مزوتراپی صورت و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مزوتراپی صورت یک روش زیبایی‌ و جوانسازی پوست صورت است که با تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مفید به لایه‌های عمیق پوست باعث بهبود و تقویت پوست، تحریک تولید کلاژن و الاستین، جوانسازی پوست و کاهش علائم پیری می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
عکس قبل و بعد مزوتراپی صورت

مزوتراپی یا جوانسازی پوست روشی غیرجراحی برای رفع مشکلات پوستی، لک و تیرگی‌ها و جوانسازی پوست صورت و بدن است. در تکنیک مزوتراپی صورت مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم و هورمون‌های مورد نیاز از طریق سوزن ریز به عمق لایه‌های پوستی تزریق می‌شوند.

قبل از مزوتراپی صورت حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

‏مزوتراپی صورت چیست؟

مزو چیست؟ مزوتراپی صورت یک روش زیبایی و درمانی است که در آن مواد مغذی و مرطوب‌کننده به لایه‌های عمیق پوست صورت تزریق می‌شوند. این روش کیفیت و ظاهر پوست را بهبود بخشیده و باعث ترمیم بافت، افزایش تولید کلاژن و الاستین، رفع خطوط ریز و چین و چروک‌، ترمیم آکنه و کاهش لکه‌های پوستی می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

مواد مزوتراپی صورت چیست؟

در مزو تراپی صورت از مواد مغذی و مواد فعال مختلفی استفاده می‌کنند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • ویتامین‌های C، E، A و ویتامین B
  • اسید آمینه مانند اسید هیالورونیک
  • پپتید
  • آنتی اکسیدان‌ها
  • فاکتور رشد

کاربرد مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت در بسیاری از کاربردهای زیبایی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • بهبود کیفیت پوست، روشن‌ شدن، لطافت، و تغذیه عمقی پوست
  • از بین بردن چین و چروک صورت و خطوط ریز
  • رفع لکه‌های پوستی مانند لکه‌های آفتاب سوختگی، لک پیری و هایپرپیگمانتاسیون
  • درمان آکنه و کاهش التهاب‌های پوستی
آیا مزوتراپی صورت عوارض دارد؟
کبودی پس از مزوتراپی صورت یکی از عوارض شایع است که ممکن است در برخی افراد رخ دهد.

۱. مزوتراپی صورت برای لک

مزو صورت با استفاده از مواد مغذی و مرطوب‌کننده می‌تواند لک‌های صورت ناشی از تابش آفتاب را کاهش داده و پوست را روشن و لک‌های پیری را برطرف کند. اگر لک‌های پوستی به دلیل بیش‌فعالی مِلانوسیت‌ها (سلول‌هایی که رنگ پوست را تولید می‌کنند) ایجاد شده باشند، مزوتراپی صورت با تعادل رنگ پوست باعث بهبود وضعیت ظاهری پوست صورت می‌شود.

۲. مزوتراپی صورت برای جوش

چگونه جوش های صورت را از بین ببریم؟ با تزریق مواد ضد التهاب و تجدیدکننده به پوست، مزو تراپی صورت التهاب‌ و جوش‌های روی صورت را کاهش داده و باعث بهبود وضعیت پوست می‌شود. اسید هیالورونیک موجود در این روش با آبرسانی پوست، التهاب و قرمزی جوش‌های صورت را برطرف کرده، و پپتیدها هم با بازسازی و ترمیم بافت پوست، علائم التهابی جوش‌ها را کاهش می‌دهند.

۳. مزوتراپی صورت مردان

این تکنیک برای بهبود کیفیت پوست، کاهش چین و چروک‌، رفع لک‌های پوستی و بهبود مشکلات پوستی در مردان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصول مزوتراپی صورت برای مردان و زنان یکسان است و تفاوت اساسی در روش‌ها و مواد مورد استفاده وجود ندارد.

۴. مزوتراپی لیفت صورت

مزوتراپی لیفت صورت یک روش غیرجراحی برای بهبود ظاهر و جوانسازی صورت با استفاده از تزریق مواد مغذی و تجدیدکننده به لایه‌های عمقی پوست است که با کاهش چین و چروک‌، بهبود الاستیسیته و سفتی پوست، باعث لیفت صورت و رفع افتادگی صورت می‌شود.

در این روش از موادی مانند اسید هیالورونیک، پپتیدها، و فاکتورهای رشد استفاده شده که تسهیل بهبود جریان خون و ترمیم بافت و در نتیجه کشش و لیفت پوست صورت را به دنبال دارد.

