کاربرد و عوارض مصرف داروی دمیترون را بهتر بشناسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

دمیترون برای پیشگیری از حالت تهوع و استفراغ بعد از جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی تجویز می‌شود. قرص دمیترون باید روی زبان حل شود. این قرص را نباید جوید یا قورت داد. برای آگاهی از نحوه صحیح مصرف مشاوره دارویی بگیرید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
کاربرد و عوارض مصرف داروی دمیترون را بهتر بشناسید

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

دمیترون دارویی است که از تهوع و استفراغ جلوگیری می‌کند. اگر پس از جراحی یا درمان خاصی پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده است، باید پیش از استفاده در مورد نحوه مصرف و عوارض آن اطلاعات کامل داشته باشید. در این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که عوارض این دارو چیست؟ نحوه مصرف آن چگونه است؟ پزشک در چه مواردی این دارو را تجویز می‌کند؟ چه تداخلات دارویی دارد؟ آیا برای کاهش تهوع بارداری هم می‌توان از آن استفاده کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروی دمیترون می‌توانید از مشاوره دارویی یا دکتر گوارش در دکترتو کمک بگیرید.

قرص دمیترون چیست؟

داروی دمیترون مکانیسمی در بدن که باعث حالت تهوع و استفراغ می‌شود، مسدود می‌کند. نام دیگر این دارو اندانسترون است و در زمان تهیه دارو تفاوتی ندارد کدام دارو را خریداری کنید. پزشکان معمولا از این دارو برای درمان حالت تهوع و استفراغ در اثر جراحی، شیمی درمانی یا پرتودرمانی استفاده می‌کنند.

نام انگلیسی:

  • Demitron
  • Ondansetron

اسامی رایج در ایران:

  • قرص دمیترون ۴ میلی‌گرم
  • آمپول دمیترون ۴ میلی‌گرم / ۲ میلی‌لیتر
  • آمپول امی ستاپ ۲ میلی‌گرم / ۴ میلی‌لیتر
  • محلول خوراکی دمیترون ۴ میلی‌گرم / ۵ میلی‌لیتر
  • شربت انستین ۴ میلی‌گرم / ۵ میلی‌لیتر
  • قرص اودین ۴ میلی‌گرم
  • شربت ومیترال ۴ میلی‌گرم / ۵ میلی‌لیتر
  • قرص ومترال ۴ میلی‌گرم
  • قرص فرانوزکس ۴ میلی‌گرم
  • شربت دمیترون

قرص دمیترون اندانسترون یکی است؟

بله. قرص دمیترون یا قرص اندانسترون یکی هستند و تنها نام آنها متفاوت است.

مکانیسم اثر دمیترون به چه صورت است؟

این دارو برای کنترل حالت تهوع و استفراغ تجویز می‌شود. این عملکرد ضد استفراغ از طریق مهار انتخابی گیرنده سروتونین انجام می‌شود. این دارو نسبت به داروهای ضد تهوع دیگر فعالیت مرتبط‌تر و بهتری دارد.

متن انگلیسی:
«Ondansetron is used to prevent nausea and vomiting caused by cancer chemotherapy, radiation therapy, and surgery.»
ترجمه متن:
«اندانسترون (دمیترون) برای پیشگیری از تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی استفاده می‌شود.»

medlineplus

نحوه مصرف قرص دمیترون ۴ چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم این دارو به سه شکل تولید می‌شود. برای مصرف این دارو در اشکال مختلف، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • قبل از مصرف قرص، شربت یا آمپول دمیترون باید دستورالعمل آن را دقیق بخوانید و در مورد نحوه مصرف از پزشک سوال کنید.
  • به‌هیچ‌وجه بدون مشورت با پزشک دوز دارو را تغییر ندهید.
  • قرص دمیترون نباید همانند دیگر قرص‌ها بلعیده یا جویده شود. این قرص باید روی زبان حل شود.
  • قبل از مصرف قرص دمیترون باید دستان خود را کامل خشک کنید. به‌آرامی فویل قرص را باز کرده و قرص را روی زبان قرار دهید. پس از چند ثانیه حل می‌شود و می‌توانید آن را با بزاق ببلعید.
  • بعد از بلعیدن قرص حل شده نیازی به نوشیدن آب یا مایعات دیگر نیست. نوشیدن آب بعد از مصرف قرص احتمال سردرد را افزایش می‌دهد.

