مزوتراپی زیر چشم و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مزوتراپی زیر چشم به جهت جوانسازی و تقویت پوست دور چشم انجام می‌شود. برای رفع تیرگی زیر چشم می‌توانید مزو را امتحان کنید. این روش درمانی غیر تهاجمی بوده و عوارض ناشی از آن بسیار کم است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم نوعی تزریق ترکیبی خاص از مواد مغذی، اسید هیالورونیک، ویتامین و مواد معدنی به زیر پوست برای از بین بردن سیاهی زیر چشم است.

مزوتراپی زیر چشم روشی کم تهاجمی است که فواید زیادی برای جوانسازی و زیبایی صورت دارد. در ادامه با این روش زیبایی آشنا خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی تا ادامه این‌ مقاله همراه ما باشید.

قبل از مزوتراپی زیر چشم حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی چیه؟ مزوتراپی یک روش بسیار مناسب برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند سلامت و‌ زیبایی پوست صورت به ویژه نواحی اطراف چشم خود را بهبود ببخشند. مزوتراپی دور چشم تزریق برخی مواد مغذی و آنزیم‌هایی است که منجر به جوانسازی پوست می‌شوند. به طور کلی این کار باعث تغذیه پوست، سفتی و نرم‌تر شدن آن خواهد شد. چرا که تا حد زیادی منجر به تجزیه چربی‌های زیر پوست می‌شود. پزشک ممکن است در مزوتراپی صورت این ناحیه را نیز تحت درمان قرار دهد.

در این روش از یک آمپول حاوی مقدار زیادی مواد مغذی استفاده می‌شود. مواد تشکیل دهنده این آمپول می‌توانند بیش از یک مشکل پوستی را درمان کنند. بنابراین این‌ روش تنها یک روش درمانی برای سفت کردن پوست و رفع خطوط آن‌ نیست؛ بله مزوتراپی سلولیت را هم کاهش می‌دهد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربردهای مزوتراپی زیر چشم

همانطور که اشاره شد مزو زیر چشم یک روش زیبایی کم تهاجمی است که شامل تزریق ویتامین‌ها، پپتیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و سایر مواد فعال به پوست به طور مستقیم است. هدف از مزوتراپی زیر چشم آبرسانی، تغذیه و جوانسازی پوست زیر چشم، کاهش سیاهی، خطوط ریز و گودی زیر چشم است. این روش همچنین به از بین بردن افتادگی پلک و پف دور چشم هم کمک می‌کند. در ادامه به طور مفصل‌تر به توضیح هر یک‌ از فواید مزو زیر‌چشم‌ پرداخته‌ایم:

۱. درمان تیرگی و پف زیر چشم با مزوتراپی

از آنجایی که عضلات صورت با افزایش سن ضعیف می‌شوند، چربی زیر چشم شروع به لیز خوردن به سمت پایین می‌کند و باعث ایجاد ورم چشم یا ظاهری کیسه مانند در ناحیه زیر چشم می‌شوند. مزوتراپی برای کمک به از بین بردن رنگ ارغوانی و تیرگی دور چشم که به صورت حلقه‌های تیره ظاهر می‌شود و همچنین برای بازگرداندن حالت طبیعی پوست زیر چشم انجام می‌شود.

این درمان شامل تزریق یک کوکتل اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی به ناحیه پلک بالا و پایین است تا به بهبود میکروسیرکولاسیون، خاصیت ارتجاعی پوست، پف، چین و چروک و سیاهی دور چشم کمک کند.

۲. رفع گودی زیر چشم با مزوتراپی

رایج‌ترین روش درمان گودی زیر چشم تزریق اسید هیالورونیک برای بازگرداندن حجم زیر چشم‌ها است. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بنابراین این پرکننده‌ها ضد حساسیت بوده و‌ هیچگونه عوارضی برای بیمار بوجود نخواهند آورد. پزشک ممکن است در کنار تزریق فیلر از مزوتراپی هم برای بهبود پوست زیر چشم استفاده کند.