پوستت چروک شده؟

برای مزوتراپی صورت همین الان مشاوره بگیر.

مزوتراپی چاقی صورت

این روش با از بین بردن تجمع بافت چربی در بخش‌هایی از صورت ممکن است باعث لاغری موضعی آن قسمت از صورت شود و افتادگی را برطرف کند اما تاثیری روی چاقی صورت نمی‌گذارد. به این روش مزوتراپی لاغری گفته می‌شود.

مزوتراپی صورت برای چه کسانی خوب است؟

تمام افراد بزرگسال می‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام مزوتراپی صورت باشند. این روش معمولا اولین بار در سن ۳۰ سالگی قابل انجام است مگر آنکه بنا به دلایل ژنتیکی، احتمال پیری و سلولیت در فرد بالا باشد و برای کسانی مناسب است که خواهان بهبود ظاهر پوست، کاهش چین و چروک، چروک‌های خنده، چروک‌های پیشانی و سایر علائم پیری صورت، بهبود الاستیسیته و سفتی پوست، رفع لک‌های پوستی، تقویت کیفیت پوست، و جوانسازی صورت و زیباسازی صورت هستند.

چه کسانی نباید مزوتراپی صورت را انجام دهند؟

انجام روش مزو صورت در برخی موارد خاص توصیه نمی‌شود:

  • بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری‌ قلبی، اختلالات خونی
  • سابقه آلرژی یا حساسیت به مواد استفاده شده در مزوتراپی
  • بارداری و شیردهی
  • عفونت و التهاب پوستی
  • وجود زخم تازه و باز روی پوست

متن انگلیسی:
It is advised to avoid the treatment if you are in pregnancy
ترجمه متن:
توصیه می‌شود در صورت بارداری از این درمان خودداری کنید.

dermapro

مزایای مزوتراپی صورت

مزایای مزوتراپی صورت عبارتند از:  

  • روش غیرجراحی با حداقل تداخل با بافت و ساختار پوست
  • جوانسازی و شاداب کردن پوست
  • بهبود رنگ و ظاهر پوست
  • رفع لک، چروک و علائم پیری
  • لیفتینگ و سفت کردن پوست
  • نتایج سریع
  • نقاهت و ریکاوری سریع
  • ماندگاری و اثر بلندمدت
ماندگاری مزوتراپی لک صورت چقدر است؟
ماندگاری مزوتراپی لک صورت به‌طور میانگین بین ۶ تا ۱۲ ماه است و بین افراد مختلف متفاوت است.

روش انجام مزوتراپی صورت

برای انجام این روش زیباسازی صورت پزشک متخصص ترکیبی از مواد مغذی، ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهیالورونیک، آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک و داروهای تقویت کننده پوست را با استفاده از انژکتور یا غلتک به زیر پوست صورت با فاصله چند میلیمتری تزریق می‌کند. قبل از انجام مزوتراپی، پوست صورت باید آماده و با محلول ضدعفونی کننده پاکسازی و شسته شود. این تزریقات معمولا با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک صورت می‌گیرد.

نحوه تزریق کوکتل مزوتراپی صورت

تزریق کوکتل مزوتراپی صورت بستگی به نوع و ترکیب مواد مغذی و مواد آمینه دارد که در طی جلسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابتدا پوست صورت باید به طور کامل تمیز شود. پس از آماده‌سازی پوست و تهیه کوکتل مورد نیاز، پزشک با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک، مواد را به لایه‌های عمیق پوست تزریق می‌کند.

تعداد جلسات مزوتراپی صورت

تعداد جلسات مزوتراپی صورت بستگی به عوامل مختلفی از جمله وضعیت پوست، نیازهای شخصی، و نوع مشکلات پوستی دارد. چیزی بین ۳ تا ۱۵ بار. بار اول فاصله بین هر جلسه تزریق باید بین ۷ تا ۱۰ روز باشد. پوست شروع به بهتر شدن می‌کند و پس از آن جلسات باید هر دو هفته یکبار یا ماهی یکبار شوند. پس از اتمام دوره اولیه جلسات، توصیه می‌شود هر ۱ تا ۳ ماه یکبار تزریق را تکرار کنید تا نتایج حفظ شوند.

