۸ روش خانگی رفع گودی زیر چشم و دلایل فرورفتگی چشم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

گودی زیر چشم یکی از علائمی است که می‌تواند تاثیرات جدی بر زیبایی شما بگذارد. اغلب علت‌های گودی زیر چشم، علت‌های غیرجدی است. اما در مواردی ممکن است که بیماری سبب این علامت شود. برای بررسی آن باید به دکتر مراجعه کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

رفع گودی زیر چشم با راهکارهای خانگی

یکی از علامت‌هایی که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بیماری‌های مختلفی باشند، گودی چشم است. گودی زیر چشم می‌تواند بر زیبایی شما تاثیر بگذارد و چهره‌ی شما را چند سال پیرتر نشان دهد. کمتر کسی را می‌بینیم که با گودی چشم خود مشکلی نداشته‌باشد. برای برطرف کردن این علامت باید به دکتر مراجعه کنید.

اکثر مردم زمانی که به آینه نگاه می‌کنند متوجه چشم‌های گود افتاده‌شان می‌شوند. ظاهر چشم‌ها از فردی به فرد متفاوت است. اگر شما فکر می‌کنید که چشمتان به صورت غیرطبیعی گودافتاده است، یا از نظر زیبایی می‌خواهید که گودافتادگی چشمتان را برطرف کنید، باید با چشم پزشک یا دکتر پوست مشورت کنید.

چشم های گود افتاده چیست؟

پوست زیر چشم‌ها ظریف هستند، به همین دلیل گاهی اوقات، گود افتاده و یا تیره‌تر از سایر نقاط صورت به نظر می‌رسند. چشم‌های گود افتاده معمولا نتیجه پیری و یا مسائل سلامتی است که البته این موارد کمتر نگران‌کننده هستند.

گزینه‌های درمان می‌تواند شامل استفاده از لوازم آرایشی و داروهای طبی و خانگی (که از مواد طبیعی استفاده‌شده) و جراحی باشد. همانطور که گفته‌شد، سن نقش مهمی در فرو رفتگی چشم‌ها بازی می‌کند و چشم‌های گود افتاده در افراد مسن شایع‌تر است. اما عوامل دیگری نیز می‌تواند در چشم‌های گود افتاده نقش داشته‌باشند. که به همان اندازه افراد جوان‌تر را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

سن نقش مهمی در فرورفتگی چشم‌ها بازی می‌کند و چشم‌های گود افتاده در افراد مسن شایع‌تر است.

گودی چشم به انگلیسی چیست؟

به چشم‌های گودافتاده SUNKEN EYES گفته می‌شود.

آیا شما هم دچار گودی زیر چشم هستید؟

همین حالا از متخصص مشاوره بگیرید

علائم همراه فرورفتگی چشم چیست؟

وقتی در آینه نگاه می‌کنید، اولین بار متوجه چشمان فرو رفته می‌شوید. در حالی‌که ظاهر دقیق آن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما چشم گودافتاده اغلب به روش‌های زیر توصیف می‌شود:

  • حفره خالی زیر چشم
  • سایه تیره روی پلک پایین
  • سیاهی زیر چشم
  • پوست نازک زیر چشم
  • صورت خسته.

از آنجا که سیاهی تیرگی معمولاً نتیجه پیری است، در اواخر دهه ۳۰ و اوایل ۴۰ سالگی اکثر افراد متوجه چشمان فرورفته و سیاهی زیر چشم می‌شوند.

چشم-گود-افتاده
اکثر موارد چشم‌های گودافتاده، به کیفیت غذا و شیوه‌ی زندگی فرد مربوط است.

