روش‌های رفع چین و چروک بخش‌های مختلف پوست صورت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

روش‌های مختلفی برای خلاصی از چروک پوست دور چشم، دور لب و غیره وجود دارد مانند PRP، تزریق ژل یا چربی، بوتاکس، اما بهترین راه چیست؟

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
how to treat wrinkle in fave

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

بسیاری از خانم‌ها و آقایان برای رفع چین و چروک پوست صورت به دنبال روش‌های مختلف هستند. احتمالا شما هم تمایل دارید، از شر چروک‌های پوست راحت شوید و برای جوان‌سازی صورت خود اقداماتی انجام دهید. اما دلایل چروک پوست چیست؟ کدام بخش‌های صورت بیشتر دچار چروک می‌شوند؟ با چه روش‌هایی می‌توان چروک‌ها را درمان کرد؟ آیا ماسک‌های خانگی در رفع چین و چروک تاثیری دارند؟

اگر چروک پوست شما زیاد شده است و می‌خواهید برای درمان آنها و جوان‌سازی به متخصص پوست و مو مراجعه کنید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

علائم چین و چروک پوست

روک پوست در واقع خطوط و چین‌هایی هستند که روی پوست ایجاد می‌شوند. برخی از چین و چروک‌ها سطحی بوده و برخی دیگر به شکاف یا شیارهای عمیق تبدیل می‌شوند. این خطوط بیشتر در اطراف چشم، پیشانی و گردن به چشم می‌خورند. بهتر است قبل از عمیق شدن چروک‌ها برای درمان آنها اقدام کنید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

دلایل ایجاد چین و چروک پوست چیست؟

ایجاد چین و چروک روی پوست در روند پیری طبیعی است. اما برخی عوامل می‌توانند در این روند تاثیر بگذارند و سرعت آن را افزایش دهند. مهم‌ترین عواملی که باعث چروک پوست می‌شوند، عبارتند از:

  • افزایش سن: با افزایش سن پوست به طور طبیعی حالت ارتجاعی خود را از دست داده و خشک می‌شود. ازدست‌دادن چربی پوست و شکننده شدن آن باعث ایجاد چروک می‌شود. در لایه‌های عمقی پوست تولید چربی و کلاژن کم شده و پوست شل و افتاده به نظر می‌رسد.
  • اشعه ماورا بنفش: یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک زودرس قرارگرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید است. این اشعه بافت همبند پوست را تجزیه می‌کند. بافت همبند شامل الاستین و کلاژنی می‌شود که در لایه‌های عمیق پوست وجود دارد.
  • سیگارکشیدن: سیگار روی تولید کلاژن تاثیر گذاشته و روند پیری پوست را تسریع می‌کند.
  • حالت‌های تکراری صورت: انجام حرکات و حالات تکراری در صورت مانند اخم کردن و لبخند زدن باعث ایجاد خطوط ظریف روی پوست می‌شود. حرکات پوست هر بار باعث ایجاد شیار زیر پوست می‌شوند. با افزایش سن، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و این شیارها به‌جای قبلی خود بازنمی‌گردند.

در این ویدئو دکتر سعیده پیروی پزشک عمومی در مورد انواع خطوط و چروک‌های چهره و راه‌کارهای برطرف کردن آن با شما صحبت می‌کنند.

skin wrinkles
به دلایل مختلفی مانند افزایش سن و تابش اشعه خورشید پوست صورت در قسمت‌های حساس مانند اطراف چشم دچار پیری زودرس می‌شود.

چین و چروک پوست در بخش‌های مختلف صورت

در بخش‌های مختلف صورت مانند اطراف چشم، روی پیشانی، اطراف لب و گونه‌ها چین و چروک‌های ریز یا خطوط عمیق ایجاد می‌شود. تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که پزشک باتوجه‌به عمق چروک‌ها، محل آنها و سن مراجعه‌کننده بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد.

