مزوتراپی لاغری و تاثیر آن در چربی سوزی بدن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مزوتراپی لاغری به مزوتراپی چربی سوز نیز معروف است. در این روش درمانی با تزریق یک آمپول مخصوص، به تجزیه و از بین رفتن چربی اضافی اندام‌های مختلف بدن می‌پردازند. این چربی‌ها در مدت زمانی چند هفته‌ای از بدن خارج می‌شوند و پس از آن تغییرات سایز فرد قابل مشاهده خواهد بود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری می‌تواند با بهبود گردش خون، تقویت بافت‌های همبند و تجزیه چربی‌های اضافه، بدن را از شر سلولیت خلاص کند. 

مزوتراپی لاغری یک روش درمانی و تایید شده برای حذف چربی‌های اضافی نواحی خاصی از بدن است. این روش با تزریق یک آمپول به بدن عمل می‌کند. استفاده درست و به میزان کافی از این آمپول موجب چربی سوزی، سفت شدن و جوانسازی پوست می‌شود. دوز مورد نظر برای هر فرد با توجه به شرایط بدنی و میزان اضافه وزن متفاوت است. همراه ما باشید تا با این روش درمانی بیشتر آشنا شوید.

قبل از انجام مزو لاغری حتما با متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

مزوتراپی لاغری چیست؟ (آمپول مزوتراپی لاغری)

مزو تراپی چیست؟ مزوتراپی لاغری تکنیکی است که با تزریق آمپولی حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی به نواحی خاصی از بدن، اقدام به جوانسازی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی‌های اضافی می‌کند.

میشل پیستور که یک پزشک فرانسوی بود، این تکنیک را در سال ۱۹۵۲ ابداع کرد. او‌ در ابتدا از این‌ روش برای تسکین درد استفاده می‌کرد. اما در سال‌های پس از آن، این روش در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت بسیاری پیدا کرد.

مزوتراپی می‌تواند پوست کدر و چین‌وچروک‌های سطحی  پوست را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند به بهبود گردش خون و به دفع سموم پیری بدن کمک کند. این درمان همچنین می‌تواند برای رفع هایپرپیگمانتاسیون، درمان آکنه و افزایش درخشش پوست استفاده شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد مزوتراپی لاغری

مزوتراپی یک درمان موثر برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن و کانتورینگ آن است. این روش شامل چندین تزریق ساده بوده که به شکستن چربی برخی‌ نواحی خاص بدن کمک می‌کند. این فرآیند تجزیه چربی با نام لیپولیز شناخته می‌شود. 

امروزه مزوتراپی لاغری در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • حذف چربی برخی نواحی بدن از جمله شکم، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت به خصوص لاغری موضعی شکم
  • کاهش و از بین بردن سلولیت
  • از بین بردن چین و چروک و خطوط پوستی
  • سفت کردن پوست شل

۱. لاغری صورت با مزوتراپی

مزوتراپی می‌تواند نواحی یا نقاط خاصی که چربی بیش از حدی در آن‌ نقاط تجمع یافته‌اند، مورد هدف قرار دهد. سپس بدن به صورت طبیعی چربی‌های شکسته شده را دفع می‌کند.

این روش برای ناحیه حساسی مانند صورت هم انجام می‌شود. مزوتراپی صورت علاوه‌بر جوانسازی و شادابی آن، باعث چربی سوزی نیز می‌شود. یکی از نواحی صورت که معمولا نیاز به مزو لاغری دارد، ناحیه غبغب است و پزشک چندین جلسه مزوتراپی غبغب انجام می‌دهد.

۲. مزوتراپی لاغری شکم

مزوتراپی شکم با تزریق یک یا چند دوز از یک ماده مخصوص، سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن از جمله ناحیه شکم کاهش می‌دهد. این چربی به مرور زمان از بدن دفع می‌شود. پس از گذشت مدتی فرد شاهد تغییرات سایز و‌ کاهش میزان چربی این ناحیه از بدن‌ خود خواهد بود.

