
قرص b2 چیست؟

نحوه مصرف قرص ترک اعتیاد b2 (طریقه مصرف قرص b2)

بوپرنورفین را معمولاً یکبار در روز و به‌صورت خوراکی مصرف می‌کنند. برای مصرف قرص ب۲ طبق دستورالعمل‌های موجود در بسته‌بندی محصول یا طبق دستور پزشک عمل کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان بدون تشخیص پزشک بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید. این دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید.  برای اینکه مصرف دارو در زمان‌های مقرر را فراموش نکنید، بهتر است قرص ب۲ را در ساعات مشخص مصرف کنید.

معمولاً، دوز دارو بسته به شدت اعتیاد و وضعیت فردی بیمار تنظیم می‌شود. این دارو می‌تواند به صورت قرص زیرزبانی یا فیلم قابل حل در دهان مورد استفاده قرار گیرد.

قرص b2 را از کجا تهیه کنیم؟ (خرید اینترنتی قرص b2 امکان پذیر است؟)

این قرص به صورت قانونی و با دریافت کد ملی اشخاص در کمپ‌های ترک اعتیاد وجود دارد. اما متاسفانه این دارو در عطاری‌ها هم پیدا می‌شود و برای اشخاص قابل خریداری است. توجه داشته باشید که این دارو اعتیادآور است و می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد. بنابراین اگر اعتیاد ندارید و از این دارو استفاده می‌کنید، بدانید که کم کم در دام اعتیاد خواهید افتاد.

مصرف بیش از حد قرص b2 چه مشکلی ایجاد می کند؟

مصرف بیش‌از حد قرص ب۲ باعث بروز مسمومیت می‌شود. در برخی موارد حتی منجر به مرگ افراد می‌شود. در صورت مصرف بیش از دوز توصیه شده این دارو فوراً با اورژانس تماس بگیرید. از علائم مسمویت با قرص بوپرنورفین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی مفرط
  • پوست سرد و مرطوب
  • کوچک شدن مردمک‌ها
  • غش و اغما 

در فراموش کردن دوز مصرفی قرص b2 چه کنیم؟

در صورت فراموش کردن دوز مصرفی آن را بلافاصله پس از یادآوری مصرف کنید. اگر ساعت دوز فراموش شده دارو نزدیک به دوز بعدی مصرف قرص بوپرنورفین بود کلاً دوز قبلی را فراموش کنید.

برای اطلاع از شرایط مصرف، نحوه مصرف، عوارض دارویی و تداخلات دارویی قرص b2 می‌توانید از سرویس مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید.

قیمت قرص b2

قیمت قرص ب۲ با توجه به متنوع بودن شرکت های سازنده متفاوت است. این محصول در سایت آمازون قیمتی در بازه ۱۰ تا ۳۰ دلار دارد. در بازارهای داخلی به دلیل مشکل واردات دارو قیمت دقیقی از این محصول در دسترس نیست.

نحوه مصرف قرص b2 چطوره؟

قبل از مصرف خودسرانه حتما مشاوره دارویی بگیر.

قرص b2 برای چیست؟ (ترک اعتیاد با قرص b2)

این دارو برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که برای پیدا کردن بهترین روش ترک اعتیاد باید با پزشک مشورت کنید. اما از این دارو در کمپ‌های ترک اعتیاد برای ترک آهسته و تدریجی مواد مخدر استفاده می‌شود. این دارو دارای تاثیرات مشابه اوپوئید‌ها است و با تقلید رفتار آنها احساس نیاز به مصرف مواد مخدر را در شما کم می‌کند.

اعتیاد به مواد مخدر که به آن اختلال سوءمصرف مواد هم گفته می‌شود، بیماری است که بر مغز و رفتار فرد تأثیر می‌گذارد و منجر به ناتوانی در کنترل استفاده از دارو‌های قانونی یا غیرقانونی می‌شود. موادی مانند الکل، ماری جوانا، نیکوتین، هرویین، تریاک، کریستال (شیشه) و ترامادول برخی از انواع مواد مخدر هستند. زمانی که شما نیاز به مصرف روزانه (اعتیاد) این مواد مخدر داشته باشید، ممکن است حتی با وجود ضررات ناشی از آنها به دلیل درد و خماری همچنان به مصرف این مخدرها ادامه دهید. اگر تصمیم به ترک این مخدرها بگیرید، ممکن است برای کاهش اثرات ناشی از ترک اعتیاد (درد و خماری) از برخی از داروها کمک بگیرید. قرص b2 یکی از این داروهاست.

روش ترک قرص b2 در منزل چگونه است؟ (داروی گیاهی برای ترک قرص b2)

قرص ب۲ جایگزین مواد مخدر خیابانی مانند هروئین و تریاک است که باعث اعتیاد و وابستگی می‌شود. قرص بوپرنورفین زیر زبانی نوعی از قرص ب۲ است که شما آن را زیر زبان خود قرار می‌دهید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا حل شود. این قرص معمولا به صورت یک دوز در روز تجویز می‌شود. برای کاهش بروز علائم ترک اعتیاد شما باید قرص b2 را بطور منظم مصرف کنید. اما این تمام ماجرا نیست چون قرص ب۲ خود اعتیاد‌آور است و باید آن را به صورت کنترل شده مصرف کنید که در ادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم.

قرص ب۲ برای ترک ترامادول

برای ترک قرص ترامادول هم می‌توان از این دارو کمک گرفت. استفاده از ب ۲ برای ترک ترامادول باید تحت نظر پزشک انجام گیرد و پس از ترک ترامادول، باید سم زدایی بدن از ب۲ هم انجام شود. سرخود برای ترک اعتیاد خود اقدام نکنید و حتما از مشاوره با دکتر روانشناس یا روانپزشک کمک بگیرید.

قرص b2 برای چیست؟ (ترک اعتیاد با قرص b2)
قرص بوپرنورفین زیر زبانی نوعی از قرص ب۲ است که شما آن را زیر زبان خود قرار می‌دهید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا حل شود.

عوارض قرص b2 چیست؟

یبوست، اسهال یا ناراحتی معده از عوارض احتمالی مصرف این داروست. این عوارض معمولاً موقتی هستند و ممکن است با سازگاری بدن با این دارو از بین بروند. در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، سریعاً با پزشک یا داروسازتان تماس بگیرید. اگر پزشک، مصرف این دارو را برای شما تجویز کرده است، به یاد داشته باشید که پزشک شما تشخیص داده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است.

بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند عوارض جانبی جدی ندارند. واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است.  با این حال، در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، شما دچار یک آلرژی جدی هستید و باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. برخی از عوارض جانبی قرص ب۲ شامل موارد زیر است:

  • خارش
  • تورم (به ویژه در صورت، زبان یا گلو)
  • سرگیجه شدید
  • مشکلات تنفسی

در صورت مشاهده عوارض جانبی حتماً به پزشک یا دکتر داروساز مراجعه کنید.

عوارض قرص b2 بر روی اسپرم

اگرچه این دارو مزایای بسیاری در فرایند ترک اعتیاد دارد، مانند هر داروی دیگری، ممکن است عوارض جانبی خاصی نیز به همراه داشته باشد. یکی از دغدغه‌های مطرح شده در زمینه استفاده از قرص b2، تأثیر آن بر روی باروری و به خصوص اسپرم است.

تحقیقات در زمینه تأثیر بوپرنورفین بر روی اسپرم و باروری مردان هنوز کاملاً روشن و قطعی نیست. با این حال، برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف داروهای اُپیوئیدی می‌تواند بر سطوح هورمون‌ها، کیفیت اسپرم و کلیت باروری مردان تأثیر بگذارد. این اثرات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تغییر در سطوح هورمونی: استفاده از اپیوئیدها می‌تواند باعث کاهش سطح تستوسترون در بدن شود، که این موضوع می‌تواند به طور غیر مستقیم بر تولید و کیفیت اسپرم تأثیر بگذارد.
  • کاهش تعداد اسپرم: در برخی مطالعات، کاهش تعداد اسپرم در افرادی که از داروهای اُپیوئیدی استفاده می‌کنند، گزارش شده است.
  • تغییر در حرکت پذیری اسپرم: اپیوئیدها ممکن است بر حرکت اسپرم‌ها تأثیر منفی بگذارند، که این موضوع می‌تواند بر قدرت باروری تأثیر بگذارد.

با این حال، مهم است که بدانیم بسیاری از این تأثیرات بر اساس مطالعاتی است که بر روی داروهای اپیوئیدی قوی‌تر و نه صرفاً بوپرنورفین انجام شده است. به علاوه، تأثیرات ممکن است بر اساس دوز مصرفی و مدت زمان استفاده از دارو متفاوت باشد.

عوارض قرص b2 بر روی کبد

در برخی موارد، مصرف بوپرنورفین با افزایش سطح آنزیم‌های کبدی مرتبط بوده است، که نشان‌دهنده فشار یا آسیب احتمالی به کبد است. این شرایط معمولاً در افرادی دیده می‌شود که سابقه مشکلات کبدی دارند یا با دوزهای بالاتر از توصیه شده مصرف می‌کنند.

برای جلوگیری از عوارض مربوط به کبد، توصیه می‌شود که پزشکان قبل و در طول درمان با بوپرنورفین، آزمایشات کبدی را برای بیماران انجام دهند. این کار به شناسایی زودهنگام هرگونه مشکل کبدی و اتخاذ اقدامات لازم برای مدیریت آن کمک می‌کند.

تا ترک اعتیاد فقط یک کلیک فاصله داری!

موارد هشدار یا احتیاط دارویی قرص b2

قبل از مصرف دارو حتماً برگه اطلاعات دارویی سازنده دارو که بر روی بسته‌بندی آن درج شده است را مطالعه نمایید. در صورت حساسیت به هر یک از اجزای آن‌، قبل از مصرف این محصول‌، به پزشک یا داروسازتان اطلاع دهید. حتی اگر حساسیت دیگری هم داشته باشید، به پزشکتان اطلاع دهید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال باشد که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک و یا مشکلات دیگر شود.  قبل از مصرف قرص b2، سابقه پزشکی خود را به پزشکتان اطلاع دهید، به ویژه موارد زیر:

  • سوء مصرف الکل
  • مشکلات کبدی
  • مشکلات معده و روده (به عنوان مثال زخم، کولیت).

قرص ب۲ همچنین حاوی اسیدفولیک است، در صورت کمبود ویتامین B12 (کم خونی خطرناک) قبل از مصرف دارو حتماً از پزشکتان مشاوره بگیرید. اسیدفولیک ممکن است روی برخی آزمایشات آزمایشگاهی برای کمبود ویتامین B12 (بدون درمان این کم خونی) تأثیر بگذارد. کمبود ویتامین B12 درمان نشده ممکن است منجر به مشکلات جدی عصبی شود (به عنوان مثال، نوروپاتی محیطی).

در ساخت و آماده سازی شربت این محصول ممکن است از قند و یا الکل استفاده شده باشد. در صورت ابتلا به دیابت، وابستگی به الکل یا بیماری کبدی احتیاط توصیه می‌شود. اگر باردار هستید قبل از استفاده از این دارو به پزشک ‌تان اطلاع دهید. بوپرنورفین به شیر مادر منتقل می‌شود و ممکن است اثرات جانبی را بر ‌روی کودک بگذارد.

قرص b2 تقلبی

اگر می‌خواهید داروی تقلبی به شما داده نشود، این دارو را تنها از مراکز قابل اعتماد، مثل کمپ‌های ترک اعتیاد دریافت کنید. خرید این دارو از عطاری‌ها شاید خیلی منطقی و عاقلانه به نظر نرسد.

قرص b2 تقلبی
اگر می‌خواهید داروی تقلبی به شما داده نشود، این دارو را تنها از مراکز قابل اعتماد، مثل کمپ‌های ترک اعتیاد دریافت کنید.

سم زدایی بدن از قرص b2

سم زدایی بدن از بوپرنورفین (قرص b2)، فرایندی است که به منظور حذف اثرات این دارو از سیستم بدن انجام می‌شود. بوپرنورفین به عنوان یک داروی کمکی در درمان اعتیاد به مواد افیونی استفاده می‌شود و برای افرادی که قصد دارند از اعتیاد خود رهایی یابند، حیاتی است. با این حال، در مراحل پایانی درمان، لازم است که بدن به طور کامل از وجود این دارو پاکسازی شود. این فرایند باید تحت نظارت پزشکی دقیق و با برنامه‌ریزی مناسب صورت پذیرد تا از بروز عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود.

  • پیش از آغاز فرایند سم زدایی، یک ارزیابی پزشکی جامع برای تعیین وضعیت سلامت فرد و سطح وابستگی به دارو انجام می‌شود. این ارزیابی شامل بررسی‌های فیزیکی، آزمایشات خون، و بررسی تاریخچه پزشکی فرد است.
  • بر اساس نتایج ارزیابی، یک برنامه سم زدایی فردی طراحی می‌شود. این برنامه ممکن است شامل کاهش تدریجی دوز دارو، استفاده از جایگزین‌های دارویی با اثرات کمتر، و رویکردهای حمایتی مانند مشاوره و گروه‌های پشتیبانی باشد.
  • یکی از مؤثرترین روش‌ها برای سم زدایی، کاهش تدریجی دوز بوپرنورفین است تا از شدت علائم ترک کاسته شود. این روش به بدن اجازه می‌دهد که به تدریج خود را با نبود دارو تطبیق دهد.
  • در برخی موارد، پزشک ممکن است تجویز کند که داروهای کمکی برای کاهش علائم ترک مانند تهوع، دردهای عضلانی، و اضطراب استفاده شوند. این داروها باید با دقت و تحت نظارت پزشکی مصرف شوند.
  • حمایت روانی و عاطفی از جمله مهمترین جنبه‌های فرایند سم زدایی است. مشاوره فردی، گروه درمانی و سایر تراپی‌ها می‌توانند به ترک راحت‌تر دارو کمک کنند.
با قرص ب۲ بیشتر آشنا شوید.

ترک قرص ب۲ چند روز طول می کشد؟

اگر شما در زمان ترک مواد مخدر به قرص بوپرنورفین هم اعتیاد پیدا کنید، مسیر سختی برای ترک این قرص خواهید داشت. چون علاوه بر درد فیزیکی گرفتار درد روانی سرسام‌آور قرص ب۲ هم می‌شوید.

ترک قرص ب۲ بسته به شرایط جسمانی و روانی شما بین یک هفته تا چند ماه ممکن است طول بکشد. توجه کنید که برای ترک این قرص باید بطور مداوم خودتان را ریکاوری کنید، در کلاس‌های روان ‌درمانی بطور مداوم شرکت کنید و سرگرمی و مشغله‌هایی هم برای خودتان به وجود بیاورید.

خطر مسمومیت در کودکان در صورت مصرف قرص ب۲ حاوی آهن

اگر دکتر قرص b2 را برای کودک شما تجویز کرد در زمان خریداری این محصول حتما به محتویات تشکیل دهنده قرص دقت فرمایید. در صورت وجود آهن در محتویات بوپرنورفین خطر مسمومیت شدید در کودکان وجود دارد در صورت مصرف قرص ب۲ توسط کودک خود بدون فوتی وقت به اوژانس اطلاع دهید و موارد پیشگیری از حادثه تلخ را انجام دهید.

ترک قرص ب2 چند روز طول می کشد؟
اگر شما در زمان ترک مواد مخدر به قرص بوپرنورفین هم اعتیاد پیدا کنید، مسیر سختی برای ترک این قرص خواهید داشت. چون علاوه بر درد فیزیکی گرفتار درد روانی سرسام‌آور قرص ب۲ هم می‌شوید.

تداخلات دارویی قرص b2

اگر پزشک یا داروساز شما قرص ب۲ را برای شما تجویز کرده است احتمالاً از تداخلات دارویی آگاه است و شما را برای مصرف بوپرنورفین تحت نظر دارد. قبل از بررسی تداخلات دارویی، مصرف داروهای دیگرتان را شروع، متوقف یا تغییر ندهید. قبل از مصرف قرصb2 ، پزشک یا داروساز خود را از تمام داروهای تجویزی، بدون نسخه و گیاهی مصرفیتان مطلع کنید. اگر قرص B2 شما حاوی آهن بود، از مصرف هم‌زمان آن با داروهای زیر خودداری کنید:

  • آنتی اسیدها
  • بیس فسفونات‌ها (به عنوان مثال، آلندرونات)
  • لوودوپا
  • داروهای تیروئید (به عنوان مثال لووتیروکسین)
  • برخی آنتی بیوتیک‌ها (به عنوان مثال تتراسایکلین‌ها، کینولون‌ها).

عزیزان دقت داشته باشید برای مصرف قرص ب۲ همزمان با داروهای دیگر با پزشکتان مشورت کنید.  اگر برند قرص ب۲ شما حاوی اسید فولیک است، در صورت مصرف برخی داروهای ضد تشنج (از جمله هیدانتوئین‌ها مانند فنی توئین) حتماً به پزشکتان اطلاع دهید.

عوارض مصرف همزمان قرص b2 و متادون چیست؟

مصرف همزمان بوپرنورفین (قرص b2) و متادون می‌تواند به دلیل تداخل دارویی و تأثیرات متفاوت این دو دارو بر سیستم اعصاب مرکزی و گیرنده‌های اُپیوئیدی بدن، با ریسک‌ها و عوارض جانبی خاصی همراه باشد. هر دوی این داروها در درمان اعتیاد به مواد افیونی استفاده می‌شوند، اما به دلایل مختلف و با مکانیزم‌های عملکردی متفاوت.

متادون و بوپرنورفین هر دو می‌توانند تنفس را سرکوب کنند. مصرف همزمان آن‌ها می‌تواند این اثر را تشدید کرده و خطر اوردوز، که می‌تواند کشنده باشد، را افزایش دهد. بوپرنورفین یک آگونیست نسبی گیرنده‌های اُپیوئیدی است و می‌تواند باعث پاک‌سازی گیرنده‌های اُپیوئیدی از متادون شود. این امر می‌تواند منجر به بروز علائم ترک اجباری در فرد شود، حتی اگر وی به تازگی متادون مصرف کرده باشد.

مصرف همزمان متادون و بوپرنورفین در ترک متادون می‌تواند خطر بروز عوارض جانبی مانند خواب‌آلودگی شدید، سردرگمی، مشکلات تنفسی، و اختلالات گردش خون را افزایش دهد.

آیا قرص b2 تست اعتیاد را مثبت میکند؟
جالب است بدانید مصرف بوپرنورفین باعث اختلال در تست اعتیاد می‌شود و ممکن است آزمایش تست را منفی نشان دهد.

آیا قرص b2 تست اعتیاد را مثبت میکند؟ + اطلاعات دارویی

منفی شدن آزمایش اعتیاد یکی از فاکتورهای مهم برای استخدام در مشاغل دولتی، ازدواج و صدور پروانه کسب است. آزمایش عدم اعتیاد عموماً با استفاده از نمونه ادرار انجام می‌شود.

جالب است بدانید مصرف بوپرنورفین باعث اختلال در تست اعتیاد می‌شود و ممکن است آزمایش تست را منفی نشان دهد. در آزمایشات دقیق‌تر وجود مواد تشکیل دهنده قرص b2 در نمونه ادرار مشخص می‌شود. وجود ب۲ در ادرار، خود نشانگر مصرف‌ کننده بودن فرد است.

دوستان دقت داشته باشید که تبلیغات فراوانی از سوی فروشندگان این کالا برای منفی شدن تست اعتیاد صورت می‌گیرد. اما هیچ راه میانبری وجود ندارد و بهتر است از شیوه‌های اصولی برای ترک اعتیاد اقدام کنید.

مقایسه بین قرص ب۲ و کلونازپام

قرص کلونازپام فرکانس تشنج را در اختلالات تشنجی خاص کاهش می‌دهد و می‌تواند برای اختلال حواس کوتاه مدت استفاده شود. با این حال در برخی موارد از این دارو برای ترک اعتیاد استفاده قرار بگیرد. معمولاَ این دارو برای اختلال حواس، پیشگیری از تشنج و صرع تجویز می‌شود.

قرص ب۲ بطور تخصصی‌تر برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بطور کلی در برخی موارد مشابه از هر دو دارو استفاده می‌شود.

اشکال داروییعوارضتداخلات دارویی
قرص زیر زبانی بوپرنورفین فاران شیمی ۸ میلی گرمسرگیجهآبامتاپیر
قرص زیر زبانی بوپرنورفین کیش مدیفارم ۸ میلی گرمخواب‌آلودگیتالیدومید
قرص زیر زبانی بوپرنورفین فاران شیمی ۰.۴ میلی گرمخستگیپارالدهید
قرص زیر زبانی بوپرنورفین فاران شیمی ۲ میلی گرمسردرداوکسوممازین
قرص بوپرونورفین-اکسیر ۸ میلی گرمافت فشارخوناورفنادرین
قرص بوپرونورفین-سها ۸ میلی گرمکاهش هوشیاریاپیوئیدها (میکس آگونیست/ آنتاگونیست)
قرص زیرزبانی بوپرنورفین-سها ۲ میلی گرمافزایش تعریقمهارکننده‌های مونوآمین‌اکسیداز
قرص زیر زبانی بوپرکسین ۲ میلی گرمخارشفوسیدیک‌اسید (سیستمیک)
قرص زیر زبانی بوپرکسین ۸ میلی گرماستفراغآزلاستین (نازال)
آمپول بوپرنورفین-اکسیر ۰.۳ میلی گرم/۱میلی لیتریبوستکانیواپتان
اطلاعات دارویی قرص b2

نتیجه گیری و راهنماری مراجعه به دکتر

قرص ب۲ دارویی اعتیادآور برای ترک اعتیاد است. این دارو در واقع مثل یک شمشیر دو لبه است. هم می‌تواند نجات بخش باشد و شما را از دام اعتیاد برهاند، و هم شما را به دام اعتیاد جدیدی بکشاند. اینکه نتیجه مصرف قرص ب۲ چه باشد، کاملاً به شما بستگی دارد. اگر این دارو را طبق یک برنامه درمانی دقیق استفاده کنید، راه خوبی برای ترک اعتیاد (عموماً تریاک و هروئین) خواهد بود. اما اگر به صورت خودسرانه اقدام به مصرف کنید، منتظر اعتیاد بدتری باشید. اعتیادی که ترک آن گاهاً از ترک اعتیاد تریاک یا هروئین سخت‌تر است.

نکته‌ای که افراد در روند ترک اعتیاد اغلب از آن غافل می‌مانند این است که علاوه بر خارج کردن مواد مخدر از بدن، باید آن را از ذهن هم خارج کرد. در واقع این وابستگی روانی است که انسان‌ها را به مصرف مجدد مواد مخدر ترغیب می‌کند. علاوه بر اینکه عموماً یک دلیل روانشناختی پشت قضیه مصرف مواد پنهان شده است. با پیدا کردن آن دلیل و حمایت عاطفی و روانی است که می‌توان بهترین نتیجه را از روند ترک اعتیاد گرفت.

بهترین گزینه برای یک ترک اعتیاد سالم و کارامد، مراجعه به بهترین دکتر روانشناس، روانپزشک خوب و استفاده از خدمات کلینیک‌های ترک اعتیاد است. در وبسایت دکترتو می‌توانید لیستی از بهترین روانپزشکان که در ترک اعتیاد تخصص دارند را ببینید. در دکترتو علاوه بر سیستم نوبت دهی امکان مشاوره با دکتر روانشناس آنلاین و دکترروانپزشک آنلاین (دکتر اعصاب و روان آنلاین) هم فراهم شده است.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

قیمت این قرص در عطاری‌ها متفاوت است و قیمت دقیقی از آن در دست نیست. خریداری این دارو از عطاری اصلا توصیه نمی‌شود.

علائم قرص ب2 عمدتا به شکل روانی هستند و شما احساس می‌کنید برای ادامه زندگی و أنجام کارهای روزمره نیاز به مصرف بوپرنورفین دارید. علائم اعتیاد به این قرص مخدر عبارتند از:

    • اضطراب

    • افسردگی

    • بی‌حالی

    • سرگیجه.

مصرف دائم این دارو می‌تواند اعتیادآور باشد. حتی اگر دوز مصرفی شما ۱/۴ در روز باشد. پیش از مصرف قرص ب ۲، حتما با دکتر مشورت کنید. سرخود این دارو را در خانه مصرف نکنید و امیدوار به ترک اعتیاد خود با این دارو نباشید. مصرف اشتباه این دارو می‌تواند شما را از چاله در چاه بیندازد.

این دارو را در بسته‌بندی که در آن قرار دارد، محکم بسته و به دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. بوپرنورفین یا قرص b2 برای کسانی طراحی شده است که از داروهای تجویزی یا داروهای مخدر سوءاستفاده می‌کنند.  آن را در یک مکان امن نگهداری کنید تا هیچ کس دیگر به طور تصادفی یا عمدی از آن استفاده نکند. قرص ب2 را در دمای اتاق (20 تا 35درجه) و به دور از گرما و رطوبت اضافی نگهداری کنید و همچنین قرص b2 را فریز نکنید.

شما باید هرگونه دارویی را که قدیمی است یا دیگر نیازی به آن ندارید، فوراً دور بریزید. قرص‌های غیر ضروری را با بیرون آوردن آنها از بسته بندی و شستن آنها در توالت دور بیندازید.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره قرص b2

  1. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشیدببخشیدمن سردردشدیددارم العان سی ساله این سردردمیکشم سینوزیت ومیکرن دارم شوهرم گولم زدهی به زورشیشه بهم دادکشیدم میگفت بکش خوبت میکنم من بدبخت هم اصلان نمیدونستم شیشه چیه به خاطره دردم کشیدم حالاخیلی دارم اعزاب میکشم هم سردردم بدترشده هم داغون شدم به هم توراخداکمکم کنیددیگه نمیتونم خسته شدم ازاین دردوبدبختی خواهش میکتم راهنمایم کنیدیک دنیاممنونتون میشم التماس دعا

    1. اصغر گفت:

      سلام دوست عزیز منم ۵ روزه کنار گذاشتم شمایکروزه معتاد نشدید که یکروزه پاک بشید ازقرص بی ۲ استفاده کن حداقل یک چهارم حداکثر نصف روزها رو مشغول شو شب بخور تا بخوابی بازم باقرص اذیت میشی اما امان از روزی که مبتلا به قرص بشی سعی کن کم ودرصورت شدت.زیادخماری استفاده کن تادردنکشی قدر پاکی رو نمیدونی دوش بگیر نه سرد هروقت اذیت میشی سخته اما بجای قرص دوش بگیر این روزها ودرها هم تموم میشه.صبر میخادتا قوره مویج بشه.منم ۲۰ساله تریاک وشیره مصرف کردم وبه همه دردها از عطسه ها لذت ببر.به امید رهایی همه.

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از شما

      2. ناشناس گفت:

        شاهین نیا:
        قطعا سماجت میخواد دوست من. وگرنه که انقدر گرفتاری نداشت. نعشگی و کیف و حال. بعدش بی پولی وبالی و عصبانیت و خشم و دزدی برای تهیه مداد.بعضیا حتی تو ترکم میخوان نشئگی داشته باشن. یعنی این ذهن آماده ترک نیست. تو اروپا واکسن ماری جواناروهم ساختن. ساخت داروی ترک هم کاری نداره..حتی خوده ساقیا علمشو دارن. وای مافیای مواد نمیزاره.حیف از جوانهامون.

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          ممنونم از کامنت خوب و بجایتان

      3. جواد گفت:

        تجربه ات در اختیارم میزاری

      4. ناشناس گفت:

        سپاس سالار راهنمایی خوبی بود

      5. مهدی گفت:

        سلام. من میخام ترک کنم. میترسم. کمکم میکنی به عنوان راهنما

      6. گنهکار گفت:

        سلام دوست عزیز چرا داری برا مردم دارو تجویز میکنی ؟؟
        من الان پاکم نه سیگار و نه مواد
        همینجوری اومدم نظرات و بخونم مثل اون زمانی که خودم مصرف میکردم
        من میگم بدترین مواد قرص بی ۲ هستش ؛آی دوستان به هیچ عنوان مصرف نکنید

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله موافقیم با شما
          اگر اصولی ترک نشود
          ب۲ بسیار خطرناک تر از مواد است
          ممنون از شما

        2. ناشناس گفت:

          دقیقا اومدم گل و متادون بزار کنار ب۲ خوردم ترکش از اونا سخت تره خداروشکر سی و دو روزه پاکم

        3. همیارِ دکترِتو گفت:

          بیسیار عالی است
          تندرست باشید

    2. ناشناس گفت:

      با خود خوری دردی دوا نمیشه. لعنت به اون سوهر. ظاهرا وضع مالیتون هم خوب نیست.حتما یکی از انجمنهای ان ای مححلتون یا یه کم دورتر رو انتخاب کنید.داخلش پر از انسانهای پاک و شریفم هستن و از سردرگمی نجاتتون میدن. از کمپ چیزی به شما نمیرسه.

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از شما و‌راهنمایی تان

      2. بخشی گفت:

        سلام.من روزی نصف قرص ب۲ مصرف میکنم..آیا وقتی که نشعه ب۲ هستم اگه شیشه مصرف کنم چه میشه. البته گاهی وقتا شیشه مصرف میکنم .. لطفاً راهنمایی کنید ممنونم ❤️🌺

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ب۲ جایگزین مواد مخدر نیست بلکه دارویی برای ترک است

    3. پارسا گفت:

      برو جلسه ان ای . اونجا بتون کمک میکنن

    4. الهه گفت:

      سلام میخاستم بدونم مصرف ۲۰عدد قرص b۲ برای کسی که مصرف کننده نیست باعث مرگ میشه یا خیر

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سسلام
        مصرف زیاد هر گونه قرصی ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد
        حتی مرگ

      2. شاهین گفت:

        اگه میخوای خودکشی راهنمایی نمیکنم. ولی سوالت جنبه پزشکی داره تا راهنماییت‌ کنم دوست عزیز

      3. Saleh گفت:

        سلام سوالت بوی ناامیدی میده مشخص که اعتیاد نداری ولی مشکلاتت زیاده ب۲برای کسی که بهش اعتیاد نداره ۴تا از این قرص احتمال مرگ داره حتی برای بار اول یک چهارم آن به شدت باعث افت فشار مصرف کننده میشه پیشنهادم یه مشاوره تلفنی با یک روانشناس دلسوز

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ممنونم از راهنمایی دلسوزانه شما
          تندرست باشید

      4. امیر گفت:

        باسلام،دوست و خواهر عزیز و گرامی این سوالت یه کم شک برانگیز هستش اما اگر برا ترک و یا تسکین درد باشه میتونم راهنماییتون بکنم اما اگه خدایی نکرده برا خودکشی و یا …میخوای اطلاعت بگیری شرمندتون هستم و نمیتونم چیزی بگم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام و سپاس از شما امیر عزیز
          تندرست باشید

        2. ناشناس گفت:

          چگونه بیاکمکم کن

      5. سرپیکو.... گفت:

        نه طوری نمیشی فقط میری آیتم بعدی…

      6. سجاد گفت:

        ایشون میخان که خودکشی کنند خیلی واضح هستش

    5. ناشناس گفت:

      مصرف ۲۰عدد قرص ب۲چه عوارضی داره برای کسی که مصرف کننده نیست

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        مصرف زیاد هر گونه قرصی ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد

      2. روزگار تلخ گفت:

        ۲ هفته دارم قرص بی ۲ مصرف میکنم آیا بهش معتاد شدم یا ن

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          احتمال اعتیاد وجود دارد
          فقط باید زیر نظر متخصص و ترک مواد اصلی استفاده کنید
          نه بعنوان یک ماده مخدر جایگزین

        2. حمید گفت:

          متاسفانه بله لطفا با کم کردن دوز ترک کن اصلا شوخی نگیرید دوستان قویترین سم دنیاس

        3. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله درست می فرمایید
          ترک این مواد نیاز به علم و شکیبایی دارد
          بهتر است زیر نظر متخصص ترک شود

          https://doctoreto.com/doctors/speciality/psychiatrist

      3. ناشناس گفت:

        میری بهشت

    6. ناشناس گفت:

      ادرس یه دکتر بهت میدم با ۲جلسه سردردت خوب میشع من رفتم نتیجه گرفتم

    7. ناشناس گفت:

      دوستان سلام برای ترک حتما باید امروز
      و فردا کردن رو کنار بگذارید بخدا قسم
      اگه اراده کنید فقط‌تو خونه بایکی‌ از افراد
      خانه، همسر مادر پدر درمیان بذارین اگه
      بدترین اعتیاد هم داشته باشید میتوانید
      فقط با ۲یا ۳عدد قرض ب۲کنار بذارین
      درد‌موادسنتی یک هفته است ولی عادت
      خوردن قرص تا آخر عمر وروانی خواهید شد‌‌‌‌‌..ترکش بسیار‌سخته گول این افرادی
      که کمپ پیشنهاد میکنند رو نخورید اینا
      یا اراده ندارند یا خودشون مسئول کمپند
      البته در دوران ترک حتما باید پزشک برای
      معاینه وچک احوالات شما حتما لازمه در
      پایان نکته کلیدی بگم کسی که غیرت داشته باشه میتونه ترک کنه و دیگه دور
      این کثافت بازیها نره آرزوی سلامتی دارم
      براهمه تورو خدا گول کمپ وقرص نرین
      قرص درد بی درمانه.. .ببخشید طولانی شد

      حداقل ۲ماه

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از کامنت خوبتان
        تندرست باشید

      2. ناشناس گفت:

        مرد خودتی. فقط خانواده می تواند کمک کنه کسی که گرفتار نیاز به محبت و آرامش داره قرص بدتر از تریاک ووو غیره هست فقط خانواده چرا. چون. خودم میگم. همسرم نفهمه درکم نمیکنه. پدرم را سو رانده. نابودم کرده بخاطر اخلاق. نابودش. نفهمیش

    8. ناشناس گفت:

      سلام خب مسیر بدی رو برای میگرن پیش گرفتید از قرص ادویل نوع خارجی استفاده کنید ودر رژیم غذایی از چربی‌های گیاهی کمتر استفاده کنید مخصوصا تخمه آفتابگردان، با قرص B2نالوکسان راحت میشه شیشه رو ترک کرد موفق باشید

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از راهنمایی تان
        زنده باشید

    9. علی اصغر حسین گفت:

      فوق العاده اعتیادآور است زیرنظر روانپزشک ترک کنید

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        ممنون که دوستان خودتان را به مصرف این قرص آگاه کردید.

    10. امیر گفت:

      باسلام،خواهرم و دوست عزیز همدردم با مصرف مواد مخدر چه صنعتی و چه سنتی دردی از ادم دوا که نمیشه هیچ بدتر میشه و خودش میشه مشکل رو مشکل ،تجربه ای که میتونم دراختیارت بذارم این هستش که اولا بایه دکتر دلسوز مشورت کن و مشاوره بگیر و دوما هم یه انجیویی هست بنام معتادان گمنام که من خودم بارفتن و اشناشدن باNAبه لطف و کمک خدا و همدردام تاالان نزدیک ده سالی میشه ک پاک از مصرف مواد مخدر و قرص های کدیین دار ومورفین هستم پیشنهاد میکنم که به این جلسات بری و با یکی از همنجسای خودت درارتباط باشی به عنوان راهنما انتخابش کنی تابتونه درمسیر بهبودی و کارکردن قدمها برا بهتر زندگی کردن کمکت کنه

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از شما امیر عزیز
        تندرست باشید

    11. شمس الله گفت:

      لطفا اصلا بصورت خودسرانه دست به ترک اعتیاد نزن که از چاله می افتی توی چاه،لطفا سعی کن دیگه گول کسی رو نخوری.اول از همه برو یه مرکز ترک اعتیاد و سعی کن از محل زندگیت فاصله داشته باشه که کسی نشناسدت تا نره همه جا جار بزنه،گرچه اونم مهم نیست،به هرحال برو مرکز ترک اعتیاد بگو میخوام شیشه روترک کنم و از حالا بهت بگم تحت هرشرایطی متادون روچه قرص چه شربت قبول نکن،چون ترک متادون خودش خیلی سخت تراز b2هست و هم ضررش بیشتره و تازه گرونتره،متادون خیلی چیز کوفتیه،خودم گرفتارشم که دارم بهت میگم،خلاصه سعی کن همون اول کار از کمترین مقدار شروع کنی،روز یکی داد از ابتدا روزی نصفی بخور،چندروز طول میکشه بدنت خودشو با بی۲تطبیق بده،اصلا همون مقدارکه دکترگفت بخور،بعدازمدتی که بدنت بهش عادت کرددیگه حالت از شیشه به هم میخوره.

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از راهنمایی خوبتان
        تندرست باشید

    12. ناشناس گفت:

      سلام میتونی تایک هفته ازقرص ب ۲ نصفس بخور بعدازیک هفته یکی چهارتیکش بکن روزی یه تیکش بخور تا یک هفته اول شب بخورولی ساعتش معین باشه هر شب تایک هفته یک ساعت پس تر بخور

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        دوز و میزان قرص ب۲ حتمن باید با تجویز پزشک باشد
        وگرنه ممکن است به این دارو هم اعتیاد پیدا کنید

  2. سالار گفت:

    چندساعت ازمصرف هروئین که بگذرد میشه قرص ب ۲استفاده کرد ومیشه سرکار رفت

    1. علیرضا گفت:

      سلام دوست عزیز حداقل ۸ ساعت و بهتره بیشتر از ۱۲ ساعت صبر کنید و یا بعد از این تایم صبر کنید هر وقت علائم خماری داشتین مصرف کنید، لطفا از یک چهارم مصرف کنید لطفا با دستور پزشک جلو برید چون من خودم به b2 معتاد شدم و یکماه بر گشتم به تریاک تا بتونم این لامصب رو ترک کنم ، لطفا پزشک داشته باشید

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام علیرضا
        و ممنوونم از راهنمایی سازنده و بجای شما
        تندرست باشید

    2. گمناممم گفت:

      سلام سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدی ۴ساله معتاد ب۲ هستم برای ترک یهو قطع کنم بهتره یه تبدیلش کنم به تریاک بعد ترک کنم؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بطور کلی نباید این دارو و مواد دیگر را به یکباره قطع کرد

  3. علیرضادهستانی گفت:

    باسلام خسته نباشیدازمشهدمزامت میشودخواستم بپرسم آقای هستم میانسال حدودبیست سال تریاک یک گرم مصرف داشتم الان مدت چهارماه یک چهارم به دمصرف میکنم کم میکنم اذیتم چطوربزارمش کنارکمکم کنیدارتماس دعادارم

  4. mohammad rostam گفت:

    لطفا بیشتر اطلاعات به سوال کنندگان بدید

    1. ابی گفت:

      دمت گرم

  5. mohammad rostam گفت:

    چرا آنقدر سوالات کم هستن لطفا اجازه بدید بیشتر سوال بپرسن ‌همون لحظه جواب بدید بگید به کلینیک معرفیتون میکنم

  6. علی اصفهان گفت:

    سلام .قرص ب۲ واقعا سمی وخطرناک است ودوز پائین ان با برجستون پاک می شود..انشالله سلامتی کامل دوستان ،،مشتی وباصفا

    1. ناشناس گفت:

      برجستون چیه دیگه؟

      1. علیرضا R گفت:

        منظورش اینه وقتی دوز پایین باشه راحت تر میشه پاک شد، اما لطفا حتما با پزشک مشاوره داشته باشید، این قرص آدم رو اول به جایی می‌بره که نرفتین اما بعدش به درجه هفتم جهنم نزدیک میکنه،

      2. علیرضا R گفت:

        منظورش اینه وقتی دوز پایین باشه راحت تر میشه پاک شد،

    2. ناشناس گفت:

      سلام وقت بخیر من ب۲ مصرف میکنم روزی ۳تا والان به روزی ۱عدد رسوندم لطفا خواهش میکنم کمکم کنید

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        تا چند هفته از سک استغاده کنید
        و بعد قطعش کنید

    3. بی‌نام گفت:

      سلام 🙌 یعنی منظور شما این است که با این دارویی که نام بردید قرص زیر زبانی B2 میشه ترک کرد؟

      1. ناشناس گفت:

        دوست عزیز قرص b2خودش اعتیاد اوره
        اگه بتونی کمی درد رو تحمل کنی و زمانی که درد شدید شد یک چهارم قرص مصرف بکن تا حداکثر یک هفته بعدش دیگه سعی کن ی مسکن بخوری مثل استامینوفن. به این فکر کن که این درد یاد آور باشه که دیگه سراغ نعشگی نری.یک روز ی آدم پاک از دوستم پرسید چه حسی داره کشیدن مواد.
        جواب جالبی داد:گفت حالت عادی تو هست؟
        من باید روزی ۳۰۰تومن به خودم بزنم تا شاید یشم این حالت عادی تو

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس از کامنت خوبتان

  7. Ershad گفت:

    سلام خسته نباشید ب۲ تشنج داره

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      این دارو موجب بروز تشنج نمی شود ممکنه تشنج فرد به علت قطع مواد مخدر مصرفی باشد.

      1. مرتضی گفت:

        سلام بعد خوردن قرص سردرد شدیدی شدم میتونم استامینفن بخورم؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          برای تسکین سردرد میتونید از مسکن استامینوفن استفاده کنید.

      2. بدون نام گفت:

        سلام من ۲۳سالمه ۱سال بود شیره مصرف میکردم و الان برای ترکش ۲ماهه دارم قرص B۲ روزی ی نصفه مصرف میکنم ویبوست شدید گرفتم چیکار کنم یبوستم خوب شه لطفا کمک کنید ممنون

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          عوارض جانبی قرص b۲
          یبوست، اسهال یا ناراحتی معده از عوارض احتمالی مصرف این داروست. این عوارض معمولاً موقتی هستند و ممکن است با سازگاری بدن با این دارو از بین بروند. می توانید از لاکتولوز یا روغن زیتون و یا شیاف گلیسیرین استفاده کنید
          در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، سریعاً با پزشک یا داروسازتان تماس بگیرید.

      3. بدون ن گفت:

        سلام من ۲۳سالمه ۱سال بود شیره مصرف میکردم و الان برای ترکش ۲ماهه دارم قرص B۲ روزی ی نصفه مصرف میکنم ویبوست شدید گرفتم چیکار کنم یبوستم خوب شه لطفا کمک کنید ممنون

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          عوارض جانبی قرص b۲
          یبوست، اسهال یا ناراحتی معده از عوارض احتمالی مصرف این داروست. این عوارض معمولاً موقتی هستند و ممکن است با سازگاری بدن با این دارو از بین بروند. می توانید از لاکتولوز یا روغن زیتون و یا شیاف گلیسیرین استفاده کنید
          در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، سریعاً با پزشک یا داروسازتان تماس بگیرید.

    2. mohammad rostam گفت:

      ندارد

  8. رضا گفت:

    دوستان مصرف b2وقتی به یک چهارم برسید کم کردنش مشکل میشه علتش هم اینه که به چشم نمیاد مقدار مصرف امروز نسبت به دیروز کمتر شده یا نه برای این کار بهتره روی یک میز شیشه ای تا ۴۰ خط با ماژیک مشخص کنید و روی هر قسمت مقداری قرص b2خرد شده بریزید تا بعد ۴۰ روز به صفر برسونید یعنی دوز هر روزتون را از قبل مشخص کنید تا به چشم ببینید مقدار کم شدنش را. موفق باشید.

    1. ناشناس گفت:

      احسنت

  9. محمد علی گفت:

    آیا مصرف گر قرص ب۲ باشیم در تست ازدواج ک فقط تست مرفین با شیشه گرفته میشه چجوریه معلوم میکنه ک ما اعتیاد ب قرص ب۲ داریم لطفا جواب بدید

    1. علیرضا R گفت:

      دوست عزیز b2 به دلیل پاکسازی مرفین از بدن در آزمایش ازدواج که تست مرفین هست نشون نمیده، اما این کار شما در صورتی که همسرتون خبر نداره خیانت هست ، لطفا پاک شو بعد ازدواج کن

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس

      2. درود گفت:

        من روزی ی قرص۴۰متادن مصرف میکردم رسوندمش ب روزی یک چهارم اما متاسفانه برا ازدواجم باید هفته دیگه آزمایش بدم قرص b2بخورم تست متادنم مثبت میشه یا نه…ممنون از راهنمایتون

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام قرص ب۲ معمولا تست را مثبت نمیکند
          ولی اگر جداگانه برای متادون‌کیت بگذارند احتمالا متوجه مصرف شما میشوند

    2. عجب گفت:

      تورو خدا تورو هر چی که میپرستی. دختر مردم رو بدبخت نکن. تو با این شرایط خود مصیبتی. هم دردت هستم دارم میگم نه اینکه بخوام نصیحت کنم. یاحق

    3. شاهین گفت:

      سلام رفیق. تا چند ماه پیش کیت پنج گانه واسه ازدواج میگرفتن . ولی الان جدیدا‌ کیت هفت گانه میگیرن و درجا نشون میده. مطمئن باش‌ . . گول حرف این دکتر ها و نظرات رو نخور. همون روزی که میری واسه تست . ۳ساعت قبل نمونه ادرار دادن هر یک ساعت و نیم یه دونه قرص ال دی (ضد حاملگی بخور).یعنی دو تا. ۹۹درصد منفی میشه. اگر هم نشد .چون قرص هست و مورفین نیست. دوباره ازت نمونه میگیرن و اونوقت منفی نشون میده

    4. شاهین گفت:

      قرص ال دی بخور همون روز

  10. محمد رشید کیوان گفت:

    سلام .من ۵۶ سالمه بیست سال میشه که تریا مصرف میکردم در این مدت هیچ وقت ترک نکردم .ولی الن حدود شش ماه است که ترک کردم .اما با قرص B2روزهای اول دو تا استفاده میکردم کمکم رسونم به یک چهارم صبح و یک چهارم شب نمیدونم کار درستی کردم یا نه لطفا منو راهنمایی کنید

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این قرص نیز اعتیادآور است. بهتره ترک تحت نظر متحخصص روانپزشکی صورت گیرد.
      دکتر متخصص اعصاب و روان

      1. عارف یانق گفت:

        سلام دکتر من الان متادون مصرف میکنم و میخوام کنار بزارم اول میخوام برم پیش دکتر امپول سم زدایی ودارو بگیرم بعد وقتی خیلی اذیت شدم ب۲ مصرف کنم یا نه ممنونم میشم اگه جوابم را بدین

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          بهتر است ابتدا از روش تدریجی استفاده کنید
          در صورت عدم موفقیت به پزشک مراجعه نمایید
          در این روش، ابتدا مصرف متادون را تا ۳۰ میلی گرم در روز کاهش می‌دهند. سپس در هر هفته، مصرف را به میزان ۵ میلی‌ گرم کاهش می‌دهند تا میزان مصرف به ۲۰ میلی گرم برسد. سپس میزان مصرف در هر هفته کم‌تر از ۵ میلی گرم کاهش داده می‌شود تا جایی که به صفر برسد.

      2. انار کالی گفت:

        سلام دکتر من الان متادون مصرف میکنم و میخوام کنار بزارم اول میخوام برم پیش دکتر امپول سم زدایی ودارو بگیرم بعد وقتی خیلی اذیت شدم ب۲ مصرف کنم یا نه ممنونم میشم اگه جوابم را بدین

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          بهتر است ابتدا از روش تدریجی استفاده کنید
          در صورت عدم موفقیت به پزشک مراجعه نمایید
          در این روش، ابتدا مصرف متادون را تا ۳۰ میلی گرم در روز کاهش می‌دهند. سپس در هر هفته، مصرف را به میزان ۵ میلی‌ گرم کاهش می‌دهند تا میزان مصرف به ۲۰ میلی گرم برسد. سپس میزان مصرف در هر هفته کم‌تر از ۵ میلی گرم کاهش داده می‌شود تا جایی که به صفر برسد.

    2. دکتر بهزاد ایدن گفت:

      بله لطف کنید دوروزی مصرف رو پایین بیارید مقداری در قطره چکان بینی خالی شده ترکیب کنید با مقداری نمک که گندیده نشود روزی یک قطره زیر زبان بیاندازید کم کم نوبت روز را حذف و فقط شب مصزف کنید تا انشالله راحت تموم بشه

      1. مهدی گفت:

        سلام من ۵روز است متادون روکنارگذاشتم بعدچندروزb2میتونم مصرف کنم

        1. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          این قرص بهتره با نظر متخصص روانپزشکی مصرف شود زیرا این قرص نیز اعتیادآور است.

      2. محمد گفت:

        درود،ببخشید قرص بی ۲ رو فرمودید با آب محلول درست کنیم و یه مقدار نمک در قطره چکان؟؟؟

      3. ناشناس گفت:

        سلام ۵۳ سال دارم قبلاً تریاک مصرف میکردم حدود یک سال است که اوپیوم مصرف میکنم از روزی۳ سی سی رسیده کم کم به
        ۲۰ سی سی در روز چگونه با قرص b2 ترک کنم دارم عزاب میکشم خیلی از خماری ترس دارم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ترک بوسیله ب۲ باید و حتمن تحت نظر متخصص صورت گیرد
          وگرنه اعتیاد به ب۲ بهتر از مواد مخدر نیست

      4. ناشناس گفت:

        سلام دکتر من ۲سال بود ۲گرم تریاک میکشیدم الان رسوندم به نیم گرم اندازه نخود سیاه کوچک حدود ۲۵ پوک یا ۲۵ نفس/چطور اون نیم گرم رو بزارم کنار

      5. گلبو گفت:

        باسلام ببخشید اخه قرص ب۲خودش چقدره که بشه اونم یک چهارمش بازنصف کرد اندازش کمی بزرگتر از عدسه دیگه درضمن جناب والاه داداش من روزی هفت تا میخوره خطرناک نباشه البته اعتیادش هم طولانی مدت وهم سنگین بود به تریاک معتاد بود۴۸سالشه واز بیست سالگی مصرف میکرد الان نزدیک دو هفته اس داره ب۲ روزی هفتا تلبته دکتر بهش گفته

    3. ناشناس گفت:

      سلام و خسته نباشید .ببخشید منم میخوام ترک کنم متادون استفاده میکنم شما کدوم دکتر رفتید و با b2میخوام ترک کنم .میسه لطفا شماره ی تماس یا ادرسشو محبت کنید بهم بدید ممنون میشم

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        ترک اعتیاد به مواد مخدر بهتره تحت نظر متخصص روانپزشکی و اصولی صورت بگیرد. از این لینک میتویند از بهترین متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.
        متخصص روانپزشک

      2. بهرام گفت:

        سلام دوست عزیز بهترین راه ترک متادون با خود متادون هست هر روز یک سی سی کم کنید انشالله موفق میشوید .بعد ترک هیچوقت سراغ متادون نرو. هرویین وتریاک هزار بار راحت تر از متادون ترک میشود

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          دقیقا
          ممنونم بایت راهنمایی تان

    4. ابی گفت:

      نه داری خودتا وابسته به ب۲ میکنی
      طی ۱۵ روز مصرفتا قطع کن با گرفتن قرص یک چهارم که میشه اونا را هم ۴ قسمت کرد
      ولی ب۲ بدتر از تریاکه
      حتما ترکش کن که دیر میشه ۴ سال مصرف کردم و با هزار بدبختی ترک کردم

      1. ناشناس گفت:

        سلام ۵۰ سالمه خواستم متادون وترک کنم به بی۲ وابسته شدم روزی یک عدد حدود ۳ سال الان دو هفته اس تو ترکم یه هفته عذاب کشیدم والان بیحالم انواع عرقیجات وآبمیوه طبیعی میخورم ولی شبها با آلپرازولام به زور میخوابم.هر اعتیادی حداقل ۲ الی ۳ هفته طول میکشه خصوصا قرص.فقط باید تحمل کنید.

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          به امید رهایی همه از این عادت
          تندرست باشید

      2. yazdan گفت:

        منم سه سال مصرف میکنم
        چجوری ترک کردی؟
        تو خونه بخام بخابم ترک کنم مشکلی نداره استامینوفن و پروفن روزی دو سه تابخورم تا یک هفته بنظرت

        1. سلام گفت:

          همونطوریکه بار اول رفتی سراغ مواد ونترسیدی ، الانم همونطوری نترس وازش دور شو +توکل برخدا واعتمادبه او هیچ وقت خدارافراموش نکن چون فراموش کردیم به دام موادمخدرافتادیم محکم وباصلابت خدارا درونمان صداکنیم وباورش کنیم فقط نترس بزرگی گفت برنده شدن اونور نترسیدن هست

        2. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس از شما دوست عزیز

    5. رهایی گفت:

      باید هرچه سریعتر کمش کنی
      چون این خودش از از هروئینی بدتره

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از راهنمایی تان

    6. عباس گفت:

      سلام و خدا قوت
      ممنون میشوم میشه توضیح بدهید چطورشد استفاده از بی۲و از اخرین مصرفتون چقدر گذشته بود و در مصرف بی ۲ اذیت نشدید؟ و بی۲ چند میلی بود؟

      1. جعفر منافی گفت:

        عباس عزیز تو دنیا هیچ قرصی نیست ک تو زمان ترک کامل درد رو قط کنه نهایت کم میکنه ..الان چهاروزه ن شب دارم ن روز ..شیاف همه جوره قرص مسکن ..اسنفاده کردم فقط کم میکنه درد رو .قطع نمیکنهاز ب۲ بترسین

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس از راهنمایی تان جناب منافی عزیز

      2. بوشهر گفت:

        سلام ، روز نهم هستم ۵ سال بی دو مصرف کردم روزی دو وعده نصف چند روز اخر دو وعده یک چهارم ولی یه دفه گذاشتم بی ترس بی اهمیت به حرفا امروز روز نهمم بخدامیشه به ولاه میشه فقط تا روز چهارم سختتون ،هرشب سرم دگزا نوروبیون بزنیدهرشب کباب روز چیزای مقوی پسته اناناس بادام قرصای تقویتی شبا قرص خاب وارام بخش واستامینوفن یه دکترعمومی هم‌باشه هرشب برید پیشش حرف بعدش سرم و تزریقات بعدم خونه ،ومهمترین چیز یه هندزفری توگوش ۲۴ ساعته اهنگای که دوس داری باصدای بلندبلند
        یاعلی مدد

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام و سپاس از راهنمایی تان
          تندرست باشید

    7. ممد گفت:

      سلام دوست عزیز شما ترک نکردین بلکه ماده مصرفیتونو عوض کردین ب۲خدش خیلی از تریاک بدتره تریاک فوقش بیست روز عطسه پادرد بیحالی داره ولی قرص چند ماه طول میکشه تا از بدن خارج بشه ..من الان ۳۸ روزه از اخرین مصرفم میگذره ولی هنوز الاعم ترک جسمیو دارم نه خیلی شدید ولی حرز گاهی بیحال میشم ولی ازینکه اجبار به مصرف هیچ موادی نیستم خیلی خشحالم ..دوستان ترک هیچ ترسی نداره فقط اراده میخاد و باید از مواد خسته شده باشین

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از توصیه و پیام خوبتان
        محمد عزیز