چروک دور چشم

پوست اطراف چشم جز اولین بخش‌هایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. زیرا این ناحیه پوست نازک و حساسی داشته و دارای رگ‌های خونی است. معمولا خطوط ریزی زیر چشم و خطوط پنجه کلاغی در کناره‌های چشم جز چین و چروک‌های متداول در این ناحیه است. خطوط و چین و چروک اطراف چشم به دلیل تابیدن اشعه ماورا بنفش، سیگارکشیدن و حرکات و حالات تکراری ایجاد می‌شود. برخی از روش‌های ساده مانند تمرینات صورت، رژیم غذایی سالم، خواب کافی، لایه‌برداری، مرطوب‌کننده و استفاده از غلتک‌های صورت می‌توانند روند پیری در اطراف چشم را کند کنند. اما برای رفع چروک دور چشم روش‌های زیبایی وجود دارد که تاثیر بسزایی ایجاد می‌کنند.

درمان چروک دور چشم

روش‌های مختلفی برای رفع چین و چروک اطراف چشم وجود دارد. متداول‌ترین روش‌ها عبارتند از:

  • لایه‌برداری شیمیایی: در این روش سلول‌های مرده پوست از بین رفته و سلول‌های جدید ایجاد می‌شود. با این روش خطوط ریز کاهش پیدا می‌کنند. اما روی خطوط عمیق و افتادگی پوست تاثیری ندارد.
  • تزریق فیلر: فیلرها نوعی پرکننده هستند. زیر پوست اطراف چشم تزریق شده و این ناحیه را حجیم می‌کند. فیلرها موقتی هستند و معمولا ۶ ماه تا ۲ سال دوام دارند.
  • میکرودرم ابریژن: در این روش به‌صورت کم تهاجمی صورت لایه‌برداری می‌شود. سلول‌های مرده و کدر پوست از بین رفته و با افزایش جریان خون پوست اطراف چشم بهبود پیدا می‌کند.
  • لیزر: چندین نوع لیزردرمانی برای اطراف چشم استفاده می‌شود. متداول‌ترین آن لیزر فرکشنال است که باعث تولید کلاژن و الاستین می‌شود.
  • میکرونیدلینگ: در این روش سوزن‌های ریز سوراخ‌هایی روی پوست ایجاد کرده و می‌توان پس از آن از کرم یا سرم پوست استفاده کرد.
  • بوتاکس: به ماهیچه‌های زیر چشم و کناره‌های چشم تزریق می‌شود. با شل شدن عضلات این ناحیه چین و چروک کمتر می‌شود.
  • مزوتراپی: با تزریق ویتامین‌ها و هورمون‌ها دور چشم خطوط و تیرگی پوست کمتر می‌شود.
Wrinkles around the eyes
یکی از مهم‌ترین خطوط عمیق در اطراف چشم خطوط پنجه کلاغی است که چهره را پیرتر نشان می‌دهد.

چروک پیشانی

انجام حرکات تکراری یکی از اصلی‌ترین دلایل چین و چروک پیشانی است. اخم کردن و حرکات ابروها باعث ایجاد خط اخم و خطوط افقی روی پیشانی می‌شوند. البته موارد دیگری مانند ژنتیک، نوع رژیم غذایی و اشعه آفتاب در پیری پوست این ناحیه نیز موثر هستند. برای درمان و رفع چروک پیشانی می‌توان از کرم‌های ویتامینه و محصولات لایه‌بردار استفاده کرد. اما اگر به دنبال روش‌هایی با تاثیر زیاد هستید، باید به کلینیک زیبایی مراجعه کنید.

درمان و رفع چروک پیشانی

اگر خطوط ریزی روی پیشانی شما وجود دارد، بهتر است برای درمان زودتر اقدام کنید. هرچه چین و چروک ظریف‌تر باشد، نتیجه درمان بهتر می‌شود. اما برای چین و چروک‌های عمیق پیشانی نیز می‌توان از این روش‌ها استفاده کرد. متخصص پوست باتوجه‌به سن مراجعه‌کننده، شدت چین و چروک و بودجه شخص بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد.