۳. رفع خطوط زیر چشم با مزوتراپی

در نتیجه درمان به روش مزو زیر چشم، خطوط ریز این‌ ناحیه از صورت صاف شده و در نتیجه پوست حالت ارتجاعی بیشتری پیدا می‌کند. این تزریق به از بین بردن چین و چروک‌های ظریف پوست کمک کرده اما باعث از بین رفتن حالات طبیعی صورت نمی‌شود.

متن انگلیسی:
In general, you will be able to see noticeable results after a few months and a couple of sessions. However, the best effects will show after 4-6 weeks
ترجمه متن:
به طور کلی، پس از چند جلسه و چند ماه می‌توانید نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. تنها پس از دو جلسه بهبودی قابل مشاهده است. با این حال بیشترین نتایج پس از ۶-۴ هفته ظاهر می‌شوند.

skinglowclinic

مزوتراپی زیر چشم برای چه افرادی مناسب است؟

این روش برای افرادی مناسب است که با مشکلاتی از جمله گودی زیر چشم، حلقه‌های تیره دور چشم یا وضعیت ظاهری خسته در این ناحیه مواجه هستند.

مزوتراپی درمانی برای بهبود تیرگی دور چشم است.
مزوتراپی نوعی روش درمانی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست دور چشم است.

مزو زیر چشم برای چه افرادی مناسب نیست؟

انجام مزو زیر چشم برای افرادی که پوست مستعد زخم، تورم یا قرمزی دارند مناسب نیست. همچنین آن دسته افرادی که دچار عفونت‌های فعال یا حساسیت‌های پوستی هستند باید از انجام این روش درمانی‌ خودداری کنند. 

متن انگلیسی:
Botox is not recommended for pregnant and lactating women, but mesotherapy is not prohibited in these cases
ترجمه متن:
برای زنان باردار و شیرده بوتاکس توصیه نمی‌شود اما مزوتراپی در این موارد منعی ندارد.

serenity

فواید و مزایای مزوتراپی زیر چشم

از جمله فواید مزوتراپی زیر چشم می‌توان موارد زیر را نام‌ برد:

  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز
  • کاهش سیاهی دور چشم
  • افزایش درخشندگی‌ و سفیدی پوست دور چشم
  • کاهش پف و کیسه‌های زیر چشم
  • کاهش ظاهر خسته و افتاده چشم‌ها
  • بدون نیاز به جراحی (برش و بخیه)
  • بازگشتن به روتین عادی زندگی در مدت زمانی کوتاه
  • پایین بودن احتمال درد، کبودی و خونریزی

زیر چشمات تیره و گود شده؟

همین حالا برای مزوتراپی مشاوره بگیر.

روند انجام مزوتراپی زیر چشم

برای درک بهتر نحوه انجام این روش، ابتدایی‌ترین موضوع دانستن این نکته است که این روش با تزریق یک ماده به زیر پوست انجام‌ می‌شود.

وقتی از تزریق صحبت می‌کنیم منظور سوزن‌های نازک و کوچکی است که تزریق با آن‌ها تقریباً بدون درد است. با این حال، این سوزن‌ها و موادی که برای این روش استفاده می‌شوند، گردش خون را تقویت می‌کنند. همچنین با کاهش ‌التهاب و سیاهی دور چشم پوست شما را جوان‌تر نشان می‌دهند.

بهترین مواد مزوتراپی زیر چشم

بهترین آمپول برای مزوتراپی زیر چشم حاوی هیالورونیک اسید و ۵۳ ماده فعال شامل ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. این مواد تاثیرات بسیار مثبتی بر جوانسازی و کاهش ظاهر نامناسب ناحیه زیر چشم دارند.

مزوتراپی زیر چشم چند جلسه است؟

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از این درمان بگیرید، باید حدود ده جلسه برای انجام تزریقات مراجعه کنید. این روش درمانی باید هر دو هفته یکبار به مدت دو تا سه ماه انجام شود. پس از این مدت هم درمان را هر ماه به مدت سه ماه متوالی تکرار کنید. پس از آن نیز درمان را هر ۲ تا ۳ ماه یک بار و به مدت شش ماه تکرار کنید.