متن انگلیسی:
You’ll probably need several mesotherapy sessions to get the desired effect
ترجمه متن:
احتمالاً برای رسیدن به نتیجه مطلوب به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت.

healthline

ماندگاری مزوتراپی صورت

ماندگاری مزوتراپی صورت به عوامل مختلفی از جمله نوع محصولات مورد استفاده، وضعیت پوست، عوامل زیستی و عادات شخصی بستگی دارد. به طور کلی، ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

مدت اثر مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت اثرات قابل مشاهده‌ای در کوتاه مدت روی پوست دارد. پس از جلسات اولیه، می‌توانید تغییرات مثبتی مانند افزایش روشنی پوست، بهبود لطافت و ترمیم خطوط ریز و چین و چروک‌ها را مشاهده کنید. بهبود عمومی پوست به مدت چند ماه تا چند سال ماندگار خواهد بود.

می‌خوای مزوتراپی انجام بدی و نمیدونی چقدر در زیبایی صورتت تاثیر داره؟

آمادگی و مراقبت قبل از مزوتراپی صورت

آمادگی و مراقبت قبل از مزوتراپی صورت می‌تواند به بهبود نتایج درمان کمک کند و خطر احتمالی مشکلات و عوارض جانبی را کاهش دهد. قبل از شروع با پزشک متخصص مشورت کنید تا با ارزیابی شرایط پوست راهنمایی‌های لازم را بدهد. مصرف برخی داروها و محصولات مراقبت پوستی مانند رتینوئیدها، اسیدهای آلفا-هیدروکسی و آنتی‌اکسیدان‌ها قبل از مزوتراپی صورت ممنوع است. مراقبت منظم و مناسب از پوست قبل از تزریق اهمیت دارد تا پوست در بهترین حالت خود قرار داشته باشد.

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت

برای حفظ اثر زیباسازی صورت ناشی از انجام این تکنیک مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت بسیار مهم هستند و به بهبود و بازسازی پوست کمک می‌کنند. پس از مزوتراپی، پوست حساس و آسیب پذیر است. بنابراین با تجویز پزشک از محصولات مراقبتی خاص، مرطوب کننده‌ها، کرم‌های التیام بخش و ضدآفتاب استفاده کنید چرا که پوست شما پس از مزوتراپی حساسیت بیشتری به نور خورشید دارد. در روزهای اول از تماس مستقیم با آفتاب و دست زدن به پوست خودداری کنید.

شستن صورت بعد از مزوتراپی

تا زمان مشخصی پس از مزوتراپی، بهتر است صورت را نشویید تا احتمال تحریک و آسیب پوستی به حداقل برسد. برای شستن صورت، بهتر است از آب خنک یا ولرم و محصولات تمیز کننده ملایم و غیرتحریک کننده، فاقد فرمولاسیون شیمیایی قوی استفاده کنید. از تحریک شدید و حرکات شدید و با فشار حین شستشوی صورت خودداری نمایید و بعد از شستشو با یک حوله نرم، نخی و تمیز با حرکات ضربه‌ای آرام صورت را خشک کنید.

مزوتراپی صورت برای چه کسانی خوب است؟
تمام افراد بزرگسال می‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام مزوتراپی صورت و بدن باشند.

عوارض مزوتراپی صورت (آیا مزوتراپی صورت عوارض دارد؟)

مزوتراپی صورت، یک روش درمانی غیرجراحی است که برای بهبود ظاهر پوست صورت استفاده می‌شود اما همانند هر روش درمانی دیگری، ممکن است برخی عوارض و مشکلات جانبی هم داشته باشد، برخی‌ها به داروهای مزوتراپی واکنش آلرژیک نشان می‌دهند. البته بیشتر این عوارض موقتی هستند و طی چند روز بعد برطرف می‌شوند. عوارض مزوتراپی صورت عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • تورم، التهاب، قرمزی
  • خارش و سوزش
  • زخم
  • کبودی و ورم
  • خونریزی
  • عفونت

کبودی بعد از مزوتراپی صورت

کبودی پس از مزوتراپی صورت یکی از عوارض شایع است که ممکن است در برخی افراد رخ دهد. علت این عارضه آسیب دیدگی عروق کوچک و خونریزی در محل تزریق است. احتمال کبودی در افرادی که پوست حساسی دارند بیشتر است.

مصرف برخی داروها مانند آسپرین و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی هم خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهد. گاهی فشار و ماساژ ناحیه تزریق، عوامل خارجی مانند لوازم آرایشی، تماس با نور شدید آفتاب، و فعالیت‌هایی که باعث افزایش جریان خون می‌شوند، کبودی بعد از مزوتراپی صورت را به دنبال دارند.