برای مشاوره دارویی و کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه مصرف این دارو می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو امکان مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی وجود دارد.

قرص دمیترون کی بخورم؟
داروی دمیترون را می‌توان همراه یا بدون غذا مصرف کرد. اما احتمالا پزشک به شما توصیه می‌کند، قبل از جراحی، شیمی درمانی یا پرتو درمانی غذا نخورید.

قرص دمیترون کی بخورم؟

داروی دمیترون را می‌توان همراه یا بدون غذا مصرف کرد. اما احتمالا پزشک به شما توصیه می‌کند، قبل از جراحی، شیمی درمانی یا پرتو درمانی غذا نخورید.

مقدار مصرف شربت دمیترون برای کودکان

دوز مصرفی دمیترون برای کودکان بستگی به وزن بدن و شرایط پزشکی آنها دارد. معمولاً پزشک دوز دقیق را بر اساس نیاز کودک تجویز می‌کند.

مصرف دمیترون در شیمی درمانی برای کودکان: کودکان ۴ تا ۱۱ سال باید ۳۰ دقیقه قبل از درمان یک عدد قرص دمیترون ۴ استفاده کنند. مجددا ۴ و ۸ ساعت بعد از اولین دوز باید قرص دمیترون ۴ مصرف شود. کودک باید به مدت ۲ روز هر ۸ ساعت یک قرص مصرف کند. برای کودکان کمتر از ۴ سال باید دوز دارو توسط پزشک تعیین شود.

نحوه مصرف قرص دمیترون ۴ در بارداری

استفاده از دمیترون در دوران بارداری باید تحت نظارت پزشک انجام شود. پزشک با توجه به شرایط خاص بارداری و مزایا و معایب مصرف این دارو تصمیم‌گیری می‌کند.

آمپول دمیترون عضلانی است یا وریدی؟

آمپول دمیترون می‌تواند هم به صورت عضلانی و هم وریدی تزریق شود. این که کدام روش تزریق برای شما مناسب است باید توسط پزشک تعیین شود.

آیا مصرف دمتیرون در بارداری مجاز است؟

قبل از مصرف از دکتر مشاوره بگیر!

قرص دمیترون برای چیست؟ (قرص ضد تهوع دمیترون)

حتما از خود می‌پرسید که قرص دمیترون ۴ برای چیست! از این دارو برای پیشگیری و درمان حالت تهوع قبل از جراحی، شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و به طور کلی درمان‌های سرطان استفاده می‌شود. از قرص دمیترون نمی‌توان برای درمان حالت تهوع در شرایط دیگر غیر از موارد ذکر شده استفاده کرد.

در دوره‌های اولیه و تکرار مداوم شیمی‌درمانی برای پیشگیری از حالت تهوع و استفراغ این دارو تجویز می‌شود. همچنین در رادیوتراپی که تابش به کل بدن بوده یا روزانه به شکم تابیده می‌شود، برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ باید قرص یا آمپول دمیترون تجویز شود.

در جراحی‌هایی که احتمال حالت تهوع و استفراغ کم است، مصرف این دارو توصیه نمی‌شود. اما اگر احتمال حالت تهوع و استفراغ بالا باشد یا باید از این عارضه بعد از عمل جلوگیری کرد، دمیترون تجویز می‌شود.

۱. شربت دمیترون برای چیست؟ (شربت دمیترون برای کودکان)

این شربت برای کاهش حالت تهوع و استفراغ در کودکان استفاده می‌شود، به ویژه در مواردی که تهوع ناشی از بیماری‌های معده و یا درمان‌های پزشکی خاص مانند شیمی‌درمانی باشد.

۲. قرص دمیترون برای دل پیچه

دمیترون می‌تواند در کاهش علائم ناشی از دل پیچه و رفلاکس معده مفید باشد. این دارو با تنظیم حرکت‌های معده به کاهش بازگشت اسید معده به مری و کاهش حس ناراحتی کمک می‌کند.

۳. قرص دمیترون برای رفلاکس معده (دمیترون و معده درد)

دمیترون برای درمان رفلاکس معده کاربرد ندارد. این دارو ضد تهوع است. برای درمان رفلاکس معده از داروهای ضد اسید استفاده می‌شود. اما ممکن است که در کنار رفلاکس معده، برای درمان تهوع و استفراغ از دمیترون کمک گرفته شود.

۴. آمپول دمیترون برای چیست؟

آمپول دمیترون معمولاً برای کنترل تهوع و استفراغ شدید استفاده می‌شود، به خصوص در مواردی که دارو به سرعت نیاز است یا بیمار قادر به بلع قرص نیست. این آمپول می‌تواند به صورت عضلانی یا وریدی تزریق شود.

آمپول دمیترون برای چیست؟
آمپول دمیترون معمولاً برای کنترل تهوع و استفراغ شدید استفاده می‌شود

۵. دمیترون برای پیشگیری از حالت تهوع شیمی درمانی و رادیوتراپی

زمان مصرف دارو در پیشگیری از حالت تهوع بسیار مهم است. اگر این دارو برای پیشگیری از حالت تهوع که از عوارض شیمی درمانی است، تجویز شده است، باید حدود ۳۰ دقیقه قبل از درمان آن را مصرف کنید تا تاثیر ایجاد شود. قبل و بعد از شیمی درمانی:

  • بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال برای پیشگیری از حالت تهوع و استفراغ در زمان درمان با داروهای سرطان باید ۳۰ دقیقه قبل از درمان ۲ عدد قرص دمیترون ۴ مصرف کنند. ۸ ساعت بعد از مصرف اولین قرص باید دوباره ۲ عدد قرص دمیترون ۴ مصرف شود. به مدت دو روز هر ۱۲ ساعت باید این دستورالعمل تکرار شود.
  • بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال باید ۳۰ دقیقه قبل از شیمی‌درمانی ۶ عدد قرص دمیترون ۴ مصرف کنند. در کودکان کمتر از ۱۲ سال باید دوز دارو توسط پزشک تعیین شود.

اگر پزشک برای پیشگیری از حالت تهوع رادیوتراپی این دارو را تجویز کرده است، سعی کنید ۱ تا ۲ ساعت قبل از شروع درمان، دمیترون را مصرف کنید. در رادیو تراپی کل بدن یا ناحیه شکم استفاده از این قرص می‌تواند موثر باشد.

بعد از پرتودرمانی ممکن است پزشک توصیه کند، دارو را برای مدت کوتاهی مصرف کنید. معمولا مصرف قرص دمیترون باید به مدت ۱ یا ۲ روز بعد از پرتودرمانی ادامه داشته باشد. این قرص باید ۳ بار در روز مصرف شود.

  • بزرگسالان باید ۱ تا ۲ ساعت قبل از پرتودرمانی ۲ عدد قرص دمیترون ۴ مصرف کنند.
  • بعد از آن باید هر ۸ ساعت ۲ عدد قرص استفاده شود. مصرف دارو برای کودکان باید توسط پزشک تعیین شود.

۶. مصرف قرص دمیترون برای استفراغ بعد از عمل

برای پیشگیری از حالت تهوع و استفراغ بعد از جراحی، از قرص یا آمپول دمیترون استفاده می‌شود. برای تاثیر بهتر دارو باید حدود ۱ ساعت قبل از جراحی آن را مصرف کرد.

بزرگسالان باید یک ساعت قبل از بیهوشی ۴ عدد قرص دمیترون ۴ استفاده کنند. دوز دارو برای کودکان باید توسط پزشک تعیین شود.

به جای خوردن دارو، برای درمان تهوع و استفراغ از دکتر کمک بگیر!

عوارض قرص دمیترون چیست؟

این دارو ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. برخی از عوارض رایج بوده و برخی از آنها نادر است. در صورت بروز عوارض جدی حتما با پزشک خود تماس بگیرید. برای مشاوره با دکتر گوارش یا مشاوره دارویی با داروساز می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

عوارض رایج:

  • گیجی
  • سرگیجه
  • ضربان قلب سریع
  • تب
  • سردرد
  • مشکل در تنفس
  • خواب‌آلودگی
  • یبوست

عوارض کمتر رایج:

  • کاهش دفعات ادرار
  • کاهش حجم ادرار
  • مشکل در دفع ادرار
  • ادرار دردناک

موارد هشدار و منع مصرف دمیترون کدامند؟

اگر پس از مصرف دارو حالت تهوع و استفراغ شما کاهش پیدا نکرد، با متخصص مشورت کنید. قبل از مصرف دارو به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • بیماران مبتلا به سندروم سروتونین نباید از قرص دمیترون استفاده کنند. اگر پس از مصرف دارو دچار اضطراب، بی‌قراری، ضربان قلب سریع، تب، تعریق، تهوع یا اسهال شدید، سریعا با پزشک تماس بگیرید.
  • اگر به دمیترون یا داروهای مشابه حساسیت دارید.
  • این دارو را هم‌زمان با آپومورفین استفاده نکنید. زیرا خطر مشکلات جدی را افزایش می‌دهند.
  • دمیترون می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک جدی مانند آنافیلاکسی شود. اگر زمان استفاده از دارو علائمی مانند بثورات، خارش، گرفتگی صدا، مشکل تنفسی و تورم دست و صورت را مشاهده کردید، با پزشک تماس بگیرید.
  • این دارو می‌تواند باعث بروز مشکل قلبی به نام ایسکمی میوکارد شود. در این شرایط خون‌رسانی به قلب کاهش پیدا می‌کند. مراقب علائمی مانند درد و ناراحتی قفسه سینه، حالت تهوع، درد بازو، فک، کمر و گردن، تعریق و مشکلات تنفسی باشید.
  • در صورت سابقه بیماری قلبی، مشکلات کبدی و بیماری‌های معده و روده حتما به پزشک اطلاع دهید.
قرص دمیترون در بارداری و شیردهی
تنها در شرایط اضطراری می‌توان از این دارو در دوره بارداری استفاده کرد.

قرص دمیترون در بارداری و شیردهی

اگر تهوع شدید باشد، تحت نظر پزشک و با تایید ایشان ممکن است از این دارو برای کاهش تهوع استفاده شود. اما نباید سرخورد برای رفع تهوع‌های ناشی از بارداری از این دارو استفاده کنید. داروی دمیترون ممکن است در دوران بارداری به جنین آسیب برساند. تنها در شرایط اضطراری می‌توان از این دارو در دوره بارداری استفاده کرد.

دررابطه‌با انتقال داروی دمیترون از طریق شیر مادر به نوزاد تحقیقات کافی انجام نشده است. به همین دلیل مشخص نیست که دمیترون به نوزاد آسیبی وارد می‌کند یا نه.

تداخلات دارویی دمیترون چیست؟

این دارو ممکن است با برخی داروهای دیگر تداخل داشته باشد. مصرف هم‌زمان آنها می‌تواند عملکرد هر یک از داروها را تغییر داده یا عوارض آنها را تشدید کند. قبل از مصرف داروی دمیترون باید در مورد سابقه پزشکی و داروهای مصرفی خود اطلاعات کامل را به پزشک خود ارائه دهید. داروهایی که با دمیترون تداخل دارویی دارند، عبارتند از:

  • آپومورفین
  • ترامادول
  • دوفتیلید
  • پیموزاید
  • پروکائین آمید
  • آمیودارون
  • کینیدین
  • سوتالول
  • آنتی‌بیوتیک‌های ماکرولید مانند اریترومایسین
  • داروهای ضدافسردگی
  • دولوکستین
  • فلوکستین
  • پاروکستین
اشکال داروییعوارضتداخلات دارویی
آمپول امی ستاپ ۲میلی گرم/میلی لیتر ۴ میلی لیترسردردسوتالول
قرص دهان بازشو ادیترون ۸ میلی گرم – اودیترونسرگیجهکینیدین
محلول خوراکی دمیترون ۴ میلی گرم/۵ میلی لیتریبوستآمیودارون
آمپول دمیترون ۴ میلی گرم/۲ میلی لیترمشکل در تنفسپروکائین آمید
قرص دمیترون ۴ میلی گرمخواب‌آلودگیپیموزاید
قرص دمیدور ۴ میلی گرمضربان قلب سریعدوفتیلید
گیجیترامادول
تبآپومورفین
اطلاعات دارویی دمیترون

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

داروی دمیترون برای رفع و پیشگیری از بروز تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی تجویز می‌شود. این دارو باید با تجویز پزشک و راهنمای دکتر داروساز مصرف شود. بنابراین توصیه می‌شود اگر تهوع و استفراغ دارید، قبل از اقدام خودسرانه، از بهترین پزشکان گوارش و کبد یا بهترین متخصص داخلی نوبت بگیرید. همچنین می‌توانید از مشاوره با دکتر گوارش آنلاین، دکتر داخلی آنلاین و دکتر مشاوره دارویی آنلاین در دکترتو بهره‌مند شوید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کردید، دراسرع‌وقت آن را استفاده کنید. اما اگر نزدیک به زمان نوبت بعدی است، باید نوبت فراموش شده را نادیده بگیرید. به‌هیچ‌وجه دوز دارو را دوبرابر نکنید. اگر پس از فراموش‌کردن مصرف دارو دچار حالت تهوع و استفراغ شدید، سریعا دارو را مصرف کنید. این دستورالعمل دررابطه‌با قرص، آمپول و شربت دمیترون صدق می‌کند.

یکی از عوارض جانبی رایج این دارو یبوست است. اما نمی‌توان آن را جز داروهای ضد اسهال در نظر گرفت. این دارو تنها برای رفع حالت تهوع و استفراغ پس از شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و جراحی استفاده می‌شود.

یکی از علائم اولیه کرونا به‌ویژه در جهش‌های اخیر حالت تهوع و استفراغ است. اما برای درمان تهوع در این شرایط نباید دمیترون تجویز شود. این دارو فقط هنگام درمان سرطان یا جراحی استفاده می‌شود و به عنوان قرص ضد تهوع برای کرونا شناخته نمی‌شود.

برای جلوگیری از ماشین‌گرفتگی و حالت تهوع در اتوبوس باید از داروهای ضد تهوع دیگری مانند دیمن هیدرینات یا مکلیزین استفاده کرد. قرص یا شربت دمیترون تنها در پیشگیری از تهوع بعد از درمان سرطان یا جراحی تجویز می‌شود.

در مواردی مانند شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و برخی جراحی‌ها احتمال حالت تهوع و استفراغ متوسط تا شدید وجود دارد. در این موارد قرص دمیترون تجویز می‌شود تا از حالت تهوع پیشگیری کند.

مدت زمان استفاده از دارو به نظر پزشک بستگی دارد. معمولا برای پیشگیری از تهوع و استفراغ بعد از درمان سرطان این دارو باید تا 2 روز مصرف شود.

فاموتیدین دارویی است که با کاهش اسید معده مشکل تهوع را برطرف می‌کند. در شرایطی که دچار بیماری های گوارشی باشید، پزشک فاموتیدین را برای کاهش علائم تجویز می‌کند. اما دمیترون در این شرایط کاربردی ندارد.

در بیمارانی که تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار می‌گیرند، آمپول دمیترون 8 میلی‌گرم به‌صورت داخل وریدی یا عضلانی 30 دقیقه قبل از درمان تزریق می‌شود. پس از آن قرص دمیترون باید تا 2 روز مصرف شود.

مصرف این قرص در دوران بارداری ممکن است به جنین آسیب وارد کند. به همین دلیل نباید از این دارو در دوره بارداری استفاده کرد. پزشک تنها در شرایط ضروری دمیترون را در دوره بارداری تجویز می‌کند.

یکی از عوارض بارداری حالت تهوع شدید و استفراغ است. اما برای کاهش تهوع بارداری نباید از این دارو استفاده کرد. دمیترون تنها برای درمان تهوع بعد از شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی استفاده می‌شود.

معمولا برای درمان مسمومیت غذایی داروهای ضد تهوعی مانند بیسموت ساب سالیسیلات کارساز است. داروی دمیترون بدون تجویز پزشک قابل تهیه نبوده و بهتر است برای مسمومیت غذایی استفاده نشود.

پزشک ممکن است برای کودکان زیر 4 سال که مبتلا به سرطان بوده یا نیاز به جراحی خاصی دارند، این دارو را تجویز کند. دوز دارو برای کودکان باید کمتر از بزرگسالان باشد. پزشک باتوجه‌به سن و وزن کودک در مورد دوز مناسب تصمیم می‌گیرد. اگر این دارو را بیش از حد مصرف کردید، سریعا با مراقبت‌های اورژانس تماس بگیرید. مصرف بیش از حد دمیترون می‌تواند علائم زیر را ایجاد کند.

  • ازدست‌دادن ناگهانی بینایی
  • یبوست شدید
  • احساس سبکی سر
  • غش کردن

دمیترون جز داروهایی است که بدون تجویز پزشک امکان خریداری آن وجود ندارد. تنها زمانی که پزشک مصرف این دارو را توصیه کرده است، آن را خریداری کنید. دمیترون برای حالت تهوع و استفراغ‌های معمول مانند تهوع بارداری و ماشین‌گرفتگی مناسب نیست.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره دمیترون

  1. جعفر گفت:

    خانم حاملس ۲تا مصرف کرده ایا ضرر داره

    1. همیار دکترِتو گفت:

      در بارداری این قرص منع مصرف ندارد.

  2. نا شناس گفت:

    سلام وقت بخیر
    من فردا کولونسکوپى دارم دکتر براى حالت تهوع این قرص رو براى من نوشت
    چون۶تا پودر پیدرو لاکس باید بخورم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      خوردن قرص برای شما منعی ندارد.

  3. محمدی گفت:

    سلام ایا این دارو برای خانم باردار ضرردار یانه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      این دارو در بارداری ایمن است و میتونید استفاده کنید.

    2. ماهرخ گفت:

      سلام من قرص بوسپیرین میخورم

  4. Zahra گفت:

    سلام در این مقاله گفته شده که برای حالت تهوع کرونا مناسب نیست اما پزشک من برای همین موضوع این قرص رو تجویز کرده موردی که نداره؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      این قرص در زمان تهوع به هر علت میتوان مصرف کرد.

  5. Samira گفت:

    سلام وقت بخیرمادوماه پیش برادرم به خاطراستفراغبردیم بیمارستان اونجاها آمپول دمیترون زدن اما بعدازتزریق چشماش مشکل پیداکردوالان انحراف پیداکرده میشه لطفابگیددلیلش چی بوده وچیکارکنیم ؟؟

  6. افسانه گفت:

    سلام من دوره قاعدگی حالت تهوع شدید دارم روز اول اگه این اتفاق نیفته اصلا خوب نمیشم میتونم ازاین قرص برای جلوگیری استفاده کنم؟

  7. ناشناس گفت:

    سلام
    من دخترم ۵سالش هست حالت تهوع داره میتونم دمیترون۴ بهش بدم؟
    البته بدون تجویز پزشک

  8. محبوبه جلالی گفت:

    سلام .من باردارم و دکتر به من به خاطر کاهش تهوع بارداری این قرص را داد و من یک بار مصرف کردم الان با خواندن مطلب شما خیلی نگرانم

  9. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید برای خانم باردار استفاده میشه یا ن

  10. سارا ابراهیمی گفت:

    سلام ببخشید من دخترم ۸سال سن دارد و یک قرص دمیترون ۴ بهش دادم دست و سر و پاش خیلی سرد شده نگران شدم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      سردی بدن میتونه به علت افت فشارخون باشد. این دارو را بدون دستور پزشک مصرف نکنید.

      1. ناشناس گفت:

        سلام خسته نباشید ببخشید برای خانم باردار استفاده میشه یا ن

      2. کلارا گفت:

        سلام
        برای خواهرم بعد از جراحی بینی آمپول آنداسترون تزریق شد.بلافاصله بعد از تزریق
        بیهوش شد و هیچ صدایی را متوجه نمیشد، چشمها از حالت طبیعی خارج شد، زبانش قفل شد و فقط یک ناله غیرطبیعی داشت ،درحالیکه بعد از عمل و قبل از تزریق حالش کاملا خوب و نرمال بود و قرار بود مرخص بشه. با تلاش پرستاران به هوش آمد و گفتند قندش افتاده بود‌ خواستم بدونم دقیقا مشکل چی‌ بوده؟چرا با تزریق این دارو این اتفاق افتاد؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          ضعف و بیهوشی ایشان ارتباطی با تزریق این آمپول ندارد بلکه به خاطر افت فشارخون به علت از دست دادن خون زیاد در عمل جراحی بینی است.