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

به طور کلی ماندگاری این روش درمانی چیزی حدود ۱۲ ماه است. اثرات آن طولانی مدت هستند و معمولاً در یک بازه یک ساله باقی می‌مانند. در برخی افراد نتایج بعد از چند جلسه قابل مشاهده هستند؛ اما بهتر است برای دوام اثرات دوره درمانی کامل طی شود.

تاثیرات مزوتراپی زیر چشم تا حدود یک سال باقی می ماند.
در صورت گذراندن یک دوره درمان کامل، تاثیرات مزوتراپی زیر چشم تا یک سال قابل مشاهده خواهد بود.

آمادگی قبل از مزوتراپی زیر چشم

این درمان نیاز به آمادگی خاصی ندارد. این روش معمولاً با یک مشاوره پزشکی شروع می‌شود. چند روز قبل از درمان نباید از لایه بردارهای شیمیایی و محصولات آرایشی قوی در ناحیه مورد نظر استفاده کرد. همچنین توصیه می‌شود که ۴۸ ساعت قبل از عمل هیچگونه الکلی مصرف نکنید.

سعی کنید پیش از انجام مزو زیر چشم از گرم کردن شدید بدن با روش‌هایی از جمله سولاریوم، سونا و قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید دوری کنید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی چشم

برخی از مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت و زیر چشم عبارتند از:

  • به مدت ۴ روز بعد از درمان نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 50 را جدی بگیرید.
  • مانند بسیاری از درمان‌های زیبایی، توصیه می‌شود تا ۷ روز پس از عمل از ورزش شدید خودداری کنید.
  • استفاده از سونا، استخر، سالن‌های ورزشی، حمام آب گرم و سولاریوم ممنوع است.
  • تا چند روز پس از درمان نباید از مواد لایه بردار شیمیایی و محصولات آرایشی قوی در ناحیه تحت درمان استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت نباید از مصرف الکل خودداری‌ نمایید.
  • برای جلوگیری از عفونت نباید تا ۴۸ ساعت آرایش کنید.

همچنین رعایت دقیق موارد و احتیاطات بهداشتی بسیار مهم است:

  • صورت خود را با حوله‌های یکبار مصرف خشک کنید.
  • از برس‌های آرایشی و اسفنج‌های‌ تمیز استفاده کنید.
  • به طور مرتب حوله‌های حمام و دست را عوض کنید.
  • از دست زدن به صورت خودداری کنید.
  • مرتبا ملحفه‌های تمیز را جایگزین ملحفه‌های استفاده شده کنید.

عوارض مزوتراپی زیر چشم

برخی از رایج‌ترین عوارض مزوتراپی دور چشم عبارتند از:

  • تورم خفیف در ناحیه تحت درمان
  • قرمزی خفیف
  • باقی ماندن جای تزریقات
  • کبودی خفیف
  • احساس خارش
  • احساس سوزش
  • واکنش‌های آلرژیک به مواد مورد استفاده در طول این روش درمانی

می‌خوای مزو زیر چشم انجام بدی و نگران عوارضش هستی؟ مشاوره بگیر.

ورم زیر چشم بعد از مزوتراپی

مواد فعال موجود در محلول مزوتراپی، دیواره سلول چربی را حل کرده و گردش خون را در این ناحیه بهبود می‌بخشد. به همین علت ممکن است که تا ۲۴ ساعت پس از درمان، تورم خفیفی را مشاهده کنید. این تورم نگران کننده نیست و‌ خیلی زود برطرف می‌شود.

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی

کبودی پس از مزوتراپی به دلیل پارکی خفیف رگ‌های خونی کوچک ظاهر می‌شود. در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد (مانند آسپرین) تا ۲ هفته قبل از عمل، خطر کبودی افزایش می‌یابد.