مزوتراپی لاغری به کاهش چربی بدن و صورت کمک می کند.
مزوتراپی لاغری روشی ابداعی توسط یک پزشک فرانسوی است که اکنون هم در فرانسه طرفداران زیادی دارد.

۳. مزوتراپی لاغری بازو

بازوها یکی از اندام‌های بدن هستند که چربی جمع‌ شده در آن‌ها به راحتی از بین نمی‌رود. به شکلی که حتی با استفاده از رژیم‌های غذایی سنگین هم ممکن است چیزی از حجم بازوها کم نشود. مزوتراپی لاغری بازوها یک روش غیر جراحی است. در این روش با تزریق میکرو مخلوطی از عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و سایر مواد به لایه زیرین پوست چربی ‌و سلولیت شروع به شکشتن و تجزیه می‌کنند.

در روش لاغری بازوها به کمک مزوتراپی به چندین جلسه مزو نیاز خواهید داشت. باید انتظار چیزی حدود ۳ تا ۱۵ بار مراجعه به پزشک را داشته باشید. در ابتدا هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار برای تزریق مراجعه کرده و پس‌ از آن درمان‌ هر دو هفته یک بار یا یک بار در ماه ادامه می‌یابد.

۴. مزوتراپی لاغری ران

ران‌ها دیگر اندام‌های بدن بوده که چربی‌ زیادی در آن‌ها جمع می‌شود. وجود چربی در این نواحی در بیشتر اوقات باعث ایجاد سلولیت شده و ظاهر پوست را ناخوشایند می‌کند. مزوتراپی، چربی و بافت‌های همبند زیر پوست را هدف قرار می‌دهد. این روش درمانی تا حد زیادی سلولیت و نقاط چربی در ناحیه‌ای مانند ران  را بهبود می‌بخشد.

کاربرد مزوتراپی لاغریتوضیحات
کاهش چربی بدنمزوتراپی می‌تواند با تزریق مواد به مناطق مورد نیاز در بدن، چربی‌های اضافی را تجزیه و جذب کند و در نتیجه باعث کاهش چربی بدن شود.
افزایش تناسب انداممزوتراپی می‌تواند به بهبود قوام بدن و افزایش عضلات کمک کند، که موجب افزایش تناسب اندام و ایجاد شکل بدن مطلوب می‌شود.
کاهش چین و چروکاین روش می‌تواند به ترمیم و تجدید سلول‌های پوستی کمک کرده و بهبود تناسب پوست، کاهش چین و چروک و افزایش جوانی پوست را به دنبال دارد.
کمک به کاهش وزنمزوتراپی می‌تواند با بهبود سیستم لنفاوی و کاهش سلول‌های چربی، به کاهش وزن و کنترل اضافه وزن کمک کند.
درمان سلولیاین روش می‌تواند در درمان مشکلات پوستی مانند سلولیت و لکه‌های پوستی مؤثر باشد و توانایی تجدید سلول‌ها را ارتقا دهد.
کاربردهای مزو لاغری

مزوتراپی لاغری برای چه افرادی مناسب است؟

مزوتراپی را می‌توان برای همه افراد تجویز کرد و ‌انجام داد. از افراد چاق که نیاز به درمان در تنه، شکم، باسن، بازوها و پاها دارند تا افرادی که عموماً لاغر هستند اما از برخی‌ نواحی بدن خود که دچار چربی بیشتری است کلافه و ناراحت هستند.

از نظر بازه سنی، مزوتراپی برای افراد بین ۱۸ تا ۷۵ سال مناسب است. همچنین افرادی که قصد انجام این روش درمانی را دارند باید وزن متناسب داشته باشند (اضافه وزن بیش از حد نباشد.) و از سلامت عمومی بدن برخوردار باشند.  این افراد باید دارای نقاطی از چربی سرسخت در بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده است باشند.