  • بوتاکس: روشی ایمن و رایج برای رفع چروک پیشانی است. با تزریق بوتاکس ماهیچه‌های پیشانی فلج شده و از انقباض آنها جلوگیری می‌شود. معمولا نتایج آن ۳ تا ۴ ماه دوام دارد.
  • تزریق فیلر: از فیلرهای مختلفی برای پرکردن این خطوط استفاده می‌شود. برخی از آنها ژل‌مانند بوده و برخی دیگر علاوه بر پرکنندگی باعث تولید کلاژن می‌شوند. معمولا فیلرها ۶ ماه تا یک سال دوام دارند.
  • لایه‌برداری شیمیایی: این روش باعث تولید سلول‌های جدید و افزایش کلاژن‌سازی می‌شود. خطوط ریز پیشانی با لایه‌برداری به‌خوبی برطرف می‌شوند.
  • میکرونیدلینگ: با چندین سوزن کوچک مواد جوان‌ساز وارد پوست شده و در کوتاه‌مدت باعث التهاب می‌شود. اما در طولانی‌مدت کلاژن‌سازی را تحریک کرده و پوست پیشانی را صاف می‌کند.

بهترین روش رفع چین و چروک صورت برای تو چیه؟

همین حالا مشاوره بگیر!

چروک دور لب

پوست اطراف دهان نازک بوده و جز قسمت‌هایی است که زودتر دچار چین و چروک می‌شود. زمانی که پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد، شل شده و انعطاف‌پذیری کمتری دارد. خطوط مختلفی در این ناحیه ایجاد می‌شوند. خط لبخند به چین و چروک کناره دهان گفته می‌شود. خطوط ماریونت با افزایش سن ایجاد شده و از دهان تا چانه ظاهر می‌شوند. خطوط رژ لب نیز از دیگر چین و چروک‌های اطراف لب هستند که در امتداد لب بالا و روی لب‌ها ایجاد می‌شوند. برای رفع چین و چروک دور لب می‌توان از برخی روش‌های پزشکی استفاده کرد.

رفع چین و چروک دور لب

با درمان‌های خانگی و استفاده از کرم‌ها و ماسک‌ها می‌توان تا حدودی چروک‌های ریز اطراف لب را از بین برد. اما اگر به دنبال روشی با تاثیر زیاد هستید، باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. متخصص احتمالا یکی از روش‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهد.

  • لایه‌برداری شیمیایی: در لایه‌برداری شیمیایی لایه بالایی پوست (اپیدرم) برداشته شده و پوست صاف و درخشان‌تر می‌شود.
  • درم ابریژن و میکرودرم ابریژن: هر دو جز تکنیک‌های لایه‌برداری هستند. برای چروک‌های عمیق‌تر درم ابریژن مناسب‌تر است.
  • میکرونیدلینگ: با استفاده از سوزن‌های کوچک روی قلم میکرونیدلینگ سوراخ‌هایی روی پوست ایجاد شده و بعد از بهبودی زخم‌های کوچک از بین می‌روند.
  • پی آر پی: در روش پلاسمای غنی از پلاکت، پلاکت‌های خون گرفته شده و قبل از تزریق به پوست در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد.
  • تزریق فیلر: برای برطرف‌کردن خط لبخند عمیق فیلر تزریق می‌شود. این فیلرها حاوی اسید هیالورونیک بوده و چین و چروک را از بین می‌برند.
  • بوتاکس: بوتاکس باعث شل شدن عضلات شده و بیشتر برای حذف خطوط بالای لب از آن استفاده می‌شود.
  • لیفت صورت: لیفت به روش جراحی یا با استفاده از نخ باعث کشیدگی پوست اطراف دهان شده و خطوط این ناحیه را از بین می‌برد.

دور لب، پوست نازکی دارد که بیشتر مستعد چروک است و برای درمان آن می‌توان از روش prp، فیلر ژل یا چربی، بوتاکس، لیفت و دیگر روش‌های جوانسازی استفاده کرد.

چین و چروک چانه

گاهی ممکن است خطوط ریز یا عمیق روی چانه ایجاد شود. یکی از اصلی‌ترین خطوط روی چانه، خطوط ماریونت است. این خطوط به‌صورت عمودی از دهان تا چانه امتداد دارند. این نوع چروک‌ها معمولا پس از ۴۰ سالگی ایجاد می‌شوند. با برخی روش‌ها می‌توان روند پیری در این ناحیه از صورت را کند کرد.

درمان و رفع چین و چروک چانه

اگر به دنبال روش‌های پزشکی برای رفع چین و چروک چانه هستید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • لیفت با جراحی: لیفت صورت با جراحی باعث کشیده شدن پوست شده و روی خطوط چانه نیز تاثیر می‌گذارد. این روش درمان دائمی بوده و برای رفع خطوط عمیق کاربرد دارد.
  • لایه‌برداری با لیزر: این روش تا حدودی تهاجمی بوده و لایه‌های سطحی پوست را از بین می‌برد. این روند باعث تولید سلول‌های جدید در پوست می‌شود.
  • بوتاکس: بوتاکس باعث شل شدن عضلات صورت در محل تزریق می‌شود و باید هر ۳ یا ۴ ماه یک‌بار آن را تکرار کرد.
  • تزریق فیلر: این فیلرها حاوی اسید هیالورونیک هستند و زیر پوست را پر می‌کنند. فیلر در این ناحیه باید توسط متخصص حرفه‌ای تزریق شود. زیرا ممکن است اشتباه در محل تزریق باعث پهن شدن ناحیه فک شود.
  • میکرونیدلینگ: با استفاده از سوزن‌های این دستگاه سوراخ‌هایی روی پوست ایجاد شده و به تولید سلول‌های پوستی جدید کمک می‌کند.
skin wrinkle in chin
چروک چانه عموما خطوط ریزی است که عموما بعد از چهل سالگی ایجاد می‌شوند.

چین و چروک گونه

معمولا روی گونه‌ها به دلیل حرکات مداومی مانند لبخند و قرارگرفتن در معرض نور خورشید خطوطی ایجاد می‌شود. این خطوط ممکن است ریز باشند و در مواقعی هم خطوط عمیق ایجاد می‌شود. پزشک باتوجه‌به عمق چین و چروک و سن مراجعه‌کننده بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد.

درمان و رفع چین و چروک گونه

برای رفع چین و چروک در این ناحیه از پوست پزشک یکی از روش‌های زیر را انجام می‌دهد.

  • لایه‌برداری عمیق: از موادی به نام فنل و تری کلرو استیک اسید استفاده می‌شود تا به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. برای ازبین‌بردن خطوط ریزی مناسب است. اما گاهی ممکن است عوارض جانبی مثل زخم داشته باشد.
  • درم ابریژن: این روش نوعی لایه‌برداری است و باعث تولید سلول‌های پوستی جدید می‌شود.
  • لایه‌برداری با لیزر: لیزر باعث تحریک و تولید کلاژن شده و پوست را شاداب می‌کند.
  • لیفت با جراحی: در این روش پوست از قسمت رویش مو باز شده و کامل کشیده می‌شود. در نتیجه چین و چروک و افتادگی گونه‌ها برطرف می‌شود.
  • لیفت با نخ: این روش کم تهاجمی بوده و با نخ‌های مخصوص پوست صورت از جهات مختلف کشیده می‌شود.
  • اولتراپی: روشی غیرتهاجمی است که با استفاده از امواج اولتراسوند پوست صورت سفت می‌شود.
  • بوتاکس: با فلج کردن ماهیچه‌ها در این ناحیه باعث می‌شود چین و چروک پوست از بین برود.
  • تزریق فیلر: با پرکردن و حجم دادن به پوست خطوط را از بین می‌برد. همچنین به کلاژن‌سازی در این ناحیه کمک می‌کند.

با تزریق بوتاکس از شر چین و چروک‌های صورتت خلاص شو!

جلوگیری از چروک پوست

برای محافظت از پوست و به تاخیر انداختن روند پیری می‌توانید برخی اقدامات موثر را انجام دهید. از جمله:

  • از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت کنید. بیرون از منزل همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید. تا جای ممکن ظهر در فضای باز نباشید. اگر می‌خواهید در فضای باز باشید از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • از محصولات دارای ضدآفتاب داخلی استفاده کنید. هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، آنهایی را خریداری کنید که ضدآفتاب دارند. ضدآفتاب این محصولات باید هم از اشعه UVA و هم اشعه UVB جلوگیری کند.
  • پوست خود را مرطوب کنید. اگر پوست خشکی دارید، سلول‌های پوست شما به دلیل خشکی چروک می‌شوند. در نتیجه چین و چروک‌های زودرس روی پوست به وجود می‌آیند. استفاده از مرطوب‌کننده باعث حفظ آب در پوست شده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.
  • سیگار نکشید. با ترک سیگار می‌توانید متوجه تغییرات مثبتی در رنگ و بافت پوست شوید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید. شواهد نشان می‌دهد که برخی ویتامین‌ها در مواد غذایی به سلامت پوست کمک می‌کنند. سعی کنید مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید.

ماسک برای چروک پوست صورت

ماسک‌های مختلفی برای رفع چین و چروک پوست در بازار موجود است. اگر به دنبال ماسک طبیعی صورت هستید و می‌خواهید خودتان ماسک را تهیه کنید، می‌توانید از این ماسک‌ها استفاده کنید.

  • ماسک زردچوبه و کشک: زردچوبه خاصیت درمانی قوی داشته و کشک حاوی اسیدلاکتیک است. از این ترکیب ضد پیری می‌توان در انواع پوست استفاده کرد. یک قاشق چایخوری کشک و یک پیمانه زردچوبه را ترکیب کرده و ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.
  • ماسک عسل و پودر کاکائو: کاکائو حاوی مواد مغذی بوده و عسل پوست را تسکین می‌دهد. آنها را با هم ترکیب کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.
  • ماسک خیار و آلوئه‌ورا: مقداری ژل آلوئه‌ورا، دو قاشق غذاخوری ماست و چند قطره لیمو را با هم ترکیب کنید. چند برش خیار به این خمیر آغشته کرده و روی صورت قرار دهید. این ماسک برای آبرسانی مناسب است.

برای کاهش چین و چروک پوست می‌توانید از ماسک‌های طبیعی مانند ماسک عسل و پودر کاکائو، ماسک زردچوبه و کشک، ماسک خیار و آلوئه‌ورا استفاده کنید.

بهترین محصولات ضدچروک و کرم شب برای پوست چرب چیست؟

کرم‌های مختلفی برای ازبین‌بردن چروک پوست در بازار موجود است. هنگام خرید این محصولات باید به نوع پوست خود دقت داشته باشید. افرادی که پوست چرب دارند، می‌توانند از کرم‌های زیر استفاده کنند.

  • کرم شب ضد جوش و ضدچروک سین بیونیم
  • سرم ضدچروک مدیلن
  • لوسیون ضدچروک آردن
  • کرم ضدچروک سی گل مخصوص پوست چرب
  • کرم شب ضدچروک پریم
  • ژل ضدچروک سودا مدل لیفتینگ آلوئه‌ورا
  • کرم ضدچروک نئودرم.
argan oil for wrinkle
روغن آرگان ویتامین E زیادی دارد و ضدالتهاب است. خشکی پوست را کاهش داده و باعث رطوبت‌رسانی به پوست می‌شود.

بهترین روغن‌ها و مواد گیاهی و طبیعی برای از بین‌بردن چین و چروک پوست

طبیعت همیشه بهترین مواد را برای هر چیزی در اختیار شما می‌گذارد، در مورد چین و چروک پوست هم به همین صورت است. مواد گیاهی و طبیعی زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای رفع چین و چروک و تقویت و جوانسازی پوست خود استفاده کنید. در ادامه بهترین مواد گیاهی و طبیعی برای ازبین‌بردن چین و چروک را بررسی می‌کنیم.

۱. بهترین روغن‌های گیاهی برای رفع چروک و خشکی پوست

ماساژ دادن پوست با روغن‌های گیاهی در رفع چین و چروک تاثیر خوبی دارد. روغن‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، عبارتند از:

  • روغن هسته انگور: خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و برای پوست‌های چرب و جوش‌دار مناسب است. ویتامین C موجود در روغن باعث سفت شدن پوست و کندی روند پیری می‌شود.
  • روغن آرگان: این روغن ویتامین E زیادی دارد و ضدالتهاب است. خشکی پوست را کاهش داده و باعث رطوبت‌رسانی به پوست می‌شود.
  • روغن هویج: سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به کاهش خشکی پوست کمک می‌کند. آسیب‌های ناشی از نور خورشید را تا حد زیادی برطرف می‌کند.
  • روغن زیتون: اثر مرطوب‌کنندگی دارد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.
  • روغن نارگیل: این روغن حاوی اسید لوریک است و برای ترمیم پوست آسیب‌دیده استفاده می‌شود. برای درمان خشکی لب‌ها و التهاب آکنه نیز مفید است.

۲. فواید روغن آرگان برای چروک پوست صورت

یکی از دلایل ایجاد چروک پوست صورت، خشکی پوست است. روغن آرگان آب‌رسان بسیار خوبی بوده و می‌توان برای رفع خشکی پوست از آن استفاده کرد. روغن آرگان اسیدهای چرب و ویتامین E بالایی دارد که در رفع چین و چروک موثر است.

۳. زیره و چروک پوست

زیره حاوی ویتامین A بوده و خواص ضدالتهابی دارد. رادیکال‌های آزاد از عوامل پیری پوست و ایجاد چین و چروک هستند. زیره با این رادیکال‌ها مبارزه کرده و جلوی پیری پوست را می‌گیرد. شما می‌توانید در رژیم غذایی خود از زیره استفاده کنید و یا آن را به‌صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

۴. خواص آلوئه‌ورا برای چروک پوست صورت

آلوئه‌ورا جز گیاهانی است که بسیار برای رفع چین و چروک توصیه می‌شود. عصاره آلوئه‌ورا باعث افزایش تولید کلاژن شده و به کاهش علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کند. با استفاده از آلوئه‌ورا به‌مرور متوجه سفتی پوست خواهید شد.

روغن‌های گیاهی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای درمان چین و چروک از آنها استفاده کنید مانند روغن آرگان، نارگیل، زیتون، روغن هسته انگور و حتی روغن هویج.

برای درمان چروک پوست به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر چروک پوست صورت شما زیاد شده است و به دنبال روشی مطمئن برای درمان آن هستید، باید به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. متخصص باتوجه‌به عمق چروک‌ها و ناحیه درگیر روشی مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد. روش‌هایی از قبیل بوتاکس، تزریق فیلر، میکروابریژن و لیفت صورت جز روش‌های متداول درمان چروک پوست هستند.

برای پیداکردن بهترین دکتر پوست می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین یا تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی روی پوست داشته باشد. برخی از ویتامین‌های خاص در مواد غذایی وجود دارد که در سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک تاثیر زیادی دارند. سعی کنید در رژیم غذایی خود مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید و خوردن غذاهای چرب و فست‌فود را تا حد ممکن کم کنید.

اگر نمی‌خواهید از روش‌های پزشکی برای رفع چین و چروک پوست صورت استفاده کنید، باید برای شادابی پوست اقداماتی را انجام دهید. یکی از ضروری‌ترین کارها حتی پس از انجام درمان‌های پزشکی، استفاده از ضدآفتاب است. به‌محض بیرون رفتن از خانه حتما ضدآفتاب استفاده کنید.
مصرف زیاد قند و شکر کلاژن را در لایه‌های پوست تجزیه می‌کند. مصرف این نوع مواد را به حداقل برسانید. سیگار را ترک کنید و اگر پوست خشکی دارید، برای آبرسانی از کرم یا روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل استفاده کنید. صورت خود را مرتب بشویید و به پاک‌سازی پوست خود اهمیت دهید.

رابطه جنسی در تمامی قسمت‌های بدن می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. از تقویت سیستم ایمنی بدن تا رفع چین و چروک پوست از فواید رابطه جنسی است. در خانم‌ها زمان سکس استروژن بیشتری تولید شده و در درمان چین و چروک مفید است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره چروک پوست

  1. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر سرم ضد چروک گاتیو برا از بین بردن چروک صورت مناسبه؟ تاثیر داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      سرم لیفتینگ صورت گاتیو برای سفت شدن پوست صورت، رفع چین و چروک و جوانسازی است

  2. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر سرم ضد چروک گاتیو برای خانم چهل و یک ساله که چروک خط خنده و اخم و دور چشم داره تاثیر داره؟🙏

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      سرم لیفتینگ صورت گاتیو برای سفت شدن پوست صورت، رفع چین و چروک و جوانسازی است

  3. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر بنده چهل و یک سالمه پوستم چروک افتاده دور چشمم. خط خنده. خط اخم. لطفا یه سرم ضد چروک عالی برام معرفی میکنین ممنون میشم البته ژل شستشو و کرم دور چشم و آبرسان و ضد آفتاب هم معرفی کنین بسیار مدیونتون میشم پوستم قبلا چرب بود اما الان تقریبا حالت خشکی داره و حالت شل شدگی و افتادگی هم داره

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      کرم های ابرسان بسیار مفید است
      از سروم گاتیو هم میتوانید استفاده کنید

      سلام
      بله
      سرم لیفتینگ صورت گاتیو برای سفت شدن پوست صورت، رفع چین و چروک و جوانسازی است

  4. محمد هستم گفت:

    چین و چروک بر روی پیشونی و افتادگی کم پوست صورت دارم چکار باید بکنم ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      می توانید هم از کرم ابرسان استفاده کنید
      هم از بوتاکس

  5. مهناز گفت:

    سلام وقت شما بخیر آیا سرم درماگولا را فقط روی چروک صورت بزنیم به بقیه صورت استفاده نکنیم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بهتر است به کل صورت بمالید

  6. فاطمه هستم گفت:

    سلام بعد از استفاده از روغن ارگان برروی پوست ایا باید صورت را شست یانه چند بار در زوز استفاده باید کرد ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      نحوه مصرف روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده پوست به این صورت است که باید روزی ۲ مرتبه، صبح و شب، ۱ تا ۲ قطره از این روغن را کف دست خود ریخته و در تمامی نواحی صورت و گردن ماساژ دهید تا جذب پوست شود. سپس اجازه دهید این روغن در هوای آزاد کاملا خشک شود.

  7. فاطمه گفت:

    سلام وقتی از روغن ارگان برای چین وچروک صورت استفاده کردیم چند ساعت باید روی صورت باشه و کی بشوییم ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام فاطمه عزیز
      نحوه مصرف روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده پوست به این صورت است که باید روزی ۲ مرتبه، صبح و شب، ۱ تا ۲ قطره از این روغن را کف دست خود ریخته و در تمامی نواحی صورت و گردن ماساژ دهید تا جذب پوست شود. سپس اجازه دهید این روغن در هوای آزاد کاملا خشک شود.
      با ارزوی سلامتی

  8. هادي بشیری گفت:

    دورچشم چروک دارم

    1. هادی گفت:

      از محصولات اسکوم استفاده کنید، سرم اچ پلاس اسکوم بهترین نتیجه رو برای درمان چین و چروک در سطح دنیا داره

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از راهنمایی تان