هزینه مزوتراپی زیر چشم در دکترتو کلینیک

هزینه انجام مزوتراپی زیر چشم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. نوع برند کوکتل مورد استفاده، تجربه پزشک، محل کلینیک و تعداد جلسات مورد نیاز همگی در قیمت مزو زیر چشم موثر هستند. برای اطلاع از هزینه مزوتراپی در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

فیلر زیر چشم بهتر است یا مزوتراپی؟

در این جدول به مقایسه فیلر زیر چشم و مزوتراپی پرداخته‌ایم:

فیلر زیر چشممزوتراپی زیر چشم
خطر و احتمال برخورد سوزن با عروق وجود دارد.خطر و احتمال برخورد سوزن با عروق وجود ندارد.
ایمنی کمتری دارد.ایمن‌تر است.
عمق ورود سوزن زیاد بوده و پوست توسط سوزن به طور کامل سوراخ می‌شود.پوست توسط سوزن کامل سوراخ نمی‌شود.
خطر کبودی، درد، عفونت و خونریزی وجود دارد.خطر کبودی، درد، عفونت و خونریزی به میزان قابل توجهی کمتر است.
مقایسه فیلر با مزوتراپی زیر چشم

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر نیاز به انجام مزوتراپی زیر‌ چشم برای کاهش پف و سیاهی این ناحیه یا جوانسازی پوست اطراف چشمان خود دارید این روش درمانی را امتحان‌ کنید. 

ما در این مقاله شما را با نکات مهمی درباره مزوتراپی زیر چشم آشنا کردیم. همچنین دکترتو کلینیک را به عنوان یک وبسایت مورد اعتماد جهت اطلاع از شرایط و قیمت‌های این روش درمانی به شما معرفی کرده‌ایم. پس، اگر نیاز به دریافت مشاوره برای انجام این روش درمانی دارید خیلی زود برای دریافت نوبت خود از وبسایت دکترتو اقدام‌ نمایید.

قبل از انجام مزوتراپی زیر چشم بهتر است با دکتر پوست خوب مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

مزو زیر چشم کاملاً بدون درد بوده و عوارض جانبی‌ خاصی نیز به همراه ندارد.

نتیجه مزوتراپی زیر چشم طولانی مدت بوده و معمولاً حدود 12 ماه باقی می‌ماند. در برخی موارد، نتایج قابل توجه تنها پس از یک دور انجام مزوتراپی مشاهده می‌شود.

مزوتراپی شامل تزریق ترکیبی از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و اسید هیالورونیک به پوست برای بهبود بافت، هیدراتاسیون و تولید کلاژن است، در حالی که فیلر شامل تزریق اسید هیالورونیک یا مواد دیگر برای افزایش حجم صورت و جوانسازی پوست نواحی خاصی از صورت مانند گونه، لب و ناحیه زیر چشم است.

براساس گفته افرادی مختلف مزوتراپی زیر چشم گزینه‌ای ایده آل برای افرادی است که به دنبال بهبود ظاهر ناحیه زیر چشم خود هستند. این روش کم تهاجمی با توانایی آبرسانی، تغذیه و احیای پوست، فواید باور نکردنی‌ به همراه دارد.

برای یک نتیجه کاملا رضایت بخش، معمولاً چندین دوره درمانی با فاصله چهار تا شش هفته مورد نیاز است.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره مزوتراپی زیر چشم

  1. پروانه صداقت گفت:

    پوست صورتم خیلی نازک است آیا مزوتراپی دور چشم پفی زیاد ایجاد می‌کند؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      گاهی با تحریک پوست باعث التهاب می شود
      بهتر است هر نوع درمان پوستی زیر نظر متخصص صورت گیرد

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

  2. هانی گفت:

    متشکرم بابت توضیحاتتون. من خیلی مشتاقم که مزوتراپی انجام بدم و از شر سیاهی دور چشم رها بشم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      حتمن در جای مطمئن انجام دهید