مزوتراپی لاغری برای چه افرادی مناسب نیست؟

این روش درمانی برای افرادی در شرایط زیر مناسب نیست:

  • زنان باردار
  • مادران شیرده
  • بیماران مبتلا به دیابت (به دلیل احتمال عدم درمان نقاط تزریق)
  • افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری کبد یا کلیه، سرطان و افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس 
  • افراد چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۳۰

مزایای مزوتراپی لاغری

مزایای انجام مزوتراپی لاغری عبارتند از:

  • بدون نیاز به جراحی و پانسمان
  • عوارض بسیار کم
  • دوره نقاهت کوتاه
  • کوتاه بودن زمان درمان
  • تجزیه چربی‌های بدن
  • بهبود جریان خون در محل تزریق
  • حفظ عملکرد طبیعی بافت‌های بدن
  • بهبود سلولیت‌ها

تصمیم داری مزوتراپی لاغری رو امتحان کنی؟

با یک کلیک از متخصص مشاوره بگیر.

مزوتراپی لاغری چگونه انجام می شود؟

در طول هر جلسه مزو لاغری ممکن است داروی بی‌حس کننده را روی پوست و در نقطه‌ای که قرار است مورد درمان قرار گیرد، بزنند. برحسب نیاز هر فرد و با صلاحدید پزشک میزان تزریقات مشخص شده و با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص انجام می‌شود. سوزن ممکن است به یک تفنگ مکانیکی متصل شود تا تزریق‌های زیادی را پشت سر هم انجام دهد.

بسته به نقطه مورد درمان تزریقات را می‌توان در عمق‌های مختلف از ۱ تا ۴ میلی‌متر در پوست انجام داد. پزشک ممکن است سوزن را با زاویه در پوست فرو‌ کند یا در حین تزریق خیلی سریع مچ دست خود را تکان دهد. هر تزریق ممکن است فقط یک قطره کوچک از محلول را در پوست قرار دهد.

احتمالاً برای به دست آوردن اثر مطلوب به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. این میزان بین ۳ تا ۱۵ بار متفاوت خواهد بود. در ابتدای دوره درمانی هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار تزریق انجام می‌شود اما به مرور زمان که پوست شروع به بهبودی کرد، درمان‌ها به مدت دو هفته یک بار یا یک بار در ماه انجام می‌شوند.

متن انگلیسی:
Mesotherapy helps the skin look plump, full, tight, and healthy
ترجمه متن:
مزوتراپی به پوست کمک می‌کند تا صاف، پر، سفت و سالم به نظر برسد.

cliniquemaindor

تعداد جلسات مزوتراپی لاغری

بر اساس نیاز و شرایط هر فرد ممکن است پزشک دستور متفاوتی را در رابطه با میزان دوز‌ مورد نیاز تجویز کند. به صورت کلی برای کاهش وزن و کاهش سلولیت، ۵ تا ۱۰ جلسه مزو لاغری توصیه می‌شود. تعداد تزریق ‌ها در هر جلسه هم از ۵۰ تا ۱۵۰ سی سی متفاوت است.

بهترین مارک مزو لاغری

برخی از بهترین مارک‌های کوکتل‌های مزوتراپی لاغری موجود در بازار ایران عبارتند از:

  • کبلاین kabelline، محصول کشور کره جنوبی 
  • کوکتل مزوتراپی رویتاکر CelluCare ساخت کشور فرانسه
  • کوکتل مزوتراپی ۵ سی سی اسپانیایی ام سی کازمتیکس مدل ال کارنیتین Mesotherapy Cocktail mccosmetics L-carnitine 5cc
  •  ppc فیوژن
  • کوکتل مزولایک اسلیمینگ
پزشکان با توجه به میزان چربی تعداد جلسات مزو را تعیین می کنند.
پزشکان برای هر فرد برحسب عوامل مختلفی که یکی از آن‌ها میزان چربی بدن است، تعداد جلسات مزوتراپی لاغری را مشخص می‌کنند.

اقدامات لازم پیش از جلسات مزوتراپی لاغری

لازم است پیش از شروع جلسات مزوتراپی لاغری موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • از انتظاراتتان با پزشک صحبت کنید.
  • باید از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) یک هفته قبل از عمل اجتناب کنید. این مسکن‌ها می‌توانند خطر خونریزی و کبودی را در طول مزوتراپی افزایش دهند.
  • چند روز قبل از مزو لاغری از مصرف روغن ماهی، آسپرین، ایبوپروفن و الکل خودداری کنید. این مواد طبیعی رقیق کننده خون هستند و احتمال کبودی را افزایش می‌دهند. 
  • یک هفته قبل از مزو مصرف مکمل‌هایی مانند سیر، جینسینگ و ویتامین E را کنار بگذارید.
  • سعی کنید ۲۴ ساعت قبل از درمان مصرف کافئین را محدود کنید.
  • در صبح روز درمان، ناحیه مورد نظر را به طور کاملا تمیز و دقیق بشویید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی لاغری

بعد از مزوتراپی لاغری اقدامات مراقبتی زیر را جدی بگیرید:

  • از آنجایی که مزوتراپی یک‌ روش درمان غیر تهاجمی است، معمولاً هیچ زمان قطعی برای بهبودی و‌ بازگشت به روال عادی زندگی وجود ندارد. بسیاری از افراد می‌توانند بلافاصله پس از انجام مزو لاغری به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. در مقابل نیز برخی دیگر ممکن است به دلیل تورم و درد در محل‌های تزریق نیاز به یک روز استراحت داشته باشند.
  • نباید بلافاصله پس از مزوتراپی نواحی تحت درمان را لمس کنید یا مالش دهید.
  • برای کاهش تورم از یک کمپرس سرد استفاده کنید.
  • بیماران باید از قرار دادن نواحی تحت درمان در معرض گرما یا سرمای بیش از حد خودداری کنند.
  • حداقل تا ۸ ساعت بعد از مزوتراپی از شست‌وشو یا دوش گرفتن خودداری کنید و تا ۴۸ ساعت پس از درمان نیز از حمام آب گرم دوری کنید. پس از دوره ۴۸ ساعته، برای هفته اول حمام مجاز است اما باید مدت دوش گرفتن شما کمتر از ۱۵ دقیقه باشد. (این کار به بهبود هر گونه کبودی کمک می‌کند).
  • تا ۴۸ ساعت پس از درمان از ورزش کردن خودداری کنید. ورزش باعث تعریق شما می‌شود و محلول را از منافذ پوست خارج می‌کند، که باعث کاهش اثربخشی درمان می‌شود.
  • تا یک‌ هفته پس‌ از مزوتراپی به مقدار زیادی آب مصرف کنید.
  • تا ۴۸ ساعت پس از درمان و تا زمان رفع کبودی باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. در صورت لزوم، برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید، همیشه از SPF 25 یا بیشتر استفاده کنید.
  • واکنش آلرژیک می‌تواند به شکل توده‌های کوچک رخ دهند. اگر متوجه قرمزی یا توده‌های کوچکی در محل تزریق شدید، با پزشک خود تماس بگیرید تا نحوه درمان این مشکل را به شما آموزش دهد.
  • سه تا چهار بار در روز با ژل یا کرم ناحیه تحت درمان را ماساژ دهید. این کار باعث کاهش تورم و کبودی می‌شود.

میخوای برای لاغری از مزوتراپی استفاده کنی؟ قبل از مزو مشاوره بگیر.

عوارض مزوتراپی لاغری

برخی از متداول‌ترین عوارض مزوتراپی لاغری عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • تورم
  • خارش
  • قرمزی پوست
  • کبودی
  • برجستگی در محل تزریق
  • لکه‌های تیره پوست
  • کهیر
  • عفونت
  • زخم

متن انگلیسی:
Mesotherapy is widely practiced in France as a weight-loss technique, but it hasn’t caught on in the U.S
ترجمه متن:
مزوتراپی به طور گسترده در فرانسه به عنوان یک روش کاهش وزن انجام می‌شود. اما در ایالات متحده این روش به کار گرفته نشده است.

webmd

هزینه مزوتراپی لاغری در دکترتو کلینیک

برای اطلاع از تعرفه‌های مزو لاغری می‌توانید با مراجعه به دکترتو کلینیک قیمت‌های مختلف را مشاهده کنید. این تفاوت قیمت‌ها بر حسب میزان ماده تزریقی و مارک کوکتل متفاوت خواهد بود. همچنین ممکن‌ است هر پزشک با توجه به تخصص خود و سایر عوامل عددی متفاوت را برای این‌ نوع خدمات اعلام‌ کرده باشد.

برای اطلاع از قیمت مزوتراپی لاغری در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

قیمت هر جلسه مزوتراپی لاغری

قیمت هر‌ جلسه مزو لاغری براساس نوع ماده انتخابی، میزان تزریق و پزشک متفاوت خواهد بود. اگر هزینه این روش درمانی برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است حتما در زمان ویزیت از پزشک خود در رابطه با آن‌ سوال بپرسید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

حالا که با مزوتراپی لاغری‌ و تمام اطلاعات مرتبط با آن آشنا شده‌اید، می‌توانید برای مشاوره با یک پزشک متخصص در این زمینه، از دکترتو کمک بگیرید. مزو لاغری برای کاهش چربی شکم، ران، بازو و صورت استفاده می‌شود. تعداد جلسات به میزان چربی بستگی دارد. البته افراد با اضافه وزن شدید نمی‌توانند از مزو لاغری نتیجه بگیرند.

قبل از انجام مزوتراپی مو بهتر است با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

نظرات در این رابطه متفاوت است. برخی اینگونه بیان می‌کنند که اگر وزن را حفظ نکنید، به احتمال زیاد چربی در نواحی دیگری شروع به انباشته شدن خواهد کرد. برخی نیز معتقد هستند که فقط در موارد بسیار نادر نتایج مزوتراپی دائمی است. برای اکثریت قریب به اتفاق بیماران، اثرات مزوتراپی موقتی است. به طور کلی، ناحیه‌ای از بدن که تحت درمان قرار گرفته است در عرض دوازده ماه به حالت قبل از مزوتراپی باز می‌گردد، بنابراین جلسات ترمیمی منظم برای حفظ نتایج این روش‌ درمانی مورد نیاز است.

در حالی که بلافاصله پس از انجام‌ مزو‌ لاغری نتایج آن را نمی‌بینید، معمولاً نتایج بعد از حدود 8 هفته قابل مشاهده‌ خواهند بود. این موضوع به دلیل زمان مورد نیاز برای خارج‌ شدن چربی‌های تجزیه شده از بدن است.

مزوتراپی یک روش بی خطر با عوارض جانبی خفیف و موقتی مانند حالت تهوع، خستگی، بی حسی، تعریق، سردرد، اکیموز، خونریزی، درد و واکنش موضعی در محل تزریق است.

کبلاین، رویتاکر،کازمتیکس و مزولایک اسلیمینگ از جمله داروهای مزوتراپی لاغری باکیفیت در بازار ایران هستند.

بله برای کاهش چربی شکم و پهلو هم می‌توان از این روش استفاده کرد. البته در چاقی شدید مزوتراپی موثر نیست.

بسیاری از افرادی که این روش لاغری را امتحان کرده‌اند، از نتایج آن راضی بوده‌اند. تکرار جلسات مزوتراپی در رضایت از آن تاثیر زیادی دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.6از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره مزوتراپی لاغری

  1. ناشناس گفت:

    مزوتراپی برای بی ام ای چند باشه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      هزینه مزوتراپی مو رابطه‌ای مستقیم با برند کوکتل مزوتراپی، ناحیه‌ای که مزوتراپی تزریق می‌شود، میزان تزریق و مهارت پزشک دارد

  2. معصومه اردیبهشت گفت:

    سلام، برای افتادگی پوست صورت، بعد از ۵۰سالگی
    و کاهش سایز ران و شکم مشورت لازم دارم لطفاً

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      میتوانید از روش های زیر استفاده کنید

      روزانه مصرف آب را دوبرابر کنید
      ورزش‌های صورت را انجام دهید روزانه ۱۰ دقیقه برای انجام ورزش‌های صورت وقت بگذارید. …
      صورت خود را ماساژ دهید …
      رژیم غذایی خود را سرشار از آنتی‌اکسیدان کنید …
      ماسک خاک رس …
      ماسک مولتانی میتی …
      ماسک موز، روغن زیتون و عسل …
      ماسک تخم مرغ …
      ماسک دارچین