علت گودی چشم چیست؟ (گودی چشم نشانه چیست؟)

اکثر موارد چشم‌های گودافتاده، به کیفیت غذا و شیوه‌ی زندگی فرد مربوط است. هنگامی که این علل اصلاح شوند، چشم‌های گود‌افتاده می‌تواند بدون درمان بیشتر برطرف شود. این به این معنی است که می‌توان با درمان یا اجتناب از علل زمینه‌ای در زمان مناسب، از چشم‌های گود افتاده جلوگیری کرد.
در زیر چند نمونه از مسائل مربوط به سلامت و شیوه زندگی که بر پوست زیر چشم تاثیر می‌گذارند، معرفی می‌گردند:

۱. کمبود آب؛ یک دلیل گودی چشم

کم‌شدن آب بدن شایع‌ترین علت فرورفتگی چشم‌ها، کمبود آب بدن (ناکافی بودن آب بدن) است. مصرف قهوه، نوشابه و نوشیدنی‌های از پیش بسته‌بندی شده، ممکن است باعث اثرات دیورتیک (افزایش تولید ادرار) شود که ممکن است منجر به کم آبی بدن شود.

۲. کمبود ویتامین: گودی زیر چشم نتیجه کمبود کدام ویتامین است؟

کمبود ویتامین C، ویتامین K و آهن می‌تواند سبب گود افتادن چشم شود. در واقع، چشم‌های گود افتاده یکی از نشانه‌های سوء‌تغذیه است. ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند و باعث کاهش کبودی می‌شود، در حالی‌که ویتامین K مسئول لخته‌شدن خون است. کمبود در هر یک از این ویتامین‌ها می‌تواند منجر به کبودی، پوست ناسالم و چشم‌های فرو‌رفته شود.

چشم‌های گودافتاده یکی از نشانه‌های سوء‌تغذیه است، و می‌تواند در اثر کمبود ویتامین‌های سی، کا و آهن ایجاد شود.

۳. وقب و گودی چشم ناشی از مشکلات خواب

کم خوابی و یا کیفیت پایین خواب می‌تواند باعث چشم‌های گودافتاده و تغییر رنگ پوست ظریف زیر چشم‌ها شود. طبق یک گزارشی از بنیاد ملی خواب در سال ۲۰۱۷، خواب با کیفیت خوب دارای عناصر ضروری زیر است:

  • بیشتر زمان خواب را در رختخواب باشید.
  • بیش از ۳۰ دقیقه برای خوابیدن وقت صرف نکنید.
  • در هر شب بیش از یک بار از خواب بیدارنشوید.
  • اگر از خواب بیدار شدید بیش از ۲۰ دقیقه در طول شب بیدار نمانید.

۴. پیری

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن انسان است و دلیلی برای قدرت و انعطاف‌پذیری پوست است. با افزایش سن، بدن کلاژنش را از دست می‌دهد.. اولین محلی که از‌دست‌رفتن کلاژن بیشتر در آن مشهود است، پوست زیر چشم است. از‌دست‌دادن کلاژن باعث می‌شود که چشم‌ها به سمت عقب و به داخل کاسه چشم فرو بروند و چشم‌ها گود افتاده به نظر برسند.

پیری باعث گودی چشم می شود؟
یکی از مواردی که می‌تواند باعث گودی چشم شود، پیری است.

۵. کاهش وزن

اکثر افراد، هنگام کاهش وزن ابتدا در صورت لاغر می‌شوند. گاهی اوقات، کاهش وزن چشمگیر، باعث برجستگی رگ‌های خونی زیر چشم‌ها و شفاف‌شدن پوست و درنتیجه باعث ایجاد چشم‌های گودافتاده می‌شود. کاهش وزن شدید، ممکن است باعث سوء‌تغذیه شود که می‌تواند منجر به گودشدن چشم‌ها شود.

۶. ژنتیک

ممکن است که چشم‌های فرورفته توسط ژنتیک یا DNA فرد ایجاد شود. به عنوان مثالی از اثر DNA، موقعیت چشم در کاسه چشم به طور عمده توسط ژنتیک تعیین می‌شود.

۷. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث تخریب کلاژن و کاهش حالت ارتجاعی پوست می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث چروک شدن پوست و چشم‌های گود‌افتاده شود.

۸. آلرژی

آلرژی می‌تواند موجب فرورفتگی چشم و گودی‌های تیره در زیر چشم شود. این اثرات ناشی از التهاب در رگ‌های خونی کوچک زیر چشم و مسدودشدن بینی است که می‌تواند با آلرژی مرتبط باشد.

۹. عفونت سینوس

سینوس ملتهب شده یکی از دیگر علل فرورفتگی چشم‌ها است. احتقان و فشار در بینی از علائم عفونت سینوس است و باید به پزشک مراجعه شود.