ورم بعد از مروتراپی صورت

ورم پس از مزوتراپی صورت به دلیل تزریق مواد و تحریک پوست اتفاق شایعی است که معمولا موقت بوده و طی چند روز به طور طبیعی کاهش می‌یابد. اما همه افراد به طور یکسان به مزوتراپی پاسخ نمی‌دهند و واکنش‌ها ممکن است متفاوت باشد.

هزینه مزوتراپی صورت در دکترتو کلینیک

هزینه مزوتراپی صورت بسته به موقعیت جغرافیایی، تجربه و تخصص پزشک، امکانات کلینیک و نوع مواد مورد استفاده متفاوت خواهد بود. در اکثر موارد، هزینه‌ها بر اساس جلسات مورد نیاز برای درمان و میزان مواد مورد استفاده محاسبه می‌شوند. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌ و مشاوره، بهتر است سری به وب‌سایت دکترتو بزنید.

برای اطلاع از هزینه مزوتراپی صورت در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

پی آر پی صورت بهتر است یا مزوتراپی صورت؟

پی آر پی صورت و مزوتراپی هر دو روش جوانسازی و زیباسازی صورت هستند که ویژگی‌های خاص خود را دارند:

مزوتراپی صورتپی آر پی صورت
تزریق مواد مغذی و معدنی به پوست صورتاستفاده از امواج رادیوفرکانسی برای تسخیر گرمایی پوست و تحریک تولید کلاژن
تحریک تولید کلاژن، تقویت و تغذیه پوست، جوانسازی و بهبود پوستبهبود تنظیم کلاژن و الاستین پوست، کاهش چین و چروک، ترمیم پوست و جوانسازی
عوارضی مانند ورم، التهاب، خشکی، قرمزی و خارش پوستعوارض احتمالی: درد، التهاب، خارش، قرمزی و ترک‌های موقتی پوست
۴ تا ۶ جلسه۴ تا ۶ جلسه
هزینه کمترهزینه بالاتر
زمان بهبودی طولانی‌تر نسبت به پی آر پیزمان بازیابی کوتاه‌تر نسبت به مزوتراپی
مقایسه مزوتراپی و پی آر پی صورت

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوتراپی صورت یک روش زیبایی‌ و جوانسازی پوست صورت و بدن است که با تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مفید به لایه‌های عمیق پوست باعث بهبود و تقویت پوست، تحریک تولید کلاژن و الاستین، جوانسازی پوست و کاهش علائم پیری می‌شود. تعداد جلسات مورد نیاز و هزینه مزوتراپی صورت بستگی به وضعیت پوست و توصیه پزشک دارد. قبل از انجام هر روش زیبایی‌ با پزشک متخصص مشورت کنید تا وضعیت شما را ارزیابی و روش مناسب را تجویز نماید.

قبل از انجام مزوتراپی صورت بهتر است با دکتر پوست خوب مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر توسط پزشک متخصص انجام شود خطرناک نیست هرچند که عوارض جانبی احتمالی مانند ورم، التهاب، قرمزی و خارش دارد که خودبه‌خود برطرف می‌شوند.

نتایج این روش موقتی بوده و در موارد نادر ممکن است اثر آن دائمی شود. معمولا ناحیه تحت درمان مزوتراپی طی یکسال بعد تزریق به حالت قبل بازمیگردد.

خیر، این روش نیاز به تجهیزات و مواد خاصی دارد که باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

در حال حاضر برند رویتاکر فرانسه، برند فیوژن اسپانیا و آروما ایتالیا در صدر برترین برند مزوتراپی صورت هستند.

ماندگاری مزوتراپی لک صورت به‌طور میانگین بین 6 تا 12 ماه است و بین افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند نوع لک، عمق آن، واکنش پوست به درمان و رعایت نکات پس از مزوتراپی بستگی دارد.

نقاط تزریق از جمله چانه، پیشانی، اطراف چشم‌ها و دهان، گردن و صورت هستند.

مزوتراپی صورت برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست استفاده می‌شود و تاثیری روی لاغری ندارد.

میکرونیدلینگ و مزوتراپی صورت به طور معمول می‌توانند با هم ترکیب شوند. میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که با ترکیب با مزوتراپی نقش موثری در بهبود سلامت و زیبایی پوست دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.6از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن