موهای زائد روی چانه و اطراف سینه در زنان، ۹ علت آن و راه‌های درمان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

موهای زائد چانه و اطراف سینه در زنان به چه علت‌هایی ایجاد می‌شوند؟ چه راه‌هایی برای درمان موهای زائد چانه و اطراف سینه در زنان وجود دارد؟

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
موهای-زائد

آیا رشد موهای زائد روی چانه و اطراف سینه در زنان طبیعی است؟

شاید شما هم به آن توجه کرده باشید، اما از اینکه در مورد آن صحبت کنید خجالت می‌کشید. اما شما تنها نیستید و بسیاری از زنان با این مشکل روبرو هستند: موهای زائد!

نگران نباشید، موی زائد روی چانه و دور سینه کاملا طبیعی است. رشد موهای زائد در برخی افراد معمولا از زمان بلوغ شروع می‌شود و در برخی دیگر، بر اساس اختلالات هورمونی ایجاد می‌شوند. اگر این موضوع، چیزی است که شما را آزار می‌دهد و می‌خواهید در مورد آن کاری انجام دهید، در مقاله‌ی زیر می‌توانید در مورد علت‌های رشد موی زائد و راه‌های درمان آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

موهای زائد روی چانه و اطراف سینه در زنان چگونه ایجاد می‌شوند؟

مو، یک عضو منحصر به فرد در هر شخص است، درست مانند رنگ پوست و چشم. موهای برخی از افراد بیش‌تر از دیگران است. ژنتیک و هورمون‌ها می‌توانند نوع، مقدار و حتی نحوه‌ی رشد مو را تعیین کنند.

همه‌ی خانم‌ها مقداری موهای نازک و ظریفی روی چانه‌ یا سینه‌ی خود دارند که احتمالا آن‌ها را با نام موهای کرکی می‌شناسید. اما ممکن است گاهی موهای این مناطق را به شکل تیره و درشت نیز مشاهده کنید و این موها نیز کاملا طبیعی هستند.

اما اگر رشد موهای تیره و درشت، بیش‌تر از حد طبیعی باشد، ممکن است نشان دهنده‌ی غیر طبیعی بودن سطح هورمون‌های آندروژنی یا افزایش حساسیت فولیکول‌های مو به هورمون‌های آندروژن باشد. این بیماری با عنوان هیرسوتیسم شناخته می‌شود. تفاوت بین موهای طبیعی و هیرسوتیسم، در رنگ و تراکم و بافت مو است. در هیرسوتیسم، موها ضخیم‌تر و تیره‌تر هستند.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

 تفاوت بین موهای طبیعی و هیرسوتیسم (موی زائد)، در رنگ و تراکم و بافت مو است. در هیرسوتیسم، موها ضخیم‌تر و تیره‌تر هستند.

علت رشد موهای زائد روی چانه و اطراف سینه در زنان

هورمون‌هایی به نام آندروژن دلیل اصلی رشد موهای بدن هستند. پزشکان از آندروژن‌ها با عنوان هورمون‌های مردانه یاد می‌کنند. عدم تعادل در برخی از هورمون‌ها، به طور خاص آندروژن یا سایر هورمون‌های مردانه مانند تستوسترون، می‌تواند باعث رشد موهای ضخیم و تیره‌تری بر روی چانه و نوک سینه شود. این هورمون‌ها در بدن زنان، البته در سطح پایین‌تری نسبت به مردان،  تولید می‌شوند. تعادل هورمون‌های زنان ممکن است به دلیل عواملی مانند بلوغ، بارداری، قاعدگی، یائسگی و دلایل دیگر از بین برود.

در زیر به بررسی بیماری‌هایی می‌پردازیم که می‌توانند باعث رشد موهای زائد بر روی چانه و سینه شوند.

موهای زائد روی چونه‌ت زیاد شده و اذیت میشی؟

برای تشخیص علت با متخصص مشورت کن.

۱: سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

سندروم تخمدان پلی کیستیک، حدود ۱۲ درصد از زنان در سنین باروری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شایع‌ترین علت ایجاد موهای زائد در خانم‌ها است. در این بیماری، کیست‌هایی در تخمدان رشد می‌کنند که می‌توانند از بلوغ تخمک جلوگیری کرده و باعث اختلال در باروری شوند. برای بررسی و درمان تخمدان پلی کیستیک، حتما به دکتر زنان مراجعه کنید.

PCOS همچنین می‌تواند بر سطح هورمون‌ها تاثیر بگذارد و منجر به افزایش وزن، قاعدگی نامنظم، خونریزی بیش از حد در قاعدگی، تیره شدن چین‌های پوستی، آکنه و رشد موی زائد شود. افراد مبتلا به این بیماری، اغلب دچار رشد بیش از حد مو به ویژه در نواحی وابسته به آندروژن، مانند چانه، شکم، قسمت فوقانی ران، چانه، سینه، کمر و لب می‌شوند.

۲: تومورهای تخمدان یا غده‌ی فوق کلیه

در حالی که علت دقیق این ایجاد تومورها مشخص نیست، اما توده‌های موجود در تخمدان‌ها می‌توانند باعث افزایش تولید هورمون‌های آندروژن در بدن شوند. این تومورها می‌توانند باعث درد لگن یا قاعدگی نامنظم شوند. پزشک برای تشخیص وجود توده در تخمدان، که مسئول تولید بیش از حد تستوسترون هستند، آزمایشاتی را درخواست می‌دهد. بیش‌تر این توده‌ها خوش خیم هستند و در موارد نادر می‌توانند بدخیم یا سرطانی باشند.

غدد فوق کلیوی، دو عدد غده‌ی کوچک هستند که در بالای هر کلیه قرار دارند. بسیاری از تومورهای غدد فوق کلیه، علامتی ایجاد نمی‌کنند. اما اگر این غده‌ها هورمون‌های اضافی تولید کنند، ممکن است باعث ایجاد علائم دیگری شوند، مانند افزایش وزن غیر قابل توضیح، موی زائد، به آسانی کبود شدن، آکنه، فشار خون بالا، سطح گلوکز (قند) خون بالا و تغییر در بوی بدن.

۳: سندروم کوشینگ

سندروم کوشینگ، یک اختلال هورمونی است که می‌تواند در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سطح بالای کورتیزول ایجاد شود. کورتیزون هورمونی است که توسط غده‌ی فوق کلیه تولید می‌شود. اگر به مدت طولانی کورتون مصرف کنید یا بدن بیش از حد کورتیزول تولید کند، ممکن است کوشینگ اتفاق بیفتد. سندرم کوشینگ می‌تواند به دلیل مصرف طولانی مدت کورتیکواستروئیدها (نوعی استروئید کاهش دهنده‌ی التهاب) یا تومور غده‌ی فوق کلیوی ایجاد شود.

این بیماری می‌تواند باعث ایجاد علائمی شود، از جمله: افزایش وزن، افزایش فشار خون، سردرد، تجمع چربی در قفسه‌ی سینه و شکم در حالی که دست‌ها و پاها لاغر می‌مانند، تجمع چربی در پشت گردن و شانه‌ها، صورت گرد و قرمز و پف کرده، به راحتی کبود شدن، ضعف در بازوها و ران‌ها، کاهش میل جنسی، اختلالات باروری، نوسانات خلقی، افسردگی، مشکلات قند خون و افزایش میزان آندروژن.

سندرم کوشینگ نسبتا نادر است و گاهی ممکن است به علت تومور در ریه، غده‌ی هیپوفیز یا غده‌ی فوق کلیه نیز ایجاد شود.

۴: مقاومت به انسولین یا دیابت

در بیماری دیابت، بدن به انسولین مقاوم می‌شود و به درستی به آن واکنش نشان نمی‌دهد. انسولین هورمونی است که در تبدیل قند به انرژی، کمک می‌کند. بنابراین، قند خون بالا می‌ماند و می‌تواند منجر به دیابت شود. علاوه بر این، مقاومت به انسولین می‌تواند سطح هورمون تستوسترون را در بدن بالا ببرد و میزان رشد موی صورت را نیز افزایش می‌دهد.