۱۰. تروما یا آسیب

هر گونه آسیب به صورت و یا استخوان‌های اطراف چشم می‌تواند به کبودی چشم منجر شود. شکستگی‌های کاسه چشم اغلب طی چند هفته تا چند ماهه بهبود می‌یابند. با این حال، بسیاری از شکستگی‌ها، شکستگی‌های تخریب کاسه چشم می‌باشند، لبه استخوانی چشم دست‌نخورده است، اما استخوان نازک کف کاسه چشم شکسته شده یا شکاف برداشته است.

درمان-چشم-گود-افتاده
درمان چشم گود‌افتاده با جراحی امکان‌پذیر است.

چه مواقعی برای درمان گود افتادگی چشم به دکتر مراجعه کنیم؟

به نقل از healthline، اغلب اوقات، چشم‌های گود افتاده خطرناک نیست و اگر با پیری یا ژنتیک ارتباط داشته‌باشند، معمولا مشکلات دیگری ایجاد نمی‌کنند. با‌این‌حال، هر گونه نگرانی در مورد گودافتادن و تیرگی زیر چشم که اعتماد به نفس فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد یا باعث ایجاد افسردگی و اضطراب می‌شود، باید با صحبت کردن با پزشک درمان شود.

علائمی که نشان دهنده مشکلات دیگری هستند، عبارت‌اند از:

  • گرفتگی مسیر بینی‌ها
  • خارش، خشکی و قرمزی چشم
  • خستگی
  • کاهش وزن شدید و غیرمعمول یا مشکلات اشتها
  • تهوع و سایر مشکلات گوارشی
  • سردرد.

در مواجهه با گودی چشم به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

در این راستا مشاوره تلفنی با چشم پزشک، می‌تواند بهترین گزینه باشد. اگر چشم‌های گود افتاده، با وجود خواب بیشتر و مصرف آب کافی، با گذر زمان بدتر شد و یا اگر با نشانه‌های دیگری همراه شد، باید به دکتر پوست مراجعه کنید تا بهترین درمان یا بهترین کرم برای گودی زیر چشم را تجویز کند.

در دکترتو می‌توانید با بهترین چشم پزشک در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

تشخیص علت گودی چشم چیست؟

گاهی ممکن است که علت گود افتادن چشم موارد و علت‌های ناشی از بیماری باشد. در چنین مواردی باید برای درمان به دکتر مراجعه کنید. گاهی نیز ممکن است که علت گودی چشم‌ها شرایطی باشند که خطرناک نیستند. مثلا فرد کم آب خورده‌باشد. برای بررسی علت گودی چشم‌ها دکتر ابتدا شما را معاینه می‌کند و شرح حال از شما می‌گیرد. با پرسیدن سوالاتی که درباره علت گودی چشم هستند، می‌توان علت آنها را پیدا کرد.

اگر به بیماری‌های دیگر مشکوک باشد، دکتر بررسی‌های دیگری را انجام می‌دهد که شامل تصویربرداری‌ها و آزمایش‌ها هستند.

درمان گودی چشم چیست؟

بروز چشم‌های فرورفته در نتیجه بیماری‌هایی مانند آلرژی و مشکلات سینوسی، می‌توانند با داروها درمان شوند. این درمان شامل آنتی بیوتیک ها برای عفونت‌های سینوسی و آنتی‌هیستامین‌‌ها و قطره‌های چشم برای آلرژی‌ها است.
جراحی زیبایی و تزریقات پوستی ممکن است برای درمان گودی چشم ناشی از پیری یا ژنتیک مفید باشد. با‌این‌حال، جراحی هرگز بدون خطر نیست. تزریقات پوستی شامل تزریق اسید هیالورونیک به بافت حساس زیر چشم است و ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. در این مورد، بهتر است علاوه بر دکتر پوست، با چشم پزشک نیز مشورت کنید.

در مورد آسیب‌های چشمی، درمان جراحی بهترین راه درمان جهت ترمیم شکستگی چشم، بازگرداندن نظم چشم و تعادل حجم کاسه‌ی چشمی که آسیب‌دیده، است.

کرم برای سیاهی و گودی زیر چشم موثر است.
یکی از روش‌های پیشگیری و رفع گودی زیر چشم، استفاده از کرم است.

۱. بهترین کرم برای گودی زیر چشم

در ادامه به برخی از کرم‌های رفع گودی چشم و سیاهی چشم پرداخته‌ایم:

  • کرم دور چشم کیووی مدل Revitalizing
  • کرم دور چشم سینره
  • کرم ضد تیرگی و التیام بخش دور چشم درمالیفت مدل Vitalift Anti Dark
  • کرم دور چشم نئودرم مدل Multi Efficacy
  • کرم دور چشم دکتر ژیلا
  • کرم دور چشم فیس دوکس سری Actisome مدل Actiflow
  • کرم دور چشم حاوی ضد آفتاب سان سیف SPF30
  • کرم دور چشم Hydrodrem
  • کرم دور چشم الارو
  • کرم دور چشم کلیون مدل Eye Cream Contorno Occhi.

۲. رفع گودی زیر چشم با فیلر (رفع گودی چشم با تزریق چربی)

فیلر گودی چشم و پروتز گودی چشم، روش‌هایی هستند که به سرعت گودی چشم را برطرف می‌کنند و برای درمان نیازی به دوره‌ی درمانی نیست. در این روش برای برطرف کردن گودی چشم، از فیلر (که موادی هستند که در زیر چشم‌ها و در زیر پوست آنها را قرار می‌دهند) استفاده می‌کنند. فیلرها انواع مختلفی دارند. یکی از انواع فیلرها، فیلر چربی و دیگر انواع آنها تزریق ژل و موارد دیگر است. برای استفاده از هر کدام از این فیلرها باید بررسی‌های لازم انجام شوند.

۳. ماساژ برای رفع گودی زیر چشم

توصیه شده‌است که استفاده از ماساژ هم می‌تواند در درمان رفع گودی و سیاهی زیر چشم موثر باشد. این که ماساژ می‌تواند در درمان این روش مناسب باشد یا نه را دکتر تشخیص می‌دهد. ماساژ در جوانسازی پوست موثر است.

۴. رفع گودی چشم با لیزر

از روش‌های مختلفی که برای درمان سیاهی زیر چشم‌ها کاربرد دارد، می‌توان به لیزردرمانی اشاره کرد. لیزر درمانی هم بر روی پوست انجام می‌شود و هم بر روی رگ‌های زیر پوست اثر می‌گذارد.

۵. درمان گودی چشم در طب سنتی

در طب سنتی از روش‌های مختلفی برای درمان سیاهی زیر چشم‌ها استفاده می‌شود که برخی از آنها خانگی هستند. مثلا در طب سنتی استفاده از روغن خراطین سفارش شده‌است.

سریع‌ترین روش برای درمان گودی زیر چشم چیست؟

همین حالا مشاوره بگیرید

درمان خانگی گودی زیر چشم چیست؟

تغییر در شیوه‌ی زندگی و استفاده از درمان‌های خانگی، می‌تواند به کاهش فرورفتگی چشم‌ها کمک کند. برای درمان‌هایی که شامل استعمال موضعی مواد در منطقه زیر چشم هستند، باید اطمینان حاصل شود که فرد چشمان خود را بسته نگه‌می‌دارد و در برابر ورود مواد به چشمانش مراقبت می‌کند.

چگونه گودی چشم برطرف کنیم؟ درمان‌های خانگی گودی زیر چشم عبارتند از:

۱. از بین بردن گودی چشم با مصرف آب کافی

آب ضروری‌ترین ماده برای سالم ماندن بدن است. آب بر روی هر عضو بدن تاثیر می‌گذارد که وسیع‌ترین آنها، پوست است. معمولا افرادی که دچار گود افتادگی زیر چشم هستند، با افزایش مصرف آب و محدودکردن نوشیدنی‌های دیورتیک و ادرارآور، شاهد بهبودی تیرگی زیر چشم هستند. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز می‌تواند به جلوگیری از چشم‌های گود‌افتاده کمک‌کند.

۲. خواب با کیفیت خوب

چشم‌های فرورفته اغلب یک شاخص است که نشان می‌دهد فرد به اندازه‌ی کافی خواب با کیفیت خوب ندارد. به‌طور کلی بزرگسالان به حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارند، در حالی‌که نوزادان، کودکان، نوجوانان و افراد مسن ممکن است نیاز بیشتری داشته‌باشند.

۳. روغن بادام

چشم‌های فرورفته نشان می‌دهد که پوست زیر چشم مواد مغذی دریافت نمی‌کند. فضای زیر چشم را می‌توان با روغن بادام، که سرشار از ویتامین E (بهترین ویتامین برای گودی زیر چشم و ویتامین حیاتی پوست) است، تغذیه کرد. روغن ویتامین E یکی دیگر از گزینه‌های تغذیه‌کننده پوست است که یکی از بهترین ویتامین‌ها برای گودی چشم است.

۴. رفع گودی چشم با سیب زمینی

سیب‌زمینی حاوی ویتامین C، آنزیم‌ها و نشاسته است که این مواد تغذیه‌کننده پوست نازک زیر چشم هستند. سیب‌زمینی خام سردشده، باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش تورم و ظاهر تیره رنگ می‌شود. سیب‌زمینی خام را می‌توان در حدود ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داد.

چای کیسه ای برای گودی زیر چشم مفید است.
یکی از روش‌هایی که برای درمان گودی زیر چشم استفاده می‌شود، چای کیسه‌ای است.

۵. چای کیسه ای

چای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها است. استفاده از کیسه‌های چای با افزایش گردش خون و آرام‌کردن عصب و عضلات چشم، باعث بهبود تیرگی زیر چشم می‌شود. دو کیسه چای را برای حداقل ۵ دقیقه در آب جوش بگذارید تا خیس بخورند. با فشردن آنها، مایع را از آنها خارج کنید و مطمئن شوید که برای پوست نازک و حساس ناحیه زیر چشم داغ نیستند. به مدت حداقل ۱۰ دقیقه بر پوست زیر هر چشم قرار دهید.

۶. خیار

خیار یک درمان خانگی محبوب برای حلقه‌های تیره در چشم و چشم‌های گود‌افتاده است. تکه‌های خیار را برای اثر خنک‌کنندگی و کاهش تورم و تغییر رنگ پوست، می‌توان در زیر چشم‌ها قرار داد.

۷. روغن ماهی

روغن ماهی غنی از اسیدهای چرب است، که به آن خاصیت ضدالتهابی می‌بخشد و سبب بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده می‌شود. روغن ماهی را می‌تواند با باز کردن کپسول‌های حاوی روغن ماهی و قرار دادن روغن بر روی پوست زیر چشم استفاده کرد. این کار باید قبل از رفتن به رختخواب به مدت ۴ هفته انجام شود.

۸. آبلیمو

آب لیمو یک سفیدکننده‌ی طبیعی است و هنگامی که برای پوست زیر چشم استفاده می‌شود، باعث حذف سلول‌های مرده پوست و تغییر رنگ پوست می‌شود. ضروری است به منظور کاهش سوزش پوست، آبلیو را با آب رقیق کنید. توجه داشته‌باشید که آبلیو را به دور از چشم خود نگه‌دارید.

درمان-خانگی-چشم-گود-افتاده
درمان خانگی چشم گودافتاده

۹. خراطین برای گودی چشم

روغن خراطین کلاژن سازی و الاستیسیته‌ی پوست را زیاد می‌کند. همین کار باعث تقویت پوست زیر چشم‌ها می‌شود. کسانی که از روغن خراطین استفاده می‌کنند، پوست زیر چشم‌های آنها تقویت می‌شود و رنگ بهتری به خود می‌گیرد. البته به خاطر داشته‌باشید که استفاده از این نیازمند تداوم است.

آیا می توان از گودی چشم پیشگیری کرد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سلامت شما موثر است، این است که به اندازه‌ی کافی آب بخورید. اگر مصرف آب شما کافی نباشد، بدن شما کم آب می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به گودی زیر چشم، خوردن آب به اندازه‌ی کافی است. از دیگر روش‌هایی که می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به گودی زیر چشم انجام داد، خوردن مواد غذایی به اندازه‌ی کافی است. رژیم غذایی مناسب می‌تواند در داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن به اندازه‌ی کافی موثر باشد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

یکی از علائمی که می‌تواند بر روی زیبایی شما تاثیر بگذارد، سیاهی و گودی زیر چشم است. برای برطرف کردن این علامت روش‌های مختلفی وجود دارد که بستگی به علت ایجاد‌کننده‌ی آن است. علت ایجاد این علامت می‌تواند بیماری‌ یا شرایط خاصی باشد. گودی زیر چشم‌ها می‌تواند به علت بیماری‌های زمینه‌ای باشد.

برای درمان گودی زیر چشم می‌توانید به دکتر چشم پزشک و یا دکتر پوست مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر چشم پزشک یا مشاوره تلفنی پوست کمک بگیرید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله. معمولا استفاده از عینک برای مدت طولانی می‌تواند تاثیرات مختلفی بر روی پوست شما داشته‌باشد. یکی از این تاثیرات می‌تواند گودی زیر چشم باشد. برای درمان این حالت می‌توان بعد از لیزیک یا درمان اختلال بینایی، برای درمان گودی چشم‌ها اقدام کرد. یکی از روش‌های درمانی می‌تواند استفاده از کرم‌ها برای بهبود چشم‌ها باشد.

در مواردی ممکن است که بعد از عمل بینی، زیر چشم‌ها کبود شوند و گودی زیر چشم‌ها اتفاق بیفتد. این گودی چشم بعد از مدتی برطرف می‌شود و نیازی نیست که نگران آن باشید.

یکی از روش‌هایی که توسط پزشک انجام می‌شود و برای بهبود گودی زیر چشم انجام می‌شود، رفع گودی چشم با فیلر است.

نمی‌توان گفت که استفاده از عینک باعث ایجاد گودی چشم می‌شود. این حالت ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. اما معمولا افرادی که برای مدت زیاد از عینک استفاده می‌کنند، به گودی زیر چشم مبتلا می‌شوند. هرچند که بین این دو مورد ارتباط علمی وجود ندارد. اما ممکن است که انتخاب اشتباه عینک و استفاده از عینک نامناسب باعث ایجاد این حالت در چشم شود.

اگر می‌خواهید که گودی چشم شما برطرف شود، سعی کنید که مواد غذایی بخورید که آب بدن شما را تامین کند. همچنین سعی کنید که از مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها استفاده کنید.

یکی از روش‌های برطرف کردن سیاهی دور چشم، لیزر است.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره گودی زیر چشم

  1. هادی گفت:

    چگونه کبودی زیر چشم حاصل از خود ارضایی ترمیم کنم؟ 🙁

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      برای این مشکل می تونین از متخصص پوست کمک بگیرین:
      لیست متخصصین پوست و مو

  2. جلالی گفت:

    سلام.من ۱۹سالمه وچن وقته یکی از چشام گود افتاده فرورفتگی داره .خابمم کافیه.نمیدونم واقعن دلیلش چیع میشه راهنمایم کنین؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      علت‌های گود افتادن زیر چشم در مقاله‌ای که مشاهده کردین ذکر شده. برای تشخیص دقیق لازمه که به متخصص پوست مراجعه کنین:
      لیست متخصصین پوست و مو

  3. s گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من ۳۵ ساله ام مجرد، و حدود ۲ ماه هست احساس میکنم زیر چشمم گود افتاده، با فرض اینکه به ندرت سیگار میکشم و این اواخر استرس کاری بهم وارد شده، و در حال مصرف داروی فینستراید، بیوتین و مکمل هستم. میخاستم بدونم دلیل اصلی چی میتونه باشه و راهکار پیشنهادی تون چیه؟؟؟
    ممنونم از راهنمایی تون

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      در مورد علت و درمان گود افتادن زیر چشم در مقاله‌ای که مطالعه کردین، صحبت شده. داروهای مصرفیتون باعث این مشکل نمی‌شن اما سیگار کشیدن در بروز گودی چشم می‌تونه موثر باشه.