تشنگی بیش از حد، تکرر ادرار و احساس ضعف و خستگی از جمله راه‌هایی هستند که بدن سعی می‌کند به شما بگوید با مشکلات مربوط به مقاومت به انسولین روبرو شده است. دیابت با استفاده از آزمایش خون، قابل تشخیص است. اگر بیماری دیابت کنترل شود، احتمالا رشد موها به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

۵: بارداری

همانطور که می‌دانید، تعادل هورمون‌ها در زمان بارداری کمی مختل می‌شود. یکی از تغییراتی که اتفاق می‌افتد افزایش سطح تستوسترون و استروژن است. اما رشد ناخواسته‌ی موی زائد برای همه‌ی خانم‌های باردار رخ نمی‌دهد. 

۶: داروها

مصرف داروهایی مانند استروئیدهای آنابولیک، تستوسترون، سیکلوسپورین (سرکوب کننده‌ی سیستم ایمنی)، داروهای ضد افسردگی، برخی از آنتی بیوتیک‌ها، برخی از داروهای خواب آور و هورمون‌هایی مانند استروژن و تستوسترون، می‌تواند موهای صورت را به عنوان یک عارضه‌ی جانبی دارویی، افزایش دهد.

۷: هیپرپرولاکتینمی

هایپرپرولاکتینمی بیماری است که باعث می‌شود بدن مقادیر زیادی هورمون پرولاکتین تولید کند. پرولاکتین در درجه‌ی اول مسئول تولید شیر در زنان شیرده است. زنانی که به این بیماری مبتلا هستند ممکن ترشح شیر از پستان‌ها را تجربه کنند، حتی اگر شیرده نباشند. برخی از افراد مبتلا به هیپرپرولاکتینمی ممکن است ناباروری یا عدم پریودی را نیز تجربه کنند.

۸: اختلالات تیروئید

غده تیروئید، هورمون‌هایی تولید می‌کند که به تنظیم متابولیسم و ​​دمای بدن کمک می‌کنند. هنگامی که تیروئید عملکرد مناسبی نداشته باشد و عدم تعادل هورمونی ایجاد کند، ممکن است باعث ایجاد موهای زائد در بدن شود.

۹: هیپرپلازی مادرزادی آدرنال

هیپرپلازی مادرزادی آدرنال، یک بیماری نادر است که بر غدد فوق کلیه تاثیر می‌گذارد و می‌تواند علائم شدیدی ایجاد کند. وقتی غدد فوق کلیوی به درستی کار نکنند، بدن ممکن است آندروژن زیادی تولید کند. زنان مبتلا به این بیماری ممکن است علائمی مختلفی را تجربه کنند، مانند بم شدن صدا، رشد زودرس موهای عانه یا شرمگاه، بزرگ شدن کلیتوریس، رشد موهای زائد بدن، رشد موی زائد صورت، دوره‌های قاعدگی نامنظم یا فقدان قاعدگی، آکنه‌ی شدید و کوتاهی قد در بزرگسالی اما رشد سریع قد در کودکی.

تشخیص علت رشد موهای زائد چانه و اطراف سینه در زنان

اگر در معاینه‌ی اولیه، رشد بیش از حد مو در خانم‌ها وجود داشته باشد، پزشک باید علت را تشخیص دهد. آزمایشات لازم ممکن است شامل آزمایش خون برای اندازه گیری سطح قند خون، هورمون‌های تیروئیدی، آندروژن و سایر هورمون‌ها، اسکن تصویربرداری برای بررسی تومورها و سایر توده‌ها و سونوگرافی برای تشخیص اختلالات تخمدان، باشد. 

رفع-موی-زائد

درمان موهای زائد چانه و اطراف سینه در زنان

روش‌های مختلفی برای از بین بردن موی زائد روی چانه یا پستان وجود دارد که به اولویت فردی و پیدا کردن مناسب‌ترین روش برای هر شخص، بستگی دارد.

برای درمان موهای زائد چانه هر چه زودتر به متخصص مراجعه کن.

راه‌هایی برای حذف موهای زائد

  • برای از بین بردن موهای زائد می‌توانید از لیزر، اپیلاسیون، شیو کردن، استفاده از موچین و کرم های موبر کمک بگیرید.
  • لیزر موهای زائد، می‌تواند فولیکول مو را به صورت دائمی از بین ببرد.

درمان بیماری زمینه‌ای و دارو درمانی

  • مدیریت هیرسوتیسم، ممکن است لازم باشد بیماری پزشکی زمینه‌ای درمان شود. درمان‌هایی مانند جراحی برای برداشتن تومورها یا کیست‌ها.
  • مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری، به تنظیم هورمون‌ها و قاعدگی کمک می‌کند و رشد مو را کاهش می‌دهد. قرص‌های جلوگیری از بارداری یا سایر داروهای ضد بارداری هورمونی که حاوی استروژن و پروژستین هستند، هیرسوتیسم ناشی از تولید آندروژن را درمان می‌کنند. با این حال، داروهای ضد بارداری خوراکی ممکن است برای زنانی که قصد باردار شدن دارند مناسب نباشد و همچنین می‌تواند عوارض جانبی نامطلوبی ایجاد کند.
  • اسپیرونولاکتون، داروی دیگری که ممکن است در درمان موهای زائد مفید باشد و می‌تواند تعادل هورمون‌های خاصی را کنترل کند. اسپیرونولاکتون، یک داروی ضد آندروژن است و باید حداقل ۶ ماه مصرف شود.
  • افلورنیتین، یک کرم موضعی است که رشد موهای جدید صورت را کند می‌کند.
  • متفورمین، به درمان دیابت کمک می‌کند.
  • پروژستین، هورمونی که دوره‌های قاعدگی را تنظیم کرده و باروری را بهبود می‌بخشد.
  • تستوسترون، بهترین نوع داروی پیشگیری از بارداری خوراکی است که برای درمان تستوسترون بالا و هیرسوتیسم استفاده می‌شود.

تغییر سبک زندگی

  • تغییر رژیم غذایی برای زنانی که مقاومت به انسولین دارند، شامل کاهش مصرف قندها و کربوهیدرات‌ها.
  • کاهش وزن می‌تواند به کنترل بسیاری از علائم PCOS کمک کند.

در دکترتو می‌توانید با بهترین دکتر زنان در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

دکتر زنان تهران
دکتر زنان شیراز
دکتر زنان اصفهان
دکتر زنان مشهد
دکتر زنان کرج
دکتر زنان بندر عباس

امتیاز شما به مقاله:
(3.4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره موهای زائد

  1. شیدا گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه و دور نوک یکی از سینه هام موهای بلند و ضخیمی رشد کرده و روی شکم هم مو رشد کرده در کل بدن پر مویی دارم حتی مو های سرم هم زیاد هستن پریودیم هم موقش هر دفعه تغییر نمیکنه ولی خب قبلا شیشم میشدم الان سه ماهه که یکم میشم شیو هم نمیکنم و در کل تا حالا مو های کل بدن رو نزدم فقط زیر بغل با موم یا کرم مو بر راستش خیلی میترسم میخوام بدونم چرا اینقدر مو تو بدنم رشد میکنه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      رشد زیاد موهای زائد در مکان هایی که رویش موی مردانه وجود دارد مانند زیر چانه، پشت لب و کشاله ران میتونه به علت اختلال هورمونی و ازدیاد هومون مردانه باشد. بهتره با انجام آزمایش هورمونی با مراجعه به متخصص زنان بررسی شوید.
      بهترین دکتر متخصص زنان

  2. Setare🌹 گفت:

    سلام گلم اول شما تنظیم هورمون بکنید.اگه بلد نبودین واتساپ پیام بدین تا راهنمایی بکنم۰۹۰۳۸۵۶۴۲۵۵

  3. دلدار گفت:

    سلام .ببخشید من الان تقریبا روی تمام قسمتهای بدنم موهای زائد وجود داره و واقعا عذاب اوره حتی روی کمر و پشت سرم ومن۱۸سالمه.بنظرتون مشکل از چیه؟!

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      موهای زائد به علت افزایش هورمون مردانه و اختلالات هورمونی شماست. بهتره از این لینک نوبت متخصص پوست و مو گرفته و برای درمان و بررسی مراجعه کنید.
      پزشک پوست و مو و زیبایی

    2. Setare🌹 گفت:

      سلام گلم تنظیم هورمون بکنید.اگه بلد نبودین واتساپ پیام بدین۰۹۰۳۸۵۶۴۲۵۵

    3. Setare گفت:

      سلام تنظیم هورمون بکنید.اگه بلد نیستین تو‌واتساپ بهم پیام بدین۰۹۰۳۸۵۶۴۲۵۵

  4. حدیث گفت:

    سلام من ۳۵ سالمه ودارای ۳فرزند پسر هستم که فرزندان دومم ۲قلوهستن ،الان ۱۸ساله که پریودیم نامنظمه ودچار موهای زائد دربیشتر قسمتهای بدنم هستم وهمچنین وزن بالایی دارم ۱۱۷کیلو اکثر وقتها با آمپول پروژسترون پریود میشم تخمدان پلی کیستیک دارم وبیشتر وقتها خسته وافسرده وعصبی هستم وزمان پریودیم هم دچار گرفتگی های شدید عضلات ومفاصل هستم وخیلی پرخاشگر میشم .لطفا راهنماییم کنید

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      علت داشتن موهای زائو و پریودهای نامنظم و علایم دیگر شما سندرم تخمدان پلی کیستیک است که موجب نامتعادلی هورمون های شما شده است. این بیماری باید تحت درمان داروهای هورمونی به مدت طولانی باشد تا علایم شما برطرف شود. کاهش وزن به بهبود این بیماری و موثر بودن درمان کمک زیادی می کند. از این لینک نوبت متخصص زنان گرفته و برای بررسی بیشتر و درمان مناسب مراجعه کنید.
      متخصص زنان و زایمان

  5. --- گفت:

    سلام .من ۱۸ سالمه زیر گلو و چانه ام مو زائد زیادی هست .نزدیک یک سال هم هست که پریود میشم اونم با دارو وامپول مشکلم چیه؟؟؟؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوستعزیز
      بنظر میرسه علت وجود موی زائد و نامنظمی قاعدگی به علت مشکلات هورمونی از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک است. بنابراین نیازه با مراجعه به متخصص زنان پیگیر درمان باشید. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
      رزرو نوبت پزشک زنان

      1. ناشناس گفت:

        سلام دکتر من چند ماه هست پریودیم نامنظم شده و صورتم صاف صاف بوده حالاجوش میزنه ومو زاید داره درمیاد چیکارکنم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          احتمال کیست تخمدانی یا PCOS وجود دارد
          در اسرع وقت سونوگرافی دهید

  6. ناشناس گفت:

    سلام من ۱۵سالمه جدیدا زیر چانه و گلو و اطراف سینم مو هست نامنظم هم پریود میشم
    مشکل چیه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بنظر میرسه تخمدان پلی کیستیک در شما باعث ایجاد اختلال هورمونی و افزایش هورمون مردانه و رشد موهای زائد شده باشه. بهتره برای بررسی هورمون ها و درمان مناسب این سندرم به متخصص زنان مراجعه کنید. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
      پزشک متخصص زنان

  7. یوسف گفت:

    ممنون از همکاریتون

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

  8. Mahdiyeh گفت:

    لیزر کردن موها در صورتی ک تنبلی تخمدان داشته باشه ی فرد باعث بیشتر شدنش نمیشه؟و اینک از بین میرن با لیزر؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بیماران دچار تنبلی تخمدان دچار اختلال هورمونی هستن و هورمونهای مردانه آنها با افزایش موجب ایجاد موهای زائد شده. لیزر موهای زائد در کنار درمان اختلال هورمونی موثر خواهد بود وگرنه اگه مشکل هورمونی درمان نشه موهای زائد ممکنه کم بشه ولی از بین نمیره و با قطع عمل لیزر برا مدتی دوباره برمیگرده. توصیه میکنم با مراجعه به متخصص زنان مشکلات هورمونی و تنبلی تخمدان رو حل کنی.
      متخصص زنان

      1. گفت:

        سلام من ۱۴سالمه و اطراف سینم موهای ضخیمی هست و زیر گلوم هم مو های نازک مثل ریش ولی خیلی نازک تر هست پریودیم هم نامنظم هست الان مشکل من چی هست؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          شما دچار اختلال هورمونی و احتمال سندرم تخمدان پلی کیستیک هستید. نیازه با انجام آزمایش کامل هورمونی و انجام سونوگرافی برای درمان این اختلال هورمونی به متخصص زنان مراجعه کنی.
          متخصص زنان

    2. حسن گفت:

      باعرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر محترم
      من چندوقته نامزد کردم و چند روزه در نامزدم که ۲۶ سالش هست موهای زائد زیادی که اصلا عادی نیست دیدم مثل خط ریش ، زیر چانه ، روی بینی ، بالای سینه و اطراف سینه و اطراف ران که در صورت مثل ریش هستن و در سینه هم مثل مردها ولی کمتر ، بوی عرق نامزدم خیلی زیاده جوری ک میره حموم بعد چند ساعت هم از زیر بغلش بوی تندی میاد هم پاهاش بو میده ، من ک پسرم اینجوری بوی عرق و پاهام بو نمیده و هی ازم قایمش میکنه، ازش پرسیدم قاعدگیشم نامنظمه و اینکه به شدت از باسن و ران چاق میشه و تا لاغر میکنه یک ماهه برمیگرده. درمورد مسائل جنسی که باهاش صحبت میکنم اصلا علاقه ای نشون نمیده و اصلا انگار شهوتی نداره و تحریک نمیشه و درباره بچه هم حرف زدم میگه شاید بچه دار نشیم انقد درباره بچه حرف نزن ، تو این چند روز خیلی تحقیق کردم و خیلی میترسم که اختلالات هورمونی و ناباروری داشته باشه و از من قایم کنه. خیلی هم زود میگه که اینا بحث های بعد از عقده و دلیلی نداره الان درباره این چیزا حرف بزنیم. لطفا راهنماییم کنید و بگید چیکار کنم چون من دوست ندارم همسرم بدنش مو و بو داشته باشه و بچه دارم نشه و مطمئنا به طلاق ختم میشه . توروخدا یه راهی بهم معرفی کنید و بگید میتونم بفرستمش دکتر و خودم بفهمم مشکل ناباروری و اختلال هورمون داره و کسایی که اختلالات هورمونی دارن اصلا بچه دار میشن یا نه . خیلی ممنونم.

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        نامزد شما دچار اختلال هورمونی هست و موهای زاید به علت افزایش هورمون مردانه هست. اختلال هورمنی عامل رشد موهای زائد و بوی بد بدن و نامنظمی قاعدگی هست. این اختلال هورمونی قابل درمان است. بهتره به متخصص زنان مراجعه و با انجام آزمایشات هورمونی و سونوگرافی این اختلال هورمونی را با مصرف دارو تحت کنترل در آورند.
        متخصص زنان

  9. Mahdiyeh گفت:

    لیزر کردن موها در صورتی ک تنبلی تخمدان داشته باشه ی فرد باعث بیشتر شدنش نمیشه؟و اینک از بین میرن با لیزر؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باعث بیشتر شدن موهای زائد نمیشه ولی اگه مشکل هورمونی رو همزمان حل نکنی لیزر تاثیری در از بین رفتن موهای زائد نخواهد داشت. از این لینک بهتره نوبت متخصص زنان گرفته و برای درمان مشکل خود مراجعه کنی.
      رزرو نوبت پزشک زنان

    2. زری گفت:

      سلام من پریود منظمی دارم و اینکه زیر چانه م چند تا موی سیاه دراورده اما زیاد سیاه نیستن و نرم هستن ازمایش تیرویید هم دادم مشکل نداشت میترسم مشکلی باشه میشه راهنمایی کنید

    3. Setare🌹 گفت:

      سلام گلم اول شما تنظیم هورمون بکنید.اگه بلد نبودین واتساپ پیام بدین تا راهنمایی بکنم

  10. دکتر شهروز امانی گفت:

    سلام خیلی خوب بود استفاده کردم

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      ممنون از همراهیتون

      1. خانم محمدی گفت:

        سلام من ۲۰ سالمه از ۱۵ ۱۶ سالگی تعداد زیادی موی ضخیم زیر چانه ام رشد میکنه چندتا موی ضخیم روی سینه هم دارم…پریودم منظمه ..دلیل رشد موها چی میتونه باشه

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          اختلال هورمونی و افزایش هورمون های مردانه میتونه عامل ایجاد موهای ضخیم با الگوی رشد مردانه بوجود بیاد. با مراجعه به متخصص زنان و انجام سونوگرافی رحم و تخمدان و بررسی هورمون ها این مورد برطرف میشه.
          متخصص زنان و زایمان