      1. تنها گفت:

        سلام من ۲۲سالمه به مرور صورتم طی چند سال کوچک تر شده و چشام گود شده و اطرافشم سیاه هست .این روش های که گفتینم امتحان کردم نتیجه نگرفتم چکار باید کنم برا درمان ؟در ضمن از وقتی که گود شده آستیگمات هم شدم

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          برای این مشکلتون می‌تونین به متخصص داخلی مراجعه کنین:
          لیست متخصصین داخلی

  4. نگین نعمتی گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه
    چشمام قبلا زیرش خیلی پف بود
    اما الان خیلی گود رفته چشمام😭
    بنظرتون باید چیکار کنم؟
    برم دکتر یا نه
    شبا هم ساعت۲،۳میخوابم صب ها بخواطر کلاس مجازی ۸ پا میشم
    بنظرتون میتونه دلیلش خستگی چشم باشه؟
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای این مشکلتون می‌تونین به متخصص داخلی مراجعه کنین:
      لیست متخصصین داخلی

  5. MELINAZ₩ گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۱سالم هستش جدیدا زیر چشمام گودی ایجاد شده و کمی میسوزه چشمام بعضی اوقات ۸ساعت خواب و دارم و یا ۵ساعت ب نظر شما دلیلش خواب هست ممنون میشم بگین😞

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای بررسی علت زمینه‌ای می‌تونین به متخصص داخلی مراجعه کنین:
      لیست متخصصین داخلی

  6. زهرا گفت:

    سلام من ریر چشمام گود شده و پلکم پف کرده گرفتگی بینی دارم و سردر زیاد مصرف ابم خیلی زیاد ..

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای این مشکلتون می‌تونین به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنین:
      لیست متخصصین گوش و حلق و بینی

    2. Ali گفت:

      سلام وقت بخیر آیا با خود ارضایی زیر چشما گود می‌افته؟؟

      1. همیار دکترتو گفت:

        سلام
        بله بی تاثیر نیست

  7. علی رضا وفایی گفت:

    سلام
    من ۲۸ سالمه چشمام خیلی گود افتاده و متادن مصرف میکنم. چطوری درمان کنم گودی کاسه چشممو.؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      با قطع مصرف متادون، قطعا بهبودی گودی زیر چشم رو مشاهده خواهید کرد.

  8. مهدی عبداللهی گفت:

    سلام دوستان من هم این مشکل رو داشتم و پیش دکتر که رفتم متوجه شد به خاطر یوبوست و کبدم هستش که این مشکل رو دارم و این مشکل تو هر فردی متفاوته و اگه یه جای بدنتون نقص و کمبودی داشته باشه اولین چیزی که بروز داده میشه پوست شما و مخصوصا چشماتون چون پوست چشم خیلی ظریف و نازک تر از بقیه ی جاهاست …
    موفق باشید

  9. فرهاد مرادی گفت:

    سلام من چشام گود شدن خیلی اذیت کننده اس چیکار باید بکنم

    1. احمد گفت:

      چند سالتون هست؟

    2. زهرا ابراهیم نژاد گفت:

      سلام من چشم سمت راستم گودی و سیاهی بیشتری نسبت به چشم سمت چپم داره
      آب و قرص ویتامینc هم زیاد میخورم اما فایده ای نداره

      1. همیار دکترتو گفت:

        سلام همراه گرامی
        برای این مشکلتون می تونین به متخصص پوست مراجعه کنین:
        لیست متخصصین پوست و مو

  10. بابک گفت:

    من هم عفونت سینوس دارم و هم مدام دستشویی میام و آب بدنم تخلیه میشه و فقط اگر در زیر آفتاب فعالیت ورزشی کنم و آب بخورم مشکل فرو رفتگی چشمان طوری حل میشه که بعضی ها من نمی شناسم و طول زمان درمان هم کمتر از یک هفته هست.

    1. ایلیا گفت:

      واقعا بعد میشه توضیح بدین که دقیقا چیکار کردین؟؟؟؟

      1. مهدیه فولادی گفت:

        من زیر چشام حلقه زده اب زیادی هم میخورم ولی خوب نمیشه چرا؟

    2. علی یاری گفت:

      قشنگ توضیح بدید